Fuh, itt jön lefelé az ember lendületből és elfogy a fék... :O Meg lehet tanulni repülni :D
Forum >> Giulia
RomeoOne06-02-2024 15:09:48 // 33987
RomeoOne06-02-2024 14:31:51 // 33986
Köszi! Ez akkor majdnem egész napos program :)
Piritu - 1.000.00006-02-2024 14:19:04 // 33985
Bejáratás is ott volt
Piritu - 1.000.00006-02-2024 14:16:35 // 33984
Edelweisspitze-t ki ne hagyd! A maga 2.571 méterével a listám szerint a 20 legmagasabb autóval elérhető pont.
Piritu - 1.000.00006-02-2024 14:09:19 // 33983
Tageskarte van: klatty
Eddig kétszer voltam, de ki csak akkor jöttem amikor 3 napos kártyám volt...
Eddig kétszer voltam, de ki csak akkor jöttem amikor 3 napos kártyám volt...
RomeoOne06-02-2024 13:51:40 // 33982
Aki volt már a Grossglockner-en (Piritu?), erősítse már meg vagy cáfolja, hogy az alábbi szakasz két végén vannak ugye a fizetős kapuk. Most, ha én átmegyek egyik irányból és aznap visszajönnék, akkor 2x kell fizetnem? Tehát, ha többször akarok végigmenni ezen a szakaszon, akkor mielőtt átmennék a kapun, vissza kell fordulnom?
SD06-02-2024 11:28:59 // 33981
én szinte mindig ránézek induláskor és ha bohóckodni támad kedvem útközben is csekkolom hog az adott hőmérséklethez milyen guminyomásom van épp:D
SD06-02-2024 11:20:30 // 33980
én nekem az autó érzékelői szerinti 2.4-re van állítva elől hátul, ez menet közben felmegy olyan 2.5-2.6-ra
most hogy melegszik az idő, 2.6-2.7-re is felmegy de még így ez is benne van a teljes terheléses verzióban, csak így izgágább az autó
2.3... 2.2 szerintem már a gumi oldalát enné..
nálam ugye: 225/50 R17 elől-hátul
a balansz nagyon jó így és a komfort is
de tudtommal a Giulia nem érzékeny a nagy kerekekre szóval ugyan így tudja ezt peres gumin is:) nekem pluszban megvan még a retro guminyúl érzés, amikor a ballonons keréken egyensúlyoz az autó, de így is nagyon stabil:)
most hogy melegszik az idő, 2.6-2.7-re is felmegy de még így ez is benne van a teljes terheléses verzióban, csak így izgágább az autó
2.3... 2.2 szerintem már a gumi oldalát enné..
nálam ugye: 225/50 R17 elől-hátul
a balansz nagyon jó így és a komfort is
de tudtommal a Giulia nem érzékeny a nagy kerekekre szóval ugyan így tudja ezt peres gumin is:) nekem pluszban megvan még a retro guminyúl érzés, amikor a ballonons keréken egyensúlyoz az autó, de így is nagyon stabil:)
Shadin06-02-2024 10:38:14 // 33979
SD05-02-2024 18:37:03 // 33978
azbeszt meg el ne olvassák, biciklisáv matrica:D éves:D
berobbantam05-02-2024 18:09:17 // 33977
Mit nem értetek?A nullás egy parkoló Budapest körül.Parkolási díj meg mindenütt van😀
Kazes☻05-02-2024 17:32:27 // 33976
És még sportos, egészséges is vagy... a TB sem örül. :)
WarbiRunner (Gyuri)05-02-2024 17:06:08 // 33975
Abban mi a biznisz, ha biciklivel jársz? Se martica, se benzin, se adók. :-) Gondolod, hogy ezt bárki valaha is komolyan támogatni akarja?
