Forum >> Giulia

RomeoOne16-12-2021 21:18:05 // 23558
Nem biztos, hogy olyan nagy macera volt. Amikor külföldről hozzák be honosíttatni az autót, akkor elvileg simán lehet rá kérni bármilyen formátumot. Meg régebben nem volt ez ilyen gáz, lehet még a hőskorban simán el tudta intézni.
RomeoOne16-12-2021 21:16:56 // 23557
Vicc az egész. Lehet kéne amúgy egy kis Alfás politikai lobbit csinálni és megmódosíttatni az idevonatkozó törvényt. Ezek a törvénymódosítások úgyis úgy működnek, hogy okosan csinálsz egy törvénymódosítási javaslatot (pl. hogy 50e-ért bárki kérhessen B-t), valahogy eléred az országgyűlési képviselőnél, hogy benyújtsa, aztán a következő salátatörvényben megszavazzák. Nem könnyű, de nem is olyan lehetetlen küldetés ez, sztem.
SanyiJTD16-12-2021 20:58:38 // 23556
Ilyenkor felmerül bennem ,hogy kinek a valakije lehetett, aki engedélyeztette az ex 159emre a B rendszámot, amin radar sincs :D

Lev16-12-2021 20:09:26 // 23555
Örülök, hogy végül sikerült! Gratulálok és köszönjük a részletes leírást. Szerintem páran még meg fogják próbálni a ,,lehetetlent,, :)
Zolibácsi16-12-2021 19:53:45 // 23554
Már várom mikor zárják be azt a koszfészket. Konkrétan ha nem valamelyik oda bejáros emberrel intézteted az ügyedet akkor elhajtanak a pcsába. Fél év alatt sikerült papiroztatni apám Punto cabriojat.
Te mint halandó nem intézhetsz semmit... Erre van kiépítve ez az egész fos, nem csodálkozom hogy ilyen magas a korrupció ezekben a körökben.
Piritu - 1.000.00016-12-2021 19:41:37 // 23553
Gratula a kitartásodhoz és a türelmedhez.
Halesz16-12-2021 19:11:50 // 23552
Szigetszentmiklós, NKH, B-típusú rendszám.

A sztori nem teljes, mert ahogy az NKH-nál bánnak az emberrel, az egy vicc, és ha egy kocsmában történik, akkor abból vagy verekedés lesz vagy feljelentés :)
De ezt a részét nem írtam le.

https://alfaamore.hu/tagok/halesz/autok/17429/blog/121777
GiuliaVeloce210AT8Q416-12-2021 08:43:53 // 23551
Szia! 👋

Nekem Veloce 210d van.

Imádom!

