Forum >> Dízelmánia
Bckk20-11-2007 20:05:22 // 5452
Alfás 156 "hupikék"20-11-2007 19:10:02 // 5451
sokat fogyaszt szürkén füstöl meg nyomja az olajat 1,5éves agép
Wickey20-11-2007 19:06:41 // 5450
hogyne. Főleg ha hidegen elkenték a száját.
Alfás 156 "hupikék"20-11-2007 19:04:40 // 5449
a turbo nyomhatja ki az olajat? mert én is olyasmire gondolok
Selmak20-11-2007 17:47:14 // 5448
Sejtem már mire gondolsz. A flexibilis csőtoldatra ami kipufogóban van. Ha kipufogóból olaj távozik az valószínűsítehetőleg a turbóból származik 1,5 éves motor okádná az olajt az elég durva lenne.
Alfás 156 "hupikék"20-11-2007 17:14:51 // 5447
A kipufogó nyomja ki az oliajat.A turbónál nekem nincs spirál cső.
kru20-11-2007 16:55:45 // 5446
De ez a turbina után van?
Alfás 156 "hupikék"20-11-2007 16:46:55 // 5445
nem, ez a rezgés csillapito a kipufnál
Selmak20-11-2007 16:28:11 // 5444
Spirál toldat? Nem a turbo csigáját nézted annak?
Alfás 156 "hupikék"20-11-2007 16:08:11 // 5443
iveco motor de hát a müködése ugyan olyan mint a többi magas nyomásué, a ki pufogo torok után van egy spirál toldat ott folyik az olaj . amugy 1,5 éves gép
GEORGE20-11-2007 15:52:14 // 5442
Neked most benyásod van vagy diesel??
Mit értesz a spirál cső alatt?
Mit értesz a spirál cső alatt?
Alfás 156 "hupikék"20-11-2007 15:45:02 // 5441
sok a fogyasztásom, fustöl, a kipufogo spirál csönél folyik ki a motor olaj
Selmak20-11-2007 15:21:53 // 5440
ECU mint a benyásnál.
Alfás 156 "hupikék"20-11-2007 14:45:35 // 5439
Szevasztok! érdeklödnék diesel magasnyomásu motornál mi szabályozza az üanyag fogyasztást?
Selmak20-11-2007 13:09:56 // 5438
Ne keverd össze a EGR szeleppel mert annak más a funkciója. Az EGR a kipufogógázt vezeti vissza a szívóoldalra, környezetvédelmi szempontból kívánatos motor szempontból meg abcug.
kru20-11-2007 11:57:48 // 5437
Az EGY tartály, egy konrét buzi nagy tartály, az alja visszakötve az olajteknőbe. A teteje vissza a légszűrő után. Mi a francnak kidobni ezt a tartály és berakni egy másik tartályt?
Szerintem a mindenféle csillogó tartályok alapvetően kieresztik a levegőbe a cuccot, megint minden tiszta dzsuva lesz.
Egyébként a motor és a tűzfal között találod felső részen (nem alul!), a gázolajszűrő magasságában láthatod, nem messze a CR pumpától. Le kell venni a motor szívósorát takaró műanyagot, akkor jól látni.
De vissza is bírod követni, a légszűrő után csatlakozik rá egy kis cső a silencer környékén a légcsőre, ami megy a turbó kompresszor oldalához, na azt a csövet ha visszaköveted, akkor megtalálod.
Én nem értem ezt a sok tuning nyavaját, egyébként. Ebben az autóban minden van, ami kell, olajhűtő, sebváltóolaj hűtő, wastegate, szegregátor, miegymás (EGR is, hehe :-))).
De mondjuk én konzervatív módon közelítek a dolgok felé egy ideje.
Szerintem a mindenféle csillogó tartályok alapvetően kieresztik a levegőbe a cuccot, megint minden tiszta dzsuva lesz.
Egyébként a motor és a tűzfal között találod felső részen (nem alul!), a gázolajszűrő magasságában láthatod, nem messze a CR pumpától. Le kell venni a motor szívósorát takaró műanyagot, akkor jól látni.
De vissza is bírod követni, a légszűrő után csatlakozik rá egy kis cső a silencer környékén a légcsőre, ami megy a turbó kompresszor oldalához, na azt a csövet ha visszaköveted, akkor megtalálod.
