retyó próbálkozott ezzel csúfos vége is lett ...
off azért mily érdekes ezen liberális demokrácia, mikor eldöntheted faxxal akarsz nő lenni avagy anélkül esetleg növeszteni egyet de az élet minden más területén a korlátoknak a korlátja ...
on
Forum >> Erőforrás alternativák
Erhard 242 (Pure Energy)13-09-2021 10:47:22 // 3267
Zsolt15513-09-2021 10:38:54 // 3266
Mint a 2000-es évváltás. Megáll minden, meghal minden számítógép, ...
Meg kihalunk, és itt világvége, mert a Majáknak betelt a naptára. :-)))
Meg kihalunk, és itt világvége, mert a Majáknak betelt a naptára. :-)))
Kócosw13-09-2021 05:52:14 // 3265
nicsak bicsak miről is irtam itt lentebb erre mit mond a bácsi...
klatty
klatty
Kócosw11-09-2021 20:52:57 // 3264
mondom en sok volt itt a puki...😎
Erhard 242 (Pure Energy)11-09-2021 19:46:47 // 3263
Egyébként pont a nagy marha tenyésztés után jött a kis jégkorszak, sok volt a metán 😁
Kócosw11-09-2021 19:26:27 // 3262
amen... Klimavaltozas se volt meg soha a történelem folyamán.
Jah de... pedig akkor se ipar se autok nem voltak.Sztem sokat pukizhattak anno vagy nemtom....
Jah de... pedig akkor se ipar se autok nem voltak.Sztem sokat pukizhattak anno vagy nemtom....
Zsolt15511-09-2021 06:53:38 // 3261
A nagyon zöldek hőbörgéssel sok mindent "elérnek".
Ausztráliában az őslakosok évezredeken keresztül - tapasztalatból - előtüzekkel előzték meg a nagy tűzvészeket. Röviden az elszáradt aljnövényzetet előtűzekkel felégették, mielőtt a nagy forróságban öngyulladás miatt nagyobb tűzvész lenne.
A XVIII.majd a XIX.században a telepesek átvették ezt a gyakorlatot.
Majd jöttek a nagyon-nagyon zöldek, hogy a CO2, meg a füst, meg a környezetszennyezés, globális felmelegedés, ... és le kell állítani ezt a régi hibás gyakorlatot. Elérték, megtörtént.
Aztán par év megelőző tűz elmaradása után tavaly olyan tűzvész lett az öngyulladás miatt, hogy emberek haltak meg, és iszonyatos kár érte az élővilágot. Az anyagiról nem is beszélve.
Utána nem azt mondták a nagyon zöldek, hogy hülyeséget mondtunk, és a többszáz éves gyakorlatnak mégis jó szerepe volt.
Hanem: "Ugye, ugye ....Megmondtuk! Globális felmelegedés! Ugye, ugye ...
Az emberi hülyeség jelképei az ilyen zöldek!
🤔😤😤😤
Ausztráliában az őslakosok évezredeken keresztül - tapasztalatból - előtüzekkel előzték meg a nagy tűzvészeket. Röviden az elszáradt aljnövényzetet előtűzekkel felégették, mielőtt a nagy forróságban öngyulladás miatt nagyobb tűzvész lenne.
A XVIII.majd a XIX.században a telepesek átvették ezt a gyakorlatot.
Majd jöttek a nagyon-nagyon zöldek, hogy a CO2, meg a füst, meg a környezetszennyezés, globális felmelegedés, ... és le kell állítani ezt a régi hibás gyakorlatot. Elérték, megtörtént.
Aztán par év megelőző tűz elmaradása után tavaly olyan tűzvész lett az öngyulladás miatt, hogy emberek haltak meg, és iszonyatos kár érte az élővilágot. Az anyagiról nem is beszélve.
Utána nem azt mondták a nagyon zöldek, hogy hülyeséget mondtunk, és a többszáz éves gyakorlatnak mégis jó szerepe volt.
Hanem: "Ugye, ugye ....Megmondtuk! Globális felmelegedés! Ugye, ugye ...
Az emberi hülyeség jelképei az ilyen zöldek!
🤔😤😤😤
Zsolt15511-09-2021 06:37:08 // 3260
Ahogy mondani szokták: "... Nekik a szar sem elég keserű!..."
🤣🤣🤣
🤣🤣🤣
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2021 22:01:29 // 3259
A magasfesz az olyan, mint a lepke...ne fogd meg, nem szabad...Andi 🤣🤣🤣🤣
Kócosw09-09-2021 20:52:10 // 3258
van némi ralatasom a németországi dolgokra.Erdemes a gazdasagi mutatoikat megnezni.Allamadossag GDP arányosan, infláció...Erősödtek kint a zöldek egy olyan kancellárnő jelölttel hogy húha.Koboldok az akkumulatorokban ,áramtárolás a kábelekben.Pfff...
Kócosw09-09-2021 20:47:00 // 3257
A zöldek sose lesznek azok .A nagyon zöldek munchennel lezartak az autopalyakat ilatakozasul az IAA ellen.Annyira kepben vannak hogy lenyegeben ott mar csak drotos autot mutatnak be ....plusz lefogad hogy az összes autoval ment a helyszinre tiltakozni az auto ellen .Mint mikor kivonultak észak németországi erdőhöz hogy megovjak az irtastol, aztan sajat maguk vagdostak ki fakaz amikből kuckokat csinaltak es koltoztek bele a fákat megóvni ..
Liquid09-09-2021 20:33:53 // 3256
egész jól összeszedted, én megtartanám az Xtrail-t, mert az már egy kulturált modern autó, ahhoz nem elég öreg hogy baja legyen gondolom a Föld-Holdat se tetted meg vele 2x kitiltani nem mostanában fogják, főleg nem kishazánkban. Nyilván a Stelvio is tökéletes választás, ha elindult a vezérhangya :)
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2021 15:49:13 // 3255
Egy 5 éves dízel emissziója már egészen alacsony, és még vagy 8 év mire azt kitiltják. Miért kell lecserélni? Sok a méter már benne? Kb 5 tonna Co2 ha legyártanak neked egy autót. Valószínű, hogy "zöldebb" vagy, ha megtartod és használod a jelenlegit amíg fenntartható. Egy modern dízeled van, jó hatásfokkal, ebből bármilyen új benzinesbe is ülsz, az 5 tonnát sosem dolgozza le, sőt csökkenni sem nagyon fog, ennyi szennyezést felírhatsz magadnak. :-)
Egyébként ikeás hurcolkodáshoz tökéletes megoldás egy jó vonóhorog is.
