Forum >> Giulia

droberto10-02-2020 21:49:37 // 13944
Értem amit mondasz, kb.-ra egyet is értünk, de mivel az Alfa sosem volt, és szerintem nem is lesz (és ne is legyen) tömegmárka, én azért hiszem, hogy simán jó deal az autózás klasszikus értékeit képviselő modelleket gyártani. Van erre igény, csak szar a reklám, kevés a modell.
Azt gondolom én is, hogy lehetne és kellenek olcsóbb egyszerűbb tömegigényeket jobban kiszolgáló modellek (is), de azért azoknál a sportosság ne merüljönk ki egy jól hangzó szlogennel (Jinba Ittai), vagy egy vadító vörös színnel. Én nagyon nem szeretnék átemblémázott GrandlanX-eket Alfának.
A Gulia értékeit értem és maximálisan tudok is vele azonosulni. Nagyon szeretnék is egyet, de tudodod milyen kivitelben. :)
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2020 21:44:09 // 13943
A vegytiszta vezetési élményről pedig épp csak az Alfánál nem hallottak úgy tűnik, hisz kikapcsolhatatlan a menetstabilizátor :-) Ez az egyik legnagyobb hiba volt amit el lehetett követni. Lett volna marketing értéke is bőven a tesztekben vigyorgó fejjel driftelő újságíróknak, a lelkes tulajok kilinccsel előre videóinak. Így meg tényleg mindegy hol hajt.
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2020 21:35:15 // 13942
Én értem, de erre ma nincs már szükség. Válaszd szét, hogy mi tetszik neked és mi eladható. A többségnek teljesen tökmindegy hogy hol hajt, a sportosságot sem a direkt vezethetőség jelenti. Durrogjon, puffogjon, legyen ordenáré, feltűnő, színes, nagykerekű és telefonos appról lehessen villogtatni alatta a neont. Az Alfa hagyományos értékeit nagyon kevesen keresik. Ennél talán lehetne jobb, de talán a keresletnek megfelelő autót kellett volna erőltetni ahhoz, hogy ennél lényegesen jobb eladások legyenek.
A kis sedan piac halott. Egy kihalt tóba dobták be a cápát a Giuliával. Az autó értékeit én értem, te érted. Te veszel? Én? Én sem biztos, eddig nem vettem. Ugye? :-))) Máshova kéne célozni.
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2020 21:23:15 // 13941
Már aki :-P Persze, jó hogy lett Giulia, de ez kb csak az Alfa rajongóknak jó. Közülük is egy szűk rétegnek:-)
droberto10-02-2020 21:22:10 // 13940
Pedig a sportos autók általában hátsókerekesek. Az előnye a vegytiszta vezetési élmény.
Ez nyílván helyigényes és drága, de egy Alfa az elmúlt 30 évet leszámítva mindig hátul hajtott.
Szerintem ez rétegmárkaként hatalmas vonzerő, mindenképp meg kéne tartani. Csak tudni kéne reklámozni. :(
droberto10-02-2020 21:22:08 // 13939
Lehet ezt rózsaszín ködként megélni, de csak nézd meg az eladásokat. 54,3k db/ tavalyi év. Nem is tudom adtak-e el valaha ilyen keveset Európában.
Nagyon aggódom főként az olasz de az európai autógyártókért.
Semmi érték nem marad már lassan Európában. :(
20-30-40 éve minden más volt.
50-80 éve meg az olasz autóipar adta a legnagyobb darabszámot.
Kazes☻10-02-2020 21:00:32 // 13938
Pedig mennyit mondogattuk, aztán már énekeltük is, hogy
„Hátul hajt a kerék, ez a fasza
Hátul hajt a kerék, a kezem laza” - aztán meg lett is! Igaz nem olyan gyorsan, de lett... ez a f@sza! :D
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2020 20:50:56 // 13937
Mindegy, hogy mi itt fanyalognánk, nekünk nem. lenne igazi Alfa. Lennének viszont eladások. Gondold el, minden második cx3 helyett egy Alfa jönne szembe. Nekem. persze jó így, egy szinte alig létező márka különleges autóival járhatok. Ki tudja meddig..
