Forum >> Dízelmánia
Selmak24-09-2007 08:09:20 // 4402
Utána ki kell fújatni kopresszorral hogy a gázolaj maradéka meg kosz távozzon belőlle és akkor nem lesz a Wickey által felvázolt tünet.
Wickey23-09-2007 20:49:01 // 4401
Hát, most mondanám azt, hogy mosd át gázolajjal, de azzal CSÚNYÁN rá lehet baszni utána... gondold el, ha összerakod, és eleve gázolajos levegőt fog szívni a motorod, kábé mennyire fogja magát szétpörögni, még akkor is, ha leveszed a gyújtást, kiszállsz az autóból, és csak bambán nézed? :D A dízel sose nem áll le, ha elkezdi enni a saját motorolaját, vagy a gázolajjal átmosott intercooleres levegőt. Illetve de, amikor megszorul.
Ferke23-09-2007 17:04:06 // 4400
Szeva Alfistik! Nem szoktam általában idáig eljutni, de most ott tartok, hogy roh**jon meg a dízel, ott, ahol van.
Másodszor szedjük le a váltót, most a kettőstömegű miatt, ami úgy játszik halott alkatrészt, hogy közben szinte semennyire sem lóg!
Tehát csúnyán kikészít a vas + 2 raklap pénz. (Bővebben a blogomban)
Más téma: IC-t takrított ár ki valaki? Merthogy rendesen fossa a turbo az olajat. Még ez is...:((
Másodszor szedjük le a váltót, most a kettőstömegű miatt, ami úgy játszik halott alkatrészt, hogy közben szinte semennyire sem lóg!
Tehát csúnyán kikészít a vas + 2 raklap pénz. (Bővebben a blogomban)
Más téma: IC-t takrított ár ki valaki? Merthogy rendesen fossa a turbo az olajat. Még ez is...:((
GEORGE21-09-2007 23:31:04 // 4399
Akkor jó ha holnap rendel hozzá új láncot!!!!
Gábor(figi75)21-09-2007 23:19:33 // 4398
Elég dúrva!:-(
Gábor(figi75)21-09-2007 23:17:32 // 4397
Én mindent elhiszek,mivel én magam javítom a VM motorom szerelő ként persze,meg volt időm kitanulni a dizel 75 nyűgét baját.
És azért kell a Hf mint 1 falat kenyér mindenkinek,mert gátrepedtek lesznek és beégnek a szelepek szelepvezetők,behullámosodik a Hf.
Ennek az oka a magnövelt töltőnyomásnak,és nem megfelelő motor melegítésnek köszönhető,rosszul beállított szelepek,nem megfelelő tömítés és nem szakszerű köszörülés és lehúzás,csak ennyi oka lehet dióhélyban.!:-(
És azért kell a Hf mint 1 falat kenyér mindenkinek,mert gátrepedtek lesznek és beégnek a szelepek szelepvezetők,behullámosodik a Hf.
Ennek az oka a magnövelt töltőnyomásnak,és nem megfelelő motor melegítésnek köszönhető,rosszul beállított szelepek,nem megfelelő tömítés és nem szakszerű köszörülés és lehúzás,csak ennyi oka lehet dióhélyban.!:-(
Wickey21-09-2007 23:17:18 // 4396
Létezik a problémára egy lengyel megoldás, a leleményes polyákok megduplázták a vezérlést, a két lánc csak tovább húzza, mint az egy. A kókánykészlet párszáz euróért megvásárolható, de egyszerűbb, ha eleve újabb autót vesz az ember. Kicsit drágább, de később sokkal olcsóbb lesz nem motort cserélni.
ez mekkora:))))))))
ez mekkora:))))))))
Wickey21-09-2007 23:14:28 // 4395
A tojás-Voyager első három gyártási évéből vásárlóknak még valamire oda kell figyelniük. '95-ben, '96-ban és '97-ben az autó láncos vezérléssel készült. Az előd kockák és a későbbi gömbölyűek vezérlése fogaskerekes, ezekkel nincs is gond. Hogy ebben a három évben miért kísérletezett a gyártó más megoldással, nem tudni, mindenesetre a kísérlet nem jött be. A láncot ötvenezer kilométerenként ki kell cserélni, de a szakadás a használati periódus közepén sincs kizárva, egy ilyen örömteli esemény pedig szinte automatikusan többszázezres javítást von maga után.
