Forum >> Giulia

Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2021 11:58:25 // 20862
hát nekem 1 évig volt faja most már óvatosan kell forszírozni... de jó hogy megosztottad akkor végül is tökmind1 milyen gumit veszek rá pedig pilot sport4-et akartam de ahhoz drága, hogy 1 évig legyen tökéletes
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2021 11:53:52 // 20860
ezt most úgy írtad, mint ha itt mindenki megélhetési versenyző lenne vagy drogfutár vagy csak szállító :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2021 11:51:37 // 20859
akkor olyan, mint a Pirelli az idő múlásával gyengül a tapadás
RomeoOne21-07-2021 11:45:56 // 20858
Hát igen...

Mondjuk sztem a kanyar bejáraton már abban a sebességben kell lenned, amivel ki fogsz tudni gyorsítani. Tehát, nagyjából mielőtt el kezded fordítani a kormányt, már vissza kell váltanod.

Ezért sem tartom relevánsnak azt az érvelést a kormányra rögzített váltófülek mellett, miszerint, akkor kitekert kormánynál is eléred és tudsz váltani, mert ha te kitekert kormánynál váltasz, akkor már rég elrontottad.
Ezért is tökéletes a Giulia nagy aluminium lapátja, ami a kormányoszlopra van rögzítve. Pont elég nagy ahhoz, hogy még elérd olyan kormányszögeknél, ahol váltogatni kell. Ha meg már ott akarsz váltani, ahol nem éred el, hát akkor rosszkor akarsz váltani...
Piritu - 1.000.00021-07-2021 11:45:38 // 20857
Ha már kanyar :-)
Kérdésem lenne a Michelin Pilot Sport 4 ZP használókhoz. Csak én érzem úgy hogy a 30 fok felett már ne tapad úgy mint 15-20 fokban?
Egyre többször tudom sodródtatni az autót körforgalomban, kanyarban.
..vagy csak egyre bátrabb vagyok?
WarbiRunner (Gyuri)21-07-2021 11:23:17 // 20856
Bonyolítsam? Érkezel egy gyors kanyarhoz 250-ről, kihasználod a teljes fékerőt, közben elbillented az autód egyensúlyát, csökkented a tapadást, így végül lassabban tudsz átmenni a kanyaron, mintha finomabb fékezéssel csináltad volna, vagy ha nagy fék szükséges, a végén lazítottál volna a pedálerőn. Ha meg rendes autóval csinálja az ember, ahol van egy csomó pedál és nincs ABS, akkor aztán lehet írni az elméletet.. Amikor 4 kerékre próbálsz figyelni nagy fékezés mellett, hogy ne csússzon meg (nagyon), pont annyit visszaengedni, modulálgatni, hogy egyensúlyban is maradjon az autó, a sebesség is annyi legyen hogy el is forduljon, és még esetleg közben egy váltás is kéne, hogy mire kifelé kell spurizni a kanyarból ott legyen a kraft, akkor azt leginkább érezni kell. És nyilván sokat gyakorolni :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2021 10:57:10 // 20855
kimaradt a leggyorsabban és a legrövidebb idő alatt de a leggyorsabban magába fogalja :D
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2021 10:56:14 // 20854
nincs 310 ló lehet azért nem megy :DDD
RomeoOne21-07-2021 10:46:26 // 20853
310 lóval? Nehogy már ;)
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2021 10:45:16 // 20852
már a 3. mondatnál hibádzik nem tudok menni szerintem 250-nel :)))
denil121-07-2021 10:43:18 // 20851
Ha már szóba került a fékezés meg versenypálya stb.
Esetleg valamikor szeptember vége felé, októberben amikor még 20 fok van, lenne kedvünk kimenni valamelyik gyakorló pályára kimenni?

Ez lehet akár egy Euroring, vagy egy kifejezetten gyakorló pálya pl. a Drivingcamp.
RomeoOne21-07-2021 10:35:50 // 20850
Hát pont, hogy ennél többet akartam mondani. :D

Tegyük fel, hogy 150-el tudod bevenni a kanyart. Te jössz mondjuk 250-el előtte, ha kihasználod a teljes fékerőt, akkor mondjuk 2,5 mp alatt lassítasz 250-ről 150-re, tehát a kanyar előtt 2,5 mp-el még 250-el hajthatsz. Ha óvatosabban fékezel, akkor kell mondjuk 4 mp a 250->150-hez, tehát kevesebb ideig mész nagy sebességgel, ergo időt vesztesz. Pedig mindkét esetben a legnagyobb sebességgel mész át a kanyaron.

