Forum >> Forma-1
Xixo29-06-2006 03:18:34 // 11981
Tényleg! Hétvégén futam!!! :-)))
Most már tényleg nagyon remélem, hogy nyerünk!!! Ránkférne!! HAJRÁ FERRARI!!!!! :-)))
Kiskalap29-06-2006 03:07:35 // 11980
hát nekem se az állatja :)
Xixo29-06-2006 03:04:04 // 11979
Nekem nem hiányozna... :-))))
mesa28-06-2006 18:09:21 // 11978
Európában egyelőre nem nagyon kapkodnak az utóbbi időben kissé halovány Montoya után, aki a tengerentúlra kacsintgat. Az ügy pillanatnyilag ott tart, hogy a kolumbiai már tárgyalgat is egykori csapatfőnökével, Chip Ganassivel, aki szívesen látná újra istállójánál a Forma-1-ben megfásuló Montoyát.
Inner Circle27-06-2006 15:15:37 // 11977
Szerintem SOHA nem volt még példa arra, hogy egy kiugrást ne büntettek volna meg. Talán Hakkinen 1999-ben Spában egy kicsit gyanúsan rajtolt, de DC kapásból le is pofozta érte a hajtűben...
"Egész sornyi autó volt az utamban, a pálya feltöredezett, és elkövettem egy csomó vezetési hibát..." írja Fisico, és itt a lényeg: "elkövettem egy csomó vezetési hibát". Na, ezeket nem kellett volna, és bejöhetett volna másodiknak. Mindkét előtte haladó autó megtette azt a szívességet, hogy lement az ívről a hajtűben. Megelőzhette volna először MS-t, aztán Rajkót is, még áthajtással együtt is; úgyhogy csak magát hibáztathatja.
Xixo27-06-2006 14:20:28 // 11976
Xixo27-06-2006 14:17:23 // 11975
Xixo27-06-2006 14:16:45 // 11974
Vikk7527-06-2006 11:26:19 // 11973
Hát jah, belejött a srác.
Vikk7527-06-2006 11:25:04 // 11972
Igaz Palik szerint olajfolt lehetett a pályán, de csak ö említette....
Propaganda, ennyi. Hogy nézne már ki, hogyha azt mondja, hogy egy világbajnok nyomás alatt hibázik többször is. Az még is csak jobban hangzik ha azt mondja, hogy olajra ment és zseniálisan visszatudta mindig hozni az autót. Bár suminak nem kellett.
mesa27-06-2006 11:23:56 // 11971
Én is ezt szerettem volna kérdezni :))
Sajnos be kell lássam, rosszul mrem fel Alfonsó srác ehetségét. Az hittem tavaly csak mázlista volt. Ha idén is VB, akkor mea culpa.
Inner Circle27-06-2006 08:38:14 // 11970
Ha nagyot hibázott volna, akkor MS megelőzte volna, nem?
tom16427-06-2006 05:37:43 // 11969
Ez azért nem így van!
Emléxem az idén olyan versenyre, ahol kb. 20 körön keresztül Sumi közvetlenül Alonzó nyakában loholt és a rönyós kétszer is nagyot hibázott!
Igaz Palik szerint olajfolt lehetett a pályán, de csak ö említette....
Xixo27-06-2006 02:33:33 // 11968
Azért Summi hálás lehet Kiminek a hibáért, meg így még mi is hitegethetjük magunkat, hogy van még remény idén... :-)))
Xixo27-06-2006 01:11:23 // 11967
Vagy lehet, hogy Rajkó már a jövőévi Ferraris szerződésre hajt! Vagy lehet, hogy már meg is kötötték és az volt az egyik titkos záradék, hogy már idén is segítse Summit!!! :-))))))
De az is lehet, hogy rászóltak az FIA-tól, hogy engedje el, mert ugye a Ferrarinak kell nyernie.
Vagy ami a legvalószínübb, hogy az a BOHÓC biatttóre tényleg megvuduzta rondöniszt a monitoron keresztül. Hiszen a palikmadár is ezt mondta, ő meg csak ért hozzá!!! :-)))))))))))))
Satti26-06-2006 20:56:13 // 11966
Inner Circle26-06-2006 19:07:33 // 11965
Muszáj is lesz, mert Jean és Ross már évek óta beszélnek a visszavonulásról, Rory meg ugye már ki is akart ugrani. Ha Luca di Montezebulonnak esze van, az egyengumiból várható előnyt kihasználja arra, hogy beállítja a helyükre az új embereket.
Inner Circle26-06-2006 19:05:30 // 11964
"Magyarán, ha nem tolja hátulról Kimmit, akkor az valószínűleg nem is sokallt volna be a kanyarban, nem hibázott volna... "
És Schumachert ki tolta hátulról, amikor besokallt és hibázott ugyanabban a kanyarban, dettó ugyanazt adva elő?
Csak a málészájú Fisichella akkor nem volt ott, hogy lecsapjon a koncra. Ez a különbség egy VB és egy örök második (még hogy második... inkább ötödik) között.
mesa26-06-2006 15:11:29 // 11963
Én nem nevezném "szerencsének" !
Tenniszben van olyan kifejezés, hogy "kikényszerített hiba".
Magyarán, ha nem tolja hátulról Kimmit, akkor az valószínűleg nem is sokallt volna be a kanyarban, nem hibázott volna, és nem ment volna el mellette Schumacher - értelemszerűen.
Sajnos a finn srácra jellemző hogy képes hibázni, ha a sarkában loholnak!
Bezzeg Alfonsó egész versenyeket képes a háta mögött felsorakozók előtt autózni :(
TarP26-06-2006 14:56:35 // 11962
Ez a dolga, viszont az, hogy Sucahér nem tudta megelőzni, az már a Ferrari baja.
Ez az autó még kevés Alfonzóék ellen.
