Forum >> Dízelmánia

DieselManiaco(NagyVad)13-01-2014 13:18:35 // 25602
hát tekerni tényleg nem érdemes a fixest,úgy hallottam hogy támasztó nyomásosra kell átalakítani..
gecsa13-01-2014 13:12:33 // 25601
alul hoz, felül visz..
'''''13-01-2014 13:10:44 // 25600
Kompresszorra lennék még kíváncsi,mennyit és hogyan hoz.
WarbiRunner (Gyuri)13-01-2014 11:51:04 // 25599
Ha kiveszed a kat-ot a 105 lovasból, kb ugyanott vagy :-)
Tuningolhatóság szempontjából jobb a 110-es, több levegővel lehet gazdálkodni. A 105 lovason a komolyabb erősítés (140+ LE) nem nagyon úszható meg turbocsere nélkül. Kicsit lehet tekerni még a fix csigán is, csak nem érdemes.
gecsa13-01-2014 11:25:18 // 25598
szerintem semmi.. kicsivel előbb jön a nyomaték, kb 200rpm.. meg +5ló, meg kicsit több nyomaték, de nem valami extra..
Marci16412-01-2014 21:19:35 // 25597
Kíváncsi lennék mi a különbség a 105 és a 110 lovas jtd között. Mennyit változtat a képen a geós turbó?
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 21:01:27 // 25596
ahhoz elvetemültség kell...hát nem adagolós:)
Liquid12-01-2014 20:52:51 // 25595
igen erre próbáltam utalni én is, viszont a régi TD-k már erősen kikopóban vannak, és abban a Fiatban se adagolós dízel van.
Azért kíváncsi lennék hány százalék rallyfan mondaná hogy szívesen állna a dízelszmogban a kanyarban, ha lehet választani :)
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 20:49:09 // 25594
a fekete kokszot jobban kiszűri az orr szőrzeted-nyálkahártyád mint a CR-ek által kibocsátottat...:) a vizuális látvány meg kinek hogy:)
Liquid12-01-2014 20:47:13 // 25593
Én nem vagyok dízelbarát, de fejet hajtok a technikai fejlődés előtt. Mivel a jelenlegi trendek (amit a buzgár eus okosok erőltetnek) szerint erre van igény, így az autógyárak ezt tolják, meg persze a turbós fűnyírókat amik semmivel se jobbak.
A dízelek kevesebbet fogyasztanak és mára egész kulturálttá fejlődtek. De ez csak addig van így amíg gyári állapotokban vannak, sőt még akkor se biztos, mert ugye az 1 dolog hogy nem dobnak látható kormot, ellenben annál több láthatatlant, ami bizony nem segíti elő a bébifókák gyarapodását. Csak miverl a bundájukon nem látszik meg ezért a fejeseknek se fáj.
Viszont egy szarrá kokszolt füstöt okádó dízel számomra semmilyen pozitívummal se bír,
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 20:33:46 // 25592
érdekes ezt olvasni dízelbarátoktól:D
Liquid12-01-2014 20:31:13 // 25591
nem nagy kunszt egy TD-bő kihozni plusz lóerőket, ha nem szempont a tartósság és a füstmentesség. Ez nálam nem sportérték.
PistaFR12-01-2014 20:25:05 // 25590
Szerintem is elég gáz. "Sufni" gyorsuláson elmegy a korom, de a mai világban egy ilyen kategóriás versenyen már nincs helye szerintem.
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 20:24:52 // 25589
ebben igazad van, nem rég láttam a tv-ben,nem tudom ki volt az egy Polo 1.9tdi Celica összkerékkel,elég szépen ment.. jó ilyen kirívó dolgokat látni:)
Liquid12-01-2014 20:22:18 // 25588
hát az nem igazán korrekt összevetés, kb. 10 éve talán még megállta a helyét
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 20:16:23 // 25586
gyorsulásnál is úgy van asszem hogy 1.9TD-1.6 szívóB...