SD05-02-2024 13:57:52 // 33974
SD05-02-2024 13:45:53 // 33973
hát azért már a dunahídon nem tudok "ingyen átmenni" mi lesz még biciklis városi pályamatrica, kerületenként?:D:D:D hogy végül mindenki autóval járjon:D:D:D
Kazes☻05-02-2024 12:21:55 // 33972
Szinte szós zerint ugyanezt mondtam én is január elején... aztán megvettem, mert kellett. : /
SD05-02-2024 12:18:14 // 33971
Imádná a kameránk:D
RomeoOne05-02-2024 08:18:15 // 33970
Ezt én is néztem. Egyedi megoldást választott, az biztos :D
Halesz05-02-2024 07:44:55 // 33969
SD05-02-2024 05:36:22 // 33968
Nyilván amúgy is.. bár nevetségesnek tartom hogy a város autóforgalmának csökkentése érdekében az elkerülő gyűrüt teszik először fizetőssé:P értelem a négyzeten:D vagy mi jön még?;D
Kazes☻04-02-2024 22:49:51 // 33967
Csak ezé'?! Ha szólsz, átvittelek volna...! :P
SD04-02-2024 15:32:45 // 33966
Na meg kellett vennem az M0-ás pestmegyei versenypályabérletet:D
Át kellett mennem a Bauhausba egy alu takaró lacet venni 5k, matrica 6k:P
Át kellett mennem a Bauhausba egy alu takaró lacet venni 5k, matrica 6k:P
Piritu - 1.000.00002-02-2024 17:25:03 // 33965
Kipróbáltam 60-ra volt állítva, 8x-nél kapcsoltam vissza. Diszkréten visszalassított, a féklámpa is világított. Azt mondanám mintha "normális" autó motorfékkel lassult volna.
SD02-02-2024 15:59:55 // 33964
Elvileg az is kéne tartsa.. :/ Nem lehet valami limitet beállítani?
Hogy hátsókerékkel fékezzen rá:D
Hogy hátsókerékkel fékezzen rá:D
RomeoOne02-02-2024 15:44:27 // 33963
De a hátsó fékkel fékez? :DDD
aranytl02-02-2024 15:22:54 // 33962
SD-nek még egyszer :)
Alap tempomat, nem távolságtartós. 50 km/h, Szeged, Izabella híd (felüljáró) lefelé. Nem nyomom a gázt, hiszen aktív a tempomat. Az autó gyorsul magától mert a motorfék szerény, kevés ahhoz, hogy 50-en tartsa. Az autó reménykedik, hogy mindjárt elfogy a lejtő és nem csinál semmit. De jaj, a lejtő tart, az autó gyorsul tovább. 54-nél már nagy az izgalom, de még vár. Majd 55-nél úgy dönt, beavatkozik. Nem kapcsol vissza, a motorféket nem növeli, inkább finoman rálép a fékre. Hurrá lassulunk, 50, 49, 50 újra.
Alap tempomat, nem távolságtartós. 50 km/h, Szeged, Izabella híd (felüljáró) lefelé. Nem nyomom a gázt, hiszen aktív a tempomat. Az autó gyorsul magától mert a motorfék szerény, kevés ahhoz, hogy 50-en tartsa. Az autó reménykedik, hogy mindjárt elfogy a lejtő és nem csinál semmit. De jaj, a lejtő tart, az autó gyorsul tovább. 54-nél már nagy az izgalom, de még vár. Majd 55-nél úgy dönt, beavatkozik. Nem kapcsol vissza, a motorféket nem növeli, inkább finoman rálép a fékre. Hurrá lassulunk, 50, 49, 50 újra.
SD02-02-2024 13:38:34 // 33961
Igen de nem kezd el fékezgetni, mondjuk ha felette vagy a limitnek és lejtőn teszed rá, akkor meg lehet engedi gurulni ?
Piritu - 1.000.00002-02-2024 12:56:34 // 33960
Ezt kipróbálom, emlékeim szerint szép csendben visszalassít a beállított értékre.
SD02-02-2024 12:37:57 // 33959
Valahogy úgy csinálja hogy pl: ha 50 van beállítva és te 65-el mész mikor újra aktiválod, felfele gombbal, tehát nem írja felül a sebességet.
Akkor nem kezd el fékezeni, vagy pl. ha lábbal felé nyomod a beállított értéknek.