/z
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 16:42:06 // 23550
Azt azért remélem, nem hiányzik az senkinek. Nem készülök ilyesmire :-)
berobbantam14-12-2021 16:36:21 // 23549
Szerencsés vagy😁Ügyvéd is van és az autót is tudnád nélkülözni hoszabb időre is ha úgy alakul.Így tuti nem lesz szükséged ilyen jellegű pereskedésre.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 15:40:11 // 23548
Van a családban szerencsére. Bár nem ezen a téren dolgozik, mert utálja :-) Ettől függetlenül sok ügyet oldott már meg nekünk, autó gari kérdésnél komolyabbakat is.
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2021 15:37:53 // 23547
az ügyvédi levéltől meg senki nem ijed meg én is kaptam már párat, legutóbb egy autó eladása miatt, amit cégnek adtam el és jött az ügyvédi levél fizetési felszólítással magánember nevére, csak egy egysoros választ írtam, hogy ki az a magánember mi közöm hozzá, több levél nem jött :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2021 14:24:14 // 23546
jaja lehet ügyvédet hívni mindenre csak az idő és pénz...
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 14:00:57 // 23545
Én meg úgy gondolom, hogy nem csak hozzáállás kérdése. Megnézem majd mi van leírva a garancia feltételekhez, de ez is úgy működik mint minden más. A könnyebb ellenállás felé mozdul. Egy ügyvéd által fogalmazott levél után mindjárt főalkatrész lesz még a szelepsapka is. Nyilván nem szeretnék ilyen helyzetbe kerülni, de nem piszkálom az autót még. Ki sem olvasom,nem csatlakozok rá semmivel.:-)
Egy gyári láncfeszítő, ami csereperióduson belül elromlik kb nem is kérdés, hogy garanciális téma.
Competizione14-12-2021 13:14:47 // 23544
Sziasztok.Ma voltam egy éves szervizen,,,,,,,,,,,minden ok.Csak berendeltek jövőhétre,hogy állítólag van valami visszahívó akció valami csövecske csere,,,,,pontosan ez van a berendelő lapon:Recail:6396,,,,,,,,,,,,,,,620-630-tub.co,,,,,,,,,,,,Giulia Super 2.0T
RomeoOne14-12-2021 12:26:52 // 23543
Elvileg igen, bár vannak kétségeim, hogy mennyivel lenne előrébb. Eddigi tapasztalataim alapján sokkal rosszabbul jössz ki anyagilag, ha a garanciálisan próbálsz valamit javíttatni, mint ha odavinnéd egy hozzáértő szerelőhöz és megcsinálná pénzért.
Olyan ez a márkaszerviz meg garancia dolog, mint Magyarországon az állami kórházak meg a TB. Beleélheted magad, hogy az állami egészségügy majd segít, ha baj van, csak ne legyen szükség rá soha, mert akkor kiderül, hogy mennyit is ér...
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2021 12:23:05 // 23542
beugorhat bármi pl egy adaptív gátló csere 3 évesen ami nem főalkatrész és zsebbenyúlós vagy láncfeszítő probléma amit megint nem akarnak javítani...engem nem nagyon érdekel ez a gari kérdés, itthon elég viccesen állnak hozzá...
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 11:56:36 // 23541
Azért beugorhat olyan probléma, hogy nem mindegy, nem? Egy multiair modul csere pl. vagy bármi a motor/váltó körül.
Golyszi14-12-2021 11:16:59 // 23540
Jól 😉
Erhard 242 (Pure Energy)14-12-2021 11:03:15 // 23539
nem mind1 hány év? csak játék a számokkal...
RomeoOne14-12-2021 10:26:30 // 23538
Ott 2019 környékén volt egy időszak, amikor itt is csak 2 éves garit adtak. Előtte, meg utána is több volt. Elég érthetetlen.
quash14-12-2021 10:24:58 // 23537
Garanciám már nincsen sajnos, hiába 2019-es (2,5 éves).
105e km-rel vettem, hivatalosan van rá 2+2 év német garancia, de itthon már utána kérdeztünk, nem érvényes. De már Németországban sem, a +2 év, csak az első tulajdonosnak jár.

Ezért is szereltem be a váltófüleket egyből.

Egyenlőre most itt megállunk, januárban legyen meg a nagyszervíz (olaj, vezérlés, váltó, fékolaj, etc ...).
98e-nél volt utoljára szervízben, januárra kb. meglesz a 10e km az olajban.
WarbiRunner (Gyuri)14-12-2021 09:54:46 // 23536
A tiédre még tudsz érvényesíteni garanciát? Ha igen, azt várd meg míg lejár, aztán szabad a pálya. A dízelt Ákos (Manky) megírja neked amilyenre szeretnéd. Ízlés függő, úgy látom Golyszinak pl nem tetszett, hogy a vezérlés N-ben ragad. Nekem ez pl. abszolút nem lenne gond, sőt a my21 benzinesnél még jobb megoldás lenne mint gyárilag ez a béna N.
A lényeg, hogy a motorvezérlés mindig N-ben van, ezáltal annak megfelelő a kormányszervo és a gázpedál érzékenység (a többi is, de ezeket érzékeled leginkább). Ez a kettőt behangolod magadnak, úgy, hogy jó legyen, a DNA kapcsoló pedig igazából csak a váltó működésére lesz hatással. N-ben alacsonyabb fordulaton vált el, D-ben magasabb fordulaton.
Nekem még messze a gari vége, de egy kicsit már várom XD
Lev14-12-2021 09:38:41 // 23535
Ha jól emlékszem Golyszi aktiválta, írt is róla blogot.
quash14-12-2021 08:47:14 // 23534
Úgy nézem igazad lesz:
Így nézve, nem éri meg hozzányúlni.