Egyébként ikeás hurcolkodáshoz tökéletes megoldás egy jó vonóhorog is.
tdemeter09-09-2021 15:22:50 // 3254
Az jól hangzik, majd megnézem már
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2021 15:09:33 // 3253
októberben nyílik egy vissza nem térítendő pályázat napelemre és hőszivattyús fűtésrendszerre 11.5 milla értékben ...
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2021 15:07:10 // 3252
jelenleg egyik sem éri meg a magas áruk miatt hiába mantrázzák, akkor nekem már rég lenne városinak, azaz az asszonynak... volt, kipróbáltuk, töltöttük, nem érte meg...eladtuk, az megérte...
tdemeter09-09-2021 15:05:20 // 3251
Csak, hogy jobb legyen a lelkednek, nem értek veled egyet, mert azzal, hogy lecserélted a régi autódat egy E6D giuliára igenis sokkal környezet tudatosabb voltál szerintem:)
Én legalább is így érzem magam az enyémbe, hogy jó-jó, benzines, de mégsem 15 éves.
Nálunk egy jó ideje megy már a dilemma, hogy hova tovább 5 éves dízel Xtrail... Nekünk pont értelmes lenne az elektromos, mert napi szinten 20-30 km-ert ingázunk a ház és a cég között, de alapvetően több dolog is van amivel értelmesen nem lehet magadban elszámolni, mert nem jön ki sehogy sem. Az egyik ilyen dolog a " Zöldebb leszek-e?" kérdés.
A párommal úgy gondoljuk, hogy igen, jól éreznénk magunkat, ha zöldebbek (nem sötétzöldek:) lehetnénk.
De akkor:
1,
- Ha elektromos autóba ruházunk be, akkor be kéne ruházni napelemre is. Az mondjuk 3-4 milla minimum lenne szerintem, ezt hozzá is csaphatjuk az autó árához máris. A napelem nincs a semmiből, legyártod, szállítod, felszerelteted, üzemelteted, javíttatod, máris extra co2, amivel eddig nem számoltunk. Elképzeljük, hogy majd 10-15 évig (mire a hitelt kifizeted) jó lesz.
-Hosszú távon azonban még lehet jó is, hiszen valamivel csökkenti a kiadásainkat, de mennyivel? Ami biztos, hogy az áram ára iszonyúan el fog szállni a mostanihoz képest. Az,hogy a kormányunk mesterségesen alacsonyan tartja az árakat nem ment meg minket örökké a többletköltségektől. Tehát ha most villannyal mondjuk 2 litkóval eljárok, az tök jó, de ez könnyen felszaladhat mondjuk 6-8-ra is pár éven belül (ha tényleg az európai áram ár átlagot fogjuk majd fizetni mi is az áramért)
Mindig annak megy fel az ára amire nagy a kereslet és amiből hiány van, ha az áram pont ilyen lesz hamarosan. Majd gyertyánál nézhetjük a netflixet hogy mindenki tölthesse az autóját. :)
A másik ilyen kérdés, hogy "oké, de akkor milyen autó legyen?"
2a,
- Az X-trail a családi+céges rohangálós/mindenes autó, amibe minden belefér (fél ikeát hazahoztuk már vele) emiatt kis autóra nem cserélhetem+amit veszünk annak kényelmesnek is kéne lennie, vagyis kis autó megint nem jöhet szóba
- A nagy és elektromos általában nem jó kombó, drága lesz.
-Persze jó lenne ha lenne a minél nagyobb hatótáv is, ha minél nagyobb egy autó annál kisebb a hatótáv vagy k.drága autó. Olyan nincs, hogy reggel elindulok valahová és nem tudom, hogy odaérek-e majd. Van, hogy rohanni kell, nem érünk rá, mert el vagyunk késve, ilyenkor még tankolni is idő kiesés, nemhogy órákra beállni valahová.
-A Dunakanyarban ahol élek kb 0 db töltőt helyeztek üzembe az elmúlt 2-3 évben, csak a meglévők vannak. Néhány bevásárló hely (lidl) ad újabban 22kw-os töltőfejet, fél órára ingyé, de az nem céges felhasználásra jó, így nem igazán alternatíva.
2b,
- Legyen akkor plugin-hybrid, milyen jó az, majd megyünk hétköznap villannyal, hétvégén meg benzinnel. Nagy is lesz, szép is, kényelmes is és zöld (a rendszáma)!
De az meg soha az életben nem térül meg. Veszek majd valamit 15-20 milláért és elhiszem, hogy akkor most barmira zöld vagyok. Még veszek mellé egy napelemet is és akkor én termelem az áram egy részét. Máris 24 millánál járok.(kicsit sarkosítva persze) Mindezt úgy, hogy az X-trail (ami megvan és a piaci értéke úgy 5 misi) eszik vagy 6 litert 100-on és nem kell hozzá nyúlni semmit sem, csak beleülni. (Persze jövőre lehet, hogy kitiltanak majd Budapestről vele)
Innen még az emisszió is nagy kérdés, mert plugin-hybrid extra berendezéseit le kell gyártani, ki kell fizetni, napelemmel etetni, ezek sem a semmiből lesznek, a végén szerintem semmivel sem leszek zöldebb.
2c,
- Legyen akkor egy fasza Stelvio, a Julis mellé szépen mutatna, a lelkemnek is jó (csak máshogy mint egy elektromos:) és elmondhatom, hogy jó-jó, nem villany, de nem is került annyiba és legalább E6D,no kompromisszum és azért mégiscsak Zöldebb mint az előző Dízel Xtrail...
Szóval szerintem jól nem lehet járni egy ilyen váltással, de zöldülni bármelyikkel lehet.
Én legalább is így érzem magam az enyémbe, hogy jó-jó, benzines, de mégsem 15 éves.
