Forum >> Dízelmánia
Hardy11-12-2013 09:42:22 // 25152
Érdeklődnek hátha valaki járt így, olyant csinál az autóm hogy mikor hidegen elindulok vele akkor az első 500 méteren 2-3 alkalommal finoman egy kicsit megtorpan. Aztán megy tovább és többet nem jelentkezik. Neki látok géppel megnézni de mivel egyszerre sok adatot nincs értelme nézni és mivel csak hidegen produkálja eltart pár napig míg végig nézek mindent. Gondoltam hátha valaki járt így vagy van ötlet. Amúgy hibakódot nincsen és semmi rendelleneset nem látok FES sel.
PistaFR09-12-2013 20:56:44 // 25151
Bakker, még mindig nem sikerült lecserélni? :(
Föckös09-12-2013 19:40:26 // 25150
gratula! nincs is rosszabb, mint amikor beszakad, ügyesen csináltad.
Nekem meg mostanában alsó fordulaton picit kopogósabb, de csak hidegen.
Nagy köszönet Kollár Szabolcsnak a megfelelően átírt előtöltés táblákért...
Nekem meg mostanában alsó fordulaton picit kopogósabb, de csak hidegen.
Nagy köszönet Kollár Szabolcsnak a megfelelően átírt előtöltés táblákért...
medcare09-12-2013 18:43:25 // 25149
Kicseréltem a két maradék izzítógyertyát. Már nem köhög vissza a panelon. A motor járása, így hidegen is hamarabb válik egyenletessé. Majd lefotózom a célszerszámot. Egy hosszú T kulcs. Kellett hozzá egy adag csavarlazító meg hogy járjon a motor kicsit (melegedjen). Az első nyikkanás után a gyertyát finom mozdulatokkal, oda-vissza tekergetve vettem ki. Sikerült. :-)
B.László09-12-2013 17:14:17 // 25148
Aham köszi akkor nemsokára írok csinálok 1 diagot...
WarbiRunner (Gyuri)09-12-2013 10:02:50 // 25147
Ez innen már nem ötletelés kérdése. Laptopra, diag műszerre kell dugni és menni, diagolni amíg meg nem látszik hogy mitől áll vészüzembe. A MAP szenzor és nyomásszabályzó élőadatos figyelése mindenképp javasolt, de többféle kombinácóban is éremes nekiállni. Ha FES/MES-el nézed, egyszerre túl sok szenzort nem érdemes figyelni mert az időbeli felbontás lecsökken (Laptop/ USB függő). Kezdetnek 2-3 szenzorral diagolnék, majd másik 2-3-mal, aztán ami a görbékből látszik, lehet szűkíteni a kört.
B.László08-12-2013 22:41:03 // 25146
Srácok új probléma ... csak h ne unatkozzak a következő a dolog eddig csak is 5 ben 140 150 környékén simán betiltott a kocsi 3100 és annyi ...
Mai napon pedig ugyan ez azzal a különbséggel h betilt felold betilt felold ahogy néztem minden 1e s fordulatszám növekedésnél tilt 1 et ..
Ötlet h mi lehet a probléma ?
Mai napon pedig ugyan ez azzal a különbséggel h betilt felold betilt felold ahogy néztem minden 1e s fordulatszám növekedésnél tilt 1 et ..
Ötlet h mi lehet a probléma ?
Föckös08-12-2013 08:42:21 // 25145
akkor oké.
:-)
:-)
Föckös06-12-2013 19:52:48 // 25143
na majd mondjuk két teletank után átlagolva nézd meg a fogyasztást.
egy ideig én is nézegettem, aztán rájöttem, h nálam semmi értelme, pályán totál pontos, városban közelében sincs...
egy ideig én is nézegettem, aztán rájöttem, h nálam semmi értelme, pályán totál pontos, városban közelében sincs...
medcare06-12-2013 15:32:43 // 25142
No! Óvatos futam után, az új légtömegmérővel 2500-as fordulatnál egy picit megtorpan, e fölött 3000-ig húz, mint ökör, utána az elért nyomatékot tartja 4500-ig. Tovább nem hergeltem. Viszont a kiírt fogyasztás is megemelkedett. Ezek szerint a rossz EGÉR-rel kevesebbet fecskendezett be a computer, kevesebbet fogyasztott a vas. Ma cseréli szerelőm a jobb alsó lengőkart, kormány axiál csuklót, remélem stabil legsz az eleje. Utána rádobom laptopra s megkergetem. :-) Majd tudósítok.
medcare05-12-2013 18:49:31 // 25141
Nagyon köszönöm a részletes magyarázatot, most már érthetőbb.
