Forum >> Dízelmánia

GEORGE28-10-2007 19:03:00 // 4652
Nálunk ez olyan 2500 nem?? mármint a váltók különbsége miatt...
Adrián28-10-2007 19:01:55 // 4651
Egyéb iránt Wickey kolléga okfejtése helytálló és jó tanács is:"Tartsd kétezer körül a fordulatot mindig. A dízel szeret, és tud légfelesleggel dolgozni.
Hadd öblögesse a torkát friss levegővel. Ha sok levegő van az azért sem hátrányos, mert nem fog füstölni ha odalépsz neki.
"
Adrián28-10-2007 18:55:10 // 4650
Persze és még azoknál is akik nem akarnak 30 Km/h nál 7 ikbe kapcsolni hátha kevesebbet fogyaszt a gép ;)
GEORGE28-10-2007 14:36:26 // 4649
Akkor nálam hosszú életű lesz a lendkerék :-))))
Cgo28-10-2007 14:35:09 // 4648
A kettostomegu kinyirasanak legeffektivebb modja az alacsony fordulaton valo buveszkedes. Szerintem egy autoval sem szabad nagyon alacsony fordulaton jarni, foleg nem TD motorok eseten
WarbiRunner (Gyuri)28-10-2007 12:54:50 // 4647
Az üzemanyag nálam is kérdéses, de a túró nem :-)
2 véhatost vezettem életemben, amik mondjuk már nem a nyers brutalitás jegyében készültek (Pontiac G6 Gt: 200paci, VR6 Passat: 174paci). Hát nem dobtam szét az agyamat tőlük. Mindkettő ment jól, élveztem de...semmi extra. És aztán beültettek egy Celica turboba. Hát na attól kész lettem teljesen...
Attie27-10-2007 22:20:40 // 4646
Jaaaaa :-))))
GEORGE27-10-2007 21:42:26 // 4645
Öninditózott a szomszéd és sokszor csinálta de nem indult neki, erre mondtam a felhúzást :-)
GEORGE27-10-2007 21:41:32 // 4644
"ünneplős vezérműtengelyeket " LOL :-DDDDDDDD
Wickey27-10-2007 21:40:28 // 4643
Jóvan bázze, csak szójjá', merakko' a versenyelektronyikát teszem be, meg az ünneplős vezérműtengelyeket :-)))
Attie27-10-2007 21:26:37 // 4642
Mi az hogy felhúzod a gépet?
Attie27-10-2007 21:24:25 // 4641
Jólvan... 75 America az isten! :-) Ezen nincs is mit vitatkozni. Az odabasz, fütyülhet itt bármilyen turbo :)
GEORGE27-10-2007 21:10:41 // 4640
kiváncsiság képpen megyek majd ellened :-)
Wickey27-10-2007 20:52:49 // 4639
Valószínűleg nem, mivel nem tudok annyit nyerni a rajtoláson még a 225-ös hátsógumikkal és a feszített sperrel sem, hogy a lassú 1-2 váltást kompenzáljam. Pláne ha még rövid váltót is teszek alá, egyesben csak forogni fog a hátsókerék, kettes is leforog 90 körül, eleve három váltással érem csak el a 150-et, szóval betegágy. De talán jövőre kaposújlakon bepróbálkozhatok a "széria 2.5-tel" :)

Transaxle nemdebár. Nemt'om mennyire figyelted meg most kaposújlakon, nekem 1-2be nem reccsent a 75 a többiekkel ellentétben, igaz, hogy el is tartott majdnem egy másodpercig, mire áthúztam a váltókart esztétikusan 1ből 2be. Rajtolni érzésem szerint (sőt, pár videot ahogy megnéztem gyakorlatilag is) jól sikerült, de váltáskor elmaradtam. Azt a fél másodperc hátrányt meg 400 méteren nem tudom felhozni.
GEORGE27-10-2007 20:43:28 // 4637
na majd meglátjuk megfogja-e a GTA-t :-)
GEORGE27-10-2007 20:42:55 // 4636
Nekem a TD Tempra pöccre indult a -18'C ban is miután megvártam az izzitást.
A szomszéd meg ott kerregtette a vectra 1,7 D-jét. :-)

Át is szóltam neki, mi van szomszéd azt szokás mondani, hogy a Olaszok szarok a német meg mínőség....de akkor miért húzod fel indulás elött a géped??? :-)))
Wickey27-10-2007 20:41:03 // 4635
no replacement for displacement.

