Forum >> Erőforrás alternativák

Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2022 17:17:57 // 3456
Igen Kína szeretné Tajvant de hogy ő sem állna meg a saját lábán az tuti, túl sok itt a kereskedelmi kapcsolódás, áru és pénz függés lehet direkt, mert csak ezért nincs még 3. világháború...
carver13-03-2022 17:08:28 // 3455
természetesen a Fekete tengerről van benne szó...
carver13-03-2022 17:07:51 // 3454
tudom nagyon off topic de itt van egy jó videó arról mit akar Putyin Ukrajnában. És igen, ebben a földgáz is erősen benne van, erről az óriási készletről a Földközi tenger alatt nem is tudtam.

Ettől függetlenül érdemes nézni mi történik Ukrajnában - nyilván nem csak a sok szerencsétlen ember miatt akiknek az élete romokban hever (akik még élnek) - hanem azért is mert Kína szerintem is ezen modellezi mi lesz, ha lerohanná Tajvant. És a rossz hír hogy Kína sokkal inkább megáll a saját lábán mint Oroszország.

A napelemgyártásról egyébként annyit hogy Kína még Japánnál is durvábban tolta a "technológiatraszfert", a 2000-es években egy nagy szórakoztató-, stbelektronikai multinál dolgoztam és már akkor sem értettem, hogy jó ötlet-e ennyire egyoldalúan Kínába vinni a gyártást. Akkoriban panaszkodott nekem egy iparági ember, hogy hogy tolják a kínaiak, pl a Cisco épített Kínában egy nagy gyárat aztán pár év múlva felállt több száz ember és átment az utca túloldalán felhúzott friss ropogós gyárba. Úgy hívták a gyárat hogy Huawei...

Szóvall irány a házi tokamak és társai. Tényleg Tesla powerwall vagy hasonló van nálunk? Anélkül a napelemrendszer sem függetlenít a "grid"-től... De hogy ez a háború egy újabb szöget ver a belsőégésű autózásba abban biztos vagyok, ezt szerintem csak egy dolog tudja késleltetni, ha chip, stb hiány miatt lassulnak le az autóipari fejlesztések.
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2022 13:03:16 // 3453
Arra tökéletes, mondjuk egy teljes rendszer 6-7 milla de mehet a 3+3as támogatással így gyorsan megtérül, ha piaci áron lesznek az energia hordozók
tirex13-03-2022 12:11:46 // 3452
Értem,köszi. Nemekem padló van mindenhol, arra akkor fajin.
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2022 11:01:14 // 3451
Persze, 45 fokot tud nekem annyi sem kell, elég egy 7-7.5kwos szivattyú, melegvízre meg 55 fokot tud arra is elég nálam az 50...az éves fogyasztása 3000-3500kwh...de ugye a napelem miatt ingyen lesz.
tirex13-03-2022 09:13:18 // 3450
Értem, mondjuk a levegőst jóval egyszerűbb telepíteni. El bírja látni télen a levegős hőszivattyú gáz nélkül a 40fokos fűtésirendszert?
Erhard 242 (Pure Energy)13-03-2022 07:50:25 // 3449
Levegős, mivel 12 éve is már úgy lett tervezve a fűtés rendszerem, hogy a 40 fokos vizet keringtetem a padlóban és a radiátorokban és így egyszerű az átállás, persze a legjobb lenne a befújásos a hely is adott lenne hozzá de iszonyatos ára van a légtechnikának nekem még nincs kedvem kiépíteni olcsóbb a plusz még egy klíma...a jelenlegi 10db napelem mellé felkerül még 15 db az már így évi 8000kw felett termel mindenre is elég akár elektrofos töltésre is
tirex13-03-2022 07:33:15 // 3448
Milyen hőszivattyút? Földhő vagy levegős?
Erhard 242 (Pure Energy)12-03-2022 23:39:34 // 3447
Azért biztos ami biztos most rendeltem be meg pár napelemet meg egy hőszivattyút aztán offolom a gázt...
WarbiRunner (Gyuri)12-03-2022 22:30:30 // 3446
Csak egy érdekesség még ide, Ukrajna a chipgyártáshoz szükséges neon gáz 70%-át adja világszinten. Érdekes cikk a témában.
A cikkben említett TSMC tajvani félvezetőipari cég pedig a globális chipgyártás több mint felét adja. És Tajvan mint tudjuk Kína elidegeníthetetlen része. Mint ahogy Ukrajna az Orosz birodalomé kb ugyanolyan történelmi hivatkozási alappal. Kína most figyel, és tervez. Nagy eséllyel Tajvan hamarosan Kína szerves része lesz valamiképpen. Sok függ az Ukrán konfliktus kimenetelétől. Neon gáz mindenesetre nem lesz orosz vasérc nélkül, chipek pedig neon nélkül, és végsősoron Tajvan nélkül.
WarbiRunner (Gyuri)12-03-2022 21:59:07 // 3445
Igen, napelem gyáraknak is dolgozok. És érdekes látni a történéseket. A napelem biznisz 2008 körül már futott fel erősen. Távolkeleten százassával nyíltak a kis szilícium feldolgozók, napelem gyártó cégecskék. 2011-ben beleállt a földbe az iparág, az apraja elhullott, viszont megerősödött pár nagyobb cég, illetve aztán az évek során főleg Kínában átalakult a struktúra. Kevesebb, de nagy cég alakult ki, erősödött meg, némelyik szinte a ssemmiből került elő (nyilván nem :-)). Aztán amikor ez meg volt, jött az állami donáció. A napelemet fix áron kellett adni, jóval az előállítási költség alatt. A kínai állam a kínai cégeknek támogatást fizetett (miközben résztulajdonos is az állam), így fenntartva egy mesterséges árplafont majd két évig. A környező országokban beleértve a kényes pont Tajvant veszteséges lett a napelemgyártás. Érdekes, másképp reagálták le mint a mi önérzetes Európánkban, szimplán az összes cég átköltözött Kínába. És mire ez megtörtént, elérkeztünk a mai energiaválságos időszakhoz. Szép, nem? :-) És ez csupán egyetlen iparág, egy módszer. A szomszédban a felfordulásnak is több köze van a nagyok geopolitikai, energiahordozókért és alapanyagokért vívott csatájához, mint Ukrajnához. Kínát érdemes figyelni ebben a játszmában is szerintem, nem a kilőtt tankokat és a média marhaságait.
carver12-03-2022 19:10:34 // 3444
igen, én is elsősorban az autózás szempontjából néztem, az ipar energiaellátása az más téma...