Nálunk egy jó ideje megy már a dilemma, hogy hova tovább 5 éves dízel Xtrail... Nekünk pont értelmes lenne az elektromos, mert napi szinten 20-30 km-ert ingázunk a ház és a cég között, de alapvetően több dolog is van amivel értelmesen nem lehet magadban elszámolni, mert nem jön ki sehogy sem. Az egyik ilyen dolog a " Zöldebb leszek-e?" kérdés.
A párommal úgy gondoljuk, hogy igen, jól éreznénk magunkat, ha zöldebbek (nem sötétzöldek:) lehetnénk.
De akkor:
1,
- Ha elektromos autóba ruházunk be, akkor be kéne ruházni napelemre is. Az mondjuk 3-4 milla minimum lenne szerintem, ezt hozzá is csaphatjuk az autó árához máris. A napelem nincs a semmiből, legyártod, szállítod, felszerelteted, üzemelteted, javíttatod, máris extra co2, amivel eddig nem számoltunk. Elképzeljük, hogy majd 10-15 évig (mire a hitelt kifizeted) jó lesz.
-Hosszú távon azonban még lehet jó is, hiszen valamivel csökkenti a kiadásainkat, de mennyivel? Ami biztos, hogy az áram ára iszonyúan el fog szállni a mostanihoz képest. Az,hogy a kormányunk mesterségesen alacsonyan tartja az árakat nem ment meg minket örökké a többletköltségektől. Tehát ha most villannyal mondjuk 2 litkóval eljárok, az tök jó, de ez könnyen felszaladhat mondjuk 6-8-ra is pár éven belül (ha tényleg az európai áram ár átlagot fogjuk majd fizetni mi is az áramért)
Mindig annak megy fel az ára amire nagy a kereslet és amiből hiány van, ha az áram pont ilyen lesz hamarosan. Majd gyertyánál nézhetjük a netflixet hogy mindenki tölthesse az autóját. :)
A másik ilyen kérdés, hogy "oké, de akkor milyen autó legyen?"
2a,
- Az X-trail a családi+céges rohangálós/mindenes autó, amibe minden belefér (fél ikeát hazahoztuk már vele) emiatt kis autóra nem cserélhetem+amit veszünk annak kényelmesnek is kéne lennie, vagyis kis autó megint nem jöhet szóba
- A nagy és elektromos általában nem jó kombó, drága lesz.
-Persze jó lenne ha lenne a minél nagyobb hatótáv is, ha minél nagyobb egy autó annál kisebb a hatótáv vagy k.drága autó. Olyan nincs, hogy reggel elindulok valahová és nem tudom, hogy odaérek-e majd. Van, hogy rohanni kell, nem érünk rá, mert el vagyunk késve, ilyenkor még tankolni is idő kiesés, nemhogy órákra beállni valahová.
-A Dunakanyarban ahol élek kb 0 db töltőt helyeztek üzembe az elmúlt 2-3 évben, csak a meglévők vannak. Néhány bevásárló hely (lidl) ad újabban 22kw-os töltőfejet, fél órára ingyé, de az nem céges felhasználásra jó, így nem igazán alternatíva.
2b,
- Legyen akkor plugin-hybrid, milyen jó az, majd megyünk hétköznap villannyal, hétvégén meg benzinnel. Nagy is lesz, szép is, kényelmes is és zöld (a rendszáma)!
De az meg soha az életben nem térül meg. Veszek majd valamit 15-20 milláért és elhiszem, hogy akkor most barmira zöld vagyok. Még veszek mellé egy napelemet is és akkor én termelem az áram egy részét. Máris 24 millánál járok.(kicsit sarkosítva persze) Mindezt úgy, hogy az X-trail (ami megvan és a piaci értéke úgy 5 misi) eszik vagy 6 litert 100-on és nem kell hozzá nyúlni semmit sem, csak beleülni. (Persze jövőre lehet, hogy kitiltanak majd Budapestről vele)
Innen még az emisszió is nagy kérdés, mert plugin-hybrid extra berendezéseit le kell gyártani, ki kell fizetni, napelemmel etetni, ezek sem a semmiből lesznek, a végén szerintem semmivel sem leszek zöldebb.
2c,
- Legyen akkor egy fasza Stelvio, a Julis mellé szépen mutatna, a lelkemnek is jó (csak máshogy mint egy elektromos:) és elmondhatom, hogy jó-jó, nem villany, de nem is került annyiba és legalább E6D,no kompromisszum és azért mégiscsak Zöldebb mint az előző Dízel Xtrail...
Szóval szerintem jól nem lehet járni egy ilyen váltással, de zöldülni bármelyikkel lehet.
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2021 14:46:23 // 3250
Majd kédezd meg a bömösös ismerőseimet a témáról.. Ők nem finomkodnak ennyit XD
Egyébént nem akarom meggyőzni semmiről, de azt hagsúlyozni, hogy megéri, az badarság. Igen, bele tudom gondolni magam egy olyan élethelyzetbe simán, amikor egy autó elég. Többnyire melóba járok vele városban, de gyerekeket már nem hurcolok sehova. Néha elmegyünk párszáz km-re nyaralni, évente egyszer bevállalunk egy töltővadászatos kalandtúrát. És mindezt megtehetjük mert van rá zseton. Menőség, vágyok rá, megveszem. A dolgot itt lezárva okés, ki hol találja meg az örömét. Azt is el tudom képzelni, hogy jó kaland hosszabb távra menni, és hogy valaki kompromisszumként is inkább ezt vállaja, cserében a helyben rohangálós pozitívumokért (programozott előfűtés, csend, műszakilag indokoltabb városi használat).
