Forum >> Giulia

farki19-08-2024 21:50:08 // 36286
Jövő héten kedden megyek…😂
Piritu - 1.000.00019-08-2024 20:28:23 // 36285
Kicsit irigy vagyok hogy neked még a "régi" modelled van ahol még az N volt az N és a D a D.

A lámpát furcsállom, nekem a 2019-es Superrel semmi bajom se volt. Az automata ki/bekapcsolás is működött minden alagútnál ahogy kell. Az automata távfénybe talán párszor kellett belenyúlni akkor is a szembe jövő sáv miatt. Lehet hogy egy szoftverfissítés kellene neki?
A klíma is érdekes, nekem szinte sose kapcsolt belső keringetésre...
Shadin19-08-2024 18:16:46 // 36284
ui.: Néhol jól jött volna az eredeti hasmagasság és a csendes gyári kipufogó :-)
Shadin19-08-2024 16:35:44 // 36283
Giulia 5 fővel, tetőbox-szal meg egyébként is fullra pakolva Szerbián keresztül Montenegróba, majd egy hét múlva haza Bosznián kersztül.
Átlagfogyi 9.6 lett. Meglepő volt, hogy megpakolva is jól lehetett terelgetni az úton.
Élvezetes volt a kotori szerpentin is, bár talán inkább stresszes a keskeny út miatt :-)

A puha gumijaim hamar revidiálni kellett, már az első megállónál fújnom kellett bele :-)

Az N meg az A mód haszontalan ilyen körülmények mellett, D volt csak használható, de gyakran az is kéziben. Én biztosan máshogy programoznék egy ilyen autót.

Hegyekben a sötétedésérzékelő kb. használhatatlan, az automata világítással együtt, kb. fogalma sem volt róla hogy mit miért csinál. A távolsági sem pályán. Összevissza kapcsolgatott:-( Úgy érzem ezek csak a kötelezők amik kellettek a kocsiba, de nem tolták túl.

A klíma automatán szintén használhatatlan, ha hátra is akarok hűteni, akkor bele kell nyúlni. Ráadásul ez is meg akar ölni, mint anno a Patkány, automatában a belső keringetés kb csak zárt, negyed óra és elalszol. Azt is kézibe kellett venni, de odafigyelve, mert ha megálltunk valahol majd újra elindultunk, akkor M-ben volt bezárva a keringetés belsőre. Értem én hogy nagy hőkülönbség esetén ez a rutinja, de hát megfulladunk bakker :-( (off, a Tehén ezt (is) simán megoldotta)

További érdekesség, hogy ha nem sík úton, hanem lejtőn v. emelkedőn fékezem nullára, majd kiteszem N-be a váltót, állandóan ránt egyet amikor "tehermentesíti" a kardánt per hajtást.

A vezetési élmény nálam is kezd beérni, de a körítés hát elég kiforratlan, pláne ha egyszer ültem már olyan autóban amiben ezek tökéletesen működtek.
Mondjuk az automata ablaktörlő pl. pont hibátlan szerintem, az pont azt teszi amit elvárnék tőle.

Ami meglepett még, hogy hegy vagy lejtmenetben (D-ben) elég adaptív a váltó, van kvázi rendes motorfék is, kéziben meg pont úgy kell mint a manuálist, fordulaton tartani. Csak ezzel a dízeles MA hangolással ő maga ilyet nem csinál, ezt is kézzel kell megoldani.

Tehát szofisztikált körülmények között minden ami ezen az autó automatikus tudna lenni azt mindent IS rosszul csinál (kivéve az ablaktörlést, meg a sík úton padlógázas agyatlan gyorsítást).

Ilyen súllyal a kisfék elég hamar elfogy, igényli a 330-ast.

