Itt is ezt teszik felelőssé 1:1-ben megegyező tünetek mellett. Körbenézek a tájékán és igyekszem kicserélni a csöveit is.
Apropó hol lehet ilyen nagyon vékony és flexibilis csöveket kapni?
(Megpróbálom majd a Startnál ott szoktam méterre benzincsövet venni.)
Forum >> Dízelmánia
GTPeti23-12-2013 11:24:41 // 25352
mreni23-12-2013 11:21:44 // 25351
na az jó kérdés,erhardnál,ha esetleg van polcon,vagy bontott
GTPeti23-12-2013 11:18:34 // 25350
Már csak az a kérdés, hogy hol kapok a köv. hetekben ilyet. :(
mreni23-12-2013 11:16:29 // 25348
semmi komoly,csak a solenoid-ot kell majd cserélned valószínűleg. jtd-knél előforduló hiba
GTPeti23-12-2013 11:03:44 // 25347
Igen, ezt épp most találtam meg az egyik logban:
4: P0236 - Overboost valve
ERROR DETAILS:
Fault status: Signal not valid
Odometer: 211768 km
Engine speed: 2793 rpm
Engine temperature: 80,5 °C
Fuel quantity: 23,74 mg/i
Fuel pressure: 873,7 bar
Ez mit jelent? A VGT K.O-s a turbón belül, vagy csak a vezérlése? Milyenek az esélyek?
4: P0236 - Overboost valve
ERROR DETAILS:
Fault status: Signal not valid
Odometer: 211768 km
Engine speed: 2793 rpm
Engine temperature: 80,5 °C
Fuel quantity: 23,74 mg/i
Fuel pressure: 873,7 bar
Ez mit jelent? A VGT K.O-s a turbón belül, vagy csak a vezérlése? Milyenek az esélyek?
mreni23-12-2013 11:00:27 // 25346
Szia!
Map,maf és turbónyomás szabályzó solenoid lehet,szerintem inkább az utóbbi,ezért is rakja vészüzembe.
Map,maf és turbónyomás szabályzó solenoid lehet,szerintem inkább az utóbbi,ezért is rakja vészüzembe.
GTPeti23-12-2013 10:51:28 // 25345
Az LMM-et is lehúztam, semmi válltozás nem volt. (Kivéve a hibakódot.)
Itt a P0235 hibát MAP okozta.
Itt a P0235 hibát MAP okozta.
GTPeti23-12-2013 10:45:15 // 25344
Srácok, baj van... :(
Elkóválygott a ménesem jó része. A tegnapi hazaút elég komótosan lett abszolválva, mert nem húz az autó. Ha finoman odalépek pl. egy 100-as korlátozás után, nagyon lassan érem el pl. a 120-at. 2500 körül - bár van egy minimális lökés, ahogy lenni szokott -, de ki is villan pár másodpercre a motorvisszajelző.
Nem láttam semmi füstöt.
Később már az volt az érzésem, hogy mintha 4-esben lentről meg akarna indulni, de valami miatt visszaveszi. Így a 135 kb. az a max. sebesség, ahol még nem kell nagyon nyomni a gázt. Ilyenkor sem érezni azt, hogy a motor túlságosan küzködik
Útközben ránéztem többször is a FES-sel. Kiolvastam pl. a hibát
Az egyik log fájlból szedtem ki ezt:
READING PARAMETERS:
Boost pressure: 1902 mBar
Desired boost pressure: 1675 mBar
Fuel pressure: 913,9 bar
Desired fuel pressure: 911,3 bar
Ebből abban reménykedem, hogy nem a turbótól v. a nagynyomásútól jön a hiba.
A mért turbónyomás az adatok szerint mindig legalább annyi, vagy 10-20%-al több, mint a megcélzott. Az üa. nyomás pedig szinte pontosan annyi.
(Bár pl. a turbónyomásnál elképzelhetőnek tartom, hogy pl. egy hibás szenzorjelet érzékelve, eleve jóval lejjebb vitte a "megcélzott" értéket. De csak lehetőség.)