Zoli 14705-12-2013 15:53:14 // 25140
Köszönöm a jó tanácsot! EGR ellenőrizve->Jó! Csövet hétvégén átbogarászom ha jutottam valamire, megírom!
Zselé05-12-2013 11:15:17 // 25139
Igen, ezt a beruházást nekem is meg kéne lépnem :)
WarbiRunner (Gyuri)05-12-2013 09:31:53 // 25138
Huhh...Két dolog van:
1. az elvárt levegőmennyiségnek 3100-as fordulat felett (autó/program függő) köze nincs a valóshoz, ez így van jól. Ugyanis az elvárt levegőmennyiség rosszul van elnevezve :-) Ez az EGR szabályzására kitalált mennyiség. Az EGR ugyanis annyira kell hogy nyisson, hogy mindíg legyen légfelesleg. Ez úgy jön össze, hogy van egy EGR táblázat, ahol fordulatszám és befecskendezett üzemanyag függvényében meg van adva a minimális légmennyiség ami szükséges (hogy ne füstöljön). Az EGR szabályzó figyeli a LMM jelet és addig nyitja az EGR-t amíg az le nem csökken az EGR táblában írt értékre. Mert ugye az lyukat nyit, a visszaáramló gázt nem méri a lmm! Ha ez idáig ok, valyon hogy zárja be az egr-t?
Egyszerű, a zárási fordulattól fel van írva az igényelt légmennyiség olyan értékre, amit képtelen elérni a rendszer, így az egérvezérlő mindíg azt látja, hogy nincs miből csökkenteni a légmennyiséget, így hát zárva marad. Az egér szoftveres kinyírása is ennyi, a táblázat összes értékét felírják az égbe, így sose nyit ki.
2. Szerintem nézz egy tényleges élőadatos mérést, amikor megy az autó, és terhelés alatt van, mondjuk forgasd el 3-masban 4500-ig :-). Alapjáraton zümmögtetve sokminden nem derül ki.
1. az elvárt levegőmennyiségnek 3100-as fordulat felett (autó/program függő) köze nincs a valóshoz, ez így van jól. Ugyanis az elvárt levegőmennyiség rosszul van elnevezve :-) Ez az EGR szabályzására kitalált mennyiség. Az EGR ugyanis annyira kell hogy nyisson, hogy mindíg legyen légfelesleg. Ez úgy jön össze, hogy van egy EGR táblázat, ahol fordulatszám és befecskendezett üzemanyag függvényében meg van adva a minimális légmennyiség ami szükséges (hogy ne füstöljön). Az EGR szabályzó figyeli a LMM jelet és addig nyitja az EGR-t amíg az le nem csökken az EGR táblában írt értékre. Mert ugye az lyukat nyit, a visszaáramló gázt nem méri a lmm! Ha ez idáig ok, valyon hogy zárja be az egr-t?
Egyszerű, a zárási fordulattól fel van írva az igényelt légmennyiség olyan értékre, amit képtelen elérni a rendszer, így az egérvezérlő mindíg azt látja, hogy nincs miből csökkenteni a légmennyiséget, így hát zárva marad. Az egér szoftveres kinyírása is ennyi, a táblázat összes értékét felírják az égbe, így sose nyit ki.
