Forum >> Dízelmánia
Wickey07-03-2007 08:50:46 // 2552
Motorolaj téma? Vagy az már volt?
Selenia WRD-t nem tudom fikázni, nekem abszolút nem eszi az olajat így túl a 150k-n sem. De biztos van aki tudja :-)
Süti07-03-2007 08:46:58 // 2551
Igen,egy picit leült a topic(
kru07-03-2007 06:36:53 // 2550
Na látom ki kell agyalnom megint valami jó kis témát, amin napokig el lehet rágódni, mint egy gumicsonton :-))
Selmak05-03-2007 09:03:00 // 2549
"Bocs a kérdésért, de ki javasolja?"
Az üzemanyagcégek által szponzolrált "szakértők"
Selmak05-03-2007 09:00:48 // 2548
Az első PD-TDI jürgenek rekord gyorsasággal mentek tönkre a svédeknél 20-30K km. Miért? Svédeknél már akkor kénmentes gázolaj volt, amivel a jürgennél nem számoltak. Azóta annyit változtattak hogy szilikont raknak a gázolajba, ami azért fasza mert ha elég akkor SiO2 azaz kvarc keletkezik, az meg nem a legpuhább anyag.
kru05-03-2007 08:41:58 // 2546
az cép... jó sokat kószáltok :-)))
erről a spuriról te hallottál valamit? (spuri-adalek.hu vagy mi) jó lenne már egy negatív vélemény is, eddig csak dícséret volt vagy mély hallgatás :-)
Süti05-03-2007 08:19:00 // 2545
Azoknak,akik aggódnak: a passatgyilkos 1 nevű űrszekerem(nem óra szerint)
584.000 km-t ment a saját lábán,a motorja még mindíg hibátlan!Ebből a km mennyiségből kb 300.000-t chip tuninggal tettünk meg,sem turbót,sem nagynyomásút,sem porlasztót nem cseréltem ezalatt,bár mikor hozzám került akkor kapott új turbót,azt is törés miatt.Én személy szerint olajcsere előtt egy motor öblítőt bele szoktam engedni,amit tapasztalok tőle:Egy diesel álltalában egy indítás után is kormolja az olajat,már nem lesz barna az olaj,ha kihúzod a pálcát,ettől viszont jobban kipucolódhat a moci,mert ráindítás után még szép tiszta az olaj
Piritu - 1.000.00004-03-2007 21:25:36 // 2544
Bocs a kérdésért, de ki javasolja?
Wickey04-03-2007 20:51:31 // 2543
Hmm.
Én még mechanikus gyújtás világában élek, ahol a 13as csillagvillás kulcs állítja a gyújtást. Akkor oks :)
kru04-03-2007 20:32:36 // 2542
A kénmentes gázolajat javasolják az ÖSSZES nagynyomású dizelbe!!!!!!!
Jó ez a topic :-))))
Végül is innen indultunk kb. 2 napja :-)))
Én bedobtam a kénmentes jelszót és Selmak kijavított, hogy a CR pumpának pont, hogy nem jó, mert nincs kenés és kell más adalék helyette, ami ken rendesen, kérdés a premium dízelkben van-e.
Közben egyébként utánanéztem az Agip oldalán konkrétan a BlueDieselnek, egy szóval sehol nem említik, hogy alacsonyabb kéntartalmú lenne (főleg azt nem, hogy kénmentes), csak hogy olyan adalékokkal dúsított, amik tisztítják a rendszert...
GEORGE04-03-2007 20:20:44 // 2541
A kénmentes gázolajat javasolják az ÖSSZES nagynyomású dizelbe!!!!!!!
Piritu - 1.000.00004-03-2007 20:20:40 // 2540
"Tankolj kénmentest, csak kérdés az, hogy a géped fel van-e már készítve rá?"
Fel van készítve?
BambiSW04-03-2007 20:17:29 // 2539
Maximális egyetértés :)) Plussz a mai üzemanyagokat sem a tegnap autóihoz találták ki, sőt némelyiknek egyenesen ártalmasak a mai szupernafták. Mikor pl.: az ólmot száműzték (nagyon helyesen) a benzinből, akkor evvel igen sok álmatlan éjszakát okoztak a motortervezőknek, mire kiokoskodták, hogyan lehet ólom nélkül is megoldani a szelepek kenését. Most sztem a kénnel úgyanez a helyzet. Tankolj kénmentest, csak kérdés az, hogy a géped fel van-e már készítve rá?