Amint kész a gtv, abba is megy a 3.0 24V
Ollah már kiszámolta, kiló / LE arány jobb lesz, mint a gyári 147 GTA-nál :))
Átok79146TD27-10-2007 20:40:42 // 4634
háát ezt nem tudhatom...
még nem mérettem...de majd kiderül , a hidegben hogy indul...
GEORGE27-10-2007 20:39:22 // 4633
Te aztán adsz az érzésnek :-))))))
Kazes☻27-10-2007 20:38:29 // 4632
Hogy a hengereid milyen állapotban vannak.
Wickey27-10-2007 20:37:41 // 4631
azért én rohadtul nem vagyok odáig attól a turbótól.
Össze is szoktam nyálazni az ülést rendesen a 3.0V6 75ösben. Na az aztán pincétől padlásig, 800tól 6000-ig húz ahogy kell.

Nemaszondom, elkerregek a munkagéppel én is kényelmesen 1800 és 2500 között, de a tökömbe... a dízellel még soha nem volt olyan flash, hogy "minek ide ez a rettenetesen sok sebességfokozat?"
75 V6 átlagos városi közlekedés: kettesben indul, majd ötös.
75 V6 dinamikus városi közlekedés: egyesben meggurít, harmadik, majd ötös.
75 V6 keménykedik egy dízel passatos: egyesben 20 méter gumicsłk, kettes, majd 100nál ötös. :-)
Átok79146TD27-10-2007 20:22:26 // 4630
azért kérdeztem,mert haver sharanján a turbó sokkal hangosabban fütyül mint egyémen...
Átok79146TD27-10-2007 20:21:04 // 4629
még nem volt..miért kérded??
Kazes☻27-10-2007 20:19:21 // 4628
Kompresszió mérésed volt már?
WarbiRunner (Gyuri)27-10-2007 20:13:28 // 4627
Típust nem tudok...A turbó ha fütyül,akkor dolgozik! Nagyon bírom a hangját, turbó nélküli autó nekem már nem kell többet :-)
Átok79146TD27-10-2007 20:05:58 // 4626
arra gondoltam..
nem tudom miért hittem ezt..akkor milyen van rajta??
jaaa volna még egy kérdés...kissé laikus vagyok ezért előre is bocs ha idióta kérdéseket teszek fel...melyik a jobb egy turbónál..ha fütyül vagy ha nem???
WarbiRunner (Gyuri)27-10-2007 20:03:14 // 4625
Márhogy változó geometriás e? Kizárt...
Átok79146TD27-10-2007 19:59:45 // 4624
Köszi WarbiRunner. kipróbálom ezeket amiket írtál..
őszintén szólva attól tartottam,hogy a turbóval lesz a problem...
tényleg..ebben a turbo az vtg??
WarbiRunner (Gyuri)27-10-2007 19:55:21 // 4623
Az üzemanyag rendszer üa. szivattyúból, nyomáspumpából (adagoló) és befecskendezőkből áll. A befecskendező fej mechanikus, vagyis amikor a nyomás túllép egy adott értéket, akkor az ellentartó rugó enged, és az üzemanyag bejut az előkamrába. Így LMM valószínűleg nincs benne, mechanikus a vezérlés, a fordulatszám és az előbefecskendezés is. Lambda emiatt és a dízelsége miatt nem hinném, hogy van, és EGR-se.

Mellesleg nekem is volt pici torpanás a JTD-nél, de mióta az ominózus EGR szelep vezérlő szolenoid "zizeg", azóta nem tapasztaltam. Selmak szerint ez a normális működése, ergo koszos volt és kitisztult (kb 10e km alatt) Nálad is lehet, hogy kicsit el van kormolódva valami. Sok-sok autópályázás (+Spuri?) szépen kipucolja amotort. Többször megcsináltam, hogy egyenletes 2500-as fordulaton mentem 60-100km-t, ami után mindíg jobban ment . Aztán mikor már érzetre sokat javult, kicseréltem a gázolajszűrőt, és nem fölöslegesen. Kicsurgattuk amennyire lehet, de még úgy is egy fél kilóval volt nehezebb az újnál. Szerintem az összes dzsuva ott lerakódott. Ja és a fogyasztásom ezután észrevehetően csökkent (kb 3-4decivel) Most így visszagondolva elég gyengusz kis traktor volt a gépem, mikor elhoztam. Ha most 105 ló, akkor vételkor 85 lehetett. Nem ment rosszul, de most tényleg durván tud szaggatni.
Átok79146TD27-10-2007 16:56:22 // 4622
aham értem....
lambda szonda sztem nem..egész jó a fogyasztásom...

ez még hagyományos adagolós...ebben is van légmennyiségmérő??