MODES:

Byte 88=AC (Stock)

ASC/TCS enabled in all modes
A = A in ECM/BCM
N = N in ECM/BCM
D = D in ECM/BCM
R = No change

Byte 88=CC (Type 2/DNA)

ASC/TCS enabled in normal DNA modes
A = N in ECM
A = A in BCM
N = N in ECM
N = N in BCM
D = N in ECM
D = D in BCM
Race Mode =
Race mode is indicated
Larger speed indication in center display
Non-functioning shift indicator in center display
N in ECM
D in BCM
? in TCM
Disables FCW
Disables ASC/TCS

Byte 88=EC (Type 3/DNA/Sport)

ASC/TCS enabled in normal DNA modes
A = N in ECM
A = A in BCM
N = N in ECM
N = N in BCM
D = N in ECM
D = D in BCM
ASC/TSC off mode =
Race mode is not indicated, only yellow FCW and ASC/TCS dash indicators
N in ECM
D in BCM
? in TCM
Disables FCW
Disables ASC/TCS
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2021 22:06:03 // 23533
Hűha, ez izgalmas :-) Ha jól értem itt is az van, hogy ha módosítod, a motorvezérlés N-ben ragad, a váltó viszont tud D-ben működni. A Squdra féle remapnak ugyanez a 'baja', ezért érdemes az N-hez tartozó motorvezérlés map-eket kicsit felpiszkálni. MY21-nél pl simán klónoznám a D-t az N-re.
quash13-12-2021 21:45:49 // 23532
Közben teljesen véletlenül dobott youtube egy videót:
https://www.youtube.com/watch?v=jfowjRIEizw

Ahogy te is írod, talán 2019-től, már "monostable" DNA kapcsoló van, ami visszatér mindig "középre".
Ezeken, simán MES-es be lehet kapcsolni a RACE módot!
Elvileg, akár több féle módon is (mit kapcsoljon ki, akár full-ra mindent).
https://www.giuliaforums.com/threads/how-to-enable-race-mode-on-non-qv-2018-maybe-2017-2019.46258/
36-lap körül, többen is írják hogy aktuális MES-el, csak egy proxy igazítás kell.
Kíváncsiságképpen ki fogom próbálni!

Nálam (2019) ilyen monostable kapcsoló van, SGW bypass már megvan, még egy szürke (6-os) OBD csati kell, a proxy igazításhoz. 1-5-ig minden OBD kábel megvan, csak pont a 6-os nincsen … :D
denil113-12-2021 21:06:44 // 23531
Érdekes, én szoktam figyelni és nem determinisztikus ahogy leállítja a S/S az autót.
Hidegen van,h meg sem teszi, aztán gurulok egy kicsit és utána mégis.
Ugyanez melegen, ha túl gyakori lenne a leállás, nem állítja le.

Egyébként a fékerőnyomással lehet okoskodni, hogy ne álljon le.
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2021 20:43:46 // 23530
Na a felnit mégsem ajánlom, az eladó inkorrekt, jó hogy végül nem vásároltam nála.
Golyszi13-12-2021 14:59:55 // 23529
Csak egy minta hogy ilyen lesz.
Gombokat igen át kell rakni.

