Forum >> Dízelmánia

Manky95609-01-2015 19:01:11 // 28002
Telefon a kezemben , sajnos ez egy kalap szar telefon , mert a 1xxxx telefonom baszott videjót csinálni mert alkalmazást lefrissítettem és még nem jó,de már vissza raktam a régi programot. Mindjárt utána nézek !
'''''09-01-2015 18:44:18 // 28001
Qrv@ jól megy!Megvan még amikor az enyémet mértük 80-180 között?Tudom,hogy nem ment így csak kíváncsiságból kérdezem.Egyébként mivel veszed fel.hogy nem remeg és pont az órát látod?
GTPeti09-01-2015 15:44:58 // 28000
Az extrém tuning számomra egyenlő a hobbiautóval. Egy olyan autónál, amivel rendszeresen 1000km-eket teszel meg (2/3-részt 140-nel), annál szerintem nincs sok értelme. Egy jó kis remap, az igen, még akár egy másik turbóval is, de több nem igazán.
(A jövőbeli véleményváltoztatás joga fenntartva. :) )
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2015 15:24:50 // 27999
Hát sajna a 156 nem az én autóm. Biztos hogy jobb tuning alap, főleg ahogy Föci írja 150 lovas m-jettel. Gondolkoztam is rajta, vezettem is párféle 156-ot, de nem tudott elcsábítani.
Manky95609-01-2015 14:27:55 // 27998
Üdv mindenkinek fent az újabb program sajnos még cooler nincs fent.
Itt a videó:

Egy sprint 240ig
Föckös09-01-2015 14:26:21 // 27997
szép részletes leírás van fenn a fórumon arról a projectről.

szépen rendezetten, címekre osztva, linkekkel, képekkel stb

Ha a Peti extrém tuningra adná a fejét, akkor most ilyet olvashatnál magyarul :-)
Föckös09-01-2015 14:21:00 // 27996
btw ha olyan szempontok szerint vettem volna autót, hogy melyikből lehet megbízhatóan a legtöbbet kihozni, akkor 1,9 16V mjet lenne.:-)
Föckös09-01-2015 14:18:09 // 27995
Hát az első kérdésedre nem tudok választ adni, szvsz a blokk jól bírja, más alkatrészek kevésbé, pl hajtáslánc.

Van egy teóriám arra, hogy miért 1,9 és nem 2,4, ebben több gondolat is van:
az első, hogy sztem olyan feltöltött motornál, ahol nagyobb fordulaton durván sok lóerőt várnak el, mindegy, hogy 4 vagy 5 hengert tölt meg a turbó.
A nagy turbó sok levegőt szállít, pont annyit 4 hengerre összesen, mint 5 hengerre.
A nagyobb teljesítményű üzemanyag pumpa sok üzemanyagot szállít, nagy nyomáson, pont annyit 4 hengerre összesen, mint 5 hengerre.
(Igazság szerint nem pont annyit, de minimális eltéréssel).

Aaz 1,9es blokkot több, olcsóbb autóba gyártották, mint a 2,4est, azaz van jósok a bontóban. A gépmunka meg gépmunka, 4 hengerre olcsóbb valamivel, mint 5 hengerre.
Ez utóbbi gyenge érv lenne.
Bár nem hinném, hogy ezeknek a srácoknak a havi bérének ugyanakkora részét jelenti mondjuk bármilyen autó/alkatrész/gépmunka kifizetése, mint egy átlag magyar embernek.
Beszélgettem párszor 1-2 sráccal, hát 4-5szöröse a bérük, mint itt, persze, lehet, hogy ott drágább megélni, de a neten megrendelhető nagy turbó mindenhol ugyanannyi...

Próbálgattam már ugyanabban a lóerőtartományban 5 és 4 hengerest is, és azt kell mondjam, hogy Gyurinak igaza van, a 4 hengeres jobban vezethető/élvezhető.

