Forum >> Dízelmánia

Selmak24-09-2007 08:09:20 // 4402
Utána ki kell fújatni kopresszorral hogy a gázolaj maradéka meg kosz távozzon belőlle és akkor nem lesz a Wickey által felvázolt tünet.
Wickey23-09-2007 20:49:01 // 4401
Hát, most mondanám azt, hogy mosd át gázolajjal, de azzal CSÚNYÁN rá lehet baszni utána... gondold el, ha összerakod, és eleve gázolajos levegőt fog szívni a motorod, kábé mennyire fogja magát szétpörögni, még akkor is, ha leveszed a gyújtást, kiszállsz az autóból, és csak bambán nézed? :D A dízel sose nem áll le, ha elkezdi enni a saját motorolaját, vagy a gázolajjal átmosott intercooleres levegőt. Illetve de, amikor megszorul.
Ferke23-09-2007 17:04:06 // 4400
Szeva Alfistik! Nem szoktam általában idáig eljutni, de most ott tartok, hogy roh**jon meg a dízel, ott, ahol van.
Másodszor szedjük le a váltót, most a kettőstömegű miatt, ami úgy játszik halott alkatrészt, hogy közben szinte semennyire sem lóg!
Tehát csúnyán kikészít a vas + 2 raklap pénz. (Bővebben a blogomban)

Más téma: IC-t takrított ár ki valaki? Merthogy rendesen fossa a turbo az olajat. Még ez is...:((
GEORGE21-09-2007 23:31:04 // 4399
Akkor jó ha holnap rendel hozzá új láncot!!!!
Gábor(figi75)21-09-2007 23:19:33 // 4398
Elég dúrva!:-(
Gábor(figi75)21-09-2007 23:17:32 // 4397
Én mindent elhiszek,mivel én magam javítom a VM motorom szerelő ként persze,meg volt időm kitanulni a dizel 75 nyűgét baját.
És azért kell a Hf mint 1 falat kenyér mindenkinek,mert gátrepedtek lesznek és beégnek a szelepek szelepvezetők,behullámosodik a Hf.
Ennek az oka a magnövelt töltőnyomásnak,és nem megfelelő motor melegítésnek köszönhető,rosszul beállított szelepek,nem megfelelő tömítés és nem szakszerű köszörülés és lehúzás,csak ennyi oka lehet dióhélyban.!:-(
Wickey21-09-2007 23:17:18 // 4396
Létezik a problémára egy lengyel megoldás, a leleményes polyákok megduplázták a vezérlést, a két lánc csak tovább húzza, mint az egy. A kókánykészlet párszáz euróért megvásárolható, de egyszerűbb, ha eleve újabb autót vesz az ember. Kicsit drágább, de később sokkal olcsóbb lesz nem motort cserélni.

ez mekkora:))))))))
Wickey21-09-2007 23:14:28 // 4395
A tojás-Voyager első három gyártási évéből vásárlóknak még valamire oda kell figyelniük. '95-ben, '96-ban és '97-ben az autó láncos vezérléssel készült. Az előd kockák és a későbbi gömbölyűek vezérlése fogaskerekes, ezekkel nincs is gond. Hogy ebben a három évben miért kísérletezett a gyártó más megoldással, nem tudni, mindenesetre a kísérlet nem jött be. A láncot ötvenezer kilométerenként ki kell cserélni, de a szakadás a használati periódus közepén sincs kizárva, egy ilyen örömteli esemény pedig szinte automatikusan többszázezres javítást von maga után.
Wickey21-09-2007 23:12:43 // 4394
csere. Rövidesen elszakad.
Robert-jtd21-09-2007 23:11:22 // 4393
Csak annyit a haverom szerint,hogy a Voyagerében láncos a meghajtás!-és egy picit hallani is mert szerinte kicsit megvan már nyúlva:)
Robert-jtd21-09-2007 23:09:25 // 4392
Nemfogod elhinni de nem csak a HF-tömitésekkel volt a baj:(
A haverom pár éve mikor alfa és fiat alkatrészekkel üzletelt elég sok hengerfejet eladott erre a motor tipusra!-volt néki már 4motorblokkja is de a Hf.-mindről elvoltak adva szóval volt rá kereslet!:(
Gábor(figi75)21-09-2007 23:09:03 // 4391
Nemtom,a szervízre is költeni kell!:-)
Wickey21-09-2007 23:07:57 // 4390
van némi tehetetlensége, limitálja erősen a max. fordulatszámot. Nomeg elég szép teljesítményt eleszik az a sok fogaskerék.
Nameg kinek adnád el azt a sok vezműszíj szettet 100ezerért plusz munkadíj minden 60-80ezer km után? :D