Ebay...Á... 200.000huf-ért?! Annyiért én is eladom 🤣
quash13-12-2021 12:59:46 // 23528
Ez Stelvio kormány nem?
A gombokat a régiből átrakod?
WarbiRunner (Gyuri)13-12-2021 12:44:00 // 23527
Szép lesz! eBayről? :-)
Golyszi13-12-2021 12:07:29 // 23526
Na, ma megrendeltem a kormányt!
Icipici gyomorideggel várom!
RomeoOne13-12-2021 11:56:40 // 23525
Nem. Azt hiszem a 2018ig gyártottaknak van ilyen kapcsolója.
A Q-ban ráadásul az R-et az új, visszabillenős kapcsolóval még nehezebbé tették kiválasztani. Oda kell fordítani és vagy 2 mp-ig ott tartani. Véletlenül nem tudod R-be rakni.
quash13-12-2021 11:17:12 // 23524
A QV DNA kapcsoló az abban a pozícióban marad leállítás után ahol volt?
Illetve mintha a nem QV amerikai verziókon is ilyen lenne a kapcsoló.

Van egy „fül” a kapcsoló szélén, és az fixen ott marad.

WarbiRunner (Gyuri)13-12-2021 10:52:00 // 23523
Ezt valahol leírva láttam az Eu6 kapcsán, de most nem találom. Tömören: akár a motor élettartam rovására is elsődleges az emissziós értékek betartása. Az Eu6d temp-re is igaz volt, a final esetén az RDE teszt határértékek még szigorodtak, ennek köszönhetjük a "buta N" módot. És ezért nem is hagyom N-ben soha, pláne hidegen. Hideg motort alacsony fordulaton, nyomatékból használni? Aztán hidegen leállítani, újraindítani? Biztos módja annak, hogy jó hamar hajtókarcsapágyas és hordósra kopott hengerfalú autónk legyen. Hiába használnak modern anyagokat a hengerfalon, főtengelyen, hiába a nullás olaj, a kenés nem lesz jó, kopások keletkeznek.
Aztán, folytatom...könyörgöm, alumínium motorblokk és hengerfej, vas dugókkal. Eleve a dugattyú melegszik és tágul jobban minden motoron. Amíg jár a motor, addig a blokk viszonylag gyorsan átveszi a hőt, mivel alu. Aztán a stop start leállítja. A dugó tartja a hőt, mert vas. Az alu lehül. Ezt adjuk össze a precízen,kis hézagokkal illesztett felüleltekkel. Nyilván megszorulni nem fog, mert méretezve van az. De egy hidegen dúsan járó (lambda szabályzás még nincs) motort, ahol a benzin mossa lefele az olajat a hengerfalról, leállítunk. A dugó jobban tágul, mint a blokk, az olajfilm nem folytonos, az olaj esetleg még sűrűbb mint kéne. És újraindítjuk. És leállítjuk, és újraindítjuk. Hát soha.. első mozdulattal D-be és stop-start ki.
RomeoOne13-12-2021 08:49:23 // 23522
Valószínűleg ugyanaz van, mint a 2020 utáni autókban az N móddal. Annyira minden alá van rendelve az emissziónak, hogy nem foglalkoznak már különöseben azzal, hogy mi jó a technikának. Leállítja hidegen is, csak a WLTP-ben jobb értéket kapjanak. Ki kell kapcsolni az a biztos. Aztán leállítom majd én, amikor jónak látom. Pl. vasúti átjárónál, ha piros vagy olyan piros lámpánál, ahol tudom, hogy sokat kell várni, stb.
zgi52113-12-2021 07:09:51 // 23521
igen, a um. szerint több mindenre figyel aksi állapota, külső hőm., motor hőm., kabin hőm. elérte e kívánt hőfokot (télen-nyáron) stb.. de sajnos csak papíron van így. úgy látszik az emisszió mindenek felett, ezért szó nélkül leállítja ideje korán akár 100m múlva is,nem túl szerencsésen. :(
WarbiRunner (Gyuri)12-12-2021 21:48:31 // 23520