Hangos fütyülést (turbó) nem figyeltem meg , sem süvítést (csőszakadás). Persze ma átnézem az összes csövet és megtisztítom a MAP-ot.
A fogyasztás kb. a szokott szinten maradt 6 és 7 liter között.
Ez pedig a hibakód amit enyhe gyorsítás esetén 2500rpm körül - a lámpa villogtatásakor - eltárolt:
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.
3: P0235 - Supercharging pressure
ERROR DETAILS:
Fault status: Signal not valid
Odometer: 211768 km
Engine speed: 2630 rpm
Engine temperature: 74,6 °C
Fuel quantity: 31,18 mg/i
Fuel pressure: 1003,4 bar
Boost Pressure sensor A circuit malfunction
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
(Eltárotam 3db ford.szám - üa. nyomás - turbónyomás grafikont CSV-ként, bár a jelek szerint betöltéskor nem 1:1-ben úgy jeleníti meg a FES, ahogy eredetileg volt. A forma stimmel, csak az értékeket nem lehet már korrektül leolvasni.)
Segítségeteket előre is köszönöm!
Elkóválygott a ménesem jó része. A tegnapi hazaút elég komótosan lett abszolválva, mert nem húz az autó. Ha finoman odalépek pl. egy 100-as korlátozás után, nagyon lassan érem el pl. a 120-at. 2500 körül - bár van egy minimális lökés, ahogy lenni szokott -, de ki is villan pár másodpercre a motorvisszajelző.
Nem láttam semmi füstöt.
Később már az volt az érzésem, hogy mintha 4-esben lentről meg akarna indulni, de valami miatt visszaveszi. Így a 135 kb. az a max. sebesség, ahol még nem kell nagyon nyomni a gázt. Ilyenkor sem érezni azt, hogy a motor túlságosan küzködik
Útközben ránéztem többször is a FES-sel. Kiolvastam pl. a hibát
Az egyik log fájlból szedtem ki ezt:
READING PARAMETERS:
Boost pressure: 1902 mBar
Desired boost pressure: 1675 mBar
Fuel pressure: 913,9 bar
Desired fuel pressure: 911,3 bar
Ebből abban reménykedem, hogy nem a turbótól v. a nagynyomásútól jön a hiba.
A mért turbónyomás az adatok szerint mindig legalább annyi, vagy 10-20%-al több, mint a megcélzott. Az üa. nyomás pedig szinte pontosan annyi.
(Bár pl. a turbónyomásnál elképzelhetőnek tartom, hogy pl. egy hibás szenzorjelet érzékelve, eleve jóval lejjebb vitte a "megcélzott" értéket. De csak lehetőség.)
Hangos fütyülést (turbó) nem figyeltem meg , sem süvítést (csőszakadás). Persze ma átnézem az összes csövet és megtisztítom a MAP-ot.
A fogyasztás kb. a szokott szinten maradt 6 és 7 liter között.
Ez pedig a hibakód amit enyhe gyorsítás esetén 2500rpm körül - a lámpa villogtatásakor - eltárolt:
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.
3: P0235 - Supercharging pressure
ERROR DETAILS:
Fault status: Signal not valid
Odometer: 211768 km
Engine speed: 2630 rpm
Engine temperature: 74,6 °C
Fuel quantity: 31,18 mg/i
Fuel pressure: 1003,4 bar
Boost Pressure sensor A circuit malfunction
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
(Eltárotam 3db ford.szám - üa. nyomás - turbónyomás grafikont CSV-ként, bár a jelek szerint betöltéskor nem 1:1-ben úgy jeleníti meg a FES, ahogy eredetileg volt. A forma stimmel, csak az értékeket nem lehet már korrektül leolvasni.)
Segítségeteket előre is köszönöm!
WarbiRunner (Gyuri)23-12-2013 09:59:30 // 25343
Rail szenzorról ígéretes korreláció van a diagolt fuelQ és a mért vízmennyiség között.