Erhard 242 (Pure Energy)10-02-2020 20:34:45 // 13936
Én sem panaszkodom megkaptam amire vágytam, kurva jó kis Suv a Stelvio :)))
tdemeter10-02-2020 20:25:59 // 13935
Szerintem érdemes tanulni tőlük, túl sokat aggódunk mi mindenért...
tdemeter10-02-2020 20:24:58 // 13934
Osztom. És szerintem a kövi tipus az pont emiatt lesz majd egy kis suv, mert azt el tudják adni, a mini kis autók hazájában, ahol több régi Lancia kel el mint az összes többi márkából összesen ott ilyenekre figyelnek jobban. A saját hagyományaiknak élnek, olasznak akarják ezt tudni, ha ott boldogok vele akkor már jó nekik.
Piritu - 1.000.00010-02-2020 20:23:05 // 13933
...ennél már csak az meglepőbb, amikor hasonló lezserséggel megáll a felvonó a hegyre menet félúton és az ember ott üldögél perceket a mozdulatlan kabinban. (Aztán felérve kiderül hogy aggregátorról megy a felvonó és ha a fenti konyhán minden sütőt bekapcsolnak megáll az áramfejlesztő. A kezelő leballag, elindítja és megy tovább a felvonó. Senki sem kapkod, ellenben mindenki mosolyog és megy kávézni, sütizni...)
Fornitore10-02-2020 20:20:50 // 13932
Nekem most pont ilyen kell mint a Giulia. Más nem érdekelne gyárthatna tőlem bármit. Én megvagyok és nem panaszkodom. Aki alfázni akar az ebből a három gépből is megtudja oldani. Anyának Giulietta elég szaladgálni , Apa kanyaroghat versenyezgethet a Giuliával , Család meg Stelviózhat .Mindenki választhat magának lehetőségéhez képest.Szerintem a márka nagyságához és forgalmához képest ez nem rossz.
VKG231!!! (156+75)10-02-2020 20:19:58 // 13931
... egy akkor már közel 20 éves platformon volt az a 75-ös, szellemiségében egy 50-es évekbeli versenyautóként. Ami persze tök jó, csak nem volt valami modern :)
tdemeter10-02-2020 20:18:56 // 13930
Szerintem viszont akkor meg más miatt fanyalognánk! Miért nem elektromos, miért olasz, miért vesz ilyet minden idióta, miért nem excluzív már, bezzeg régen az volt...

Én egyszer voltam Rómában és volt szerencsém metrózni. Hétfő reggel volt, 8-9 körül. Azt gondolnád, hogy az majd biztosan az időszak, amikor mindenki rohan a munkába. Lementünk az alagútba és vártunk, de nem történt semmi. Ott állt egy rakás ember reggel 8-kor de senkit sem érdekelt, hogy miért nem jön már vagy 15 perce egyetlen egy nyavalyás metró sem, csúcsforgalomban, csúcsidőben. Kiírva semmi sem volt, holott ez olaszország fővárosa RÓMA. Aztán egyszer csak jött egy vonat, majd felszállt rá mindenki. Elindultunk, majd megálltunk megint van 15 perce. Semmi tájékoztatás, semmi aggodalom, semmi nyugtalanság. A világ legtermészetesebb dolga volt. Mi persze kérdőn rángattuk a fejünket, hogy most mi a franc van már? De nekik jó volt így. Szerintem egyszerűen ilyenek. Nem aggódnak ilyeneken, jó ez így ahogy van....
Piritu - 1.000.00010-02-2020 20:15:46 // 13929
Személy szerint úgy vártam az új Spidert mint a Messiást. Még a Mazda félével is meg tudtam volna barátkozni ha Alfa jelvény lett volna rajta, pedig igencsak szűkös. Nem lett. Maradt a 18 éves életben tartása...
Vártam még Júliát is, az lett. Még ha nincs is SW, akkor is életem legjobb autójával járhatok nap mint nap :-)
Giuntini10-02-2020 20:10:26 // 13928
Ha meg a Giuliát nem csinálják meg, mindenki fanyalgott volna.... És most megint visszatérünk a mi lett volna ha....
De én nem kezdem el!
Az Alfa nagyon ment a 80-as évek végén, 90-es évek elején. Volt egy nagyon jó hátsókerekes 75-ös, aztán egy viszonylag olcsón kihozott 155, volt egy nagyon menő 164-es, a világ akkori leggyorsabb dízelmotorjával.