Satti26-06-2006 14:54:35 // 11961
Az öreg Schuminak,azért ismét volt egy kis szerencséje,mert amit már a xar rtlklub nem mutatott,de a német tv igen,az úcsó körben,az óminózus visszafordítóban Kimi egy kicsit megcsúszott,és csak így tudta MS megelőzni,ezért lehetett a 2. a végén.A Mclarennél amit megint bénáztak azt már nem értem,a boxban össz. kb.10 mp elment Kiminek a bénázásuk miatt.Fisca meg egy nagy nulla,ez ismét bebizonyosodott,meg az is,hogy sajnos idén sem lehet az Alonso-Renault párost megverni.
mesa26-06-2006 14:33:19 // 11960
Gyanítom jó lett volna a terv, mert nehéz utóval IS nagyon gyors volt a Ferrari, csak Trullival nem számoltak!
Egyébként erre tett utalást Ross Brawn is
Mondom, idén az 5. futam, ahol az olasz feltartotta valamelyik Ferrarit...
bubble26-06-2006 14:08:50 // 11959
De azért az érdekes, hogy mindenki csúszkált a pályán, még a kényelmes helyzetben lévő nagyarcú spanyol is.
Szerintem ennél a momentumnál kell az ebnek elhantolva lennie taktika ügyileg. :-)
Xixo26-06-2006 14:06:35 // 11958
Nem mintha utánna tapadt volna az autó. Én se értem, hogy mire volt ez jó, de ők csak tudják...
TarP26-06-2006 14:01:58 // 11957
Valószínűleg nem ez volt a terv, csak rájöttek, hogy nyúlik a gumi a gép alatt, amit nem akartak még egyszer pár körig kipróbálni, ezért menet közben (de már későn) váltottak taktikát.
Gondolom jó kis vita lehetett ebből a főnökség meg Sucahér között...
Punisher26-06-2006 13:53:47 // 11956
Ezt én sem értettem. Nem hittem, hogy ilyen hülyék a Ferrarisok. Biztosra vettem, hogy Schumachernek még volt benzin a kocsijában, az első kiálláskor. De nem. 2 mp-vel kellett volna tovább kint lenni a boxban, és ennyi. Ezek inkább kihívják mégegyszer és elvesznek tőle 20 mp-t.
Xixo26-06-2006 13:45:46 // 11955
Ha lett volna esze, megvárja, amíg kihívják Rózit a büntire, mert úgyis megkapta volna. Vagy megelőzi simán. De ennek a lökdösődésnek semmi értelme nem volt. Ő is bukott rajta eleget. Még mindig ekkora paraszt a lelkem...
Inner Circle26-06-2006 11:09:41 // 11954
Leírtam, hogy miért nem volt Rosbergnek abban a kanyarban semmi keresnivalója.
FoToS26-06-2006 11:05:37 // 11953
egy S kanyar volt lehet,hogy az első kyanarban ő volt jobb pozicióban,de a következő kanyar a rosbergé volt.
mesa26-06-2006 11:02:29 // 11952
"Montoyának teljesen igaza volt."
Persze. A kanyar ívét meg belülről kell megközelíteni, ugye ?
Ne vicceljél. Balfék volt és örülhet hogy nem ő került a gumifalba.
Szerintem büntetni kéne, hogy lehiggadjon.
mesa26-06-2006 10:59:40 // 11951
Lehet. Ezen már én is gondolkodtam. Egy vérfrissítés nem ártana a maranellói vezetésben ...
Inner Circle26-06-2006 10:58:07 // 11950
A pocsék versenytaktika meg nagyon divatos lett mostanában, amióta Rosberg néhány futammal ezelőtt előadta hogy féltávon tankol pár deci benzint, és frankón bukik néhány tucat másodpercet. Isten tudja, mitől olyan vonzó ez, de Ross Brawn sem tudott neki ellenállni. Simán elbukta volna MS az amúgy biztos második helyét, ha nem menti meg a Safety Car - és még így is Kimi hibája kellett hozzá.
Lehet hogy nem MS öregszik, hanem Brawn?
Inner Circle26-06-2006 10:55:45 // 11949
Valóban nem, viszont Montoyának "járt" volna az a pozíció, ahogyan ő is előreengedte RS-t pár körrel később. Hiszen Nico levágta a sikánt, ezek után kimondott bunkóság volt tőle, hogy a vitás helyzetben nem engedte el JPM-et (elvégre vitás helyzet nélkül is el kellett volna engednie, akkor is ha JPM full mögötte van).
Monty-tól nem volt profi hogy felöklelte Nicót, ez igaz, ilyen módszerekkel sosem lesz VB. De nem tudom érte hibáztatni... Pont mint a portugál-holland meccsen: miután a hollandok nem adták vissza a portik által kirúgott labdát, én is felrúgtam volna a görényül támadó holland csatárt. Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten.
Rumi26-06-2006 10:47:20 // 11948
szvsz meg most paliknak volt igaza. egyikse hibás, egyszerű versenybaleset volt.
Inner Circle26-06-2006 10:44:36 // 11947
"-Monoja egy igazi köcsög. Ez már nem agresszív vezetés, hanem ámokfutás!!! Szegény Rózi... Én megnézném a superlicencét!!!"
Rózinak, igen, én is... Montoyának teljesen igaza volt.
Inner Circle26-06-2006 10:25:01 // 11946
Nem értem, mit gondolt Rajkó, amikor Alonsót kívülről akarta megelőzni. Teljesen esélytelen volt (szerintem valami probléma is volt a spanyolnál, egy pillanatra mintha megdermedt volna az autója), belülről legalább valami halvány sansza lehetett volna, hogy a poros részen még meg tud állni, és kisakkozza a sikánban Alonsót. Aztán a végén még az ívről is leesett... nem először van az az érzésem, hogy egy igazán klasszis pilóta a helyében nyerhetett volna.
