Forum >> Giulia
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2021 20:45:31 // 18865
Sajnos van benne igazság. Nincs nagy baj amúgy velük, de ha van.. Az egy vagyon, kiolvasni is csak gyári cuccal lehet. A beltér meg szép, csak éppen kicsit bebőrözött Jeep. Mindezek ellenére egy Ghibli azért kéne, főleg a hangja, stílusa miatt. :-) De nyilván nem lesz, mert hülye azé ' nem vagyok :-) Körbe jártam ezt a témát is alaposan, nem vállalom be, marad örök álomnak.
G-MANN🍀23-01-2021 20:01:29 // 18864
Nekem téli nyári 19. Nyáron álom, simán használható, járda fel-le vigyázós, egyébként szuper. Simán harapja az utat, prémium. 👍😁
Télen legközelebb 18, vagy, ha 19 akkor csak szélesebb gumival hátul (tudom, hogy télen felesleges, de praktikusabb lenne) mert ez a 225 a 8 széles felnin hátul nagyon vigyázós, a felni pereme szinte jobban kint van, mint a gumi. Viszont így most télen is gyönyörű 🤩🤩
Télen legközelebb 18, vagy, ha 19 akkor csak szélesebb gumival hátul (tudom, hogy télen felesleges, de praktikusabb lenne) mert ez a 225 a 8 széles felnin hátul nagyon vigyázós, a felni pereme szinte jobban kint van, mint a gumi. Viszont így most télen is gyönyörű 🤩🤩
Erhard 242 (Pure Energy)23-01-2021 19:45:17 // 18863
Én azt látom, hogy a Masernál max a beltér prémium meg az alkatrész árak 🤣🤣🤣, minden más középszerű...
Lev23-01-2021 19:01:28 // 18862
Meg tudom erősíteni:) 18-as nagyon kényelmes, ma már 19-cel is simán bevállalnám.
Piritu - 1.000.00023-01-2021 18:32:53 // 18861
Többekkel beszéltem, mindenki azt mondja hogy a 18 még a magyar utakon is teljesen vállalható.
Az Alfisti-n meg ráadásul "felemás" a 18-as. Hátul szélesebb gumi lehet mint elöl :-)
Az Alfisti-n meg ráadásul "felemás" a 18-as. Hátul szélesebb gumi lehet mint elöl :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2021 17:21:22 // 18860
Nekem úgy tűnik, hogy kb egy méret a 159-cel, csak nagyobb a puttony hátul.
Nem tudom, a hátsó sorban a Giulia is nagyon klausztrofób, hiába van hely a térdnek.
Mondjuk tetőablakosban ültem hátul legutóbb, lehet az is rontotta a térérzetet, lentebb volt a plafon. A Stelvio teljesen más dimenzió a hátsó utasoknak.
Nem tudom, a hátsó sorban a Giulia is nagyon klausztrofób, hiába van hely a térdnek.
Mondjuk tetőablakosban ültem hátul legutóbb, lehet az is rontotta a térérzetet, lentebb volt a plafon. A Stelvio teljesen más dimenzió a hátsó utasoknak.
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2021 17:13:37 // 18859
Mire sikerül megcsinálni, megint divatba jön 😄
Giuntini23-01-2021 14:27:01 // 18858
Múltkor Gyurival erről beszélgettünk. Manapság miért nem tudnak olyan kényelmes nagy belterű felső-közepes autót csinálni mint az Alfa 164?
Abból nem szabad kiindulni hogy az USA-ban a 164 nem hozta az elvárt eladásokat. Nem volt jól szervezett markakereskedői hálózat, most pedig a Jeep oldalán sokkal könnyebb (lenne) megcsinálni. Most a típusválaszték hiányzik! A Giulia és Stelvio önmaagában kevés az amiknak.
Abból nem szabad kiindulni hogy az USA-ban a 164 nem hozta az elvárt eladásokat. Nem volt jól szervezett markakereskedői hálózat, most pedig a Jeep oldalán sokkal könnyebb (lenne) megcsinálni. Most a típusválaszték hiányzik! A Giulia és Stelvio önmaagában kevés az amiknak.