Wickey21-09-2007 23:12:43 // 4394
csere. Rövidesen elszakad.
Robert-jtd21-09-2007 23:11:22 // 4393
Csak annyit a haverom szerint,hogy a Voyagerében láncos a meghajtás!-és egy picit hallani is mert szerinte kicsit megvan már nyúlva:)
Robert-jtd21-09-2007 23:09:25 // 4392
Nemfogod elhinni de nem csak a HF-tömitésekkel volt a baj:(
A haverom pár éve mikor alfa és fiat alkatrészekkel üzletelt elég sok hengerfejet eladott erre a motor tipusra!-volt néki már 4motorblokkja is de a Hf.-mindről elvoltak adva szóval volt rá kereslet!:(
A haverom pár éve mikor alfa és fiat alkatrészekkel üzletelt elég sok hengerfejet eladott erre a motor tipusra!-volt néki már 4motorblokkja is de a Hf.-mindről elvoltak adva szóval volt rá kereslet!:(
Gábor(figi75)21-09-2007 23:09:03 // 4391
Nemtom,a szervízre is költeni kell!:-)
Wickey21-09-2007 23:07:57 // 4390
van némi tehetetlensége, limitálja erősen a max. fordulatszámot. Nomeg elég szép teljesítményt eleszik az a sok fogaskerék.
Nameg kinek adnád el azt a sok vezműszíj szettet 100ezerért plusz munkadíj minden 60-80ezer km után? :D
Én is 60ezrenként cserélem a vezérlést a dízelemen, mert egy állat vagyok. És a Gates szíjat is láttam már elszakadni, no.
Nameg kinek adnád el azt a sok vezműszíj szettet 100ezerért plusz munkadíj minden 60-80ezer km után? :D
Én is 60ezrenként cserélem a vezérlést a dízelemen, mert egy állat vagyok. És a Gates szíjat is láttam már elszakadni, no.
Gábor(figi75)21-09-2007 23:07:20 // 4389
Poló21-09-2007 23:05:34 // 4388
Miért nem alkalmazzák ezt a megoldást még mindig? Ha jól tudom, akkor kamionoknál van még ilyen.
Wickey21-09-2007 23:02:55 // 4387
Ííígy így.
Asszem talán öt kerék viszi el a vezérlést az adagolóhoz és a vezműtengelyhez.
Asszem talán öt kerék viszi el a vezérlést az adagolóhoz és a vezműtengelyhez.
GEORGE21-09-2007 23:02:33 // 4386
Valami ilyesmi igen, de nem mertem beírni, mert nem vagyok benne 100%-ig biztos!
Gábor(figi75)21-09-2007 23:01:12 // 4385
Pontosan,és nem lehet sem elbaszni semnem megy tönkre a vezélés soha,csak fincsi olaj kell bele és gooooooooo.
Poló21-09-2007 22:58:34 // 4384
A VM dízelekben se nem szíj és se nem lánc hajtja a vezérlést, hanem végig van rakva fogaskerekekkel?
Gábor(figi75)21-09-2007 22:57:48 // 4383
Van változás,pl sokkal jobb Hf tömítéseket kapott! :-)
Wickey21-09-2007 22:56:58 // 4382
asszem azt baszták el, hogy átalakították láncosra a fogaskerekes vezérlését. Namost fogaskereket elbaszni még nem sikerült senkinek, de láncot nyújtani, és szíjat szakítani már többeknek :D
Gábor(figi75)21-09-2007 22:55:44 // 4381
Gondoltam,hogy hasonló válasz érkezik kedves jtd mjtd cdti dcbi gzti ....motoros emberektől!:-))))
Szóval nézd,engem gyorsulásin és szlalompartin is megtalálsz DCS,ott láthatod mire képes keress meg,vagy legyél ott holnap!
A HF azért megy ki mert nem jó tömítéssel és nem jól rakják össze,szóval kókányolják,ez speckós hozzáértést igényel.
Szóval nézd,engem gyorsulásin és szlalompartin is megtalálsz DCS,ott láthatod mire képes keress meg,vagy legyél ott holnap!
