Forum >> Dízelmánia

Piritu - 1.000.00029-04-2009 21:13:48 // 11252
Jah, mióta ez az Nyúton bá kitalálta :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)29-04-2009 21:12:24 // 11251
meg rohadt szar a gravitáció minden lefelé esik :D
Piritu - 1.000.00029-04-2009 21:10:43 // 11250
én pl az idén azért nem mentem el az Alfaklubbal Milánóba, mert repcsivel mentek, utálom, ha nem akkor és oda megyek ahová és amikor eszembe jut. Ráadásul az esetleges sztrájkkal se gyűlhet meg a bajom.
Attie29-04-2009 21:07:44 // 11249
Mindenestől 6 óra az út és olcsóbb :)

Az viszont igaz, hogy nem lehet olyan képet csinálni mint Piritué :) És sok más élményből kimarad az ember.
De ha élményt keres, akkor V6 benzines Alfával megy küldöldre is :DDD
Ha meg számít a pénz, akkor repülővel :)
Attie29-04-2009 21:05:19 // 11248
Sármellék csak 70 km Celldömölkről. Ryanair indul onnan :)
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:46:43 // 11247
Arról nem is beszélve, ha repcsivel megyek honnan lenne ilyen fényképem?
Erhard 242 (Pure Energy)29-04-2009 20:43:39 // 11246
és oda mész az autóval a városba ahová csak akarsz :D
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:43:25 // 11245
Sőt a szendvicseket se számoltam hozzá:-P
Viszont a repcsihez se számoltam hozzá, hogy tőlünk 200 km oda és ugyanannyi vissza a legközelebbi reptér, ha a kocsit otthagyom azért is fizetek vastagon.
GEORGE29-04-2009 20:35:12 // 11244
A SkyEurope-val tavaly elött mentünk ugyan ott szállt fel mint a Wizzair.....Az lehet neked Ferihegy 15perc nekem mondjuk a duplája H.telekről, de ettől még indulás elött 1,5 órával ki kell menned majd mikor jössz haza szintén ugyan ez...