Erhard 242 (Pure Energy)23-01-2021 13:46:12 // 18857
Én majdnem vettem egy Ghiblit a Stelvio előtt, még jó hogy a barátom kereskedésében állt egy, hát nagyon kicsi belülről, kisebb mint a Giulia
Erhard 242 (Pure Energy)23-01-2021 13:42:59 // 18856
Levante érdekes jószág, Stelvio fék hátul pl a futóműve nagyon gyenge a 2Thez képest...inkább Stelvio :)
Fornitore23-01-2021 12:17:17 // 18855
Köszi.Szerintem akkor majd innen megrendelem 17" marad mert a nyárigumi amiben van 6000 km 17"-es. Meg a comfortból sem akarok engedni. Futómű és a felni is jobban csípi a ballonos Contit.
Giuntini23-01-2021 11:44:20 // 18854
Örökké az amerikai piacról van szó!! Oda nagyobb méretű autóval lehet betörni, a Ghibli ára alá pozicionálva!
RomeoOne23-01-2021 11:23:49 // 18853
Érdekes kérdés. A nagy szedán épp nem az a kategória manapság, amivel tömegeket lehet behúzni.
Giuntini23-01-2021 11:04:27 // 18852
Az olasz Alfa Club híreinél olvastam, hogy új Ghibi nem lesz!
Kivonulnak a szegmensből, es itt a nagy kérdőjel!!
Állítólag Ghibli alapokon megcsináljak a nagy Alfát!
De ez csupán pletyka szinten megy! Ne feledjük, a Giulia platformjának tesztelése Ghibli ruhában volt.
Kivonulnak a szegmensből, es itt a nagy kérdőjel!!
Állítólag Ghibli alapokon megcsináljak a nagy Alfát!
De ez csupán pletyka szinten megy! Ne feledjük, a Giulia platformjának tesztelése Ghibli ruhában volt.
RomeoOne23-01-2021 10:49:12 // 18851
Gondolom, tehát, hogy a 60°-os V6-osok kukázva lesznek.
RomeoOne23-01-2021 10:48:41 // 18850
Az új Ghibli és Quattroporte-ban is a QV V6-osa lesz majd. Ferraritól már nem kapnak motort, maradnak a V6-osok.
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2021 10:40:10 // 18849
Lényegében házon belül pakolják ide-oda a dolgokat, nem látom miért lenne baj. A Giorgio platform nem is létezne Ghibli nélkül. Nem véletlenül Ghibli álcában tesztelték, van köze hozzá. A zf8-at is szép alu váltófülekkel a Ghibliben gyakorolták először hogy hogyan kell integrálni. És az állítható futómű is skyhooknak született.
A négy henger egy Maseratiban önmagában szomorú, de ez van. Alfetta fejlesztés helyett erre futotta.
A négy henger egy Maseratiban önmagában szomorú, de ez van. Alfetta fejlesztés helyett erre futotta.
Giuntini23-01-2021 10:21:55 // 18848
Azért azt ne felejtsük el, hogy ez már a második motorunk, amit "lenyúl" a Maser! A QV motor az MC-be, most pedig a 4 hengeresünk a Ghiblibe!
Igaz, a mi 8C-nkbe meg a Ferrari-Maserati motort használtuk, de az összesen 1000 darabos tétel volt, a 4C-t pedig a Maserati gyártotta!
Igazad van, egyébként én örömmel látnám cserébe a Maserati V6-osát a Giuliában! Az bőven alatta lenne a QV teljesítményének! Vagy hülyeséget mondtam?😊
Egyèbként a Maseratinál így akarják kivezetni a dízel motort, helyette az Alfa motor hibrid változata lesz!
Kérdés, a Levantével mi lesz? Az ilyen nagy homlokfelületű autónál a dízelt nem lehet elengedni, egy két literes hibrid meg nem megfelelő abba...
Igaz, a mi 8C-nkbe meg a Ferrari-Maserati motort használtuk, de az összesen 1000 darabos tétel volt, a 4C-t pedig a Maserati gyártotta!