Xixo26-06-2006 03:48:21 // 11945
Renault
Fernando Alonso – 1. hely
Giancarlo Fisichella – 4. hely
Megtörte a montreali átkot a Renault istálló, a kék-sárga együttes a zsinórban negyedik diadalát arató Fernando Alonso révén megnyerte a kaotikusra sikeredett Kanadai Nagydíjat. Giancarlo Fisichella versenye nem alakult ilyen jól, a második pozícióból induló olasz ugyanis kiugrott a rajtnál, boxon áthajtós büntetéssel sújtották, így végül a negyedik pozícióban fejezte be a futamot. Az újabb sikerrel Alonso és a Renault is növelte előnyét az összetett pontversenyben, így a gárda elégedetten távozhat a Gilles Villeneuve versenypályáról: „Csapatunk újabb csodálatos versenyen van túl, amely nem volt egyszerű. A legfontosabb dolog az, hogy több pontot gyűjtöttünk, mint a Ferrari és magabiztosan mehetünk Indybe. Ott mindenki jó műsort szeretne csinálni, hogy kiköszörülhessük a tavalyi csorbát.” –foglamzott a kék-sárga egylet első embere, Flavio Briatore.
Ferrari
Michael Schumacher – 2. hely
Felipe Massa – 5. hely
Montrealban sem tudott versenyre kelni a nagy rivális Renault-val a Ferrari istálló, így a Scuderiának Michael Schumacher 2., illetve Felipe Massa 5. helyezésével kellett beérnie. A német ’kárminimalizálásként’ könyvelte el a futamot, a brazil viszont elégedett volt az eredményekkel. „Összességében véve ezen a hétvégén nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy megelőzzük legfőbb riválisainkat. Extra erőfeszítéseket kell tennünk, hogy ledolgozzuk a hátrányunkat. Az utolsó biztonsági autós fázis a segítségünkre volt, Michael egy újabb pozíciót javított és mérsékelte a veszteséget. Sajnálatos módon Michael jópár kör erejéig beragadt Trulli mögé. Ez bosszantó, mert a mi versenyzőnk sokkal gyorsabb volt, ami láthatóvá is vált, amikor tiszta lett előtte a pálya. Ahogyan arra számítottunk, a Bridgestone gumik kitűnően működtek a versenyen. ’Soha ne add fel!’ – tartja a mondás, melyhez igazodunk mi is.” -értékelt a maranellóiak technikai igazgatója, Ross Brawn.
McLaren-Mercedes
Kimi Räikkönen- 3. hely
Juan Pablo Montoya – kiesett
Vegyes érzelmekkel zárta a Kanadai nagydíjat a McLaren-Mercedes istálló: a gárda versenyképessége egyértelműen javuló tendenciát mutat, a montreali produkció viszont sikerülhetett volna jobban is. Kimi Räikkönen a futam elején harcban állt a győzelemért, de később váltóproblémák hátráltatták, az utolsó előtti körben pedig egy elrontott kanyar miatt elbukta a második helyet Michael Schumacherrel szemben és harmadikként intették le. Juan Pablo Montoya rosszabbul járt: a kolumbiai előbb Nico Rosberggel, majd a fallal ütközött és feladta a viadalt. „A hétvége pozitívuma a sebességünk volt, a negatívum pedig az, hogy nem tudtunk többet kihozni ebből. A következő hétvége újabb lehetőség számunkra.” –értékelte a brit-német együttes szereplését a Mercedes-Benz sportigazgatója, Norbert Haug.
Toyota
Jarno Trulli – 6. hely
Ralf Schumacher – kiesett
A csúszós pályára utalva némi iróniával azt is mondhatnánk megtört a jég: Jarno Trulli megszerezte első pontjait a 2006-os szezonban, a szerződéshosszabbítás előtt álló pescarai versenyző jó versenyzéssel és három ponttal nyomatékosította a csapatvezetésben: megéri őt megtartani. A nap betlijét ugyanakkor vélhetően Ralf Schumacher mutatta be. A német versenyző teljesen elrontotta a gumiválasztást, az egész verseny során esett-kelt, míg aztán a futam feladása mellett döntött, bár ekkor már három kör hátrányban volt az élmezőnyhöz képest. „Örülünk, hogy Jarno végre megszerezte első pontjait idén. A hatodik hely mutatja a valódi tempónkat, mivel az élmezőnyből ma valójában nem esett ki senki. Megállapíthatjuk tehát, hogy a negyedik legjobb autó a miénk. Jarno rajtja is okot ad a bizakodásra, mert eddig rendszerint visszaestünk az induláskor. Eleve számítottunk némi szemcsésedésre a gumikon, ezért ehhez igazítottuk a stratégiát. Sajnos a második biztonsági autónál már egy kör hátrányban voltunk, így nem volt lehetőség további támadásra. Ralf versenye teljesen más volt. Küzdött a tapadás hiányával, mint sokan mások, egy darabig próbáltunk javítani a helyzeten, de a végén ki kellett állnia. Ahogy egyre közelítünk az élbolyhoz, tovább kell javítanunk az aerodinamikán, a felfüggesztésen és a motoron.” – adta ki a nem egyszerű feladatot értékelésének végén Tsutomu Tomita csapatfőnök.
BMW Sauber
Nick Heidfeld – 7. hely
Jacques Villeneuve - kiesett
A rosszul sikerül időmérő után a BMW legénysége ismét megmutatta, hogy immár ott a helye a rendszeres pontszerzők között. Mindkét versenyző felverekedte magát a pontzónába, ám végül egységeket csak Nick Heidfeldnek sikerült szerezni. A hazai pályán versenyző Jacques Villeneuve tíz körrel a verseny vége előtt a pályán poroszkáló Ralf Schumacher lekörözése közben letért az ideális ívről, majd a csúszós pályán a falnak csapódott. „A 11. és a 13. helyről mindkét versenyzőnk a pontzónába küzdötte magát a versenyen. Mindkét autó hiba nélkül futott, megfelelő volt a stratégiánk is. Nagyon sajnálom, hogy Jacques kicsúszott a végén és elveszített egy jól megérdemelt pontot. De pozitív érzésekkel távozunk innen, ismét pontokat szereztünk, továbbra is ötödikek vagyunk a konstruktőrök versenyében.” – értékelt Mario Theissen, a BMW motorsport-igazgatója.
