Forum >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 19:42:57 // 25302
semmi probléma :) lehet tényleg túlzás az 500 ló utána járok majd ha érdekel ...
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 19:37:28 // 25301
láttam, leforgatja pl a 535d keresztbe megeszi mindenhogy...
Ferke21-12-2013 19:11:36 // 25300
Naja, de nem is mernék elindulni hosszabb útra egyikkel sem:)
Ferke21-12-2013 19:09:40 // 25299
Arra az 500le-re én is kiváncsi lennék, ahogy arra is, hogy egy akkora csigát mekkora fordulattartományban tud egy 1,9-es kerregő normálisan pergetni:)
Föckös21-12-2013 18:59:49 // 25298
az megjegyzendő, hogy a kétszelepesekből az 1,9ből többet lehet kihozni %-os arányban, mint a 2,4ből, illetve egészen más a nyomaték karaktere, mint egy 5 hengeresnek.
Ugyanazok az anyagok, ugyanaz a cr rendszer, ugyanazok a csúcsok, ugyanaz a nagynyomású szivattyú, de csak 4 hengert kell kiszolgálnia, etc etc.
A cf3-nak a progija is majdnem ugyanaz, ezt Ákosunk is megerősítheti. De pl nagyobb légmennyiségig van korrektül írva a smoke map.
Szóval ha kérdés, h 1,9 vagy 2,4 akkor nem tudnék pontos választ adni, de nem feltétlenül ragaszkodnék hozzá, hogy a nagyobb ccm a jobb tuning lehetőség.

(Igazából nekem egy 10V "mozdony" GTB turbóval, "szélesebb" map szenzorral, euro4es nagynyomású szivattyúval, nagyobb coolerrel, egr cat és hasonlók nélkül, és egy rendkívül korrektül megírt remappal, ez utóbbihoz még sokat, nagyon sokat kell tanulnom...)
Manky95621-12-2013 18:40:05 // 25297
500le sok , de egy biztos a TDI-sek sokkal sokkal sokkal előrébb tartanak tuning ügyileg nálunk.
Buddha21-12-2013 18:28:39 // 25296
Bocsánat, hogy hitetlenkedem de volt ez az autó valaha padon!? Van erről valami papír?Ha igen akkor ez minimum világrekord!
300Le fölé menni is űrtechnikai anyagok kellenek és ehhez méltó pénz! Persze itt pontos, mért eredményekről beszélek, nem a "biztos van vagy 500 lóerős..." tippelésekről. Mert a saccolás itt nem működik...
...vagy még egy lehetőség: Nm-ről beszél a gazda nem Le-ről... ;-)
Selmak21-12-2013 18:26:08 // 25295
Csak azt ne felejtsd el hogy abban adagoló van nem PD vagy CR, mechanikailag akár a JTD is bírná csak CR rendszere nem, kuplung váltó duoról nem is beszélve.
GTPeti21-12-2013 18:07:46 // 25294
"addig éljek, ezt a motort most tönkretesszük" projekt" LOL :))))
Wickey21-12-2013 18:05:28 // 25293
10 menetet biztos nem. :) Amúgy "nagy élvezet" lehet vele mászkálni. Sose nem értettem, hogy akinek 500 lóerő kell, miért nem vásárol hozzá elegendő köbcentit, amiből kényelmesen előbújik. Egy 1.9 tádé 500 lóval max. fél másodpercig és 200as fordulatszám tartományban tud annyit, oszt amúgy vagy szétrobban, vagy el kell váltani, és megvárni, amíg feltekeredik megint a csigabige.