Csak akkor fékez ha van az útban valami, addig engedi vissza lassulni max.
Ha aktív tempomat közben akár 1km/-val lentebb veszed azt már utasításnak veszi és elkezd fékezni.
Lefele gurulásnál szerintem tartja a tempót ha ő irányít és nem engedi fölé magától.
De ha fölé gyorsítasz akkor lehet hogy nem fékezi vissza ezt nem próbáltam.
Akkor nem kezd el fékezeni, vagy pl. ha lábbal felé nyomod a beállított értéknek.
Csak akkor fékez ha van az útban valami, addig engedi vissza lassulni max.
Ha aktív tempomat közben akár 1km/-val lentebb veszed azt már utasításnak veszi és elkezd fékezni.
Lefele gurulásnál szerintem tartja a tempót ha ő irányít és nem engedi fölé magától.
De ha fölé gyorsítasz akkor lehet hogy nem fékezi vissza ezt nem próbáltam.
Piritu - 1.000.00002-02-2024 12:30:59 // 33958
Nekem még sose tűnt fel hogy gyorsabban menne a beállítottnál. Inkább 1-el kevesebbel.
Szerintem is a “lábféket” használja.
Szerintem is a “lábféket” használja.
aranytl02-02-2024 11:37:41 // 33957
Tempomattal haladva lejtőn motorfék hiányában gyorsul, amikor 5-tel többel megy a beállítottnál, akkor fékez. Féklámpa is működik. Erre érdemes figyelni, nehogy beleszaladjon az ember egy trafiba pl. 60-ra állítva mehet 65-tel. Az már közigazgatási.
De szerintem úgy fékez, mintha a pedált nyomnád, csak a tempomat nem kapcsol ki.
De szerintem úgy fékez, mintha a pedált nyomnád, csak a tempomat nem kapcsol ki.
SD02-02-2024 11:18:39 // 33956
úgy értem a radaros tempomatnál mikor ő lassít, egy fikció részemről hogy a hátsó fékkel fékez rá.. de lehet hogy ez eleve hülyeség:D mert az se hatásban sem menetbiztonságban nem jelentene előny...
de pl: hegyről le hogy ne melegítse el az első fékeket.. akár... bár szerintem ember nincs aki egy szenzorra merné bízni hogy ráfékez az autó kvázi kézifékkel:D:DD
de én mégis azt gondolom a tempós kanyar kimeneteknél van legnagyobb jelentősége és ezzel csinálja a torque vectoringot, hogy az ívbelső kereket megfékezi és így ad a külsőre nyomatékot, amikor gázt vesz el akkor me már a kipördülést menti
és erre mondom hogy azt veszem észre hogy indulásból keresztbeállítani meg lehet csinálni de ahogy elér egy kis tempót elkezd beavatkozni az elektronika, gondolom mert onnan van biztos jel amire már rá tud szabályozni mind fékezéssel mind gázelvéttel:)))
most legutóbb power-ből kanyarodtam hazafele, hamar bele tiltott, viszont mikor ráváltottam a kettest akkor meg kilőtt:D:D:D mondjuk akkor már nagyjából egyenesben álltam, lehet pont addigra fogyott el a timeout, de az is lehet meg lehet trükközni egy beleváltással:D
de pl: hegyről le hogy ne melegítse el az első fékeket.. akár... bár szerintem ember nincs aki egy szenzorra merné bízni hogy ráfékez az autó kvázi kézifékkel:D:DD
de én mégis azt gondolom a tempós kanyar kimeneteknél van legnagyobb jelentősége és ezzel csinálja a torque vectoringot, hogy az ívbelső kereket megfékezi és így ad a külsőre nyomatékot, amikor gázt vesz el akkor me már a kipördülést menti
és erre mondom hogy azt veszem észre hogy indulásból keresztbeállítani meg lehet csinálni de ahogy elér egy kis tempót elkezd beavatkozni az elektronika, gondolom mert onnan van biztos jel amire már rá tud szabályozni mind fékezéssel mind gázelvéttel:)))
most legutóbb power-ből kanyarodtam hazafele, hamar bele tiltott, viszont mikor ráváltottam a kettest akkor meg kilőtt:D:D:D mondjuk akkor már nagyjából egyenesben álltam, lehet pont addigra fogyott el a timeout, de az is lehet meg lehet trükközni egy beleváltással:D
RomeoOne02-02-2024 09:11:15 // 33955
Tempomatnál szerintem nem fékezget. Engem nagyon meglepne. Tempomatnál, ha kapcsol az ASR, akkor az sztem lecsapja a tempomatot, mint ha a fékre lépsz.
