Forum >> Giulia
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2022 21:36:23 // 24151
Na, ez igen! XD
Piritu - 1.000.00024-01-2022 20:57:47 // 24150
Akkor indít rá ha valami miatt szükség van a kraftra. pl a klímának kell indulnia mert nem tudja tartani a hőmérsékletet, de az akku is lehet.
Liquid24-01-2022 20:28:34 // 24149
Zselé24-01-2022 20:20:26 // 24148
Igen, legalábbis offosban tuti így van! Ha alacsony a fesz, inkább járatja
SanyiJTD24-01-2022 19:43:57 // 24147
Feleségem Giuliettája többször csinálta már, de talán az enyém is egyszer, hogy a Start& Stop magától indította az autót. (Vasúti pirosnál álltunk) Mintha olvastam volna ,hogy ez is akku feszültséggel van kapcsolatban, erre van valakionek infója?
SanyiJTD24-01-2022 19:36:55 // 24146
Akksi témához : 1 hétig állt a Giulia a garázsban, 12v-ot mért rajta a töltő. Többször volt már 1hetes állás, majd pár km-es kör és vissza. Indítás gond sosem volt vele. 2.2D
Amúgy kóros akksi töltő vagyok én is ,valamelyik autóra havonta rálógatom :)
Amúgy kóros akksi töltő vagyok én is ,valamelyik autóra havonta rálógatom :)
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2022 19:30:58 // 24145
Mikor a kormányt leszedtem 2 éve akkor áramtalitottam, emlékeim szerint 95Ah akku van benne meg AGM felirat volt...mindjárt megnézem itt van 6 m-re a garázsban 😁
denil124-01-2022 19:13:00 // 24144
Lám,lám egy sima S/S kérdésből mekkkora kommentcunami lett.
Viszont az nagyon tetszik,h ennyire rámozdultak a témára. Van aki mért, van aki olvasott van aki tapasztal..
Így gyakorlatilag 1 hét alatt kiderül, hogy:
1, Ez nem hiba ( it's not a bug it's a feature )
2, Ez az autó ilyen.
Hogy ettől most nekünk jobban kellene magunkat érezni vagy rosszabbul, az már legyen egyéni ízlés kérdése, de az tényleg jó, hogy ilyen hamar le lehetett zongorázni azt, hogy nem a rendszerrel / autóval van baj és nincs miért aggódni.
ui:
Az ilyen tervezési hibákat sosem értettem. Azokat a fogyasztókat kapcsolja télen, amit szinte CSAK TÉLEN használsz. Ügyes NA! ( work as designed )
Viszont az nagyon tetszik,h ennyire rámozdultak a témára. Van aki mért, van aki olvasott van aki tapasztal..
Így gyakorlatilag 1 hét alatt kiderül, hogy:
1, Ez nem hiba ( it's not a bug it's a feature )
2, Ez az autó ilyen.
Hogy ettől most nekünk jobban kellene magunkat érezni vagy rosszabbul, az már legyen egyéni ízlés kérdése, de az tényleg jó, hogy ilyen hamar le lehetett zongorázni azt, hogy nem a rendszerrel / autóval van baj és nincs miért aggódni.
ui:
Az ilyen tervezési hibákat sosem értettem. Azokat a fogyasztókat kapcsolja télen, amit szinte CSAK TÉLEN használsz. Ügyes NA! ( work as designed )
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2022 17:54:19 // 24143
Nyitva hagyott autó és fél óra volt az eljárás, de ettől lehet hogy még mentek fogyasztók.
Alapvetően itthon eddig egyetlen autót sem zártunk, mert minek. A Giuliát pl javasolták átadáskor, hogy huzamosabb időre ne hagyjam nyitva. Demiéééért? XD
10 év múlva esküszöm, kihúzok két km kábelt a gépből, kidobálom az össze ecu-t, kap tekerős ablakot, pár relét és egy karbis motort XD Mert a kaszni és a futómű az továbbra is zseniális. :-)
Alapvetően itthon eddig egyetlen autót sem zártunk, mert minek. A Giuliát pl javasolták átadáskor, hogy huzamosabb időre ne hagyjam nyitva. Demiéééért? XD
10 év múlva esküszöm, kihúzok két km kábelt a gépből, kidobálom az össze ecu-t, kap tekerős ablakot, pár relét és egy karbis motort XD Mert a kaszni és a futómű az továbbra is zseniális. :-)
Csabi24-01-2022 17:32:58 // 24142
Nincs is fedele... :) De akkor honnan tudod, hogy 50% on van? Ha kinyitod a csomagtartót (legalábbis nálam) áram alá kerül az autó, műszerfalon megjelenik a logó, relék kattognak...persze hogy akkor alacsonyabb a feszültség. Nyitott csomagtartó és kb 15perc után van értelme mérni közvetlenül az akksin...persze ha így tetted akkor nem szóltam...:)
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2022 16:33:42 // 24141
Az obd fedelét sem vagyok hajlandó levenni. Én ezt kellően meguntam. Autózni szeretnék, nem a műszaki rejtelmeit kitanulni. A Giulietta sem látott obd interfészt még nálam. :-)
zgi52124-01-2022 16:09:45 // 24140
már kíváncsi voltam benéztem a csomiba én is. Te hogy látod az akksi típusát, ott a feliratnál annyit látok a fél videokazettányi csatlakozóktól, hogy gyári Alfa Romeo ill. HD 12V max. ennyi. Alatta pedig "Varta" felirat és logó. Szóval nem Magnetti Marelli ám arra tippeltem volna.
