Forum >> Dízelmánia

kru15-04-2007 10:57:45 // 2752
Na meglátjuk, már ott figyel a csomagtartóban az SKF feszítő, a két SKF görgő meg a Dayco szíj. Végül is van vagy 70e km abban a spannolóban, már régi ideje lett volna cserélni, azt hiszem.
Robert-jtd15-04-2007 08:32:28 // 2751
Nekem tavaly ciripelt alapjáraton és mikor levettük az ékszíjat és beinditottuk a motort már nem hallatszott. A hátsó önfeszitő görgő az a rúgós na az ciripelt,ki lett cserélve és azóta nincsenek mellékhangok:) De az a spanoló már több jtd-és cartársnak csinálta ugyanezt a jelenséget:)
kru15-04-2007 08:22:13 // 2750
Neked is ciripel valami? :-) Még semmit sem sikerült... mivel hosszbordásszíj (ékszíj) nem volt még cserélve, igencsak itt lenne az ideje, lehet, hogy a feszítő görgő hangja ez. De múltkor grandturismo-val együtt fülelgettük, és nagyon a váltó tájékáról jött a hang (vezető oldali részről), lehet, hogy ott valami berezonál, a jó ég sem tudja. Ráadásul néha kinyomott kuplung mellett is, szóval vélhetően nem kinyomócsapágy, de semmi nincs kizárva. A kuplung nem csúszik, így annyira nem izgat, inkább csak zavar :-)
Robert-jtd15-04-2007 07:42:22 // 2749
A mutató az enyémben is a második rovátkánál van mindig. Le is mérettem a vizhőfokot és bő 80fokot mértek.Ezért én nem is izgulok,hogy hol áll a mutató,sőt aztmondták az alfa szervizben is hogy a régebbi jtd-éknél nem pontosan mutatja sz óra a valós vizhőfokt! Kru-a multkor írtad,hogy valami ciripel alapjáraton és,hogy majd megnézeted.Sikerült megállapitani,hogy mivolt az oka?:)
kru15-04-2007 07:32:03 // 2748
1000x lerágott csont már ez a hőfok. Ahogy Selmak is írta, a 70 az = 80. Mármint a műszeren az 50 fok-os és a 90 fokos skála van feliratozva csak, a közötte lévő nincs, az a 80fok! Hiába gondolná az ember 70-nek. Vagyis normális esetben a mutató (beleszámítva a műszer mérési hibáit, illetve a termosztát sem pontos, valahol 82-85 körül nyit) a műszereden a második rovátka és a 90 fok között kell legyen, akár félúton, akár lejjebb vagy feljebb, mint félút. Mág az is lehet, hogy csak 1-2 mm-rel hagyja el a második rovátkát. Szerintem akkor kezdj el izgulni, ha az 50 és a második rovátka között van, azaz ha el sem éri a második rovátkát (ami a 80)!
Attie14-04-2007 11:22:02 // 2747
Pff.. fogalmam sincs. Szerintem még nem olyan öreg motorok ezek, hogy le lehessen vonni bármilyen következtetést a megbízhatóságukról. Gondolom a 8V takarékosabb, de ez szerintem csak pár deci kbség.
Attie14-04-2007 11:18:22 // 2746
Na érzetem, hogy nem teljesen tökéletes a magyarázatom :) Köszi.
Kamile14-04-2007 10:31:42 // 2745
Köszi szépen! Még annyit kérdeznék, hogy melyik megbízhatóbb? és melyik takarákosabb?
lencsea15514-04-2007 09:45:02 // 2744
Az enyém soha nem megy fel 80-ig, sztem max 70-ig. Kb akkor kezd el gerjedni a auto fütés is. Tehát vszeg a termosztát rossz.
Selmak14-04-2007 09:29:11 // 2743
Unijet nem 1 spricc hanem 2. Mert van a pilot azaz az előtöltés amit bemelegíti az égésteret és fő sugár. Multijet: 1 pilot és akár 3 impulzusra osztott fősugár. Padlógázon ugyanúgy 1+1 spricc van mint az unijetnél.
Selmak14-04-2007 09:26:55 // 2742
- 70 fok az valójában 80. Reggel mikor elindulsz figyeld a vízhőfok mutatót. Elméletileg a termosztát 82-85 foknál nyit. Eddig fel kell mennie, után avaslzeg visszaesik 80 fok körülire. - Kuplung gyárilag minden 145/46 JTDn iszonyat kemény, ezen nem tudsz változtatni.