Te is napelemek környékén dolgozol nem? Aszem konjunktúra lesz... meg hőszivattyúknál stbnél...
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2022 14:20:42 // 3441
Elegendő elektromos áramot jelenleg képtelenség energiahordozóktól függetlenül előállítani. Egyéni, háztartás szinten lehet készülni vésztervekkel, sokba kerül, de egész jó fokú energiafüggetlenség elérhető. Egy ország ipara, infrastruktúrája viszont más szint, kb semmit nem jelent ezen belül, hogy mivel hajtjuk az autókat. Ha sok elektromos autó van, de nem önellátó háztartásokban, azt ugyanúgy problémás energiával ellátni, ha nem problémásabb. Amíg a fúziós energia hozzáférhető nem lesz, addig a fosszilis energiahordozók és az atomenergia nélkülözhetetlenek.
A többi a nagyok játéka, a mostani balhéban is Ukrajna 'csak' az elszenvedő fél, a háborút a fejük fölött vívják már elég régóta. A kicsiknek csak az a kérdés, hogy mennyire ügyesek a nagyoktól való függőségükben.
carver26-02-2022 12:13:20 // 3440
Ukrajna inváziója kapcsán gondolt már valaki arra hogy az elektromos autózásnak mekkora előnye van ha energiafüggetlenség oldaláról nézzük a dolgot?

Tudom ezzel még nincs megoldva a tárolás meg, hogy hogyan töltsünk éjszaka, felhős időben , szélcsendben stb de az mondjuk óriási előny ha helyben elérhető forrásból tudnánk energiát előállítani és nem lehetne zsarolni egy országot / kontinenst (=Európa) a gázzal, kőolajjal, stb.

És ilyen szempontból Paks 2 sem a legjobb megoldás mert bár fűtőanyagot sok helyről lehet venni de egy orosz atomerőműhöz kellenek orosz pótalkatrészek, akkor is ha sok minden nem orosz benne. Gondolom ez nem olyan mint a BKK hogy a műhelyben kiesztergálnak egy féltengelyt a török buszhoz ha éppen nem jön alkatrész....

