Forum >> Giulia

Liquid23-07-2020 12:38:52 // 16439
A tempomat-ot ne keverjük ide, az már az MTZ-ben is volt úgy hívták kézi gáz :)
Bár az is tény hogy Mo-on autópályán csak esetlegesen lehet használni.
tdemeter23-07-2020 12:34:13 // 16438
Van ebben is bőven igazság. Én is úgy gondolom, hogy jól majd akkor működik, ha az autók nagyon nagy része így működik majd. És amit írtál tök jogos, a gyártó vállalja a felelősséget be. Egyenlőre hallani sem akarnak róla, pont ez az ami miatt a 4-5 szint szerintem nem 1-2 év múlva, hanem 10-20 év múlva jön el.
Az 5 minimum 10-15 év. Senki sem fogja bevállalni a felelősséget, inkább tolják majd meg csiszolnak rajta... Aztán ha már minden autóban ott lesz a technika, akkor lehet ezt jobban csinálni..
tdemeter23-07-2020 12:30:07 // 16437
Egyébként nemrég épp volt szerencsém megtudni, mennyire biztonságos is az adaptív tempomat. Az autopályán volt egy necces szituációm, utolértem egy sort, ahol a belső sávban éppen előzött valaki egy kamiont, de nagyon lassan. Mielőtt utolértem volna, akkor vágott be valaki elém a kamion mögül. Számítottam rá, ezért a fék fölé tettem a lábam és hagytam, hogy magától lépjen közben.
Hááát, igen komoly satut képes nyomni ha kell! és közben persze tartja a távolságot is....
Ettől persze én sem merem teljesen rábízni magam...
RomeoOne23-07-2020 12:29:38 // 16436
Emil :)
Össze tudod számolni, hogy hány baleset származik önvezetésből, mert mindből világhír lett, hogy hujjujjujj, embert ölt az önvezetés. Olyan ez, mint a repülőgép baleset. Nagyon ritka, de ha megtörténik, szenzáció. Vagyis nem olyan, mert ott rengetegen meghalnak általában, itt meg még az sincs.
Ezt vesd össze azzal, hogy az emberi hibákból mennyi baleset meg haláleset származik? Egy nap, de lehet, hogy egy óra alatt több, mnit amennyi eddig önvezetés (vagy akárhogy hívjuk ezt a jelenlegi formájában) miatt történt.
Nagyobb, biztonsággal aludhatsz el egy önvezető autó kormánya mögött, mint ha az anyósülésen ülsz valaki mellett, mert az esélye, hogy megöl, ki tudja hány nagyságrenddel kisebb. Még a jelenlegi formájában is. Jogilag már nem nevezhetik önvezetésnek, de ettől függetlenül mindenki úgy kezeli és most is alszanak, olvasnak, filmeznek stb. az ilyen autók kormányai mögött jelenleg is. És működik, még a jelenlegi formájában is, nem jut minden napra 3 hír, hogy megint balesetezett egy önvezető autó. És exponenciálisan fejlődik. A kérdés inkább az, hogy hosszú távon megmarad-e a vezetés lehetőség-e. Most valószínűtlennek tűnik, hogy elvehetnék, de hosszútávon nem biztos, hogy irreális opció. Szerencsére azért ilyen még jó sokáig nem fog felmerülni.
tdemeter23-07-2020 12:27:26 // 16435
Igen,amit írsz az MOST még igaz. De 5-10-20 év múlva már nem lesz az. Meg fogják oldani, hogy működjön és biztonságos legyen, mert ez az irány, ezt akarja minden gyártó, de minimum ezt majmolja mindenki.
És ez így van jól, mert ezekre szükség van.
Egyébként nemrég olvastam, hogy a biztosító társaságok valahol közzétettek egy statisztikát, mely szerint jelentősen kevesebb frontális koccanás van amióta az autókba van pl ütközés védelem/adaptív tempomat. Szerintem épp emiatt nehéz lenne azt mondani, hogy pont ezek miatt van több baleset. Ezek inkább csökkentik a balesetek számát és inkább a nem megfelelő használatukból eredhet több baleset.