Egyébként nem értem, eddig nem volt ilyen téma az akksi kérdés újkoruk óta :o
Tavaly rendeletem egy Osram 4A -os okostöltőt, akkor kipróbáltam a motortéri töltőpontokon, talán pár A kellett neki, fél óra alatt FULL -on volt.
Egyébként nem értem, eddig nem volt ilyen téma az akksi kérdés újkoruk óta :o
Tavaly rendeletem egy Osram 4A -os okostöltőt, akkor kipróbáltam a motortéri töltőpontokon, talán pár A kellett neki, fél óra alatt FULL -on volt.
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2022 15:14:55 // 24139
a Giuliat ki tudják írni a Stelvioét nem...
Csabi24-01-2022 15:10:50 // 24138
"dízelek töltés menedzselése valószínűleg jobb"
Ahogy megfigyeltem ha alacsonyabb fesszel tölt akkor működik az fékenergia visszanyerés is , motorféknél pl most télen simán feltolja 16V-ra is, szóval némileg kompenzál...ha használod a motorféket, persze... :)
Ahogy megfigyeltem ha alacsonyabb fesszel tölt akkor működik az fékenergia visszanyerés is , motorféknél pl most télen simán feltolja 16V-ra is, szóval némileg kompenzál...ha használod a motorféket, persze... :)
Csabi24-01-2022 15:04:07 // 24137
Töltés után megnézted mennyire állt be az ECU szerinti? Nálam kb 12-14 óra alatt végzett a töltéssel. (7lépés) de akkor csak 92 %on volt az IBS szerint. 24Óra múlva 96%-on...gondolom a hidegben ezt is figyeli...Aztán levettem a töltöről...
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2022 14:51:10 // 24136
no olcsósítottak :DDD nálam a gyári AGM, az EFB nem is jó az AGM rendszerhez akkor nem csodálkozom, hogy nem bírja...
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2022 14:17:56 // 24135
Feltettem egy visszajelzős C-tek gyorscsatlakozót, így a csomagtérben látom az akksi állapotát. Ezen három led van. A piros 12.4V alatti feszültséget jelez. Ennek a lábain multimméterrel rámértem, mert zavart, hogy egyetlen nap után a piros villog. 12.2V-ot sikerült mérni. Az is elképzelhető persze, hogy állandóan valami megy, fogyaszt, így sosem tudok valós nyugalmi kapocsfeszültséget mérni.
Ennyire nem kezdem el piszkálni, hogy levegyem az akksi sarut, aztán meg kalibrálni kell a mittudoménmit is :-)). Tegnap csak rátettem töltőre, a C-tek fél órán belül végzett a bulk töltési szakasszal téli módban, ami meg arra utal, hogy vagy nem is volt annyira lemerülve, vagy már kicsi az akksi kapacitása.
Innentől tényleg elengedtem, ha kifekszik, remélem cserélik gariban aztán ennyi.
Ennyire nem kezdem el piszkálni, hogy levegyem az akksi sarut, aztán meg kalibrálni kell a mittudoménmit is :-)). Tegnap csak rátettem töltőre, a C-tek fél órán belül végzett a bulk töltési szakasszal téli módban, ami meg arra utal, hogy vagy nem is volt annyira lemerülve, vagy már kicsi az akksi kapacitása.
Innentől tényleg elengedtem, ha kifekszik, remélem cserélik gariban aztán ennyi.
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2022 14:09:50 // 24134
A gyári egy Varta 96Ah 800A indítóáramú EFB akksi (tényleg nem AGM). Az enyém két hetente kap töltést ilyen hidegben, arra is figyelve, hogy napközben, plusz fokokban töltsek. A fő gond úgytűnik az, hogy papíron CO2-t spórolnak ezzel is. A töltő elektronika minimálisan tölt az akku 75%-os állapotáig, így a jól felkészített, feltöltött akkumlátorú teszt autók mérésekor alacsonyabb a Co2 kibocsájtás. Gratulálunk....
