Forum >> Dízelmánia
Robert-jtd11-03-2007 08:21:32 // 2602
Sz.tem a műszer szerinti átlagfogyiban ne nagyon bízz,mert az nem 100%-ra pontos:)
Piritu - 1.000.00010-03-2007 22:13:11 // 2601
A múltkor a magyar hárombetűs kút "prémium" naftáját tankoltam, eddig 500 km-t mentem vele, semmi különbség. Illetve annyi, hogy az átlagfogyim (műszer szerint) 5,1-ről felment 5,5-re, de ez lehet a bolond szél hatása is.
kru08-03-2007 20:46:05 // 2600
akkor lehet, hogy simán a vákuum cső vezérli, nem tudom, talán akinek ilyen van mond tanácsot vagy talán Zepiben bízhatsz.
lausz08-03-2007 16:50:43 // 2599
hali, helye sincs a derótnak kis vékony vákumcső megy rá,és ennyi.
kru08-03-2007 08:07:49 // 2598
valami vákuumos szelep vagy mi a rosseb szabályozza még a tiédet, asszem. de elektromosnak elektromos kellene, hogy legyen, mert egy motor van benne, gondolom valaki már lehúzta a derótot...
ez lenne a tippem.
de talán Zepi ezt jobban vágja, neki hasonló gépe van.
lausz08-03-2007 06:49:42 // 2597
na de mitől nyit? és mitől zár?
pl.az enyém nem lehet elektromos nincs derót rajta.
kru07-03-2007 21:58:27 // 2596
a' nem olcsó, vagy? mármint gázzal mindig feltölteni a cuccost. vagy nitrogént nyomatsz rá? ráadásul a hűtőgázból is folyadék lesz, mikor kitágul, nem?
mi a baj a vízzel, wrx-ekre jó :-)))
egyébként nem értek a témához, de gondolom ez kézi vezérlésű lesz. vagy építetsz valami automatikát, ami méri az IC hőmérsékletét?
meg mintha lenne olyan is, hogy némi (minimális, nem tudom mennyi) vizet porlasztanak a hengerbe vagy az baromság?
Goodboy07-03-2007 21:52:53 // 2595
ez a front cooler csak akkor jo ha tudsz haladni,egyébként átmelegszik!Vizzel nem dzsuvázom a kocsit száraz hütögáz lesz!
kru07-03-2007 21:48:54 // 2594
na látom, nem tiszta vizet fog az a spray spriccelni :-)))
egyébként elég sok celsius fokot lehet nyerni ezzel, azt hinném, ugye?
gondolom egy sima front IC 40-50 fokra hűthet emelt turbó nyomás mellet, ez mennyire így? 30?
Goodboy07-03-2007 21:48:09 // 2593
Kis spricnikkel lészen meghütve!!
Goodboy07-03-2007 21:47:23 // 2592
_Kru mivan az emberünkel,eltünt??
kru07-03-2007 21:46:22 // 2591
Zepi mester és mit tervezel, vízhűtéses IC-t vagy valami vizes spray-t a mostanira?
Goodboy07-03-2007 21:45:54 // 2590
Párolgás?Fujj a kezedre tiszta alkoholt azt érezd a változást ,maj utána ua csak most kezd legyezni !Még egy kissebb égést is össze lehet szedni ilyenkor!Freon??
kru07-03-2007 21:45:02 // 2589
ja, ez más... mondjuk itt ha leragad azt szintén megérzed, mert úgy visszafogja az autót, hogy... de ledugózni nem bírod, mert a visít utána. meg szerintem nem is kell. az már nagyon hardcore dolog :-)
egyébként abból kifolyólag, hogy full elektronikus kontroll alatt áll, egy valamire való remapban gyak. állandóan csukva tartják.
többek között ezért is írtam annak idején, hogy ezért ér kb. egy kalap szart egy sima novitec dobozka, annyira bonyolultak már ezek a rendszerek, hogy túl sok a paraméter, nem elég a CR nyomást megdobni, össze kell hangolni a dolgokat.
Goodboy07-03-2007 21:43:40 // 2588
egyetértek veled Kru tanult cimborám!A tötyizés sok sok égéstérben dugokon stb lerakodott kormot eredményez ami meg sok probl okozhat!Meg kööl hajtani néha ,h ki tudjon tisztulni a cucc!
Piritu - 1.000.00007-03-2007 21:38:37 // 2587
Kösz az infót!
Eddig csak a régi OFF Kadettünkön láttam kipuff visszavezető szelepet, azt anno ledugózta a mester, mert ha "leragadt" beköpte a gyertyát és három hengeres lett a gép.
kru07-03-2007 21:35:17 // 2586
Ezt pontosan nem tudom, attól függ, mikor mennyi égéstermék keletkezik, mármint ezt tudják és eszerint van megírva a gyári map, fordulatszám függvényében.
Én úgy tudom, hogy csak részterhelésnél van nyitva.
Szerintem teljes terhelésnél talán jobb a hatásfok és akkor bezár, mert minimálisat dobna, sőt gondolom rontana a meleg levegővel.
