még le sem cseréltem nincs mit vissza rakni úgy hogy ez így nagy sz@r :DDDDDDDDD
Viszont meg volt a második menet Ajkára, 9 fok, eső 9.6-os fogyi 130-as tempó, no csúszkálás :DDD
Forum >> Giulia
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2020 10:41:03 // 18511
tdemeter31-12-2020 10:22:25 // 18510
Bocs, a pontos típus az Bridgestone Weather Control A005 EVO
tdemeter31-12-2020 10:16:53 // 18509
Én idén először mertem 4 évszakosra váltani az offos X-trailen. 4 és fél évesek voltak a gyári Good yearek a vason és kezdett az összes elég vacakul kinézni. Számolgattam, hogy van-e bármilyen anyagi hasznom az egészből: mivel nem cserélek majd gumit, így a futási teljesítmény mindenképpen alacsonyabb lesz mint 2 garnitúra esetén, ami egyébként esetemben 83000 km volt. Az autó vásárlásakor vettem közel 400.000-ért egy Nexen gumi+nem gyári felni párost. A nexen a 3. szezonjában már baromira rázott, szerintem valamelyik szálszakadt lehetett, amit egy kínai guminál, ennyi idő után, ilyen nehéz autónál kb normálisnak minősül szerintem. A felnik - amelyek 17-esek voltak, szemben a nyári, eredeti 19-esekkel- soha nem tetszettek, ez mondjuk az én hibám, nem az konfigé.
Aztán ott volt a tárolás. Lakásban laktunk, ezért gumihotelben parkoltak a téli-nyári váltások. A cserék és a tárolás ára évi kb 40-45 e ft-os kiadás volt, ami így négy évre vetítve már egy komplett garnitúra gumival arányos.
És ott volt a nyűg: A francnak sem volt kedve minden évben újra és újra eljátszani ezzel.
Jött hát a gondolat, hogy próbáljunk ki egy 4 évszakosat. Ebben nem kis szerepe volt, hogy itt a fórumon többen dicsértétek a Michlein CC gumikat, mint jó alternatíva.
Sajnos azonban a nagy népszerűség miatt olyan gumit az én méretemben lehetetlen volt szerezni, így másikat kellett keresnem. A teszteket vettem figyelembe és ezek alapján a bridgestone all weather a005 evo lett a nyertes. Ezt pár hónapja adták ki és ellenben a michlein cc-vel, ez már egy második generációs 4 évszakos gumija a gyártónak.
Baromira féltem tőle, hogy szar lesz. Hát nagyobbat nem is tévedhettem volna! Ez a gumi, vizes úton olyan szinten tapad, hogy a gyári nyári gumim sehol sincs hozzá képest, a téli meg egy vicc így utólag nézve. Szárazon is teszteltem, egyszerűen semmilyen negatívumát nem érzem neki. Persze sosem mentem vele 130-al 38 fokban autópályán és nem tudom milyen lesz hóban sem. Valószínű, hogy hóban nem lesz olyan, mint egy jó téli. De nincs annyi hó, hogy ez zavarjon. Egyébként a tesztekben ez a gumi a legjobb prémium nyáriaknál is jobban tapad vizes úton.
És a matek: A felniket a 4 éves, használt gumikkal eladtam 150-ért. A gumik ára kb 260 volt. Ha három szezont elmegyek vele, akkor már jól jártam szerintem.
Aki parázik esetleg, annak üzenem, hogy amikor a gumis azt mondta - szó szerint - hogy "Én nem játszanék a családom életével" , akkor az olyanokat engedje el a füle mellett. Ezek a gumik, ebben a kategóriában valódi alternatívák már, a gumis meg csak a saját bizniszét félti. És ebben a megközelítésben mindenki a családjának az életével játszik, aki nem a legprémiumabb, legjobb téli vagy nyári gumit rakja a kocsijára! Bullshit. Nem csak a gumi számít, az is, hogy hogy vezetsz. Én mindig tartok követési távolságot, ovatos vagyok hóban, nem hajtok olyan gyorsan esőben, stb...
Lehet, hogy itt most sokakban felmegy majd a pumpa, de én már megbántam, hogy annó a julist nem négy évszakossal rendeltem. Közel 7 számjegyű volt az, amibe a téli szett került, és igen, jó, jól tapad, szép, de a julist hetente 1x veszem elő, szép időben, nekem tök jó lett volna az is.