2. Szerintem nézz egy tényleges élőadatos mérést, amikor megy az autó, és terhelés alatt van, mondjuk forgasd el 3-masban 4500-ig :-). Alapjáraton zümmögtetve sokminden nem derül ki.
medcare05-12-2013 09:29:05 // 25137
Nálam kezdetben csak porozus volt, ráadásul alul, nem vettem észre. Az egrem mágnese meg beszorult, leégett. Azóta cseréltem, most jó. Azt a csőrendszert meg réz idomokkal hidaltuk át, tudom gánya munka, de 4 éve még nem bontódott annyi 166os. Ecuscannel teszteld le az egrt, lehet, hogy tiszta, mégsem nyit. Aztán a kipufogótól induló csövet nézném át, lyukat keresnék. Miután turbót cseréltünk, ugyanúgy lomha volt a gép. Ekkor olvastam a tömítetlenségről. Milyem jó, hogy a tulaj fejti meg a hiba okát, szerencsére jó diagnoszta vagyok. ;)
Föckös05-12-2013 07:17:55 // 25136
3x akkora felületű a coolere, mint a 166 10v coolere, mellesleg jó helyen is van ;-)
Föckös05-12-2013 07:16:45 // 25135
ugyanez ;-) azzal a különbséggel, hogy a petefészek és prosztata problémák megelőzése céljából vásárlás után azonnal tettem bele ülésfűtést. ezzel fűtök, amig nem nyit a termosztát.
Zoli 14704-12-2013 21:51:26 // 25134
EGR pucolva lett ott semmi gond nem volt nem vettük észre, arra gondolsz ami alulról jön fel az EGR-hez?
medcare04-12-2013 21:47:22 // 25133
... és a hozzá futó cső volt nálam lukas, ott fújt el s nem jutott luft a turbólapátokra...
Zoli 14704-12-2013 21:17:59 // 25131
Sziasztok!
Szerintetek mitől van az, hogy 1500 fordulat felett szörcsögős hangja van a kocsinak?! Van, hogy 2000 fordulat felett meglódul de van, hogy ugyan úgy gyorsul tovább mint alatta semmi észrevehető meglódulás! Mikor megvettem kb fél éve szépen lehetett hallani ahogy a turbó fütyül, de most meg nem. :S Alsó turbócsövem lyukas volt, cserélve lett ez a hiba kilőve mi lehet még a probléma? Kb. 2 hete kigyulladt a motorhiba ( nem írt semmi hibát 2 nap múlva kialudt magától). 1.9 JTD-M 140Le Remélem nem a turbó adja meg magát...:S
Előre is köszönöm a válaszaitokat!
Szerintetek mitől van az, hogy 1500 fordulat felett szörcsögős hangja van a kocsinak?! Van, hogy 2000 fordulat felett meglódul de van, hogy ugyan úgy gyorsul tovább mint alatta semmi észrevehető meglódulás! Mikor megvettem kb fél éve szépen lehetett hallani ahogy a turbó fütyül, de most meg nem. :S Alsó turbócsövem lyukas volt, cserélve lett ez a hiba kilőve mi lehet még a probléma? Kb. 2 hete kigyulladt a motorhiba ( nem írt semmi hibát 2 nap múlva kialudt magától). 1.9 JTD-M 140Le Remélem nem a turbó adja meg magát...:S
Előre is köszönöm a válaszaitokat!
gecsa04-12-2013 20:23:08 // 25130
Az enyémben van kieg fűtés, így ha meleget nem is fúj, de a jeget leolvasztja.. :-) nomeg én nem tapasztaltam, hogy nehezebben melegedne..
Zselé04-12-2013 20:07:19 // 25129
Én azért nem szoktam használni addig, mert ha tök hidegen ráteszem, egy jó darabig semmi (tán néhány langyos fuvallat), viszont cserébe nem is melegszik úgy a motor.
Viszont ha várok kicsit, amint 21 fokra tekerem, fűt egyből rendesen
Viszont ha várok kicsit, amint 21 fokra tekerem, fűt egyből rendesen
gecsa04-12-2013 20:05:18 // 25128
nálam megy koppon.. :) ha már elég meleg van bent, akkor visszaveszem 22 körülre.. :)
piciny7704-12-2013 20:03:24 // 25126
Mármint nem kell percekig járatni gondolom az sem egészséges
Zselé04-12-2013 20:02:31 // 25125
Beindítom, kb. fél percet jár magában. Ilyen hidegben a hangján hallom, hogy nem tetszik neki (sem) az időjárás, de ennyi idő alatt visszatér a normál hangra/járásra. Aztán megyünk a szokásos módon (1500-2500 fordulat között, ha gyorsítok 50-80 fok közöttig, aztán amilyen a kedvem). Ja, a fűtést csak 80 fok felett szoktam használni, ettől az utasaim kiborulnak, főleg mióta bőr belső van és nagyon hideg :DD
piciny7704-12-2013 20:01:00 // 25124
Ilyesmire gondoltam én is
Fairlane04-12-2013 19:52:43 // 25123
Én is kb így...