Az a 12.5V (Ao fórumosok szerint) reggel -8 fokban kb semmit nem képes tölteni. Ezért én hiába töltöm fullra, lényegében az autó lezabálja és nem tölt. És ez állítólag így "normális".
A dízelek töltés menedzselése valószínűleg jobb, ott más rondaságokkal szoktak az EU normának megfelelni. :-(
Az a 12.5V (Ao fórumosok szerint) reggel -8 fokban kb semmit nem képes tölteni. Ezért én hiába töltöm fullra, lényegében az autó lezabálja és nem tölt. És ez állítólag így "normális".
A dízelek töltés menedzselése valószínűleg jobb, ott más rondaságokkal szoktak az EU normának megfelelni. :-(
quash24-01-2022 13:22:56 // 24133
Mivel méritek ilyenkor az akksit?
Kíváncsiságból megnéztem én is ma, MES szerint 11,9V, mentem vele ~50Km-ert utána, 12,1V.
Csak otthon volt kéznél multiméter, amikor MES 12,1V-t ír, multiméter úgy hogy negatív sarút levettem, 13,3V-olt mért!
De ha már játszunk vele, rátettem töltőre, töltő elvileg jelzi a merültséget, szerinte 90%-on van az akksi!
Kíváncsiságból megnéztem én is ma, MES szerint 11,9V, mentem vele ~50Km-ert utána, 12,1V.
Csak otthon volt kéznél multiméter, amikor MES 12,1V-t ír, multiméter úgy hogy negatív sarút levettem, 13,3V-olt mért!
De ha már játszunk vele, rátettem töltőre, töltő elvileg jelzi a merültséget, szerinte 90%-on van az akksi!
quash24-01-2022 13:18:32 // 24132
Egy pici elektronika kell, és magától kikapcsol!
itt írtam róla: https://alfaamore.hu/tagok/quash/autok/19282/blog
itt írtam róla: https://alfaamore.hu/tagok/quash/autok/19282/blog
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2022 12:26:19 // 24131
nem csak a tető acél ha nem az oszlopokat összefogó keret is... nem kell ehhez olvasni sem tudni, csak egy mágnessel végigszaladsz, oszt ahol tapad, ott biz nem alumíneum :D :D :D
leopop324-01-2022 12:23:59 // 24130
Ki lehet szoftveresen Erhard kapcsolni, ahol voltal chip tuningon ők ki tudják írni a szoftveresen 😁😉
Csabi24-01-2022 12:23:27 // 24129
Szerintem arról van szó, hogy kis kapacitású akksi kerül gyárilag az autóba, holott pont a start-stop miatt a lehető legnagyobb kellene, abból is AGM...
1,5éve amikor megvettem az autót, akkor egy 1éves 80Ah EFB Banner akku volt benne, ami már nem bírta, 50% körül volt nekem is...Eladtam... Helyére bekerült egy 95Ah AGM akksi, azóta is patent. 75% alá még nem ment, pedig sokat városozok én is...viszont télen havonta kap plusz töltést...
1,5éve amikor megvettem az autót, akkor egy 1éves 80Ah EFB Banner akku volt benne, ami már nem bírta, 50% körül volt nekem is...Eladtam... Helyére bekerült egy 95Ah AGM akksi, azóta is patent. 75% alá még nem ment, pedig sokat városozok én is...viszont télen havonta kap plusz töltést...
RomeoOne24-01-2022 12:20:08 // 24128
Egy új autónál tényleg ezzel kell b@szakodni
Örülnék, ha egy új autónál csak ennyivel kéne baszakodni... :'DDDD
Örülnék, ha egy új autónál csak ennyivel kéne baszakodni... :'DDDD
RomeoOne24-01-2022 12:17:00 // 24127
Kis érdekesség: a nem karbon tetejű Giuliák és Stelviók tetejével kapcsolatban volt egy kis katyvasz, hogy akkor acél vagy alumínium. A konklúzió az lett, hogy minden esetben acél.
A félreértés abból adódhatott, hogy ezek nem galvanizált, hanem aluminizált acélok. Ezt a műszaki területen kevésbé képzett marketingesek alumíniumnak gondolhatták.
A félreértés abból adódhatott, hogy ezek nem galvanizált, hanem aluminizált acélok. Ezt a műszaki területen kevésbé képzett marketingesek alumíniumnak gondolhatták.