Még egy alsó limit kapcsolás hiányzik hogy 5 Bar alatt ne dolgozzon a pumpa.
A kitben árult cuccok ha jól vettem le, egyen pumpa, egyen fúvóka, valamilyen max kapacitással, a többit a vezérlő elintézi. Ha jól gondolom pwm szabályzás lehet? Ami piszokul zavart, hogy fórumokon utánnakérdezve sem derült ki a fúvókáknak semmilyen értelmes paramétere. Ha átfolyást meg is ad (idióta amcsi mértékegységben), azt véletlenül sem hogy mekkora nyomáson. Így nehéz optimalizálni és főleg tippelni se lehet hogy milyen nyomáson, menyi víz fog bekerülni. A pumpa detto, karakterisztika görbe nélkül bullsht. Szóval saccra lehet belőni az egész rendszert.
Amúgy az a dyno mérés az most piszkálja a fantáziámat, csak be kéne fejezni ezt a projektet és 150 ló közelébe vinni a kistraktort :-)
Még egy alsó limit kapcsolás hiányzik hogy 5 Bar alatt ne dolgozzon a pumpa.
A kitben árult cuccok ha jól vettem le, egyen pumpa, egyen fúvóka, valamilyen max kapacitással, a többit a vezérlő elintézi. Ha jól gondolom pwm szabályzás lehet? Ami piszokul zavart, hogy fórumokon utánnakérdezve sem derült ki a fúvókáknak semmilyen értelmes paramétere. Ha átfolyást meg is ad (idióta amcsi mértékegységben), azt véletlenül sem hogy mekkora nyomáson. Így nehéz optimalizálni és főleg tippelni se lehet hogy milyen nyomáson, menyi víz fog bekerülni. A pumpa detto, karakterisztika görbe nélkül bullsht. Szóval saccra lehet belőni az egész rendszert.
Amúgy az a dyno mérés az most piszkálja a fantáziámat, csak be kéne fejezni ezt a projektet és 150 ló közelébe vinni a kistraktort :-)
[k i z z o]23-12-2013 09:28:28 // 25342
Nem a bátorságról van szó, hanem az árról:)
Föckös23-12-2013 09:25:00 // 25341
Írtam anno nekik, és bátran ajánlották a holland srácot.
[k i z z o]23-12-2013 09:20:48 // 25340
Jobb azt onnan venni, ahol árulják. Ingyen senki nem forgalmaz.
[k i z z o]23-12-2013 09:17:52 // 25339
A fúvóka ugyanúgy számolható, mint egy befecskendező szelep. Mi más alapján vezérelnéd? Ugyanúgy kell menjen, vagy MAF, SD vagy AlphaN. A többi nem szabályozott,
Föckös23-12-2013 09:03:10 // 25338
Nem rossz cucc!
Az összes coolingmist cucc megrendelhető egy holland (Alfás) partnertől, azaz euróban fizetsz, és európában van az áru.
Azt azért meg kell mondjam, hogy olyan nagyon komoly számításokat nem láttam a fúvóka paraméterezésére, bár lehet nem is kell.
(az enyém jövőre készül majd, picit komolyabb lesz a rendelhető szetteknél, természetesen nem is csak beszerelem és használom típus lesz, egyértelműen azért mert más, nagy tiszteletű fizikusbarátommal is nagy egyetértésben arra jutottunk, hogy jobb volna, ha nem levegő mennyiség vagy turbónyomás alapján működne)
Az összes coolingmist cucc megrendelhető egy holland (Alfás) partnertől, azaz euróban fizetsz, és európában van az áru.
Azt azért meg kell mondjam, hogy olyan nagyon komoly számításokat nem láttam a fúvóka paraméterezésére, bár lehet nem is kell.