Amúgy ha valaki ellenállhatatlan kényszer érez állatkodni, akkor 2.4 20V jtd. Egy viszonylag szerény büdzsével már ki lehet hozni belőle egy 230-240 lóerő, túrócserével, és némi kockázatvállalós mentalitással 300 lóerő körüli teljesítményt. Egy 1.9 8V-re is pont ugyanennyi pénzt rá lehetne locsolni, csak az eredmény lenne értelemszerűen szerényebb. Én a 156 8V jtd-met már nem fogom bántani, de a 145-ben lehet elkísérletezek majd még egyszer egy másik szoftverrel. Az például esélyes, hogy a 8V JTD-n a turbó hamarabb száll el irtózatos nagy nyomáson, mint a motor.
Ha jól dereng, amit Csaba múltkor mesélt, az "addig éljek, ezt a motort most tönkretesszük" projekt keretein belül 3.2 barig emelte a töltőnyomást a jtd-n, és akkor szállt el a turbó kompresszoroldala ... szó szerint. Turbócsere után a motor meg vígan ketyegett tovább. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 17:44:52 // 25292
naponta használják ez a vicc benne :D akkora csigát meg coolert raktak rá hogy csak na
GTPeti21-12-2013 15:29:21 // 25291
Egyet kell, hogy értsek. Bár itt nem ildomos. :))
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2013 15:26:17 // 25289
Az erre van, ennyi. Másra nem is jó. Még hétvégi játszósnak se. Ritka használatra, hétvégi tuningolt, vagy gyorsuló autónak is vagy bármilyen élvezeti/verseny célra azért benzinest vennék. Sok köbcentivel, és/vagy feltöltővel, mindegy is. Valami olasz, szép, vagy kevésbé szép de különleges vasat. Egy Dedra 8.32 vagy egy Alfa V6, bármilyen Maserati...Álom, szép áom :-)
GTPeti21-12-2013 15:18:07 // 25288
1.9 TDI 500LE. Remek és hány menetet bír ki a gyorsuláson? 10-et? Ez a technika megerőszakolása szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)21-12-2013 15:16:35 // 25287
OFF ? A válasz ebben a videóban :-)
Ez az aminek akkor sincs ellenfele, ha valami gyorsabb nála. Az a hang szíven üt. És gyönyörű csicsamentes Alfa :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-12-2013 15:08:24 // 25286
hát ez a nincs ellenfél tényleg nagyfába :) akkor igazából egy nem is 1.9 de nem is 2.4 kell ha nem egy 4.7-es benyás egy 8C alapnak 450le ...
Erre felé nálunk van egy régi szakadt 1.9TDI Toledo 500le vagy mi fene azt sajnos nehéz űberelni :(
De komolyra fordítva a 2.4 dejzelben több a lehetőség az biztos
GTPeti21-12-2013 14:47:46 // 25285
Ha minél több LE kell, akkor 2.4-et vegyél.
Arra majd figyelj, hogy ne legyél túl nagyravágyó a plusz LE-k tekintetében, mert az nem a hosszú élettartam szinonímája. Föci és a Kettőnégyes frakció majd segít az optimum belövésében.
redbull9021-12-2013 14:30:44 // 25284
Üdv az Uraknak/Hölgyeknek!

Későbbiekben szeretnék tuningolni!
Az a nagy harci kérdés hogy melyiket érdemesebb vagy jobb 1.9 vagy 2.4 ?
2003 utáni modellekben gondolkodom jövőre s azt megpiszkálni motorilag..
Melyikből lehet úgy mond tökéletes arányt kihozni Le és Nyomaték ja és persze nem egy hétre tervezve... Futómű chip turbo cooler stb.. Erő+ végsebesség :D
Nagy fába verem a fejszém de szeretnék már egy olyan alfát is látni aminek kevés vagy egyáltalán nincs ellenfele... :) Se városban se a (német :D) autópályán!

Azok válaszát kérném akik csináltak vagy esetleg építettek volt benne részük vagy csak szimplán kenik vágják a témát :D


Köszöntem!
redbull9021-12-2013 14:30:44 // 25283
Üdv az Uraknak/Hölgyeknek!

