Forum >> Dízelmánia
Skodra26-12-2012 14:39:05 // 21902
Hali! Szerintetek a 2.4 M-JTD motorhoz 60-as vagy inkább 70-s kipufogórendszert??
Wickey26-12-2012 12:33:21 // 21901
Nem, igen es igen. Szoval kovi kuplungozasnal valtocsere. ;-)
mreni26-12-2012 10:12:25 // 21900
szerintem ár-érték arányban még mindig jobban jössz ki egy ilyen hibrid váltóval,mint q2-vel :)
Ha nem adtam volna el 2 napja a visco-s váltót lehet megcsinálnám ezt a váltót+ sima acél lendkerék kombót és had szóljon :D
Ha nem adtam volna el 2 napja a visco-s váltót lehet megcsinálnám ezt a váltót+ sima acél lendkerék kombót és had szóljon :D
DieselManiaco(NagyVad)26-12-2012 08:59:50 // 21899
hagyjad már ezt a sok kilométeres aggódást....benne van a kilométrer és:D kidobja? recseg? nem veszi? ha működik kit érdekel hány kilométer van benne:D
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2012 00:17:02 // 21898
Huhh, ez egyrészt jól hangzik, mert megmaradnának a rövid áttételeim, amivel jól oda lehet szúrkálni komolyabbnak tűnő autóknak, illetve nem lenne gond a kulissza és a kapcsoló mechanika. :-)
Ami kicsit ellene szól, hogy a váltómban is benne a sok kilométer, nem mai csirke. a visco pedig nagyon nem örök életű, egy idő után nem zár többé rendesen, és ez az idő hamar el tud jönni. 100-200e km. A Thorsen szimpibb, lehet az is bemenne a váltómba?
Persze ez is egy opció, ami eléggé tetszik. De hogy a szerelőm ettől az ötlettől hátast dob, az is tuti, nem tudom mit szólna hozzá. :-) Nekem meg nincs sajnos időm már magam csinálni, bár néha hiányzik az ilyesmi. :-)
Ami kicsit ellene szól, hogy a váltómban is benne a sok kilométer, nem mai csirke. a visco pedig nagyon nem örök életű, egy idő után nem zár többé rendesen, és ez az idő hamar el tud jönni. 100-200e km. A Thorsen szimpibb, lehet az is bemenne a váltómba?
Persze ez is egy opció, ami eléggé tetszik. De hogy a szerelőm ettől az ötlettől hátast dob, az is tuti, nem tudom mit szólna hozzá. :-) Nekem meg nincs sajnos időm már magam csinálni, bár néha hiányzik az ilyesmi. :-)
Alfa GT-Csaba25-12-2012 10:22:38 // 21897
Köszi!Mit lehet vele csinálni?Ami ezt szabályozza ,cserélni kell vagy csak tisztítani?
159 Indigo Gray 2.4 Monster25-12-2012 08:17:52 // 21896
Tisztítás után meg ledugózni :)
alfa147,Gt25-12-2012 00:17:43 // 21895
A tünetek azonosak,probáljak EGR-t tisztitani?
Csöri24-12-2012 22:57:44 // 21894
Ha P0238-as hibád van akkor valószínű, hogy a geometria a hibás. Ki kell mérni.
Alfa GT-Csaba24-12-2012 22:21:28 // 21893
Sajnos most már odáig jutottam hogy a hibát sem törli a műszerfalról!!Eddig legalább másnapra eltünt!!
mreni24-12-2012 22:18:43 // 21892
általában ez nem függ össze a map hibával,az szerintem valami más lehet
mreni24-12-2012 22:17:50 // 21891
így van :)
Alfa GT-Csaba24-12-2012 22:17:02 // 21890
És ez lehet annak az oka is hogy egyenletlenül jár a motor alapjáraton?
Alfa GT-Csaba24-12-2012 22:15:16 // 21889
akkor ez ezek szerint a szivó soron van a fölül a motoron a pilangó szelep után?Ezek szerint ez az vissza vezetett kipufogó gáztól kormolódik le ami az EGR-en keresztül jut oda?
mreni24-12-2012 22:11:51 // 21888
egyébként szükség esetén cserélhető is természetesen
mreni24-12-2012 22:11:23 // 21887
nagyrészt ezt más néven MAP szenzornak hívjuk,van olyan tipus aminek külön van töltőnyomás érzékelője is,de tudtommal itt nem ez a helyzet.