Red Bull Racing
David Coulthard – 8. hely
Christian Klien – 11. hely
A nyögvenyelős kezdés után a Red bull Racing felülmúlta saját várakozásait a Kanadai Nagydíjon: míg Christian Klien a 11. pozícióban ért célba, addig David Coulthard a rajtrács végéről indulva, a hajrában Jenson Button előzve a 8. helyen végzett, pontot zsákmányolva az energiaitalos együttesnek. Christian Horner sportigazgató elégedett volt az eredménnyel és méltatta DC-t: „Pozitív eredmény a csapat számára, hogy ma sikerült gyűjteni egy pontot. David motorját délelőtt ki kellett cserélnünk, ezért a rajtrács végére kényszerült. Csodálatos versenyt futott és Jenson Button megelőzésével megszerezte az utolsó pontot. Ez remek jutalom volt számára adélutáni kitűnő munkáért.”
Honda Racing
Jenson Button – 9. hely
Rubens Barrichello – kiesett
Silverstone után ismét pont nélkül maradt és egyre nagyobb válságba sodródik a japán alakulat, melynek versenyzői közül ezúttal Rubens Barrichellónak kellett motorhiba miatt már a 12. körben feladnia a küzdelmet. Azt is mondhatnánk, hogy ő járt jobban, mert noha Jenson Button a pontszerzés reményében végigküzdötte az egész versenyt, az utolsó körökben David Coulthard megelőzte a tapadás hiányával küzdő britet. Gil de Ferran sportigazgató eléggé elkeseredve nyilatkozott: „Nagyon rossz napunk volt. Rubens motorja megszorult, és így kiesett a versenyből, még nem tudjuk mi okozta a problémát. Jenson az elején jól ment, de az autójával nem volt kibékülve és visszacsúszott a kilencedik helyre.”
Scuderia Toro Rosso
Scott Speed – 10. hely
Vitto Liuzzi – 13. hely
Elfogadhatóan szerepelt a Toro Rosso istálló Montrealban: az STR1-es tempójával nem egészen elégedett Scott Speed a 10. pozícióban fejezte a futamot, míg csapattársa, a Mark Webberrel összetűzésbe keveredő Vitto Liuzzi a 13. helyet szerezte meg. A pilóták többé-kevésbé elégedettek, mint ahogyan a csapatvezetés is. „Scott tizedik helye kétségkívül jó eredmény számunkra, de célunk továbbra is az első pontunk megszerzése. Indy nem igazán kedvez majd nekünk, de soha nem lehet tudni, akár jól is alakulhatnak a dolgaink.” -értékelt Franz Tost, a kisebbik energiaitalos együttes főnöke.
Williams Cosworth
Mark Webber – 12. hely
Nico Rosberg – kiesett
Csapnivaló verseny volt a Kanadai Nagydíj a grove-iak számára, Nico Rosberg már az első körben kiesett, miután összeütközött Juan Pablo Montoyával, akinek nem volt elég a belső íven az ifjú német által hagyott hely. Mark Webber végigszenvedte ugyan a futamot, de az elhibázott gumiválasztás miatt tempója fényévekre volt attól, amivel még pontszerzésben reménykedhetett volna. „Nagyon csalódottak vagyunk, rossz gumit választottunk, amik nem voltak megfelelőek és nagyon gyorsan koptak. Marknak ezért nagyon nehéz versenye volt, míg Nico összeütközött egy másik autóval, tanulmányoznunk kell az esetet. Várjuk a következő hétvégét, nincs ok, amiért egy jobb gumival ne lehetnénk versenyképesebbek Indianapolisban.” – bizakodott Sam Michael technikai igazgató.
Midland MF1 Racing
Tiago Monteiro – 14. hely
Christijan Albers – kiesett
Egyetlen aprócska öröme lehet az állítólag tulajdonosváltás előtt álló Midland MF1 Racingnek a vasárnapi Kanadai Nagydíj után, az pedig nem más, mint a 14. pozícióban leintett Tiago Monteiro célbaérkezése. Dícséretet a portugál sem érdemel, ugyanis a holland csapattárs, Christijan Albers versenyének épp a luzitán vetett, amikor az első körben kipöccintette a pályáról. A labdarúgó-világbajnokság pofozkodással tarkított portugál-holland nyolcaddöntőjére emlékeztető házi rangadó után Colin Kolles ügyvezető-csapatfőnök a sorok rendezését ígéri: „Most arra kell összpontosítanunk, hogy Indianapolisban jobb munkát végezzünk.” –adta ki a parancsot a szakvezető.
Super Aguri
Takuma Sato – kiesett
Franck Montagny – kiesett
A remélt kettős célbaérés helyett kettős kiesés jutott osztályrészül a mezőny legifjabb alakulatának. Franck Montagny már a második körben kiesett motorhiba miatt, de Takuma Sato versenye ennél jóval izgalmasabbra sikeredett. Taku a rajtnál megelőzte a két Midlandet, majd a motorcsere miatt hátulról feltörő David Coulthard ütötte le a Super Aguriról az első szárnyat. Sato még így is Monteiro előtt tudott maradni, egész az utolsó kör kilencedik kanyarjáig, amikor nekicsúszott a falnak és kiesett. Aguri Suzuki csapatfőnököt mindezek nem billentették ki lelki nyugalmából: „Nagyon kemény verseny volt, ami megmutatta, hogy a legkisebb hiba is a verseny végét jelenti ezen a pályán. Nagyon sajnálom Franckot, keményen dolgozott az egész hétvégén. Takunak remek versenye volt, nagyon iparkodott, hogy Monteiro előtt maradjon, de sajnos nem érte el a célvonalat. A teljesítményünk nagyon gyenge, s noha ez nem egy jó eredmény, mégis elégedett vagyok a versenyzők és a szerelők munkájával.”
