Forum >> Giulia

zgi52126-01-2021 15:37:36 // 18897
sztem, amíg működik a térképfrissítés megfelelő a navi. miután persze nem frissül is használható azért x évig. hisz nem olyan gyors, főleg itthon az útépítési innováció.
:)
nekem kifejezetten kényelmes a műszerfalra kitett jelzés. sokkal jobban, szem és fej elfordítás nélkül látod, hallod.

azért a kis egérmozi (középen és műszerfalon ) elég szánalmasra sikerült valljuk be.
megint előkerül a kérdés, a prémium szegmensben ilyen egyáltalán hogy jelenhet meg.. :(

mondom ezeket úgy, hogy a telómon van frissülő (fizetős) iGo, és alapvetően azt használom, főleg külföldön. no Waze no :)
DKori26-01-2021 11:30:45 // 18896
Én is azt gondolom, hogy jelen pillanatban a legoptimálisabb (mint minden: ez is kompromisszum) megoldás a telefontükrözés lehetősége. Manapság már kvázi mindegyik telefonnal működésre bírható a dolog, és legalább a Waze-t és GoogleMaps-ot szóra lehet bírni, a mobilnet csomagok sem megfizethetetlenek (megjegyzem: aki fázik tőle, a GoogleMaps képes offline navigálásra is) és akkor bízhatunk benne, hogy mindig a lehető legfrissebb up-to-date térképcsomaggal, plusz élő forgalmi információkkal indulunk útnak (persze ez is bevihet az erdőbe stb.). Szerintem átlagos felhasználói igények mellett (a userek 90%-a azért nem nonstop navival jár, illetve más pl.: egy bérautó is, mert ott szempont lehet, hogy tudjon navigálni "önerőből" és ne a bérlő baxakodjon USB kábellel meg telefonnal stb.), ma ez a lehető legjobb megoldás, ettől több/jobb nem kell. Ezek mellett én sem látom miért is rúgna igazán labdába egy gyorsan avuló, drágán/körülményesen frissíthető, forgalmi infók nélküli fix beépített rendszer, bármelyik autómárkáról is beszélünk. Szerintem ez inkább csak "megszokás kérdése" az emberekben. Aki kicsit is fogékony az ilyen technikai kütyük irányába, az szerintem úgyis a telefontükrözés irányába próbál lépni, akit meg teljesen hidegen hagynak ezek a dolgok (=ez egyáltalán nem érdekli egy autóban) az meg úgyis rosszabb esetben évente pár alkalommal amikor szüksége van rá kiteszi tartóba a telefont és navigál arról. Nem látom, hogy komoly potenciál lenne abban a nagyon szűk rétegben aki (főleg szubjektív okok miatt) foggal körömmel ragaszkodik a gyári navi meglétéhez. :)

(ui.: én az OFF-ban tökéletes megoldásnak látom a telefontükrözést, semmi hiányérzetem nincs e téren van benne gyári SD kártyás navi is, de szerintem egy kezemen meg tudom számolni hányszor használtam ~3.5 év alatt, többnyire akkor is inkább "játékból ha már van")
Liquid26-01-2021 09:53:29 // 18895
Az én apósom soká bírta, most vett csak tartót kb. 4 év után. Mondjuk lassan érnek meg nála az ilyen dolgok. :)
WarbiRunner (Gyuri)26-01-2021 09:38:24 // 18894
Az én apósom is mint idősebb korosztály két hétig örült a Mazda gyári navinak. Aztán vett egy telefontartót bele :-)
De igen, ezek a csomag egymáshoz rendelések érdekesek. Gyártás szempontból nyilván van valami logika benne. Pl a Giulia Veloce esetében a bőr műszerfalborítást csak HK hifivel együtt viheted. Gondolom nem akarnak külön ajtópanelt gyártani az alap ajtóhoz és a HK hifis fém hangszórórácsoshoz. Gyártás optimalizálás.
Csak én nem bírom nem belelátni a tipikus prémiumkodó lehúzást.
Erhard 242 (Pure Energy)26-01-2021 08:32:54 // 18893
így van sajnos nekem is azért van, mert más dolgokkal csomagban adták, ami meg jó ha van... bár én nem nagyon használok navit de ha még 1x indulnék akkor nem kéne sőt a gyári fejegység sem kéne inkább vennék bele egy android fejegységet ami mindent is tud...
Norby26-01-2021 07:24:11 // 18892
Pl.: az Assistance Plusz csomaghoz kötelező a navi. Nekem ezt csak egy kereskedés mondta, a másik kettő nem.