Igazad van, egyébként én örömmel látnám cserébe a Maserati V6-osát a Giuliában! Az bőven alatta lenne a QV teljesítményének! Vagy hülyeséget mondtam?😊
Egyèbként a Maseratinál így akarják kivezetni a dízel motort, helyette az Alfa motor hibrid változata lesz!
Kérdés, a Levantével mi lesz? Az ilyen nagy homlokfelületű autónál a dízelt nem lehet elengedni, egy két literes hibrid meg nem megfelelő abba...
Piritu - 1.000.00023-01-2021 07:35:17 // 18847
Az Alfistinek is annak kell lennie.
leopop322-01-2021 23:40:41 // 18846
De azt érdemes tudni hogy az Alufelnin replikák vannak.
leopop322-01-2021 23:38:35 // 18845
Haverom a 2.4 Brerájára vett az Alufelniről illetve a szerelőm a 159 re is. Nekik bevált és jól is néz ki minőségi cucc.
Piritu - 1.000.00022-01-2021 22:33:23 // 18844
Jó hallani :-)
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2021 22:23:46 // 18843
Inkább a 60 fokos hengerszögű 330 (350) lovas v6-ot tennék a Giuliába.. azzal az elképesztően gyönyörű hangjával együtt XD A
Négyhengeres Maser... pfff..
Négyhengeres Maser... pfff..
G-MANN🍀22-01-2021 22:20:56 // 18842
G-MANN🍀22-01-2021 22:15:38 // 18841
Akkor inkább 18-as méretben, 17-ben Giuliara szerintem picinek tűnne ez a fazon.
G-MANN🍀22-01-2021 22:13:54 // 18840
Mindkét helyről vettek már, még nem hallottam panaszt. 👍
Giuntini22-01-2021 22:02:12 // 18839
Tudtatok arról, hogy a Ghibliben 2021-től belerakják a Giulia kétliteres motorját, mild hybrid verzióban 330 lóval? Már létezik! Ezt igérték az Alfába is tehát várhatjuk!
Fornitore22-01-2021 21:25:49 // 18838
Cartársak ebben nekem is jó lenne valami ötlet én ezt néztem , nagy mellé nyúlás lehet vagy fene tudja?https://www.alu-felni.eu/p/1664-g-alufelni-17-5x110-alfa-romeo-159-giulietta-et32/
Piritu - 1.000.00022-01-2021 19:15:48 // 18837
Lassan itt a tavasz, ideje nyári felnin gondolkodnom.
Használ valaki felnit az Alfisti-ről? Gyakorlatilag egy gyári felni ára a szett.
Esetleg alu-felni.EU-st?
Használ valaki felnit az Alfisti-ről? Gyakorlatilag egy gyári felni ára a szett.
Esetleg alu-felni.EU-st?
Erhard 242 (Pure Energy)22-01-2021 10:51:49 // 18836
vakcina igazolást majd veszek az ecserin :DDD
RomeoOne22-01-2021 10:42:30 // 18835
Újra átolvasva, látom már mi a hiba. Egy kontextusban beszél erről a fekete dobozról, meg a fogyasztás rögzítőről és nem volt egyértelmű, hogy ez két külön dolog. Oké.
Egyelőre ez adatgyűtés csak, viszont nem anonim,
A cikk szerint: "A megszerzett adatok kezelése külön téma, az Európai Unió jogászai dolgoznak azon, hogy biztosítsák a személyi adatok védelmét. Ennek része például az, hogy a jövőben bevezetendő eseményadat-rögzítő nem jegyezheti fel az autó alvázszámának négy utolsó tagját."
Hátha lesz haszna is ennek a GDPR-nak.
A kettős adóztatás már eleve az üzemanyagárban magában is megvalósul sztem. Ugye az áfát nem az üzemanyag alapárra fizeted, hanem az üzemanyag+jövedéki adóra. Magyarul a nettó árba beelszámít az adó és áfát fizetsz még a jövedéki adóra is. Botrány amúgy.
