Forum >> Dízelmánia
DieselManiaco(NagyVad)30-11-2011 19:49:38 // 17752
Külön hőgomba van,asszem az ellenállására van adat a manualban.
mreni30-11-2011 19:00:08 // 17751
vagy valamit rosszul (vagy nem is) tettek a helyére
bbb8030-11-2011 18:24:23 // 17749
SEGITSEG!
Turbocsere utan, 3 hibakodot dob gyorsitasnal:
- EGR szabalyzo
- Turbo nyomas szabalyzo,
- LMM
Mi a ... kell meg kicsereljek rajta, hogy jo legyen?
Ha valakinek van vmi. otlete vagy volt hasonlo problemaja jelezze legyszi. Koszonom.
Turbocsere utan, 3 hibakodot dob gyorsitasnal:
- EGR szabalyzo
- Turbo nyomas szabalyzo,
- LMM
Mi a ... kell meg kicsereljek rajta, hogy jo legyen?
Ha valakinek van vmi. otlete vagy volt hasonlo problemaja jelezze legyszi. Koszonom.
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2011 16:58:46 // 17748
Ez a jeladós fajta. A jeladó az a hőgomba ami a műszerfal fele is küldi a jelet, vagy külön hőgombája van? Esetleg az adagolón kell állitani valamit?
J-Imi30-11-2011 16:51:46 // 17747
Ezt a jeladót hol lehet megtalálni?:) 0 fok alatt teljesen összevissza az alapjáratom, lábbal kell tartani, de kb 15mp már tűrhető...
DieselManiaco(NagyVad)30-11-2011 14:40:21 // 17746
Hát az attól függ milyen term ház van rajta,két féle van az egyik mechanikus,az bowdennel ad neki előtöltést,meg van az elektromos ami egy jeladó segítségével nézi a hőfokot,és adja az előtöltést.
Wickey30-11-2011 14:32:21 // 17745
Sőt, kettőt, a TD-be is beleműtöm. :-)
Wickey30-11-2011 14:32:08 // 17744
akkor tegyél félre nekem egyet. :-)
Wickey30-11-2011 14:31:30 // 17743
hö?
Nekem rossz izzítógyertyával, mínusz 10 fokban izzítás nélkül (mert lusta vagyok ácsorogni az út szélén) ugyanúgy harmadik főtengelyfordulatra indult, mint nyáron. Csak dobott egy pamacsot. :-)
Nekem rossz izzítógyertyával, mínusz 10 fokban izzítás nélkül (mert lusta vagyok ácsorogni az út szélén) ugyanúgy harmadik főtengelyfordulatra indult, mint nyáron. Csak dobott egy pamacsot. :-)
Wickey30-11-2011 14:29:09 // 17742
azt is mondtam, hogy az enyémben nem találtam. :-)
amúgy talán a biztosítékaira csodálkoztál rá, hogy jéezvajomi.
amúgy talán a biztosítékaira csodálkoztál rá, hogy jéezvajomi.
WarbiRunner (Gyuri)30-11-2011 13:42:06 // 17741
Itt valaki esetleg tud segíteni?
"A 146 TáDé dúsítórendszerében tud valaki segíteni? Ma kapott új termosztátot, fagyállót és egy szelephézag beállítást megfelelő lapkákkal. A motor szépen jár, nagyon könnyen indul, jó az ereje is, de az alapjárattal nem tudom merre kéne indulni.
HIdegen 900 az alapjárat, és ahogy melegszik, felmegy 1000-re, 1100-ra. Valószínű emiatt is kicsit bakkecske módon ugrik a legkisebb gázra is. Akkor is dúsít, amikor már bőven nem kéne.
Mi vezérli ezt a dúsítást? Az adagolóhoz láttam hogy jönnek elektromos csatlakozók, de mit kell ellenőrizni? Gondolom a hidegüzem nagyon nincs kapcsolatban az adagoló beállításával."
"A 146 TáDé dúsítórendszerében tud valaki segíteni? Ma kapott új termosztátot, fagyállót és egy szelephézag beállítást megfelelő lapkákkal. A motor szépen jár, nagyon könnyen indul, jó az ereje is, de az alapjárattal nem tudom merre kéne indulni.
HIdegen 900 az alapjárat, és ahogy melegszik, felmegy 1000-re, 1100-ra. Valószínű emiatt is kicsit bakkecske módon ugrik a legkisebb gázra is. Akkor is dúsít, amikor már bőven nem kéne.