Érdekes.
Liquid25-01-2021 23:39:39 // 18891
Szerintem is nulla a létjogosultsága. Bár ne feledjük hogy sokan vannak akik nem akarnak a telefonnal szórakozni, főleg az idősebb korosztály. Szóval végülis létjogosultsága lenne, de nem így. Amúgy meg sokszor köcsög módon berakják a gyártók különböző csomagokba és kénytelen az ember megvenni.
RomeoOne25-01-2021 22:28:22 // 18890
Nekem az nem fér a fejembe, hogy 2021-ben (de már akár 5 évvel ezelőtt is...) mi a létjogosultsága a navinak? Többszázezer forint, gyorsan avul, rengeteg pénz és macerás update-lni. Egy google maps a telefonon (vagy waze vagy akármi) már 0 km-es korában is jobb és kényelmesebb...
Liquid25-01-2021 20:47:25 // 18889
Máshol se jobb sajna. Após Mazdájaban TomTom van. Na azt csak úgy lehet upgradelni, hogy 25-30e ft/év. Nincs egyszeri update. Teljesen hülyék, simán kifizetne párezer ft-ot, egy update-ért, de 30-at nem.
tdemeter25-01-2021 20:25:34 // 18888
Elég gáz ez, egy ilyen értékű autónál meg pláne...
De azért nem egyedülálló. Emlékszem, hogy egyszer bérletünk egy Opel mokkát az egyik nyaralásunkon és az abban lévő naivban konkrétan az város nem volt benne ahol laktunk :) Közben viszont azzal navigáltunk egy héten át az egész szigeten....
Piritu - 1.000.00025-01-2021 18:50:04 // 18887
éreztem én hogy a telefontükrözéssel jobban jár az ember...
zgi52125-01-2021 18:45:26 // 18886
egyelore engedd el, sem itthon, sem kint nincs ra FCA megoldas.tavaly tavasz ota szivunk ezzel..
sztem egyszeruen nem gondoltak erre ,hogy 3 ev utan barki olyan elvetemult, hogy
hasznalni, updateli szeretne.

egyelore turelem.. 😒
Tommi25-01-2021 17:57:51 // 18885
Fura, hogy egy Mopar ügyfélszolgálat sem tud segíteni... :)
Pter7425-01-2021 16:49:22 // 18884
Igen.
Nasuto25-01-2021 15:03:23 // 18883
De regisztrálva, bejelentkezve nézted?
Pter7425-01-2021 14:34:58 // 18882
Igen! A leírásban szerepel hogy kell újítani de itt se írták hogyan. Az ügyfél szolgálat angol. Azzal se jutok előbbre...
Nasuto25-01-2021 14:11:59 // 18881
Szia! Itt esetleg nézted?
Pter7425-01-2021 13:34:23 // 18880
Sziasztok! Azzal a kérdéssel keresek hozzá értőt, hogy hol és hogyan tudom meghosszabbítani a mopar licenset? Giulia navigáció frissítés miatt kellene. Se a szerviz se a Fiat Magyarország nem tudott érdemi választ adni. Az első három év letelte után lehet hosszabbítani nyilván pénzért de semmi infó nincs arról hogy hol milyen módon lehet ezt megtenni.
Csabi24-01-2021 20:32:51 // 18879
"Neked nem zavarja meg a menetstabilizáló?"