Egyelőre ez adatgyűtés csak, viszont nem anonim,
A cikk szerint: "A megszerzett adatok kezelése külön téma, az Európai Unió jogászai dolgoznak azon, hogy biztosítsák a személyi adatok védelmét. Ennek része például az, hogy a jövőben bevezetendő eseményadat-rögzítő nem jegyezheti fel az autó alvázszámának négy utolsó tagját."
Hátha lesz haszna is ennek a GDPR-nak.
A kettős adóztatás már eleve az üzemanyagárban magában is megvalósul sztem. Ugye az áfát nem az üzemanyag alapárra fizeted, hanem az üzemanyag+jövedéki adóra. Magyarul a nettó árba beelszámít az adó és áfát fizetsz még a jövedéki adóra is. Botrány amúgy.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2021 10:11:41 // 18834
Idén jan 1-től a fogyasztási adatokat gyűjtő cucc van benne. Ugyanígy már tavaly is kötelező volt az újonnan típusengedélyt kapó modelleknek, idéntől viszont minden forgalomba helyezett autóban lennie kell. (egy raktáron ragadt darabnál nem tudom mi a szabály pl.). Az MY21 Giuliában is van, Telematic Box a neve. "connected services" és mindenféle földi jó néven népszerűsítik, tudsz parasztvakítani és telefonnal autót nyitni, és hasonlók. Mókás funkciók biztosan, viszont a lényeg az az, hogy egy beépített sim segítségével az FCA szerverekkel kapcsolatban van és oda időszakonként feltölti az autó valós fogyasztási és autó által visszamért/számolt emissziós adatait.
Egyelőre ez adatgyűtés csak, viszont nem anonim, nem össz statisztika készítése a cél. Vagyis az autód adatait egyedi azonosító alapján külön gyűjtik és az FCA vagyis már Stella Anti "brüsszelnek" el kell hogy küldje. Akik 2025-ig csak figyelnek és kiokoskodják, hogy hogy adóztassanak meg vele. Ez is a villany korszak előkészítése, a villanyosokat majd töltheted szabadon, a fogyasztást mérik majd valószínűleg. Így tudsz a leautózott villanyért külön adózni, hiába töltöd akár éjszakai áramról, vagy akár az erőműről direktben XD
Tehát végül, 2025-től a környezetszennyezésednek és fogyasztásodnak megfelelő mértékben adót fognak kivetni. Nálam ez a kettős adóztatás fogalmába erősen belecsúszik, hisz a benzin árának fele már adó és fogyasztás függvényében fizetem. De elnézve azt, hogy az emberek közt vakcina igazolással minőségi különbséget fognak hamarosan tenni, igazából nem csodálkozok már semmin...
A feketedoboz, mint baleseti adatgyűjtő későbbtől, 2022-től kerül bevezetésre.
Egyelőre ez adatgyűtés csak, viszont nem anonim, nem össz statisztika készítése a cél. Vagyis az autód adatait egyedi azonosító alapján külön gyűjtik és az FCA vagyis már Stella Anti "brüsszelnek" el kell hogy küldje. Akik 2025-ig csak figyelnek és kiokoskodják, hogy hogy adóztassanak meg vele. Ez is a villany korszak előkészítése, a villanyosokat majd töltheted szabadon, a fogyasztást mérik majd valószínűleg. Így tudsz a leautózott villanyért külön adózni, hiába töltöd akár éjszakai áramról, vagy akár az erőműről direktben XD
Tehát végül, 2025-től a környezetszennyezésednek és fogyasztásodnak megfelelő mértékben adót fognak kivetni. Nálam ez a kettős adóztatás fogalmába erősen belecsúszik, hisz a benzin árának fele már adó és fogyasztás függvényében fizetem. De elnézve azt, hogy az emberek közt vakcina igazolással minőségi különbséget fognak hamarosan tenni, igazából nem csodálkozok már semmin...