gecsa04-12-2013 19:52:01 // 25122
na jó, ha kell jeget kaparni, akkor addig pötyög, amíg körbeérek.. :D
gecsa04-12-2013 19:51:06 // 25121
kb fél percet.. helyben pötyögve úgysem melegszik be soha.. utána 2000 körülig forgatva finom kigyorsításokkal, amíg a víz el nem kerüli az 50 fokot, onnan hagyományos módon..
piciny7704-12-2013 19:20:01 // 25120
Sziasztok.
Tanácsot kérnék, ki hogy használja 1.9jtd-t ilyen hidegekben?
Ki mennyit járatja inditásnál?
Válaszokat előre is köszönöm.
Tanácsot kérnék, ki hogy használja 1.9jtd-t ilyen hidegekben?
Ki mennyit járatja inditásnál?
Válaszokat előre is köszönöm.
gecsa04-12-2013 19:16:43 // 25119
szvsz neked nagyobb cooler kell... ;)
Fairlane04-12-2013 18:48:43 // 25118
Ha létezik is, a dízelnek valszinüleg nem kell több levegő... így is légfelesleggel üzemel.
medcare04-12-2013 17:51:25 // 25117
Ja! A cooler eltömődhet? Mivel tisztítható?
medcare04-12-2013 17:49:48 // 25116
Kérdésem, Hozzátok a következő: ECUScan mért levegőmennyiségben 3000/min fordulat felett max. 750-et ír, az elvárt 1200-nak mutatkozik. Azt hittem légtömegmérő, de az új is ugyanezt produkálja. Terheletlenül mértem. Turbo nyomás 1200 mbar, az elvárttal korrelál. Mivel nem értek hozzá, halvány ibolyám nincs mi lehet ennek az oka. Tömítetlenséget nem észlelek, lehet, le kell szedjem a csöveket átnézni?
Nálatok nem volt hasonló tünet?
Köszönöm.
Nálatok nem volt hasonló tünet?
Köszönöm.
'''''04-12-2013 17:34:44 // 25115
Nemrég olvastam egy kartárs oldalán,hogy a szívóoldali csöveket nagyobbra cserélte.Állítólag nagyon érezhető volt a teljesítmény növekedés csak ennyitől.Létezhet?
(Az igaz,hogy neki 2.5 benzines 156 van)
(Az igaz,hogy neki 2.5 benzines 156 van)
mreni04-12-2013 08:41:14 // 25114
ennyi,debrecenben is 2500-ért vannak 55-ös szilikon könyökök,ami kb örök életű :)
bárdinál kedvezmény nélkül 4ezer az 55-ös kipuff cső,szal kb nagy cooler-el együtt jön ki annyiba,vagy minimálissal többe,mintha venne két új gyári coolercsövet és ez soha nem megy szét.
De egyébként legegyszerűbb egyben lehajtatni és csak két kis darab szilikon kell a végére,,nekem is így lesz majd,csak a nagy cooler miatt nem egyszerű méretpontosan lehajtani,vannak benne kanyarok ::D
bárdinál kedvezmény nélkül 4ezer az 55-ös kipuff cső,szal kb nagy cooler-el együtt jön ki annyiba,vagy minimálissal többe,mintha venne két új gyári coolercsövet és ez soha nem megy szét.
De egyébként legegyszerűbb egyben lehajtatni és csak két kis darab szilikon kell a végére,,nekem is így lesz majd,csak a nagy cooler miatt nem egyszerű méretpontosan lehajtani,vannak benne kanyarok ::D
mreni04-12-2013 08:37:26 // 25113
nekem is először 52x1.5-es aluminizált csővel volt megoldva,és hasonló boltban vettem.