Xixo26-06-2006 03:45:05 // 11944
Xixo26-06-2006 03:43:46 // 11943
Xixo26-06-2006 03:39:08 // 11942
NYILATKOZATOK:
Renault
Fernando Alonso: (1) "Csodálatos ez a győzelem. Mindegyik nagyon kedves számomra, de mivel az utóbbi két évben Montrealban mindig történt valami, úgy éreztük, ez az a verseny, amit mindenképp meg kell nyernünk, és így is történt. Nehéz volt, mert az ideális ív kivételével nagyon csúszós volt a pálya, így minden hiba egy-két másodpercbe került. Az első szakaszban Kimi nagy nyomás alatt tartott, néhány körön keresztül én volta a gyorsabb, aztán néhány körön keresztül ő, és amikor szélesen vettem a tízes kanyart, majdnem elment mellettem. Az első boxkiállás után a csapat szólt, hogy ő tovább marad kinn a második szakaszban, ezért nagyon kellett hajtanom, hogy növeljem a kettőnk közti különbséget. Háromszor vagy négyszer megijedtem, mert a határon autóztam, de a második szakasz végére egész megnyugtató előnyt szereztem. A Safety Car kiegyenlítette a mezőnyt, de volt néhány autó Kimi és köztem, ami megkönnyítette, hogy az ellenőrzésem alatt tarthassam az utolsó köröket. Az utóbbi versenyek nem voltak könnyűek számunkra, de fejlesztjük az autót, és folyamatosan jönnek az eredmények. Új csomagot hoztunk Kanadába, ami kiválóan működött, és ez nem minden. A legjobb védekezés a támadás, az, hogy versenyeket nyerünk."
Giancarlo Fisichella: (4) "Kemény verseny, nehéz délután volt ez mindegyik versenyző számára. Kiugrottam a rajtnál, és bár megpróbáltam lassítani, és Kimi el is ment mellettem, áthajtásos büntetést kaptam. Ekkor vesztettem el dobogós reményeimet. Az első két szakaszban a lehető legtöbbet hoztam ki magamból, de a pálya a tízes kanyarban nagyon rossz állapotban volt, és nagy volt a forgalom is, szóval itt könnyű volt hibázni. Még így is Massa előtt végeztem, azaz több pontot szereztünk, mint a Ferrari, ami jó a világbajnoki pontversenyben. Indyben ennél is jobb teljesítményt kell nyújtanunk."
Ferrari
Michael Schumacher: (2) "A mai nap a kármentésről szólt. A második hely volt a legtöbb, amit elérhettünk ezen a versenyen, amelyet már a startpozícióm tönkretett, a messze nem tökéletes rajtom pedig még tovább rontott, hiszen miatta köröket töltöttem Trulli mögé beragadva. A Safety Car és Kimi hibája révén a hajrában javítottunk egy pozíciót. Nagyon kemény versenyen vagyunk túl, elsősorban azért, mert borzasztó nehéz volt vezetni az autót. Elég volt egy hajszállal letérni az ideális ívről, hogy a pálya szélén köss ki, mivel az aszfalt tele volt kosszal és fel is töredezett. Féltávnál az utolsó kanyar kijáratánál súroltam a falat, de szerencsére az autó egyáltalán nem sérült meg. Nem szabad feladni a küzdelmet, és biztos vagyok benne, hogy nem is fogjuk, amit már a jövő héten, Indianapolisban bizonyíthatunk, ahol létfontosságú lesz a gumik teljesítménye."
Felipe Massa: (5) "Elégedett vagyok a mai verseny kimenetelével, a saját és Michael eredményével egyaránt. Fontos pontok ezek mindkét világbajnokságban. A többiekétől eltérő stratégiát választottunk, amely egyetlen tankolásra és kerékcserére épült. Az autó és a gumik még magas üzemanyagszint mellett is kiválóan teljesítettek, így versenyképes tempóra voltam képes. Egyedül a Safety Car kiállása után éreztem kissé a tapadás hiányát, de még ebből is sokkal jobban jöttünk ki, mint tegnap."
McLaren
Kimi Räikkönen: (3) "Ez nem volt könnyű verseny. Kezdetben keményen küzdöttem Fernandóval a vezetésért, és volt egy lehetőségem, amikor szélesen vette a hajtűkanyart, de végül nem jött össze. Mindkét boxkiállásnál volt valami gondunk a kuplunggal, ami miatt búcsút kellett mondanunk a győzelmi esélyeinknek. A forgalom sem könnyítette meg a dolgunkat, és a verseny vége felé a második voltam. A Safety Car-t követően úgy gondoltam, még van esélyem arra, hogy megfogjam Fernandót, de szélesen vettem a hajtűkanyart, így Michael elment mellettem. Kár érte, de mi mindig meg akarunk tenni mindent a győzelemért. Abban a tudatban hagyjuk el Montrealt, hogy versenyképesek vagyunk, és már várjuk az indianapolisi futamot."
Juan-Pablo Montoya: (-) "Elég zűrös volt ez a futam. Az első körökben Nico Rosberggel küzdöttem, mellette voltam, amikor összeértünk. Azt hittem, megsérült az autó orra, ezért amikor a Safety Car bejött, én kimentem a boxba. A csapat óvatosságból végrehajtott egy kerékcserét, és a lehető legjobb helyezés érdekében megváltoztattuk a taktikámat. Jót harcoltam DC-vel, aztán Ralffal, és végül előrébb kerültem. Az autó nagyszerű volt, de elvesztettem az egyik légterelőmet, ami miatt egy kicsit vesztett a következetességéből, és csökkent a leszorítóerő. Próbáltam előrébb kerülni, de hozzáértem a falhoz, összetört az autó hátulja, ami a versenyem végét jelentette. Kár, mert úgy gondolom, hogy versenyképesek lettünk volna, de a Rosberggel történt baleset romba döntötte a reményeimet. Nincs értelme arról vitatkozni, hogy ki volt a hibás. Már Indianapolis jár a fejemben, ahol remélhetőleg tovább javul a versenyképességünk."
