Forum >> Forma-1

12-09-2005 11:19:49 // 4756
92%-os volt a páratartalom.
joe7512-09-2005 11:19:12 // 4755
Ahogy Pizzonia versenyét nézem ki tudja lesz-e következő versenye. :)) Amúgy nincs itt gond a pénzbüntivel, de mondjuk egy 20.000 $-os büntetés jobban ált volna neki. Azért ne feledjük, hogy Pizzonia nem egy magas fizetésű sztárversenyző, hanem egy tesztpilóta, így a fizetése valószínüleg nem túl magas. Főleg nem a zsugori Frank Williams-nél. :)
GEORGE12-09-2005 11:18:28 // 4754
:-DDDD te kis keményszívű bíróóó :-))))))
GEORGE12-09-2005 11:17:50 // 4753
Ha most beirnám, hogy...akkor csak a vita lenne:-) de inkább nem irom be, hogy Sumi akkora pilóta, hogy az ő kilökése simán megéri azt ő kilököjének, hogy 10-el hátrébb sorolják. :-))))
12-09-2005 11:17:48 // 4752
Na azt én sem értettem miért is lehetett cserélni? Biztonság miatt?
12-09-2005 11:16:45 // 4751
Némi rugalmasságot vihetnének a szabályokba. Pl. a következő versenyén -10 hely vagy egyszerűen vágják le a lábát. :)
joe7512-09-2005 11:14:57 // 4750
A Szabályokról még a kommentáétorok se tudtak mindent. Számukra is akkor vált világossá hogy eső gumit cserélni lés tankolni lehet egyszerre amikor látták hogy ez így történik. Az időjárást elnézve pedig Spa-ban nem volt változékony időjárás. Hanem borús végig lógott az eső lába, a páratartalom mint egy esőerdőben, nem csoda hogy a pálya semmit sem száradt végig.
joe7512-09-2005 11:12:04 // 4749
Minden bizonnyal. De egy 10 helyes hátrasorolás meg vagylagos. Mert ha elindúl akkor lehet érvényesíteni, ha nem indúl akkor meg nem lehet érvényesíteni. Sőt lehet hogy ha 10 helyes büntit kapna egyszerűen F.Williams pont ezért el sem indítaná a következő versenyen, hanem beültetne valaki mást, ha Heifeld nem tudna elindúlni Braziliában sem.
zolee14512-09-2005 11:10:07 // 4748
ha csak úgy esik az eső akkor talán, bár szerintem könnyebb autóval könnyebb esőben menni, sokkal könnyebb, de én konkrétan a változékony időjárásra gondoltam, oda nem jó sok benyával menni. Amúgy ezt nem igazán vágom: oké, ha száraz az idő akkor nincs kerékcsere, ha esik akkor cserélhetnek is meg tankolhatnak is, de ha szárazat raknak fel eső után akkor már külön kell jönni benzinért?? ez így elég zavaros. lehet hogy ezért nem raktak fel a végén többekre száraz gumit, mert nem tankolhattak volna, és inkább kevés benzinnel gyorsan mentek, és cserélgették az átmeneti gumit? (pl Webber)
12-09-2005 11:07:49 // 4747
8000 USD aprópénz neki.
joe7512-09-2005 11:02:49 // 4746
Azt azért ne feledd hogy Pizzonia beugró pilóta, és lehet hogy Braziliában nem is indúl. Így sokra nem mennének ha hátrasorolják, amikor el sem indul a versenyen.
joe7512-09-2005 10:59:38 // 4745
Mindenki esőre gyúrt, így a nyerő taktika a minnél kevesebb kiállás. Mivel esőben közel nem autózák ki a teljesítményt, így jól megtankolva sem buknak sokat, legalábbis sokkal kevesebbet mint száraz pályán. És mivel a szabályosk szerint kerékcsere + tankolás nem megy egyszerre legalábbis száraz guminál, így mindenképp plussz kiállás kell ha száraz abroncsot tesznek fel.