Semmelyik motornak nem jó, de az akkumulátor sem köszöni meg, a generátornak is több dolga van, és az önindító is feleslegesen dolgozik pluszban. Értem hogy erre tervezték, de ezt a technológiai előnyt inkább arra használom ki, hogy sokáig jók legyenek ezek az alkatrészek az autóban.
G-MANN🍀12-12-2021 19:52:55 // 23519
Le a kalappal 👍, nagy városozás egy manuális Giuliaval. Én egyszer próbáltam 2017-ben, akkor eldöntöttem, ha egyszer lesz Giuliam, akkor az csak automata lehet 😁
quash12-12-2021 19:37:52 // 23518
Kb. 1 hete van rendszám az autón.
Amikor az udvarról kikanyarodtam, és gurultam kb. 300 métert, majd az utca végén a kereszteződésben le is állította a motort, néztem.
Másnap u.e. csak 1km-el később, akkor már rendeltem is az elektronikát!
0 fokban, full hideg Dizel motornak szerintem azért annyira nem jó ez.
Ez amúgy azért is érdekes, mert a manual szerint ha hideg van, akkor nem állítja le.
Piritu - 1.000.00012-12-2021 18:29:06 // 23517
Nekem aki hetente egyszer-kétszer lát lámpát biztos nincs. Városban el tudom képzelni hogy pár decit hoz.
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2021 18:26:11 // 23516
Meg ha jól olvastam tán az USAban be is tiltották ...mivel semmi hozadéka...
Piritu - 1.000.00012-12-2021 18:14:48 // 23515
Az égéstérben volt egyszer vendég a MOL motorolaj fejlesztője, ő mondta hogy a 0W-s olaj is a s/s miatt kellett, indításkor még melegen is jó pár mp is eltellene kenés nélkül a hengerfejben. Így csak kb fél mp mire mindenhol ott az olaj.
SanyiJTD12-12-2021 18:04:58 // 23514
Elkezdtem fogalmazni ,hogy azt sem értem ,hogy miért úgy állsz meg a STOP táblánál ,hogy kiveszed üresbe, és leszállsz a kuplungról :D De rájöttem ,hogy a tied automata. Manuálisnál nincs ilyen gond. Nagy városokban, meg dugókba én hagyom ,hogy leálljon, ne puffogjak feleslegesen.
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2021 17:28:27 // 23513
Biztos jó az is Csabinak van deleje, meg van vele elégedve azt mondta, mi meg hiszünk neki
Erhard 242 (Pure Energy)12-12-2021 17:27:09 // 23512
Miton is ki van kapcsolva 🤣🤣🤣
Piritu - 1.000.00012-12-2021 16:39:07 // 23511
Szar az egész :-(
Hidegen indulva, az 50m-re lévő sarkon már leállítja a motort. Az álmoskönyv szerint nem tesz jót a gyakori hidegindítás.
Meg mindig is amikor nem kéne, mondjuk a STOP táblánál megállva azonnal pedig lehetne menni. Felesleges automatika.

Azzal a nyomorult "ha nincs a kulcs az autóban" visítani kell a bent ülőknek mert veszély van jelzéssel együtt. Nagyon egészséges lehet aki azt is kitalálta... Csak azt nem értem hogy mi értelme van, hacsak az nem hogy a kocsiba éppen elaludt gyereket felkeltse...
WarbiRunner (Gyuri)12-12-2021 16:35:19 // 23510
Mer' öregek vagyunk mink mán' ehhez XD
Egyik autóban sem használjuk, és nincs tervben. Járjon az a motor, fűtsön, hűtsön, duruzsoljon. Startsoppoljanak a nagyon ződek és a műszaki érzékkel nem rendelkezők. ;-)
Shadin12-12-2021 16:16:22 // 23509
Csak kérdés, miért zavar mindenkit annyira az S/S? Én MiTo-n és OFF-on is használom, tökéletesen működik, OFF-on még fékkel (fékolajnyomással) is tudom vezérelni, hogy mikor álljon, v. ne álljon le. MiTo-n meg szinte észre sem venni, olyan fluid a működése.
Giulia-n sikerült ennyire elbaxni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.