A feketedoboz, mint baleseti adatgyűjtő későbbtől, 2022-től kerül bevezetésre.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2021 10:00:40 // 18833
Így is van :-)
Kazes☻22-01-2021 09:34:25 // 18832
Teljesen új = most tervezik/tervezték... a már típusengedéllyel rendelkező, tehát gyártják, szériában fut, annak van '24-ig haladéka, de utána már mindbe is kell... szvsz. :)
Erhard 242 (Pure Energy)22-01-2021 09:08:59 // 18831
ki későn kel fáradt marad :DDD
RomeoOne22-01-2021 08:53:03 // 18830
Sztem már ott van a Giuliában is. De balahogy nincs értelme annak amit írt. Először leírja, hogy minden új autó idén január 1-től. Aztán leírja, hogy mégsem, mert a nagyon újak 2022 közepe, a már meglévő újak meg 2024 közepe. Akkor mi van? Mi lesz most január 1-től? Hátha Gyuri tudja, ő beleásta magát :D
Liquid22-01-2021 08:49:01 // 18829
A Tonale-ben már kell, a Giulia kap haladékot. Értelmezésem szerint :)
RomeoOne22-01-2021 08:18:57 // 18828
Már az autók is kémkednek utánunk?
Az aggódók megnyugtatásárára elmondhatjuk, hogy egy ilyen fekete doboz megjelenése a teljesen új személyautó és kisteherautó (3,5 tonnáig) típusok esetében 2022. július 6-a, újként forgalomba helyezett, de már futó (vagyis már típusengedéllyel rendelkező) típusok esetében 2024. július 7-e előtt nem várható. Ezt a dátumot követően ellenben kötelező lesz minden Európában forgalomba hozott autóba beépíteni.
Most akkor idén január 1-től vagy 2022. július 6-tól? Csak én nem értem?
és mire gondol "teljesen új" alatt? Aminek még nincs típusengedélye? Tehát pl. aEgy Giuliánál ez csak 2024 nyarán lesz? Nem világos teljesen.
Az aggódók megnyugtatásárára elmondhatjuk, hogy egy ilyen fekete doboz megjelenése a teljesen új személyautó és kisteherautó (3,5 tonnáig) típusok esetében 2022. július 6-a, újként forgalomba helyezett, de már futó (vagyis már típusengedéllyel rendelkező) típusok esetében 2024. július 7-e előtt nem várható. Ezt a dátumot követően ellenben kötelező lesz minden Európában forgalomba hozott autóba beépíteni.
Most akkor idén január 1-től vagy 2022. július 6-tól? Csak én nem értem?
és mire gondol "teljesen új" alatt? Aminek még nincs típusengedélye? Tehát pl. aEgy Giuliánál ez csak 2024 nyarán lesz? Nem világos teljesen.
RomeoOne21-01-2021 12:55:18 // 18827
Liquid20-01-2021 21:17:10 // 18826
Szerintem nem mostam össze semmit, csak saját tapasztalaton alapuló véleményt nyilvánítottam, mint ahogy te is csak kevesebb karakterből :D
Nem csak fánkot rajzolni jó, de nagyot kanyarodni, riszáló fenékkel gyorsulni is :)
Az igazi fun az lett volna ha felrakok 4db mankókereket, ez tudta volna helyettesíteni a hiányzó lóerőket :) Na akkor nem lett volna szükség hóra/jégre, de ez megmaradt gondolat-kísérletnek.
Nem csak fánkot rajzolni jó, de nagyot kanyarodni, riszáló fenékkel gyorsulni is :)
Az igazi fun az lett volna ha felrakok 4db mankókereket, ez tudta volna helyettesíteni a hiányzó lóerőket :) Na akkor nem lett volna szükség hóra/jégre, de ez megmaradt gondolat-kísérletnek.
carver20-01-2021 20:44:21 // 18825
+1...
apám Ladája és a Giulia között csak elsőkeresekkel mentem (leszámítva pár bérelt Mustangot meg hasonlót stb-t).
A kézifék használatával bármilyen keringőt / pogót / stb el lehet járni a havon. De azt aláírom hogy a hátsókerekessel kézifék sem kell hozzá :)
apám Ladája és a Giulia között csak elsőkeresekkel mentem (leszámítva pár bérelt Mustangot meg hasonlót stb-t).