Megbízni egyenlőre nem szabad teljesen bennük, de a használatuk preventíven igenis hasznos lehet, ha kis figyelemmel vagy felette.
forrasr23-07-2020 12:23:22 // 16434
Nagyon hasonlóan gondolkodom én is a témáról. Egyrészt még Magyarországon a közlekedést támogató infrastruktúra jelentős részben ott sem tart, hogy olyan utak legyenek ami ha nem kerülgeted a lyukakat tönkremegy tőle az autó, megfelelő szélesség, oldalsó csík stb. nem is beszélve. Meg ott van az humán oldal, aki hetek(hónapok) óta csak az automata módban használta az autót napi munkába járásra, majd elindul mondjuk nyaralni külföldre viszi az automata funkció majd valamiért átadná az irányítást a vezetőnek, aki eleve más pszichés állapotban van mint aki teljes odafigyeléssel vezet, és még a rutinja is elkopóban van, nah akkor kell egy váratlan helyzetet megoldania. Ez ebben a formában jelentős részt marketing és a felelősség átruházása a vezetőre. Ez az önvezetés akkor fog működni ha tényleg 100%-ban az autó old meg mindent, és a felelősség is a gyártóé ha az autó hibázik. Ehhez persze jogszabályi háttér is kell. Egyelőre ott nem tartunk, hogy a kormány "steering by wire" működhessen, kell a mechanikus kapcsolat a jelenlegi szabályok alapján. További érdekesség, hogy a jelenlegi kísérletek szerint az 4-5 szintű önvezető funkciók jelentős energiát igényelnek a puszta működésükhöz, amikor a másik oldalon a kibocsájtás csökkentését hangsúlyozzák minden területen. Persze a véleményemből lejön, hogy én is oldszkúl' arc vagyok a korom ellenére :) de ezt persze vállalom.
Giuntini23-07-2020 12:14:33 // 16433
Adaptív tempomat például egy nagyszerű találmány hosszú úton. De emellett még te vezetsz! Az önvezető funkciókkal az a naj, hogy pont a vezetésről az úttal való kapcsolatról vonja el a figyelmet, vészhelyzetben meg nem tud reagálni. Az emberi természet, ha kap egy ilyen opciót, lamkad a figyelme.
Az egyetlen dolog, ami nem lankaszt el hosszú úton, 300-350 km-enként megállni, kávét inni, egy kis frissítés, és folytatni az utat. Ilyen opciókat mint önvezetés, öngyilkossag adni a kütyüimádoknak, mert elhiszik a technika mindenhatóságát.
Én mindig élveztem a hosszú utakat!
Giuntini23-07-2020 12:02:09 // 16432
Tökéletesen igaz!
RomeoOne23-07-2020 12:00:17 // 16431
Akkor nevezzük csak vezetéstámogatónak egyelőre, a lényeg nem változik. Leveszi a vezetés egy részének a terhét rólad. Ebbe tartozik pl. a tempomat is. Ilyen erővel akkor dobd ki a tempomatot is a kocsiból, milyen utópia már az, hogy nem te adagolod minden pillanatban a gázt? Meg mondom, nem kell az az öndindító sem, csak jó nagy plusz súly, amitől nehezebben fordul el a kanyarban :D
Liquid23-07-2020 11:47:14 // 16430
"Mi van, ha vezetnem kell, de épp nem akarok? Akkor odaadom a gépnek. Aztán akkor veszem vissza, amikor akarom."
Ez szép utópia :)
Ezzel az a legnagyobb baj, hogy nem működik. Mert az nem önvezetés, hogy minden pillanatban készen kell állnod, hogy visszaadja, ha olyan helyzetbe kerül amit nem tud megoldani. Onnantól sokkal de sokkal rosszabb mintha eleve te vezettél volna, mert akkor nagy eséllyel már előbb érzékeled a problémát, nem az van hogy felriadsz a telefonod mögül arra, hogy ott áll keresztbe a kamion, és két tized másodperced van reagálni.
Márpedig kevés untatóbb és tompítóbb dolog van mint koncentrálva nem csinálni semmit.