Későbbiekben szeretnék tuningolni!
Az a nagy harci kérdés hogy melyiket érdemesebb vagy jobb 1.9 vagy 2.4 ?
2003 utáni modellekben gondolkodom jövőre s azt megpiszkálni motorilag..
Melyikből lehet úgy mond tökéletes arányt kihozni Le és Nyomaték ja és persze nem egy hétre tervezve... Futómű chip turbo cooler stb.. Erő+ végsebesség :D
Nagy fába verem a fejszém de szeretnék már egy olyan alfát is látni aminek kevés vagy egyáltalán nincs ellenfele... :) Se városban se a (német :D) autópályán!

Azok válaszát kérném akik csináltak vagy esetleg építettek volt benne részük vagy csak szimplán kenik vágják a témát :D


Köszöntem!
Föckös21-12-2013 07:38:07 // 25282
Gyurikám 5ből 3 az rosszabb arány:-S ma kap injektor tisztítót, aztán meglátjuk.
Sanszos, hogy a kilóméterek száma is releváns már...
Föckös21-12-2013 07:37:07 // 25281
már annak, aki nem panelban lakik a 4ediken, és garázsa sincs.
Ha lenne egy garázs, akkor meg lehet, nem is kéne ;-)
Selmak20-12-2013 21:51:49 // 25280
Upps ez nem ide szántam, de attól még igaz ;)
Selmak20-12-2013 21:50:54 // 25279
Montezuzmó az idióta megint kavarja a sz@rt. Remélem meg az nyalonzókájával együtt hamarosan a Marussiához, mert kb. odavaló.
mizooo20-12-2013 21:08:35 // 25278
Az mit jelent, hogy gyári dobozos? :)
gecsa20-12-2013 20:44:37 // 25277
"Kíméli az idegrendszert"

ez jó marketing szöveg... :D
Erhard 242 (Pure Energy)20-12-2013 19:19:52 // 25276
az gyári dobozos ...
WarbiRunner (Gyuri)20-12-2013 14:13:41 // 25275
Szar ügy ez, mindíg agyalni kell ezeknél a használt ócskavasaknál, hogy mi legyen :-)
Nálam most frankó nyomatéklimiterként üzemel a kuplung. A "sárkányerőt" már nem viszi át :-) Eddig 2000-től remegett be, aztán elkapta a fonalat, mostmár viszont baromira mindegy neki, ha 4-esben van, nagyjából felejtős a padlógáz. 5-ösben pláne. Normál használatban csak a boxerhang maradt szerencsére már halk változatban, és a rugók (?)ciripelése enyhe terhelésre.
mizooo20-12-2013 11:20:08 // 25274
Erhard oldalán láttam, kettőstömegűt ami mellé az volt írva, hogy gyári! Az mennyire gyári? Én azt venném még ha picivel drágább is.
WarbiRunner (Gyuri)20-12-2013 11:02:30 // 25273
Mellesleg ha már palackos lámpa:
Ezt jó ötletnek tartom. Egy időkapcsolóval hasznos kis cucc lehet.
WarbiRunner (Gyuri)20-12-2013 11:00:24 // 25272
Ilyen háromhengerezős indulást vagy 3 éve télen csinált az enyém -10 fok körül, de pár ütem alatt helyreállt. Rákövetkező télen meg már 4 hengerrel ,de kicsit csörrenve indult nagy hidegben, a három hengerezést elhagyta. A fél percet viszont soknak érzem, nálam akkor pár ütem alatt magához jött. Ha fél percig dadog, akkor inkább a nyomásviszonyokkal van valami, nem hinném hogy fél percig nem kap üzemanyagot. Fehéren füstöl ilyenkor? Sokmindentől lehet ilyen, nem csak porlasztótól. Lehet nagy résveszteség a dugattyúgyűrűnél, vagy valamelyik szelep is, aztán ahogy kicsit megmelegszik, minden rendeződik.
mex8620-12-2013 09:43:30 // 25271
uijuj

na majd ha -12ben is ez lesz akko annyira nem para :)
Föckös20-12-2013 09:28:39 // 25270
-2 fok pöcc indulás, de csak 4 hengerrel (vagy hárommal?)
fél perc után okés volt minden, de ez nekem most akkor is nagyon non va bene.
idén télen szét nem szedem, az biztos, első körben dobok bele egy tisztító adalékot, és nagyon remélem, h nem lesznek komolyabb indítási gondjaim "igazi" hidegben.

