Forum >> Dízelmánia

kru25-05-2007 14:26:57 // 3052
ne nézz lujzernek, lécci... :-))

egyébként fel is vetetted a másik témát ezzel kapcsolatosan, tipikus Alfa érted, hogy a trip computert is le kell nullázni, meg az old school napi km számlálót is, persze nem kell, de ha azt akarod, hogy szinkronban menjenek...
Selmak25-05-2007 14:26:11 // 3051
Nekem 999 után nulláz.
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2007 14:25:11 // 3050
nah de akkor csal a fogyi mutató, ha ne nullázod le tankolás után, mert ugye ezt sokan elfelejtik...
példa:
1100 km megteszel a fogyi 5.2l, teletankolod megteszel 900km-t az átlag fogyi 5.6 mert a 2000km-hez képest méri...
kru25-05-2007 14:21:10 // 3049
Mákod van :-)))
Nem tudom enyém miért csal ennyit, meg sok más 156 tulajé is.
Attie25-05-2007 13:46:02 // 3047
A kurva sok dugó nálam is játszik :))

Amúgy nekem is a valós 6.6 fogyihoz 5.7-et mutatott a comp.
kru25-05-2007 13:40:49 // 3046
figyi ha elmegyek 56 literrel 1100km-t akkor nem csalhat anyira a mérő....

Mivel nem írtad meg, hogy az 56 liter tankolásakor épp milyen átlagfogyit mutatott, így nem tudom megítélni, hogy csal-e :-))))))
Ferke25-05-2007 13:31:47 // 3045
Vicces, hogy amióta az uno-val járok melózni, alfakíméléses okokból, jóval több a havi üzemanyagkiadásom.:((( (Ja, az uno 1.1-es, benyás..)
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2007 13:26:50 // 3044
nem azt mondom, biztos csal valamennyit.... de hát akkor s hol van egy benzineshez képest????
Ferke25-05-2007 13:20:14 // 3043
Én csurig tankoltam kőbányán, és legközelebb Veronában tankoltam, úgy, hogy még mászkáltam ott 30-40 km-t.
Ez összesen 1200 km volt:))
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2007 13:15:10 // 3042
figyi ha elmegyek 56 literrel 1100km-t akkor nem csalhat anyira a mérő....
kru25-05-2007 13:07:21 // 3041
Jahhh, olyat én is mutatok, de az kamu. Mármint egy pontatlan szar.

Éppúgy a pillanatnyi fogyasztásra 2.4 tök átlagos, mondjuk 6.ban 90-nel vagy 100-al, tempomat, egyenletes sebességgel haladva egy nagyon-nagyon enyhén lejtős úton,
pl. M1-M7-en befelé Bp-re, az összefutás és a Tesco között simán, bármikor mutatok ilyet, de az nem jelent semmit.
Cgo25-05-2007 13:02:51 // 3040
nalam 4.9 es 6.2 kozott mozog az atlag.
Cgo25-05-2007 13:01:57 // 3039
lattam mar 156 SW 2.4 JTD-vel 3,9-es atlagot... igaz, computer szerint.
Cgo25-05-2007 13:01:07 // 3038
az enyem biza nagyon eszreveszi, igan nem gyari a klima. elozesnel ki is szoktam kapcsolni neha
Cgo25-05-2007 13:00:26 // 3037
mikor megvettem a JTD-t az 1.6-bol atulve olyan lustanak tunt, hogy rogton vittem csipre, de nem valami durva fustolos programra, hanem csak egy kis frissitesre :) a GPS szerint 197 a vege, de ott mar majdnem szetesett, ez ora szerint 210-en tul volt!!!!
Cgo25-05-2007 12:58:52 // 3036
en elsosorban nem teljesitmenyre gondoltam, hanem szigetelesre, konnyitesre, rezgescsillapitasra. akkor ez meg nem volt olyan fontos, mint ma.
kru25-05-2007 12:56:33 // 3035
Gyerekek, javaslom, ha fogyiról beszélgettek, akkor azonos mérési rendszerben, mégpedig mindenki a tankolás közötti távok+tankolt mennyiség alapján visszaszámolva (ráadásul mindig azonos stílusban tankolva, azaz mennyire töltöd tele).

