Forum >> Dízelmánia

kru02-05-2007 21:54:50 // 2852
Todomásom szerint meg a DMF a váltót védi. És egy kedves mellékhatása, hogy könnyebb váltani, legalábbis nekem így "tanították". Alapvetően káros vibrációktól védi a váltót, ha jól mondták.
WarbiRunner (Gyuri)02-05-2007 16:11:48 // 2851
A kettős lendtömeg nem csak arra való, hogy ne érezd azt a kis finom lüktetést a kupplungpedálon? Más értelmét nem nagyon látom én sem. Esetleg kicsit finomabb lesz a kupplung tőle, "benzinesebben" lehet elindulni (?) Mindenesetre apósom Sejattyában 30e-nél cserélték... Amúgy üdv néktek, friss dízeles vagyok. Ős "traktor" ellenségből szelidültem JTD tulajjá és nem bántam meg. A füldugót ott tartom a hamutartóban, hogy ne halljam alapjáraton a ketyegést, de más negatívumot egyelőre ha megerőltetném magam se tudnék előhalászni...
Piritu - 1.000.00030-04-2007 20:07:10 // 2850
Némi olvasnivaló mJET témában: klikk
Ferke29-04-2007 15:53:18 // 2849
Az akkor derül ki, mikor szétjött. Első kuplungozásnál minimális, de a következőnél már több, mint 50% szokott az esélye lenni, hogy csere. Egyébként én a szerelőm tanácsára gyönyörűen belepakkolom a 105 lovas kuplungját, a rugós tárcsával, mert ez a dupla cucc totálisan felesleges, a 115 lovashoz, de szerintem még a 150 lovasnál sincs sok értelme.
Ferke29-04-2007 15:50:35 // 2848
Ez igaz lehet!:-DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2007 20:20:41 // 2847
nem olyan sok mivel a komplett kuplung olyan 60.000 + a kinyomócsapágy 17.000 körül, plusz a tárcsa+ékszíj 20.000 körül gyáriban minden persze.. ez így már 100-as....
Attie27-04-2007 19:46:23 // 2846
Állítólag a 156-ban is :-O
Selmak27-04-2007 19:23:27 // 2845
Jürgenéknél garantáltan kell.
Attie27-04-2007 16:45:05 // 2844
Engem is rémisztgettek ilyen árakkal. Állítólag a lendkereket is cserélni kell kuplungcserekor a dízelekben :(
Kompressz úr27-04-2007 16:38:49 // 2843
Legalább az olaj legyen hosszúéletű, ha már a motor nem az :-DDD
Selmak27-04-2007 15:17:49 // 2842
PD-TDi Jürgenhez adnak a szalonban 2 lityi Castrol longlife III olajat útravalónak. GIGALOL.
kru26-04-2007 13:01:10 // 2841
Na, azért csak beidézem: Kísérleti tesztautón állandó SPURI adagolás mellett - VW T4 2,4D - 1993-tól 1996-ig 310 ezer km után csaknem gyári kompressziót mértek a márkaszervizben A német újságírók 100ezer km-re meg ez a 310ezer csak nem ugyanaz... De aláírom, hogy még ez sem jelent semmit. :-)
Piritu - 1.000.00026-04-2007 09:37:36 // 2840
A végén mindig kiderül, hogy nagyon hasonlóan látjuk a dolgokat, lehet hogy ezért van Alfánk is? -:)) A német autóirodalom szokott olyat csinálni, hogy vesznek egy új kocsit, majd egy-másfél év alatt beletaposnak 100e km-t, majd az utolsó csavarig szétszedik és mindent átnéznek. Általában a motoroknak (benzinesek!) nincs kimutatható kopása, egyedül egy Toyotára emlékszem, de ott félrefúrt hengert találtak és az volt kikopva. Azért maradt meg bennem, mert a japán csoda járt így...