zolee14512-09-2005 10:58:54 // 4744
ez vicc! aki Schumákot kilöki az -10 hely, aki Montoyát az -8000USD. azt tudjuk, hogy F1-es körökben a pénz nem igazán büntetés, szóval ez számomra vicc! Semmi nem indokolja, hogy Pizzonia kevesebb büntetést kapjon. A Sato féle esetnél MS rosszabb pozícióban volt, mint a kilökésekor Montoya a sebesség is kisebb volt, tehát elvileg a veszély is (oké, itt többen voltak a környezetükben) ráadásul MS és Sato körön belül voltak...mindegy, azért meghallgatnám az FIA illetékeseinek a magyarázatát. vagy ez is olyasmi, mint az hogy MS-t vissza lehet tolni a pályára, de azonos szituációban Alonsót nem?
12-09-2005 10:55:48 // 4743
Webber 4 pit stop-al lett 4. RB is elég sokszor volt kint utoljára azért mert túlmelegedtek a gumijai így bukott egy helyet.
12-09-2005 10:53:35 // 4742
8000 dollárt ér ha kilökik a második helyezettet a meccsből. Röhely. 10 helyes büntetés már jobb de azt inkább Pizzoniának kellett volna kapnia.
SzJ12-09-2005 10:43:03 // 4741
Megbüntették a két kamikázét. Sato 10 helyes büntetést kapott, pizzonia meg 8000 dollárost. Be kellene vezetni a távolságtartásos büntetést. A többi versenyen nem mehetne csak az útca túloldalán, aki vétkezett.
zolee14512-09-2005 09:36:47 // 4740
ha én indultam volna a futamon akkor az ésszerűség keretei közt a lehető legtöbb tankolást választottam volna, hiszen a változó körülmények közt nincs értelme hosszú szakaszokra osztani a futamot, mert úgy nehéz gyorsan reagálni az időjárásra. Szerintem ezt a taktikát kavarta össze a SC. Persze a körülmények sem változtak annyira mint az várható volt, szóval kb be is buktam volna a taktikámat, de nehezen hiszem hogy sokan lettek volna "agyig" (ahogy P. László mondaná) tankolva. Mindegy, soha nem tudjuk meg...
zolee14512-09-2005 08:58:58 // 4739
na majd este újra lenyomom a belga nagydíjat, most töltöttem le a 2005-ös szezont! Majd kiderül mire elég a ferrari.:)))
joe7512-09-2005 08:53:17 // 4738
Több mint egy éve nem volt esős verseny, ezalatt az egy év alatt a Michlein akármit is kitalálhatott, a Bridgestonnak viszon minden erejét energiáját a száraz gumik kifejlesztésére kellett fordítania. Mindemellett nem ismerjük sajnos MS taktikáját, nem tudhatjuk mennyi üzemanyaggal indúlt, bár valószínüleg rendesen meg volt tankolva, és mire fogyni kezdett a nafta, ki is lökték. Volt az SC elött kb két kör amíg végig támadta Alonso-t.
zolee14512-09-2005 08:22:31 // 4737
logikus amit mondassz, de nehéz elhinni, hogy a Ferrarinak mindegy hogy 1 vagy 2 versenyképes autója rohangál a pályán. RB nem az utolsó 3-4 futamon tapasztalt fejlesztéseket fogja a BAR-hoz vinni, hanem ha van esze akkor az elmúlt néhány év csapatépítési tapasztalatát. Azzal többet ér a BAR, mintha lerajzol nekik valami kütyüt az F2005 aljáról.
