Jah hát így mindegy is, 5-6 év nagy idő. Nálam viszont a harmadik évét tapossa a kuplung, és megjósolhatatlan hogy még 5-öt, vagy még 50-et megy el. Mármint nem évet, hanem km-t :-)
A vezérlés sem fut el összesen 3 évet, és a fékrendszer sem. A vezérlésnél szerencse hogy a főtengely szíjtárcsa megadta magát, így szétszedéskor kiderült mennyire gyalázatosan szétkopott minden. Kevesebb mint 90e alatt.
Van mit költeni...most vettem téli gumit, ahogy kitavaszodik vehetem a nyárit is...Ez van az alkatrészek minősége nem javul, autózni meg muszáj. De legalább megdolgozik az öreg autó a sok szép alkatrészért, mondhatni élvezeti-hasznongépjármű :-D
Forum >> Dízelmánia
WarbiRunner (Gyuri)05-03-2012 14:30:44 // 18702
Getta05-03-2012 14:09:57 // 18701
Dayco van nekem is benne
Ferke05-03-2012 14:03:19 // 18700
Mindkettő nagy xar...most még a conti is jobbat csinál....
GTPeti05-03-2012 13:27:14 // 18699
Nálam azóta nem nyekereg, mióta a Gates helyett Dayco-t tettünk be.
(Meghintőporozva a Gates is azonnal elhallgatott.)
(Meghintőporozva a Gates is azonnal elhallgatott.)
Piritu - 1.000.00005-03-2012 13:25:51 // 18698
Nekem a zsírúj szíjjal nyekergett :-(
Getta05-03-2012 13:15:50 // 18697
Nem veszem kötekedésnek egyiket se, végül is azt mondom tök mind1 mennyit mutat az óra lényeg hogy gond nélkül fusson az autó.
Ha 267ekm van már benne akkor annyi ezen nem fogunk összeveszni, engem megnyugtat az a tudat hogy szép a motor belül és nincs lelakva mint a tyúkketrec :)
a kettőstömegű meg a kuplung nem olcsó muri az biztos de ez van sajna..minden pénzt megér a kocsi
turbóm szerencsére jó, nem lóg, nem engedi az olajat
Ha 267ekm van már benne akkor annyi ezen nem fogunk összeveszni, engem megnyugtat az a tudat hogy szép a motor belül és nincs lelakva mint a tyúkketrec :)
a kettőstömegű meg a kuplung nem olcsó muri az biztos de ez van sajna..minden pénzt megér a kocsi
turbóm szerencsére jó, nem lóg, nem engedi az olajat
mreni05-03-2012 13:14:48 // 18696
Te tudod,én csak azt mondtam,hogy nem szokott szétesni a gyári kuplung ennyi km-nél...
Föckös05-03-2012 13:14:22 // 18695
mmíííícsoda Gyurikám, nekem nem roppan semmit se :-)
azért lesz csere mindenképpen.
meg-megcsusszan ha rugdosom neki, meg azért mert valeot tudnak nekem majd occóért, persze tudom én is hogy max 100at fog az már kibírni. az nekem vagy 5év, de lehet, h 6...
azért lesz csere mindenképpen.
meg-megcsusszan ha rugdosom neki, meg azért mert valeot tudnak nekem majd occóért, persze tudom én is hogy max 100at fog az már kibírni. az nekem vagy 5év, de lehet, h 6...
Getta05-03-2012 13:10:09 // 18694
Gondoltam hogy kérdés lesz miért volt szétszedve :) nem külföldi bontószökevény :P tény hogy külföldről van és volt vele egy kis munka. A szétszerelés oka elsőrészben az én hülyeségem túlzott alaposság.......másik oka az volt hogy a vezérműkerék ék elpattant egy leállításkor. Hogy miért pont akkor passz...... kénytelen voltam szétszedni a szelepek miatt és akkor fel lett újítva az egész hengerfej, szelepek, szimeringek.........Szerencsém volt mert 2 szelep görbül el és nem verte meg a dugót se.Olajteknő is szét lett kapva hogy nem hullott bele valami aminek nem kéne ott lennie és így lett lecsekkolva az egész henger belseje.
Lehet hogy nem valós akkor a km, én reálisnak tartom minden esetre, szervízkönyv vezetésében is azt látom hogy évi 20-25e km-t ment, és minden évben volt cserélve a kötelező elemek teljesen gyárira.