Aztán ott volt a tárolás. Lakásban laktunk, ezért gumihotelben parkoltak a téli-nyári váltások. A cserék és a tárolás ára évi kb 40-45 e ft-os kiadás volt, ami így négy évre vetítve már egy komplett garnitúra gumival arányos.
És ott volt a nyűg: A francnak sem volt kedve minden évben újra és újra eljátszani ezzel.
Jött hát a gondolat, hogy próbáljunk ki egy 4 évszakosat. Ebben nem kis szerepe volt, hogy itt a fórumon többen dicsértétek a Michlein CC gumikat, mint jó alternatíva.
Sajnos azonban a nagy népszerűség miatt olyan gumit az én méretemben lehetetlen volt szerezni, így másikat kellett keresnem. A teszteket vettem figyelembe és ezek alapján a bridgestone all weather a005 evo lett a nyertes. Ezt pár hónapja adták ki és ellenben a michlein cc-vel, ez már egy második generációs 4 évszakos gumija a gyártónak.
Baromira féltem tőle, hogy szar lesz. Hát nagyobbat nem is tévedhettem volna! Ez a gumi, vizes úton olyan szinten tapad, hogy a gyári nyári gumim sehol sincs hozzá képest, a téli meg egy vicc így utólag nézve. Szárazon is teszteltem, egyszerűen semmilyen negatívumát nem érzem neki. Persze sosem mentem vele 130-al 38 fokban autópályán és nem tudom milyen lesz hóban sem. Valószínű, hogy hóban nem lesz olyan, mint egy jó téli. De nincs annyi hó, hogy ez zavarjon. Egyébként a tesztekben ez a gumi a legjobb prémium nyáriaknál is jobban tapad vizes úton.
És a matek: A felniket a 4 éves, használt gumikkal eladtam 150-ért. A gumik ára kb 260 volt. Ha három szezont elmegyek vele, akkor már jól jártam szerintem.
Aki parázik esetleg, annak üzenem, hogy amikor a gumis azt mondta - szó szerint - hogy "Én nem játszanék a családom életével" , akkor az olyanokat engedje el a füle mellett. Ezek a gumik, ebben a kategóriában valódi alternatívák már, a gumis meg csak a saját bizniszét félti. És ebben a megközelítésben mindenki a családjának az életével játszik, aki nem a legprémiumabb, legjobb téli vagy nyári gumit rakja a kocsijára! Bullshit. Nem csak a gumi számít, az is, hogy hogy vezetsz. Én mindig tartok követési távolságot, ovatos vagyok hóban, nem hajtok olyan gyorsan esőben, stb...
Lehet, hogy itt most sokakban felmegy majd a pumpa, de én már megbántam, hogy annó a julist nem négy évszakossal rendeltem. Közel 7 számjegyű volt az, amibe a téli szett került, és igen, jó, jól tapad, szép, de a julist hetente 1x veszem elő, szép időben, nekem tök jó lett volna az is.
leopop331-12-2020 08:49:40 // 18507
leopop331-12-2020 08:48:41 // 18506
Teljesen igazad van ezt vallom én is 😁👍
G-MANN🍀31-12-2020 07:48:29 // 18505
Amikor valaki esetleg egy új autót vesz, akkor nem hiszem, hogy a gyárilag szerelt (legtöbbször) nyári helyett egyből egy négy évszakosra cserél. Gondolom vesz egy garnitúra télit, ahogy ezt én is tettem 😉 Nálam ez nem volt kérdés, főleg egy ilyen autónál. Ez a nyárival télen abszolút nem lenn használható (brutál kemény), négy évszakos meg egy vicc lenne egy ilyen álom autóra. Az autózás szempontjából szerintem nyáron nyári, télen téli az optimális. De ki hogy dönt. Csak engem ne őljön még senki egy kanyarban, mert autózni szeret, de gumira költeni fáj 👍 sajnos ez egy kihagyhatatlan költség.
carver30-12-2020 23:09:00 // 18504
Viszont ha van egy zárható pincéd akkor mindjárt feleannyit áll a gumi a napon...