Mike.12-09-2005 08:06:37 // 4736
Szerintem Sumi partiban volt Alonsoval. Elmenni biztos nem tudott volna, de most az is elég volt, hogy tudta tartani a lépést velük. Bari pedig nem kapja már meg ugyanazt a technikát. Nem vehet részt a gumi tesztelésen, nem láthatja az új fejlesztéseket, terveket. :-)
zolee14512-09-2005 07:53:05 // 4735
"No meg a Michleinnek is volt ideje fejleszteni az eső gumikat." Ez kicsit megfoghatatlan. oké, nyilvánvaló, hogy fejlesztett a Michelin, de gondolom addig a japcsik sem ücsörögtek, és esőgumik terén jókora elnyük volt. Ha csak ugyanolyan jó a bridgeston, nem klasszisokkal jobb, mint amit eddig ugye tapasztalhattunk akkor is ki kellett volna jönni a világverő Ferrari tempóelőnyének. Eddig azt olvastam itt, hogy a Ferrari istencsászár, csak a gumi szar. Az esőgumi, vagy a hétvégén használ átmeneti gumi viszont a Michelinnél elég gatya - legalábbis eddig az volt. Ha a ferrari a legjobb, a Bridgestone meg legalább annyira jó mint a Michelin akkor tegnap RB nyeri a futamot, de szerintem Rajkó nyerte.:)) MS-t az első néhány kanyarban láttam támadási pozícióban, utána szépen kapta a tizedeket - századokat. oké, ez nem sok, de Alonso sem volt túl versenyképes a hétvégén.
joe7512-09-2005 07:36:19 // 4734
számomra - bebizonyosodott: a ferrarinál nem csak gumiprobléma van. esőben mindig jobb volt a Bridgestone, de most amíg ment Schumák addig sem nyújtott maradandót, Az sem zavar mellékesen hogy a CS bejöveteléig MS 1 mp.-en belül volt Alonso-hoz? Sőt támadási pozicióban is volt? Sajnos a Ferrari taktikáját nem ismertük, de valószínű hogy jól meg volt pakolva benzinnel, mert az elején 2.5 mp hátrányból jött föl Alonsóra pár kör alatt. A SC nem jött túl jól neki. Főleg Sato miatt. Amúgy MS és a Bridgestone esőben jók, itt meg épp csak kissé vizes volt a pálya , ami folyamatosan száradt. No meg a Michleinnek is volt ideje fejleszteni az eső gumikat.
Mike.12-09-2005 07:33:19 // 4733
Kivétel amikor hirtelen lefékez az elől haladó, kivétel amikor ráhúz az előzni szándékozóra stb. :-)
zolee14512-09-2005 07:28:11 // 4732
én is azt mondtam, ezért gondolom úgy, hogy egy kalap alá kell venni az ütközéseket, mert az esetek 99%-ában a hátul haladó a barom.
Mike.12-09-2005 07:26:36 // 4731
Nézhetjük így is úgy is. Egy a lényeg, hogy Sato egy kamikáze fax volt már megint. Én elfogul vagyok a Ferrarival,Sumival, de mindenki másnak is ez volt erröl a véleménye, akik utálják Sumiékat.:-)
zolee14512-09-2005 07:20:41 // 4730
szerintem ha valaki megy elöl, és valaki hátulról belemegy az független attól hogy kik a szereplők, éppen lekörözés előtt vagy után vagyunk, vagy pozíciócsata van, és attól is független, hogy az illető mikor került oda, vagyis elöl haladt-e vagy épp egy előzés/lekörözés végén vagyunk. Ha meg nem vesszük egy kalap alá akkor leginkább az MS vs TS lóg ki a sorból, hisz az pozícióért megy, a lekörözöttnek meg elvileg segítenie kell a lekörözőt. :)
Mike.12-09-2005 07:17:40 // 4729
Nem minden ütközést lehet egy kalap alá venni. :-)
zolee14512-09-2005 07:10:40 // 4728
valamelyik netes cikkben olvastam Monteiro vs Montoya témakörben, hogy elsőre rögtön szegény jordan pilótát okolta mindenki, de gondoljunk csak bele - írja a cikkíró - hogy hogyan állhatott volna meg mikor Montoya bevágott elé, és szélárnyékban volt, ráadásul Montoya túl korán is fékezett. Na amikor ezt olvastam kicsit ideges lettem. Ja, az lekörözés volt! MS vs TS. Ugyanezek elmondhatóak, csak ez éppen pozícióért ment, persze most gondolom ugyanaz az újságíró szidja Satot. Aztán Montoya vs Pizzonia, szintén egy lekörözéses találkozás. Továbbra is tartom a korábbi véleményemet: az elöl haladó dönt a sebességről, fékezési- és kigyorsítási pontról, a mögöttelévő meg vagy alkalmazkodik, vagy megelőzi. Aki hátul van az a hibás, csak jó lenne ha ezt mindenki, minden helyzetben a szereplők személyétől függetlenül így gondolná! A futam: alapvetően jó volt, izgalmas, még párharcok is voltak, sőt ezek jelentős része helycserével végződött, nem ütközéssel, szóval volt előzés. Egy valami viszont - számomra - bebizonyosodott: a ferrarinál nem csak gumiprobléma van. esőben mindig jobb volt a Bridgestone, de most amíg ment Schumák addig sem nyújtott maradandót, RB szinte szót sem érdemel. A kommentátorokhoz sokat nem fűznék, hisz mindannyian ismerjük őket...