A HF azért megy ki mert nem jó tömítéssel és nem jól rakják össze,szóval kókányolják,ez speckós hozzáértést igényel.
GEORGE21-09-2007 22:55:06 // 4380
Pedig változtattak rajta valami apróságot, pont úgy mint a hülye opelosok az 1,9 Mjet 16V -n!!
Robert-jtd21-09-2007 22:53:15 // 4379
A Piriében lehet ahogy itt írtad is de én úgy tudom,hogy a moci csontra ugyan az mint az alfákban,sőt a multkor mikor nézegettem a haver voyagerét én nem igen vettem észre semmit!:)
pedig nékem is volt eggy 164-esem ilyen motorral!:)
pedig nékem is volt eggy 164-esem ilyen motorral!:)
Poló21-09-2007 22:52:53 // 4378
A 33-asra mondta egy srác, hogy papírból van a hengerfejtömítés és mindig kinyomja.
GEORGE21-09-2007 22:51:32 // 4377
Mutasad is!! jó kis hátsókerék hajtással kombinálva! :-)
Robert-jtd21-09-2007 22:50:14 // 4376
És hol mutatod meg ha szabad tudni?:)
Motorilag ki is bír sokat de a választott hengerfejes megoldás nem eggy nagy durranás!:(
az volt a gyenge pontja ennek a motor tipusnak:(
Motorilag ki is bír sokat de a választott hengerfejes megoldás nem eggy nagy durranás!:(
az volt a gyenge pontja ennek a motor tipusnak:(
GEORGE21-09-2007 22:49:28 // 4375
Mondjuk pont abban a kocsiban nem olyan jó mert valamit módosítottak benne amit nem kellett volna!
A Piri Voyager gépében is kb ennyi volt mikor megadta magát.......
Bár Piri elötte felrakott rá egy akkora turbót, hogy alig fért el :-DDD
A Piri Voyager gépében is kb ennyi volt mikor megadta magát.......
Bár Piri elötte felrakott rá egy akkora turbót, hogy alig fért el :-DDD
Gábor(figi75)21-09-2007 22:48:25 // 4374
Ezért nem kell fabrikálni semmit,mert minden VM sistem csontra passzol bele!:-)
Robert-jtd21-09-2007 22:47:46 // 4373
Ja és a tecnikai megoldásukhoz képest elég strapabiró konstrukció!
Az egyik ismerősöm most hozott egy Ch.Voyagert 97é.járat VM 2.5td ugyanaz mint az alfákban és 300e/km van benne és motorilag nagyon OK!!!
Az egyik ismerősöm most hozott egy Ch.Voyagert 97é.járat VM 2.5td ugyanaz mint az alfákban és 300e/km van benne és motorilag nagyon OK!!!
Gábor(figi75)21-09-2007 22:46:18 // 4372
Többeközött hajómotorokat és erőgépeket hajtottak ezzel a technikával!:-)
2.0-2.4-2.5 VM sistem,nagy teherbírású viszonylag 1x-ü,nagy nyomatékú megbízható erőforrás!:-)
Majd holnap megmutatom mire képes 1 jól karbantartott felhúzott példány! :-))
2.0-2.4-2.5 VM sistem,nagy teherbírású viszonylag 1x-ü,nagy nyomatékú megbízható erőforrás!:-)
Majd holnap megmutatom mire képes 1 jól karbantartott felhúzott példány! :-))
GEORGE21-09-2007 22:42:16 // 4371
Így igaz barátom ahogy írod!
A VM az alapban egy hajó motor gyártó cég! .-)
A VM az alapban egy hajó motor gyártó cég! .-)
Robert-jtd21-09-2007 22:39:31 // 4370
Igen a 75ösökben a 2-és 2.4es td-ék választott hengerfejesek voltak és a 164ben a 2.5-ös td is és a VM-motorokot annak idején mikor megjelentek a piacon rakták még a kisebb jachtokba Olaszba!-ezt az autószerelő haveromtól hallottam aki kinn él olaszban!
Még a Chrysler voyager-okba is rakták a 2.5 VM-td mocikat.
Még a Chrysler voyager-okba is rakták a 2.5 VM-td mocikat.
GEORGE21-09-2007 22:31:51 // 4369
Ennyi eltérés lehet, de amúgy detto ugyan az a moci.