A MAP szenzor a szívósorban lévő nyomást érzékeli.
Ebből adódik,hogy maga a jeladó a szívósorban van,szeret lekormolódni,általában egy tisztítás és/vagy egy hosszabb autópályás szakasz segít rajta.
Géppel tudod ellenőrizni,hogy mennyire épül fel a töltőnyomásod.
A MAP szenzor a szívósorban lévő nyomást érzékeli.
Ebből adódik,hogy maga a jeladó a szívósorban van,szeret lekormolódni,általában egy tisztítás és/vagy egy hosszabb autópályás szakasz segít rajta.
Géppel tudod ellenőrizni,hogy mennyire épül fel a töltőnyomásod.
Alfa GT-Csaba24-12-2012 22:05:35 // 21886
És ezt lehet cserélni?Ez a turbón vagy benne van?
mreni24-12-2012 22:02:12 // 21885
hivatalosan ez a "turbónyomás jeladó"-ra vonatkozó hibakód
Alfa GT-Csaba24-12-2012 21:58:43 // 21884
gép ezt a hibát hozta nem emlékszem pontosan de létezik hogy 0238
mreni24-12-2012 21:56:09 // 21883
Csütörtökön pont ezzel a hibával hoznak egy 159-et,ugyanezt mondta a tulaj is mint Te:)
Alfa GT-Csaba24-12-2012 21:52:37 // 21882
Mostanában a turbó geometria szabályzóm szivat ,5-6 ban hirtelen gázadáskor jön a motor control sistem felirat ,elfogy az energia és a fordulat vissza esik 2200ig.Gyújtás le,újra indít megy mint a barom ismét egészen a következő ilyen jelenségig!!Érdekes melegbe nem csinálta csak amióta bejött ez a párás hidegebb idő!
mreni24-12-2012 21:48:31 // 21881
biztos,hogy pörgött,csak legfeljebb nem tudta előállítani a kellő levegő mennyiséget/nyomást ;)
Alfa GT-Csaba24-12-2012 21:43:55 // 21880
Nekem nem ment amikor az egr-em behalt ,nagyon jó volt 3000-es fordulaton kocsikázni,és ráadásul nem is húzott a vas!
mreni24-12-2012 21:41:54 // 21879
több tünete van.... olyan meg nincs hogy a turbó nem megy,ez nem egy ki-be kapcsolós szerkezet :)
Alfa GT-Csaba24-12-2012 21:29:25 // 21878
Ha EGR lenne akkor dobná a hibát és a turbó nem menne!!Nekem volt ilyn gondom,de nem füstölt,csak nem ment!!!!!
VMate24-12-2012 20:58:08 // 21877
ha fehéren füstöl, szarul pörög fel, esetleg le is áll, akkor egr lesz.
Piritu - 1.000.00024-12-2012 19:49:35 // 21876
Az egr-re gyanakodnék.
alfa147,Gt24-12-2012 18:58:20 // 21875
Alfa GT-Csaba24-12-2012 17:22:59 // 21874
Szerintem olvastassátok ki az agyát neki.Lehet LMM vagy porlasztó is !
alfa147,Gt24-12-2012 14:21:14 // 21873
2006-os évjáratu most beinditottam nehezen indult, és nagyon darabosan jár a motor és fültől mint az állat alapjáraton is. Az alapjárat 880 - 830 között ingadozik
Alfa GT-Csaba24-12-2012 14:04:28 // 21872
A 2004-ben biztos nincs de már a 2006-ba előfordul !!Én még megúsztam :-)!!!
alfa147,Gt24-12-2012 13:51:21 // 21871
Probáltan mindkettö motorvezélöhöz csatlakozni,az egyiknél érvénytelen ISO KOD-otirt a másik renben ment.Tekerni tekert csak nem indult.