Remélem így érthető a példa, persze a valóságban nem konstans sebességgel mész előtte, csak nem akartam tovább bonyolítani, de a lényeg ugyanaz. Tovább tudsz gyorsítano az előző kanyar után, így magasabb sebességet érsz el és gyorsabb leszel, ha a végén fékezel nagyobbat, mint ha hamarabb kezdesz fékezni kisebb erővel (feltéve, hogy ugyanazt a (maximális) kanyarsebességet éred el a végére mindkét módon).

De igaza van Gyurinak, hogy ez nem feltétlenül a legélvezetesebb módja a vezetésnek, csak a leggyorsabb :D
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2021 10:13:38 // 20849
máshogy fogalmazva akkor a legjobb a fékezés mértéke, ha a legnagyobb sebességgel tudsz átmenni a kanyaron ... nem kell ezt túlspirázni :D
Erhard 242 (Pure Energy)21-07-2021 10:04:25 // 20848
hát mondjuk Nálad tényleg elég gyorsan kopik a fék :DDD lassan elérem a 60e-et nincs válla a tárcsának a betét is köszöni szépen minden ok...
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2021 23:18:40 // 20847
Optimális fékezés, na az sem volt. :-) Semmi sem volt optimális, csak toltuk neki, aztán legtöbbször mázliból kiadta.
Nem akarok optimális,de még nagyon gyors se lenni, arra vannak a versenyzők a versenyautóikkal a versenypályákon.:-) Csak összhang legyen a géppel, és élvezzem amit csinál. Ez így volt fiatalon, amikor azt hittük hogy Kankunennek és Sainzok vagyunk, és így van ma is (még mindig igen fiatalon XD).
Az autózás tánc. Tánc közben sem számít más, csak hogy összhangban mozogj a partnereddel. Aki tanult táncolni bármit, tudja mennyire felszabadító érzés. Egy jót vezetni nekem pont olyan. Ha 10 lóerős, de tudja, akkor boldogság van. Ha kéccáz, de nem tudja, háát akkor csak közlekedtünk :-)
Kazes☻20-07-2021 22:04:37 // 20846
Jó kis szemléltetés... :D
RomeoOne20-07-2021 21:52:31 // 20845
Valahogy úgy :DDD
Bár sok minden máshogy volt régen. Akkoriban, ha automata autód volt, na akkor te voltál az ultimate b.zi :D Ma meg már mind azt vezetünk szinte, meg a sportkocsikba sem raknak manuált. De az optimális fékezés az, ami pont akkora sebességre lassít, amivel még be tudod venni a kanyart és azt a lassítást a maximális lassulással teszi, szóval nincs olyan idő, amit "feleslegesen" fékeztél, mert addig még nagyobb sebességgel is mehettél volna, ha utána jobban lépsz a fékre :D

Szürkületben vagy este látszik is azoknál, akik tudják, hogy kell fékezni, néhány másodpercre felizzik a kanyar előtt, aztán vissza is hűl: video
tdemeter20-07-2021 21:28:08 // 20844
Nemrég voltam egy barátommal svájcban, az ő bömösével mentünk. Egy ponton cseréltünk és én vezettem. Állandóan rámszólt, hogy minek fékezek, mert Ő sosem fékez :) Kopik a bömbi, meg hasonlók..
De én úgy nem tudok vezetni! :) Már akkor fékezek, amikor látom, hogy az előttem haladó előttinek kigyullad a féklámpája....
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2021 21:24:39 // 20843
Pedig nekem anno azt tanították, hogy 'jobb láb a gázon, bal a jobbon, csak a b. zik fékeznek' XD Úgyhogy nálam nyikorogna XDD
RomeoOne20-07-2021 20:51:48 // 20842
Valamilyen? Brembo :D

A nyikorgósság a CCB-re vonatkozott. Nem optimális, ha nincs néha rendesen megmelegítve.
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2021 19:20:05 // 20841
Utcai karbon ilyet fogtam kézben R8 alig van súlya...ellenben rohadt drága 🤣
tdemeter20-07-2021 18:32:17 // 20840
Valamilyen karbon féked van? Nekem sima legegyszerűbb, de 30.000 km simogatás után sem nyikorog. Ellenben ha valaki a pirosnál beletapos előttem, annál semmit sem utálok jobban, mert ha belemegyek akkor ő lesz felháborodva
RomeoOne20-07-2021 18:17:12 // 20839
Naivak xD
Lev20-07-2021 18:14:12 // 20838
Milyen utasok azok,akik egy ilyen autóban telefont nyomkodnak? :D
RomeoOne20-07-2021 18:10:25 // 20837
Na, most így hazaérve előtt elő is vettem a kis könyveket. A Quadrifoglio-s kiegészítést gyorsan el is olvastam :D