Lehet, hogy Rómát nem hozom ki 22ezerből, de gyanítom, hogy mondjuk 32 kihozom és a csomagjaimat sem kell magammal cipelnem mert nálam a verdám :-)
És elhagyhatom a reptér ceremóniát is....
Attie29-04-2009 20:34:17 // 11243
Autópálya díjakkal, kopással, értékcsökkenéssel együtt?
Attie29-04-2009 20:32:59 // 11242
Oda vissza, bár szivem szerint elég lett volna egy oda jegy is :))
Attie29-04-2009 20:31:15 // 11241
Az IFA is az :DDD
Attie29-04-2009 20:30:39 // 11240
Hosszabb a váltó a dejzelben, ezért nem ér sokat a nagy nyomaték.
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:30:10 // 11239
Csak oda, vagy vissza is?
Szerintem 22e Ft-ból oda lehet érni egy dejzellel Rómába (nincs itt a füzetem, de szerintem nekem is megvolt tavaly) és abba ugye 5-en is lehet menni :-))
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:27:58 // 11238
Ezért írtam, hogy egy 0-200 adat többet mutatna.
Attie29-04-2009 20:27:35 // 11237
OK, én Brüsszelre írtam a fapadosat. Milánó közelebb van jóval :)
Nekem Ferihegy kb 15 perc. Az M1-M7 bevezető jóesetben 30 rossz esetben 45 perc.
Ha nem Milánóban tett le a gép, akkor gyanítom, hogy Wizzairrel vagy Ryanairrel mentetek, ami másodlagos reptereket használ.
Én anno a SkyEuropeot használtam, mert az a fő repterekre jár. (Tudom már nincsenek Magyaro-on)
Róma kettőnknek volt 22e Ft mindenestől. Ezt semmilyen dízellel nem hozod ki :)
GEORGE29-04-2009 20:22:02 // 11236
Avval ,hogy a TS 2.-ban ép megfutja a 100-at előrébb van az 1,9 Mjet16v-vel szemben.
De ha mozgásban vagyunk pl egy előzésnél akkor a TS nem fog sose elmenni itt már kijön a nyomaték töblete a Mjet-nek.
GEORGE29-04-2009 20:20:07 // 11235
2,4 Mjet 20V 8,2sec 100-ra.
Én még sose kaptam ki 2,0 TS-től....
GEORGE29-04-2009 20:18:25 // 11234
Az 1,4 TB MiTo sem tudja 2.-ban megfutni a 100-at...
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:12:41 // 11233
Már alig várok egy ilyen "esélylatolgatást" :-))
Erhard 242 (Pure Energy)29-04-2009 20:12:26 // 11232
renyó maszter mi más lenne? cupe mert 2 ajtós :DDDD
Piritu - 1.000.00029-04-2009 20:11:26 // 11231
Ja, ja a TS 5-ös váltóval van kettesben megfutja a 100-at a dejzel 6-os váltóval és a 3. vége a 100.
Attie29-04-2009 20:08:52 // 11230
Ja, akkor mégis teherautóként funkcionál a dízel :P :))
Erhard 242 (Pure Energy)29-04-2009 19:37:56 // 11229
kit érdekel box vagy chip és esélye sincs :D
bilon29-04-2009 19:34:34 // 11228
más a váltókiosztás nem?
ystuc29-04-2009 19:31:27 // 11227
159-es TS/JTS-ről beszélsz?
Piritu - 1.000.00029-04-2009 19:29:31 // 11226
Azt senkisem mondta, hogy jobban mennek.
Erről már mi is filozofálgattunk itt egyszer, mármint hogy a 2,0 TS és az 1,9 mjet is 150 lovas, ráadásul a dejzel nyomatéka "pöttyet" nagyobb mégis a TS van hamarabb 100-on. Akkor a kérdésem az volt, hogy miért és mire jó a "nyomatékhegy"?
(Mondjuk egy 0-200 jobb mutatószám lenne, mert 100-ig sokat ront az a +1 váltás.)
Poló29-04-2009 18:29:44 // 11225
Ez mind elmarad a TS 8,6 sec-es 100-as sprintjétől. És akkor a JTS-ről még nem is beszéltünk (8,2 sec). Szóval hogyan is mennek jobban a dízelek a benzineseknél? :-b
Piritu - 1.000.00029-04-2009 17:27:03 // 11224
156 SW 1,9 mjet 150LE 0-100 9,5 sec
159 SW 1,9 mjet 150LE 0-100 9,6 sec
156 1,9 mjet 150LE 0-100 9,1 sec
159 1,9 mjet 150LE 0-100 9,4 sec
Forrás Alfissimo
GEORGE29-04-2009 14:59:12 // 11223
Én eddig két alaklommal Milánoba voltam fapadossal. Autóval kb1200km repülővel maga a repülési idő 1,5 óra + mire feljutsz a gépre és mire lekeveredsz róla.
Egyszer 15ezer volt az oda-vissza másik alkalommal 10.500 Ft.
De!
Nem Milánoba tett le a gép, hanem 50km arébb.Itt még buszozni kellett oda - vissza.
Aztán további kellemetlenség, hogy indulás elött 1,5-2 órával korábban meg kell jellenni, ahová vagy taxival mész vagy kiviteted magad.
Szumma szummárum nem olyan nagy találmány a fapados járat.
Ha nem haverokkal mentem volna, akkor nem ezt a módot választottam volna.
Selmak29-04-2009 14:50:30 // 11222
A 30 ezres a rugalmas periódus, ha rugod neki és/vagy városban rövid távon használod hamarabb leketyeg mint 30.
GEORGE29-04-2009 14:44:28 // 11221
Szoktál te nagy távolságokba utazni?
ha mindig megállnál 2-3 óra után sose érnél oda.......
Piritu - 1.000.00029-04-2009 14:38:35 // 11220
Azért kíváncsi lennék a konstuktőr indoklására, nem hiszem hogy lenne műszaki indok. Az lesz, amit Te írsz :-))
bilon29-04-2009 14:34:44 // 11219
akkor méretek egy túrónyomást a szerelők gyöngyével :))))
Piritu - 1.000.00029-04-2009 14:33:55 // 11218
Az enyém az és megvan az effektus :-))
Piritu - 1.000.00029-04-2009 14:33:01 // 11217
Én az 1,9 mjetes motorokkal nézegettem anno. Számadatokra nem emléxem, de nem volt nagy különbség, szóval lehetne vele élni, főleg egy kis szteroidos kezelés után. A 159-ben más hajtáslánc jobban bírná a kiképzést és nem csak harmadállásig merném felcsavarni a gombot :-)
Wickey29-04-2009 14:31:13 // 11216
igen. A 2.4 10V-nél mondjuk hamarabb megjön a nyomás, az kevésbé basz hátba. Az 1.9 1500 körül kezd meglódulni, ott erősen érezhető a váltás mondjuk kettes alapjárattól padlózva, a 2.4 elkezd alapjárattól is tolni, és jóval szerényebben adja elő amikor 1300 körül megkapja a nyomást.
Wickey29-04-2009 14:29:49 // 11215
nincs annyi. Nincs előttem a precíz grafikon most, de kábé úgy van, hogy alapjárattól ezerötig kábé 10-15 lóerőt ad le. 1500nál megjön a nyomás, hirtelen ugrás teszemazt negyvenig, utána fordulatszám növekedésével lineárisan elkezdődik a növekedés 115ig. Utána 4k fölött jön a pornósztár pöcse forgatás után effekt
BeeGee29-04-2009 14:28:50 // 11214
Mer arra a gyártósorra tolták oda éppen a konténer kijelzőt :)
Nekem mozog a kijelző, néha lemegy egy két oszlopot, aztán vissza. A kérdés inkább, hogy miért felejtették ki a TSből :)