Nem zavar meg semmit, ( bár pontosan nem értem a kérdést).
Lassan engem kezd zavarni a menetstabilizátor, néha jó lenne kiakpcsolni :)
Hg - FittSport24-01-2021 20:17:48 // 18878
Köszönöm az infokat, megy fel akkor egy komolyabb, nem defekttűrő típus.
Piritu - 1.000.00024-01-2021 19:43:04 // 18877
"mi koze barminek hogy milyen tipus az abroncs?" - a gumisnak nagyon is érdeke a riogatás, a defekttűrő drágább :-DD
G-MANN🍀24-01-2021 18:29:34 // 18876
A téli most is sima, 19-es, nem defekttűrő, nagyon komfortos👍
zgi52124-01-2021 17:44:37 // 18875
nem nagyon ertem a kerdest :( nalam is a nyari defekt turo a teli sima abroncs.
miert riogatnak? mi koze barminek hogy milyen tipus az abroncs?
fura
Hg - FittSport24-01-2021 17:10:57 // 18874
A gyári az defekttűrő, ezért nincsen pótkerék. Inkább veszek egy defekt javító szettet. Neked nem zavarja meg a menetstabilizáló? Engem azzal riogattak q4 esetén. Viszont csendesebb, könnyebb, komfortosabb.
Csabi24-01-2021 14:50:22 // 18873
Hali! Nekem nem defekttűrő van fent a QV felniken. Egyébként a gyárból azokkal jönnek ki?
Hg - FittSport24-01-2021 14:34:33 // 18872
Értem, de ugye nem kis kiadás a 4 abroncs, ezért tutira akarok menni. Konkrétan van valaki aki így használja ?
G-MANN🍀24-01-2021 08:51:33 // 18871
😁👍
G-MANN🍀24-01-2021 08:51:19 // 18870
Én úgy tudom, minden gond nélkül használható.
Hg - FittSport24-01-2021 07:56:27 // 18869
Ha már a felni kérdés újra előjött, kérdeznem a következőt. Használ valaki nem defekttűrő abroncsot 19 méretben Giulián? A nyárit tervezném ilyenre cserélni (Michelin, Conti) a kényelem miatt, de hallottam már olyanról, hogy megzavarja az elektronikát. Márka szerviz véleménye: azzal kell használni amire a gyárban terveztek.
leopop324-01-2021 01:32:08 // 18868
Azt már nem tudom Alufelnisről tudtam csak nyilatkozni
ystuc23-01-2021 21:14:57 // 18867
Nem tudom meddig tervezed megtartani ezt az autót, de nagyon vigyázz rá! Talán én leszek a következő tulaj. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)23-01-2021 20:58:44 // 18866
Hát, a Levante 110e kmnél motortató bak és lengőkar cserés lett, plusz az intercoolercső is...ez olyan 156os minőség, a Delphi progival Stelviot választva minden látszik szinte 😁😁😁
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2021 20:45:31 // 18865
Sajnos van benne igazság. Nincs nagy baj amúgy velük, de ha van.. Az egy vagyon, kiolvasni is csak gyári cuccal lehet. A beltér meg szép, csak éppen kicsit bebőrözött Jeep. Mindezek ellenére egy Ghibli azért kéne, főleg a hangja, stílusa miatt. :-) De nyilván nem lesz, mert hülye azé ' nem vagyok :-) Körbe jártam ezt a témát is alaposan, nem vállalom be, marad örök álomnak.
G-MANN🍀23-01-2021 20:01:29 // 18864
Nekem téli nyári 19. Nyáron álom, simán használható, járda fel-le vigyázós, egyébként szuper. Simán harapja az utat, prémium. 👍😁
Télen legközelebb 18, vagy, ha 19 akkor csak szélesebb gumival hátul (tudom, hogy télen felesleges, de praktikusabb lenne) mert ez a 225 a 8 széles felnin hátul nagyon vigyázós, a felni pereme szinte jobban kint van, mint a gumi. Viszont így most télen is gyönyörű 🤩🤩
Erhard 242 (Pure Energy)23-01-2021 19:45:17 // 18863
Én azt látom, hogy a Masernál max a beltér prémium meg az alkatrész árak 🤣🤣🤣, minden más középszerű...
Lev23-01-2021 19:01:28 // 18862
Meg tudom erősíteni:) 18-as nagyon kényelmes, ma már 19-cel is simán bevállalnám.
Piritu - 1.000.00023-01-2021 18:32:53 // 18861
Többekkel beszéltem, mindenki azt mondja hogy a 18 még a magyar utakon is teljesen vállalható.
Az Alfisti-n meg ráadásul "felemás" a 18-as. Hátul szélesebb gumi lehet mint elöl :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2021 17:21:22 // 18860
Nekem úgy tűnik, hogy kb egy méret a 159-cel, csak nagyobb a puttony hátul.
Nem tudom, a hátsó sorban a Giulia is nagyon klausztrofób, hiába van hely a térdnek.
Mondjuk tetőablakosban ültem hátul legutóbb, lehet az is rontotta a térérzetet, lentebb volt a plafon. A Stelvio teljesen más dimenzió a hátsó utasoknak.
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2021 17:13:37 // 18859
Mire sikerül megcsinálni, megint divatba jön 😄
Giuntini23-01-2021 14:27:01 // 18858
Múltkor Gyurival erről beszélgettünk. Manapság miért nem tudnak olyan kényelmes nagy belterű felső-közepes autót csinálni mint az Alfa 164?