(az enyém jövőre készül majd, picit komolyabb lesz a rendelhető szetteknél, természetesen nem is csak beszerelem és használom típus lesz, egyértelműen azért mert más, nagy tiszteletű fizikusbarátommal is nagy egyetértésben arra jutottunk, hogy jobb volna, ha nem levegő mennyiség vagy turbónyomás alapján működne)
[k i z z o]23-12-2013 08:39:16 // 25337
Szia, ezek nem úgy működnek, hogy beszereled és bekapcsolod. paraméterezni kell, de nem ördöngösség, nézegesd a manuálját a coolingmisten fent van mindegyikhez, huzalozási javaslatokkal együtt. Ebből el tudod dönteni, hogy neki állasz e vagy nem.
Ha ettől lett hengerfejes, akkor sokat nem foglalkoztak a beállításokkal. Amúgy hengerfejes nem lehet, ha nem megfelelően paraméterezett a rendszer / nincsen normális nozzle,és valahol felgyülemlik a víz. akkor hydrolock -os lehet, azaz mivel a folyadékok nem összenyomhatóak, ezért mechanikus sérülést okoznak amikor a motor sűrít. De ennek előjelei vannak, előbb szűnik meg az égés egy hengerben, mint ez bekövetkezik.
A mostani nitrodtól a jelenlegi beállításokkal én jobban tartanék attól, hogy elolvad valami...
Ha ettől lett hengerfejes, akkor sokat nem foglalkoztak a beállításokkal. Amúgy hengerfejes nem lehet, ha nem megfelelően paraméterezett a rendszer / nincsen normális nozzle,és valahol felgyülemlik a víz. akkor hydrolock -os lehet, azaz mivel a folyadékok nem összenyomhatóak, ezért mechanikus sérülést okoznak amikor a motor sűrít. De ennek előjelei vannak, előbb szűnik meg az égés egy hengerben, mint ez bekövetkezik.
A mostani nitrodtól a jelenlegi beállításokkal én jobban tartanék attól, hogy elolvad valami...
'''''23-12-2013 07:41:29 // 25336
Tapasztalatoknál arra gondoltam,hogy megy,mennyit változott,beszerelésnél csak betetted és jó volt vagy próbáltad hangolni... Beszéltem egyszer egy seatos sráccal.Neki sikerült a túl sok víz-metanol elegytől hengerfejesre vágni az autót.Egy neten kapható kitt kb 150.000Ft körül van.Kicsit félek,hogy ha simán berakom,elb@szok valamit.
[k i z z o]22-12-2013 22:05:47 // 25335
'''''22-12-2013 20:46:51 // 25334
Gondolkodtam ezen is.Tapasztalatok?
[k i z z o]22-12-2013 20:05:14 // 25333
Nekem egy Coolingmist van, dízel rendszerük is van, önállóan működik már a legalapabb kit is:
http://www.coolingmist.com/pagedisplay.aspx?pid=CMGSSystemx&feature_key=controllerkits,
http://www.coolingmist.com/pagedisplay.aspx?pid=CMGSSystemx&feature_key=controllerkits,
[k i z z o]22-12-2013 19:37:31 // 25332
Az alfa nem elég elterjedt ahhoz, hogy ilyen kitek legyenek hozzá, gyártatni kell.
Föckös22-12-2013 18:48:56 // 25331
(mondtam már neki, hogy egy jóóó wmi kell neki)
Arnie22-12-2013 18:45:55 // 25330
Továbbá, ha szabad kötekednem azt szeretném kérdezni, hogy ránézésre a 110 és 115-ös motorokat hogy lehet megkülönböztetni? (az biztos hogy az autómban levő változó geometriás és elektromos EGR-es)
Arnie22-12-2013 18:12:18 // 25329
Hello,
ha csak ennyi, akkor az erősebb lesz. A burkolat is már az újabb. Az is fura, hogy az autó évjárata 2000-es, viszont a 110-set 2001-től gyártották, ha jól tudom. Az alvázszám nem mérvadó, hacsak azért nem, hogy lássuk tényleg az újabbik motor tarozik-e hozzá gyárilag. A teljesítmény rovatba viszont 105 Le van könyvelve...
ha csak ennyi, akkor az erősebb lesz. A burkolat is már az újabb. Az is fura, hogy az autó évjárata 2000-es, viszont a 110-set 2001-től gyártották, ha jól tudom. Az alvázszám nem mérvadó, hacsak azért nem, hogy lássuk tényleg az újabbik motor tarozik-e hozzá gyárilag. A teljesítmény rovatba viszont 105 Le van könyvelve...