BambiSW04-03-2007 20:10:02 // 2538
Kicsit off, de sajnos a kertkaput sikerült asszonypajtásnak végigsimítania.
:(((( Szerencsére úgy tűnik nem horpadt, csak van néhány ronda karc. Gondoltam elviszem a Carwellnesshez, ha már annyira hirdet itten. Van esetleg valakinek tapasztalata, ötlete? (pl.: Húzzak egy másik topicba! :) )
GEORGE04-03-2007 20:03:49 // 2537
Ezt akartam én is bepötyögni, neked jobban sikerült.
Piritu - 1.000.00004-03-2007 20:00:54 // 2536
"Fétisizáljátok a Selenia olajat, holott évek óta nincs új fejlesztése. "
Miért a motorgyáraknak van? A TDI, mJET blokkot se most találták ki, a TS motor meg éppenhogy ezeréves. Akkor minek hozzá fejlesztés? Ha jól tudom az igazi régi verdáknak (pl. OFF Ford T-Modell) kifejezetten árt a modern szintetikus olaj, gyárak álltak rá, hogy a régi olajokat reprodukálják. Anno nem a mai olajokhoz találták ki a kenési rendszert. Feltételezem, hogy az Alfa motorkat sem a tegnap kitalált olajokhoz és a holnap kitalálandó csodaadalékokhoz fejlesztették.
Ettől függetlenül egy próbát egy tankolást megér.
BambiSW04-03-2007 19:59:12 // 2535
Bocs :(((
GEORGE04-03-2007 19:58:48 // 2534
Azokakat a motorokat sem fejlesztették tovább amikhez anno Selénia 20k-t, a Selénia racinget ( ami nemsokára meg is szünik ) most jelent meg a leváltására a Selénia Sport.
Szóval, nézzem mindenki csak utána a dolgoknak, mert igen is vannak új Selénia Olajok!
A teljes infókért forduljatok Ofi cartársunkhoz!!!!!!!!!!
Piritu - 1.000.00004-03-2007 19:50:01 // 2533
Szerintem pont passzol, amit írsz. (Egy OFF 1,4 8V 82Le-s asztmáról beszéltel, 94-es gyártmány) Ha szar brenyával akarok menni, akkor az előgyújtást majd nullára kell állítanom, hogy ne csörögjön. Mindegy mi megy bele a motor műxik. Ha jobbat tankolok (magasabb oktánszámút) nem történik semmi. Jobb brenyánál (értsd mosóbenzin helyett 95-ös)gyújtást állítok, nagyobb előgyújtást adok (mondjuk ami a 93-hoz kell) és máris ki tudom szedni a többletet a motorból.
A chip tuning hivatalos neve motoroptimalizáció, anno ez a gyújtásállítást és a befecskendezési mennyiségek beállítását jelentette.
kru04-03-2007 13:32:32 // 2532
Fétisizáljátok a Selenia olajat, holott évek óta nincs új fejlesztése.
Fétisizálás tényleg megfigyelhető itt. A mondat második felét nem tudom, igaz-e, a Milyen a jó olaj? topicban volt erről agymenés, nem is egy.
Mindig az volt a végkövetkeztetés, hogy ha bevizsgáltatnál 10 olajat, akkor derülne ki a lényeg, mert elvileg az ACEA/B4-et tudja a WRD is és az kell a common-rail diesel személyautókhoz.
Mert ott is nyomták nagyon a surftech-es addionol-t vagy mit.
Ez megint olyan terület, hogy a franc tudja, ha nem látok számokat, akkor bárki mondhat bármit... sőt még a számok is...
Ami a naftát illeti nem nekem reply-oltál konkrétan, de azért válaszolok a többiek nevében is :-)
Szerintem senki nem hisz itt a shell-es és omv-s csodákban. De éppúgy szkeptikus a supri-val szemben is. Engem mondjuk lenyűgözött a weboldalon lévő részletes leírás, lehet, ki is próbálom majd.
Selmak04-03-2007 11:13:45 // 2531
Fétisizáljátok a Selenia olajat, holott évek óta nincs új fejlesztése. Szerintetek a mai modern vegyi laborral felszerelkezett kenőanyagyártóval szemben meddig maradhat meg egy "gyári" olaj előnye a többi gyártóval szemben? 2-3 hónap vagy 2-3 hét?
Elhiszitek hogy VíPÚDER tényleg ferrarit csinál a verdátokból (tapasztalat hogy az szerencse ha már nem árt), de azt nem hogy Spuritól nagyon picit kevesebbet fog enni, nem fog füstölni és még keni is a adagolóelemeket.