Ha nem akarsz vezetni, akkor sofőrt kell vinned :)
Piritu - 1.000.00023-07-2020 11:45:54 // 16429
Kíváncsi lennék hogy egy duplakuplung+gázfröccs visszaváltást hogy realizálsz villannyal :-)
RomeoOne23-07-2020 11:38:29 // 16428
Hány baleset volt már, hogy ezekre az opciókra hagyatkoztak!

Elhiheted, hogy sokkal ekvesebb, mint amikor az emberre kell hagyatkozni :D
Egyetértek abban tdemeter-rel, hogy nem baj az, ha vannak ezek a funkciók. Mi van, ha vezetnem kell, de épp nem akarok? Akkor odaadom a gépnek. Aztán akkor veszem vissza, amikor akarom.
Néha az az érzésem, hogy egyes embereknek még önindítót se kéne rakni a kocsijába, aztán kurblizzanak, had érezzék, hogy összeköttetésben vannak a géppel :DDD
RomeoOne23-07-2020 11:33:56 // 16427
Akkor csak a villany való Neked, ott ahogy csavarod a gázpedal potmétert, azonnal képes a feszültséget emelni a villanymotoron. Közvetlenebb, mint egy bovdenes gázpedál :DDD
Giuntini23-07-2020 11:32:46 // 16426
Ihazad van! Az automata váltóval kapcsolatosan nem értel egyet, ilyen kategótiájú autónál még növeli is a vezetési élményt. Persze minden a hangolástól függ, de a Giuliáé perfekt. Én kézi dízelt vezettem, nekem az a motor-váltó kombó nem tetszett!
A többivel viszont tökéletesen egyetértek. Bármilyen önvezető funkció magában hordozza a veszélyt. Hány baleset volt már, hogy ezekre az opciókra hagyatkoztak!
Tavaly a VTT-n élmény volt vezetnem Shadin 145 TS-ét! Igazi élményautó! A kis MiTo még ilyen érzést adhat....
Ma már a szupersportkocsik tele vannak elektronikával, meg a 12 hengeres Ferrarik is! Ritka holló volt a 4C! Sajnos az emberek nem értették, hogy mit akart azzal demonstrálni az Alfa!
Piritu - 1.000.00023-07-2020 11:28:25 // 16425
„ ha rálépek akkor menjen“ - no ez az amit egy modern autó nem tesz :-)
Előtte mindig csinálnia kell valamit, számol, turbót felpörget, visszavált, emissziós normát figyel, meg a jó ég tudja mit. A Giulia benzinese ezt még viszonylag jól csinálja - ezért is írtam hogy talán az utolsó mohikán - de még ez is nagyon messze van egy TS gázreakciójától, ahol bowden rángatja a fojtószelepet. Innentől értem a Busso iránti rajongást mert ott megvan a kraft is hozzá. Sajnos anno 17-ben nem találtam V6 Spider-t.
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2020 11:03:12 // 16424
akkor szar az árlista :D
tdemeter23-07-2020 10:51:38 // 16423
Akkor te igazi oldschool arc lehetsz :) Megértelek, de nem értek veled egyet.
A kocsit én azért vettem, hogy kiszolgáljon és nekem épp úgy fontos, hogy ha rálépek akkor menjen és élvezetes legyen, mint az, hogy ha épp nincs kedvem akkor másképp is vezethessek, vagy hogy gyönyörű legyen, kényelmes legyen. Nálam ezek mind 1-1 szolgáltatásként vannak felfogva, minél több van, annál sokoldalúbb, annál többre tudom használni az autómat.
Ha most ez nem alfa lenne, akkor hiányozna belőle sok minden, de azt kétlem, hogy azért érezném magam szarul benne mert ezek benne vannak...
RomeoOne23-07-2020 10:47:32 // 16422
Én csak azt írtam ide, ami az árlistában van.
Piritu - 1.000.00023-07-2020 10:41:53 // 16421
Meg az autód színe is olyan amit nem lehetett rendelni :-P
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2020 10:40:34 // 16420
nincs is bizonyos felszereltség felett kézi nyitás :DDD meg mi köze a csomagtér nyitáshoz a vonóhorognak... nekem van vonóhorog és motoros nyitás...