Piritu - 1.000.00024-12-2012 13:20:14 // 21870
Szerintem nem jó motorvezérlőhöz csatlakoztál. Nekem FES3.6 van, ott az egyikben nincs DPF, a másik lehetséges vezérlőnél van.
Mit jelent a, hogy nem akar elindulni? Nem teker, vagy teker, de nem röffen be?
Mit jelent a, hogy nem akar elindulni? Nem teker, vagy teker, de nem röffen be?
alfa147,Gt24-12-2012 12:51:57 // 21869
A MES szerint van részecskeszürö 2-x let már tisztitva is.Igazából azért tettem rá a gépet mert reggel nem akart indulni,késöbb már igen de mintha elég egyenetlenül menne motor.Hibajelzés nincs.Milyen adatokat nézzek?
'''''24-12-2012 12:34:14 // 21868
Én is úgy tudtam,hogy nincs.Akkor milyen dugulást mutathat?
Fairlane24-12-2012 12:32:05 // 21867
Most erősen el lenne rontva a karácsonyom, ha kiderülne, hogy van benne.... :P
De nincs, kormol is rendesen...
De nincs, kormol is rendesen...
Piritu - 1.000.00024-12-2012 12:08:36 // 21866
A kocsi tisztítja magát rendszeresen. A MES által mutatott adat felmegy 80-90% környékére, akkor kezdi automatikusan és lemegy 20% alá.
A GT-ben van részecskeszűrő? :-O
A GT-ben van részecskeszűrő? :-O
alfa147,Gt24-12-2012 12:01:20 // 21865
Sziasztok.Az lenne a kérdésem (1.9JTD 16V)részecske szüröt szoktatok tísztitani, milyen praktikák vannak és hol található?58% dugulást mutat a MES.Köszi Zoli.
mreni24-12-2012 10:32:13 // 21864
én építenék a helyedben egy "hibrid"váltót,fiat coupe 16vt(visco-s) és a gyári váltóból.
A visco-t bolygóművbel együtt ha minden igaz át lehet rakni a tiedbe(így már sokkal élvezetesebb lenne az autózás,és télen is könnyebb dolgod lenne)+a kuplungot is át lehet rakni,mert ebben is húzókuplung van.
Én most agyalok rajta,hogy megcsinálom a 156-nál,de mostanában egyre kevesebbet megy,nem tudom megéri-e.
A visco-t bolygóművbel együtt ha minden igaz át lehet rakni a tiedbe(így már sokkal élvezetesebb lenne az autózás,és télen is könnyebb dolgod lenne)+a kuplungot is át lehet rakni,mert ebben is húzókuplung van.
Én most agyalok rajta,hogy megcsinálom a 156-nál,de mostanában egyre kevesebbet megy,nem tudom megéri-e.
WarbiRunner (Gyuri)23-12-2012 23:28:02 // 21863
Nem tudom..egy jó állapotú bontott gyári kéne nekem. 147-ből, Gt-ből, mindegy. A szerelőm elég jutányos árban kicseréli, ha nem jön be és 1-2 évet megy el, akkor sem bukok rajta sokat. A Valeot igazság szerint 1.5 év után kukázni kellett volna, annyira rossz. Elküzdöttünk több mint 3 évet, és még amíg forgatja a kereket benne is marad, de már érzem hogy nagyon fent fog.
A q2 kuplunghoz lendkereket/váltót is kell cserélni, vagy felmegy a gyárihoz? Mondjuk nagy vágyam egy q2 váltó...de ezt még nem tudom mennyire kéne erőltetni :-) Egyáltalán ki faragja azt nekem rá? Arra nem hiszem hogy van garancia hogy gyári le, q2 fel, és még a féltengelyek is stimmelnek, és a működtető mechanika, kulissza is..
A q2 kuplunghoz lendkereket/váltót is kell cserélni, vagy felmegy a gyárihoz? Mondjuk nagy vágyam egy q2 váltó...de ezt még nem tudom mennyire kéne erőltetni :-) Egyáltalán ki faragja azt nekem rá? Arra nem hiszem hogy van garancia hogy gyári le, q2 fel, és még a féltengelyek is stimmelnek, és a működtető mechanika, kulissza is..