Már sokszor volt róla szó, hogy a 156 trip computere képes 0.5-1.2 literrel is alálőni, míg a 147-é állítólag sokkal pontosabb, gondolom a gt-nél is.
A 166-ét szintén nem tudom.

Az enyém is csal rendesen és nem a dugózás miatt, egy ízig-vérig autópálya, szinte nulla alapjárati állással is képes csalni mondjuk 0.8litert.
Az átlagfogyim 5.8 és 6.3 körül alakul, városi használattól függően, de ez a valóságban 7-7.5 liter.
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2007 12:14:30 // 3034
nekem is 5.2-5.6 városban :)))))
Ferke25-05-2007 11:54:40 // 3033
Akkor lehet,h ogy a kasztni miatt van, én a 46-os és az 56-os 1.6TS-sel jártam, legjobb esetben 10 liter volt.
A jtd-vel viszont még nem tudtam 7 fölé menni soha. Asszony meg 5,2 csinált, városban, fogalmam sincs, hogy hogyan.:)))
Halesz25-05-2007 11:48:38 // 3032
8,5 városban, kurvasok dugóval :) ha meg nem dugó, akkor sem tudom rávenni magam, hogy 4-esnél feljebb kapcsoljak... Mondjuk ez az én hülyeségem :)

A blogomban van egy bejegyzés, a Seleniás hétvégém átlagfogyijához...