akkor veszek egy palackos gázlámpát...
Erhard 242 (Pure Energy)19-12-2013 21:39:48 // 25269
VW-nél meg Fordnál én szeretem akik viszik a SMF szettet a tárcsa nem sokat bír viszont külön nem lehet kapni, viszik a következő szettet ...jah gari ugyi nem nagyon van rá mert köze nincs a gyári megoldáshoz...
A Puntonk 1.3mjet sima lendkerékkel, ráz is a kaszni elindulásnál furcsa érzés, lassan a tárcsa széthullik, mint a 2.8JTD, HDI-nél vagy a 2.4TDC-nél is típusbetegség....
itt harapom, ott harapom :P
Föckös19-12-2013 21:23:35 // 25268
hát igen nálam is erős az agyalás, hogy ha már kuplung csere, akkor olyan, ami soksok nyomatékot elbír, és nem hal meg a dmf 20k km után...

ahogy olvasgattam, az összes after market dmf egy rakás semmi, egyik sem bír annyit, mint egy gyári.

sajna ez a kuplung csere egyre valószínűbb, bár lehet, h első körben beleugrok egy szinterbe.
mex8619-12-2013 12:10:41 // 25267
szép dolog a teoria :)

na majd kiv leszek milyen lesz ha cseréled
ha kuplungos eleve a vas akkor értem a dilemmät
WarbiRunner (Gyuri)19-12-2013 11:57:52 // 25266
Az elhatározás egy dolog, csak nem biztos hogy lesz aki megvegye. Nagyon nagy lendülettel még nem árulom, az árral sem megyek egyelőre le az egy hét alatt elsózható szintre mit láthatod. Nem cél elkótyavetyélni amíg nincs határozott cél az utódot tekintve. Így persze nem fognak tolongani érte, ez tudatos, a Warburgot is így adtam el, lassan de jó áron. Sokat költöttem a gépre, ha valakinek így kell, adom. Ha nem, akkor családon belül fog maradni az autó. A szervízelését pont emiatt sem hagyom abba. Ha belarakjuk a kuplungot, akkor már nem is biztos hogy eladó lesz. A munkám is most van olyan szakaszban, hogy várhatóan januártól többet kell mozognom a géppel. Szóval ezek miatt még aktuális a kérdés, hogy mit tegyek bele. Hosszútávú fenntarthatóság szempontjából egyértelműen van értelme a SMF-nek egy ilyan értékű autónál. JTD-nél csak jókat olvastam róla, egy enyhe alapjárati zörgéstől eltekintve. Ha már itt állna az utódja az udvaron és csak arra várnék hogy valaki vigye már el, akkor nem foglalkoznék én ezzel, elhiheted, így viszont használom és szervízelem ahogy eddig. Egyébként még egy érv: olcsóbb váltót cserélni mint kuplungot+kettőstömegűt. Plusz nagyon érdekel hogy milyen a SMF, jtd-nél rengeteg pozitív véleményt olvastam. :-)
mex8619-12-2013 11:23:10 // 25265
de hagyd a fenébe, ha mär megszületett az elhatározäs hogy cseréled az autot, akkor nem mind1?
ugyis adod hozzä a cseredarabot
mex8619-12-2013 11:13:54 // 25264
TDI-knél (VW konszern) hosszmotoron SMF-re visszavältäs utän sokaknak zörgött a kuplung/välto
keresztröl nincs tapasztalat