Meg is találtam a CCB-s részt a végén. Rájöttem ,hogy eddig még nem melegítettem be rendesen :DDD



Mondjuk arra rászoktam, hogy nem simogatom a féket, hanem a rövid féktávot hagyok és rárúgok a pedálra egy nagyot. A simogatástól állítólag nyikorgós lesz, azt meg csak el kéne kerülni :D
Az utasaimnak mondjuk annyira nem jön be ez a fajta CCB életérzés, kényelmetlen úgy nyomkodni a telefont, hogy folyton előrefejelsz és kirepül a kezedből :DDD
R33Z20-07-2021 16:23:58 // 20836
Esku erre mar nem emlekeztem, de vhogy igy csinaltam 🙂, tehat tuti olvastam en is anno. Amugy akibe szorult nemi mechanikai szimpatia kb. magatol is hasonloan jar el. Vhogy a Qnal a CCB fek elokeszitese rovat maradt meg jobban :) az mokas, ahhoz kepest, hogy atlag autonal azt irjak: ne terhelje a motort, torekedjen, hogy max. 3000 fordulatnal valtson stb... 😁🏁
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2021 15:33:28 // 20835
Óó, én már úgy mentem érte az autónak, hogy egy angol nyelvűből kinyomtattam ezt az oldalt XD Kb. be is tartottam amit ír, biztos ami biztos. A leírásban nem fogalmaz egyértelműen, de ki lehet hámozni, hogy:
1. A bejáratás a következő olajcseréig tart
2. 2500km-ig ne vigyem versenypályára
Szóval kb. 2500km után olajcsere, és mehet :-)
RomeoOne20-07-2021 14:35:44 // 20834
Nem adja jól vissza, a lényeg inkább az volt, hogy ha rásüt a nyeregre a nap, akkor már jól világít az is, nem tűnik sötétnek.
RomeoOne20-07-2021 14:33:29 // 20833
Köszi! Azt a megjegyzést kaptam, hogy ez a zöld-piros kombó olyan karácsonyi hangulatú. De hát nekem minden nap karácsony, amikor beleülhetek :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2021 14:14:12 // 20832
hát ez sem adja vissza, élőben sokkal világosabb ződ vagy szar a mobil kamerája :DDD
G-MANN🍀20-07-2021 13:29:13 // 20831
szerintem prémium :-) és álom :-)
RomeoOne20-07-2021 11:50:46 // 20830
Na ilyen képet nem találtam soha, mielőtt megrendeltem, pedig erre lettem volna kíváncsi. Milyen amikor telibe süti a nap a fényezést meg a piros féknyergeket is. Kénytelen voltam így magamnak csinálni :D
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2021 11:48:53 // 20829
gondolom a padon is járatják jó pár órát.. persze nem azt mondom ki kell tolni a szemét de én nem nagyon finomkodtam vele... viszont az olajat ledobtam 5000-nél
RomeoOne20-07-2021 11:23:33 // 20828
Na, ezek szerint te már eljutottál a kézikönyv olvasgatásáig. Én még nem :D Hittem azoknak, akik azt mnodták, hogy nincs benne xd
Piritu - 1.000.00020-07-2021 11:20:01 // 20827
Így van az első száz elvégzi.
A TS átépítésnél is erre jutottam a sok motorépítő emberke ajánlásai iután és arra hogy terhelni kell hogy a helyére kerüljenek a gyűrűk. Ott 100 km-nél cseréltem olajat.
leopop320-07-2021 11:04:49 // 20826
Hoppá rendesen elő írja, na pont egy ilyenre gondoltam 😁👌
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2021 11:01:59 // 20825
Egyébként van egy olyan vélemény is, hogy a kezdeti olajtöltet bejáratós olaj, kb. 5000km alatt végzi el a meunkáját, addigra illeszkedik minden tökéletesen. Így van aki nem cserél 5k-ig, mert félbemarad a bejáratás, lóerők maradnak a motorban. Hogy kinek van igaza, soha senki nem fogja tudni megmondani XD
leopop320-07-2021 11:00:42 // 20824
Jaa igen azt tudom, hogy egyik kézikönyv sem ír elő erről semmi.
De az olyan erősen ajánlott kategória.
Én csak azt nem tudtam hogy melyiket érdemesebb tartani az 1000-t vagy az 5000-t?
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2021 10:59:27 // 20823
Pont ezért kell neki bejáratás. Precízebben illesztett alkatrészek, tehát kisebb egyenetlenség is számít. A modern motoroknál szerintem főképpen a dugattyúgyűrűket kell "beilleszteni" a hengerfuratba, a kedzeti nagyon pici egyenetlenségeket kell eldolgoznia. Ez az első 1000km-en biztosan megtörténik, de ha tippelnem kell, a munka nagy részét elvégzi az első száz. Ezért sem jó a nagyon nyugger bejáratás sem. Kell egy kis hőterhelés, egy kis nyomaték, egy kis motorfék és különböző fordulatszámok, hogy a dugattyúgyűrűk a teljes úthosszon, üzemi hőfokon minden irányban szépen illeszkedjenek majd. A kézikönyv leírása szerintem egészen korrekt. Azon felül még az alacsony fordulatról gyorsítás amit kerülnék, kézzel vissza kell kapcsolgatni. Én fokozatosan emelem a fordulatszám tartományt, és mindig először visszakapcsolással, motorfékkel ismerkedik a magasabb fordulatokkal. :-)
WarbiRunner (Gyuri)20-07-2021 10:45:17 // 20822
Tény? XD 121.oldal:
RomeoOne20-07-2021 10:33:36 // 20821
Akkor noymunk egy közös képet az autókról :D