Liquid12-01-2014 20:10:10 // 25585
és hogy hozzák össze a kategóriákat? mert a szívók között egy egy szívódízelnek nincs sansza se, ugyanez van ha turbosakról beszélünk. Az meg nem tisztességes hogy turbodízel vs. szívó benyás. Amellett meg igénytelenül füstöl is :)
Buddha12-01-2014 20:09:54 // 25584
Tavaly Kakucson futott pár kört egy srác akinek a karkasz kilátszott a gumikból az 1golf dízelen, amit magának szögelt otthon... A Nagy Isten BMW-knek kifújta a szemét azon a kis pályán másodperceket adva, az EVO-kat is megszorongatva.
Ott tehetség volt nem pénz. Azt pénzen nem lehet venni! Sok mindent igen, lóerőt, gumit, szép sisakot ( a srácnak nem volt, mi adtunk neki kölcsön), de tehetséget azt nem...
Remélem még fogok vele találkozni...
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 19:54:32 // 25583
jó nem egy nagy tűz,de színesebb lenne a mezőny ha lennének dieselek:D mondjuk egy 2.4 mjet összkerékkel egy ilyen kasztniba....
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 19:32:32 // 25581
na mi van senki nem szereti a kormot?:D
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 18:39:53 // 25580
A téma kedvelőinek :egy érdekes rally autó:)
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 15:02:31 // 25579
hát igen,de azért csekkold le neked milyen van ott,mert nekem máshogy van:)
Mr. Z12-01-2014 13:48:44 // 25578
ezer kösz, ( még jó hogy ez a legdrágább :) )
Mr. Z12-01-2014 10:06:44 // 25575
még szerencse hogy nem azt cseréltem ki :( , amúgy az milyen fajta nem tudsz esetleg belinkelni bardis vagy unixos gombát melyik kell oda?
DieselManiaco(NagyVad)12-01-2014 09:36:18 // 25574
az ami a hengerfejben van az izzítógyertyák között:)
Mr. Z12-01-2014 09:19:59 // 25573
melyik a hőfokmérő gombája az 1,9 TD-nek?
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2014 10:47:10 // 25571
Igen, a súly sokat számít, illetve a szerkezet energiaelnyelő képessége. A NCAP tesztek betonfalnak küldik az autót, ami pont megfelel két egyforma paraméterű autó találkozásának. Vagyis a kisfityó nem tudom hány csillagos, de kb nem is jelent ez semmit. Az egész akkor igaz, ha egy másik ugyanolyan 64km/h-val közlekedő autóval ütközik félfrontálisan, (ugyanannyi és ugyanakkora utasokkal) amire az esély...hát nem túl nagy. Onnantól hogy különböző tömegű és deformáció képességű szerkezetek ütköznek, az eredmény nyilvánvaló, hogy totálisan más lesz. Ha egy 1t és egy 2t tömegű autó ütközik, az 1t tömegű autó NCAP tesztje hiába 5 csillag, mert az egy pontosan 1t tömegű autóval való ütközésre igaz.
A mozgási energia m/2*v2 mindkét autóra. Ez az energia sem vész el, hanem átalakul, deformáció az eredménye. A NCAP teszten 1000kg/2*64^2=2048kJ mozgási energiával tesztelik az autót. A fenti valós szituációban a két autóra 1000kg/2*64^2+2000kg/2*64^2=6144Kj energia oszlik amit jórészt deformáció formájában fel kéne emészteniük. Osszunk egyenlően, autónként 3072Kj energia, ami lényegesen sokkal több a kis autó esetén, mint a NCAP teszten használt érték. nyilván a nagy autó esetén fordított a szitu! Az 1t-ás autónál ez megfelel egy 78km/h- val történő tesztnek a 64km/h helyett! És it is egy nagy HA..az összes energia deformációban elnyelődik.
A fityó vs q7 tesztnél az is szépen látszik, hogy a helyzet a fent leírtnál bonyolultabb, a fiatot rendesen eltolja a nagy dög. Vagyis deformáció szempontjából jobb a helyzet mintha az audi teljes mozgási energiája felemésztődött volna, lassulás és a szervekre ható erőhatások szempontjából rosszabb.