'''''22-12-2013 17:14:13 // 25328
Azért a végletekig nem akarom húzni.Olyan 300le körül kéne a nitró nélkül legyen.Azt kibírná amíg nálam van.Olyan csiga kéne ami szinte átalakítás nélkül is rámegy.Nincs kedvem mindent átépíteni.
VKG231!!! (156+75)22-12-2013 17:08:39 // 25327
Jaja, láttam ám :) Csak azzal va tapasztalatom, hogy nem valami acélos :D Az öthárminc dázső az már más :D
[k i z z o]22-12-2013 16:55:14 // 25326
Vagy Garrett GTB2566VKLR, az eleget szállít 330 - 350LE eléréséhez. Én ezt venném, és akkor lenne mihez hozzáfejleszteni a többi résztvevőt, lenne motivációd:)
[k i z z o]22-12-2013 16:46:25 // 25325
Garrett GTB2260VKLR, csakis golyós csapágyasat ekkorában. A nitro helyett jó lenne egy szabályozott vízbefecskendezés, sokan örülnének a cserének a motorodban.
gecsa22-12-2013 16:18:57 // 25324
azért mondom, hogy ha utcára kell, akkor felesleges nekiállni.. a jtdből meg nem lehet csodát csinálni, ha a tartósság is szempont.. ;)
gecsa22-12-2013 16:16:34 // 25323
eper megmondja alvázszámról...
Attika0122-12-2013 16:08:36 // 25322
Burkolatot lehet cserélni, pláne ha törött volt. Vákuum szivattyú alatt van a 110-lovasnak víz előmelegítő kipuffról, vagy valami ilyesmi, és elektromos az EGR.
Zselé22-12-2013 16:00:08 // 25321
Mr. Z22-12-2013 15:55:56 // 25320
És melyiket érdemes venni a fix geometriásat vagy a változót? Mert gondolom 5 ló nem igazán számít
WarbiRunner (Gyuri)22-12-2013 15:50:02 // 25319
Szia!
A turbo különbözik elvileg, legalábbis a Fiatoknál a 105 lovas fix geometriás, a 110-es változó. Ha sima fix csiga van rajta, akkor nagyon valószínű hogy 32302-es a motor.
A turbo különbözik elvileg, legalábbis a Fiatoknál a 105 lovas fix geometriás, a 110-es változó. Ha sima fix csiga van rajta, akkor nagyon valószínű hogy 32302-es a motor.
Arnie22-12-2013 15:09:21 // 25318
Sziasztok,
nem tudom milyen motor van az autómban!
105 vagy 110 Le JTD lehet, de összezavarodtam a papírjaim alapján. Azt a számot, ami a motor elején van a kipufogócsonk felett, nem látom sehol a papírjaimban. A típustáblán, ami a hütő felett van, meg az alvázszám nem stimmel. Mondjuk azt tudom hogy törték az elejét, de most már kezd úgy tűnni, mint ha ez nem is az az autó lenne...
A kérdésem az, hogy miképp lehet megállapítani egy JTD motorról, hogy a 105 vagy 110 Le-s e?
Tehát a 32302 vagy 37101 között ránézésre mi lehet a különbség?
Köszönettel:
Arnie
nem tudom milyen motor van az autómban!
105 vagy 110 Le JTD lehet, de összezavarodtam a papírjaim alapján. Azt a számot, ami a motor elején van a kipufogócsonk felett, nem látom sehol a papírjaimban. A típustáblán, ami a hütő felett van, meg az alvázszám nem stimmel. Mondjuk azt tudom hogy törték az elejét, de most már kezd úgy tűnni, mint ha ez nem is az az autó lenne...