Tudjátok mennyi adlék van a Púderban és társaiban? 1 5 literes kanna /25000 liter azaz tartálykoncsinként a 5 liter.
Spuriról még annyit hogy érdemes a tapasztalatokat végiolvasni az indexen. Nem csodaszer, de amit igér az legalább tudja a Vpúder és EVŐ99 -el szemben.
Használtam lácfűrészben, fűkaszában, karburátoros benyás és modern befecsis benyás motorban és most CR dieselben, mindehol pozitívak a tapasztalatok.
Wickey04-03-2007 10:58:38 // 2530
Ezt jelenlegi tudásom alapján hülyeségnek tartom... Milyen progi és hogyan volt írva?
Az oktánszámtól függ az előgyújtás, szóval amikor nem lehetett már 98-as sima benzint kapni csak ezeket a szuperbenzineket amik viszont drágák, akkor az elosztós V6-okat szépen visszaállítottuk pár fokkal hogy ne csörögjenek a 95ös benzinnel.
Ha alacsony az oktánszám akkor az előgyújtás mértékét csökkenteni kell. Ha kritikusan alacsony, akkor a kompressziótűrése is eléri a motorban uralkodó kompresszióviszonyokat, és kontrollálatlan, öngyulladásos égés kezd el lejátszódni. Ennyi... itt nem chipelni kell hanem gyújtást állítani.
Wickey04-03-2007 10:53:45 // 2529
Jaa, oksa. :)
Az üzemanyaggal kapcsolatban: én annyit tennék hozzá hogy nem borítgatok bele akárhonnan szerzett gázolajat kólásüvegből vagy ilyesmi, de a kúton kapható gázolajakkal szemben sajnos kénytelen vagyok, mint ahogy mindenki más is, jóhiszeműen eljárni. Magyarul: ha elmegyek a mol vagy omv esetleg shell kútra, és tankolok sima, vagy akár prémium gázolajat, akkor tiszta, rendes üzemanyagot kapok, nagyjából annyit amennyit kérek, és nagyjából annyiért amennyi ki van írva.
Ha meg mégsem, akkor előszedem az elmúlt év nagyjából negyven telitankolásának időrendben lefűzött blokkját, és ütöm a tamtamot. :-)
Piritu - 1.000.00004-03-2007 10:48:17 // 2528
Anno az enyém 95/98-as volt. 95-ös állásban 86 oktánra volt írva a progi, a tuning annyi volt, hogy 93-ra írták át (+10 LE egy 1,4-es motornál)
Piritu - 1.000.00004-03-2007 10:45:22 // 2527
Hogyan tudok törődni? pl:
- ha nem "fontos" nem taposom ki a belét
- rendszeresen cserélem a cserélni valókat
- nem innen-onnan szerzett üzemanyagot öntök bele
- egyszerűen figyelek rá és ha rendellenességet tapasztalok intézkedem
kru04-03-2007 10:42:17 // 2526
Jó, de mit tudsz törődni az autóval? Hetente lemosod? Attól még lehet másnap csapágyas.
15ezrenként olajcsere Selenia WRD-re, ránézni a gumiharangokra futóműre, fék és szervóolajszintekre meg alap üzemeltetés, nem pedig törődés, vagy megcsinálod te magad, vagy megcsinálják a szervízben sokpénzért.
ennyi. de az alap kiinduló pont az volt, hogy olaj meg nafta legyen jó.
vagyis a fentiekből hiányzik a jó nafta.
eztet a témát feszegettük itten, nekem végül is az volt a kiinduló kérdésem, hogy mit tankoljak,
agip bluediesel-t vagy vegyek sima omv sprint vagy agip sima dieselt és valami gázolaj adalék bele (pl. az említett spuri).
Harmadik eset, b..ni az egészre, menjen bele, ami bele megy és használni.
kru04-03-2007 10:38:55 // 2525
zepi, elméleti síkon mozgunk :-))
szerintem ez a nafta téma nem egy egzakt dolog, így max. tapasznyalatot tudunk cserélni...
Wickey04-03-2007 10:36:29 // 2524
Fasztmánál a szelektor 91 és 95 oktánt mondott...