Liquid30-12-2020 22:57:35 // 18503
Ebben van igazság, de a használt gumit úgy elviszik mint a pinty, szóval abból csorog vissza... Nyilván nem éri meg, mint ahogy autózni se éri meg :)
Viszont ahogy vezetek az idénynek megfelelővel is küzd néha a kisautó, nem kockáztatok... :D
Viszont ahogy vezetek az idénynek megfelelővel is küzd néha a kisautó, nem kockáztatok... :D
RomeoOne30-12-2020 22:41:44 // 18502
Meg szerintem nem lesz vita köztünk, ha azt mondom, hogy az általad leírt két példa közül az elsőt nagyítóval kéne keresni, míg a második talán a legelterjedtebb módja az autók általános üzemeltetésének (beleértve nem csak a tényleges üzemet, hanem az egész életútját a kocsiknak).
Piritu - 1.000.00030-12-2020 22:36:28 // 18501
Úgy tuti nem :-(
RomeoOne30-12-2020 22:34:50 // 18500
Az enyém az pont ez az utcán állós, ami kap hideget meleget. Ezen nem lenne újszerű állapotban 5 év után a gumi.
Piritu - 1.000.00030-12-2020 22:20:14 // 18499
"sem járod le 5 év alatt" - fater OFF-ján 10+ évesek a téligumik, még sincs semmi bajuk. Puhák ahogy kell és menet közben se venni észre semmi negatívumot. Igaz hogy a kocsi állandóan garázsban van és két teletankot szokott kihajtani apám. Az idei legnagyobb útja az a 100km volt amit olajcsere után tesztútként mentem vele :-)
Az asszonyén 5 év alatt tényleg kikeményednek (téli-nyári) mint a beton, de ő napközben kint áll és süti a nap. Nem segít semmiféle gumiápoló.
Az asszonyén 5 év alatt tényleg kikeményednek (téli-nyári) mint a beton, de ő napközben kint áll és süti a nap. Nem segít semmiféle gumiápoló.
carver30-12-2020 22:13:01 // 18498
igen, városi szaladgálósra megértem én is ezt írtam. De én még azon sem cseréltem soha elöregedés miatt pedig kb 8-9 ezret megy évente (cserébe többször volt már benne csavartól kezdve oldalfalrepedés stb). A jó kis budapesti utak hamarabb megeszik a gumit mint hogy elöregedne - főleg ha nem 5 évben gondolkodsz.
RomeoOne30-12-2020 22:04:00 // 18497
Nincsenek cserék, megspórolod a második felni garnitúrát és, ami a legfontosabb, ha keveset mész, mert városi szaladgálós, akkor hamarabb elöregszik a két gumiszett, mint hogy lekopna, tehát egyébként is kukázhatnád. Lehet, hogy a 4évszakost sem járod le 5 év alatt, akkor főleg nem járnál le 2 garnitúrát...
Kócosw30-12-2020 22:01:28 // 18496
igazi olasz lesz, igazi alfa. Jah nem.... 🙃😥
carver30-12-2020 21:59:04 // 18495
nem értem egészen miért gondoljátok hogy jobban jártok 4 évszakossal. Pont ugyanannyiból jössz ki mintha megvennéd a télit meg a nyárit mert ugye a négyévszakost fele idő alatt fogod elhasználni (feltéve hogy 6-6 hónapot használod a télit és a nyárit és ugyanannyi km-t mész télen mint nyáron, nálam ez működik).
Tehát forintban ugyanott vagy (leszámítva a cserét). Cserébe minden időben a legoptimálisabb gumival jársz... 7 fok alatt ajánlják a télit tökmindegy hogy esik-e a hó vagy sem. Már önmagában azért megéri cserélni mert a nyári elegy kemény, hidegben mégjobban felkeményedik ezért kevésbé tapad. Minden más esetben meg még jobban jársz a télivel.
Második autónál (és ha nem hegyen laksz) még megértem, mert legalább megspórolod a kerékcsere költségét és 90% városnál pont mindegy.
Tehát forintban ugyanott vagy (leszámítva a cserét). Cserébe minden időben a legoptimálisabb gumival jársz... 7 fok alatt ajánlják a télit tökmindegy hogy esik-e a hó vagy sem. Már önmagában azért megéri cserélni mert a nyári elegy kemény, hidegben mégjobban felkeményedik ezért kevésbé tapad. Minden más esetben meg még jobban jársz a télivel.