Csütörtökön indulunk a nagy kanyarvadászatra, kiváncsi vagyok azon a túrán mi lesz a véleményem róla.
zsoltee8319-08-2024 12:43:17 // 36282


Valaki a fórumosok közül van itt Loparban? :)
G-MANN🍀16-08-2024 18:02:45 // 36281
Azért csak óvatosan!☝️😉😁
Liquid16-08-2024 14:44:23 // 36280
különbenis, kinek kell egy szanaszét tört bontott karbontető :D
SD16-08-2024 14:25:33 // 36279
Nagyon helyes, ha javasolhatom inkább. Csak hajtsd szét, a sérülésmentes kicsit kopott alkatrészek majd jobban mutatnak a veterán Superen:D
RomeoOne16-08-2024 13:41:46 // 36278
Tekertem bele a kilométereket, hegyesen vettem a kanyarokat, de csak nem sikerült eldobni a gépet, úgyhogy várnod kell még a bontott karbontetőre :D
SD16-08-2024 12:06:37 // 36277
Aszittem elköszönt a radarom:D Állok be a parkolóházba erre síri csönd mindom de zseniálisan veszem az íveket:P

De neeeem itt mindig sípolni szokot, elkezdem nyomkodni a gombot, erre csak villog...

Óhh hogyazajó na most mivan???

....

Hát mi egy félméteres leveles ág lógott ki a csomagtartóból:D
Azt letiltotta a csába:D Vettem az obi-ban pár szart és odazártam:D
Zöld autó voltam ma:D

Egész okos hogy nem sípolt mint a barom csak mondta hogy most vagy leveszed onnan azt az ágat vagy én nem hiszem el hogy 50-el erőre fele 10cm-re van valami hátul:)

Okos.. remélem este már menni fog:D
SD16-08-2024 12:03:37 // 36276
Na közeledünk:D
RomeoOne16-08-2024 09:09:51 // 36275
Kb. 3500-at mentem és közelebb volt a 14 literhez a múlt hónapban az átlagom.
SD16-08-2024 08:53:25 // 36274
Én nem vagyok matek mágus, de azért próbálkozok.

Nekem ez a hónap 4000km havi átlag 8.5, ez sok autópálya, 80% tetőboxxal.
100-as benzinből akkor ez 340l uff:D ezmennyi:D:D:D ez sok:D

Akkor neked legyen akkor 13-as átlaggal 4000km 520 liter akkor 4000km-t mentél vagy nem 13 litert eszik?:D
RomeoOne15-08-2024 22:24:48 // 36273
Annyira nem ástam bele magam, csak annyi van a manual Q-hoz tartozó kiegészítőjében, hogy a gyári paramétereket legalább 98 oktános benzinnel tudja, amúgy 95-össel is elmegy.

Az alap manuálban egyébként meg a benzinmotorokra vonatkozó standard szöveg van a kézikönyvben, 91-es benzinnel is elmenne (ha lenne még olyan bárhol...). Bár van egy olyan tippem, hogy ott valami nem stimmel és az az amerikai oktánszám lenne, ahol a 91 a 95-ös...


WarbiRunner (Gyuri)15-08-2024 22:04:09 // 36272
Ja, azt hittem nem is eszi meg a 95-öst.
Én is mindkettőt 100-assal tankolom legtöbbször, de nem gond ha valahol épp nincs, beleteszem a 95-öst is. A Transalpinán pont bele is tettem, mert az volt. Különbség nem sok lesz, mert ha az előgyújtást visszább veszi, gondolom ahhoz is tartozik egy map. Szóval a nyomaték limiter esélyes hogy pont ugyanannyit Nm-nél limitál.
Kócosw15-08-2024 21:48:59 // 36271
kb, csak ba szepen süt a nap hozom ki 🤣
Shadin15-08-2024 21:31:33 // 36270
Nem érzek semmi pluszt sem a GT-ben sem pedig a Giulia-ban, csak jobban érzem magam tőle, meg hát nem járok olyan sokat velük.
Liquid15-08-2024 21:00:30 // 36269
játékautóba én is azt tennék, mint ahogy a fűnyíróba is :D