Toyota
Jarno Trulli: (4) "Örülök, hogy végre idén először pontokat szereztem. Nehéz körülmények között zajló, nagyszerű verseny volt, az egész csapat, a gyárban dolgozók is nagy erőfeszítést tettek. Nagyon keményen hajtottunk, hogy javítsunk az autón, és a teljesítmény tekintetében kétségtelenül nagy lépést tettünk előre, különösen, mióta bevetettük a TF106B-t. Sajnos különböző okok miatt nem jöttek az eredmények, így ez most nagyszerű teljesítmény mindannyiunk számára. Még ma is volt egyszer gondom a gyújtással, és a verseny második felében kímélő üzemmódban járattuk a motort. Mindamellett a verseny végén is hajtottam, mert nem akartam elveszteni a pontokat. Az autó és a Bridgestone gumijai egyaránt versenyképesek voltak. Befejeztük a versenyt, és végre 2006-ban én is letettem valamit az asztalra."
Ralf Schumacher: (-) "Ezen a hétvégén nekem semmi sem sikerült. Ma nemvolt semmilyen különleges probléma, de sehogy sem volt elég a tapadás. Ez az én hibám, mivel rossz gumikkal versenyeztem. Ez mindenki számára nehéz futam volt, amint a kemény keverékű gumijaimmal letértem az ideális ívről, elvesztettem az autó felett az uralmat. Végül az történt, aminek történnie kellett, fel kellett adnunk a versenyt. Csalódott vagyok, mert ez nagyon jó futam lehetett volna számomra. De legalább Jarno szerzett néhány pontot, és a sebessége arra mutar, hogy jó irányban fejlődik az autó. Csak el kell kerülnünk a hibákat. Nem sokára Indianapolisban leszünk, és remélem, ott jobb munkát tudunk végezni, és eredményesebbek leszünk."
BMW
Nick Heidfeld: (7) "A rajt ma is jól sikerült. Az első kanyarban beragadtam a forgalomba, és el kellett vennem a gázról a lábam, de a második kanyarban sikerült két autót megelőznöm. Utána Felipe Massa és Jacques mögé ragadtam be. Az ideális íven kívül sok gumi és sok kosz volt, ami sok versenyzőnek gondot okozott. A második boxkiállás nagyon jól sikerült, és az azt követő köröm is jó volt, így sikerült újabb pozíciót szereznem. A verseny vége felé gyorsabb voltam, mint Jarno Trulli, de a Safety Car után már nem tudtam felmelegíteni a gumikat. Azt hiszem, hogy egy kiábrándító időmérő után jó eredményünk lett."
Jacques Villeneuve: (-) "Ralf Schumacher elég sok körön keresztül lassan ment előttem, arra gondoltam, hogy valami problémája lehet. Nehéz volt az a kanyar, amikor végül elmentem mellette. Szélesen kellett vennem a kanyart ahhoz, hogy elkerüljem, és régi gumi volt az aszfalton, ami olyan volt, mintha jégpályára kerültem volna. Egész nap versenyképesek voltunk, keményen küzdöttünk, de problémám volt a boxkiállásnál, ami miatt Nick megelőzött. Sajnáltuk, mert egész verseny alatt előtte voltam, és Ralf lekörözése is idegesítő volt. Ez mindig nehéz verseny, és néha nem az elvárásainknak megfelelően alakul."
Red Bull
David Coulthard: (8) "A pályaviszonyok és az autó egyensúlya szempontjából ez volt életem legnehezebb Kanadai Nagydíja. Őszintén szólva a mezőny végéről rajtolva nem számítottam pontszerzésre. A balansszal végig küszködtem, de a csapat remek munkát végzett a stratégiával, és a versenymérnököm, Mark (Hutcheson) folyamatosan informált az eseményekről, amit ezúton is köszönök. A rengeteg törmelék miatt a hajtű nagyon nehéz volt. Ráadásul manapság elképesztő mennyiségű gumi rakódik a pályára, és ha egyetlen centivel is letérsz az ideális ívről, beragadsz a törmelékbe. Jensonnal épp ez történt, ezért tudtam megelőzni. Örülök, hogy pontot szereztem a Red Bull Racingnek, meglátjuk, mit hoz Indy."
Christian Klien: (11) "A verseny hajrájában a hajtűben elrontottam az első sebességfokozatot. Sok kavics volt a pályán, és az alulkormányzott autóval lecsúsztam az egyetlen, keskeny ideális ívről. A kavicságyban kötöttem ki, és vesztettem két-három pozíciót. Ettől eltekintve tűrhető versenyt futottam. A rajtnál hátracsúsztam, miután Massa lelökött a pályáról, és a füvön kellett keresztülmennem. Ezt leszámítva az autó versenyképes volt, és elégedett voltam a futam menetével. Kár, hogy ez eredménnyel nem párosult."
Honda
Jenson Button: (9) "Elkeserítő napot zártam. Sem az első, sem a hátsó abroncsaimnak nem volt tapadása, alulkormányzottsággal küszködtem, és a kigyorsításom is csapnivaló volt. Ezen a pályán az jelenti a nehézséget, hogy rengeteg gumi rakódik le, és a kanyarokban nagy a kontraszt az ideális és a többi ív tapadása között. Ha elkövetsz egy kisebb hibát vagy blokkolnak a kerekeid, lecsúszol az ívről, és vesztesz néhány másodpercet, amíg a gumik újra üzemi hőfokra melegednek. Az autót egész nap nehéz volt vezetni, és bosszantó, hogy nem sikerült pontot szereznünk, holott ez volt a célunk. Most Indianapolisra kell koncentrálnunk, és a legtöbbet kell kihoznunk az autónkból, mielőtt Franciaország előtt teszteljük az új csomagunkat."