Én is 60ezrenként cserélem a vezérlést a dízelemen, mert egy állat vagyok. És a Gates szíjat is láttam már elszakadni, no.
Gábor(figi75)21-09-2007 23:07:20 // 4389
Megbízható vezérlés the 75!:-)
Poló21-09-2007 23:05:34 // 4388
Miért nem alkalmazzák ezt a megoldást még mindig? Ha jól tudom, akkor kamionoknál van még ilyen.
Wickey21-09-2007 23:02:55 // 4387
Ííígy így.
Asszem talán öt kerék viszi el a vezérlést az adagolóhoz és a vezműtengelyhez.
GEORGE21-09-2007 23:02:33 // 4386
Valami ilyesmi igen, de nem mertem beírni, mert nem vagyok benne 100%-ig biztos!
Gábor(figi75)21-09-2007 23:01:12 // 4385
Pontosan,és nem lehet sem elbaszni semnem megy tönkre a vezélés soha,csak fincsi olaj kell bele és gooooooooo.
Poló21-09-2007 22:58:34 // 4384
A VM dízelekben se nem szíj és se nem lánc hajtja a vezérlést, hanem végig van rakva fogaskerekekkel?
Gábor(figi75)21-09-2007 22:57:48 // 4383
Van változás,pl sokkal jobb Hf tömítéseket kapott! :-)
Wickey21-09-2007 22:56:58 // 4382
asszem azt baszták el, hogy átalakították láncosra a fogaskerekes vezérlését. Namost fogaskereket elbaszni még nem sikerült senkinek, de láncot nyújtani, és szíjat szakítani már többeknek :D
Gábor(figi75)21-09-2007 22:55:44 // 4381
Gondoltam,hogy hasonló válasz érkezik kedves jtd mjtd cdti dcbi gzti ....motoros emberektől!:-))))
Szóval nézd,engem gyorsulásin és szlalompartin is megtalálsz DCS,ott láthatod mire képes keress meg,vagy legyél ott holnap!
A HF azért megy ki mert nem jó tömítéssel és nem jól rakják össze,szóval kókányolják,ez speckós hozzáértést igényel.
GEORGE21-09-2007 22:55:06 // 4380
Pedig változtattak rajta valami apróságot, pont úgy mint a hülye opelosok az 1,9 Mjet 16V -n!!
Robert-jtd21-09-2007 22:53:15 // 4379
A Piriében lehet ahogy itt írtad is de én úgy tudom,hogy a moci csontra ugyan az mint az alfákban,sőt a multkor mikor nézegettem a haver voyagerét én nem igen vettem észre semmit!:)
pedig nékem is volt eggy 164-esem ilyen motorral!:)
Poló21-09-2007 22:52:53 // 4378
A 33-asra mondta egy srác, hogy papírból van a hengerfejtömítés és mindig kinyomja.
GEORGE21-09-2007 22:51:32 // 4377
Mutasad is!! jó kis hátsókerék hajtással kombinálva! :-)
Robert-jtd21-09-2007 22:50:14 // 4376
És hol mutatod meg ha szabad tudni?:)
Motorilag ki is bír sokat de a választott hengerfejes megoldás nem eggy nagy durranás!:(
az volt a gyenge pontja ennek a motor tipusnak:(
GEORGE21-09-2007 22:49:28 // 4375
Mondjuk pont abban a kocsiban nem olyan jó mert valamit módosítottak benne amit nem kellett volna!
A Piri Voyager gépében is kb ennyi volt mikor megadta magát.......
Bár Piri elötte felrakott rá egy akkora turbót, hogy alig fért el :-DDD
Gábor(figi75)21-09-2007 22:48:25 // 4374
Ezért nem kell fabrikálni semmit,mert minden VM sistem csontra passzol bele!:-)
Robert-jtd21-09-2007 22:47:46 // 4373
Ja és a tecnikai megoldásukhoz képest elég strapabiró konstrukció!
Az egyik ismerősöm most hozott egy Ch.Voyagert 97é.járat VM 2.5td ugyanaz mint az alfákban és 300e/km van benne és motorilag nagyon OK!!!
Gábor(figi75)21-09-2007 22:46:18 // 4372
Többeközött hajómotorokat és erőgépeket hajtottak ezzel a technikával!:-)
2.0-2.4-2.5 VM sistem,nagy teherbírású viszonylag 1x-ü,nagy nyomatékú megbízható erőforrás!:-)
Majd holnap megmutatom mire képes 1 jól karbantartott felhúzott példány! :-))
GEORGE21-09-2007 22:42:16 // 4371
Így igaz barátom ahogy írod!
A VM az alapban egy hajó motor gyártó cég! .-)
Robert-jtd21-09-2007 22:39:31 // 4370
Igen a 75ösökben a 2-és 2.4es td-ék választott hengerfejesek voltak és a 164ben a 2.5-ös td is és a VM-motorokot annak idején mikor megjelentek a piacon rakták még a kisebb jachtokba Olaszba!-ezt az autószerelő haveromtól hallottam aki kinn él olaszban!
Még a Chrysler voyager-okba is rakták a 2.5 VM-td mocikat.
GEORGE21-09-2007 22:31:51 // 4369
Ennyi eltérés lehet, de amúgy detto ugyan az a moci.
Poló21-09-2007 22:31:01 // 4368
Állítólag az Alfa 155 TD-je annyiban különbözik a Fiat TD-jétől, hogy más a turbo és picit eltérő a hengerfej.
GEORGE21-09-2007 22:25:39 // 4367
Az 1,9 TD Tempra a 2,0 TD 145-155, Delta Dedra-ban ugyan az a 1929cm+ egybehengerfejes moci van! Ez fiat moci