viccenkívül, nyilván azt kell bele tenni, mert kisebb eséllyel pimpósodik meg,
vagy érzel benne plusz lóerőket? :)
RomeoOne15-08-2024 20:45:46 // 36268
Van, aki a Q-ba is 95-öst tesz. Elmegy azzal is. Lehet, hogy 6000 rpm felett veszít 10-20 lóerőt, de azért marad neki elég :D
RomeoOne15-08-2024 20:45:02 // 36267
Amennyit mész vele, azzal le is tudtad a tankolását egy fél évre 😂😂
Shadin15-08-2024 20:40:34 // 36266
Én még a GT-be is 100-ast teszek.
Kócosw15-08-2024 20:30:43 // 36265
a busso se szereti a 95 öt,ma en is telecsorgattam egy 40 esert 100 assal... 😁
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2024 19:34:01 // 36264
Banyek, az fél évi benzinem 🤣
RomeoOne15-08-2024 18:02:44 // 36263
Az előző hónapban elment fél köbméter 100as nyál, de attól félek ez a hónap még erősebb lesz 🥲🤣
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2024 16:27:46 // 36262
Jajj hát valamit valamiért :-) Hegyes paripa, erős paripa, etetni kell, luxus abrakkal :-)
Én azért nem bánom, hogy az én kis mezei Giuliám megeszi a 95-öst is :-)
RomeoOne15-08-2024 16:03:10 // 36261
Abból a szempontból nem volt mindegy, hogy megtapasztaltuk a villanyautós feeling-et, mert volt hatótávpara az első-második nap rendesen :DDD Ha cipőzi az ember, nincs 300 km a hatótáv :D

A navigátor részéről volt néha egy kis zsurnyogás, de az együtt eltöltött 20e km után már kellően magasra emelkedett az ingerküszöbe ahhoz, hogy csak akkor hangoskodjon nagyon, amikor már én is szívom a fogam. Szóval nem rontotta el az élményt :DDD
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2024 15:21:42 // 36260
A fogyasztás mindegy :-) Szerintem egy nagy élménnyel lettetek gazdagabbak. A Giulia ilyen helyeken érzi magát otthon, szerintem - a Super legalábbis - itt adja a legjobb élményt. Külön gratula a navigátorodnak, ha zokszó nélkül bírta XD
RomeoOne15-08-2024 14:01:29 // 36259
A városozás gyakorlatilag 0 és az, ami nagyon sokat tud emelni az átlagon. Így viszonylag alacsonyan tartható. Most néztem, spritmonitoron 12 liter az átlag :D
Liquid15-08-2024 13:51:43 // 36258
Az igen korrekt szerintem
RomeoOne15-08-2024 12:35:16 // 36257
13,22 l/100km most a nagyátlag.
RomeoOne15-08-2024 12:34:55 // 36256
Az elsőben volt benne a Transzalpina északi szakasza déli, hegynek felfele irányban, +Transzalpina déli szakasz első csúcsig. Aztán 7A-n Voineasa, szállás, majd onnan újra fel a déli szakszra és a másik oldalon le. Látszik is ,hogy itt evett a legtöbbet.

A második szakasz. Az déli irányból vissza a Transzalpina déli szakaszon, majd a 7A-n végig majd északra fordulva a 7-esen az 1-essel való találkozásig. Ez a legalacsonyabb, mert ebben sok országút is volt nagy forgalommal.

A 3 szakaszban van benne a Transzfogaras, de abban is sok az országút, mert visszafelé a 7-7A találkozásnál volt a tankolás.

A 4. szakasz viszont megint végig a kanyargós szakasz, 7A-n végig, aztán fel a Transzalpina déli szakasz második csúcsáig, majd vissza Szászsebesig. Csak itt már az északi szakasz inkább lefelé visz.