De a lényeg hogy az elektromos autózás sokkal rugalmasabb az energiaellátás szempontjából mert áramot sokféleképpen, sok energiaforrásból elő lehet állítani, benzint/gázolajat, gázt csak egyből...
Zsolt15526-02-2022 02:47:07 // 3439
Akkor a szokásos, mint a többi garanciális autóban.
Forsberg16-02-2022 10:01:06 // 3438
Arra tökéletes. Napelemmel még gazdaságosabb az üzemeltetése. Nálunk is felmerült több típus, de olyat akartam amibe én is kényelmesen elférek, mögöttem is marad hely és árban is megfelelő. Szóval nem tudok belekötni igazából, arra amire vettük simán tökéletes.
Erhard 242 (Pure Energy)16-02-2022 09:02:47 // 3437
én is néztem használtan, talán ez a legolcsóbb adott méret, felszereltség stb... asszonynak, aki naponta 30km-et megy na meg ugye nálunk otthon napelem is van most akarok bővíteni meg egy kis hőszivattyúval kiváltani a gázt, sajnos előre kell gondolkodni
Forsberg16-02-2022 08:49:30 // 3436
Most lett benne 80.000 km.
Nem biztos, hogy ez most kellett volna, de én mondtam ha ott van náluk, legyen az is cserélve.
Tavaly ősszel vettük, még tart az ismerkedés. Nem vagyunk greenpeace tagok, nem környezettudatosságból vettük, hiszen van itthon benzines és gázolajos autó is.
Ahogy öregszem sok mindent ki akarok próbálni, nyilván voltak sokkal jobb ötleteim ,hogy mit kellen kipróbálni, de azt az asszony nem díjazta. :DD Így maradt a villanyos. Igazából ő szeretett volna egy ilyet. Olyan szempontból nem bánom, hogy a város széléről jár be a belvárosba dolgozni, így a jelenlegi pandémiás helyzetben mehet kocsival és ingyen parkolhat, nem kell 3 tömött buszon nyomorogni. Kb. 2 literes fogyasztásnak felel meg az üzemeltetése. Tudom, hogy nem hozza vissza az árát csak ezer év múlva, mi nyárig próbálgatjuk, aztán majd kiderül, hogy marad-e. Az a jó, hogy most kb egy millával hosszabb az ára, tehát befektetésnek sem rossz. Nem használja kucsmában, bundában 35km/h-val, hanem rendesen fűt és megy vele. Mondjuk én sokat nem használom, de vasárnap Esztergomba mentem vele. Jópofa ki fürge autó, megy mint a golyó. Kényelmes, ezer extra, de sótlan... Ez a jövő (sajnos). De megszokható azt mondom. Ha megy, akkor jön helyette a Giulietta QV, mert csak. :)
TtK16-02-2022 07:52:18 // 3435
Évente kell vinni. Van valami kilométer-korlát is, de nem tudom mennyi, nem megyünk vele annyit. "Átnézik", pollenszűrő, kiolvassák a computert. Most legutóbb fékfolyadékot is cseréltek, ez a négy éves szervíz volt. Semmi értelme, tkp. a garancia életben tartásához kell.
Erhard 242 (Pure Energy)15-02-2022 22:21:58 // 3434
Hajtómű olaj? Mennyi a méter benne?
Forsberg15-02-2022 18:57:29 // 3433
Nekünk most volt a Kia Soul EV az éves szervizen, hajtóműolaj, szűrők 25.000 Ft.
Zsolt15515-02-2022 18:31:28 // 3432
Nem volt meg. :-(( :-)))
VKG699!!! (4x156+75)15-02-2022 10:56:51 // 3431
Látom nincs meg. Sándor vagyok... vagy nem tudom...

A magyar nyelvű internet egyik első mémje, Polgár Jenő el és a Hupákolós Faterral, ebben van, hogy a vízbű veszi ki a zokszigént.