A kézifék használatával bármilyen keringőt / pogót / stb el lehet járni a havon. De azt aláírom hogy a hátsókerekessel kézifék sem kell hozzá :)
leopop320-01-2021 16:35:01 // 18824
Ennek nagyon örülök végre valami jó hír 😁🙏🍀
G-MANN🍀20-01-2021 16:14:44 // 18823
VKG231!!! (156+75)20-01-2021 15:31:38 // 18822
Hát, az fl 56 elveszi a gázt ballábfékre azonnal. Szóval szomifej :((((
:D
:D
WarbiRunner (Gyuri)20-01-2021 14:29:08 // 18821
Inkább pont összemostad a melyik gyorsabbat a fun faktorral. Az összkerekesnek lesz legjobb a tapadása, ezen nincs mit vitatni. Akkor is így van, ha netán akad ellenpélda :-) A rally sportban is tudomásom szerint az Audi quattro hajtása hozta az áttörést, előtte bőven találhattál példát fwd és rwd autókra is, és a pilóták közt is ki az egyiket, ki a másikat preferálta. Szóval az, hogy egy Q4 159 gyorsabb a Bakonyban egy dízel fwd 156-nál, vagy gyorsulásnál, az nem különösebb csoda, de nem is sok köze van ahhoz, hogy jó e hóban csapatni vele, vagy nem.
Egy q4, ami hátra is hajt ha kell, nyilván alkalmas kell hogy legyen, legalább fánkot rajzolni. Viszont elsőkerék hajtásról volt szó. :-)
Ha a lényegét akarnám összefoglalni, az annyi, hogy hogyan vesszük el a tapadást kontrollált módon. Ha ezt egy autó jól csinálja, akkor jó móka. Ha bénán, akkor hajthat az bárhol :-) A tapadás elvesztése hátul egyértelműbb egy rwd-nél, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy az autót egyensúlyban is tudod tartani, és kiszámíthatóan tudsz "átterhelni". Könnyű Katit táncba vinni, de ez nem jelenti azt, hogy Kati biztosan jó táncos XD
A FWD szégyellősebb Kati, tudni kell hogy fűzd meg egy táncra, de ha jó Katit fogtál ki, akkor nagyon megtáncoltat XD
A kézifék egy dolog, ezt is szokás leszólni, mert milyen már.. Pedig ugyanaz történik, a hátsó tapadást szándékosan megszünteted. Na de innen hogy mi történik, az baromira nem mindegy. Hogy innentől folyamatos sodródásban csak gázpedállal játszol amíg kiadja, vagy egy béna szerencsétlenkedés után úgy döntesz, hogy hagyjuk a francba. Az autón múlik.
Ha Kati ügyes, te pedig jól vezetsz akkor, kézifék sem kell, mert az autót kizárólag a súlypont áthelyezéssel tudod mozgatni. Nem hiszem, hogy sosem csináltad :-) String theorynak is szokták hívni, egy némileg egyszerűbb "húrelmélet" mint a fizikában. Gondolatban a kormány alját összekötöd a gázpedállal, és így "egyensúlyozol". Csinálni könnyebb mint magyarázni XDD
A 159-cem már a kéziféknél elbukik, a Giulietta pedig gyönyörű sodrósat fordul havon, csak gázzal való finom inzultálásra. Elképesztően drasztikus különbség van a kettő között, hiába fwd mindkettő.
És még egy módszer, ezt nem mertem még kipróbálni a pirossal, mert tuti halál ha nincs elég hely begyakorolni. Balláb fék! Ha az elektronika nem hülyül bele, és hagyja, akkor nagyon ügyeset lehet így fordulni. De ezt tényleg nagyon gyakorolni kell, mert a bal láb nincs hozzászokva a pedálerőhöz.
És ezek tetejébe jön az elektronika és a sperr. Ha van sperr, akkor király, az megint tud segíteni, viszont, más, mint az elektronikus megoldás.
A sperr ugye összezár, vagyis mindkét kerék kihajt. Bizonyos esetekben (pl pont havon) elpöröghet mindkét első kerék, és már megy is orral a semmibe a gépjármű.