A kérdésem az, hogy miképp lehet megállapítani egy JTD motorról, hogy a 105 vagy 110 Le-s e?
Tehát a 32302 vagy 37101 között ránézésre mi lehet a különbség?
Köszönettel:
Arnie
Mr. Z22-12-2013 14:50:11 // 25317
azért 300 kilót nehéz lefaragni. Anno én is gondolkodtam súlycsökkentésen, de mindezt mindennapi körülmények közt hazsnált autónál nehéz. Oké pályanapon kidobod az üléseket biztonsági öveket hifit klímát ablakmosó stb Ezeket a mindennapokban azért jó használni :)
Föckös22-12-2013 14:37:51 // 25316
csúcs maradhat szvsz, gtb60as kell neked.
'''''22-12-2013 13:47:40 // 25315
Kicsit tovább akarom húzni a vasat.Nagyobb turbón gondolkodom.Állítólag valamelyik audinak a csigája kellene ami csak picivel nagyobb mint a gyári 159,24jtdm-en van.Csak azt nem tudom,hogy a porlasztó csúcsokat is kell-e cserélnem? (A mostani többletet ami kb 290le nitróval,azt bírta)
Tudtok valamit ami nekem kellene?
Tudtok valamit ami nekem kellene?
'''''22-12-2013 13:32:01 // 25314
530-at írt. :-)
VKG231!!! (156+75)22-12-2013 12:03:17 // 25313
Hát, az E60 525d ótómata az kifejezetten rosszul megy szerintem...
Erhard 242 (Pure Energy)22-12-2013 11:02:16 // 25312
így van egy CR rendszer tudja a 300le-t az 1.9JTD Grande-kat szokták felhúzni 220 lóig
Selmak22-12-2013 09:59:40 // 25311
Ez baromság, mechanikailag jóval többet tudnak a FIAT CR diesel motorok mint amit gyáriak kihoznak belőle, csak a CR rendszer nem enged igazán többet. Ha raksz rá egy egyénileg moddolt mechanikus adagolót, egyénileg esztergált csúcsokkal, nagy turbóval intercoolerrel és leszarod a zöldeket akkor simán 300LE felett vagy az 1,9 el, más kérdés hogy kmp egyből kiszed 2 kmről a koromfelhő miatt a forgalomból.
redbull9021-12-2013 23:41:54 // 25310
Köszi mindenkinek elég jó kis anyag gyűlt össze!
S igen írtátok h a TDI sek joval előbbre vannak főleg a szakadt
1 -2 fosvágenok tuninngban mondjuk miről is beszünk 800-1000kg kb... eleve már azis sokat számít... amúgy igen 535d akartam írni én is kicsit megizazztani a nagyképűeket :-)
Alfától vhogy nem.akarok sőt nem.is tudok.megválni! :-)
S igen írtátok h a TDI sek joval előbbre vannak főleg a szakadt
1 -2 fosvágenok tuninngban mondjuk miről is beszünk 800-1000kg kb... eleve már azis sokat számít... amúgy igen 535d akartam írni én is kicsit megizazztani a nagyképűeket :-)
Alfától vhogy nem.akarok sőt nem.is tudok.megválni! :-)
mreni21-12-2013 22:32:55 // 25309
azért egy remapolt 66 20v-vel is simán oda mernék állni egy e60 530d mellé :) (de még így box-al is:))
gecsa21-12-2013 21:55:35 // 25308
alább ezt hozták fel példának, így maradtam ennél.. ;)
ha utcára erőfölényt akarsz, akkor olyan autót kell venni.. :) de most a tuningolás volt a szempont, és én azt a jó fékkel, és a fotelek kidobálásával kezdeném.. :)
ha utcára erőfölényt akarsz, akkor olyan autót kell venni.. :) de most a tuningolás volt a szempont, és én azt a jó fékkel, és a fotelek kidobálásával kezdeném.. :)
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2013 21:48:30 // 25307
Mellesleg hogy veszel rá egy 335d tulajt hogy kidobálja a bazinehéz fotelokat és minden szirszart ami egy autóba felesleges :-) Más autó, másra, nem olyanok veszik akik élvezni szeretnék a vezetést. Az erőfölény egy ilyen autóban szimpla hatalmi szimbólum. Szóval hasonlítani is felesleges.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2013 21:45:27 // 25306
Az utolsó mondattal nem értek egyet :-)
Jó az, ha van egy magabiztos erőfölény, és van olyan autó ami tuning nélkül nem képes rá. Egy 9s-ig leszorított gyorsulás már önmagában sokat segít a mindennapokban is. Egy Alfánál a jó futómű adott, egyéb márkáknál a futómű tuningnak is lehet értelme utcára is.
