Forum >> Dízelmánia

Átok79146TD21-11-2007 20:27:30 // 5502
bazz én ezt nem értem..mondom 146os alfához akarok olajat..tdhez..erre ezt adta...
legközelebb milyet vegyek bele??pontosan mit kérjek??
Erhard 242 (Pure Energy)21-11-2007 20:25:30 // 5501
mert a TD-ben vannak a ,megfelelő adalékok..
Átok79146TD21-11-2007 20:24:46 // 5500
ez alfa 20k . de acea3 ill api ll a telj szintje.. ez miért nem jó??
Átok79146TD21-11-2007 20:23:57 // 5499
jaaa ezt nem tudtam:))))
GEORGE21-11-2007 20:19:46 // 5498
De nem ám elmész kocsikázni is :-))
Átok79146TD21-11-2007 20:18:47 // 5497
várj..lemegyek megnézem pontosan mi van ráírva...:)
Erhard 242 (Pure Energy)21-11-2007 20:18:46 // 5496
jah az való bele nem a 20k...
Erhard 242 (Pure Energy)21-11-2007 20:18:19 // 5495
persze aki sportlégszűrőt használ :))))))))))))
Erhard 242 (Pure Energy)21-11-2007 20:17:49 // 5494
persze a turbó is csipegeti az olajat....normális is..de nálam nincs olajfogyás pl ...10-12e km-ként cserélem az olajat de nem kell utántölteni a nivópálcán is félig van....
Átok79146TD21-11-2007 20:17:45 // 5493
most lett levegőszűrő cserélve és olajos volt a szűrő...ezt vitatjuk most:)))
GEORGE21-11-2007 20:17:23 // 5492
jól tudod.
GEORGE21-11-2007 20:16:52 // 5491
Miért nem Selénia TD olajat tettél bele?
Átok79146TD21-11-2007 20:15:39 // 5490
olajat alfa20k-t tettem bele...
levegőszűrőt cseréltem most.. mikor kell legközelebb??
Selmak21-11-2007 20:14:45 // 5489
Akkora kompressziós vágnyomásnál mint ami dieseleknél van szvsz természetes valamennyi kartergáz, na meg hol jön az oil? Nem a turbóból véletlenül? Mert az is természetesnek mondható.
Átok79146TD21-11-2007 20:14:09 // 5488
jelen állás szerint sose tenném ki:)))
Selmak21-11-2007 20:13:03 // 5487
Ha jól tudom hagyományos adagolós TDnél 10ezer a csereperiódus és ACEA A3/B3 megkövetelt minőségi szint.
Erhard 242 (Pure Energy)21-11-2007 20:12:21 // 5486
az enyémben 95e km van...s mégis jön ki a kartelgáz, olajos trutyija...ez egyébként minden jtd-nél van...aztán meghúztam a bilincset s most már nem csöpög a trutyi....
típushiba a műanyag cső repedése....gondolom az olajos szar kieszi...az mjeteknél már két csőből van összeillesztve meg van rajta vmilyen szivacsos borítás...
GEORGE21-11-2007 20:11:08 // 5485
Azért még nem kell az eladó táblát kitenni :-)
Átok79146TD21-11-2007 20:10:33 // 5484
Köcce bátya:)
GEORGE21-11-2007 20:09:08 // 5483
A karter gázból csapódik ki.
Átok79146TD21-11-2007 20:08:49 // 5482
értem köszi..:)
mondjuk 186000-nél már lehet vmennyi nem??:)))
de figyelnem kell rá..
?ezernél cseréljem megint??
Erhard 242 (Pure Energy)21-11-2007 20:06:43 // 5481
nem hát...a kartelgáz megy oda...
Átok79146TD21-11-2007 20:05:45 // 5480
értem értem..sztem ez nem okosságon múlik ám:)))
de nem szeretnélek terhelni a dolgaimmal..
mondjuk sztem sem jó..
csak nemtudom honnan jut oda...
rem nem a turbótól..
GEORGE21-11-2007 20:02:37 // 5479
Én szerintem nem jó ha olaj van a légszűrőházbn, de majd tőlem okosabbak megírják a frankót....
Átok79146TD21-11-2007 20:02:26 // 5478
nem nem ..áthoztunk egy témát a csevegőből...
légszűrőtéma:))
GEORGE21-11-2007 20:01:47 // 5477
Ja így értem, de asszem még sok kocsi fogja elhagyni a gyárat VGT-vel addig mig ezek a dupla turbosok elözönlik az utakat...
Selmak21-11-2007 20:00:54 // 5476
Adagolóhoz a kartergáz?
Átok79146TD21-11-2007 19:59:32 // 5475
gondolod??a beöntőnél nem látni semmit. az nem jelent semmit??
mondjuk egyáltalán nem tudom mikor volt utoljára benne cserélve..
Selmak21-11-2007 19:59:13 // 5474
Kezdenek megjelenni a szekvenciális biturbók. VTG miért fog eltűnni? A rövidebb élettartam mint a wastegates, nem igazán váltotta be a reményeket hogy fordulatlatszám növekedéssel ne radikálisan törjön le a nyomaték. Ha ez megvaslósítható a 2 wategates turbo sorossan történő meghajtásával akkor menthetetlenül le fogja a VTGt váltani.
GEORGE21-11-2007 19:57:09 // 5473
Szerintem sok a karter gázod! Nem olyan biztató............
Átok79146TD21-11-2007 19:55:12 // 5472
értem...
köszi:)
Willy21-11-2007 19:52:39 // 5471
A kartergáz megy oda egy csövön keresztül, esetleg ott jöhet olaj is.
Átok79146TD21-11-2007 19:48:47 // 5470
nos George Báttya?:))
Átok79146TD21-11-2007 19:41:27 // 5469
és hogyan működik??ott lehet piszkálni valamit a gépen hogy jobban menjen??:)))
GEORGE21-11-2007 19:41:18 // 5468
Miért áldozott le a v.geo. turbo???
Selmak21-11-2007 19:37:41 // 5467
Tieden is wastegate-s turbo van változó geometria utóbbi időben lett csak divatos de úgy néz ki le is áldozott neki. Az adagolón lévő nyomáslabdára gondolsz? Az módosítja a turbonyomás fügvényében a gázolaj mennyiségét.
Selmak21-11-2007 19:35:20 // 5466
Átok79146TD21-11-2007 19:27:10 // 5465
helló:)
látom vágjátok a turbótémát:)
az én td-men sima turbó van ezt már tudom..
és milyen szelepek??illetve az adagolónál mi az a bosch feliratú fekete izé??
köszi:))))))))
Selmak21-11-2007 19:24:32 // 5464
Persze hogy nincs wastegate, mert az egy változó geometriás turbo oda nem szoktak rakni. Az elektronika az actuatorra jutó vákuumot illetve nyomást vezérli (típustól függ), ezért lehet játszani szoftverből a turbonyomással. A régebbi JTDk mint 105 lovas 1.9 és 130 lovas 2,4 wastegatesek mint ahogy Don Gombóc turbó fotóján is látható.
Don Gombóc21-11-2007 18:05:00 // 5463
Első szériás 2,4 jtd-kben volt sima túró egy szériában. Legalább is így tudom.
lausz21-11-2007 17:32:19 // 5462
na ilyen turbó volt az én gyárim,is,és a mostani mjet turbó is,
ezen semmilyen elektronika nincs,se olyan szelep amit
a Don beszúrt.
de attól még lehetnek másféle turbók is
lausz21-11-2007 17:20:36 // 5461
na ilyen nincs a régebbi jtd-k ben,és az mjet turbóban sem
Selmak21-11-2007 10:54:58 // 5460
"a és még valami,én ezt írtam,máskor figyelmesebben olvass. a kipufogóturbina elől engedi megkerülő járaton kipufogógázt a kipufogórendszerbe."