kru25-04-2007 22:29:54 // 2839
Nem tudom, lehet, hogy igazad van. Az oldalon lévő régi cikk sokkal pontosabb megírt cikk, ez olyan, mintha valaki nem használt volba még szövegszerkesztőt. Azok az értelmetlen mondatok úgy jönnek össze, hogy 1-1 tagmondat nem illik bele, ha azt törlöd, akkor értelmes lesz. Tény, hogy ez így gagyi. A számok: tuti biztos, hogy nem új autóra vonatkoznak, de valóban lejáratja a dolgot. Ezért írtam én is, hogy nem tudom, miért jöttek elő vele. Én ha számokkal jövök elő, akkor valami pontos mérés eredményeit közöltem volna. Mint egy másik cikkükben, amikor hajtották vagy 200ezer km-t egy új transportert, kinyomva a szemét és utána szétkapták, gyári kompresszió minden hengerben és kopás az elvárt szinten. Egyébként tényleg maradj a normálnál és kész. Új autód van, ráadásul sokszor nyugatabbra is tankolsz, nincs mit javítani. Majd 3-4 év múlva, sok-sok km-rel a motorban ráérsz gondolkodni, ahogy én is most teszem.
Piritu - 1.000.00025-04-2007 19:51:47 // 2838
Anno, amikor a 147-ben cseréltettem kuplungot (komlett) az ausztriai Riedl-ben, az 800 EU volt. Az itthoni szaxervíz kicsit kevesebbért oldotta volna meg a dolgot. Neked meg mást is cseréltek.
Piritu - 1.000.00025-04-2007 19:49:21 // 2837
Én egy kicsit vitatkoznék veled: "Ezekkel a számokkal szerintem is felesleges volt előrukkolni, mert nem az a lényeg,..." Ha komolyan gondolok valamit és ezt le is írom, akkor - szerintem - nem szabad ekkora badarságokat beleírni. Én ( mármint az olvasó) hogyan döntsem el, hogy ez igaz a "tudományos" cikkből vagy a többi. Egyébként több olyan mondatot is találtam a cikkben, ahol a következtetés nem következik a mondat első részéből, akartam is őket idézni tegnap, de nem akartam túl szkeptikusnak látszani. Írta volna egyszerűn, hogy tuti a cucc, próbáld ki! Jobban hinnék neki. Továbbra is maradok az "aggyon a normálból" módszernél...
ronin25-04-2007 17:22:43 // 2836
...bent volt egy pdcdtid passat, azthiszem 2002 es elrottyant a vezermutengelye. azt mondta a szerelo spanom hogy ez tipushiba ezeknel. minnel ujabb az auto annal szarabb az anyagminoseg. jo kis tendencia :(
ronin25-04-2007 17:18:41 // 2835
most jottem a szervizbol kuplungszerkezet kompletten lett cserelve+ a fotengely vegen levo gumicsillapitos ekszijtarcsa+ ekszij( nem ek alaku)+ egy spuli+ munkadij = 160 ezer magyar valuta, ugy hogy kedvezmenyem van. ez szerintetek milyen ar?
ronin25-04-2007 17:15:15 // 2834
egyetertek!
Selmak25-04-2007 15:57:54 // 2833
"tele kérem a jobbikbúl". :) Nem hiszem, hogy ennél többet lehetne tenni..." Én úgy zavartam el a MOL kúton akutas aki minden áron VíPúder gázolajat akart gépembe tankolni. Előtte nem sokkal tankoltak meg egy ismerős jürgen PDTDIt belőlle és átalakult ködfejlesztővé 30-40 Ft /L felárért. Spurival az elején és is szkeptikus voltam és próbaképpen régi karbis gépemben használtam anno. Cimbi meg 2T wareszban és láncfűrészben. A láncfűrész volt ami ami érezhetően kellemesebben vette a fordulatot. JTDben mióta meg van használom. néhány decivel kevesebb gázolaj fogy így, picit mintha halkabb lenne és imább lenne a motor járása. A sok rémhír amit pancsolt kúti gázolajakról hall az ember arra ösztönöz hogy valamit tenni kell a motor védelme érdekében és sajna "prémium" gázolaj nem hogy előbbrelépés hanem visszalépés ez irányban. Itt tartunk.