Ebből a mai palettából hiányzik egy felső-középkategóriás, egy kupé és spider, meg egy hibrid Stelvio, és mindenki akkor elhallgatna....
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2020 19:45:59 // 13927
Szerintem kifogyott a lendület. Eleve nem ezt platformot kellett volna először megépíteni, ez a legkevésbé alkalmas bármire. Az rwd felépítés helyigényes, elvesz az utastérből, semmi igazi előnye egy fwd platformhoz képest, másról szól már az autózás. Olcsó modellekhez valószínűleg drága is, nem éri meg C suvot építeni rá. Melléfogás. De ez csak egy vélemény :-) De pont ezért még sokkal többe fog kerülni és több idő lesz a Tonale, aminek a Giulia helyett kellett volna 2016-ban kijönni..
Erhard 242 (Pure Energy)10-02-2020 19:29:04 // 13926
Ha a csapott seggre gondolsz a Stelvio eléggé az...
Kazes☻10-02-2020 18:54:15 // 13925
Értelek... de ezt ők mondták, nem én... közben meg bejött a Chrysler csoport és most meg a Peu biznic... meglátjuk mi lesz. :)
RomeoOne10-02-2020 18:50:41 // 13924
Mert mit írtál alá? Remélem nem egy X6 adásvételit :D
tdemeter10-02-2020 18:50:02 // 13923
Pár éve az Alfa kínálata egy Giulettából meg egy Mitóból állt. Azok kvázi kisautók voltak, mégsem emlékszem, hogy ennyit nyekeregtünk volna emiatt. Most van egy szép erős sedan meg egy elég jó SUV. Ez most miért nem jó ?

Úgy tűnik, hogy az Alfa mindig ennyi lesz 2-3 párhuzamos modell, ezt tartja a cég elégnek, így fér el a többi brand mellett kényelmesen.
Kócosw10-02-2020 18:48:55 // 13922
de nem cabrio suv, hanem a coupe formak azok mennek. Anyagi oldalrol az alairt papirosok miatt nem nyilatkozhatok... 😜
Kócosw10-02-2020 18:46:31 // 13921
ott a pont. Masnak megeri egy kombit, egy több suvot, coupesitott 5 ajtost csinálni? nezd meg az osszes konkurenst. egy padlolemez x fele design. 3 ajtos, 5 ajtos, kombi, coupe, meg crossover. Anno 156,147,gt,166 ment is a szekér...Fiatbol brava, brava, bravo, panda,marea... 2literes benyasok hengeres dizelek a csucsmodellekben es lass csodat fogytak.. mik vannak. 147, gt belseje vatta ugyanaz szinte, nem az interieur viszi el a nagypenzt a fejlesztésben... a sok hülye elvükkel elmehetnek valahova. szetbaxak ezt a komoly tradíciókkal rendelkező márkát. Tradícióra tesznek egy nagyot a mai vilagban az átlag userek...
RomeoOne10-02-2020 18:43:52 // 13920
Pedig BMW-ből fogynak ezek, ha jól tudom. X6 meg t.köm tudja...
Kócosw10-02-2020 18:40:23 // 13919
jahh, de regen fiatban is voltak rendes motoros kivitelek,meg több modell. Most mi van abbol is? Számold össze egy kezexen gyorsan 😔
Kócosw10-02-2020 18:39:24 // 13918
bezony bezony 😁
Erhard 242 (Pure Energy)10-02-2020 18:31:29 // 13917
semekkora, anno a Land Rover is próbálkozott ezzel meg a cabrio SUV-val de le is álltak ezekkel a kutyának nem kell....
Giuntini10-02-2020 18:08:54 // 13916
Szerintem az elég sportos. A nagyobból kellene! Vagy igazad van! Egy kétajtós Stelvio! Ami az ágyam felett függ.
droberto10-02-2020 18:05:52 // 13915
Mekkora menő lenne már egy Stelvio Cupé a suv hívőknek.
Giuntini10-02-2020 18:02:37 // 13914
Kell kupé, spider, felső-közép berlina, hibrid suv, és egy X6 méretű suv. Ehhez mennyi pénz kelleme? Tolják a milliókat a Forma-1-be, de igazán a marketing értékét nem lovagolják meg.