Attie14-04-2007 09:26:07 // 2741
Párhuzamosan futott a kettő. JTD -> unijet (ha minden igaz, akkor egy ütem alatt egy spriccelés) JTMm -> multijet (egy ütem alatt több kis spriccelés) JTD: '97-től 105 LE, aztán ha jól emléxem 2000 körül 110 LE és 2001-től 115 LE. Ezek 8 szelepesek JTDm: 140 illetve később 150 LE. 16 szelepes. De van belőle 8 szelepes is 120 LE-vel. (Ez utóbbi, ha minden igaz akkor 156-ban nem volt.)
Kamile14-04-2007 08:08:49 // 2740
Hali! Előre bocsi a hülye kérdésér! Most szeretnék cserélni dízelre! Csak azt nem tudom hogy mi a külömbség a JTD és a M-Jet között, hol volt a váltás? Mert amiket nézegettem 2004-esek valaminél JTD v. M-Jet. Láttam 2005-höz is írva JTD-t úgyhogy belezavarodtam. :) Esetleg hol lehet olvasni a két motorról? Melyik a jobb 1.9-es mocinál? Valaki homályosítson fel plíz!
kru14-04-2007 07:12:50 // 2739
Keyko, egyelőre nem foglalkoztam vele, mert múlkor leszedtük megnézni mi az ábra, meg mik a méretek, de semmi szakadás nem volt rajta, így egyelőre hagytam a dolgot, főleg, hogy nekem nem jó az egyenes cső a turbo-ic közé. Majd egyszer veszem a fáradtságot és Zepihez elmegyek kiokoskodni valamit.
rondo13-04-2007 23:57:10 // 2738
nekem sosem érte el még a 85fokot sem , gyanus is volt most cseréltettem termosztátot 1.9 JTDm -ben és most 86fokon áll a mutato 90 alatt picikét stabilan. lézeres hőmérővel is mérték alfaszervizben 62-68fokos volt valami cső amire rányomták... mondták hogy tuti termosztát csere megoldja hát meg is oldotta szerintem... de lehet ez akkor lesz biztos ha a fogyasztásom is csökken .. majd meglátjuk... de most már a mutató nem aggaszt:)
lencsea15513-04-2007 21:28:26 // 2737
Sziasztok! Első JTD-m.. 145.. 2000 évj. 130 ezer km. Volna egy-két kérdésem ha tudnátok segiteni. - kb 70 fokig emelkedik a víz max.. ez természetes vagy hibás a termosztát? - kuplung kemény és túl direkt.. tudtok ajánlani hozzá jó alkatrészt? - keresek dízel specialistát aki átnézné az egészet és megoldaná a szükséges javitásokat.. Köszönöm.
Keyko13-04-2007 01:51:50 // 2736
Kru! Te összeraktad már az IC csövet?
Keyko13-04-2007 01:48:06 // 2735
Bőven jó hozzá..Én is ilyenből rakom össze az enyémet!
ronin12-04-2007 16:28:17 // 2734
aham.ok koszi. csak azert kerdeztem mert innen rendelek turbo csovet, de ezt a temat mar ugyis atragtak itt. http://rubena.linszter.com/
Keyko12-04-2007 15:30:50 // 2733
Ha emlékezetem nem csal olyan 90-110 C körül van,de azért ne vegyél rá mérget! : )
ronin12-04-2007 15:03:21 // 2732
hi, nem tudjatok hogy hany fokos a turbobol kozvetlenul kilepo levego?
Piritu - 1.000.00009-04-2007 20:20:22 // 2731
A Nokian talán a leglágyabb gumma amivel találkoztam, még a nyáriban is van szilika, attól mind hangosabb.
kru09-04-2007 20:10:31 // 2730
ja, nekem a nokian télim melepően halk, ahhoz képest vártam, hogy a p7 teljesen hangtalan lesz, na de mindegy, most ez nyúzom. kiváncsi leszek én is mennyit bírnak ezek (akár a rosso, akár a P7).
Piritu - 1.000.00009-04-2007 20:00:39 // 2729
Szerintem szinte semmi hangja. A Michelin volt ilyen, a Good F1 sokkal hangosabb volt, a Nokian meg alig halkabb (igaz az 25 alatt el is kopott)
kru09-04-2007 19:53:12 // 2728
A PZERO ROSSO mennyire halk?