SD01-02-2024 22:23:13 // 33954
Hát nagy tapasztalatom nincs de az a pár kör havas csúszkálás, elektronika nélkül nekem azt bizonyította be hogy sokkal kevesebbszer szól bele mint gondolná az ember.
Persze amikor már van kerék fordulat, azért ezek nagy erők.. állandóan rá-rá fékezni biztos megkajálja.
De nekem nem érződött bizonytalannak, igen ha kanyarban eldobod és elkönnyül az ív belső akkor szerintem leginkább azt tekeri el, de egyenes kigyorsításnál havon is jól fogott simán kétkerékkel intenzíven gyorsított nem éreztem hogy mászkálna.
Persze olyan 30-50 között:D
Persze amikor már van kerék fordulat, azért ezek nagy erők.. állandóan rá-rá fékezni biztos megkajálja.
De nekem nem érződött bizonytalannak, igen ha kanyarban eldobod és elkönnyül az ív belső akkor szerintem leginkább azt tekeri el, de egyenes kigyorsításnál havon is jól fogott simán kétkerékkel intenzíven gyorsított nem éreztem hogy mászkálna.
Persze olyan 30-50 között:D
SD01-02-2024 22:20:07 // 33953
Én még azt tudom elképzelni tempomatnál fékezget inkább hátsófékkel a stabilitás kedvéért, vagy valami trükközés lehet vele, különben miért fogyna..
Persze a kipörgés gátló igen de aki állandóan forgó kerékkel használja annak nem csak a fék hanem a gumi is kuka:D
Persze a kipörgés gátló igen de aki állandóan forgó kerékkel használja annak nem csak a fék hanem a gumi is kuka:D
G-MANN🍀01-02-2024 20:30:13 // 33952
Q4 sem eszi a hátsót, kb 2-3 első betét (közbrn egy tárcsa) után jöhet egy hátsó betét csere 😉
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2024 18:36:18 // 33951
Lamellás a q2 sperr. 30 ezrenként difi olaj csere, és a tárcsái kopnak rendesen. Jó dolog az, de egy plusz szervizelendő cucc. Én saját magamat már lebeszéltem erről. :-)
Shadin01-02-2024 17:43:40 // 33950
Be kell újítani Amcsiból egy Q2 difit.
Shadin01-02-2024 17:42:45 // 33949
pettinke01-02-2024 17:12:53 // 33948
egyrészt akkor már legyenk link:
https://youtu.be/s_JRGIbvZF8?si=A3ln4MvnWJxPVf3m
másrészt Pista marha jó megmondóember, de ugyanakkor saját magával keveredik ellentmondásba.
"üres zsebbel nem lehet Alfa Romeót csinálni" - valóban, azért kell előbb valahogy pénzt gyűjteni pl. ilyen közös platformos Giuliettával.
a piac amúgy leszavazott: nem kell neki a Giulia, ami - szerintem - tökéletes driver's car, és zseniális, csak éppen a driverek kihalnak.
https://youtu.be/s_JRGIbvZF8?si=A3ln4MvnWJxPVf3m
másrészt Pista marha jó megmondóember, de ugyanakkor saját magával keveredik ellentmondásba.
"üres zsebbel nem lehet Alfa Romeót csinálni" - valóban, azért kell előbb valahogy pénzt gyűjteni pl. ilyen közös platformos Giuliettával.
a piac amúgy leszavazott: nem kell neki a Giulia, ami - szerintem - tökéletes driver's car, és zseniális, csak éppen a driverek kihalnak.