Mi vezérli ezt a dúsítást? Az adagolóhoz láttam hogy jönnek elektromos csatlakozók, de mit kell ellenőrizni? Gondolom a hidegüzem nagyon nincs kapcsolatban az adagoló beállításával."
GTPeti27-11-2011 23:26:30 // 17740
Pedig úgy emlékszem pont te mondtad nekem, hogy hol találom ezt az előfűtőt. :)
(Az én vasamban van ilyen.)
(Az én vasamban van ilyen.)
Föckös27-11-2011 21:01:58 // 17738
nedohányozzábzmeg:-))
Ferke27-11-2011 20:31:18 // 17737
Igy van, hidegen az olajnyomas sokkal magasabb, mint melegen, cirka 4x. viszont nem igy ken, ahogy kell, es fordulaton ez nagyobb kart okoz, mint a par perc jaratas.en is jaratom 1cigi idejeig reggel:-)
Ferke27-11-2011 20:27:42 // 17736
Ez nagyon erdekes, hogy giovanniek mibe raktak es mibe nem. a feszliftesemben nincs. elotte is hol volt hol nem. 145/6 jtd-kbben 80% hogy van, ahogy megfigyeltem. jo kis cucc, rogton meleg van:-)
DeezL26-11-2011 23:43:18 // 17735
lehet feldobtam már,de VM 2.5 TD motorról kinek milyen tapasztalata van? fogyasztástól kezdve minden dolog érdekel!van egy VM-hez értő emberem,de más tapasztalata is érdekelne!
BIW26-11-2011 21:48:11 // 17734
"...ha egyszer izzítok pl 0 fokban..." ezt akartam írni.
BIW26-11-2011 21:47:03 // 17733
Ezt osztom, én is ugyanígy indítok hidegben, sőt ha sokat állt a kocsi mínusz sokban, akkor én is szoktam ezt a lámpa felkapcsolást egy fél p-re indítás előtt. Hatását konkrétan eddig csak a 2-3x-i izzításnak vettem észre. Ha egyszer indítok pl 0 fokban, 3-4-el többet teker az önindító hogy elinduljon a kocsi, mintha ráizzítok 2-3x.
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2011 21:38:51 // 17732
Az enyémben meg a másik mumus, a termosztát pihenget a hét elejéig. Tuti hogy a kinti hideggel van valami nyűgje a gépnek. Egyrészt egyre később éri el az üzemi közeli hőfokot...ma valójában itt városban 75-80 fölé nem merészkedett és baromira nem fűtött.
Másrészt így hogy ma -1, 0 fok körül volt, gyönyörű finoman járt a motor hidegen is, és nem morgott. Úgyis rájövök hogy mi zavarja be. Valamelyik szenzor ha hideget érez, akkor 2500 körül elkezd morgós lenni a motor hangja. Akár teljesen terheletlenül is. Berakom a tartalék LMM-et is asszem, mostmár kinyomozom.
Másrészt így hogy ma -1, 0 fok körül volt, gyönyörű finoman járt a motor hidegen is, és nem morgott. Úgyis rájövök hogy mi zavarja be. Valamelyik szenzor ha hideget érez, akkor 2500 körül elkezd morgós lenni a motor hangja. Akár teljesen terheletlenül is. Berakom a tartalék LMM-et is asszem, mostmár kinyomozom.
dév26-11-2011 21:32:58 // 17731
köszi mindenkinek a segítséget akkor viszem diagnosztikára....
GTPeti26-11-2011 21:32:21 // 17730
Nálam is ott van a csomagtartóban az új...
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2011 21:29:55 // 17729
Az tuti..:-)
szasza(SW)26-11-2011 21:26:33 // 17728
A veztengelynél dobott nálam ikont.Kinyomott kuplungnál állt le.Illetve vészprogramon ment erőtlenül.A lényeg,hogy i kell olvastatni ez legyen az első:)
GTPeti26-11-2011 21:23:39 // 17727
Kétféle Alfa létezik: Amelyikben már cserélték a főtengely-jeladót és amelyikben fogják. :)
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2011 21:22:55 // 17726
Ezt is szerelő mondta, hogy a dízel veztengely jeladó hibával nem indul be, úgyhogy benne van a tévedés lehetősége...:-S Ez ma magyarországon a CR dízelekhez való szakértelem.