Lehet hogy nem valós akkor a km, én reálisnak tartom minden esetre, szervízkönyv vezetésében is azt látom hogy évi 20-25e km-t ment, és minden évben volt cserélve a kötelező elemek teljesen gyárira.
WarbiRunner (Gyuri)05-03-2012 12:26:55 // 18693
Én is betippelném a plusz 100e-t. Nekem is ECU szerinti 250e-nél repedt szét a kuplungszerkezetem. Addigra kopott nullára a kuplung is, meg is csúszott már picit.
Vásárlás után még 50e-t mentem el úgy a kuplunggal, hogy nagyon nehezen járt, kicsit roppant is, ahogy írod. A húzócsapágy koptat egy kis árkot a szerkezetbe, az akasztja a húzócsapágyat amikor kuplungolsz. Remegés nálam nem volt, de az lehet motortartó is. Főleg ha koppan is terhelésváltásra.
Hogy elkeserítselek, a csere után nem sokáig volt puha és kultúrált a kuplung. 50e után ugyanolyan akadós sz@r lett. Most már több mint 80e van benne, már nem is idegelem magam rajta. Ha megint eltörik a szerkezet, vagy csúszni kezd, megyek veszek bele valami bontott gyárit.
Vásárlás után még 50e-t mentem el úgy a kuplunggal, hogy nagyon nehezen járt, kicsit roppant is, ahogy írod. A húzócsapágy koptat egy kis árkot a szerkezetbe, az akasztja a húzócsapágyat amikor kuplungolsz. Remegés nálam nem volt, de az lehet motortartó is. Főleg ha koppan is terhelésváltásra.
Hogy elkeserítselek, a csere után nem sokáig volt puha és kultúrált a kuplung. 50e után ugyanolyan akadós sz@r lett. Most már több mint 80e van benne, már nem is idegelem magam rajta. Ha megint eltörik a szerkezet, vagy csúszni kezd, megyek veszek bele valami bontott gyárit.
Föckös05-03-2012 12:05:30 // 18692
nem akarok egy lenni a sok kötekedős közül (mint Ferike és Reni:-))
de
az enyém is belga import volt.
130ezer volt benne 3 évesen
az valós volt.
150nél turbócsere volt...
a kuplung még jó, és a kettőstömegű is
de
az enyém is belga import volt.
130ezer volt benne 3 évesen
az valós volt.
150nél turbócsere volt...
a kuplung még jó, és a kettőstömegű is
Ferke05-03-2012 11:55:25 // 18691
Ez lett volna a köv. kérdés, csak elfelejtettem leírni:)))
mreni05-03-2012 11:24:39 // 18690
de miért lett szétszedve a motor? :)
mreni05-03-2012 11:24:19 // 18689
ez semmit nem jelent
Ferke05-03-2012 11:18:57 // 18688
Külföldön nem napi 12 km-eket mennek egy dízellel, hanem 300-at:)) Persze van kevés km-es verda kint is, csak ritka, és az meg már nem 5ezer euró:)
Ferke05-03-2012 11:17:46 // 18687
Enyém is ilyen, cca 400ezer km után:)) Az, hogy a jtd egy jó konstrukció, még nem km garancia:)
Getta05-03-2012 10:44:17 // 18686
Magyarországon tényleg nem :D külföldön nem igazán merik ugyan ezt eljátszani, nem mondom ott is van kivétel
Getta05-03-2012 10:42:14 // 18685
megvételkor szét lett döntve a motor és a szerelőm (alfa márkaszervizes) karikás szemekkel nézte hogy ilyen szép motort ennyi km-el még életébe nem látott. hengernek válla csekély mértékben sincs,honolás mintha új lenne, főtengely siklócsapágyak teljesen kopás és karcmentesek.