Olyanról azért nem hallani, hogy egy cr/tdi motornak a (szakszerű) tuningtól komoly sérülése lett.
De csak gondolj bele: 2.4 jtd mareában 130ló, brera mjet 210 ló gyárilag. Több mint 50%kal erősebb. Több szelep, más cr rendszer, több levegő etc etc, de nem nagyon hinném, hogy a blokk más/erősebb anyagból készülne.
'''''09-01-2015 13:49:07 // 27994
Igen,pont Clogz-ot szeretnénk elérni tapasztalatcsere miatt.Nála 320le és 700Nm!!! van megadva a teljesítménynek.
'''''09-01-2015 13:47:13 // 27993
Ideje ha veszel egy 156 1.9jtd-t !
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2015 13:14:32 // 27992
A +2 szelep, ha van, az előny, a vele járó 1600Bar-os befecskendezés is, az 5 henger már nem feltétlenül. Elsőre a 8v mellé a 10v- t tenném, ott nem feltétlen jobb tuning alap a 2.4, főleg ha a vezethetőség is szempont. A 20v más tészta, de ahogy olvasgatom, nincs nagy különbség. Az agyon tuningolt 1.9-esek alig maradnak el teljesítményben az agyon tuningolt 2.4-ektől. A neten ezt látni, saját tapasztalatom meg ilyen szintű tuningban nincs :-)
GTPeti09-01-2015 12:06:57 // 27991
Azt mondod a nagyobb hengerűrtartalom és a hengerenkénti +2 szelep nem előny?
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2015 12:04:25 // 27990
Ilyen szintű tuningnál nem feltétlenül van előnye egy 2.4-nek. Ekkora teljesítményhez forgatni is kell rendesen a motort, márpedig erre a 4 hengeres jobb. Ahogy olvasgattam, a 2.4- ből sem jön ki lényegesen több, cserében viszont nehezebb, ami orrmotornál sosem előny.
A tartósságról nem tudok mit mondani, egy biztos, elég régóta piszkálja a srác azt az 1.9-et :-) Ha azt nézed, hogy mostanság a sokszáz ezret futott jtd-ket halomra chippelgetik, és egyiknek sincs semmi baja, csak azt tudom mondani, hogy baromira jó motorok ezek :-) Bírják :-)
.......................09-01-2015 11:59:58 // 27989
az kevés lesz a pár nap
sanszos ,hogy más is kell igy pár nap alatt nem jön meg az alkatrész

ha teheted vegyél egy turbót,+ egy HF et,
és kicseréli bárki egy nap alatt

egyébként senki nem vállalja helyetted a rizikót ,hogy nem lesz kész pár nap alatt
csereautót meg a mezei szerelök nem adnak
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-01-2015 10:54:42 // 27988
Olyan szerelőt nem találsz sehol aki turbót is fel újít, az egy teljesen más tétel, Győrben meg csinálják a turbó felújítást, Kisbéren tudok szerelőt ajánlani, és szintén Kisbéren van egy cég akik hengerfej+motorfelújítással foglalkoznak. Ez lehet a legjobb kombináció.
GTPeti09-01-2015 10:44:10 // 27987
"Yan.ko-nak olyan 250 ló körül mozog az 1,9 8V..."
Vajon mennyire lehet tartós egy ilyen, gyárilag max. 120 LE-s blokk több mint dupla LE-vel?
Vagy ha tényleg mindent kicserélt rajta, akkor miért nem vett inkább eleve egy 2.4-et tuningalapul?
(Elismerem a nagy nehezen elért teljesítményt, de ezek a kérdések akkor is foglalkoztatnak.)
Liquid09-01-2015 10:24:20 // 27986
sajna nem tudok ilyet :(
Móváron van egy srác, akinél már jártam és nagyon korrekt volt, de nem ennyire komoly dolgot csinált.
mex8609-01-2015 09:15:44 // 27985
a kisebbel az adott motorbol kényelmes 170le a nagyobbal 200le felett ki tudnak hozni csak chippel, szal azért egy ilyet felfaragva egy gyärilag gyengébb 1.9jtd-re mondjuk van még böven benne potenciäl, valamint mivel uj dolgokrol beszélünk ezért egy jodarabig gond sem lesz vele
mex8609-01-2015 09:13:09 // 27984
látom megy a tyuning egyfolytäban :)
ha valakit érdekel van 2 féle elado csigäm nem nagy durva tuningokra, mindkettö zsiruj, nem Alfa/Fiat termék ezért átalakitás szükséges nyilvän.