Most 55 ös acélcső szilikon könyökkel.
Most 55 ös acélcső szilikon könyökkel.
mreni04-12-2013 08:34:14 // 25112
nem cseréltem én semmit :D nem tartós 1.8 csak néha befigyel 2-3 másodpercre,utána 1.5-1.6ra vissza engedi.(4.5-ben)
1-2-3ban "csak" 1.5 ig megy a nyomás
1-2-3ban "csak" 1.5 ig megy a nyomás
Föckös04-12-2013 06:39:44 // 25111
1,8 bar? te jóóég, mi bírja ezt a nyomást? cseréltél map szenzort?
Föckös04-12-2013 06:37:53 // 25110
És jó reggelt is! ;-)
55ös kipucső, hegesztőpálcából hajlított, és odahegesztett peremekkel, sicorubena könyökök. Az a jó benne, hogy ez is szilikon, 3x szövött, és feleannyiba kerül, mint kipusnál... Mellesleg nem bántani akarom a kipus fickót, de bátran át lehet menni a "túloldalra" a Janóhoz is infóért.
Szilikoncső simán elnyeli a rezgéseket, ez nem is kérdés.
Szóval vettem két méter csövet, 5 könyököt, egy nem pici coolert, aztán Zénél felraktam.
Ha csak ezzel kellett volna foglalkoznom, és van bent a garázsban szabad hely, akkor szvsz 3 órás meló.
Ja és ragaszkodni kell az eredeti ABA bilincshez!.
1,45 bar, és nem dobja le.
55ös kipucső, hegesztőpálcából hajlított, és odahegesztett peremekkel, sicorubena könyökök. Az a jó benne, hogy ez is szilikon, 3x szövött, és feleannyiba kerül, mint kipusnál... Mellesleg nem bántani akarom a kipus fickót, de bátran át lehet menni a "túloldalra" a Janóhoz is infóért.
Szilikoncső simán elnyeli a rezgéseket, ez nem is kérdés.
Szóval vettem két méter csövet, 5 könyököt, egy nem pici coolert, aztán Zénél felraktam.
Ha csak ezzel kellett volna foglalkoznom, és van bent a garázsban szabad hely, akkor szvsz 3 órás meló.
Ja és ragaszkodni kell az eredeti ABA bilincshez!.
1,45 bar, és nem dobja le.
_ÁRPÁD_03-12-2013 23:19:47 // 25109
Igen, kicsit érthetetlen.....
Jó éjt, mindenkinek :)
Jó éjt, mindenkinek :)
Attika0103-12-2013 23:12:00 // 25108
Bocsi. :D Akkor jó éjt. :) De ilyenen vitázni.............. Nem? Nem hogy érdeklődne hogy hol vettem vagy valami............. Mindegy. Pont erről beszéltünk Reni-vel, hogy nem írom ki, mert................. :)
_ÁRPÁD_03-12-2013 23:03:18 // 25107
Nem én állítottam, hogy nem kaphattál olyan csövet :D egyébként köszi nyugodtan szoktam aludni ;)
Attika0103-12-2013 23:00:36 // 25106
52x1.5mm Ilyet kaptam, rozsdamentes. Hogy nyugodtan aludj. :) Lesznek fotók.
_ÁRPÁD_03-12-2013 22:56:34 // 25105
Persze mindenki abból csinálja amiből akarja. Én amikor kellett , vettem gyári újat alulra is felülre is.(nem volt olcsó)
_ÁRPÁD_03-12-2013 22:54:09 // 25104
Természetesen, a szénacél az nem rozsdamentes! De pedig vannak olyan vékonyfalú szénacélcsövek is hidd el. De a legelterjettebb a 1"-3"ig a 2.6mm falvastagság.
Alfa GT-Csaba03-12-2013 22:39:29 // 25103
szénacél nem rozsda mentes ,láttam olyan 1,5 éves csövet ami kilyukadt a rozsdától!És szerintem az 52-es szénacélnak a fala sem 1,5mm-es.De tök mindegy,legegyszerűbb kipufogó csőből legyártani ,annál olcsóbb nincs!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
494
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?