kru25-04-2007 09:45:23 // 2832
Hát, nekem így is valami rettentően egyenletesnek tűnik az alapjárat! Mester! Bocsáss meg, mi a frász lenne 4ezer km után?!? Hát persze, hogy egyenletes!! Sőt, az ellenkezője lenne a baj és akkor ez a lötty sem segítene... Idézem magam kettővel lejjebbről: Ja és még valami, nektek új mjet-ekkel tuti, hogy pontosan nulla hatás lesz, és szerintem ez így is van rendjén. Nincsenek csodák, nem is várja senki. Ja, én is szkeptikus vagyok/voltam és maradok is. De inkább vagyok szkeptikus a kutakon kapható prémium gázolajjal szemben... Egy biztos, az enyém nem új, van benne vagy 70ezer km, amiből bazi sok városi tötyörgés volt. Azért annyi idő/km már elég volt hozzá, hogy frankón lekormodjon a teljes rendszer. És nekem használ, úgy néz ki és talán szinten is marad utána. Ennyi. Nincs itt csoda. Nem is kell keresgélni.
Larini25-04-2007 07:55:59 // 2831
Jó reggelt! Hát, nekem így is valami rettentően egyenletesnek tűnik az alapjárat! Megmondom az őszintét: kicsit szkeptikus vagyok ezeket a csoda-kotyvalékokat illetően. Én mindig úgy szoktam tankolni, hogy aszongya: "tele kérem a jobbikbúl". :) Nem hiszem, hogy ennél többet lehetne tenni...
kru25-04-2007 07:47:08 // 2830
Larini, rohanni ne rohanj, nem maradsz le semmiről :-) Nekem egyébként kb. 4 tankolás tapasztalatom van, azóta a füst minimalizálódni látszik. De erre nagyon nem építhetek, ez nulla tapasztalat. Amit Piritu idézet: sokkal egyenletesebb a futás/alapjárat, ez tény. Illetve a kipuf vége szürkésebbre ég ki, ami szintén jelez valamit. Számomra egy érdekesség lesz, mondjuk köv. olajcserénél belenézni a szívósorba vagy ilyesmi, hogy mi újság a korommal, tényleg kevesebb-e. A többi mágikus szám nm érdekel. Ja és még valami, nektek új mjet-ekkel tuti, hogy pontosan nulla hatás lesz, és szerintem ez így is van rendjén. Nincsenek csodák, nem is várja senki.
kru25-04-2007 07:40:23 // 2829
Piritu, lehet, hogy igazad van, mondjuk az oldalukon a JG-2 leírása is elég korrekt, meg a másiké is, van egy harmadik eléggé régi cikk is. Ezekkel a számokkal szerintem is felesleges volt előrukkolni, mert nem az a lényeg, szerintem, hogy nő a végsebesség (ha nő egyáltalán) és az óvatosabbakat ezek talán elriasztják. Már megbeszéltük régebben, ezeknek a szereknek a hatása vélhetően soha nem derül ki... a hosszútávon kifejtett hatása tuti nem.
Larini24-04-2007 19:59:08 // 2828
Ez komoly? Akkor most sürgősen vegyek a 4000 km-t futott multijetembe? Mennyibe kerül egyáltalán egy flaska?
Piritu - 1.000.00024-04-2007 19:45:22 // 2827
Mit mondjak, nem győzött meg cikk. Erősen reklámszaga van. Akárhogy olvasom a szokásos kamu dumának tűnik. A legjobb ez a tapasztalat: "-A motor intenzíven nyomatékos lesz, különösen alulról és felülrõl kb. 15%-kal. A végsebesség 20-30%-kal nõ, közben simább futásjellemzõk tapasztalhatók." Ha a spuritól 220 helyett (csak 20%-al számolva) 260 felett megy a gép, akkor elhiszem, ha nem megy annyit NEM!
ronin24-04-2007 19:30:20 // 2826
jah. de mas adalekokrol is volt itt mar szo es gondoltam beirom, hogy nekem jok a tapasztalataim evvel az olajjal. en stp adalekot fogok lotyogtetni az uzemanyaghoz asszem.
kru24-04-2007 19:16:28 // 2825
Spuri más, az üzemanyagadalék. Részemről nincs nagy tapasztalat vele, de egy biztos, azt minden tankoláskor a gázolaj mellé kell beönteni (1-2dl per tankolásról van szó). Szóval ez nem olaj vagy olajadalék, hanem égéssegítő az üzemanyag mellé. Ahogy eleve az üzemanyagot is adalékolják, persze- de ez egy plusz még arra rá. Füstölni szerintem egyikünké sem füstöl, csak annyit, amennyit minden DPF nélküli (vagyis időnként de). Hosszútávon a CR pumpa kenését, az injektorok tisztánartását, ha elvégzi a Spuri, az finom segítség. Többet nem is várok tőle én személy szerint.