Második autónál (és ha nem hegyen laksz) még megértem, mert legalább megspórolod a kerékcsere költségét és 90% városnál pont mindegy.
carver30-12-2020 21:41:33 // 18494
ez azért nem egészen igaz... síversenyekre jártam, sokat mentünk mindenfelé télen, és még apám Ládáján is volt téligumi (meg homok, ásó, stb). Ha a Mátrában, stb olyan utakon jár az ember hátsókerekessel ahova most nem biztos hogy a Waze bevinne akkor elkél...
De az tény hogy voltak telek és a homok meg az ásó is többször előkerült...
De az tény hogy voltak telek és a homok meg az ásó is többször előkerült...
carver30-12-2020 21:25:41 // 18493
carver30-12-2020 21:23:55 // 18492
upsz, igen. Meg az 500X utódját. Meg a Jeep Renegade-et...
RomeoOne30-12-2020 21:19:50 // 18491
A Brennero-t :)
carver30-12-2020 21:06:02 // 18490
Liquid30-12-2020 11:30:06 // 18489
én is sokat gondolkodtam, hogy a kisautóra veszek, de az amit megvettem volna annyiba került mint a téli-nyári együtt, és csak C-s nedves tapadású-t találtam. Hozzáteszem hogy igen kancsó gyári mérete van :)
Zselé30-12-2020 11:24:39 // 18488
Jó az a gumi, feleségem 156-osán is az van. Tesztelgettem 1-2 éve jeges úton, teljesen korrekt
RomeoOne30-12-2020 11:16:50 // 18487
Én is Vredestein Quatrac 5-öt akarok majd venni a félig off-osra. Annak a felhasználási területére pont jó. Meg a mostani téli, amivel vettem, olyan gyász rajta, hogy nem jobb, mint egy nyári így télen sem.
zgi52130-12-2020 10:59:51 // 18486
igen, amire utalsz es amire keszult, arra bevalt 😀
WarbiRunner (Gyuri)30-12-2020 10:54:57 // 18485
Saját tapasztalatom Vredestein négyévszakossal van, szerintem is teljesen jó, nem igazán korlátozott semmiben, sem a nyári mókában, sem a hóban csúszkálásban. A Michelint pedig a vezeteéstechnikai tréningen láthattam egy cartárs 159-én brillírozni. Azért az, hogy a 9%-os csúszós emelkedőn elverte a téligumis Stelviot és Giulia QV-t (Sottozero) beérkezési sebességben, az nem azt mutatja hogy semmire sem jó. 52-vel ért fel ha jól rémlik. A Stelvio/Giulia páros 40-nel. Én nyárikon az autó okos nyomaték kontrolja segítségével 32-vel. És minden pályán feltűnő volt, hogy volt hangja ahogy kapaszkodott az a gumi, de nagyon tartotta az autót.
Nyilván egy autópályás autóra, ami nagyrészt a kresz keretein kívül közlekedik, nem ezt kell feltenni, meg semmi olyanra, ami túl hirtelen lesz túl gyors és ez elő is fordul vele rendszeresen :-)
Nyilván egy autópályás autóra, ami nagyrészt a kresz keretein kívül közlekedik, nem ezt kell feltenni, meg semmi olyanra, ami túl hirtelen lesz túl gyors és ez elő is fordul vele rendszeresen :-)
zgi52130-12-2020 10:38:30 // 18483
nejem off kiasutojan evek ota a michelin climate 4evszakos van fent. hibatlanul teszi a dolgat. mondjuk nem is olcso gumik
tavaly fatert is rabeszeltem, ô is keveset megy ,azt is varosban es ha nem muszaj nem is
indul el (grande p)
nyilvan nem julisra valo az m.climate gumi nincs is ebben a meretben
dehogy kompromisszum nem kell ugy latom 😀
tavaly fatert is rabeszeltem, ô is keveset megy ,azt is varosban es ha nem muszaj nem is
indul el (grande p)
nyilvan nem julisra valo az m.climate gumi nincs is ebben a meretben
dehogy kompromisszum nem kell ugy latom 😀
Arslan30-12-2020 09:37:30 // 18482
Én visszasírom azokat az időket. Grammolt motoros széria tengelyes 2107 hallos gyújtással, 50-es rendszerrel, Bilsteinekkel és lamellás sperrel. Minden nap figyeltük a hóhelyzetet, ha épp úgy adta ki három órával előbb indultam melóba hajnalban. Forgalom nulla, max egy-kétkarosszériaelem nem úgy állt mire odaértem. Úgy is hívtam,m Chokito. Ronda és finom. Mikor műszakin meglátták a kockát fogták a fejüket, kívülről nem volt a legrendezettebb. Aztán alámentek, megmérték és jött a hűha-hűha de jó ez :) Azóta is vágyom egy jól összerakott Ladára újra.