De az, hogy ez anyagilag megéri, az már közelebb áll az önigazoláshoz :-)
A fenti élethelyzetben egyébként full boldog lennék akár a Giuliettával, és autóbuziként én semmilyen vonzó tulajdonságát nem látom az i3-nak egy Multiair szörnyikével szemben. Még a bicikli is befér, sőt mindjárt haza is kell hoznom vele. Júúj hogy hányszor fogok én feleslegesen gázfröccsel visszakapcsolgatni mindjárt ...XDD
Egyébént nem akarom meggyőzni semmiről, de azt hagsúlyozni, hogy megéri, az badarság. Igen, bele tudom gondolni magam egy olyan élethelyzetbe simán, amikor egy autó elég. Többnyire melóba járok vele városban, de gyerekeket már nem hurcolok sehova. Néha elmegyünk párszáz km-re nyaralni, évente egyszer bevállalunk egy töltővadászatos kalandtúrát. És mindezt megtehetjük mert van rá zseton. Menőség, vágyok rá, megveszem. A dolgot itt lezárva okés, ki hol találja meg az örömét. Azt is el tudom képzelni, hogy jó kaland hosszabb távra menni, és hogy valaki kompromisszumként is inkább ezt vállaja, cserében a helyben rohangálós pozitívumokért (programozott előfűtés, csend, műszakilag indokoltabb városi használat).
De az, hogy ez anyagilag megéri, az már közelebb áll az önigazoláshoz :-)
A fenti élethelyzetben egyébként full boldog lennék akár a Giuliettával, és autóbuziként én semmilyen vonzó tulajdonságát nem látom az i3-nak egy Multiair szörnyikével szemben. Még a bicikli is befér, sőt mindjárt haza is kell hoznom vele. Júúj hogy hányszor fogok én feleslegesen gázfröccsel visszakapcsolgatni mindjárt ...XDD
Kazes☻09-09-2021 11:14:30 // 3249
Kazes☻09-09-2021 11:12:06 // 3248
Az ex-cartársat úgysem tudod ilyenekkel meggyőzni, vagy csak kicsit megértetni... de szvsz nem is a feladatod, neki úgy jó... és boldogan bömösözhet! :D
Kazes☻09-09-2021 11:10:38 // 3247
De jó, hogy másnak is eszébe jutott már ez...! :D
Liquid09-09-2021 10:00:25 // 3246
így van
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2021 09:55:06 // 3245
tökéletes gondolatok egy dolog hibádzik csak a Föld megmentése, emberiség megmentése max, a Föld köszöni szépen jól van nem nagyon hatja meg semmi majd megrázza magát és nem lesz semmilyen hajtás sem :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2021 09:51:19 // 3244
4-5 milla egy 2013-as E... egy Mito 2 egy sima 500 meg megint 2...szóval a fele ugye ha ingyé van az áram azaz előre kifizetve 10 évre, már csak 7 :DDD akkor is a havi 16e ft-os tankolással mikor térül meg a különbözet? soha...
Zsolt15509-09-2021 09:42:30 // 3243
Használtam lett behozva pár évesen. ~2m.Ft volt és kb.60e.km volt az órában.
WarbiRunner (Gyuri)09-09-2021 09:30:08 // 3242
Emisszió. A villanyautózás lelki nyugalmat árul. Amit nem látunk, az nincs. Mint amikor valaki egy szobában kicsit félrevonul elengedni a galambot. Naív, a szagot mindenki érzi, és legalább tudják ki volt XD Kb ennyi értelme van az "áthelyezett" emissziónak úgy önmagában. Nem pont az hal meg tőle aki a városban lakik, ha nem majd más. Mennyire korrekt szemlélet.
A megéri szónál szintén felvontam a szemöldököm. MIhez képest is? Szétnézek reggel, és látok ezernyi régi olcsó autót és pár elegáns anyukát elektromosban. Elektromos autón az gondolkozik el, aki rövideket megy naponta, és ritkán megy nagy távolságokat. Ezt az emberek többsége egyszerűen úgy oldja meg, hogy vesz egy használt, fenntartható benzinest. 14 millióért a többség nem akar venni semmilyen új autót rövidtávokra, mert 3-ért már olyan használt benzines autót kap, amivel 8-10 évig elszaladgál. És itt a gond, mert pont ez a felhasználás ahol optimális lenne egy villanyhajtás. Az a 150-180e km amit kibír a cellapakk, bőven elegendő, rövidtávozva nem pörög bele a méter, bírni fogja 8-10 évig. De nem látom hol éri meg :-) majd ha még drágítják és ellehetetlenítik a benzineseket és valóban olcsóbb elektromosok érkeznek, mint a Dacia Spring. Jelenleg ezt a Daciát tartom a legértelmesebb villanyosnak.
És aztán itt újra jöhet az összehasonlítás, hogy környezetszennyezőbb e beülni a használt benzinesbe, mint venni egy új elektromost. Mert ezek már legyártott autók. A megtörtént szennyezést eltörölni nem lehet, de elkerülni újabb és újabb szennyezést azt lehet. Azzal, hogy nem újat veszünk. Legyek önkritikus. A Giulia megvételével nem voltam környezettudatos. De legalább tudok róla. Nem akarom elhinni azt, hogy egy villanyautóval (vagy akár egy eu6-os benzinessel) tettem bármit is a Föld megmentéséért. Nem. Az is egy újabb szög csak a koporsójába.
A megéri szónál szintén felvontam a szemöldököm. MIhez képest is? Szétnézek reggel, és látok ezernyi régi olcsó autót és pár elegáns anyukát elektromosban. Elektromos autón az gondolkozik el, aki rövideket megy naponta, és ritkán megy nagy távolságokat. Ezt az emberek többsége egyszerűen úgy oldja meg, hogy vesz egy használt, fenntartható benzinest. 14 millióért a többség nem akar venni semmilyen új autót rövidtávokra, mert 3-ért már olyan használt benzines autót kap, amivel 8-10 évig elszaladgál. És itt a gond, mert pont ez a felhasználás ahol optimális lenne egy villanyhajtás. Az a 150-180e km amit kibír a cellapakk, bőven elegendő, rövidtávozva nem pörög bele a méter, bírni fogja 8-10 évig. De nem látom hol éri meg :-) majd ha még drágítják és ellehetetlenítik a benzineseket és valóban olcsóbb elektromosok érkeznek, mint a Dacia Spring. Jelenleg ezt a Daciát tartom a legértelmesebb villanyosnak.