ronin24-04-2007 16:54:16 // 2824
hi, en most ezt hasznalom: http://www.motoroele.at/product_info.php?products_id=565 nem talaltam rola mas anyagot. ez szintetikus technologiaval gyartott uzemanyagtakarekos motorolaj. minositesei es jovahagyasai: api sl/cf, acea a3/b3/b4, bmw longlife-98, mb 229.1&229.3, vw 502 00 & 505 00, porsche jovahagyas. nem tudom mik ezek a betuk es szamok de nekem nem fustol a gepem, es egy csepp olajat sem eszik.
Kompressz úr24-04-2007 10:44:20 // 2823
Jogos. :)
kru24-04-2007 09:46:30 // 2822
Zender, a JG-2-t vagy a pirosat? Hány tank futott ki? Azt mondják minimum 2 tank, de lehte, hogy 10 után jelentkezik valami.
kru24-04-2007 09:43:31 // 2821
A cikkből gondolom lejött, hogy CR dízelekre 1.5x mennyiséget javasol a fejlesztőmérnök, ami 3 ezreléket jelent.
zender24-04-2007 09:38:45 // 2820
Most tesztelem a Spurit.. Kíváncsi vagyok.:)
kru24-04-2007 09:33:34 // 2819
Konszierzs, az a dolog vége, hogy úgy mondjam. Attól hogy te nem látod, a lényegi részek idővel úszhatnak a koromtól (EGR, injektorcsúcsok, szívósor, stb.), illetve itt nem csupán a koromról van szó, hanem a CR pumpa kenéséről, rendszer tisztántartásáról. Korom mindig volt, lesz is, a többi nem mindegy. Persze a DPF jó dolog, nem vitatom (sőt), de kicsit a cikk kapcsán most off-topic, szvsz. Egyébként érdekességként írtam, korábban volt szó itt a Spuriról, hála Selmak-nak, de nekem soha nem volt tiszta, hogy a CR irányban léptek-e Farkas Kálmánék, hát most megörültem, hogy igen, eléggé intenzíven. Kb. ennyi.
Selmak24-04-2007 09:26:34 // 2818
De azért nem mindegy mennyi idő alatt tömődik el regenerációra érettre a részecskeszűrő.
Kompressz úr24-04-2007 09:21:01 // 2817
Nem azért mondom, de 14e km után a részecskeszűrőnek hála, adalék nélkül is patyolattiszta a kipuffja az autómnak :)
Selmak24-04-2007 09:02:13 // 2816
Most már igen. :)
kru24-04-2007 08:28:18 // 2815
Más. Selmak, olvastad az új cikket Farkas Kálmán (Spuri) tollából? Spuri üzemanyagadalék, mint technológiai joint rendszer a magasnyomású korszerű dízelmotoroknál
maxx23-04-2007 22:41:35 // 2814
Emberek! Tegnap nem indult el alattam a vas, kifogyott a szufla az akkumulátorból. Igaz, hogy előtte 45percet használtam a szellőztetőrendszer és a hifit akkuról, (aludt a gyerek a kocsiban és meg kellett várnom, hogy felébredjen) de akkor is... aztán megnéztem életemben először, hogy milyen akku van benne ... Perion 55Ah ... még csoda, hogy nem volt semmi nyűgje az elmúlt 11 hónapban, mióta nálam van. Megbikázuk... azóta is indít hibátlanul. Csak a frászt hozta rám. :)
rondo23-04-2007 01:43:19 // 2813
akkor tanulhatok a saját hibámbol... hát ezt benéztem akkor de már ott tudtam hogy hülye vagyok hogy nem fixáltam le előre mennyi lesz mert összevissza magyarázott ahogy egy lehúzós szerelő szokott és gondoltam olcsobban fogja mint az előző ajánlatom mert úgy lett beharangozva hogy megbízható. thx azért..