Nagyon meg fogunk felelni a sztereotípiáknak, hogy az Alfások a szerelőnél találkoznak :DDD
G-MANN🍀20-07-2021 10:33:34 // 20820
nálam 5000-nél csak olaj és szűrő,
ha ez az éves szerviz is lenne, mert ilyen keveset mennék (hát nem :-)), akkor pollen és levegő is az olaj mellett
G-MANN🍀20-07-2021 10:29:45 // 20819
Csütörtökön du én is megyek, 5000 olajcsere :-)
RomeoOne20-07-2021 08:59:19 // 20818
Csütörtökön megyek Budaörsre, akkor lehet az 5ezres helyett megejtem 1000-nél a cserét. Mit cserélnek még mellé? Olajszűrő és annyi?
R33Z20-07-2021 08:41:20 // 20817
5000-nel csereltettem eloszor en is, de pl. sogorom - aki motorokat epit
- is azt mondta, tobb ertelme lett volna 1000km-nel. Bejaratas eloiras nincs, ettol fuggetlenul en is fokozotason kezdtem terhelni. Most talan 21k van benne, egeszseges.

1. 5000km 3 honap
2. 14800km 1. eves szerviz
3. 18900km 2. eves szerviz
szoval nalam az evi vagy 5000km beallt 🙂 arra figyelek, hogy max kethetente azert menjek ezzel is 🍀
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2021 08:38:43 // 20816
na igen elmúlt már a Ladás korszak ahol tizedre dolgoztak, most már századok, ezredek repkednek nagyon nincs mit bejáratni :DDD
RomeoOne20-07-2021 08:18:34 // 20815
Ez egy olyan kérdés, mint a "Melyik a jó olaj?" Hitvitákat lehet belőle rendezni.
Tény, hogy a kézikönyv semmiféle bejáratást nem ír elő. Még csak olajcserét sem 15000 km előtt. Azért az első 1000 km-en érdemes finomabbnak lenni, 5000 km-nél meg beiktatok egy olajcserét én is.
leopop320-07-2021 00:00:23 // 20814
A bejáratás az nem 5000 km? Vagy csak 1000 lenne?
RomeoOne19-07-2021 23:25:55 // 20813
Hát itt R-ben ha felpörög, akkor határozottan rátesz még egy lapáttal. Nem tudom, azon is gondolkoztam, hogy az is lehet, hogy a forgatott R az a hangerő most, ami régen az alap R volt. A sima R meg lehet, hogy halkabb lett, az N meg még halkabb. Majd össze kell hasonlítani. De az eddigiek alapján főleg azt mondom, hogy hatalmas pénzkidobás 4 kipufogóvégért az 1,9 milla :D

A laminált üveg meg az extra hangszigetelés miatt egyébként bent nem nagyon hallani sajnos a kipufogót. Kivéve ezt az R+ -t. Az brutál bentről is. Még a végén Kazesnak lesz igaza és tényleg a hangszóróból jön :DDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.