Meg asszem alapjáraton is zárva van, de ebben nem vagyok biztos.
Ezzel az egész EGR szelep dologgal nem kell foglalkozni, csak 60-80-100e km-enként meg kell pucolni. Mivel hogy a mi motorjainkon nem lehet már se lehúzni, se ledugózni, mert szól az ECU... meg az amúgy is illegális ;-)
kru07-03-2007 21:31:03 // 2585
igazad van, vélhetően ezért viccelődnek víz/alkohol keverékkel is, gondolom az alkohol még több hőt von el, mikor párolog?!
Piritu - 1.000.00007-03-2007 21:26:43 // 2584
Tényleg mikor és mire nyit-zár a EGR? Miért csak tötymörgésnél ereszt vissza, kilóxnál nem?
Piritu - 1.000.00007-03-2007 21:24:17 // 2583
Generell a TS (mind a három) télen jobb mért adatokat produkált, mint melegben. Persze azért azt is figyelembe kell venni, hogy a nyári "könnyűfém" felni a szélesebb gummával nehezebb is, nagyobb erő kell a tekeréséhez.
kru07-03-2007 21:23:21 // 2582
Mondom, tötyörögsz, EGR önti a szart a szívósorba oszt ennyi.
Nekem, ha tötyörgök városban és kiszabadulva taposok egyet, akkor pöffent 1 jó nagy rendeset, gondolom a katból kiürül a dzsuva. Gondolom.
Zepi szerinted? :-))
kru07-03-2007 21:20:48 // 2581
Cső mester, kb. ezt akartam én is írni, egy rendesen húzott gépnél kicsit más hőmérsékletű levegő megy az IC-be, mint a gyárinál, ott tökmindegy.
A tiédnél nagyon nem :-)
Piritu - 1.000.00007-03-2007 21:19:42 // 2580
Csak azért dobtam fel a kérdést, mert ma itt 16 fok volt, totyorogtam egyet a városban, nyárit tetettem fel meg egyebek. Aztán kiszabadulva első dolgom volt a rendelkezésre álló nyomaték kipróbálása nyári gummával. Az első kigyorsítás érzésre "lagyamatagabbnak" tűnt, mint a későbiek.
Goodboy07-03-2007 21:18:29 // 2579
Nem nem a viz kb 3 x or gxorsabban vonja el a höt a közegtöl igy jobban hül a cucc
Goodboy07-03-2007 21:17:01 // 2578
Csao Kru!Egy gyári coolernek szinte mindegy az idö,de egy méretes cooler észlelhetö nem kicsit hidegben,nekem lesz bele épitve hütöfej is nyári merlegre!!
kru07-03-2007 21:15:58 // 2577
Szerintem a TS-nél nem a hideget tapasztaltad, hanem a harapnivaló párás levegőt, nem?
Turbós benzines autónál én annak idején a tavaszi/őszi időt szerettem nagyon, az álom volt, annyira lehetett érezni, vagy egy hirtelen nyári zápor után, mikor az út fel is száradt és nem volt veszélyes :-)) otthon (Vas megye) jó kis reggeli vagy kora esti időtájt, erdősebb részeken, ahol harapni lehetett a párás levegőt annyira ment az autó, hogy ihaj.
Ez nyilván segítette a jobb égést, gondolom.
Egyébként spriccelnek az IC-be komolyabb helyeken némi vizet, a párás levegőből gondolom felszabadul némi zoxigén, ami jótékony hatású...
kru07-03-2007 21:11:59 // 2576
P'tu, sztem mindkettőtöknek igaza van, csak másról beszéltek. Igen, azért teszik fel, hogy visszahűtse és Zepi meg azt mondja, hogy azért hűtik vissza, hogy a levegő a hengerbe küldve jobb hatásfokkal dolgozzon...
Egyébként szerintem egy gyári konfig nincs annyira kihegyezve, hogy megérezd, ha kevésbé hűt vissza, főleg, hogy az egy radiátor, szerintem ha a kinti hőmérséklet 5-10 fok C (ami mostanában előfordul), akkor nagyon lassan haladva is visszahűti simán kb. 40 fokosra a levegőt. Legalábbis ezt gyanítom, bár a franc se tudja.
Mindenesetre szerintem a városi tötymörgésnek szerintem inkább olyan hatása lehet, mondom laikusként, ha nincs teljes terhelésen a motor, az EGR nyitogat rendesen és az a melegebb kipuf levegő, amit beönt ilyenkor a szívósorba direktbe, az ronthat valamit.
Plusz szerintem ilyenkor, mikor nem ég el rendesen a cucc, akkor talán fel is gyülemlik némi anyag a kipuf.rendszerben és kicsit megfogja, de ez már csak olyan belemagyarázás részemről, lehet, hogy egy oltári nagy baromság.
Piritu - 1.000.00007-03-2007 19:39:27 // 2575
Én kis oktondi meg azt gondoltam, hogy azért teszik fel az IC-t, hogy visszahűtse az összenyomástól felmelegedett levegőt...