Abból nem szabad kiindulni hogy az USA-ban a 164 nem hozta az elvárt eladásokat. Nem volt jól szervezett markakereskedői hálózat, most pedig a Jeep oldalán sokkal könnyebb (lenne) megcsinálni. Most a típusválaszték hiányzik! A Giulia és Stelvio önmaagában kevés az amiknak.
Erhard 242 (Pure Energy)23-01-2021 13:46:12 // 18857
Én majdnem vettem egy Ghiblit a Stelvio előtt, még jó hogy a barátom kereskedésében állt egy, hát nagyon kicsi belülről, kisebb mint a Giulia
Erhard 242 (Pure Energy)23-01-2021 13:42:59 // 18856
Levante érdekes jószág, Stelvio fék hátul pl a futóműve nagyon gyenge a 2Thez képest...inkább Stelvio :)
Fornitore23-01-2021 12:17:17 // 18855
Köszi.Szerintem akkor majd innen megrendelem 17" marad mert a nyárigumi amiben van 6000 km 17"-es. Meg a comfortból sem akarok engedni. Futómű és a felni is jobban csípi a ballonos Contit.
Giuntini23-01-2021 11:44:20 // 18854
Örökké az amerikai piacról van szó!! Oda nagyobb méretű autóval lehet betörni, a Ghibli ára alá pozicionálva!
RomeoOne23-01-2021 11:23:49 // 18853
Érdekes kérdés. A nagy szedán épp nem az a kategória manapság, amivel tömegeket lehet behúzni.
Giuntini23-01-2021 11:04:27 // 18852
Az olasz Alfa Club híreinél olvastam, hogy új Ghibi nem lesz!
Kivonulnak a szegmensből, es itt a nagy kérdőjel!!
Állítólag Ghibli alapokon megcsináljak a nagy Alfát!
De ez csupán pletyka szinten megy! Ne feledjük, a Giulia platformjának tesztelése Ghibli ruhában volt.
RomeoOne23-01-2021 10:49:12 // 18851
Gondolom, tehát, hogy a 60°-os V6-osok kukázva lesznek.
RomeoOne23-01-2021 10:48:41 // 18850
Az új Ghibli és Quattroporte-ban is a QV V6-osa lesz majd. Ferraritól már nem kapnak motort, maradnak a V6-osok.
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2021 10:40:10 // 18849
Lényegében házon belül pakolják ide-oda a dolgokat, nem látom miért lenne baj. A Giorgio platform nem is létezne Ghibli nélkül. Nem véletlenül Ghibli álcában tesztelték, van köze hozzá. A zf8-at is szép alu váltófülekkel a Ghibliben gyakorolták először hogy hogyan kell integrálni. És az állítható futómű is skyhooknak született.
A négy henger egy Maseratiban önmagában szomorú, de ez van. Alfetta fejlesztés helyett erre futotta.
Giuntini23-01-2021 10:21:55 // 18848
Azért azt ne felejtsük el, hogy ez már a második motorunk, amit "lenyúl" a Maser! A QV motor az MC-be, most pedig a 4 hengeresünk a Ghiblibe!
Igaz, a mi 8C-nkbe meg a Ferrari-Maserati motort használtuk, de az összesen 1000 darabos tétel volt, a 4C-t pedig a Maserati gyártotta!
Igazad van, egyébként én örömmel látnám cserébe a Maserati V6-osát a Giuliában! Az bőven alatta lenne a QV teljesítményének! Vagy hülyeséget mondtam?😊
Egyèbként a Maseratinál így akarják kivezetni a dízel motort, helyette az Alfa motor hibrid változata lesz!
Kérdés, a Levantével mi lesz? Az ilyen nagy homlokfelületű autónál a dízelt nem lehet elengedni, egy két literes hibrid meg nem megfelelő abba...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.