Rubens Barrichello: (-) "Bosszantó módon ért véget a versenyem. A motor már a rajttól kezdve furcsán viselkedett, a 11. körtől kezdve pedig egymás után vesztettem a pozíciókat, mivel fogytán volt a motorerő, és az egyenesekben mindenki megelőzött. A csapat keményen dolgozik a motor megbízhatóságának és a teljesítményének javításán. Most alaposan kielemezzük a problémát, megpróbáljuk kideríteni az okot és Indianapolisra kijavítani a hibát."
Toro Rosso
Scott Speed: (10) "Megint az eső tízben végeztem! Komolyra fordítva a szót, nagyon nehéz verseny volt. Rosszak voltak a körülmények, sok gumitörmelék volt a pályán. A verseny vége felé a hajtűkanyar már kis híján bevehetetlen volt. Az első boxkiállásomat előtti körben a bal hátsó kerekemmel gond volt, ami miatt kifelé jövet időt vesztettem. Ma nem volt gyors az autónk, vagy legalábbis nem volt annyira gyors, mint amennyire a szombat délelőtti teljesítmény után számítottunk, de így is sikerült felküzdeni magunkat. Végül is jó a tizedik hely. Azt hiszem, a mai teljesítményünk jó alap arra, hogy optimistán várhatom a jövő heti hazai versenyemet."
Vitantonio Liuzzi: (13) "Kár, hogy így alakult. Azt hiszem, az első néhány kör után a tizedik pozíció környékén voltam, úgy tűnt, hogy minden rendben van, és versenyképesek voltunk. Egyszer csak Webber mögé értem, aki lassú volt és küszködött. Ahogy megpróbáltam megelőzni, rám csukta az ajtót, és amikor az egyenesben kijöttem a szélárnyékból, kétszer is lejött az ívéről. A hátsó kereke hozzáért az első szárnyamhoz, ami miatt ki kellett jönnöm a boxba. Nem vagyok elégedett az eredménnyel, a rajtnál jobb kilátásaink voltak."
Williams
Mark Webber: (12) "Rossz gumikat választottunk erre az alkalomra, az erős kopás következtében egyáltalán nem volt tapadás. A szakaszok vége felé volt egy kis tapadásom, de amikor már mind a négy gumi szemcsésedett, akkor sajnos már nagyon nehéz volt vezetni. De legalább be tudtuk fejezni a versenyt, ami pozitívum, mert megbízhatóságról tanúskodik. A csapat jó munkát végzett a boxkiállásoknál, de ma nem voltunk elég gyorsak."
Nico Rosberg: (-) "A rajtnál egy helyet előbbre jöttem, azt gondoltam, az autó elég jó ahhoz, hogy esélyünk legyen a pontszerzésre. Tudtam, hogy Montoya szorosan mögöttem van, de tudtam, hogy megvédhetem a pozíciómat, mivel féktávon nagyon jó volt az autó. A külső évet választottam, és elég helyet hagytam neki, hogy a sikánban mellém kerüljön, mert tudtam, hogy ha megelőz, a kanyarból kijövet megint elől lehetek. De nagyon közel jött, és nem jutottunk át együtt a kanyaron. Egyszerre éreztem, hogy hátulról nekem jön, majd még egyszer, és ez a versenyem végét jelentette."
Midland
Tiago Monteiro: (14) "Először is bocsánatot kell kérnem a csapattársamtól a rajtnál elkövetett hibámért. A belső, koszos íven voltam, és blokkoltak a hátsó kerekeim. Elvesztettem az uralmam az autó fölött, s nekimentem a csapattársamnak, amit nagyon sajnálok. Utána kicseréltük az autón, amit csak lehetett, természetesen nem voltak erre a legmegfelelőbbek a körülmények, és behoztuk az autót a tizennegyedik helyre. A taktikával nagy kockázatot vállaltunk - Christijan és én eltérő taktikán voltunk -, és bár az enyém nem vált be, meg kellett próbálnunk. A lágy gumijaink nem feleltek meg a körülményeknek. Igazán nehéz volt ez a verseny. Sok kosz volt a kanyarokban, ami nagyon nehezen vezethetővé tette az autót. Ennek ellenére megint célba értünk, ami a mai nap egyetlen pozitív mozzanata. Remélem, hogy a következő héten Indyben a tavalyi év sikereinek töredékét elérjük. "
Christijan Albers: (-) "Kár, hogy olyan korán vége lett a futamomnak, mert azt hiszem, hogy jó versenysebességünk lett volna, biztosan jobb lett volna, mint az időmérőn. A rajtom jól sikerült, néhány helyet előbbre tudtam lépni, az első kanyarokban megelőztem Montagny-t és Monteirót. Utána Satóval küzdöttem, amikor a tízes kanyarba értem, és nem tudtam, hogy mi történik velem. Éreztem, hogy hátulról valami nekem ütődött, megpördültem, és láttam, hogy Tiago az. A kerekeink összeértek, és mivel az autóm jobb oldala megrongálódott, számomra vége volt a versenynek. Azt hiszem, elég nyilvánvaló, hogy mi történt, úgyhogy napirendre kell térni fölötte, és tovább kell lépni.."
Super Aguri
Takuma Sato: (-) "Nagyon csalódott vagyok, hogy ma nem tudtam befejezni a versenyt, különösen, mivel a rajt nagyon jól ment, az első kanyarban mindkét Midlandet megelőztem. Sajnos, miután először kijött a Safety Car, David Coulthard meglökött, és a második sikánban megrongálódott az első szárnyam, ami miatt ki kellett jönnöm a boxutcába. Utána a egész versenyen nagyon keményen hajtottam, nagyon szeretettem volna Monteiro előtt végezni. Miután a Safety Car utoljára kiment, keményen hajtottam, hogy megőrizzem a pozíciómat, de ekkor már nagyon nehéz volt vezetni, mivel a pálya nagyon koszos volt, és miközben minden erőmmel azon voltam, hogy a Midland előtt maradjak, kicsit letértem az ideális ívről, és elvesztettem minden tapadást, így sajnos nem tudtam befejezni a versenyt.."