köszi a választ..
turbó esetleg??
Erhard 242 (Pure Energy)27-10-2007 15:01:57 // 4621
LMM, lamdaszonda...üzemanyagszűrő akár...stb
Átok79146TD27-10-2007 15:00:26 // 4620
sziasztok .
kb 2 hónapja vagyok egy 146os 1,9es td tulajdonosa(boldog):)))

sajnos van egy furcsa dolog,ami nem tudom hogy normális-e?
kb 3000-es fordulatnál érezni néha pici megtorpanást,jobbára 3.-4.-ben...
vajon mi lehet ez??

előre is köszi a válaszokat. sziasztok.
Zsota25-10-2007 16:35:50 // 4619
baromi boldog lennék ha már most kinyiffanna szegény, holott még 3000 felett nem (vagy csak extra minimális ideig) járt :))
Ferke25-10-2007 15:31:22 // 4618
Igen, ezt az apró csekélységet valóban nem említetted meg...de mi is bejöttünk a csőbe, mert nem feltétlenül a motorra kéne gondolni csak.:))
Zsota25-10-2007 11:47:40 // 4617
nálam zörögni csak a kalaptartó zörög :)
Lehet félreérthető voltam. Nem szeret alacsony fordulatszámon nagy fokozatban gyorsulni. Nem is megy meg berezonál (TS-nél ilyent nem tapasztaltam) de azért még nem szeretnék semmilyen tartóbak-ot cseréltetni :) Bár gariba menne...
Zsota25-10-2007 11:45:16 // 4616
ez azért csúnya lenne 1400 km megtétele után :)
Zsota25-10-2007 11:44:52 // 4615
nem annyira borzasztó :) Olyan mintha durcás lenne mert alacsony fordulatszámon birizgálom :)
András bácsi25-10-2007 11:16:32 // 4614
Valahogy így.
Attie25-10-2007 11:15:05 // 4613
Ajaj :/
Akkor van 2 évem hogy egy külön alszámlát nyissak és összegyűjtsek egy vagyont a kupplungra :)
Ferke25-10-2007 11:10:48 // 4612
És az a fura, hogy amikor már régesrég xar, akkor tapasztalat híjján nem is érezni, hogy xar. A csere után érezni csak, hogy jééé, ennek ilyennek kéne lennie?! :))
András bácsi25-10-2007 11:06:50 // 4611
Nem akarlak elkeresíteni, de apáméban kb. 6 évet bírt össz vissz. Női előző tulaj hatásának tudom be. :)
András bácsi25-10-2007 11:06:36 // 4610
Nem akarlak elkeresíteni, de apáméban kb. 6 évet bírt össz vissz. Női előző tulaj hatásának tudom be. :)
Attie25-10-2007 11:04:32 // 4609
Jajj ez a kuplung. Rémálmaim egyike.
Remélem még kibír 4 évet nálam :)
Ferke25-10-2007 11:02:40 // 4608
Na most látom csak én is, hogy tök új autó...ezt a rezonanciát akkor főleg nem értem...ez tuti nem normális.
Ferke25-10-2007 11:01:26 // 4607
Ja, és ha már kettőstömegűnél tartunk, Bandinak volt igaza. Kb 3-4 féle parajelenség tűnt el nyomtalanul a cserét követően. Hihetetlen, hogy mennyire széthullott-érzést kelt a xar kettőstömegű...:((
Azóta olyan, mintha kicserélték volna az autót. Motor halkabb, fura zörejek nincsenek, szíjtrácsa oldaláról eddig fura hang jött alapjárati fordulat környékén (kicsit az alatt), nincs rángatózás...
Ferke25-10-2007 10:58:36 // 4606
Jobb esetben kitámasztórúd (vagy más tartóbak), rosszabb esetben kettős tömegű lendkerék...sajnos az utóbbi sanszos..nekem a csere óta síri csend van nálam.:)
Attie25-10-2007 10:57:33 // 4605
De most nézem, hogy neked vadi új 147-ed van.
1700-nál már kezd tölteni a turbo. Akkor 1500-nál durva lenne a rezonancia, nem?
Attie25-10-2007 10:54:47 // 4604
Értem miről van szó.
Hatodikban is próbáltam, 1100-nál :) Annyi volt hogy semmi nem történt.. .olyan volt, mintha üresben mennék.
1300-ról már többször volt, hogy nyomtam egy nagyobbat, mert még át akartam érni piros előtt. Ott már szép lassan megindul :)
Zsota25-10-2007 10:39:07 // 4603
nem vagy elég ügyes :) 1500-nál nyomj egy ötödiket majd padló :)))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.