Poló21-09-2007 22:31:01 // 4368
Állítólag az Alfa 155 TD-je annyiban különbözik a Fiat TD-jétől, hogy más a turbo és picit eltérő a hengerfej.
GEORGE21-09-2007 22:25:39 // 4367
Az 1,9 TD Tempra a 2,0 TD 145-155, Delta Dedra-ban ugyan az a 1929cm+ egybehengerfejes moci van! Ez fiat moci
A 155 164 2,5 TD a VM motoros! És azokon külön hengerfej van!
A 155 164 2,5 TD a VM motoros! És azokon külön hengerfej van!
Poló21-09-2007 22:23:09 // 4366
Nekünk a Tempra egybehengerfejes okosságos. Szóval szerintem a 155-ben is olyanok vannak.
duni21-09-2007 22:20:02 // 4365
akkor csak próbálkozni lehet? valami alternativ megoldás ami bizosan passzol bele...
GEORGE21-09-2007 11:48:49 // 4364
Jobbak már mint az orvosok! .-))
Az orvosok nem ismernek annyi bőrréteget mint amennyit egy autó után húznak le rólunk.....
Az orvosok nem ismernek annyi bőrréteget mint amennyit egy autó után húznak le rólunk.....
Selmak21-09-2007 11:38:55 // 4363
BÜDÖS APJUK F@SZÁT! Na már elnézést, de így se veszteségesek a biztosítók, nem hiszem hogy rá lennének szorúlva az extraprofitra.
Selmak21-09-2007 11:37:32 // 4362
API GL5 vagy GL4/5 szintű váltolajat, de ha jól emlékszem már élettartam feltöltésel rendelkezik.
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2007 11:04:58 // 4361
Sziasztok! Asszem lecserélem a váltóolajat, milyet érdemes beletenni és mennyit(mi a gyári ajánlás)? Nincs most nálam a Manual, viszont még ma megvenném a cuccot bele. Ahogy hűvösebbek a reggelek, sokkal darabosabban műxik a szerkezet , és ez nem annyira tetszik nekem...
GEORGE20-09-2007 23:25:55 // 4360
Sokat egyszerüsödött a dolog az EU-s csatlakozás után.
Utána kéne járnod pontosan. Ha sikerül nem gyengét sporolsz mert kint olcsobbak is a gépek.
Utána kéne járnod pontosan. Ha sikerül nem gyengét sporolsz mert kint olcsobbak is a gépek.
Wickey20-09-2007 23:12:51 // 4359
A 164 elektromos adagolós 2.5-ösével próbálkozz. A 155 motorja más. Asszem az már nem az a fajta VM dízel, hanem a Tipo-rokon egybehengerfejes okosság.
duni20-09-2007 21:16:20 // 4358
Ööö-üdv mérnökök 75TD alfába milyen motort lehetne beleimplantálni-1642,4TD 155-2,5TD Lancia?? vagy esetleg van tippetek???Kösssz
Ferke20-09-2007 17:59:47 // 4357
Na, ezeknek a dolgokbnak még nem jártam utána, és ő sem tudja, merthogy náluk minden egyszerű, itthon meg nem járatos a témában, 10 éve kint él.
Komolyan ennyi csak? hogy be legyek jelentve??
Komolyan ennyi csak? hogy be legyek jelentve??
GEORGE20-09-2007 14:27:28 // 4356
Már többször bemondták a hírekben....
GEORGE20-09-2007 14:27:08 // 4355
Jó neked, hogy van kint sógorod!!! Amúgy asszem annyi, hogy ott is be kell hogy jelentsen lakcímre, és járhatsz kinti rendszámú kocsival.
Attie20-09-2007 11:48:38 // 4354
Az nálam azt jelentené, hogy kb duplájára nőne a kötelező. Azért az durva lenne...
Ferke20-09-2007 11:24:24 // 4353
Na igen. Autócsere esetén pont emiat tis gondolkozom azon, hogy kinti rendszámmal hagyom, sógorom nevén...mert 80-100 euróból megúszom az összes biztosítást havonta.
És még regadót, stb. sem kell akkor fizetnem.
És még regadót, stb. sem kell akkor fizetnem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
536
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?