Piritu - 1.000.00023-07-2020 10:36:05 // 16419
Nekem nem kellenek a sallangok én szeretnék vezetni. Már az automata váltó is zavar, de sajna manuálissal nem volt Giulia. (Szerencsére jól sikerült darab az automatája, de itt is van pár dolog ami zavar.)
A hosszú távú vezetéseken meg pont az tart ébren hogy csinálni kell valamit. A bal lábam sokszor elzsibbad, mert órákon keresztül nem mozgatom. A Spiderrel ilyen gond nincs, mert ott van harmadik pedál.
Volt “szerencsém” egy hónapig használni egy villanyautót az extráival. A legszarabb egy hónap volt, untam menni vele, már a gondolattól hogy menni kell futkozott a hátamon a hideg. Ettől még jó kocsi volt, de nem nekem. Nézd meg hányan vesznek itt is régebbi autót (GTV, 145, 146 stb.) a modern mellé mert jó menni velük.
Röhögni fogsz de az utolsó két telefon amit vettem pár ezer forintos billentyűs volt :-)
tdemeter23-07-2020 10:03:46 // 16418
Gondolom nem volt túl népszerű opció. Mikor én rendeltem, még volt olyan, egy katalógusból lehetett opcióként választani hozzá.
RomeoOne23-07-2020 10:02:22 // 16417
A Stelvio árlistán eleve van vonóhorog. Sima és elektromos is. Kódok: 960 és 6JA
De ha ezeket berendeled, akkor nem kérheted a kézhasználat nélküli csomagtérajtó nyitást.
A Giuliánál nincs egyik opció sem az árlistán.
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2020 09:24:28 // 16416
drágább a kulcsos Bosal canbus vezérlővel, mint a gyári én úgy látom...
tdemeter23-07-2020 09:15:44 // 16415
Igen, de ma már telefont sem csak azért veszel, hogy fel tudjál hívni.
Az alfa máshogy adagolja ezeket a dolgokat, emiatt érzed így. Próbál alfa maradni, de közben fejlődni is.
Szerintem a 2020-ban lévő "sallangok" egyáltalán nem azok. Igény van rájuk, te pedig eldöntheted, hogy akarod-e ezeket opcióban vagy sem. Sokkal jobb így, mint ha nem dönthetnéd el, vagy ha egyáltalán nem is lehetne ilyeneket rendelni.
Én elviselném néha, ha nem nekem kéne fogni az autópályán a kormányt, mert 8 óra vezetés után már elég fáradt az ember. Nem látom mitől lenne ezért kevésbé Alfa mondjuk a Giulia.
tdemeter23-07-2020 09:11:50 // 16414
Akkor ilyenem sem lesz soha:( Az én lökösömet senki se vágja ki, furán nézne ki rajta egy kilógó vonóhorog.:(
De köszi, hogy megkérdezted!
tdemeter23-07-2020 09:11:01 // 16413
Igen, alapvetően nem lett volna drága a gyári sem.
Erhard 242 (Pure Energy)23-07-2020 07:07:40 // 16412
Harmadából? Mennyiért akarták adni a gyári horgot, nekem 1 kilóért adták, annyiért nem volt kedvem utána menni, pláne hogy a gyári nálam nem látszik ki kell hajtani a csatit is, nincs kivágva semmi...
Fornitore22-07-2020 21:42:14 // 16411
Osztom ezt a vélemény pont így látom én is!
Piritu - 1.000.00022-07-2020 21:21:08 // 16410
Pont ezen spekuláltam a múltkor. Talán az utolsó kütyümentes autót sikerült megvenni tavaly a Julissal. Kaptunk egy jó (nem háromhengeres, nem hengerlekapcsolásos, stb.) benzinmotort, egy jó váltóval, fékkel, kormánnyal. Semmi "kötelező" sallang, mint sávtartás, autopilot, konnektor, hibrid, LCD kijelző a műszerek helyett, tablet, stb.
Szóval a klasszikus autók kihalóban lévő fajának utolsó példánya van a seggünk alatt.
Lehet hogy soha többé nem lesz ilyen.
zümi16622-07-2020 21:07:57 // 16409
Összességében elmondható, hogy tavaly ősz óta nem túl ideális a helyzet, ugye akkor futott ki a "régi" Giulia, nem voltak árak, semmi infó, aztán mire beindult volna jött a járvány, aztán megint új árak, a folyamatos tesztautó hiányról nem is beszélve.