Kellene egy brutál tv reklám Kimivel, az F1 autóval, és a csúcsmodellekkel, a nyálcsorgattatással. Kellene nyomatni az autós guruknak testtautókat. Autogram és hasonlókból csak Toyoták meg Mazdák buzulnak, hogy már a hátam közepére kívánom őket.
Ott van az FCA Magyarország! Alfa City-re, vagy Mediterrán Party-ra hoznak tesztautókat? Évek óta legyezőkkel jönnek.
Szerintem igenis ki kellene hangsúlyozni a vezetés élményét, valamilyen módon, hogy jobb mint a bajor!
Azt sem értem, hogy a 4C-be miért nem rakták be a 280 lovas motort...
Olyan hibák vannak, hogy csak nézünk! A QV-nél nemhogy kihangsúlyoznák a Ferrari eredetet, hanem ahol tudják letagadják. Egy Ferrari motor mekkora marketing értékkel bír....
Kazes☻10-02-2020 17:55:49 // 13913
Mer' aszonták, hogy olcsóbbnak ott a Fiat, drágábbnak meg a Maserati, még drágábbnak meg a Ferrari...
droberto10-02-2020 17:48:03 // 13912
Értem, de ha kész a tuti plattform az már nem lett volna ahhoz képest akkora kiadás, hogy 4-5 kasznit ráépítsenek. Hisz moduláris. Ez lenne a lényege.
Egy Kia egy C plattpormal hogy tudja megcsinálni?
Szinte biztos vagyok, hogy a C szegmensű Tonale nem Giorgo lesz.
esvé10-02-2020 17:43:14 // 13911
+1, ott a pont, Gyuri.
annyit tennék hozzá, hogy egy olyan modell is kellene, amiből jön a "sűrű fillér"...lehet, nem akkora haszonnal adnák el, de mennyiségben viszonylag sokat.
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2020 17:34:11 // 13910
Egyszerűen pont annyi pénzbe kerül, amennyi már nincs rá. Elmérték az egészet, ahogy szokták. Beletolták olyan dolgokba ami Alfa szinten érték, de egy mai autóvásárló tojik rá. Magyarul az Alfa megmaradt Alfa, annak a szűk rétegnek gyárt autót, aki ennek örül, érti az elmúlt 110 év értékeit, látja a műszaki innovációt, fogja a stílusos műszaki köteléket egy 67-es Giulia Sprint és egy MY2020 Giulia Sprint között. Csak épp az sutóvásárló tömegek nem ezt keresik. Azt gondolták, hogy egy jó platform majd elég lesz. Nem lett. Egy nagy suv majd az amcsiknak elég lesz. Nem lett. Most meg kéne még egy rakat lóvé arra, hogy az amúgy műszakilag jó platformra valami olyan is készüljön, amit meg is vesznek kettőnél többen. A marketing is pénzbe kerül, oda sem jutott elég, ennek megfelelően botrányosan vacak az egész. Nincs koncepció, nincs selling point. Nincs semmi ami a márkát nem ismerő tömegeknek felkeltené az érdeklődését. Nürburgring pályidővel nem lehet a végtelenségig autót eladni. Itt a pénz, az hiányzik. Kellene még tolni bele rendesen, hogy kb úgy tudjon az Alfa kijönni az egészből, ahogy pl a Mazda.
Amúgy jól mondod, kellene a sok húzómodell, de az nagyon sokba kerül. Tartok tőle, hogy a befektetői kör nem nagyon akar hallani sok pénz elköltéséről gyorsan, kétes megtérüléssel. Helyette megy a jóga tovább, hogy majd a nagyobb fajlagos haszonnal gyártható Maser suv milyen fasza lesz. Hát csak remélni tudom hogy az lesz.
Kócosw10-02-2020 16:56:15 // 13909
Tommi, de szted ha mindenki latja akkor a nagyon nagy fejek. miért nem? 😁🤔
Tommi10-02-2020 16:54:13 // 13908
A kommenteket olvasva nagyon nem úgy tűnik :))))))))))))
Kócosw10-02-2020 16:01:33 // 13907
én azt mind értem is, de most akko nem kene elkezdeni agyalni hogy valami nem kerek bakker?