leopop329-12-2020 22:45:17 // 18481
:DD
G-MANN🍀29-12-2020 21:33:22 // 18480
Ami az én tapasztalatom, hogy a gyári nyári Pirelli P Zero AR 5-10 fok alatt érzésre sokkal keményebb lett, megmondtam, hogy fej vagy írás a 100-as, amin átgurultam 😂, ahhoz képest a hidegben álom komfortos lett a téli Continentallal👍
Liquid29-12-2020 20:55:41 // 18479
Ez így van, az utóbbi sok évben összesen talán 2-3x volt valóban télies időjárás mikor autóztam, azonkívül száraz max. sónedves út, igaz hidegben elvileg jobb a téli. Mindegy is mert én is mindig cserélgetem, a négyévszakosat főleg nyáron erős kompromisszumnak érezném, még a kisautón is.
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2020 20:42:52 // 18478
ez így van téli autózásra alkalmatlan a nyári gumi de nálam a téli autózás a havas, hókásás, jeges út...a plusz 3 fok és eső az nem téli autózás
Giuntini29-12-2020 20:02:52 // 18477
Polski Fiat 1500 Stomil acélradiál. Aztán Daciák szintén téli gumik nélkül. Aztán az első Cromámon sem volt téli gumi. Akkoribab ez még nem volt "divat" . Ma meg "állítólag" 10 fok alatt a nyári gumi életveszély!
Való igaz, a mai nagy sebességű nyári gumik abszolút alkalmatlanok a téli autózásra. Amit ma 4 évszakosként árulnak, azok voltak a normál gumik valaha..
Való igaz, a mai nagy sebességű nyári gumik abszolút alkalmatlanok a téli autózásra. Amit ma 4 évszakosként árulnak, azok voltak a normál gumik valaha..
VKG231!!! (156+75)29-12-2020 19:06:17 // 18476
Én még anno a 45-öt raktam el párszor annyira tökéletesen kézifékkel keresztbe, hogy magam sem akartam elhinni, ugyancsak hóban...
Az elég jó volt, mondjuk utána másfél hónappal a traktornak kellett kihúznia az árokból, felült a hasa... :D
De hát gyakorlat teszi a kevésbé balfaszt :D
Az elég jó volt, mondjuk utána másfél hónappal a traktornak kellett kihúznia az árokból, felült a hasa... :D
De hát gyakorlat teszi a kevésbé balfaszt :D
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2020 18:51:35 // 18475
Életem egyik legnagyobb autózása télen, hatalmas hóesésben, tuning Wartburggal, négyévszakos Michelineken történt. A Bakonyban. Talán 15 éve? A tökéletes autózás volt, sosem felejtem el. Erősen benne volt egy elakadás bárhol, de végül mi odaértünk. A többiek téligumival dekkoltak az autópályán hótorlaszok mögött 😄
Akkor láttam először Ikarust driftelni, valahol Székesfehérvár környékén egy körforgalomban. Akkor láttam először rendes hóátfúvást, megküzdöttünk egyenként velük. Nyomtam a gázt mint süket a csengőt, aztán durr bele. Kb 5-tel kecmeregtünk ki. Aztán jött a következő. Aztán a hókotró szemben a szerpentinen, miközben kézivel eltettem a visszafordítón 😅 Szerintem azóta sem autóztam akkorát. Ma lehet neki se mernék indulni egy ilyen kalandnak 😄
Akkor láttam először Ikarust driftelni, valahol Székesfehérvár környékén egy körforgalomban. Akkor láttam először rendes hóátfúvást, megküzdöttünk egyenként velük. Nyomtam a gázt mint süket a csengőt, aztán durr bele. Kb 5-tel kecmeregtünk ki. Aztán jött a következő. Aztán a hókotró szemben a szerpentinen, miközben kézivel eltettem a visszafordítón 😅 Szerintem azóta sem autóztam akkorát. Ma lehet neki se mernék indulni egy ilyen kalandnak 😄
Piritu - 1.000.00029-12-2020 18:36:58 // 18474
Pedig régen minden jobb volt, a Trabimat pl. egy 35 évvel fiatalabb faszi vezette :-DD
tdemeter29-12-2020 18:24:26 // 18473
Apámnak 3 trabantja is volt, sosem volt téli gumija, szívott is rendesen az öreg ! Épp nemrég mesélte, milyen is volt az, amikor a legnagyobb hóban sima radiállal nyomták.