Én nem értem ezt a sok tuning nyavaját, egyébként. Ebben az autóban minden van, ami kell, olajhűtő, sebváltóolaj hűtő, wastegate, szegregátor, miegymás (EGR is, hehe :-))).
De mondjuk én konzervatív módon közelítek a dolgok felé egy ideje.
GEORGE20-11-2007 11:29:08 // 5436
Gondolkodtam egy tartályra kiváltani, vannak már erre alkalmas cuccok kínálatban.... és akkor még se a motorba menne vissza.....
Erhard 242 (Pure Energy)20-11-2007 11:21:44 // 5435
annak is az alján :))
GEORGE20-11-2007 11:20:10 // 5434
Most sokat segitetteé Poló barátom :-)))))))))))
Poló20-11-2007 11:18:07 // 5433
A motortérben :))))))
GEORGE20-11-2007 11:15:40 // 5432
Hol taláom a kartergáz ülepítőt???
kru20-11-2007 11:04:02 // 5431
Szerintem (is) a wastegate van nálunk is gyárilag a turbina oldalon, és azt hallotta wickey vélhetően letört kipufnál.
A bov vagy pop-off valve a kompresszor oldalra kell berakni
Én nem vagyok meggyőződve róla, hogy a légtömegmérőt nem zavarja-e meg, bár lehet, hogy a MAF elé kell berakni és úgy engedi el a levegőt és akkor a MAF már jól mér. De az gyakorlatilag megoldhatatlan, hiszen a MAF a légszűrőházból kilépő csőben van egyből. Az elé bekötni, hát?!
Mondjuk ha gázt adsz, akkor elvileg ez az elektromos kütyü érzékeli a poti állását és zár a dieselhez szánt bov, így elméletileg eljut majd a mért levegőmennyiség a kompresszor oldalra, de elképzelhető, hogy kicsit jobban fog füstölni, mert a MAF mér valamit, ahhoz korrigál nafta-t, de még csak eközben zár le a BOV, valami késleltetést biztos rak a rendszerbe. A fene tudja.
Továbbá a MAF meg a silencer után csatlakozik be a kartergáz ülepítő tartályról a kis cső, amiben valami kevés olajgőz mindig van, hiába az ülepítő tartály. Elméletileg ha ez után lesz berakva a BOV, akkor ennek megfelelően a finomam össze fogja tüsszögni a motorteret. Az kedves lesz. Sőt, jobb esetben időnként szedheted szét azt is pucolni. De ez is csak tipp.
Mindenesetre semmi értelmét nem látom továbbra sem. De költsétek csak a pénzt, nem akarom elvenni senki kedvét :-))
Ráadásul tegnap kicsit olvasgattam a téma után, mert izgatott és a benzinesekkel ellentétben, ahol tényleg segít abban, hogy a kompresszor oldali túlnyomás zárt pillangószelepnél ne csatoljon vissza a lapátokra és akár a nyomás is előbb felépülhet, a diesel esetén még gyorsabban le fog pörögni a turbó, mivel nyitott a rendszer, nincs pillangószelep. (Elméletileg még több munkát kell végeznie a kompresszornak, mint a BOV nyitása előtt.)
A bov vagy pop-off valve a kompresszor oldalra kell berakni
Én nem vagyok meggyőződve róla, hogy a légtömegmérőt nem zavarja-e meg, bár lehet, hogy a MAF elé kell berakni és úgy engedi el a levegőt és akkor a MAF már jól mér. De az gyakorlatilag megoldhatatlan, hiszen a MAF a légszűrőházból kilépő csőben van egyből. Az elé bekötni, hát?!
Mondjuk ha gázt adsz, akkor elvileg ez az elektromos kütyü érzékeli a poti állását és zár a dieselhez szánt bov, így elméletileg eljut majd a mért levegőmennyiség a kompresszor oldalra, de elképzelhető, hogy kicsit jobban fog füstölni, mert a MAF mér valamit, ahhoz korrigál nafta-t, de még csak eközben zár le a BOV, valami késleltetést biztos rak a rendszerbe. A fene tudja.
Továbbá a MAF meg a silencer után csatlakozik be a kartergáz ülepítő tartályról a kis cső, amiben valami kevés olajgőz mindig van, hiába az ülepítő tartály. Elméletileg ha ez után lesz berakva a BOV, akkor ennek megfelelően a finomam össze fogja tüsszögni a motorteret. Az kedves lesz. Sőt, jobb esetben időnként szedheted szét azt is pucolni. De ez is csak tipp.