Süti15901-02-2024 15:46:57 // 33947
https://youtu.be/s_JRGIbvZF8?si=A3ln4MvnWJxPVf3m
Süti15901-02-2024 15:44:34 // 33946
https://m.youtube.com/watch?v=s_JRGIbvZF8
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2024 15:24:35 // 33945
Az összkerék az összkerék. Vannak előnyei. :-) Szerintem összefékezte a hátsókat, miközben előre is küldte a nyomatékot.
Piritu - 1.000.00001-02-2024 14:21:56 // 33944
Ma reggel viszont a nyálkás úton négy kerékkel erős slippel de gyorsulva kanyarodtunk be balra nagyívben. Furcsa volt hogy nem avatkozott be az esp és hogy milyen gyorsulást dobott le még N-ben is.
Piritu - 1.000.00001-02-2024 14:18:42 // 33943
A múltkor próbálta a Q4-et jégfolton. A jobb hátsó kerék volt jégen.
Hagyta kicsit tekerni aztán belépett az eleje és otthagytuk a csodálkozókat.
Érzésre ráfékezett, mert amikor ment az eleje is abbahagyta a tekerést.
Hagyta kicsit tekerni aztán belépett az eleje és otthagytuk a csodálkozókat.
Érzésre ráfékezett, mert amikor ment az eleje is abbahagyta a tekerést.
WarbiRunner (Gyuri)01-02-2024 14:12:16 // 33942
Szerintem ennél mezeibb szituációk is eszik, pl az elindulás. Az érzet alapján szinte biztos vagyok benne, hogy minden dinamikus elindulásnál összefékez. Soha, egyetlen egyszer sem éreztem olyat pl., hogy az egyik hátsó kerék elforogna. Mindig egyszerre sikerül neki.
Nyilván fékből oldja meg. Érdemes lenne kipróbálni, hogy egy kerékkel jégen állva hogy indul el.
Kanyarból kifelé, szintén érzet alapján inkább azt mondanám, hogy nem annyira megfogja, az autót, inkább megindítja a farát. Az első esős Csobánka szerpentinezésem kb annyiból állt, hogy minden kanyarban keresztbe akart állni alattam, aztán megfogta az esp. Akkor kicsit para volt. Aztán egy idő után elkezdtem élvezni, ahogy kezdtem agyban rwd-re átállni. Kell annak is idő.
Aztán ha megérett picit a rwd rutin, igazán mókás újra beülni egy fwd autóba és menni vele mint aki a világát nem tudja, tökre összevissza... Nekem mostanában nem egyszer sikerült a Giuliettát picit túltolni. Hétfőn nagyon siettünk, nyirkos úton D-ben Chilivel... az 5km alatt szerintem az első kerekek mentek 10-et...XD
Nyilván fékből oldja meg. Érdemes lenne kipróbálni, hogy egy kerékkel jégen állva hogy indul el.
Kanyarból kifelé, szintén érzet alapján inkább azt mondanám, hogy nem annyira megfogja, az autót, inkább megindítja a farát. Az első esős Csobánka szerpentinezésem kb annyiból állt, hogy minden kanyarban keresztbe akart állni alattam, aztán megfogta az esp. Akkor kicsit para volt. Aztán egy idő után elkezdtem élvezni, ahogy kezdtem agyban rwd-re átállni. Kell annak is idő.
Aztán ha megérett picit a rwd rutin, igazán mókás újra beülni egy fwd autóba és menni vele mint aki a világát nem tudja, tökre összevissza... Nekem mostanában nem egyszer sikerült a Giuliettát picit túltolni. Hétfőn nagyon siettünk, nyirkos úton D-ben Chilivel... az 5km alatt szerintem az első kerekek mentek 10-et...XD
oldrepublic01-02-2024 13:28:03 // 33941
Ez teljesen átlagos futásteljesítmény szerintem! :-D
SD01-02-2024 10:00:10 // 33939
Azt biztos olcsóbb cserélni:D
RomeoOne01-02-2024 09:48:25 // 33938
Az 500 lóerősek nem eszik a hátsó fékeket, ott a TVD intézi a nyomaték leosztást.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
508
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?