Ferke05-03-2012 10:40:35 // 18684
Nekem is van szervizkönyvem..:) Az miért is garantálja a valós km-t?:)))
Ferke05-03-2012 10:39:50 // 18683
Naja, minimum:)) Nemigen van már olyan 156, amiben 200ezer km-nél kevesebb lenne:)
Getta05-03-2012 10:38:48 // 18682
hümmm... természetesen sok múlik a használattól, mivel 3-4 hónapja került hozzám az autó túl sokat nem tudok ki és hogyan vezette csak annyit hogy valós km (szervízkönyv) és belga utakon járt nem magyar offroad terepen
azt hiszem nekiesem a kuplung+lendkerék dolgoknak, ha csak annyit nyerek hogy nem kemény és nem nagyon fent fog már megérte :)
azt hiszem nekiesem a kuplung+lendkerék dolgoknak, ha csak annyit nyerek hogy nem kemény és nem nagyon fent fog már megérte :)
mreni05-03-2012 10:30:21 // 18681
biztos hogy nem annyi km van benne. egy 100assal több kb
Föckös05-03-2012 10:20:43 // 18680
xart normális.
248nál tartok és nincs ilyen bajom
248nál tartok és nincs ilyen bajom
Föckös05-03-2012 10:20:05 // 18679
nekem 14000 van benne, és egy éves szíj...
Getta05-03-2012 10:19:19 // 18678
most lett cserélve az összes szíj, ezt kizárnám max 1200km van benne
Getta05-03-2012 10:18:02 // 18677
gondoltam hogy ez lesz :) természetesen a kuplungszerkezetet is cserélem, még 1x szétszedni azért nem érdemes.
167eKM után ez akkor normális gondolom.....
167eKM után ez akkor normális gondolom.....
Föckös05-03-2012 10:17:23 // 18676
lehet, h neked is az ékszíjad xar
nekem most akkor csúszkál, ha alapjáraton terheli valami, generátor/szervó stb
nekem most akkor csúszkál, ha alapjáraton terheli valami, generátor/szervó stb
Föckös05-03-2012 10:13:42 // 18675
első körben a kuplungot csak, sztem csak darabosra van égve.
egyértelmű jel pl a kettőstömegű halálára, ha alacsony fordulaton terhelve darál. pl legutolsó fokozatban emelkedőn.
egyértelmű jel pl a kettőstömegű halálára, ha alacsony fordulaton terhelve darál. pl legutolsó fokozatban emelkedőn.
mreni05-03-2012 10:12:08 // 18674
kettőstömegűt kuplungszettel :)
Getta05-03-2012 10:09:27 // 18673
Sziasztok!
Mostanság azt tapasztalom a kocsin mint "mreni" tett fel videót hogy csörgős nyiszegős hangot ad a kocsi hidegen, beinditás után. Annyi a különbség hogy 2-3 másodpercig semmi aztán 2-3 csörgős hang és újra és újra. Ha elindulok megyek 1km-t megállok már nemhallom.
A másik hogy indulásnál rázz az autó. Egyszerűen nem tudok rázás mentesen elindulni csak 1500fordulat felett de akkor is kicsit érezni, kuplung pedál meg kőkemény és az utolsó 3/4 résznél mintha egy kis akadásnál lenne, kis kattanásal tovább lehet nyomni. Ha leállitom van hogy berázza a kocsit, van hogy nem.
Rendelhetem a kettőstömegűt? :P
Mostanság azt tapasztalom a kocsin mint "mreni" tett fel videót hogy csörgős nyiszegős hangot ad a kocsi hidegen, beinditás után. Annyi a különbség hogy 2-3 másodpercig semmi aztán 2-3 csörgős hang és újra és újra. Ha elindulok megyek 1km-t megállok már nemhallom.
A másik hogy indulásnál rázz az autó. Egyszerűen nem tudok rázás mentesen elindulni csak 1500fordulat felett de akkor is kicsit érezni, kuplung pedál meg kőkemény és az utolsó 3/4 résznél mintha egy kis akadásnál lenne, kis kattanásal tovább lehet nyomni. Ha leállitom van hogy berázza a kocsit, van hogy nem.
Rendelhetem a kettőstömegűt? :P
Föckös04-03-2012 19:30:59 // 18671
én sem akkor tankolok amikor kell, hanem akkor amikor tudok olcsón. szerencsére általában előbb jön el a "tudok olcsón" mint a "kell" :-)
mreni04-03-2012 19:21:09 // 18670
ja csak mostanság van ismerős akinek kútja van és ha nála tankolok akkor egy 100assal olcsóbb literje az anyagnak... :D
Föckös04-03-2012 19:12:24 // 18669
bakter...
megtankolom tele, aztán ha negyed körül van akkor megint megtankolom.
semmivel sem kerül többe, mint apránként tankolni, és nem ér meglepetés.
megtankolom tele, aztán ha negyed körül van akkor megint megtankolom.
semmivel sem kerül többe, mint apránként tankolni, és nem ér meglepetés.