Olajos koszos garázsokban szednek szét CR rendszereket amihez az üzemanyagot 4-5 mikronra szűrjük. Olajos rongyokkal törölgetik körbe, hogy tiszta legyen...kész vicc szerintem.
Olajos koszos garázsokban szednek szét CR rendszereket amihez az üzemanyagot 4-5 mikronra szűrjük. Olajos rongyokkal törölgetik körbe, hogy tiszta legyen...kész vicc szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2011 21:20:14 // 17725
Akkor még valószínűbb, hogy az. Amikor nekem gond volt vele, volt injektor jelecske, és betárolt szinkron hiba. Akkor töltöttem le a manualt az autómhoz, miután egy dízelszervízben kicseréltették velem a veztengely jeladót, majd hazafelé meg is állt az autó, kidobtam 25e Ft-ot... Az autósbolt alkatrész katalógusa is keverte össze-vissza a két szenzort. Mellémég a főtengely jeladó olcsóbb (10e körül) és egy csavar fogja, aknáról gyerekjáték cserélni. A veztengely jeladóhoz meg vezérlésbontás kell....
szasza(SW)26-11-2011 21:19:05 // 17724
Veztengely jeladóhibával a TS nekem beindult 3.-4. indításra.2 szer cseréltem a46-ba.
szasza(SW)26-11-2011 21:16:03 // 17723
Főtengely jeladót a nyáron cseréltem és nem volt piktogram,csak kiolvasásnál jött ki,hogy az.
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2011 21:15:44 // 17722
Ja, most meg én írtam hülyeséget bocs, helyesbítek: nem valószínű, hogy VEZTENGELY jeladó, mert az a holtponti jelet adja "csak", vagyis ha annak baja van, be se indul.
Inkább a FŐTENGELY szenzor a gyanús, ami a fordulatszám jelet adja. Ez viszont szokott piktogrammot gyújtani.
Inkább a FŐTENGELY szenzor a gyanús, ami a fordulatszám jelet adja. Ez viszont szokott piktogrammot gyújtani.
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2011 21:13:42 // 17721
Az hogy nem ír hibát, az azt jelenti, hogy nem ad hiba piktogrammot, vagy kiolvasásra sem ad semmit? Nem jellemző, hogy szenzor hibára úgy megáll, hogy nincs injektor piktogram.
szasza(SW)26-11-2011 21:13:23 // 17720
Akkor veztengely jeladó:)
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2011 21:11:03 // 17719
Fordulat jeladó csak egy van, a főtengelynél.Ha ez a hibás, az tud olyat hogy hirtelen leáll a motor. Ha vársz egy kicsit (hogy hüljön), ismét beindul. A megállások sűrűsödnek, a beindulásig eltelt idő egyre hosszabb.
Ha csak simán leáll, majd egyből újra indul, az lehet más is, pl nyomásszabályzó szelep, vagy rail nyomás szenzor hiba. Természetesen ki kell olvasni!
A főtengely szenzor nem valószínű, mert az pont hogy meghibásodásra nem áll le, ellenben nem indul be újra...ha jól tudom.
Ha csak simán leáll, majd egyből újra indul, az lehet más is, pl nyomásszabályzó szelep, vagy rail nyomás szenzor hiba. Természetesen ki kell olvasni!
A főtengely szenzor nem valószínű, mert az pont hogy meghibásodásra nem áll le, ellenben nem indul be újra...ha jól tudom.
szasza(SW)26-11-2011 21:03:53 // 17718
Valamelyik fordulatszám jeladóra tippelnék
dév26-11-2011 20:58:10 // 17717
heló mindenki. valaki esetleg tudna segíteni a problémám az lenne hogy letilt az autóm fordulatszámtól függetlenül gondol eggyet és megáll, de ujjraindittom akkor jó egy darabig megint és nem ir ki semmi hibát esetleg vki vmi tipp hogy mi lehet??? (2.4jtd 136le)
Selmak26-11-2011 08:00:09 // 17716
146/145 nem kapcsolja le indítózáskor.
GEORGE26-11-2011 07:18:20 // 17715
Az indítózás ideje alatt nem kapcsolódik le a lámpa?
WarbiRunner (Gyuri)26-11-2011 00:06:44 // 17714
Akkor leírom a módszeremet ha már ez a téma, röhögni fogtok :-)
Ha nagyon hideg volt éjszaka (autó szabad ég alatt), akkor reggel kétszer izzítok (néha 3-szor), ez egy dolog. A lényeg, hogy lámpa fel, reflektor fel, és úgy izzítás. Második izzítás is így, idítózás előtt leveszem a reflektort.