A fékezős viszont az elforgó kereket fékezi, tehát az elektronika végig segít elöl megtartani a tapadást és az irányt. Azon kívül, hogy egy pályanapon szénné égne az első fék, napi huligánkodáshoz egy nagyon ügyes megoldás.
A hotheccsesebb Fordokban hátul is ügyeskedik az elektronika, mintegy balláb féket szimulálva, azért fordítja a farát annyira.
+1 Ha láttál már Classic futamokat, azon belül is Minit, akkor láttál már jó példát arra, hogy egy elsőkerekest hogyan hangolnak játékosra. Amikor emelgeti az egyik hátsó kerekét, az pont ezért van :-)
Így röviden :-)
Aztán hogy mi a jobb? Nekem minden ami kezes és hagy játszani. Majd he lesz egyszer Giuliám, akkor leszek igazán zavarban, mert azt sem tudom majd, hogy melyik Kati legyen ELŐSZÖR XDDD
Egy q4, ami hátra is hajt ha kell, nyilván alkalmas kell hogy legyen, legalább fánkot rajzolni. Viszont elsőkerék hajtásról volt szó. :-)
Ha a lényegét akarnám összefoglalni, az annyi, hogy hogyan vesszük el a tapadást kontrollált módon. Ha ezt egy autó jól csinálja, akkor jó móka. Ha bénán, akkor hajthat az bárhol :-) A tapadás elvesztése hátul egyértelműbb egy rwd-nél, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy az autót egyensúlyban is tudod tartani, és kiszámíthatóan tudsz "átterhelni". Könnyű Katit táncba vinni, de ez nem jelenti azt, hogy Kati biztosan jó táncos XD
A FWD szégyellősebb Kati, tudni kell hogy fűzd meg egy táncra, de ha jó Katit fogtál ki, akkor nagyon megtáncoltat XD
A kézifék egy dolog, ezt is szokás leszólni, mert milyen már.. Pedig ugyanaz történik, a hátsó tapadást szándékosan megszünteted. Na de innen hogy mi történik, az baromira nem mindegy. Hogy innentől folyamatos sodródásban csak gázpedállal játszol amíg kiadja, vagy egy béna szerencsétlenkedés után úgy döntesz, hogy hagyjuk a francba. Az autón múlik.
Ha Kati ügyes, te pedig jól vezetsz akkor, kézifék sem kell, mert az autót kizárólag a súlypont áthelyezéssel tudod mozgatni. Nem hiszem, hogy sosem csináltad :-) String theorynak is szokták hívni, egy némileg egyszerűbb "húrelmélet" mint a fizikában. Gondolatban a kormány alját összekötöd a gázpedállal, és így "egyensúlyozol". Csinálni könnyebb mint magyarázni XDD
A 159-cem már a kéziféknél elbukik, a Giulietta pedig gyönyörű sodrósat fordul havon, csak gázzal való finom inzultálásra. Elképesztően drasztikus különbség van a kettő között, hiába fwd mindkettő.
És még egy módszer, ezt nem mertem még kipróbálni a pirossal, mert tuti halál ha nincs elég hely begyakorolni. Balláb fék! Ha az elektronika nem hülyül bele, és hagyja, akkor nagyon ügyeset lehet így fordulni. De ezt tényleg nagyon gyakorolni kell, mert a bal láb nincs hozzászokva a pedálerőhöz.
És ezek tetejébe jön az elektronika és a sperr. Ha van sperr, akkor király, az megint tud segíteni, viszont, más, mint az elektronikus megoldás.
A sperr ugye összezár, vagyis mindkét kerék kihajt. Bizonyos esetekben (pl pont havon) elpöröghet mindkét első kerék, és már megy is orral a semmibe a gépjármű.
A fékezős viszont az elforgó kereket fékezi, tehát az elektronika végig segít elöl megtartani a tapadást és az irányt. Azon kívül, hogy egy pályanapon szénné égne az első fék, napi huligánkodáshoz egy nagyon ügyes megoldás.
A hotheccsesebb Fordokban hátul is ügyeskedik az elektronika, mintegy balláb féket szimulálva, azért fordítja a farát annyira.