Az viszont gáz, hogy BeeGee az 1,8-assal ugyanezt az eredményt hozta majdnem. Bár ő azt mondja, hogy szerinte a fedélzeti comp-ja egy litert csal lefelé, utána szokott számolni.
Attie25-05-2007 11:47:28 // 3031
Én ha jól emlékszem, akkor pont a 16V húz már jobban alulról.
Attie25-05-2007 11:46:28 // 3030
Hát azért nem teljesen :)
1.6 TS 145 10 literrel járkál Bp-en. Nekem a 2.0 TS volt 11-12 liter.
A dízelem meg 9 litert evett meg itt Bp-en. Haleszé is 8-9 között fogyaszt itt.
Viszont most vegyesben (140 km Bp és 700 km vidék/autópálya) 6.6 liter lett. Ez már OK-s :))
Ferke25-05-2007 11:12:07 // 3029
Na igen. Pont volt most egy olyan gondom, hogy nem húzta be rögtön a kompresszor kuplungját a mágneskapcsoló. Rendesen figyelnem kellett, hogy mikor húzza be, mikor nem, mert még az alapjáraton se nagyon vettem észre, hogy működött-e vagy sem.:))
Selmak25-05-2007 10:56:28 // 3028
JTD másik aranyos tulajdonsága hogy észre se veszi hogy bekapcsoltad klimát, míg gyengébb benzineseknél előzéskor ki kell kapcsolni aklimát.
Ferke25-05-2007 10:46:48 // 3027
Az az 1-2 liter azért jóval több, simán lehet akár 2x annyi is!:) néhány 1.6 TS folyamatos városi közlekedés esetén 12 litert kajál, míg a jtd-nél a 7 liter kb a plafon.:)
Ferke25-05-2007 10:45:44 // 3026
És még a váltóik sem bírják, főleg a tiptronic-ok sorban térdelnek le.:)
WarbiRunner (Gyuri)25-05-2007 10:43:56 // 3025
Egy újabb turbodízel teljesítményéhez képest talán nem, de ha azt nézzük, hogy egy átlag 1.6-os benzinessel simán felveszi a versenyt, viszont azoknál 1-2 literrel kevesebbet fogyaszt, akkor már nem is rossz.
Nem tudom, hogy Neked mennyire van "csippelve" (115? 130?), de a sokhelyen hírdetett 130LE 305Nm-re átmappelt paraméterekkel meg már egyenesen sportos. Legalábbis kb. annyit tud, mint egy gyári Fabia RS amit ugye "sportkocsinak" szántak.
Nem mellesleg egyáltalán nem vágyom 16 szelepre (valószínűleg további nyomatékvesztést okoz alul) és változógeometriás túróra sem és kettős lendtömegre sem.
Viszont az oldaladon van egy szép fotó 200 feletti sebességről. Ezt átprogramozás előtt, vagy után futotta a gép? Mert nekem jelenleg a 200-zat csak alulról közelíti (195), bár igaz a gumijaim /65-ösök .
Erhard 242 (Pure Energy)25-05-2007 09:27:48 // 3024
én örülök neki, hogy a régi jtd-m van, a walis-osok fogják a fejüket a bmw320d miatt, sorba dobálják le a hengerfejet, szintúgy a pdtdi-k... sok a lóerő, nagy a nyomás....
Cgo25-05-2007 09:12:58 // 3023
az utobbi par evben akkora fejlesztest kaptak a turbodizel motorok, hogy a mi oreg JTD-nk, ami lenyegeben meg az elso common rail sorozat, nem nagyon rughat labdaba.
WarbiRunner (Gyuri)24-05-2007 15:26:12 // 3022
Na ennek örülök, hogy nem hiba. Csak azért lett gyanús, mert az após Sejatja (2 éves Altea) nem csinál ilyet. Gondolom a benne levő kettős lendtömeg ezen is csillapíthat, meg a motor felfüggesztésénél is jobban odafigyelhettek erre.
Selmak24-05-2007 15:15:41 // 3021
Normális. Ennek motornak nagy a lendtömege, nagy kompressziója, azért rákódik meg leállításkor. A klattyanás a szelpdeklit fedő műanyag tepsitől is számazhat ha már meglötyögősödtek a gumbakjai.
WarbiRunner (Gyuri)24-05-2007 15:10:36 // 3020
Kicsit szubjektív kérdésem lenne:
a 146 JTD-nél mennyire normális, hogy a leállítás amolyan teherautós. Nem tudom jól megfogalmazni, de kicsit megrázkódik szinte az egész műszerfal és egy "klattyanás" kíséretében áll le a motor, nem szép finoman. A klattyanás alatt nem határozott koppanó, vagy hasonló hangot értek. Kicsit olyan, mint mikor pl. egy Ikarust leállítanak. Haverom szerint a dízel az ilyen. Ilyen?
Ha normális a dolog, akkor nem foglalkozok vele, simán belefér az ízlésvilágomba, csak kicsit aggaszt.
Erős hirtelen kupplungoláskor (pl. kettesbe visszaváltás és gázadás) is zakkan néha egyet. Az előző tulaj szerint (és szerintem is) valamelyik motortartó adja a hangot. Szerinte megszokás kérdése, mindíg ilyen volt. De van egy olyan érzésem, hogy orvoslandó ez is. Tény, hogy egy hete nem zakkant, de tudom, hogy csak azért, mert nem "falábbal" vezetem.
zender24-05-2007 15:07:06 // 3019
Márkakereskedő hirdetésében láttam, igaz még régebben. Lehet befürödtek vele, aztán süllyesztették az ügyet..:) Azért jó eséllyel kibírná a garos időszakot, utána meg már nem ők a sárosak..:) Nyílván nem lenne humoros, ha én szívnám be. Szóval ne vegyek ilyet 12 milláért?:)
kru24-05-2007 15:01:03 // 3018
Gondnak nem gond, sőt! Kevés így is :-)))) Lehetne vinni azt lazán 230-240-ig :-)))))))
De az vagy 460Nm nyomatékcsúcs így hasra.