Piritu - 1.000.00009-04-2007 19:36:22 // 2727
Nem P7-et, hanem PZERO ROSSO-t adtak a Vashoz. Teccik, a másikon (TS) ugyan ilyen méretű Michelin volt, szerintem egy szinten vannak. A 146-omon anno P3 vagy 5000 volt az roppantul bizalmatlanná tett, mind a két első gumim "dudoros" lett a belső oldalon, meg össze-vissza repedezett egy év alatt. Azóta nem volt P-m, viszont rengeteg mást kipróbáltam, mindig a Michelin volt a nyerő. A mostani PZERO kellemes csalódás, már csak az izgat, hogy mennyit tudok vele menni.
kru09-04-2007 19:25:50 // 2726
Ja, ammás, nekem téli/nyári ugyanazon a gyári felnin van, tehát minden megegyezik, kivéve a gumi anyagát/felületét. A nyári nyilván ennek ellenére kevésbé komfortos és érdekes módon nem sokkal halkabb. Na jó, azért halkabb, de többet várnék. P7 a nyári. Korábban volt Yokohama AVS dB, na az halk volt. Csak épp tartósnak nem tartós... Neked mit adtak nyári gumi gyanánt a kályhához? P7-tel jött?
kru09-04-2007 19:23:08 // 2725
Csak egy skálát találtam. :-)))) tudom :-)))) azért írtam, hogy komoly márkák :-))))) Vicces kedvemben voltam... asszem Subaruéknál két skála van mindenesetre. Na mindegy, én úgy tudom meleg motort leállítva, kicsit várva kell megnézni, de nem tudom Alfáék mire skáláznak. De hogy hány a pöcök, gözöm nincs, szerintem tapasztalati úton derülhet ki, ha rátöltesz mondjuk fél decit vársz mondjuk 1 napot és megnézed, mennyivel ugrik fel. Vagy ha melegen, akkor kicsit járatod és vársz vele.
Piritu - 1.000.00009-04-2007 19:21:21 // 2724
Nekem fordítva van, a nyárival rosszabb a gyorsulás és több a fogyi is, de csak pár decivel. Bár nálam más a méret és a nyári egyértelműen nehezebb kerék.
Piritu - 1.000.00009-04-2007 19:19:00 // 2723
Hideg motornál néztem, egy napja nem ment. Csak egy skálát találtam.
kru09-04-2007 19:16:03 // 2722
Uraim, a téli/nyári gumi cseréje ennyit hozna? Soha nem vettem még észre korábban, mondjuk nem is figyeltem rá, az az igazság. De most, hogy a fedélzetit kukkolom - tudjuk, csal, de ha kozekvensen csal, akkor érdekes, hogy a nyárival a szokásos autópálya/autóút a megszokott tempóban + most klíma is ment közben vagy 0.8literrel kisebb átlagfogyit hozott, de pillanatnyi fogyikban is látszott, hogy ahol eddig általában 6.2-6.6 körül volt a pillanatnyi, ott most 5.4-5.8. Tempomat miatt kb. ugyanazok a körülmények. Ja és nekem a téli/nyári ugyanaz a méret, pusztán a gumi összetétele+mintázata ennyit hozna?
kru09-04-2007 19:11:29 // 2721
p'tu, pont ezt kérdeztem Ferkétől a minap, de nincs igazán válasz... Mikor nézted? Meleg motort leállítva és várva 10-15 percet? Mert ez ügyben is megoszlanak a vélemények. Komolyabb márkáknál a nívópálcán van hideg és melegoldali beosztás, úgy tudom :-)
kru09-04-2007 19:04:57 // 2720
sz'tem kezdd a pro-tec importőrrel, telefonon vagy emailben: www.pro-tec.hu alapján Budapest 1161 Baross u. 121. Telefon / Fax : 06-1/ 405-4036 info@pro-tec.hu Mihalik Zoltán mobil: 06-30/ 964-7216 vannak dolgok, amiket nem nagyon éri meg az ebay-ról beszerezni, főleg, hogy ezek olyan termékek, amit talán nem is engednek légipostán feladni, nem tudom...
Piritu - 1.000.00009-04-2007 18:48:50 // 2719
Elméleti kérdésem lenne: 156 mJET fedélzeti kijelzője mennyit mutat, ha a nívópálca a minimumon van? Ma megnéztem az enyémet, a kijelzőn a kettő jobboldali "kocka" üres, a pálcán meg az alsó harmadban van a szint. Erre a harmadra jut még 4-5 "kocka"?
ronin08-04-2007 15:17:47 // 2718
ez eleg draga de lehet hogy talalok olcsobbat
ronin08-04-2007 15:10:04 // 2717
hi emberek, ez nemtudom hogy nalunk mennyibe kerul de itt 14 ezro +19 euro postakoltseg(5kg) de nem lehet paypallal fizetni ugyhogy az utalas + 5 euro: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=8043543966&sspagename=ADME:B:AAQ:DE:1
Süti05-04-2007 19:25:53 // 2716
Hát,kb minden 3.-4. tankba)))
kru05-04-2007 12:46:31 // 2715
Hogy mit?))))) Hogy te honnan szerzed a pro-tec-et (dízel rendszer tisztító)? Nekem a szerelőm adta, de gondolom a www.pro-tec.hu-ról kiderül. A másik meg, h te milyen "ritkán" öntöd bele? Egy olajcsere ciklus alatt 1-2x egy telitankra?