Volt is az alföldön egy csudálatos Esso kut, aminek a naftájátók 95-ös állásban becsörgött. No, át 91-re, úgy jó volt csak ha lehet még lomhább, majd féltanknák teli 98assal, és vissza 95-re :-)
Piritu - 1.000.00004-03-2007 10:34:10 // 2523
OFF asztma volt 86 oktánra írva
lausz04-03-2007 10:33:40 // 2522
nem hinném hogy 150ezerkm -re tervezték,
tudok 2-3-sőt4-500ezresekről is még futnak.
Wickey04-03-2007 10:31:42 // 2521
Jó, de mit tudsz törődni az autóval? Hetente lemosod? Attól még lehet másnap csapágyas.
15ezrenként olajcsere Selenia WRD-re, ránézni a gumiharangokra futóműre, fék és szervóolajszintekre meg alap üzemeltetés, nem pedig törődés, vagy megcsinálod te magad, vagy megcsinálják a szervízben sokpénzért.
Amúgy ha már törődésről van szó: Dasilva 2002-es 156hoz balos ködlámpája fölösbe nincs valakinek, vagy tipp, honnan kéne megvenni?
Kitörött a kis genyó. Három kavics kellett hogy megadja magát... egyet még tavaly kaptam, kettőt meg most télen, két héttel egymást követve.
BambiSW04-03-2007 10:08:40 // 2520
Hát a jó nafta az ami a gyárból jön megfelel a szabványnak és nem manipulálják :) Bizonyos kutaknál általában egyszerűen kicsórják az anyagot, majd a hiányt vízzel pótolják. Ez pl. nem tesz túl jót az üzemanyag rendszernek és a fogyasztásnak sem.
Élettartam ügyben én is inkább arra hajlanék, hogy amikor tervezik ezeket a rendszereket, akkor nem valami szuper adalékolt üzemanyagot vesznek figyelembe, hanem a piacon kaphatóakat. Bár asszem épp Pirutu kartárs írta, hogy az előző 147 TS-ben 86 oktános benzinhez való szoftvare futott....
Lehet, hogy inkább egy kicsit a rosszabb esetekre terveznek.
Szóval ha ezeket a CReket 150ekm-re tervezték, akkor úgyis tökmind1. De szerintem ez csak a konkurencia rémhíre...
Persze csatlakozom én is Zepit mesterhez, hogy a folyamatos törődés azért nagyon fontos dolog :)
Goodboy03-03-2007 22:08:44 // 2519
nekem a szivem szakad meg amikor egy Alfát látok elhanyagolva,vérzö szivvel ,utolso pillanatig is szolgálni gazdáját(Kinzoját)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Piritu - 1.000.00003-03-2007 21:57:54 // 2518
Ahogy Te is írod, egy Alfást pont ez a törődés teszi mássá.
Piritu - 1.000.00003-03-2007 21:56:28 // 2517
Nyugi van, csak körbejárjuk a témát. Van olyan jó, mint a vízhőfok téma -:)
Ráadásul akár okulni is tudnk belőle.
Munkatársam OFF oktávia benzinese se látott soha semmi extrát, jelenleg 240e van benne, mint az új. Viszont sohasem használta még - szerintem - a padlógázt. Itt milyen csodát lehetett volna tenni? Ő kinek őrzi a Vasat?
Vannak emberek, akik egyszerűen csak szeretnek törődni a kocsival.
Goodboy03-03-2007 21:51:46 // 2516
Bár az is igaz ,h az Alfa R több számunkra mint auto ,és ez már életforma számunkra és hobby is, igy mi mással törödnénk a családjainkon kivül!!!Én is szeretem tudni,h a kicsikém tetötöl talpig,az utso csavarig rendben van igy nektek is igazatok van,ink a kocsiraköltsétek a lovét mint játékgépezzetek!!!!!!!!!!
Goodboy03-03-2007 21:48:08 // 2515
Miindez a gondos pénzkidobást majd jo pár év mulva annak térül meg akinak tulajdonában lesz a kocsi,ha csak nem akarjátok örökre megtartani a vasat én ilyen méjségben szarnék rá,az adalékokra!Még nem nagyon hallottam jtd mjtd üzemany renszer meghibásodásrol!!Nyugi van urak!!
kru03-03-2007 20:28:54 // 2514
Jó, de nem teljesen ugyanaz, mert mi azt firtatjuk itten, hogy milyen gázolaj adalék segíthet az tökéletesebb, tisztább, stb. égésben hosszútávon.
Az hogy az embered nem cserélt időben olajat, mert valami fasza adalék azt hitte kitolja a periódust, az más tészta, ilyen baromságra én sem vetemednék...
És a végén te is ezt írod:
de sztem a jó nafta és a jó olaj időben cserélve bőven elég a boldogsághoz.