Piritu - 1.000.00004-03-2012 19:03:58 // 18668
kábé :-DDD
GTPeti04-03-2012 19:00:26 // 18667
Ez olyan, mint a szőke nő, aki gyorsan hajt, hogy még odaérjen, mielőtt kifogy a tank...
Wickey04-03-2012 18:57:19 // 18666
akkor tényleg takarékoskodik, mert én hármat, rosszabb esetben négyet járok üresre. :P
Ferke04-03-2012 18:55:04 // 18665
Nekem is ugyanezt csinálja a kék...a rossonak meg tökmindegy, hogy hogy állok, mindig pontosan mutatja. Nemsokára én is kiszedem a szivattyút asszem..
Átok79146TD04-03-2012 18:01:36 // 18664
max annyiban befolyásolhat, hogy nem tolod mert parázol, h kifogy..:)))
mreni04-03-2012 17:33:06 // 18663
majd kiderül ;)
Piritu - 1.000.00004-03-2012 17:32:40 // 18662
Cserélhetsz amit akarsz, a fizikát nem tudod becsapni. :-))
mreni04-03-2012 17:28:49 // 18661
akkor se mutassa már azt hogy tele van mikor 15 liter van benne,ez nem normális dolog.
Azt értem hogy valamennyit csal de ez durva,valamit csinálok vele,legrosszabb esetben kicserélem a komplett házat valami más tipuséra.
Azt értem hogy valamennyit csal de ez durva,valamit csinálok vele,legrosszabb esetben kicserélem a komplett házat valami más tipuséra.
Piritu - 1.000.00004-03-2012 17:26:39 // 18660
Kerek :-)
Az úszó a szintet méri, ha nem egyenesen áll az autó az adott ponton eltér a szint. Ez így normális. Tegyél félig vízzel egy lavórt, majd döntsd meg. Ki is folyik, ha elég ferdére teszed.
Kár szétszedni.
Az úszó a szintet méri, ha nem egyenesen áll az autó az adott ponton eltér a szint. Ez így normális. Tegyél félig vízzel egy lavórt, majd döntsd meg. Ki is folyik, ha elég ferdére teszed.
Kár szétszedni.
Piritu - 1.000.00004-03-2012 17:24:10 // 18659
Van ismerősöm, aki 1-2000 Ft-onként tankol. Mondván, így takarékoskodik. Hónak végére így is kihajt egy teli tankot :-))
mreni04-03-2012 15:56:31 // 18658
ja,csak a múltkor negyedig volt a tank,beálltam egy parkolóba kb 10-12fokos dőlése volt az autónak,fél óra állás után indítom és azt mutatja hogy fullon van a tank... szal valami nem kerek,ezekben a hidegekben nem foglalkoztam vele,majd most ha jó idő lesz ránézek.
mreni04-03-2012 15:54:49 // 18657
nekem is ezt csinálja,még Te adtad a tippet hogy 80k megtehető vele,azóta megvolt a 120is,de nem szoktam kicentizni.-
GTPeti04-03-2012 15:50:02 // 18656
Én is így látom. Tekintve, hogy nem (a pályás szükségtankolást leszámítva) nem lehet spórolni azzal, ha halogatjuk a tankolást. (A kérdés már csak az, hogy mikor jön a köv. kút. :)
Vagy ha feltétlenül a végsőkig akarunk elmenni, akkor legyen egy teli 5 literes kanna a csomagtartóban. :)
Vagy ha feltétlenül a végsőkig akarunk elmenni, akkor legyen egy teli 5 literes kanna a csomagtartóban. :)
szasza(SW)04-03-2012 15:49:51 // 18655
Ha ilyen egyszerű lenne nem várnám meg még kigyullad,de sajnos néha meg kell:(
Piritu - 1.000.00004-03-2012 15:45:52 // 18654
Egyszerűbb megoldás, ha kigyullad goto az első kút :-))
szasza(SW)04-03-2012 15:42:22 // 18653
Nyáron azért kiveszem megnézem mert idegesít.Figyelnem kell,mert,ha véletlen nem tudom hányadszor világit, nem tudom mennyit mehetek.Tesztelni meg nem akarom az út szélén:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
402
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?