És aztán itt újra jöhet az összehasonlítás, hogy környezetszennyezőbb e beülni a használt benzinesbe, mint venni egy új elektromost. Mert ezek már legyártott autók. A megtörtént szennyezést eltörölni nem lehet, de elkerülni újabb és újabb szennyezést azt lehet. Azzal, hogy nem újat veszünk. Legyek önkritikus. A Giulia megvételével nem voltam környezettudatos. De legalább tudok róla. Nem akarom elhinni azt, hogy egy villanyautóval (vagy akár egy eu6-os benzinessel) tettem bármit is a Föld megmentéséért. Nem. Az is egy újabb szög csak a koporsójába.
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2021 08:59:52 // 3241
E500 még jó is lehetne de nem 10 milláért... másod autónak tökéletes egy 500X vagy egy Mito a maga 7L-es fogyasztásával egy utóbbi felszerelt, használt 2 milla, napi 30km autózással lehet számolgatni mi mikor térül meg... az első soha
Zsolt15509-09-2021 08:37:42 // 3240
".... A benzinkút hálózat sem 5 év alatt érte el a jelenlegi szintjét. ..."
A kettő között - benzinkút, elektromostöltő - igen nagy a különbség. Nem lehet így összahasonlítani őket.
A kettő között - benzinkút, elektromostöltő - igen nagy a különbség. Nem lehet így összahasonlítani őket.
Zsolt15509-09-2021 08:34:04 // 3239
Ez az autóméret egy csalóka dolog.
Amikor:
- nem volt autó, az emberek két bőrönddel a kézben és vonattal mentek nyaralni. Éltek és boldogan nyaraltak.
- aztán trabi, kisfityó, bogár, stb. Befért a motyó és elmentek azzal.
- egyre nagyobb autók, SUV-ok. Három-negy tagú család már nem fér el egy XC90-ben sem, kell a tetőbox.
- és a vég. Harom gyerekkel egy Vivarot vesznek másodiknak, mert ha nyaralni mennek 1 hétre, kicsi a céges Passat kombi. Mert annyi mindent kell vinni, hogy ...
Kerékpár. Erdő mellett lakunk. Kb.10 utcányira lakó fiatal pár tetőcsomagtartóra rakja a kerékpárt, eljön az erdőig, hogy itt tekerjen egyet.
De legalább hetközben mindenki látja, hogy ott kerékpártató a kocsin, ergo ők milyen egészségesen élnek. 🤔😤
Amikor:
- nem volt autó, az emberek két bőrönddel a kézben és vonattal mentek nyaralni. Éltek és boldogan nyaraltak.
- aztán trabi, kisfityó, bogár, stb. Befért a motyó és elmentek azzal.
- egyre nagyobb autók, SUV-ok. Három-negy tagú család már nem fér el egy XC90-ben sem, kell a tetőbox.
- és a vég. Harom gyerekkel egy Vivarot vesznek másodiknak, mert ha nyaralni mennek 1 hétre, kicsi a céges Passat kombi. Mert annyi mindent kell vinni, hogy ...
Kerékpár. Erdő mellett lakunk. Kb.10 utcányira lakó fiatal pár tetőcsomagtartóra rakja a kerékpárt, eljön az erdőig, hogy itt tekerjen egyet.
De legalább hetközben mindenki látja, hogy ott kerékpártató a kocsin, ergo ők milyen egészségesen élnek. 🤔😤
Zsolt15509-09-2021 08:19:54 // 3238
A villanyautók használatához szükséges áram előállítása is nem kevés CO2 kibocsájtással jár.
Zsolt15509-09-2021 08:15:37 // 3236
A németeken csodálkozom. Sokkal okosabbnak, alaposabbnak gondoltam őket. Fukusima miatt bezárták és lebontották az atomerőműveket. Majd a szén, megoldja. Falvakat dózeroltak le a külszíni fejtések - nem más - miatt.
Aztán 10 év alatt ezért a legnagyobb CO2 kibocsájtók lettek az EU-ban.
Most már a Greanpeace szerint már "környezetbarát" az atomenergia. Lehet a szél és napenergia telepek mellé új erőműveket építenek. Hogy egyáltalán legyen annyi, amennyi kell.
De addig is a franciáknak nagy hasznot csinálnak, a vásárolt árammal.
De addig is az EU-ban a németeknél a legdrágább az áram.
Aztán 10 év alatt ezért a legnagyobb CO2 kibocsájtók lettek az EU-ban.
Most már a Greanpeace szerint már "környezetbarát" az atomenergia. Lehet a szél és napenergia telepek mellé új erőműveket építenek. Hogy egyáltalán legyen annyi, amennyi kell.
De addig is a franciáknak nagy hasznot csinálnak, a vásárolt árammal.
De addig is az EU-ban a németeknél a legdrágább az áram.
Liquid09-09-2021 08:07:03 // 3235
Persze hogy lehet különböző véleményünk, erről szól az élet :)
A rendelkezésre álló villany problémájának egy része annak az előteremtése, másik része pedig a megfelelő helyre juttatása. Ez utóbbit nagyobb problémának látom. Sajnos egy nagyon nem hasonlítható egy benzinkúthoz, amit felépíthetsz akárhol, odaküldöd a tartálykocsit és jólvan. Már 2-3 kellően erős kiálláshoz is komoly kábelek kellenek, és ez csak a végpont. Ezt nem látják vagy nem hajlandók látni azok akiket sötétzöldnek hívők.
A rendelkezésre álló villany problémájának egy része annak az előteremtése, másik része pedig a megfelelő helyre juttatása. Ez utóbbit nagyobb problémának látom. Sajnos egy nagyon nem hasonlítható egy benzinkúthoz, amit felépíthetsz akárhol, odaküldöd a tartálykocsit és jólvan. Már 2-3 kellően erős kiálláshoz is komoly kábelek kellenek, és ez csak a végpont. Ezt nem látják vagy nem hajlandók látni azok akiket sötétzöldnek hívők.
Zsolt15509-09-2021 08:04:59 // 3234
Főleg, hogy nyaranta a klímák miatt rekordokat döntöget az energia felhasználás.
Zsolt15509-09-2021 08:02:30 // 3233
Zsolt15509-09-2021 07:43:16 // 3232
Ezt a kiállítást nem kell "továbbgondolni". Az autógyártók hatalmas pénzeket - adókedvezményt - kapnak, hogy elektromos autókkal fejlesszenek. Ergo ezek a kiállított autók nekik nem kerültek "pénzbe".