Halál volt, ugyanúgy mint most!
Szóval csak a technika fejlődött és nem pedig az, hogy régen minden jobb volt....
Halál volt, ugyanúgy mint most!
Szóval csak a technika fejlődött és nem pedig az, hogy régen minden jobb volt....
Liquid29-12-2020 15:48:28 // 18472
50-60-nal de 30-al is beleesik az árokba az aki alkalmatlan, vagy nem ismeri saját és autója határait. Ez pont nem sebesség, meg dinamika függő dolog.
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2020 15:09:52 // 18471
Jah a képek nagy részén ami fekete lemezfelnis az mind téligumi ...akkor most?
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2020 14:55:19 // 18470
Régen is pont ugyan azok a sebességi határok voltak, mit hittél régen mindenki csak 60-nal ment? :DDD Én a trabival 110-zel a vartyesszal meg 130....
Látod ez az óriási probléma, hogy télen is ugyan azt a menetdinamikát akarod ami lehetetlen (kivéve száraz aszfalt) és ebből van a legtöbb baj, hogy a téli gumi sokaknak hamis érzetet ad aztán árok a vége, mert csodákat az sem tesz, jégen egy gumi az atombiztos az pedig a szöges lásd észak ott azt használják...hozzá teszem én téligumi párti vagyok de nálam nem az évszak határozza meg, hogy tél van, ha nem az időjárás ami rohadtul nem téli még mindig, ma pl 12 fok van...
Látod ez az óriási probléma, hogy télen is ugyan azt a menetdinamikát akarod ami lehetetlen (kivéve száraz aszfalt) és ebből van a legtöbb baj, hogy a téli gumi sokaknak hamis érzetet ad aztán árok a vége, mert csodákat az sem tesz, jégen egy gumi az atombiztos az pedig a szöges lásd észak ott azt használják...hozzá teszem én téligumi párti vagyok de nálam nem az évszak határozza meg, hogy tél van, ha nem az időjárás ami rohadtul nem téli még mindig, ma pl 12 fok van...
RomeoOne29-12-2020 14:37:17 // 18469
Ezek a mindig előkerülő érvek.
Én meg azt mondom, hogy 200+ lóerős autók sem voltak, amik erőlködés nélkül mentek 100-120-al. Meg nem is várták tőlük az emberek, hogy ennél a sebességnél a legnagyobb biztonságban menjenek úgy, mint ha sínen lennének :)
Ha mindenki 50-60-al döcögne a téli időjárási viszonyok között, mint anno, akkor lehet, hogy tényleg nem lenne szükséges a téligumi. De mivel mindenki ugyanazt a menetdinamikát akarja mindig (tehát ,hogy télen rossz időben is úgy tudjon száguldani, mint nyáron a jó időben), mindentől fügetlenül, ahhoz biztosítani kell a műszaki feltételeket. Ilyen műszaki feltétel a téligumi is.
És ónos esőben sem mindegy. Lehet, hogy ott téligumival sem lesz a kocsi sínautó, de jégen is hamarabb megáll és tovább marad irányítható egy jó téligumival az autó, mint nyárival.