Remélhetőleg most már stabilizálódnak a dolgok, ahogy innen-onnan hallottam lassan megérkeznek a berendelt tesztautók, meg vannak a friss árak, most már ne történjen semmi gebasz, azt kívánom!!
Fornitore22-07-2020 20:58:55 // 16408
Ilyet nehéz lesz még egyszer alkotni.
Fornitore22-07-2020 20:56:04 // 16407
Na ezért kell most venni még és én is ezért tettem le a voksom melette.Lehet többé ilyet nem tudunk venni és ha ez így is lesz akkor pláne jó döntés volt.Hibridet meg 1.0-es háromhengeres turbót adjanak el olyannak aki nem a vezetés-haladás élményéért vesz autót.Vagy a feleségemnek megveszem. Én meg elleszek a hugival míg lehet .Mire iskolás lesz még lóerőt is kaphat pluszba😉.
Fornitore22-07-2020 20:40:26 // 16406
Öv utca , pappas és kecskemétet kérdeztem meg.Budaörsi volt a legolcsóbb meg a legszimpatikusabb is.Pappasban is rendesek voltak.Csalódás volt az öv utca pedig 3x is bementem.
zümi16622-07-2020 20:09:37 // 16405
Kár ezen ennyit rugózni, sokkal izgalmasabb, hogy hétfőn hívom a szalonos emberem, vajon merre jár a Juliskám. Remélem már úton van, s nem a placcon porosodik :-))
G-MANN🍀22-07-2020 19:50:35 // 16404
Utólag. Nekem is furcsa nagyon. Előre praktikusabb lehet a tájékozódás.
zümi16622-07-2020 19:31:47 // 16403
Pont ezért nem közlöm ezt Velük, mert mindjárt más lenne a hozzáállás. Nem kell ebbe semmi különös dolgot belelátni, egyszerűen csak kíváncsi vagyok, hogy hol mi a helyzet. Az értékesítőnek meg hulla mindegy hogy most rendelés előtt vagy után csinálja meg ugyanazt.
sas-15922-07-2020 19:14:00 // 16402
Vonóhorog Bosal a fekete Giulián.
A lökhárítót ugyanúgy ki kellett vágni, mint a gyári megoldás és ott marad a nyílás, ha leveszed a horgot.
Ugyanaz a megoldás, csak nem a "gyáriak" tették fel és papírozták, így kb. harmadából megoldható.
Halesz22-07-2020 18:52:57 // 16401
Igen, ez tény, hogy részben ezért kapják a fizetésüket. De szerintem ha közölnéd velük, hogy már rendeltél egy autót, most csak úgy kedvtelésből dolgoztatod őket, nem biztos, hogy jó fejek lennének Veled utána...

Feleslegesen dolgoztatod őket, hiszen megrendelted az autót, befizetted az előleget.
Nem fogsz olyan ajánlatot kapni, amelyik alapján megérje felbontani a rendelést, szóval miért is csinálod? A magad megnyugtatására?

A rendelés előtti "versenyeztetés" egészen más az én szememben.
zümi16622-07-2020 17:48:33 // 16400
Szerintem meg ez a dolguk, ezért vannak ott, ezért kapják a fizetésüket.
Ha ez unfair amit csinálok, akkor az is unfair, hogy valaki rendelés előtt elmegy öt kereskedésbe tesztvezetni, meg ajánlatot kérni, s csak egy helyen rendel, a másik négy értékesítőt szintén feleslegesen dolgoztatta.
Vagy mindenhol rendelni kellene egy autót, ahová betéved az ember...?
Szerintem ezt gondold át még egyszer :-))

Sárbogárd, ahol lakom kb. félúton fekszik Győr és Kecskemét között, ez a két legközelebbi vidéki város, ahol új autó kereskedéssel is foglalkoznak.