Kócosw10-02-2020 15:59:27 // 13906
sztem jol gomdolod.. 😁
RomeoOne10-02-2020 15:48:46 // 13905
Szerintem mindenki látta itt :)
Tommi10-02-2020 15:46:11 // 13904
OFF

Az Alfa modellstratégiája, marketingje, piaci szereplése, Európa-USA-Kína piac és kapcsolódó témákhoz ajánlom a Backstage adását Vályi Pistával, aki sok érdekességet elmesélt a MY2020 bemutatón látottak kapcsán.

ON :)
Kócosw10-02-2020 15:37:12 // 13903
en az egesz koncepciot nem ertem. A népautó konszern összedob egy plattformot es ráokád 6x különböző autót. Az FCA csinal egy faxa plattformot mindenki ájuldozik hogy milyen faja aztan van a platformon egy Giulia sedan meg egy Stelvio. Rakéne pakolni még egy rakat tipust szegenyesebb alapfelszereltseggel, olcsóbban, a design meg siman beviszi az embefeket a szalonba ahol mar be lehet konfigolni siman a dragabbat. Egyes kotla bömös 1.6 dizellel eltolhato majd 60k euroig extrakkal.
En nem értem komolyan mondom.... Valaki homalyositson mar fel higy ezek ezt miert nem tudjak megcsinalni???
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2020 15:29:04 // 13902
Értem én, ők meg valószínűleg reálisan látták, hogy az EU-ból Karácsony környékén nem fognak annyi rendelést kipaszírozni sehogy sem, hogy legyen értelme foglalkozni vele. Nagyon valószínű, hogy jobban jön ki, ha hazaküldik az embereket és lekapcsolják a villanyt, mint hogy néhány (száz?) autót legyártsanak. Egy döglődő üzlet pont ilyen, valamelyik rossz közül mindig azt választod, amelyikkel még egy kicsit kibekkeled. Ez van :-(
Morfiusz Cédula10-02-2020 15:26:44 // 13901
Nagyszerű autókat gyártanak, de a szervezés nem az olaszok erőssége és ezen nagyon sokat buknak. Ez van.
Kazes☻10-02-2020 15:20:10 // 13900
Én sem mentségként írtam, csak némi lehetőségként... csekély magyarázatként... :)
RomeoOne10-02-2020 14:32:47 // 13899
Ne már, hogy 110 éve gyártanak autókat és nem tudnak lemenedzselni egy modellév váltást. Akkor mihez értenek? Szerintem irtó cink az egész. Olyan, mint ha tényleg leszarnák, hogy adnak-e el autót vagy sem. Na mindegy, hagyjuk is, mert csak ugyanazokat a köröket futjuk. De én semmilyen mentséget nem látok erre az egész töketlenkedésre
Kazes☻10-02-2020 12:59:05 // 13898
Ez így van... ráadásul nem az autógyárban készül az autók nagy része... ki tudja melyik beszállítóval mit kell lefocizniuk + a logisztika, ugye. :)
tdemeter10-02-2020 12:49:56 // 13897
Én tökre értelek, de szerintem ezt mi soha nem fogjuk átlátni, megérteni. Az biztos, hogy eladni akarják az autókat, de a célt és az odavezető utat csak ők ismerik pontosan. Nem tudhatod, hogy milyen buktatók vannak, min áll egy-egy ilyen történet.
Abban egyetértünk, hogy vicc az egész, de nem ismerünk minden oldalt, hogy megértsük az okát.
RomeoOne10-02-2020 12:40:23 // 13896
De ha egy termék nem rendelhető, akkor miért várnak kellő darabszámot? Fájt volna nekik, ha korábban indul az EU-ban is a rendelés? Ha itt is lehetett volna rendelni már tavaly óta, akkor lehet, hogy nem kellett volna leállítani a gyártást, mert megvan a kellő számú rendelés. Ennél világosabban nem tudom leírni :D
WarbiRunner (Gyuri)10-02-2020 12:25:28 // 13895
Ha egyszer egy termék nem eladható kellő darabszámban, akkor minek gyártsák? Egy ilyen gyár nem működik normálisan fél gőzön. Ezért amikor megy, normálisan termel, majd napokra leáll. Így ment tavaly is, így megy most is. Az új Maserati D-suvtól várják, hogy majd leköti a gyártó kapacitást. Addig megy így.. gyanús, hogy azután is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.