Mindenesetre semmi értelmét nem látom továbbra sem. De költsétek csak a pénzt, nem akarom elvenni senki kedvét :-))
Ráadásul tegnap kicsit olvasgattam a téma után, mert izgatott és a benzinesekkel ellentétben, ahol tényleg segít abban, hogy a kompresszor oldali túlnyomás zárt pillangószelepnél ne csatoljon vissza a lapátokra és akár a nyomás is előbb felépülhet, a diesel esetén még gyorsabban le fog pörögni a turbó, mivel nyitott a rendszer, nincs pillangószelep. (Elméletileg még több munkát kell végeznie a kompresszornak, mint a BOV nyitása előtt.)
GEORGE20-11-2007 09:41:35 // 5430
Akkor engedi el a nyomást mikor elengeded a gázpedált, végül is a turbo így úgy is elengedné...
lausz20-11-2007 06:45:57 // 5429
a kipufogóturbina elől engedi megkerülő járaton kipufogógázt a kipufogórendszerbe.
na most a mi turbóink ilyenek,az mjet-ét vákum, a régieket a nyomás szabályozza.
ha beteszed a szelepet,ami elengedi a nyomást, hát,,,,,,,,,
próbáld meg.
na most a mi turbóink ilyenek,az mjet-ét vákum, a régieket a nyomás szabályozza.
ha beteszed a szelepet,ami elengedi a nyomást, hát,,,,,,,,,
próbáld meg.
Ronnie20-11-2007 01:17:32 // 5428
".. Die kennliniengesteuerte Ladedruck- und Raildruckangleichung und das infolgedessen bis zu 50 Nm höhere Drehmoment.."
by Novitec
by Novitec
Ronnie20-11-2007 01:15:09 // 5427
csak 147 ;o)))
Viccen kívül, engem az sem zavar, ha csak 120, a lényeg hogy rugalmasabb lett.
..amugy becsap vagy sem, de megemeli a turbónyomást és az CommonRail pumpa nyomását
Viccen kívül, engem az sem zavar, ha csak 120, a lényeg hogy rugalmasabb lett.
..amugy becsap vagy sem, de megemeli a turbónyomást és az CommonRail pumpa nyomását
GEORGE20-11-2007 00:41:30 // 5426
felölem lehet 150 lovas.......
Azért csak hogy "becsapódik" a compjuter én nehezen hiszem hogy 115-ről felmegy 150-re.....a cirka 30% plussz..de legyen.
Viszont ha azt érzed, hogy jobban megy akkor megérte.
Le kéne méretni padon, hogy dobozkával és anélkül mit tud....
Azért csak hogy "becsapódik" a compjuter én nehezen hiszem hogy 115-ről felmegy 150-re.....a cirka 30% plussz..de legyen.
Viszont ha azt érzed, hogy jobban megy akkor megérte.
Le kéne méretni padon, hogy dobozkával és anélkül mit tud....
Ronnie20-11-2007 00:38:22 // 5425
Hááát, nem tom, de a 105 Kw is több már, mint 140 ló, nekem meg azt írta Novitec bácsi, hogy kb. 84+24, azaz 108 KW!?!
.. de mindegy is, érezhetően jobban megy :o)))
.. de mindegy is, érezhetően jobban megy :o)))
GEORGE20-11-2007 00:38:01 // 5424
Ami késik az nem múlik.....
Mike.19-11-2007 23:55:17 // 5423
Pedig azt hittem hamarosan meghallgathatom a tüsszögő dizelt! :-(
:-)))
:-)))
GEORGE19-11-2007 23:53:42 // 5422
Még meg kell várnom hogy adják a kincset amiért a bácsi oda adja nekem :-)))
Mike.19-11-2007 23:48:08 // 5421
Rakd be és majd meglátjuk! :-))
Amúgy azt hittem már meg van rendelve és épül a gépbe.
Amúgy azt hittem már meg van rendelve és épül a gépbe.
GEORGE19-11-2007 23:40:11 // 5420
na most ha ezek ismeretében berakok egy ilyen szelepet, akkor károsít valamit vagy sem?