WarbiRunner (Gyuri)22-07-2020 17:47:45 // 16399
Ilyen ez a biznisz. Hiába csinálsz különlegesen jót, ha nincs rá vevő. Akkor magadnak csináltad, nézegetheted, eladni nem fogod tudni. Az Alfa pont ilyen. Stratégia nélkül, ötlet szerűen tízévente előjönnek valamivel ami zseniális, csak épp pont időszerűtlen. Kis SUV-nak rég a szalonokban kéne lenni. Nincs egy családdal vállalható autó (és egy 15 millás suv-ot nem sorolok ide), nincs igazából semmi, csak és kizárólag rétegmodell. A Giulietta időközben azért elavult, kütyükre, új funkciókra, hibridségre vágyó vevők meg se nézik. Pláne, hogy nulla reklámja van. A Giorgio az egész hajtással megy majd oda, ahol megfizetik.
RomeoOne22-07-2020 11:15:34 // 16398
Az a váltó a BMW-ben debütált, és mindegyik BMW-ben benne is van. Amúgy meg nagyon sok autóba ezt rakják: ZF 8HP

Az Alfa behangolta magának, de azt a programot nem nagyon fogják odaadni másnak. Értelmes sem sok lenne, egyáltalán nem biztos, hogy más motorral, más autóval is úgy összeállna az a program.
Erhard 242 (Pure Energy)22-07-2020 11:14:02 // 16397
hát nem az Alfának lett kifejlesztve, ők kifejlesztették ami a Boschnak nem sikerült és eladják a rendszert annak aki megveszi...
Giuntini22-07-2020 11:08:59 // 16396
De az Alfanak lett kifejlesztve, a váltót mag az Alfa hangolta.
RomeoOne22-07-2020 10:53:57 // 16395
Mondjuk az autó szépsége vajmi keveset függ a platformtól. De az 508-cal már megmutatták, hogy tudnak gyönyörűt alkotni (szigorúan az újra gondolok, nem a prev gen tehénre).
A kombit én legfeljebb iparművészeti szempontból tudom értékelni, de ez már ízlés kérdése :D
Zolibácsi22-07-2020 10:45:45 // 16394
Talán lesz egy szép kombija végre a franciáknak is
RomeoOne22-07-2020 10:30:13 // 16393
A Giorgio platformot hasznosítani kell, mert botrány, hogy euro milliárdokból le lett fejlesztve és nem épül rá semmi. Ha az Alfa nem akar rá építeni semmi, akkor építsen rá a Peugeot és fizessen az Alfának érte mint a katonatiszt. Akkor hátha lesz pénz az Alfánál is, hogy építsen rá autót.
Erhard 242 (Pure Energy)22-07-2020 10:23:51 // 16392
a fékrendszer a Contié, a váltó a ZF-é sosem volt az Alfáé egyik sem :DDD
Giuntini22-07-2020 10:21:54 // 16391
Nem lesz azért ez! De azért már kezdődik a jónak az elszipkázása. Ebből látszik, hogy az Alfa csinált valami különlegesen jót.
Nagyrészt az autós média hibája! Folyamatosan az igazi értékek elfedésén dolgoztak, és az abszolút felesleges dolgokat részesítették előnyben. Az Alfa ellen hadjárat ment, de azért mert jobbat csinált mint a konkurencia.
A VW nem nyúlná le a Giorgiót, meg a benzinmotorokat? Dehogynem.
Ha ad elektromos hajtást, abból profitálhatunk is. De most egyelőre azt látom, hogy az új kiskategóriás SUV csak egy átcimkézett Opel és Peugeot lesz, méltatlan az Alfához.
Milyen fékrendszer van a Giuliához? A hajtás. A ZF váltó. Itt olyan tökély dolgokat nyúlnak majd le, amit az Alfa nem reklámoz, majd a Peugeot sajátjának fogja tekinteni. Biztos vagyok hogy a Peugeot majd ki akar hozni egy prémium szedánt, Alfa alapokon....
tdemeter22-07-2020 09:49:51 // 16390
Szerintem a psa pont ott szívott nagyot, hogy elfelejtett benzin motorokat fejleszteni, csak a hdi-t nyomta. Teljesen hanyagolta azt a vonalat, most viszont nem éri meg már pénzt ölni ezek fejlesztésébe, egyszerűbb lesz kérni az alfától.
Én azért megnéznék egy 6 hengeres Citroen picassot ferrari alapokon :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.