Csak arra próbáltam utalni, hogy aki gyári chipes 159-es chipekről, ott valami simli van!!
A gyár nem hülye, nem vágja maga alatt a fát a garanciális időszak alatt... :-)


ui. nem rossz az az F40-es váltó egyébként, már megszerettem, eleinte nem tetszett, de mióta olajat cseréltettem benne, azóta nagyon fincsi.
Selmak24-05-2007 14:02:57 // 3017
Mondjuk az nem gond hogy felül erősebb lett a motor. KOPEL váltó sokkal inkább.
kru24-05-2007 12:57:16 // 3016
És tegyük hozzá, ez már nem is Fiat hajtáslánc, mert a gta-ban lévő még ennyit sem bír, hanem GM. A Saab 9-3 meg új Opel Signum/Vectra jön le pont ilyennel a gyártósorról.
Cgo24-05-2007 12:27:25 // 3015
igy van, eppen ezt beszeltuk Esztergomban Szamosival es Sputtal. Raadasul nem is nagyon erdemes kiserletezni vele, ha nem vagyik az ember egy valtocserere...
kru24-05-2007 09:07:30 // 3014
És mi sem bizonyítja jobban igazamat, hogy a 159 2.4 20V újabb verziója, amit 210lovas, nem meglepő módon maradt max. 400Nm-es...

A nyomatékgörbét kicsit kitolták/kikalapálták, hogy magasabb fordulaton is több nyomatékot adjon le, így kijött a kozmetikában a 210 ló.

De a váltó többet hivatalosan nem bír, nem véletlenül nem lökik meg jobban a motort. Mert abban van még tartalék bőven.
kru24-05-2007 09:02:54 // 3013
Gyári chip-es nem hiszem, maximum valamelyik helyi Alfa kereskedő berakja és átvállalja a garanciát... vagy azt mondja.

Mindezt azért nem hiszem, mert a 156/159 20V váltója 400Nm-ig van hitelesítve, az a chip meg fölé lő bőven.
zender24-05-2007 08:36:20 // 3012
Akkor már eccerűbb, ha veszek egy 159-es kasztnit is hozzá..:) Abból még gyári chip-es is van, aszt 240 paciból gazdálkodhatok..:) vagy garázdálkodhatok.:)
zender24-05-2007 08:33:42 // 3011
Jó anyag!:)
Csak Miskolcon nem lehet kapni, úgyhogy egy közeli kisvárosba, Felsőzsolcára kell kimennem érte..:(
Asszem a kéket is ki fogom próbálni..:)
Azt meg tudom, hogy a szívem csücske az 5 hengeres dízel..:))
kru24-05-2007 08:30:10 // 3010
Ja, a múltkori kérdésedre: sztem kb. mindent cserélned kellene... motor, ECU, turbó, váltó, difi, stb.
kru24-05-2007 08:25:25 // 3009
Dettó. Kizárólag 300km város fogyasztása piros spurival múltkoriban 7.2 liter/100km és nem computer szerint (comp szerint 6.3 volt), hanem tankolás alapján kiszámolva. És én sem kíméltem egyrészt, másrészt sok dugózás is volt benne...

Mondjuk a fogy. egy dolog, engem ami elbűvölt, hogy alapjáraton olyan finoman ketyeg (ez már a kékkel), mintha nem is olajos lenne :-)))
zender24-05-2007 07:55:52 // 3008
No, én a piros spurit használom 3 tankolás óta, és folyamatosan csökkentette a fogyasztást. Utóbbi két alkalommal 7,3, és 7,2/100km, és 700+ km után tankoltam. Azt azért még hozzátenném, hogy szinte full város, és nem fogjuk vissza magunkat az asszonnyal..:))
kru24-05-2007 06:50:44 // 3007
Gratula a géphez! Nagyon extra ez az új designú fa kormány! Eleinte nem tetszett, de az utóbbi időben nagyon oda lettem érte, ahogy egyre többet néztem!!


Itt: JG-2
Hogy miben más? Nekem még csendesebben jár tőle a motor.

De próbáld ki az Agip BluDiesel-t is, Selmakék szerint az is hasonló a spurihoz, hatásra és nincs vele macera az öntögetéssel, méricskéléssel.
GEORGE23-05-2007 23:41:59 // 3006
Erről a KÉK Spuriról van linked? Képed.
A múltkor láttam piros Spurit.
Ez miben más?
GEORGE23-05-2007 23:38:20 // 3005
Szevasztok, mától én is mániás lettem :-)
Cgo23-05-2007 12:00:15 // 3004
majdnem elerted :) jo a kep!!!
Attie23-05-2007 09:06:22 // 3003
Happy 3k :))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.