GTPeti23-12-2012 23:10:59 // 21862
Q2 kuplung. Ha a Valeo nem jön be, akkor gondolkozz a többiben: Sachs, LuK. Tudom, állítólag néha azok dobozában is V. van. Bár a LuK esetén én erre nem fogadnék.
WarbiRunner (Gyuri)23-12-2012 22:50:12 // 21861
Az autóm magához jött úgytűnik, csak elhanyagoltnak érezte magát, vagy nem tudom. Az utóbbi időben napokig nem használtam, erre rágott be. Most hogy bár városban, de minden nap vagy 50km-t letekerünk, kutya baja. Reggel szépen indul, és nem harákol olyan rondán. Ki érti ezt...Az üzemanyag is ludas lehet a dologban, mert megtankoltam másik helyen mint legutóbb, és visszajött a vidám 'éneklős' hangja is. Azért lecsekkolom majd a résolajat.
Arra viszont adhatnátok tippet, hogy melyik az a legerősebb gyári kuplung/lendkerék ami rámegy az enyémre. Az egér falazás nagyon jól sikerült. Az hagyján, hogy télen városban 7.3-mat fogyaszt (nálam ez nagyon kevés) de ezen a télen először érzem igazán, hogy mennyit jelent a hideg levegő a dízelnek. Úgy tekeri el 4-esben, mint a rongyot. Remeg és nem gyorsul. Valószínű végefelé jár amúgyis a tárcsa sajnos, a sok autópályás használathoz képest keveslem a 100e km élettartamot. Főleg hogy 60e km-e küzdünk egymással, addig volt kb kifogástalan. Azóta akad, ropog, mikor mi. Visszagondolva már az elején sem volt tuti, akkor is panaszkodtam remegésre 4-es alacsony fordulaton. Most kb egyértelmű lett, hogy ez a remegés bizony abból adódik, hogy képtelen megbírkózni a nyomatékkal. Ez sosem volt alkalmas a szűk 300-ra feltornászott nyomatékhoz, vagy nem szűk 300-ról beszélünk. Nem tudom, de jelenleg bontott 156 m-jet cuccokban gondolkodom, az új Valeo semmit nem ért..várom a tippeket.
Boldog Karácsonyt!
Arra viszont adhatnátok tippet, hogy melyik az a legerősebb gyári kuplung/lendkerék ami rámegy az enyémre. Az egér falazás nagyon jól sikerült. Az hagyján, hogy télen városban 7.3-mat fogyaszt (nálam ez nagyon kevés) de ezen a télen először érzem igazán, hogy mennyit jelent a hideg levegő a dízelnek. Úgy tekeri el 4-esben, mint a rongyot. Remeg és nem gyorsul. Valószínű végefelé jár amúgyis a tárcsa sajnos, a sok autópályás használathoz képest keveslem a 100e km élettartamot. Főleg hogy 60e km-e küzdünk egymással, addig volt kb kifogástalan. Azóta akad, ropog, mikor mi. Visszagondolva már az elején sem volt tuti, akkor is panaszkodtam remegésre 4-es alacsony fordulaton. Most kb egyértelmű lett, hogy ez a remegés bizony abból adódik, hogy képtelen megbírkózni a nyomatékkal. Ez sosem volt alkalmas a szűk 300-ra feltornászott nyomatékhoz, vagy nem szűk 300-ról beszélünk. Nem tudom, de jelenleg bontott 156 m-jet cuccokban gondolkodom, az új Valeo semmit nem ért..várom a tippeket.
Boldog Karácsonyt!
GTPeti23-12-2012 22:15:24 // 21860
Legutóbb ma beszéltük át ezt a dolgot a 159 topicban. Én az EPS Facet-re szavazok, a többiek a gyárira, ami Behr.
eldiablo15623-12-2012 22:13:45 // 21859
Az utóbbi pár napban arra próbáltam rájönni hogy miért van az hogy nehezen melegedik az autó, és üzemmelegen is max langyos levegőt fúj.