Itt zöldek is boldogok lesznek. Közben meg veszik az emberek egyre jobban veszik a párezer ccm-s SUV-ket.
Itt zöldek is boldogok lesznek. Közben meg veszik az emberek egyre jobban veszik a párezer ccm-s SUV-ket.
Erhard 242 (Pure Energy)09-09-2021 07:26:54 // 3231
Ez a baj a vallással, a hatalmas valami egészen mást jelent...
tirex08-09-2021 23:51:56 // 3230
Az elektromos autó zsákutca, a hibrid lehet a jövő vagy a dácsia lodzsi! :))
Stef08-09-2021 23:06:10 // 3229
Ugye azt azért nem gondolod hogy csak Magyarországon árulnak villanyautókat? :)
Nagyon csalóka ez a statisztika, mert év közben nagyon sokan az állami pályázat augusztusi megjelenésére vártak (ahol mint tudjuk a kiírt 3 milliárd forint támogatás egy óra alatt elfogyott). Azért várjuk csak meg az év végét... :)
Szintúgy a Tesla eladások. Az első 3 hónapban alig adtak el néhányat Norvégiában. Megérkezett a negyedéves szállítmány hajón, a következő hónapban már több tízezret( az összeset) eladták. Utána megint semmi eladás a következő szállítmányig...
Nagyon csalóka ez a statisztika, mert év közben nagyon sokan az állami pályázat augusztusi megjelenésére vártak (ahol mint tudjuk a kiírt 3 milliárd forint támogatás egy óra alatt elfogyott). Azért várjuk csak meg az év végét... :)
Szintúgy a Tesla eladások. Az első 3 hónapban alig adtak el néhányat Norvégiában. Megérkezett a negyedéves szállítmány hajón, a következő hónapban már több tízezret( az összeset) eladták. Utána megint semmi eladás a következő szállítmányig...
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2021 22:55:08 // 3228
Itthon az első félévben kettő, azaz 2% volt az új autók elektromos eladása, az állami támogatás nélkül 0,5 lett volna....hatalmas a kereslet 🤣🤣🤣🤣
Stef08-09-2021 22:52:43 // 3227
Nagyrész egyetértünk, a maradékban pedig nyugodtan lehet különböző a véleményünk.
A konnektor nyilván vicc volt, még szmájlit is tettem mögé.
Tudjuk hogy ha mindenki hirtelen villanyautóra váltana, nem lenne hozzá elegendő áram mennyiség. Jelenleg! A benzinkút hálózat sem 5 év alatt érte el a jelenlegi szintjét.
Jövedéki adó: Amiben az állam pénzt lát, azt meg fogja adóztatni. Most mondhatnám hogy minél később, nekem annál jobb, de amíg mindenféle konnektorból tölthetek, valószínűleg nem a villanyt fogják adóztatni hanem a villanyautózást (mondjuk valamilyen műszaki vizsgán kiolvasott futásteljesítmény alapján).
Akár így, akár úgy, ingyenautózás nincs és nem is lesz! Aki ebben hisz az tényleg vak.
A konnektor nyilván vicc volt, még szmájlit is tettem mögé.
Tudjuk hogy ha mindenki hirtelen villanyautóra váltana, nem lenne hozzá elegendő áram mennyiség. Jelenleg! A benzinkút hálózat sem 5 év alatt érte el a jelenlegi szintjét.
Jövedéki adó: Amiben az állam pénzt lát, azt meg fogja adóztatni. Most mondhatnám hogy minél később, nekem annál jobb, de amíg mindenféle konnektorból tölthetek, valószínűleg nem a villanyt fogják adóztatni hanem a villanyautózást (mondjuk valamilyen műszaki vizsgán kiolvasott futásteljesítmény alapján).
Akár így, akár úgy, ingyenautózás nincs és nem is lesz! Aki ebben hisz az tényleg vak.
Liquid08-09-2021 22:33:02 // 3226
"Honnan lesz áram? Nyilván a konnektorból... :)" ez remélem csak vicc volt :)
Nyilván arra a nem elhanyagolható áramszükségletre gondoltam ami akkor fog megjelenni, ha nem csak az early-adopterek autója lesz. És lesz némi street-fight a töltőhelyekért is.
Azért a nem tudnak eleget gyártani kicsit erős :) Inkább úgy mondanám, hogy nem akarnak belsőégésűt eladni, ezért (meg a chiphiány, meg a brazil burgonyavész, meg a tökömtudja mi miatt) 1000 évet kellene várni, de van tized idő alatt villanyos.
Azért az látható hogy szubvenciók nélkül igencsak esik a kereslet.
Újrahasznosítás: az a baj hogy mindenki csak ígérget (itt is), még nagyobb gond a szabványosítás teljes hiánya, töltő included. Márpedig ha márkában, azon belül típusban, és még évjáratban is különbözőek az aksik akkor igen nehéz erre rentábilis infrastruktúrát építeni.
Tisztázzuk, hogy nálam nem az a sötétzöld, aki elfogadja a korlátokat, és arra használja amire kell/lehet, és van pénze rá, hanem az aki
- vallásként kezeli
- azt hiszi, hogy 3 napelemmel a tetőn ingyen tudja tölteni
- aki szerint tegnap be kellene tiltani mindent is
- elhiszi a zéró emissziót
- vagyis az ál-környezettudatosakat
Igen az egyensúly lenne a fontos és mindenre "célszerszámot" használni. De ami most megy az inkább boszorkányüldözés. Hiszen amíg nincs meg a tökéletes váltó cucc, addig nem lehet eldobni és megtiltani a régi használatát. Főleg ha az a régi szinte mindenben több, jobb, olcsóbb.
És még az egyik legfontosabbat ki is hagytam: jövedéki adó.
Milyen jó lesz ha 500ft lesz egy Kw/h
És az a baj, hogy annyira licitál egymásra mindenki, hogy előbb lesz ellehetetlenítve minden más, mint hogy kiforrna a dolog és kiépülne az infrastruktúra.