Süti05-04-2007 12:41:32 // 2714
Egy korábbi kérdésre:katalizátor nélkül működik-e? Nos,a katalizátor környezetvédelem miatt van az autón ugye?A katalizátor egy nagy fojtás ugye?Asszem a válasz benne van a feltett kérdésre))))))
Süti05-04-2007 12:39:23 // 2713
Hogy mit?)))))
kru05-04-2007 11:37:54 // 2712
Ja, túl sűrűn nem kell használni, csak úgy érzésre időnként. De Süti szerintem ebben is tud tanácsot adni, ha előkerül.
kru05-04-2007 11:33:59 // 2711
www.pro-tec.hu Itt találsz infót remélem, van kereskedőlánc felsorolva meg némi email, telefon. Az a baj, hogy én szervízben kaptam, szerintem boltban nem nagyon árulják. Süti, a passagyilok is ilyet használ, írj neki egy PM-et, hogy ő honnan szerzi.
kru05-04-2007 11:28:40 // 2710
Még 1 pozitívum a menetzaj hát ég és föld:) Hát igen, 140 6-ban szinte alapjárat :-))
Kovi05-04-2007 11:12:49 // 2709
Sziasztok. Hol lehet ezt a terméket meg vásárolni: pro-tec diesel cleaner) Mert én csak a castrol TDA ismertem.
Adrián05-04-2007 10:33:38 // 2708
Ja és az autó ez mellett hozza szépen a teljesítményét és jól is kajál aminek örülök!:) Kevesebbet fogyaszt mint az 1.6 Ts-em alsó hangon! Nem volt szerencsém pontos mérésekhez de amit olvasgattam és írtátok többen is hogy csal 1 kicsit a fogyimérő ezért én is inkább rákalkulálok az átlagfogyira de még igy is jó nagyon!Pedig az ember alig bírja megállni hogy ne tolja neki állandóan:))) Még 1 pozitívum a menetzaj hát ég és föld:)
Adrián05-04-2007 10:19:07 // 2707
Az EGR szelepet ja ki kéne puccantani meg valószínű kipróbálom a tisztítót is amit mondtál Kru kolléga biztos hoz valamit! Azért azt tudni kell a dolghoz hogy normál használatnál no füst! Viszont mikor többen ülünk benne és dobja az ember a kövéret akkor bizony füstölget!Főleg esténként látni mikor belesassintok a visszapilltükörbe a másik autó fényszórójában látom!Hozzá teszem nem vészes!Láttam újabb verdákat is amik dobják rendesen!Nekem elötte benzinesem volt ott is lehetett este azért látni ha nyomta neki az ember!
kru05-04-2007 08:33:56 // 2706
Emlékeim szerint Sütinek a passatgyilkos húzott 1.9-en.
lausz05-04-2007 06:49:21 // 2705
sziasztok,üzemel valakinek kat.nélkül sport dobbal 2.4jtd?
Ferke05-04-2007 06:43:35 // 2704
A turbo miatt nyomja ilyenkor ki a lerakódott kormot, ahogy Kru mester is mondja.:)
kru05-04-2007 06:40:23 // 2703
És üzemmelegen is? Mert nekem üzemmelegen nincs füst. Korábban volt, de nagyon el volt kormolódva az EGR szelep, meg az egész rendszer úgy en bloc. Megpucoltuk az EGR-t, öntöttem párszor tisztító löttyöt a gázolajba (pl. pro-tec diesel cleaner), meg lenyomtam 1-2 autópályát/országutat úgy, hogy 4-ben és 5-ben mentem, hogy 3500 és felette járjon a motor tartósan és most már tisztul a rendszer, egész jó. Mondjuk nincsenek illúzióim, ha nem országúton használja az ember, hanem sok hidegindítás, tötyörgés városban (szerencsére ez nálunk nem annyira van, de azért van), akkor képes megint elkormolódni. Kérdés mennyire, időnként kis padló, akkor pöffent és megint nagy a barátság.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.