Nekem még egy thorsen difi hiányzik, nomeg egy betonbiztos kuplung és utcára megvagyunk :-)
Jó az, ha van egy magabiztos erőfölény, és van olyan autó ami tuning nélkül nem képes rá. Egy 9s-ig leszorított gyorsulás már önmagában sokat segít a mindennapokban is. Egy Alfánál a jó futómű adott, egyéb márkáknál a futómű tuningnak is lehet értelme utcára is.
Nekem még egy thorsen difi hiányzik, nomeg egy betonbiztos kuplung és utcára megvagyunk :-)
gecsa21-12-2013 21:36:16 // 25305
miért van az, hogy ha tuningról beszélünk, mindenki egyből arra asszociál, hogy plussz lóerő? az első, és legkifizetődőbb tuning igenis a súlycsökkentés! amit kombinálunk egy erősebb fékkel, és a pályanapon máris súlyos másodpercekben mérhető előnyünk van!
pl, ha vesszük az említett 535d-t, az 270ló, és 1700kg, tehát 6,3kg/le. mondjuk a 156 20v 175ló, és 1400kg, az 8kg/le. ha ezt az 1400at le tudjuk faragni 1100ra, akkor az 6.3kg/le. dobunk rá egy remapot, 210le az arány 5.2kg/le, tehát papíron már jobbak is vagyunk, mint a bmw, és a motorba még csak egy chip árát öltük bele, nem fog széthullani a következő sarkon..
az 1.9nek meg van még egy előnye, hogy alapból könnyebb, így kanyarban azonos szituációk között kevésbé hajlamos az alulkormányzottságra, mint a 2.4...
ha az autó csak utcára kell, akkor meg felesleges bármilyen tuning..
pl, ha vesszük az említett 535d-t, az 270ló, és 1700kg, tehát 6,3kg/le. mondjuk a 156 20v 175ló, és 1400kg, az 8kg/le. ha ezt az 1400at le tudjuk faragni 1100ra, akkor az 6.3kg/le. dobunk rá egy remapot, 210le az arány 5.2kg/le, tehát papíron már jobbak is vagyunk, mint a bmw, és a motorba még csak egy chip árát öltük bele, nem fog széthullani a következő sarkon..
az 1.9nek meg van még egy előnye, hogy alapból könnyebb, így kanyarban azonos szituációk között kevésbé hajlamos az alulkormányzottságra, mint a 2.4...
ha az autó csak utcára kell, akkor meg felesleges bármilyen tuning..
.......................21-12-2013 21:02:12 // 25304
Ha van lé akkor 3,7 es GTA átépítve,
A dieseleket nem lehet nagyon húzni mert eleve gyárilag tunungoltak,
Esélyed nincs egy sima 335 d ellen bármilyen tuningot teszel egy diesel Alfára,
Egyszerűen kevés a köbcenti ,és a turbó is
A dieseleket nem lehet nagyon húzni mert eleve gyárilag tunungoltak,
Esélyed nincs egy sima 335 d ellen bármilyen tuningot teszel egy diesel Alfára,
Egyszerűen kevés a köbcenti ,és a turbó is
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 19:58:40 // 25303
no az az 500 csak 350 :))))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
537
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?