Arra jutottam hogy valószinűleg a termosztát nem zár már rendesen, ezért melegedik nehezen és ezért nem nyomatja a meleget rendesen. + nyáron a dugóban melegben rekordsebességgel melegedett fel (ez persze lehet a rossz vízhűtő miatt is)
Javítsatok ki ha tévednék.
Tud valaki termosztát márkát mondani? Melyiket érdemes? Eps/facet , behr ?
Arra jutottam hogy valószinűleg a termosztát nem zár már rendesen, ezért melegedik nehezen és ezért nem nyomatja a meleget rendesen. + nyáron a dugóban melegben rekordsebességgel melegedett fel (ez persze lehet a rossz vízhűtő miatt is)
Javítsatok ki ha tévednék.
Tud valaki termosztát márkát mondani? Melyiket érdemes? Eps/facet , behr ?
t22-12-2012 14:05:21 // 21858
Hali! Egy olyan kérdésem lenne, hogy 1.9 JTD 8V EGR solenoid egységnél 3 csatlakozó van a fekete kütyün. 2 felül 1 az elektromos csatlakozó alatt. A felsőkön van levegő cső, az alsón nincs. A két felső : VAC és OUT. Ez okés is, az alsó ATM (gondolom nem a pénzfelvevő dolog) Ez lehet a külső levegő nyomás?? erre nem kell tenni semmilyen csövet? Csak azért kérdem, mert leállítás után ez a fekete kütyü szörcsög. De ha befogom az ATM bemenetet, akkor nem csinálja. Tud erre valaki magyarázatot adni?? Előre is köszi.............
Föckös21-12-2012 19:13:16 // 21856
ezek ilyen ősrégen is használt százas skodás cuccok :-)))
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2012 17:25:33 // 21855
Jól hangzik...legszívesebben a pollenszűrő elé tennék egy ilyen fűtőegységet. A kerámia fűtőelem alatt nem tudom mit ért. Talán Peltier elemet? Azok elég pici helyet foglalnak, és nem túl komplikált hajtani őket. Csak a hő elvezetéséről kell gondoskodni, nehogy megfőjön. A pollenszűrő fölé kis alu zsebecskékbe vagy 3 ilyen cellát be kéne tenni. Lenne egy kapcsolója, és még egy plusz relé (sőt akkor már SSR) hogy csak akkor tudjon kapcsolni, ha a fűtőmotor megy.Mondjuk nem tudom az a 150 200 w mire elég, de ha kiszárítja a pollenszűrőt és nem párásodik többé az ablak, már megérte :-) Bár..ha nem lennék lusta, akár ki is vehetném télire a szűrőt ugye...
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2012 17:14:00 // 21854
A TD-ben 80 fok fölött picivel áll meg, 81-82 fok nekem is. A jtd pedig a 90-es osztás alatt egy picivel, vagyis a 88-89 stimmel. Mindkettőnél az üzemi hőfok inteligens módon a vízszintes osztás.
A TD gyorsabban melegszik és hamarabb fűt, és egyáltalán nem párásodik (nincs klíma?), ami téli reggeleken igencsak a jtd fölé emeli.
A jtd fűtését indításkor azonnal max defrostra kell tekerni, így mire kiállok, kaput becsukom, kivánszorgok az utcából, addigra van esély hogy alul pici lyukon kilássak :-) Kezd gyanús lenni, hogy az enyémnek csak a leírásában van az a 3 fűtőpatron, valójában nem is biztos, még sosem vettem a fáradtságot hogy megkeressem :-)
A TD gyorsabban melegszik és hamarabb fűt, és egyáltalán nem párásodik (nincs klíma?), ami téli reggeleken igencsak a jtd fölé emeli.
A jtd fűtését indításkor azonnal max defrostra kell tekerni, így mire kiállok, kaput becsukom, kivánszorgok az utcából, addigra van esély hogy alul pici lyukon kilássak :-) Kezd gyanús lenni, hogy az enyémnek csak a leírásában van az a 3 fűtőpatron, valójában nem is biztos, még sosem vettem a fáradtságot hogy megkeressem :-)
eldiablo15621-12-2012 13:52:28 // 21853
nemis hülyeség :D conrad
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
470
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?