Nem tudom mennyi volt kakucson, nem szoktam a kijelzőn nézni a fogyasztást, két tankolás között mérem. De felvitte az is vagy 16-17 literre azt a szakaszt.
Liquid15-08-2024 12:15:19 // 36255
mennyivel több ez mint a szokásos?
SD15-08-2024 11:44:05 // 36254
Nagyon vagány, ezek szerint küzd a géped hegyre menet:)))
Annyira amúgy nem vész mert ha lépkedem az enyém is simán benyel 10-13 között..

Na és a kakucsra mi jött ki? Nekem utána pár napig nem akart bemenni az átlafogyi 15 alá:D:D:D én olyan 20-22-re saccolok:D
RomeoOne14-08-2024 17:07:00 // 36253
Fogyasztások a hegyen (az oda és visszaút nélkül):
RomeoOne14-08-2024 16:38:33 // 36252
Gépész, navigátor, paripa 😎


Lesifotó


Júlia hágót csináltunk a Transzalpinából 😁
SD12-08-2024 14:03:24 // 36251

na ez akart lenni
SD12-08-2024 14:03:00 // 36250

Kirpróbálok egy ilyen felnit, ez nómális????
Hát nincs ott 1 mm:O
Trofeo 19" 8.5, első..
SD09-08-2024 13:03:27 // 36249
Én meg rádobtam a rovarcsapdát azt behorpadt.. na ott nem segített volna a fólia sem:P
Shadin09-08-2024 12:40:11 // 36248
Én meg a helyi fóliástól kaptam egy darab öntapadóst amit Kínából rendelt :-)
Shadin09-08-2024 12:39:30 // 36247
Szerintem néni :-)
SD09-08-2024 11:51:51 // 36245
Az jó:) De én az aliról rendeltem öntapadóst abban nem bíztam, azt csak a küszöbre tettem ott nem süti a nap belül:)
Shadin09-08-2024 11:15:20 // 36244
Én inkább tettem rá.
Btw én szedtem le róla ue. funkciójú fóliákat amikor hozzám került :-)
~4 éve lehettek rajta, nem ette meg az UV és a leszedést követően nyoma sem volt a fényezésen.
Shadin09-08-2024 11:12:52 // 36243
Pár mm eltérés volt, de az is lehet, hogy a váltott oldalas lehúzásomat kellett csak tökéletesíteni :-)
SD08-08-2024 15:30:58 // 36242
csak mondom egy 3-5 centivel lehetne alacsonyabb, de amúgy jó nagyon, az is lehet így jobb az aero:)
SD08-08-2024 15:30:09 // 36241
Nekem alfaromeo feliratú csomitartóm van, és egész jó áron vettem valami 106k volt, talán horvátországból, és ezen van karmonként 1 csavar ami az ajtó keret mögött is fogja
Liquid08-08-2024 14:58:22 // 36240
sajnos csak a korlátos Stelviohoz van gyári megoldás, a simához csak utángyártott van. Meg kellett jelölnöm hogy hol van a helye. Nincs extra csavar, csak ami össze/le húzza.
Viszont minőségi cucc a Thule.

Ami viszont nagyon vicces, hogy a 159 gyári tetőcsomagtartójának a kulcsa nyitja a Thule-t :D Az volt a fura hogy kicsit nehezen nyílik, aztán rájöttem hogy a másiknak a kulcsával próbálom :)
Liquid08-08-2024 14:54:00 // 36239
az egyik nálam se stimmelt 100%-ban, de azt hiszem a hátsó volt.
SD08-08-2024 12:46:51 // 36238
Nem raktam, mert úgy voltam hogy ha tiszta a tapl nem okozhat problémát, viszont ha az UV ráeszi a fóliát az igen.. Már második szezon és semmi nyoma.
Shadin08-08-2024 12:25:34 // 36237
Van talpak alatt fólia?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.