zolee14512-09-2005 07:02:09 // 4727
Nem! Lassú lennél, mert a HRing lassú pálya!:))
joe7512-09-2005 06:49:56 // 4726
Basszus, Ti hogy nézitek az F-1-et? :)) Engem ki nem lehet robbantani a TV elől, Ti meg végig kommentáljátok ezt a másfél órát...:))) Amúgy Jó kis verseny volt. Sato meg Pizzonia monnyon le. No meg a Toyota csapat. Meglehetett volna az első győzelmük. A taktikát még gyakorolni kell.
Tom1211-09-2005 18:28:30 // 4725
Én is erre gondoltam...:))
Tommi11-09-2005 16:52:29 // 4724
Volt honnan örökölni :)
Tom1211-09-2005 16:22:58 // 4723
Azért az nem volt semmi, ahogy J. Villeneuve megfogta 300 körül az Eau Rouge-ban a gépet, valami van a "vérében" ennek a gyereknek...:)
Mike.11-09-2005 16:05:06 // 4722
Itt az igazság, amiről mindig elfelejtkezünk. :-))
count M11-09-2005 16:02:24 // 4721
LOL! Na, kéz ki a biliből, valamint további szép napot! :)
Tedi11-09-2005 16:01:17 // 4720
Nekünk legalább jutott :)))) Ha meg jövőre lejár az FIA meg a Ferrari közötti szerződés, miszerint Ferkáknak idén bénázniuk kell, akkor lesznek majd érdekes versenyek :)
Mike.11-09-2005 16:00:55 // 4718
De jutott. Hehehe :-)))))
count M11-09-2005 15:59:28 // 4717
Kapaszkodjatok ebbe, de erősen. Idén ennyi jutott. :DDDD
Mike.11-09-2005 15:57:02 // 4716
A ferkának legalább van. A mercinek meg nem akar összejönni. :-)))
Tedi11-09-2005 15:56:24 // 4715
Látm előszeretettel emléxel vissza arra a kettős győúzelemre :))) Savanyű a szőlő, mert most sem jött össze? :)) ;) BZs: okés, azt aláírom, hogy szerzett egy pontot, de most ott van? Jó ez pénzkérdés is, de ha annyira jó lett volna, akkor nem a tesztpilótai állásokért kellett volna köröket futnia.
count M11-09-2005 15:54:27 // 4714
Semmi gond. :)))
Mike.11-09-2005 15:53:50 // 4713
Ja, Ilmor gyártja a garázsában a motort? Akkor bocsi :-}
count M11-09-2005 15:53:35 // 4712
Ne viccelj, szerzett egy pontot. Mármint BZs. Az se volt kevésbbé dicsőséges, mint a Vörösök kettős győzelme idén. :P ;)
Mike.11-09-2005 15:51:55 // 4711
Kartekian
count M11-09-2005 15:51:48 // 4710
Karthikeyan, a Fakír. :)
Tedi11-09-2005 15:51:15 // 4709
BZs bohóckodott, Sato meg "be(le)repülő" pilóta, egyik sem jobb :) A bénábbakat dicsőítik a legjobban :) Emléxem még amikor Jos Verstappen versenyzett, neki volt a legnagyobb fan-klubja az egész mezőnyben. Pedig ő sem alkotott túl sokat.
Áki11-09-2005 15:50:19 // 4708
Akkor ki volt az ugrató??
count M11-09-2005 15:50:09 // 4707
Ja, Ilmor, tényleg. :PPPP
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.