egyik gyärilag 140lovas CR motorhoz mäsik 170 lovashoz mindkettö 2.0 offos tdi-é gyärilag.

egyik KKK mäsik Garrett mindkettön rajta a väkumszabälyzo is, egybecsonkosak.

ha érdekel vki akkor szóljon és adok pontos adatokat, az ár baräti, 60e a kisebb 70 a nagyobb.

csak olyan jelentkezzen aki tudja mivel jär egy "idegen" turbot felfaragni vagy esetleg a belsejét hasznälnä fel sajät häzzal pärositva.
Föckös09-01-2015 09:09:04 // 27983
ajánlatos Clogz cartárs blogját olvasni AO-n, vannak infók.
Ha jól emlékszem, akkor neki 2865ös chra 2260as házban. 320 ló körül, kb ez lehet a vége nagyon komoly átalakítások nélkül.
Komoly átalakításokkal több is kihozható persze, de az tényleg sok pénz meg idő, Yan.ko-nak olyan 250 ló körül mozog az 1,9 8V...
Kb minden átépítve, még a hűtés is speciális vezérléssel, és elektromos vízpumpával van megoldva etc etc etc...
Peti156Sw09-01-2015 08:27:46 // 27982
Sziasztok! Tud valaki Komárom vagy Győr környékén Jtd-hez értő Alfa-Fiat szerelőt? Az sem baj ha messzebb van Bp. stb. Hengerfejezésről lenne szó, meg turbó felújítás. Külföldön dolgozom, ezért csak pár nap lenne az egészre most hónap végén.
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2015 22:18:27 // 27981
Na ez azért király élmény lehet... :-)
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2015 22:17:31 // 27980
Minek? Van egy házi vízmű tartályom, jól felfújom a kompresszorral és kész :-) Szemét módon a wastegate nyílásba kötöm be, hogy amikor 1.15Bar- nál kinyit, szembe löki 8 Bar. :-)
'''''08-01-2015 19:59:50 // 27978
Kicsit off de raktam fel egy vidit az öreg vasról az oldtimer topikba.Droberto kartárssal játszottunk kicsit. :-)
'''''08-01-2015 19:55:11 // 27977
Nekem 2060-as van bent.Az 280le körül tud de persze az kevés. :-) Most 2265 vagy 2865-öt keresünk.Manky haverja már levelez angol tunerekkel és próbáljuk kiokoskodni mit lehetne berakni és mit lehet normális áron beszerezni.
Föckös08-01-2015 19:20:32 // 27976
kiveszed? kell a hely a coolernek? :-))))

Hogy álltok a dologgal Tomikám?
2260ast egészen baráti árban lehet már találni...
'''''08-01-2015 18:13:22 // 27975
Adjak kölcsön egy nitró palackot? :-)
WarbiRunner (Gyuri)08-01-2015 11:57:09 // 27974
Na a kedvedért megtankoltam, aztán kipróbáltam az új progit. 0-100-ra esély sem volt, mert a mai útvonalon a jeges szar út és a forgalmas szar út közt lehetett válogatni. Az utóbbin próbáltam ki 3-masban, hogy még mindig behal e 4200-nál. Sajnos a füst megjelent, de nem durván. A GT1544 nevű hajszárító ennyit tud :-) Tudom hogy a füstmentes tuning az elegáns, de valahogy sajnálnám visszaírni.
misike7608-01-2015 07:34:35 // 27973
Kedvet kaptam a chippeltetéshez:-)
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2015 10:42:53 // 27972
De legalább a ... arcunk nagy :-)
Föckös07-01-2015 09:31:44 // 27971
mert kicsi a kúleretek ....