Mint ha ugyanezt írtam volna a lentebb. :)

A geometriát nem vákuum szabályozza hanem elektronika, csak mozgató mechanika vákuumos, de van ahol nyomáslabdát alkalmaznak. A wastegates turbokon viszont tényleg a nyomáslabda van és ált simán mechanikus a vezérlésük.
Don Gombóc21-11-2007 08:53:26 // 5459
Ottan a waste gate szelepecske, ha valakit érdekel.
Wickey21-11-2007 08:48:46 // 5458
Ez "csak" egy "sima" változógeometriás turbó. A wastegate viszont szerintem ettől független dolog.
Igaz VGT-t még nem láttam szétszedve, lehet hogy ott a változó geometriával megoldják a funkcióját, de nem hinném...
Wastegate van már a régi 75 TD-ken is, amiken erősen fixgeometriás a turbó.
Abban persze egyetértünk, hogy ez ereszti el a fölös "gőzt" a turbó turbinalapátjai mellett bele a kipufogórendszerbe.
lausz21-11-2007 06:26:44 // 5457
ugyanis az egr a szivócsőbe engedi
lausz21-11-2007 06:22:31 // 5456
ja és még valami,én ezt írtam,máskor figyelmesebben olvass. a kipufogóturbina elől engedi megkerülő járaton kipufogógázt a kipufogórendszerbe.
lausz21-11-2007 06:16:01 // 5455
nem keverem össze,koma,
nem egy turbót szedtem már szét,az egr-nek ehhez a témához semmi köze,
a turbó kicsi gáznál zárva:tehát az összes füst tekeri a turbinát.
minél nagyobb gáznál kezd nyitni,hogy elengedjen bizonyos füstöt,
különben szétmenne a turbó is és a hengerfej is.
bizonyíték: az én régi turbómon a koromtól beragadtak a lapátok
nem nyitott rendesen,volt 1.8-1.9 nyomásom,meg is adta magát a turbó.
GEORGE21-11-2007 00:39:19 // 5454
Ami ilyen mértékben nyomja az olajat az már elég sokatt látott motor lehet....
Selmak20-11-2007 20:58:28 // 5453
Tudja ám, bár általában a szívóoldalba szereti nyomni és öngyulladással felzabálni. Nem egy pinalogós DCi pusztult meg így. Kék füst, tulaj leáll, leállít, illetve leállítaná, de motor üvölt üveghangon és még jobban füstöl.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.