Ferke22-04-2007 21:35:13 // 2812
Rondo! Ahogy már korábban is mondtam: amikor elszakadt a vezérlésem, a komplett szett csere a hfej gépmunkával teljes motor szét-és összeszereléssel együtt pont 140 volt. :( Naggyon lehúztak:(
☻SKULL☻22-04-2007 18:56:43 // 2811
létezik vezérműszíj készlet a 16v motorhoz. évjárat - 11/2002 - 12/2004 ig típus - 156 1,9 jtdm 16v cikkszám - MVKMA02190 gyártó - SKF ára - 38000 Ft igaz nem tartalmaz vízpumpát , aminek az ára max.márkától fügően 12000 Ft Tehát jól átvágott a tag.
rondo22-04-2007 18:30:20 // 2810
azthiszem más a 16szelepesnél.. egyszer kaptam egy ilyen ajánlatot , de végül nem rendeltem semmit , mindent a szerelő csinált.. azt tudtam hogy maszekba megy az egész és ha elszakad azthiszem vállalja a felelősséget, mert nem egy vadidegen.. én személyesen csak annyira ismerem hogy vittem és hoztam az autot.. szoval itt van amit kaptam: Tisztelt Szládek Dávid úr. Szettben nem találtam ehhez az alvázszámhoz, csak összeállítva. Eredeti: Feszítő görgő : 27.536 Ft Vezető görgő : 8.564 Ft Vez szíj : 20.158 Ft Utángyártott : Feszítő Görgő ( Loretti Breda) 20.990 Ft Vezető Görgő (Loretti Breda) 3.990 Ft Vez. Szíj (DAYCO beszállítói) 5.666 Ft elvileg az enyémbe gyári dolgokat tett. talán ennyire megbízható. de volt kedvezménye nem is kevés nemtom hány % de nem is tagadta.. asszem a termosztát 30helyett 25be került neki meg ilyenek.. most akkor baszogassam hogy mi a fasz került ennyibe? ugye volt vízpumpa is ami nem olcso meg ez a termosztát ami azért also hangon is 50el növeli az árat szoval nemtudom , másoknak esetleg tapasztalat?
Piritu - 1.000.00022-04-2007 18:27:56 // 2809
Lehet hogy a 156 mJET-ben van oxidációs katalizátor? (Egy német oldalon találtam utalást rá.)
☻SKULL☻22-04-2007 18:09:39 // 2808
nagyon sokat fizettél szerintem is , mert a Bárdinál a szet 38000 Ft. Én ennyiért vettem és magam szereltem be.
ronin22-04-2007 18:01:25 // 2807
hat ha nem adott szamlat akkor az nagyon gaz! pl. ha elszakad a vezermuszij mert anyaghibas volt mivel bizonyitanad be hogy ok raktak be szervizben? meg amugyis ha nem ad szamlat akkor az azt jelenti hogy feketen csinalta, tehat a toled kapott penz nem szamit nala a konyvelesben nyeresegkent es nem is adozik utana.
rondo22-04-2007 17:54:25 // 2806
elvileg megbízhato ismerősöm ismerőse..." " szerelő csinálta és csodálkoztam is mikor mondta hogy mennyi.. tököm kivan de most mennyi lehetett ez a pár dolog mert lehet hogy visszamegyek anyázni vele... még kedvezménye is volt , számlát sem adott .. stb.. most ha 30at számolok mindenre.. akkor 30 a vizpumpa , 30 a termosztát , 30 a vezermüszij 30 a görgő , akkro még nem is rossz mert ez 120.. de tudom hogy ezek mind olcsobbak ugye? tényleg 70-80 lett volna a reális maszek szereléssel?
GEORGE22-04-2007 15:30:30 // 2805
Ha már megkérdezted, akkor igen! Sajnos nagyon drága szervízben voltál! .-(
Erhard 242 (Pure Energy)22-04-2007 09:58:17 // 2804
hát elég sokat fizettél érte.... nálam ezek a gyári alkatrészek nem kerülnek 70ezerbe, a másik 70 munkadíjként meg kissé sokk.
ronin22-04-2007 09:41:19 // 2803
szerintem annyira nem veszes ha szepen kaptal szamlat mindenrol es nem volt semmi kedvezmenyed
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.