Nem akartam szakmai - tudományos kérdésekkel foglalkozni, trollkodtam, ahogy szoktam.
Zsolt15515-02-2022 10:54:58 // 3430
A szervizek milyen időszakonként "kötelezőek"? Illetve milyen munkákat végeznek az autón?
Zsolt15515-02-2022 10:53:17 // 3429
Ezt már 1954-ben is meg tudták oldani, az első nukleáris meghajtású tengeralattjárón is. Már akkor a tengervizet hidrogénre és oxigénre bontották, hogy légellátást biztosítani tudják a hajón. Illetve megoldották a szén-dioxid kivonását is a levegőből.
VKG699!!! (4x156+75)15-02-2022 08:49:20 // 3428
Na de azt nem Árpi magyarázta ki... hogymondjammagának.
Zsolt15514-02-2022 18:59:44 // 3427
Használják már azt sokkal régebben is. :-))
VKG699!!! (4x156+75)14-02-2022 16:25:40 // 3426
30 éve már megcsinálták az eszközt, ami az oxigént veszi ki a vízbű, mi ebben az újdonság??? :)
TtK13-02-2022 11:12:19 // 3424
Nyilván nem NRWből mentem az Újlipótvárosba..:)
farki12-02-2022 22:38:33 // 3423
Hadd kérdezzem meg, hogy Büdipest hánykerülete ÉRW? 😳
Vagy túlélőtúra volt ez a kb 1000Km a’la Bear Grylls?🤔
TtK11-02-2022 20:45:14 // 3422
Igen. Azért húztam egy vsatagabb drautot a garázsba meg felraktam egy jobb minőségű konnektort. A hozzá adott kábellel töltjük, amin van egy dobozka mindenféle védelmekkel, EVSE a beceneve. Így elvileg 10 amperrel tölt, a gyakorlatban (megmértem) kb. 9.5 ampert vesz fel eleinte, aztán ha már majdnem tele az aksi visszafogja 2 amperre. Szóval kb. mint egy sütő, egy rendesen kivitelezett hálózatú házban nem okozhat gondot. Ha este mikor hazaérsz rádugod, kb. hajnali háromra tölti fel teljesen.
Ahogy mi használjuk ez teljesen megfelelő. Az utcán egy tucatnál többször nem is volt töltve. Akkor is általában áruházak ingyenes töltőin.
Ha már megvan tényleg gombokért üzemeltethető. Nincs súlyadó és parkolási díj se. Mondjuk a múltkor az Újlipótvárosban cseszhettem az ingyenes parkolást mert három kör után se volt hely. Végül a Westendben kellett parkolnom..
TtK11-02-2022 20:34:37 // 3421
Mondom 60-ig. Mint anno a Trabant :)))
Zsolt15511-02-2022 20:17:48 // 3420
Sima egyszerű, hétköznapi konnektorról töltitek az autót?
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2022 18:41:10 // 3419
A múltkor pont egy 150 lovas Leafet fogtam ki lámpánál és pont a Giuliettával. Kiváncsi voltam én is, de papírforma eredmény lett. Nagyon szoros meccs volt, de végül olyan 100 körüli tempónál már csodálhatta a kipufogót és ami abból 6500-on szól :-) Aztán mellém jött a következő lámpánál (ott már nem elöl voltunk) ritkán látok ennyire csodálkozó fejet, látszott, hogy másra számított.
Persze semmi bajom az elektromos autókkal, funkcionálisan tökéletes is lehetne a Giulietta helyett is. Csak amíg egy annyira izgalamas kis benzinesünk lehet mint a Giulietta, hosszútávon is kevesebből, én nem zöldülök. Egyszerűen nem is érdekel. Mert szeretem a benzinmotor hangját, szeretek váltani, teljesen öncélúan gázfröccsöket adni, sőt még a büdös túldúsított ladaszagot is szeretem ami hidegindítás után körbeveszi. Ez van :-)
TtK11-02-2022 18:20:01 // 3418
Azért az állóhelyből full nyomaték és az azonnali gázreakció nem olyan rossz dolog ám. ;) Városban lámpától lámpáig gyorsulva kevés ellenfél van. 70-80 fölött persze csöken a lelkesedés, de az városban nem számít annyira. Csikorgatni a Leafet is lehet. :P
TtK11-02-2022 18:14:27 // 3417
Nem sokat, 10-20 km naponta. Ami azt jelentené, hogy 60-kmenként tölteni kell, de annál azért többet megy el. :) Kb. 100-120 kmre jó.
Pár ezres a villanyszámla többlet. Ha átszámítod benzinre, 1-2 liternek megfelelő áramot eszik.