Selmak19-11-2007 21:19:27 // 5419
A BOV a benyásokon épp azért van mert a pillnagószelep bezárásakor a turbo tehetetlensége miatt szállított levegő megrekedne a rendszerben és valami engedne. Létezik az ún megkerülőszelep mikor a felesleget a turbókompresszor elé engedik vissza és megfuttatja a levegőt még egy körre. A wastegate a maximális feltöltőnyomás beállítára szolgál, és a kipufogóturbina elől engedi megkerülő járaton kipufogógázt a kipufogórendszerbe. Létezik belső ill külső wastegate is attól függően hogy csigában vagy azon kívül szerelik e. Na és mindanyiunk örömére létezik az EGR, ami kipufogógázzal dúsítja a motor friss levegőtjéta mélyzűdek legnagyobb örömére.
alfatomi19-11-2007 20:45:58 // 5418
Szevasztok romlott már el valakinek a gázolaj szivattyuja? Azt mondja a szerelőm valószinüleg az arossz mert fémdarabokat talált benne! De nem merem megrendelni mert nem biztos benne és nem ocso! Ha valaki találkozott már ijennel légyszi irjon hogy mik a jelei!
GEORGE19-11-2007 20:31:18 // 5417
Ebből kiindulva nem lehet baja tőle....
Wickey19-11-2007 20:27:54 // 5416
Hát, tudja a retkesrépa.
Elvileg egyetértek veled, hiszen a dízel mindig annyi levegőt szív, amennyit csak tud.
Gyakorlatilag meg amikor letört a kipufogó a 156-ról, akkor két napig arra élvezkedtem, mekkorákat tüsszent a motor kettesben gázelvételre (!!) is. Azzal terrorizáltam a gyalogmókusokat: gurultam kettesben 2000rpm, padlógáz, majd leugrottam róla, a dízel először füstölt egyet, majd tüsszentett egy qrva nagyot.
Ebből két dolgot következtettem ki. Vagy wastegate vagy bov van gyárilag az autóban, és az nem a külvilág felé, hanem a kipufogóba ereszti el a fölös gőzt.
Elvileg egyetértek veled, hiszen a dízel mindig annyi levegőt szív, amennyit csak tud.
Gyakorlatilag meg amikor letört a kipufogó a 156-ról, akkor két napig arra élvezkedtem, mekkorákat tüsszent a motor kettesben gázelvételre (!!) is. Azzal terrorizáltam a gyalogmókusokat: gurultam kettesben 2000rpm, padlógáz, majd leugrottam róla, a dízel először füstölt egyet, majd tüsszentett egy qrva nagyot.
Ebből két dolgot következtettem ki. Vagy wastegate vagy bov van gyárilag az autóban, és az nem a külvilág felé, hanem a kipufogóba ereszti el a fölös gőzt.
GEORGE19-11-2007 17:31:51 // 5415
Szerintem 140 lovas és max 25 - 40 Nm érkezhetett....
Az 2,4 Mjetre 175 --> 201 385Nm--> 420Nm
Az 2,4 Mjetre 175 --> 201 385Nm--> 420Nm
Ronnie19-11-2007 17:27:00 // 5414
Sziasztok!
Ma ráugrott az 1,9 jtd-re a Novitec kütyü (Lybra). Még barátkozunk, de eddig tetszik.
Nem tudja vki nyomatékban mit változtat rajta? ..ha egyáltalán váloztat
Nekem a 115Le változat van (azaz mostár 141,75Le ! ;o)))
Ma ráugrott az 1,9 jtd-re a Novitec kütyü (Lybra). Még barátkozunk, de eddig tetszik.
Nem tudja vki nyomatékban mit változtat rajta? ..ha egyáltalán váloztat
Nekem a 115Le változat van (azaz mostár 141,75Le ! ;o)))
GEORGE19-11-2007 17:08:17 // 5413
GEORGE19-11-2007 17:05:16 // 5412
Van ilyen mp3-as verzióban is 109 dolcsi :-)))
GEORGE19-11-2007 17:04:31 // 5411
Szerintem káros hatása nincs, de várnám mások véleményét is.....
kru19-11-2007 17:04:25 // 5410
50 alatti összeg. igazából hang tuning :-)))
hehe, rakj bele egy hangszórót és mp3-ról játszd le... ne hülyéskedjetek már.