Franck Montagny: (-) "Nem kezdtük túl jól a hétvégét, de mindenki nagyon keményen dolgozott, és nagyon magabiztosan vártam a versenyt. Nagy kár, hogy felmerült egy olyan probléma, ami miatt nem tudtam befejezni a versenyt, de ilyen a motorverseny. Nem szabad elfelejtenünk, hogy nagyon fiatal a csapat, és technikailag is, valamint a vezetésről is még sokat kell tanulnunk, így minden verseny hasznos tapasztalatot jelent számunkra."
Xixo26-06-2006 03:30:20 // 11941
Ez a futam legalább érdekes volt...
-Sajna kevesek voltunk ma, ez van. De hogy miért???
-Monoja egy igazi köcsög. Ez már nem agresszív vezetés, hanem ámokfutás!!! Szegény Rózi... Én megnézném a superlicencét!!!
-Vilnyövnek meg idén is lejtett a hazai pálya. :-))
-Massza megelőzhette volna legalább fiszkót. Jövőre jó lenne egy normális pilóta Summi mellé.
-Summi taktikáját én se annyira értettem (de nem is nekem kell értenem, hanem a Ferrarisoknak, akik valszeg nem viccből csinálták így), de azért hamarabb túltettem magam rajta, mint ez a két barom.
-A két barom! De inkább a Palik, a Colner meg csak kontrázik...
-még mindig nem tudják melyik autó melyik, hiába van kiírva
-leszólják Rózit, amiért montoja kilökte
-kitalálják, hogy Rajkó nem kapott új kereket - a két világtalan
-egy órás para a Ferka taktikája miatt
-a rönyósok szopkodásárol nem is beszélve (alonzó nagyon okosan csinálta...) GUSZTUSTALAN!!!
-És hát az RTL Klub. 2005-ben még ismétléssel sem volt szabad megszakítani a futamot (asszem az amerikai nagydíjon), idén meg már a végét se kell leadni... Kíváncsi lennék a szerződésükre! Van egy bennfentes ismerősöm, aki azt mondta, hogy a futam az első, azt LE KELL ADNI!!! Remélem jövőre már nem az RTL kapja az F1-et és akkor talán kikerül onnan ez a két birka is...
GEORGE26-06-2006 00:21:46 // 11940
Tanuljon meg a........ :-( :-)
GEORGE26-06-2006 00:21:13 // 11939
És a hernyókat se hagyd ki, ahogy a szinesbörű parfissal piszkálta le a falról!
hihetetlen a magyar Tv :-(
GEORGE26-06-2006 00:20:16 // 11938
Szívemből szólsz!
A foci miatti kurtitástól már nekem is tele van a bugyrom :-(
A mai futam rém vacak volt a két idíóta miatt meg föleg :-(
De hogy a végét már németül kellett megnézni az végképen rossz volt.....
bubble25-06-2006 21:44:06 // 11937
No az összes hátizsákom és túracipőm tele lett a foci VB-vel. Már a második futamot kurtítják meg emiatt.
A Ferrari második helyes kocogásáról nem is beszélve! Mit csinálnak ezek a digók ott abban az istállóban? Mit tudnak jobban a csigazabálók, élükön ezzel a nagyarcú spanyollal?
Palik kontra Gyulám se volt ma a szakmai magaslaton.
Úgy látszik a meleg mindenkit megvisel. :-)
Tommi25-06-2006 21:27:34 // 11936
Ragozhatjuk akármeddig, egyrészt úgysem látunk bele az autókba és a fejekbe, csak azt látjuk, hogy Alonso nyer és nyer és nyer, mi meg futunk utána... :(
RB25-06-2006 21:22:10 // 11935
Persze persze értem én, semmi baj!:-)
Majd belejön ő is mint a Dávid Sanyi 'bá!:-))
mesa25-06-2006 21:17:39 // 11934
Futóművel nincs baj, BREMBOval nincs baj, motor talán a legerősebb, pilóta az egyik legjobb , mégis csak a második "tud" lenni.
Én nem hiszem hogy csak kanyarokon gyorsabb autó értelemszerűen gyorsabb lehetne két olyan hosszú gyors egyenesekkel tartkított pályán, mint Silverstone, vagy Kanada.
Azért azt lássuk be, több mint érdekes.
Mert ha Monte Carloban, vagy Mogyoródon amit mondtok állja a helyét, addig ezeken a pályákon lásssuk be : meglepő.
Nem véletlen 'hintett' Alfonsó is olyanokat, hogy a maranellóiak leszneka favoritok, mert ha azt mondja, simén nyernek megint, mint a többi futamon, akkor azt senki nem hitte volna el - gyanakvás nélkül.
Szerintem bárki aki jártas az F1ben azt állította volna a hét elején, akárcsak Silverstone előtt, hogy letolja a pályáról a többieket a Ferrari.
Ráadásként az előző futam előtt pályacsúcsot autózott Barcelonában MS a módosított Ferrarival, tehát a kanyarokban is javult a sebessége.
Nem mondom, hogy igazam van, csak hogy érdemes ezeken a dolgokon elgondolkodni :(
Na mentem kocsmázni!
Forza Ferrari !!!
Vikk7525-06-2006 21:17:17 // 11933
Lehet viccesen hangzik, de tényleg lehet benne valami :)
Vikk7525-06-2006 21:15:42 // 11932
Elnézést, a lényeg ugyan az, de lehet hogy még belekell jönnie a közvetítésekbe. Sztem egy évtized és kb 25-30%-al fog kevesebbet bakizni :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
553
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?