+1 Ha láttál már Classic futamokat, azon belül is Minit, akkor láttál már jó példát arra, hogy egy elsőkerekest hogyan hangolnak játékosra. Amikor emelgeti az egyik hátsó kerekét, az pont ezért van :-)
Így röviden :-)
Aztán hogy mi a jobb? Nekem minden ami kezes és hagy játszani. Majd he lesz egyszer Giuliám, akkor leszek igazán zavarban, mert azt sem tudom majd, hogy melyik Kati legyen ELŐSZÖR XDDD
RomeoOne20-01-2021 11:49:22 // 18820
Én is a hátul kaparóst preferálom, de ez a "fun faktor" szerintem elég relatív fogalom, ízlés kérdése.
Ugye, ha van sperr az elsőkerekesben, akkor az behúzza az orrát arra, amerre tekered a kormányt. És azzal lendülettel el is dobja a farát a másik irányba, mint mikor húzol egy szánkót és kiforgatod.
Szóval, kicsit máshogy, mint a hátsókereks, de tudja az is. El tudom képzelni, hogy valakinek ez még nagyobb móka is lehet, mint a hátsó kerék
Ugye, ha van sperr az elsőkerekesben, akkor az behúzza az orrát arra, amerre tekered a kormányt. És azzal lendülettel el is dobja a farát a másik irányba, mint mikor húzol egy szánkót és kiforgatod.
Szóval, kicsit máshogy, mint a hátsókereks, de tudja az is. El tudom képzelni, hogy valakinek ez még nagyobb móka is lehet, mint a hátsó kerék
Liquid20-01-2021 11:14:30 // 18819
Nem mondtam hogy elsőkerékkel nem lehet jó és gyors autót csinálni, hiszen szinte minden az, és nagyon szeretjük. Csak azt, hogy összkerékkel vagy hátsókerékkel nagyobb a fun faktor, márpedig a csapatás erről szól nem köridőkről.
Túl sarkosan fogalmaztam azzal, hogy "nem jó", inkább úgy kellett volna, hogy: "van annál jobb".
Túl sarkosan fogalmaztam azzal, hogy "nem jó", inkább úgy kellett volna, hogy: "van annál jobb".
WarbiRunner (Gyuri)20-01-2021 10:00:45 // 18818
Ne aggódj Emil :-) Az Alfa Romeo jó kezekben lesz. A Peugeot márka vezér, aki azt a márkát a semmiből hozta fel, átjön a semmiből felhozni az Alfát is. Reméljük sikerrel jár! Szerintem pont ebből is látszik, hogy az Alfa ügyét nagyon komolyan veszik. A Fiat élén pedig már régóta a francia ürge van :-))
Giuntini20-01-2021 09:45:17 // 18817
Nekem azért ez nagyon nem tetszik! A halott Lanciát, és a luxusmárkát, a Maseratit bízzák olaszra, a francia delegáltak túlsúlya feltűnő! Már megint olyan döntéseket hoznak, ami nem az Alfa Romeónak kedvez! Olyan emberekre lenne szükség, akik képesek a múltat beépíteni a jelenbe, jó vezetés mellett. Kihoztunk egy 4C-t, egy Giuliát, egy Stelviót, mindegyik a maga kategóriájában abszolút etelon, mégis rosszul voltak menedzselve! Annyi márka van, annyi érdek, hogy szerintem ezt képtelenség felosztani. Ha a franciáknak az a céljuk, hogy a Peugeot-ot az Alfa sodrásában felprémiusítani, nem lesz nehéz megjósolni, hogy ki fogja húzni a rövidebbet. Volt már ilyen! Mikor nem tudták az opelesek, hogy a dízelmotor Fiat, vagy a Saab-okban dolgozó motor szintén olasz! Nekem személyes élményem volt erről, a Saab tulajdonos szidta az olasz autóipart mint a bokrot, közben az autójában az 1,9-es motor dolgozott. Rákérdeztem hogy tudja milyen motor van az autójában? Természetesen GM motor. Mikor megpróbáltam felvilágosítani, természetesen én tudtam rosszul...
RomeoOne20-01-2021 09:15:51 // 18816
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
497
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?