A 155 164 2,5 TD a VM motoros! És azokon külön hengerfej van!
Poló21-09-2007 22:23:09 // 4366
Nekünk a Tempra egybehengerfejes okosságos. Szóval szerintem a 155-ben is olyanok vannak.
duni21-09-2007 22:20:02 // 4365
akkor csak próbálkozni lehet? valami alternativ megoldás ami bizosan passzol bele...
GEORGE21-09-2007 11:48:49 // 4364
Jobbak már mint az orvosok! .-))
Az orvosok nem ismernek annyi bőrréteget mint amennyit egy autó után húznak le rólunk.....
Selmak21-09-2007 11:38:55 // 4363
BÜDÖS APJUK F@SZÁT! Na már elnézést, de így se veszteségesek a biztosítók, nem hiszem hogy rá lennének szorúlva az extraprofitra.
Selmak21-09-2007 11:37:32 // 4362
API GL5 vagy GL4/5 szintű váltolajat, de ha jól emlékszem már élettartam feltöltésel rendelkezik.
WarbiRunner (Gyuri)21-09-2007 11:04:58 // 4361
Sziasztok! Asszem lecserélem a váltóolajat, milyet érdemes beletenni és mennyit(mi a gyári ajánlás)? Nincs most nálam a Manual, viszont még ma megvenném a cuccot bele. Ahogy hűvösebbek a reggelek, sokkal darabosabban műxik a szerkezet , és ez nem annyira tetszik nekem...
GEORGE20-09-2007 23:25:55 // 4360
Sokat egyszerüsödött a dolog az EU-s csatlakozás után.
Utána kéne járnod pontosan. Ha sikerül nem gyengét sporolsz mert kint olcsobbak is a gépek.
Wickey20-09-2007 23:12:51 // 4359
A 164 elektromos adagolós 2.5-ösével próbálkozz. A 155 motorja más. Asszem az már nem az a fajta VM dízel, hanem a Tipo-rokon egybehengerfejes okosság.
duni20-09-2007 21:16:20 // 4358
Ööö-üdv mérnökök 75TD alfába milyen motort lehetne beleimplantálni-1642,4TD 155-2,5TD Lancia?? vagy esetleg van tippetek???Kösssz
Ferke20-09-2007 17:59:47 // 4357
Na, ezeknek a dolgokbnak még nem jártam utána, és ő sem tudja, merthogy náluk minden egyszerű, itthon meg nem járatos a témában, 10 éve kint él.
Komolyan ennyi csak? hogy be legyek jelentve??
GEORGE20-09-2007 14:27:28 // 4356
Már többször bemondták a hírekben....
GEORGE20-09-2007 14:27:08 // 4355
Jó neked, hogy van kint sógorod!!! Amúgy asszem annyi, hogy ott is be kell hogy jelentsen lakcímre, és járhatsz kinti rendszámú kocsival.
Attie20-09-2007 11:48:38 // 4354
Az nálam azt jelentené, hogy kb duplájára nőne a kötelező. Azért az durva lenne...
Ferke20-09-2007 11:24:24 // 4353
Na igen. Autócsere esetén pont emiat tis gondolkozom azon, hogy kinti rendszámmal hagyom, sógorom nevén...mert 80-100 euróból megúszom az összes biztosítást havonta.
És még regadót, stb. sem kell akkor fizetnem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.