És itt egyik autó sem fékezett. Az is mindent módosít, fékezéskor bólintanak az autók, totál máshogy, más szögből kapják az ütést mint a teszteken, ahol belerántják a falba. Szóval sok tényezős a dolog. A legjobb megoldás a nehéz és jól minősített autó, aminek a 159 pl megfelel.
gecsa09-01-2014 08:10:35 // 25570
egy kis kontakt spray sem árt neki.. ;)
Ferke08-01-2014 21:54:03 // 25569
Immo kabeleit, stekkereit nezd at, foleg az immo doboznal a bal terded feletti magassagban.
Liquid08-01-2014 21:40:29 // 25568
ez csak a súlycsökkentett 2008 utániakra igaz :)
Az tény hogy papa-mama-gyerekek-cuccok és simán megvan a 2 tonna
PistaFR08-01-2014 21:31:02 // 25567
Na jó, két "rendes" ember, meg egy rekesz sör :P
Liquid08-01-2014 21:14:52 // 25566
16xx + két igencsak rendes ember :D
PistaFR08-01-2014 21:11:17 // 25565
2 "rendes" emberrel 2 tonna... egy 156 teljes terheléssel is alatta van :D
Liquid08-01-2014 20:05:55 // 25564
nem olyan nehéz az :D
@kos08-01-2014 19:37:09 // 25563
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni!
Ha a kocsira ráadom a gyújtást az immobilisernek a jele nem alszik el és nem indul be a kocsi! Pótkulccsal próbáltam azzal sem működik! Reléket, biztosítékokat átnéztem, minden jó! Valaki találkozott már ilyen problémával? 156 2.4 jtd 2000
PistaFR08-01-2014 19:05:57 // 25561
Ahhoz képest biztos, de önmagához képest viszont túl nehéz, az tuti :) A Q7 meg karambolozzon 4 tengelyes billenccsel :P
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2014 17:35:22 // 25560
hát egy 6.0 V12 Q7-ehez képest nem,mert az 2,6 tonna...
PistaFR08-01-2014 17:26:03 // 25559
A 159 Q4 nem elég nehéz neked? O_o
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2014 16:42:07 // 25558
akkor mostmár jó lenne ha az alfa is piacra dobna valami összkerekes SUV-ot..
.......................08-01-2014 15:56:41 // 25557
nagyon elszaporodtak a 2 tonna körüli személyautók a mostani világban
söt az összes dobozos 3,5 T ás potenciális halálos veszélyforrás
mert a tömegük és a sebességük nagy

ezért kell a nagy nehéz 5csillagos kocsi ha essélyt akarsz:
Q7 a fiat500 as ellen

esélye sincs a kis fityónak
DieselManiaco(NagyVad)08-01-2014 14:41:46 // 25556
mondjuk lehet törésteszteket is felhozni,meg hogy rozsdásodik itt-ott vagy nem... ugye amikor a magyarok is hozzájutottak a Honda CRX nevezetű gépjárműhöz,egy két éven belül már csak úgy emlegették,hogy "száguldó koporsó" meg hasonlók... pedig az is ugyanolyan fém szappan tartó mint egy 45(mondjuk a 45-ben több a kalória). csak azt felejtették el hogy általában azok tették a koporsójukká akik birtokolták-hajtották.erről csak ennyit,szerintem nem elhanyagolható a "pilóta' tényező.
Uram bocsá' tudom hogy nem így van,halottról csak jót,eszembe se jut azt feltételezni hogy az általad említett testvérpár gyorshajtás közepette veszítette volna életét,amit őszintén sajnálok.
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2014 14:21:40 // 25555
Mondjuk így nagyon meg lehet érteni amiket írsz...sajnálom :-(
Liquid07-01-2014 21:23:57 // 25554
Így van :)
nekem is első dolgom volt, miután a garázsba elguruláskor végig csipogott
Piritu - 1.000.00007-01-2014 21:22:13 // 25553
Én kikapcsoltam a csipogót. Most egy csillaggal rosszabb lett a 159? :-DD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.