:-)))
'''''07-01-2015 08:42:23 // 27970
Hülye vagy! :-) Ennél nem sokkal lehet jobbat rajtolni.
WarbiRunner (Gyuri)07-01-2015 08:39:15 // 27969
Persze... az nem látszik a videón, hogy fogyóztam is direkt ezért, egy árva szelet bejglit meg nem ettem. És egy szál gatyában ülök bent, hogy minél könnyebb legyen az autó :-)
Egyébként az a lámpa egyre hamarabb parázik, van abban még vagy 15 liter.
Jól e? Köszi hogy ezt mondod, de hát mióta ültem a tiedben Kaposon, nem akar menni az autóm hiába nyomom neki. Nem értem az összefüggést :-)
'''''06-01-2015 18:49:42 // 27968
Csaltál a gyorsulásnál! Üres tankkal mentél! Lebuktatott a sárga lámpa! :-)
Egyébként tényleg jól megy!
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2015 15:35:58 // 27967
Thx! Nagy turbó? Nem is lesz. :-)
Élménynek így is tök jó, igazán ütős autót meg nem 105 lovasból kell építeni.
Ja és most ez füst mentes! Az új verzió meg majd kiderül..:-)
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2015 15:26:31 // 27966
Köszi :-) Azért 8-nak túlzás, de 9 alá bement az látszik. Egyébként már fent is van a módosított program. Ennél nem lesz már sokkal jobb a 0-100 azzal se, de én sem vagyok elégedetlen. :-) Most még fordulaton (4000 fölött) kapott egy kis igazítást, alul direkt nem bántom jobban. Próbálok vezetési élményre gyúrni, nem csak 0-100-ra, próbálom lapítani a nyomatékgörbét. Már amennyire hagyja. :-)
Föckös06-01-2015 15:19:46 // 27965
Gyurikám, mikor vettél nagy turbót? ;-)
nice results indeed!
redbull9006-01-2015 14:46:41 // 27964
Azért ez elég jó gyári 10.5 ről kb 8s 0-100 aztán még új program is lesz rá.
Szép teljesítmény!
WarbiRunner (Gyuri)06-01-2015 12:12:43 // 27963
Utánfutó nélküli gyorsulás jó béna rajttal, határeset bemelegedett hűtővízzel. Szóval lesz még jobb, a másodperceket nem is érdemes számolni :-). Délután megy fel az új program ha eláll ez az idióta szél.
redbull9005-01-2015 10:07:50 // 27962
A héten lesz csukló csere bízom benne h az! :)
Föckös05-01-2015 08:02:24 // 27961
nem is kicsit, éppen tapasztalom...
Alfa GT-Csaba04-01-2015 23:12:39 // 27960
szerintem féltengely csukló az szokott terhelésen ropogni a féltengely csillag csak rázza a kasztnit!
redbull9004-01-2015 22:46:34 // 27959
üresbe ha felpörgetem semmi jele csak menet közben.
redbull9004-01-2015 21:30:10 // 27958
nem csak kattog
Alfa GT-Csaba04-01-2015 21:01:05 // 27957
kasznit nem rázza be?
redbull9004-01-2015 20:37:02 // 27956
Anyós felőli kerék oldalról jön a hang felvettem ezt a kattogást,,, mikor megkapja a nyomatékot akkor kezdi el... Szerintetek ?

Erőteljes gyorsítás lassú váltás 2-3 as
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2015 10:10:03 // 27955
Ezt 7 év jtd-zés után sem gondoltam volna, de mostmár saját tapasztalat, úgyhogy tényleg :-) Lehet ám, hogy ilyenkor csak egy izzító nem működik, szóval azért biztos van rásegítés.
DieselManiaco(NagyVad)03-01-2015 07:31:38 // 27954
az zsír köszi az lesz:)
road-hog03-01-2015 01:08:23 // 27953
Szia. Igen, azt tudom h történik a tisztítás , csak azt nem gondoltam h ehhez közel 1litert éget el a teljes regenerálás alatt. Nem mintha sajnálnám tőle csak meglepő. Nem szoktam folyamatosan a fogyasztást nézni, most is csak véletlenül kapcsoltam át rajta h a hátralevő távot nézzek és megakadt a 11liter/km-en a szemem... :)
Mellesleg elismerésem a blogodért. Belepillantottam és elég jó és hasznos írásokat láttam. Majd egy alkalommal tüzetesebben is átnezem!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.