Én még mindig nem látom, hogyan fog a Kovács Jóska bácsi Bakonybélben 20valamennyiben ev-t venni pedig lenne pénze új autóra.
Nyilván arra a nem elhanyagolható áramszükségletre gondoltam ami akkor fog megjelenni, ha nem csak az early-adopterek autója lesz. És lesz némi street-fight a töltőhelyekért is.
Azért a nem tudnak eleget gyártani kicsit erős :) Inkább úgy mondanám, hogy nem akarnak belsőégésűt eladni, ezért (meg a chiphiány, meg a brazil burgonyavész, meg a tökömtudja mi miatt) 1000 évet kellene várni, de van tized idő alatt villanyos.
Azért az látható hogy szubvenciók nélkül igencsak esik a kereslet.
Újrahasznosítás: az a baj hogy mindenki csak ígérget (itt is), még nagyobb gond a szabványosítás teljes hiánya, töltő included. Márpedig ha márkában, azon belül típusban, és még évjáratban is különbözőek az aksik akkor igen nehéz erre rentábilis infrastruktúrát építeni.
Tisztázzuk, hogy nálam nem az a sötétzöld, aki elfogadja a korlátokat, és arra használja amire kell/lehet, és van pénze rá, hanem az aki
- vallásként kezeli
- azt hiszi, hogy 3 napelemmel a tetőn ingyen tudja tölteni
- aki szerint tegnap be kellene tiltani mindent is
- elhiszi a zéró emissziót
- vagyis az ál-környezettudatosakat
Igen az egyensúly lenne a fontos és mindenre "célszerszámot" használni. De ami most megy az inkább boszorkányüldözés. Hiszen amíg nincs meg a tökéletes váltó cucc, addig nem lehet eldobni és megtiltani a régi használatát. Főleg ha az a régi szinte mindenben több, jobb, olcsóbb.
És még az egyik legfontosabbat ki is hagytam: jövedéki adó.
Milyen jó lesz ha 500ft lesz egy Kw/h
És az a baj, hogy annyira licitál egymásra mindenki, hogy előbb lesz ellehetetlenítve minden más, mint hogy kiforrna a dolog és kiépülne az infrastruktúra.
Én még mindig nem látom, hogyan fog a Kovács Jóska bácsi Bakonybélben 20valamennyiben ev-t venni pedig lenne pénze új autóra.
Stef08-09-2021 22:28:56 // 3225
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2021 22:10:17 // 3224
A bőröndöket kiküldtétek GLSsel az Isztriára?
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2021 22:08:10 // 3223
A legjobban a német politikusi megfejtés tetszett a honnan lesz az áram, a konektorból 😁 Persze lesz újrahasznosítás, mint ahogy mindennél működik lásd műanyagok betiltása 🤣 Picsákat ellássák Áfrikába.. szerintem egy autónak sem esik akkorát a használt ára, mint egy villanyosnak... jah van már 10 éves Leaf talán tud 100kmet de nem télen 🤣🤣🤣
Stef08-09-2021 21:58:25 // 3222
Elnézést ha a lelkedbe gázoltam, látom még mindig nem sikerült ezen túllépned. Hadd segítsek: A Giuliába tényleg nem fér be egy bicikli, de a fele akkora i3-ban elfér. De tudod hányszor tettem az i3-ba kerékpárt? Egyszer se! Remélem ez most megnyugtatott... :)
Stef08-09-2021 21:53:29 // 3221
Nnnna, ezek már legalább tényleg jó kérdések!
A többségére tudjuk a választ, teljesen valósak az aggodalmak!
Bár érzek némi ellentmondást az első két kérdés közt, az tény hogy jelenleg a villanyautó drágább mint egy hasonló kategóriás benzines/dízel. Így árazták be, ezzel nincs mit tenni. A piaci szereplők ezt az árat határozták meg. Drága? Igen! Veszik? Igen! Akkor mégsem olyan drága, csak van az a társadalmi réteg aki megengedheti magának. Jelen pillanatban a legtöbb villanyautót nem hogy nem veszik, de nem tudnak eleget gyártani belőle hogy kiszolgálják a piacot!
Használt árak? Ez nagyon eltérő lehet. Vannak amik óriásit esnek (benzinesek is, Alfák is!), és vannak amik 2-3 évesen is az új árukon cserélnek gazdát. Pont abból adódóan hogy több az eszkimó mint a fóka. Lelakott első generációs villanyautót nyilván senki nem akar venni (még!).
Hatótáv: Hosszútávra, nyaraláshoz, üzletkötőknek a jelenlegi átlag (250-300km) nagyon kevés! A napi bejáráshoz viszont 2 hétig is elegendő lehet töltés nélkül.
Mi van ha messzebb kell menni? Akkor oda jelenleg még nem a villanyautó a jó választás! Mi megjártuk az idén Isztriát, és nem volt kalandoktól mentes. Nyilván mindenki látta Magyarósi Csaba videóját, minden mondatával egyetértek!
Hol töltöm? Otthon. Ha nem tudod otthon tölteni, akkor még nem érkezett el az idő hogy villanyautót vegyél (ha mégis, akkor szívni fogsz vele).
Honnan lesz áram? Nyilván a konnektorból... :)
Töltés fizetése. Ez tényleg egy vicc, de komolyan. Egyetértek.
Emisszió: Nincs zéró emisszió, ezt már a kisebbik lányom is tudja. True. Az áthelyezett emissziót viszont megint csak fontolgassuk benzines/dízel esetében is! Ott a gyártás során is van emisszió és a használat során is! Nem áthelyezve van, hanem itt is, ott is...
Nyersanyagok: Bár a legtöbben a lítiumra gondolnak, nem ez okozza a legtöbb problémát! True: tényleg környezetszennyező a legtöbb összetevő kibányászása (kobalt, ritka földfém)
Újrafelhasználás: Ez még nyitott kérdés, jelenleg még nem annyira öregek az első villanyautók sem hogy ezekről lenne bármilyen tapasztalat. Ebben tényleg hiszek (figyelsz Erhard?) hogy ha nem is 100%-ban, de nagyrészt újra felhasználhatóak lesznek legalább a legdrágább összetevői. Már csak azért is, mert rengeteg olyan alapanyag van benne, ami újrahasznosítható - elég csak a rézre gondolni.