Mert mi a jó nafta? Ekörül körözünk itt.
Lehet, hogy elkezdem rendszeresen tölteni az agip bluedieselt...
Igen, a spurival kapcsolatban egy zavar, hogy a benzin és dízelüzeműhöz is egyazon adalékot árulják. Persze miért lenne jobb, ha két féle címkével jönne ugyanaz a tartalom?! :-)
Bár én a tömítések miatt is félek az adalékoktól...
Bambi, én mondjuk a motormosótól is tartózkodnék, mivel ahogy az olaj sem, úgy a mosó sem bír 100%-ig távozni.
Piritu - 1.000.00003-03-2007 19:51:44 // 2513
"Prémium gázoljok sokszor rosszabbak mint sima. "
Hm, ez érdekes. Pedig mindegyik konszern meg tudja indokolni, hogy miért pont azt kell tankolnunk, miért pont az jobb, mint bármi más a motornak!
Ettől függetlenül a legközelebb a magyar hárombetűsét kipróbálom.
A kutaknál meg a számlálóval is lehet manipulálni rendesen, így látszólag többet tankol az ember.
BambiSW03-03-2007 19:31:58 // 2512
Adalék ügyben egy kis adalék :) Már írtam, de az ismétlés sohasem árt :) Off-os dízel toyotamat egy olyan embertől vettem, aki esküdött rá, hogy az ő adaléka/olaja olyan tuti, hogy a motorolajat elég 30 ezrenként cserélni. 100 ezernél már kicsit furcsán működött, pedig szerencsére nem hittem neki és én már adalék mentesen rendesen cseréltem olajat (80-nál vettem). Persze olcsón és jól megjavították, de ez csak annak volt betudható, hogy ez a toyota legrégebbi és legegyszerűbb hagyományos dízele, ami akár egy kalapáccsal és egy reszelővel is javítható. Már 200 felett vagyunk és tökéletesen jár indul, mindenféle hókuszpók nélkül. Szóval én a rendszeres adalékolástól tartózkodnék. Néha "kúra" szerűen egy kis porlasztócsúcs tisztítás, olajcserénél motormosó, de sztem a jó nafta és a jó olaj időben cserélve bőven elég a boldogsághoz.
Spuri ügyben n(s)incs tapasztalat, de van egy mondás miszerint ami mindenre jó az semmire sem használ.
Selmak03-03-2007 19:24:28 // 2511
kru: a sima pirosat használom, a kéket még nem láttam könyékünkön. Szag alapján naftalin származék biztosan van benne, az meg molyírtáson kívül égéskatalizátornak is jó. :). Ami meg kútakon néha tankolni lehet, jobb nem részletezni. Szignifikánsan van olyan kút ahol ha tankolok jó 100-150 km-rel kevesre elég a gázolaj. Pedig csúrig töltöm. Mivel "dúsítják" vagy inkább szaporítják. Angliában is jól megadalékolták diesel adalékkal a benyát, pedig ott valszeg mulasztás volt, nem szándékos mint ahogy nálunk dívik. Prémium gázoljok sokszor rosszabbak mint sima. Darabos járás, kormolás, lomha lusta motor stb. Ha PD elem kevésbé kopik a spuritól akkor valszeg a CR is.
kru03-03-2007 18:43:21 // 2510
Egy biztos, úton-útfélen azt hallom mindenkitől (szerelők, tapasztalt kollégák), hogy a modern jtd-mjtd befecskendezési rendszer halála, ha hosszabb ideig (mennyi??) nem megfelelő minőségű üzemanyagot kap...
nyilván egy rossz adalékolás ugyanilyen negatív szorzó lehet...
kru03-03-2007 18:42:09 // 2509
Az biztos! Én is ezt vallom, azt az olajat, stb. bele, amit a gyár előírt, ők tervezték, azzal kalkuláltak, stb.
csak a tervnek fontos része a gázolaj is ...és vélelmezem nem ilyen szutyokkal tervezték hajtani, mint amit itt némely kúton tankol az ember. Én korábban nem hittem az ilyen dolgokban igazán, de mostanában észreveszem nagyon, ha szart tankolok - pedig csak omv, agip és esso kutakon tankolok.
Mondjuk te sokat jársz külföldre, talán még több tapasztaltot tudsz szerezni gázolaj terén is idővel.