Piritu - 1.000.00007-03-2007 19:37:36 // 2574
Pedig még a szűrőcsere témakörén nem is gondolkodtam -:))
Goodboy07-03-2007 19:24:10 // 2573
igen,hideg levegö jobban sürithetö,ehez több üzemanyag adhato igy jobb a teljesitmény!
Goodboy07-03-2007 19:22:34 // 2572
Na megy ez neked!Mikor cserélsz olajat,megnézhetem,mi a szint idöd 1 hétz?DDDDDDDDDDDDD
Piritu - 1.000.00007-03-2007 19:16:17 // 2571
Viccet félretéve, az IC-t csak a menetszél hűti ugye?
Lehet az, hogy az ember városi lassú közlekedésnél - mivel nem hűt az IC - gyengébbnek érzi a kocsit?
A TS-nél tapasztaltam, hogy hidegben jobban megy a gép, olajkályhánál is lehet ilyen jelenség?
Piritu - 1.000.00007-03-2007 19:11:44 // 2570
Akkor megvan a teendő:
1. mosóadalékot betölteni
2. gagyi olajjal kiöblíteni
3. motort szétszedni, mindent tisztára törölni
4. motort összerakni
5. új olajat betölteni
Lassan összeáll a kép egy olajcseréről -:)))
Goodboy07-03-2007 19:00:30 // 2569
vág az eszed komám!DDD!Ink az mint a mosoadalék,ami 70-90% ban petroleum ami ugye roncsolja az olaj molekuláit!!
Piritu - 1.000.00007-03-2007 18:50:02 // 2568
Bocsi, de akkor nem a gagyi olaj marad benne?
Goodboy07-03-2007 18:45:41 // 2567
motormoso után gyagyi olajjal ki szokták öbliteni ujbol a mocit!!
Goodboy07-03-2007 18:44:31 // 2566
Kovi!Könnyen irtad,h szétszedeted,de 1 napos melo,futömü le stb!
Ferke07-03-2007 18:24:55 // 2565
Teljes egyetértés!:) Ezek az adalék-dolgok nekem sem jönnek be...
lausz07-03-2007 17:30:22 // 2564
wr diesel 5w-40-et használok 5-6 szor cseréltemmég soha nem kellett
utánatölteni.
Kovi07-03-2007 14:31:19 // 2563
Köszönöm szépen a tanácsokat szét szereltetem.
kru07-03-2007 13:35:34 // 2562
Pro-tec olaj adalék és motormosó témában.
Nem tudom, lehet, hogy én vagyok megrögzött, de valahogy fázom ezektől, mert elméletileg ugye 100%-ig nem bír kifolyni az olaj sem a motorból. Akkor meg egy ilyen mosó adalék is bent marad valamennyire. Inkább gyakrabban cserélek olajat.
Buddha07-03-2007 12:18:15 // 2561
TáDé kollega rátapintott a lényegre, valószínűleg a kuplung a hibás! A szerkezeten és a hidraulikán felül lehet még a tárcsa agyrésze is, ha összegyógyult a nyelestengely bordáival és nem csúszik szabadon.
kando.07-03-2007 12:10:29 // 2560
Hali!
Lehetne majd még kérdésem ? :))))
Nem tudom, a múltkor megjött az email ?
TáDé07-03-2007 11:42:20 // 2559
Kuplung szerkezet lehet a ludas vagy a fölső munkahenger nem nyom rendesen.
Kompressz úr07-03-2007 11:34:54 // 2558
Ez valami egyedi hiba lehet, mert ilyet sem a 147esem, sem az SW, sem pedig a 159 nem produkált még sose, mindegyik hatsebességes váltóval volt/van.
Piritu - 1.000.00007-03-2007 10:09:56 // 2557
Nekem egyenlőre annyi tappasztasztalatom van, hogy először mindig elfelejtettem a 6-ot kapcsolni, mert előtte 600e km-en ötös váltóm volt. Most így 5e km után viszont egyre jobban tetszik, lehet "moslékot keverni"
-:))
Piritu - 1.000.00007-03-2007 10:06:01 // 2556
Mikor kell beleönteni? Csere előtt?
Kovi07-03-2007 09:53:22 // 2555
Helló.
Megint kérdezek!!:-)))
Kinek van tapasztalata 6-speed-es váltoval kapcsolatban??
Nagyon nehezen veszi a hátramenettet meg ritkán az 1-est és az 1-be akkor be is ragad akkor rárugok a kuplungra és utána jó mi lehet a baj???
Lehet kuplungot kéne csrélni pedig ugy kb pont középen fóg.
Süti07-03-2007 08:54:23 // 2554
Pro-tec olaj adalék,háááát,kb 1500-2000 ft,de én mindíg bele fogom önteni,más ennyit cigizik el egy nap alatt)
Wickey07-03-2007 08:51:34 // 2553
juteszembe, lentebb írtál motormosó / öblítő adalékról.
Pontosan mit használsz, és mennyibe fáj az?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
525
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?