Elektromos tűz: Valós veszély, előfordulhat. Ha kigyullad az akkupakk, azt napokig nem lehet eloltani.
Végül, teljesen elfogadhatók ezek az érvek akik emiatt nem akarnak vagy nem tudnak villanyautót venni. De aki vesz, az ne legyen már hótződhülye, csak azért mert az év 360 napjában megéri neki és boldog vele!
Abban viszont én is egyetértek, hogy nem a tömeges és hirtelen villanyautóra való átállás fogja megmenteni a Földet, és a megfelelő infrastruktúra nélkül katasztrofális következményei lehetnek. De ez már politika.
Én továbbra is az egyensúly híve vagyok egyiknek is megvan a maga létjogosultsága és a másiknak is. Lehet összehasonlítgatni, de nem érdemes. Pont olyan mint anno a Fastcaristak vs Batianusok. Mindenkinek igaza van a saját szemszögéből! :)
A többségére tudjuk a választ, teljesen valósak az aggodalmak!
Bár érzek némi ellentmondást az első két kérdés közt, az tény hogy jelenleg a villanyautó drágább mint egy hasonló kategóriás benzines/dízel. Így árazták be, ezzel nincs mit tenni. A piaci szereplők ezt az árat határozták meg. Drága? Igen! Veszik? Igen! Akkor mégsem olyan drága, csak van az a társadalmi réteg aki megengedheti magának. Jelen pillanatban a legtöbb villanyautót nem hogy nem veszik, de nem tudnak eleget gyártani belőle hogy kiszolgálják a piacot!
Használt árak? Ez nagyon eltérő lehet. Vannak amik óriásit esnek (benzinesek is, Alfák is!), és vannak amik 2-3 évesen is az új árukon cserélnek gazdát. Pont abból adódóan hogy több az eszkimó mint a fóka. Lelakott első generációs villanyautót nyilván senki nem akar venni (még!).
Hatótáv: Hosszútávra, nyaraláshoz, üzletkötőknek a jelenlegi átlag (250-300km) nagyon kevés! A napi bejáráshoz viszont 2 hétig is elegendő lehet töltés nélkül.
Mi van ha messzebb kell menni? Akkor oda jelenleg még nem a villanyautó a jó választás! Mi megjártuk az idén Isztriát, és nem volt kalandoktól mentes. Nyilván mindenki látta Magyarósi Csaba videóját, minden mondatával egyetértek!
Hol töltöm? Otthon. Ha nem tudod otthon tölteni, akkor még nem érkezett el az idő hogy villanyautót vegyél (ha mégis, akkor szívni fogsz vele).
Honnan lesz áram? Nyilván a konnektorból... :)
Töltés fizetése. Ez tényleg egy vicc, de komolyan. Egyetértek.
Emisszió: Nincs zéró emisszió, ezt már a kisebbik lányom is tudja. True. Az áthelyezett emissziót viszont megint csak fontolgassuk benzines/dízel esetében is! Ott a gyártás során is van emisszió és a használat során is! Nem áthelyezve van, hanem itt is, ott is...
Nyersanyagok: Bár a legtöbben a lítiumra gondolnak, nem ez okozza a legtöbb problémát! True: tényleg környezetszennyező a legtöbb összetevő kibányászása (kobalt, ritka földfém)
Újrafelhasználás: Ez még nyitott kérdés, jelenleg még nem annyira öregek az első villanyautók sem hogy ezekről lenne bármilyen tapasztalat. Ebben tényleg hiszek (figyelsz Erhard?) hogy ha nem is 100%-ban, de nagyrészt újra felhasználhatóak lesznek legalább a legdrágább összetevői. Már csak azért is, mert rengeteg olyan alapanyag van benne, ami újrahasznosítható - elég csak a rézre gondolni.
Elektromos tűz: Valós veszély, előfordulhat. Ha kigyullad az akkupakk, azt napokig nem lehet eloltani.
Végül, teljesen elfogadhatók ezek az érvek akik emiatt nem akarnak vagy nem tudnak villanyautót venni. De aki vesz, az ne legyen már hótződhülye, csak azért mert az év 360 napjában megéri neki és boldog vele!
Abban viszont én is egyetértek, hogy nem a tömeges és hirtelen villanyautóra való átállás fogja megmenteni a Földet, és a megfelelő infrastruktúra nélkül katasztrofális következményei lehetnek. De ez már politika.
Én továbbra is az egyensúly híve vagyok egyiknek is megvan a maga létjogosultsága és a másiknak is. Lehet összehasonlítgatni, de nem érdemes. Pont olyan mint anno a Fastcaristak vs Batianusok. Mindenkinek igaza van a saját szemszögéből! :)
Piritu - 1.000.00008-09-2021 21:47:31 // 3220
"sokkal több belsőégésű gyullad ki főleg a bimmerek szeretnek" - van amelyik annyira szeret hogy kétszer is kigyullad :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)08-09-2021 21:24:02 // 3219
Én sem értek sok mindent pl hogy a Giulia nem jó, mert nem fér be a csomagtartóba a kerékpár meg amúgy is kicsi helyette lesz egy fele akkora, 3 ajtós autó drágábban...az mi?
Liquid08-09-2021 21:09:38 // 3218
Jelenleg azt látom, hogy egy igen szűk early-adopter réteg (aki hajlandó alkalmazkodni és a különböző előnyök miatt ezt választja, mert megteheti) profitál a jelentős állami támogatásból.
Ha tényleg a környezet lenne a fontos, akkor ezeket támogatnák:
- régi szarok bármilyen újabbra esetleg újra cserélése
- rendes bicikli nem villanyos, aminél nem is értem a környezettudatosságot, ráadásul az ára már ki is zárja a valóban biciklizőket
- tömegközlekedés
Ha tényleg a környezet lenne a fontos, akkor ezeket támogatnák:
- régi szarok bármilyen újabbra esetleg újra cserélése
- rendes bicikli nem villanyos, aminél nem is értem a környezettudatosságot, ráadásul az ára már ki is zárja a valóban biciklizőket
- tömegközlekedés
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
425
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?