Az a grafinkon azért jobban mutatná a valóságot, ha lakosságarányosan lenne ábrázolva az emisszió :)
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2022 17:57:56 // 3416
Nekünk van 1.4 Multiair, 170 lovas Chili. Városba tökéletes. Adrenalin löket a közlekedés, de ez így normális, csak semmi izgalom. :) A beállóban éjszaka tökéletesen kipiheni magát, ahogy az asszony használja, kb. három naponta kell tankolni XD
Eddig két javítás volt: leereszett egy kicsit a kerék és állandóan csikorgott. Felfújtam. De így is csikorog, nem kéne annyira nyomni neki. :-)
Bocs :-)
Erhard 242 (Pure Energy)11-02-2022 17:29:03 // 3415
Köszi az őszinte infót! A sógoromnak van leafje a sógornőmnek meg Zoé ők naponta ingáznak Sopron Ausztria megértem, hogy megvették, Szvárra éppen leérnek a Leaffel persze gyök2...
Kócosw11-02-2022 16:30:28 // 3414
vagx csehektől vagy epp ahonnan kell.
Északrol kicsit nehez levinní a csít a propeller mezőktől.De mar ugye nézegetik a szép bajor tájakon hol mutatna jól pár pörgettyű.
De addig nem kell félni míg Anna L a pályán van mert a Koboldok segítségével vész esetén tárolja az áramot a vezetékekben 😉😁
Zsolt15511-02-2022 16:21:52 // 3413
"... A garázsban éjszaka tökéletesen feltöltődik, ahogy az asszony használja, kb. három naponta kell tölteni. ..."

A villanyszámlában ez mennyi kb? Illetve mennyi kilométert megy vele az asszony?

Félig off:
Úgy gondolták majd lesz gáz. Aztán jött a gond, mert azt Putyintól kell venni. Akkor majd fával fűtenek. Aztán - részben - azt is az oroszoktól kell venni.
A franciáknál most van épülőben 4 új atomreaktor. Majd onnan kérnek jó pénzért, ha elfogy.

"... Közben a környezetvédelem jegyében teljes falukat dózerolnak el iskolástol, kocsmástól, templomostól, hogy a külszíni fejtésen kitermelt - gyakrorlatilag - földdel fűtsék a szénerőműveiket. ..."

Meg is van az eredménye.
Kócosw11-02-2022 15:52:39 // 3412
majd amikor eljön a jó vilag mint németben mikor szegeny uzlettulajdonos energiatakarékosság miatt lecserelte a komplett gepparkot az osszes hűtőt meg mindent a boltban ,majd meglepődött mikor kiszamlaztak egy joval magasabb osszeget mint előtte,kozolven hogy megemeltek az árat mert tul kevesebbet fogyasutott, uh. ennek fényében gyorsan beszerzett par elektromos radiátort és azakkol küldi mega. fogyasztast hogy lemenjen az ar.
Kócosw11-02-2022 15:49:35 // 3411
éljen ugye a szabad piac meg a gazdasági verseny mert az működik 😁
Kócosw11-02-2022 15:47:58 // 3410
felig off odhoz kiegészítés , megkell nezni ki szponzoralja NRW ben a volt kormányzó pártot aki ugye ezt a határozatot hozta anno 😉
TtK11-02-2022 15:35:58 // 3409
Nekünk van villanyautónk, 24kW-os Leaf. Városba tökéletes. Stresszmentes közlekedés, csak semmi izgalom. :) A garázsban éjszaka tökéletesen feltöltődik, ahogy az asszony használja, kb. három naponta kell tölteni.
Eddig két garis javítás volt: elereszett egy ponthegesztés és csikorgott. Azt meghegesztették. A tükör ki-behajtáskor csikorgott. Azt is megkenték, már nem csikorog. Más költés nem volt. Már attól eltekintve, hogy a garis szervíz marha drága (60k körül), főképp annak a fényében, hogy tkp. semmit se csinálnak. A nissanos munkafelvevő szerint ha Leaf javításból kellene megélniük lehúzhatnák a rolót.
Most hogy a kies NRWben élünk és szívjuk a szénerőművek kibocsájtását, otthon szomorkodik és már egyszer le is szívta a kis akksit és akkor se kép se hang, bikázni kellett :) Pettinke adott egy csavarós áramtalanítót a kis akksira (mint egy veterán..) azóta nem volt ilyen probléma. Egyebet elmondani nem tudok, kérem kapcsojja ki..

Félig off:
A hülye németek be vannak sz@rva az atomtól, ki is kapcsolják az összes erőművüket. Közben a környezetvédelem jegyében teljes falukat dózerolnak el iskolástol, kocsmástól, templomostól, hogy a külszíni fejtésen kitermelt - gyakrorlatilag - földdel fűtsék a szénerőműveiket. Ez azokon kívül akiknek ledöntik a házát senkinek nem éri el az ingerküszöbét. Vö. Csau falurombolási terveivel..
WarbiRunner (Gyuri)11-02-2022 14:32:27 // 3408
XD Ezek az apró sokkok úgy tűnik aztán beépülnek. :-)
Föckös11-02-2022 14:18:37 // 3407
eszembe jutot, hogy hogyan reagált az épített v8 hangjára! :-DDDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.