Én "szemét" módon a nagypapámon szoktam kacagni magamban, mikor néha minden ok nélkül megbillentem a fejét :) Amúgy sem tartja olyan izmosan a nyakát már szegénykém, de mindig nekibillen a támlának, és elmondja, hogy szépen meg az autód, fiam.. :)
bilon29-04-2009 14:28:04 // 11213
változó geos turbónál is?
Piritu - 1.000.00029-04-2009 14:26:59 // 11212
Hát az átmenetet a szívóüzemből a felépült turbónyomásba pedig "illene" érezni. Addig egy sima szívódejzel (1,9 kb 60 lóval) onnan meg folyik ki a nyomaték a csövön :-))
Wickey29-04-2009 14:26:45 // 11211
jaigen, a 300 kiló az persze sacc volt, így utánanézve ami dögnehéz 159-ből az az én wishlist-es autóm: 1655 kiló a 2.4 20V aut, 1355 kiló meg a mostani autóm. A 120 lovas mjet dejzel ami összemérhető motorikusan az enyémmel az meg 1530, sz'al 175 kg van köztük.
Wickey29-04-2009 14:24:13 // 11210
Nem tud annyit. A 120 lovas mjetre írják a 10.9 secet SW-re, nekem a 115 lovas jtd-re pedig 10.6 van megadva.
Figyelembevéve azt, hogy az mjet azért némileg kultúráltabb szerkezet, mint a 8V jtd, speckó szerint kemény 5 lóerővel erősebb plusz a hatos váltó is javítja a dolog megítélését, az a három tizeddel rosszabb gyorsulás ippeg reális a 150 kilóval nehezebb száraz tömegért cserébe.

(Ismét megemlíteném viszont, hogy a 0-100 gyorsulás az pont az az élethelyzet, amivel minden reggel találkozok, elvégre fontos, hogy a garázsból kiállva az utca végéig elérjem a szökési sebességet ugyebár...)
bilon29-04-2009 14:24:07 // 11209
pfff...pedig gyorsul..na majd megnézetem csörivel, úgyis beteg most, mert nyikorog valami nagyon a motortérben....valami szíj, vagy görgő...de szörnyű a hangja...
GTPeti29-04-2009 14:22:40 // 11208
Akkor tuti. Ráadásul a tied 2.4-es. Annak rúgnia kellene!! :)
bilon29-04-2009 14:21:31 // 11207
lehet az én jtd-m szar, de ez nem rúg hátba....
Piritu - 1.000.00029-04-2009 14:20:22 // 11206
Arra sem tudtak válaszolni a szervízesek, hogy miért pont a mjet-be került motorolajszint kijelző és miért nem a TS-be. Utóbbi csipegeti az olajat, a dejzel meg nem.

"nem tul szexi a hatbarugok - lekonyulok kombinacio" - igaz, ami igaz meg kell tanulni finoman közlekedni a dejzellel. A benzinesnél volt idejük az utasoknak rákészülni a gyorsulásra. A gázfröccsös visszakapcsolásból tudta az utas, hogy most lesz valami. A kormosnál elég egy billentés a gázon és már nyeklik is a felkészületlen utas feje :-)))
Wickey29-04-2009 14:18:37 // 11205
Hoztunk lábon a motoromat anno Hamburgból.
Akkor én hoztam a 164 3.0 24V-t, Robi meg a csattogós éjjelilepkét mögöttem.
150-170 között verettünk mert az úgyajó. Megálltunk úgy átlag 4 óránként, mert pisálni kávézni meg cigizni azt kell, na, ilyenkor ment 55 liter benzin a V6-ba és 35 liter a dejzelbe. Valahol talán még megvan a vonatkozó XLS, de általában véve elmondható, hogy a 12 éves 24volt 60%-kal kajált többet, mint a dízel. Ezzel szemben 210 lovas, hathengeres, és bődületesen hatalmas élmény volt vele hazacsónakázni.
Cgo29-04-2009 14:17:31 // 11204
diesel power ;)
Cgo29-04-2009 14:17:13 // 11203
ez csak es csak marketing. a trendet kopirozza, 150e km-t kibir igy is siman, akkorra meg mar X. tulajnal van vagy be is zuzzak. Persze olyan hasznalat eseten, mint Te hasznalod, a 30e akar realis is lehet. (min. hidegstart, minimum por, ...)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.