Én meg azt mondom, hogy 200+ lóerős autók sem voltak, amik erőlködés nélkül mentek 100-120-al. Meg nem is várták tőlük az emberek, hogy ennél a sebességnél a legnagyobb biztonságban menjenek úgy, mint ha sínen lennének :)
Ha mindenki 50-60-al döcögne a téli időjárási viszonyok között, mint anno, akkor lehet, hogy tényleg nem lenne szükséges a téligumi. De mivel mindenki ugyanazt a menetdinamikát akarja mindig (tehát ,hogy télen rossz időben is úgy tudjon száguldani, mint nyáron a jó időben), mindentől fügetlenül, ahhoz biztosítani kell a műszaki feltételeket. Ilyen műszaki feltétel a téligumi is.
És ónos esőben sem mindegy. Lehet, hogy ott téligumival sem lesz a kocsi sínautó, de jégen is hamarabb megáll és tovább marad irányítható egy jó téligumival az autó, mint nyárival.
Piritu - 1.000.00029-12-2020 12:18:30 // 18468
Pár kép csata után...
Erhard 242 (Pure Energy)29-12-2020 12:09:37 // 18467
Ennél nagyobb vicc hogy 30 éve azt sem tudták van téligumi pedig akkor még telek is voltak :)
RomeoOne29-12-2020 10:22:53 // 18466
Erhard 242 (Pure Energy)28-12-2020 07:56:06 // 18465
Jaja visszafelé tényleg konvojokban mentek 40-50nel előztem is őket, mondjuk tudtam melyik részen lesz gázos :)
Ettől függetlenül a héten lecserélem a gurulókat (még soha ilyen későn) de ugye a hétre megint 10 fokokat ígér esővel...
Ettől függetlenül a héten lecserélem a gurulókat (még soha ilyen későn) de ugye a hétre megint 10 fokokat ígér esővel...
Piritu - 1.000.00028-12-2020 07:16:35 // 18464
Végig le volt sózva a 8-as. Reggel mikor 10 óra körül mentem már akkor sózták Herendtől Fehérvár felé. Akkor már az volt a buli hogy 4 sávoson nem merték kikerülni a sózókocsit. A meglepetést a frissen hulló okozhatta amire még nem hatott a só meg az hogy csak a jobb oldali sávot sózták.
Meg az a sok marha, aki 1-2 méteres követési távolsággal tolta a sort. A mögöttem jövő is ilyen volt.
A négyes karambolnál is egy megpördült, a többi meg durr bele. Egynek volt esélye reagálni, az ment az árokba.
De hogy az útépítéses részen miért kellett 10-15-el menni arra nem jöttem rá. Fel volt sózva, ráadásul valami kavicsszerű izé is volt rajta.
A szembe jövők is csapatokban jöttek, mindig egy antifittipaldival az élen 10-el. Darabig senki, aztán a következő csapat.
A veszprémi Aldi-hoz menet volt egy kis emelkedő, no az le volt fagyva. Júlia simán megoldotta a felmenetelt. A kipörgésgátló tette a dolgát, nem gyorsult, de nem is lassult, felmentünk. Kellemesen csalódtam.
Meg az a sok marha, aki 1-2 méteres követési távolsággal tolta a sort. A mögöttem jövő is ilyen volt.
A négyes karambolnál is egy megpördült, a többi meg durr bele. Egynek volt esélye reagálni, az ment az árokba.
De hogy az útépítéses részen miért kellett 10-15-el menni arra nem jöttem rá. Fel volt sózva, ráadásul valami kavicsszerű izé is volt rajta.
A szembe jövők is csapatokban jöttek, mindig egy antifittipaldival az élen 10-el. Darabig senki, aztán a következő csapat.
A veszprémi Aldi-hoz menet volt egy kis emelkedő, no az le volt fagyva. Júlia simán megoldotta a felmenetelt. A kipörgésgátló tette a dolgát, nem gyorsult, de nem is lassult, felmentünk. Kellemesen csalódtam.
Giuntini27-12-2020 23:11:55 // 18463
Ónos esőben az imádság a leghatásosabb! Ott tök mindegy!
Liquid27-12-2020 23:10:56 // 18462
A Q4 nem hülyeség :) Nekem is volt egy pont ilyen esetem, csak enyhén viselkedett furán az autó, és megállás után a parkolóban szintén majdnem megvolt a hátas úgy csúszott :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
565
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?