6 hengeres régebbi BMW-ken (TDS) fötengely is törött sokaknak SMF-re vältäs utän :D
WarbiRunner (Gyuri)19-12-2013 11:07:37 // 25263
Tök jót találtam... Single Mass vs. Dual Mass
Nem egy nagy különbség hangra. A DMF morgósabb, pont ettől a tompa hangtól esz a frász. A SMF élesebb tisztább és szerintem egyenletesebb hang, és így ránézésre könnyebben is forog fel. Próbálja már ki valaki a SMF-t ne nekem kelljen :-))
'''''18-12-2013 17:16:19 // 25262
Kishitűek! :-)
Manky95618-12-2013 12:46:27 // 25261
Első 100m en van esélyünk ha nagyon toppon vagyunk :) 130 körül nagyon meglép
mex8618-12-2013 12:29:12 // 25260
dugóban hidegben nekem is jelentösen többet eszik az autó legaläbbis a régi.
sztem is ha dugókban 12 alatt megällsz az reälis.
meghät 2km-es utakkal elég sokä fogy ki a tank még ekkora fogyasztäsnäl is :)
mex8618-12-2013 12:28:15 // 25259
én jártam gyorsulni a Kadett GSI 16V-mmel :D
3x voltam abbol 2x szétesett valami :D
az Alfäval biztos nem fogok :)

jo az a kocsi erösen épülö fäzisban volt mindig, mig nälam volt, volt benne 3 motor meg 3 välto :D
Föckös18-12-2013 11:51:29 // 25258
simmánlenyomlak:-)
(valóságban erre nincs sok esély...)

azért megjegyzem, h nagyon sok mindenféle versenyen voltam már, de egyszer sem gyorsultam...
Zsombor18-12-2013 11:27:36 // 25257
Olvasgatom a hozzászólásokat és az a benyomásom, nem annyira városban használjátok az autót. Nekem 90% pesti töketlenkedésből áll a vezetés. Tragikus, pláne, most, hogy minden alkalmatlan félidióta elővette az autót és karácsonyi nagybevásárlást rendez.Tegnapelőtti rövid pályázás után. mikor is lement az átlagom 10,5 környékére, már megint 11.5. Kíváncsi leszek. Ha pár nap alatt nem kúszik fel 12-nél magasabbra, akkor talán mégis csak az "én lábam volt nehéz".
'''''18-12-2013 11:17:00 // 25256
Én is 166-ból ültem át.Csalós! :-)
WarbiRunner (Gyuri)18-12-2013 10:44:18 // 25255
Akkor tényleg mindegy. Abból gondoltam hogy üresben mérés, mert a rate 895/min, és kevesebb mint 8 egység alatt forgott fel 2500-ról 4400-ra ha jól vettem ki a számokat. Vagyis 1sec 15 osztás. Fél másodperc alatt ha kettesben így végigforog, annak asszem örülnél :-) Vagy én nem vágom még mindíg a FES fura skálázását és még a 10x-es szorzó is odaszámít? Esküszöm fogalmam nincs, pedig életemben pár grafikonnal elboldogultam már. Mondjuk naponta 3-4-el :-)
mex8618-12-2013 10:36:24 // 25254
ja lehet csak az érzékek csapnak be
de azért annyira ez nem biztos
van pärszäz kg sulyelönye
meg a motor felhuzva nem lehet tul messze a széria 2.4jtdm-töl
nyilvän azt huzva kellene nézni

stopperral nem mértem semmit se :)
meg hät a 66ban a motor jobban és hangosabban szól ha lépem neki, biztos ez is hozzätesz (egyébként lehet csendesebb is az elöd ha csak normäl utazol bär az meg nem kombi szal perfekt összehasonlitäsom nincs)
'''''18-12-2013 10:21:13 // 25253
Remélem egyszer sikerül valahol egy gyorsulásos talin találkozni.Ott kiderülne,mennyire csalós a sebesség a 166-ban.
Föckös is csak sumákol! Idén sem jött el Kaposra egyet gyorsulni! :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.