egyébként nézett már bele valaki hogy néz ki a szívócső belseje, van ott némi olaj is a kartergáz visszavezetés miatt. ha azt kifelé spricceli a bov, lesz ott szép világ idővel.
egyébként nem vagyok róla meggyőződve, hogy épp ellenkezőleg, nem csökkenti-e esetleg valamiképp a teljesítmény.
hehe, rakj bele egy hangszórót és mp3-ról játszd le... ne hülyéskedjetek már.
egyébként nézett már bele valaki hogy néz ki a szívócső belseje, van ott némi olaj is a kartergáz visszavezetés miatt. ha azt kifelé spricceli a bov, lesz ott szép világ idővel.
egyébként nem vagyok róla meggyőződve, hogy épp ellenkezőleg, nem csökkenti-e esetleg valamiképp a teljesítmény.
kru19-11-2007 17:02:07 // 5409
Optimális szinten tartja a turbónyomást. Csökkenti a turbólyukat, ezáltal növeli az autó menetteljesítményeit.
Én úgy tudom, hogy ez csak a benzines autókra lehet igaz, diesel esetén egyáltalán nem. Szóval én azt gondolnám, hogy semmi értelme a dolognak, sőt.
Bár aki fast and furious effektet akar, annak hajrá.
Én úgy tudom, hogy ez csak a benzines autókra lehet igaz, diesel esetén egyáltalán nem. Szóval én azt gondolnám, hogy semmi értelme a dolognak, sőt.
Bár aki fast and furious effektet akar, annak hajrá.
GEORGE19-11-2007 16:44:44 // 5408
Én hallottam ezt is róla meg azt is....
és mint Ystuc barátom én is kiváncsi lennék a "hozzáértők" véleményére is...
és mint Ystuc barátom én is kiváncsi lennék a "hozzáértők" véleményére is...
GEORGE19-11-2007 16:43:33 // 5407
50 alatti összeg. igazából hang tuning :-)))
kru19-11-2007 16:42:27 // 5406
S mindez minek, ha kérdezhetem? Újabb potenciális meghibásodási lehetőség. Persze, ha valakinek ez a szíve vágya, de gondolom minimum 50-60rugó, ha nem több...
GEORGE19-11-2007 14:35:04 // 5405
Nem irsz hülyeséget.
Ez a lefújó direkt dieselhez való.
Amikor a gázpedált elengeded s az alaphelyzetbe kerül akkor fog működni.
Van egy kis "dobozka" hozzá, ugyanolyan szelep mint a benyásokhoz, meg egy kis szelep ami megnyitja a lefújót, mikor érzékeli, hogy a gázpedált elengedted...
Ez a lefújó direkt dieselhez való.
Amikor a gázpedált elengeded s az alaphelyzetbe kerül akkor fog működni.
Van egy kis "dobozka" hozzá, ugyanolyan szelep mint a benyásokhoz, meg egy kis szelep ami megnyitja a lefújót, mikor érzékeli, hogy a gázpedált elengedted...
kru19-11-2007 12:42:02 // 5404
Nem értek hozzá. De tudomásom szerint a sima BOV nem működik a diesel autókon a diesel motor működési elve miatt, mivel légfelesleggel dolgozik, a befecskendezett gázolaj mennyisége határozza meg motor fordulatszámát (nincs pillangószelep, nincs mi vezérelje a sima BOV-ot).
Vagy nagy hülyeséget írok?!
Ami van, úgy tudom, az speciális elektronikus vezérléső, amit rákötnek valamely szenzorra és az vezérli.
De majd szokás szerint talán Wickey rendberakja itt a hülyeségeket.
Meg úgy tudom, a légtömegmérő miatt sem egyszerű a heyzet.
Vagy nagy hülyeséget írok?!
Ami van, úgy tudom, az speciális elektronikus vezérléső, amit rákötnek valamely szenzorra és az vezérli.
De majd szokás szerint talán Wickey rendberakja itt a hülyeségeket.
Meg úgy tudom, a légtömegmérő miatt sem egyszerű a heyzet.
Maxwell19-11-2007 12:36:01 // 5403
Egyszer megpróbáltam óvatoskodni. 5,6 tojással a pedál alatt. Olyan q..va unalmas volt, hogy azóta inkább bevállalom azt a fél liter plusszt. Pedig havi 3000 km-t autózok. Kell a kocsi, ezért is aggódok a termosztát miatt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
450
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?