És egy dolgot azért ne felejtsünk el, nagyon sokszor a tervezőasztal után a tényleges megvalósulás olyan, amit a költségek lehetővé tesznek - értsd, mi van a polcon, mit használ a konszern, stb. De ezt nem kell neked magyarázni...
na majd talán Selmak benéz valamikor és kicsit helyreteszi a dolgot - nekem csak elképzeléseim meg előítéleteim vannak...
Piritu - 1.000.00003-03-2007 17:39:38 // 2508
Nem kell levenni az EGR szelepet -:)))
Viccet félretéve helyből vagyok olyan naiv, hogy bízom a gyár fejlesztőiben. Bízom abban hogy mindent belekalkuláltak az adott berendezésbe. Talán nem véletlenül ez a cég dobta piacra az első CR motort. Talán tudnak róla egyet, s mást.
kru03-03-2007 17:33:37 // 2507
:-)))
piritu, majd szembesülsz a dolgokkal... de nem kell 200ezret várnod, hidd el...
én akkor szembesültem először, mikor saját szememmel kukkantottam bele a szívósorba az EGR szelep levétele után, majd egyből utána akkor, amikor kivettük a szívósorból a nyomásérzékelőt és nem látszott a koromtól.
persze itt mindenki hülyének néz engem, ami nem baj, egyébként, mert nem érdekel, de érted, ha a full kormos érzékelő nem tud mérni, akkor miaszarnak van bent egyáltalán. szóval nekem akkor is mániám marad a tisztántartás a lehetséges határok között.
namost ami a lényeget érinti, a kúton tankolt gázolaj is tele van adalékkal, ezt te is tudod.
egyébként én is rettenet szkeptikus vagyok, meg félek is,
de a spuri oldalát olvasva az utóbbi fél órában azt állapítottam meg, hogy ennek a fejlesztőmérnöke vagy elég jól érti a dolgát és azt meggyőzően tálalja vagy egy nagy szemfényvesztő, de én ezt nem tudom eldönteni.
Piritu - 1.000.00003-03-2007 17:24:10 // 2506
Hm...
Én azért az ilyen dolgokat erős kritikával olvasom, valamivel a gyártónak is alá kell támasztania, hogy a szerük a legfontosabb a világon. Különben nem venné senki. (Lásd kalgon)
A héten dumáltam egy olyan gépészmérnökkel, aki ténylegesen gépeket is tervezett. Ő azt mondta, hogy a gépeket (pl. az autó motorját) eleve bizonyos dolgokhoz méretezik. Nem véletlenül ajánlja az Alfa a motorjaiba a Selenia olajat (neki OFF-ja van), hanem azért mert a kenésrendszert valószínűleg ahhoz alakították ki.
Ezt az okoskodást folytatva a motort meg valószínűleg a kapható üzemanyaghoz fejlesztették ki.
Szóval négy év múlva - ha a 200 000 km meglesz a gépben - kiderül hogy kell-e adalék. Az enyémben biztosan nem lesz. A benzinesek se láttak soha "csodakütyüket".
kru03-03-2007 17:19:36 // 2505
Selmak, melyiket használod, a JG-2 kékszínűt vagy a multifunkcionális adalékot?
Nem nagyon hiszek ezekben, de annyira részletesen és precízen van leírva sok-sok oldalon keresztül a hatásmechanizmus, hogy bizalmat ébresztett...
kru03-03-2007 17:02:26 // 2504
Érdekes dolgokat ír ez a spuri...
A diesel motorok konstrukciója olyan, hogy a szárazabb kenés nélküli dieselolajtól intenzívebben kopnak. Pontosabban az adagolók, porlasztócsúcs beégések, kompresszió gy?r? és a hengerfal kopása.
Alaphelyzetben a gázolaj cetánszáma 45. ha néhány százalék normál-hexadekánt adagolunk, n? ugyan a dermedési stabilitás, de csökken a fels? ken?képesség. Ha járható út lenne, állandóan alkalmaznák az üzemanyag lepárlók. Egy-két hónapig alkalmazzák egy kicsit más konfigurációban. Miért is? Nem azért, mert drága, hanem ett?l kb. 0,8-1,5%-kal jobban kopik a motor egyes alkatrésze. Különben nem térnének vissza a nyári gázolajra.
ezt sem tudtam pl...
kru03-03-2007 16:57:23 // 2503
Értem!
Egyébként elolvastam a BlueDiesel leírását, egy szóval sem említik, hogy alacsony kéntartalom, csak azt, hogy korrózióvédő és tisztító adalékokkal kevert.
Lehet, hogy csak én képzeltem bele?!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
497
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?