Ugyanis nem csak a hideg motor okoz gondot, hanem a hideg akksi is. Így folyik egy kis áram, valamennyire magához tér az akksi, sokkal könnyebben indít utánna :-)
Aztán kapu kinyitásig ketyeg egyhelyben, kiállok, kapu becsukás, földúton kidöcögés, ez pont elég hogy kicsit simuljon a hangja. Ezután jön a 2000-res fordulat környéki óvatos gázkezeléses autózás.
Ha nagyon hideg volt éjszaka (autó szabad ég alatt), akkor reggel kétszer izzítok (néha 3-szor), ez egy dolog. A lényeg, hogy lámpa fel, reflektor fel, és úgy izzítás. Második izzítás is így, idítózás előtt leveszem a reflektort.
Ugyanis nem csak a hideg motor okoz gondot, hanem a hideg akksi is. Így folyik egy kis áram, valamennyire magához tér az akksi, sokkal könnyebben indít utánna :-)
Aztán kapu kinyitásig ketyeg egyhelyben, kiállok, kapu becsukás, földúton kidöcögés, ez pont elég hogy kicsit simuljon a hangja. Ezután jön a 2000-res fordulat környéki óvatos gázkezeléses autózás.
Selmak25-11-2011 18:10:14 // 17713
Ha többször izzítasz az nem baj, de ha kialudt a piktogram akkor érdemes indítózni, bár állítólag ezeknek már van utóizzítása is.
Wickey25-11-2011 16:29:11 // 17712
nekem olyan nincs. :-)
Alfa GT-Csaba25-11-2011 15:51:50 // 17711
Igazad van!!!!!
zümi16625-11-2011 15:28:03 // 17710
Ha sokat - több napot - áll télen, kétszer adok rá gyújtást, hagyom úgy kb. 5 mp-ig gyújtáson, s aztán indítok. Hasznos ez szerintetek, vagy nem sok értelme van? Nem melegítek, egyből indulok, de nagyon finoman, max 1800-ig pörgetem.
mreni25-11-2011 14:56:16 // 17709
ezt mondom én is :)
Selmak25-11-2011 14:55:17 // 17708
Azért kell egy kicsit várni az indulással és nem nyelezni a hideg motort, eljutni eljut mindenhová ha nincs eltömődve a rendszer csak a kenőképesség nincs ilyenkor még a csúcson.
mreni25-11-2011 14:48:54 // 17707
nagyobb a nyomás mert sűrűbb az anyag,de az nem azt jelenti hogy mindenhová eljut az olaj
nekem is van nyomás,és hőfok mérőm is
nekem is van nyomás,és hőfok mérőm is
Selmak25-11-2011 14:45:00 // 17706
4T trabimban volt olajnyomás mérő, hidegen sokkal magasabb volt az olajnyomás mint üzem melegen. Érdemes megnézni olyan autókon hogy ahol van olajnyomásmérő.
mreni25-11-2011 14:08:12 // 17705
nyilván nem,de azt ne magyarázza meg senki,hogy az alapjárti olajnyomás olyan kevés,hogy káros lehet a motornak ha akár fél napon keresztül úgy ketyeg...
ez olyan,hogy hidegen 2ezres fordulaton a full hideg olaj mennyire ken jól? és mennyire tudja felnyomni a szivattyú a relatíve sűrű olajat?
részemről ennyi :)
ez olyan,hogy hidegen 2ezres fordulaton a full hideg olaj mennyire ken jól? és mennyire tudja felnyomni a szivattyú a relatíve sűrű olajat?
részemről ennyi :)
Föckös25-11-2011 13:39:46 // 17704
na mostmár mindannyian tudjuk hogy hány féleképpen lehet melegíteni a motort.
igazából ezek már nem 20 éves ladák, ha nem rúgja hidegen az ember, akkor sztem totál mindegy.
óvatosan kell menni azt annyi.
igazából ezek már nem 20 éves ladák, ha nem rúgja hidegen az ember, akkor sztem totál mindegy.
óvatosan kell menni azt annyi.
GEORGE25-11-2011 13:09:53 // 17703
Most lehet cinikus is, de ettől még nem lesz előnyben a 1500-2000 fordulathoz tartozó olajnyomás az alapjárati olajnyomáshoz.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
417
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?