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2022 11:54:33 // 24126
azon legalább ki lehet kapcsolni a s/s-ot, a Stelvion minden egyes indításnál ki kell rohadjon el...
Zolibácsi24-01-2022 11:47:23 // 24125
Nekünk Erdélyben döglött meg az 500x gyári 5 éves mopar akksi, de úgy hogy a generátor is kapott egy torolhetetlen hibát. Akksi csere óta minden rendben, de generátorrol még mindig tárolja a hibát.
Amikor az akksi lemerülöben volt addig próbálkozott indítani szerencsétlen autó ameddig egy minimális erő is volt az akksiban. Ilyen haláltusát sosem láttam még.
Szóval nekem borsodzik a hátam ettől a start stop automata inditos dolgoktól. Persze tudom ez a jövő....
Amikor az akksi lemerülöben volt addig próbálkozott indítani szerencsétlen autó ameddig egy minimális erő is volt az akksiban. Ilyen haláltusát sosem láttam még.
Szóval nekem borsodzik a hátam ettől a start stop automata inditos dolgoktól. Persze tudom ez a jövő....
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2022 11:46:18 // 24124
hja, szar az akku menedzsment elektronika akkor ...
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2022 11:17:26 // 24123
Ha feltöltöm és nem megyek vele, tartja a töltést. Pont ez a gond. Ha használom, akkor kinyírja az akksit pikkpakk. Most szinte naponta megyek vele ide-oda a városban, több tíz km-t. És lényegében naponta kéne tölteni. Szerintem ez gáz. Egy új autónál tényleg ezzel kell b@szakodni, hogy figyeljem hogy holnap reggel beindul e még?
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2022 11:03:51 // 24122
azért ez egy érdekes kérdés, ha nem megy vele az ember akkor sajna merül az akksi, nálunk a gari papíron ott van 12.6V rendben, 12.4-12.55, rendben, 11.8-12.24 lemerült tölteni kell, 11.88 alatt mélykisütött... az akkura 1 év gari van, kivéve a munka akksik, csónak, emelők, napelemes rendszer ott csak 6 hónap...
az megint egy másik kérdés ki fia-borja ez a mopár akku gondolom a legolcsóbb kivitel :(
az megint egy másik kérdés ki fia-borja ez a mopár akku gondolom a legolcsóbb kivitel :(
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2022 11:01:30 // 24121
Csak egy az Ao fórumról:
I had also battery replaced under warranty. the thing is that it must fail on FCA tester - it may be that they will just test OK, charge and you will be OK (at least for some time). Problem is common, stupid "intelligent charging" & S&S doe all to keep SoC below 65% (permanently not charged) what lower battery capacity over time, then if you do not drive mid/long distances then it is easy to drop below 50% SoC, and this is threshold Giulia BCM firmware won't swithc onn HRW/HM and heated washer nozzles (no matter LED on button is lit OK and no errors). THis is just poor design, which was never changed probably due to need of retesting/new homologation, maybe slightly(marginally) bigger CO2/fuel consumption figures.
I had also battery replaced under warranty. the thing is that it must fail on FCA tester - it may be that they will just test OK, charge and you will be OK (at least for some time). Problem is common, stupid "intelligent charging" & S&S doe all to keep SoC below 65% (permanently not charged) what lower battery capacity over time, then if you do not drive mid/long distances then it is easy to drop below 50% SoC, and this is threshold Giulia BCM firmware won't swithc onn HRW/HM and heated washer nozzles (no matter LED on button is lit OK and no errors). THis is just poor design, which was never changed probably due to need of retesting/new homologation, maybe slightly(marginally) bigger CO2/fuel consumption figures.
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2022 10:58:23 // 24120
Sajnos a modern autózás alapeszköze. Már a 159 is igényelte, egyébként az is képes volt akksi pusztító üzemmódban működni. Érdekes módon a Giulietta sokkal normálisabban kezeli az egyébként is kisebb akksiját. Csak halkan kérdem.. ha akksiról mennek majd a villanyautók, akkor konkrét akkumlátortechológiai szakemberekké kell képeznünk magunkat, hoyg télen ne egyen szívás? Vagy ez hogy lesz? Mert egyelőre ennyit sem sikerül megoldani, hogy az önindítónak legyen elég áram.
WarbiRunner (Gyuri)24-01-2022 10:53:08 // 24119
Na utánaolvastam. Az alfaowner-en nem volt nehéz rátalálni hasonló bajokra. Ott ugye felhasználói hozzáállás van, nem megy az ablakfűtés, start stop, tükörfűtés, már viszi is az emberünk a szervizbe. Nem egyedi eset, a Giulia főleg télen, felzabálja az akkut. És akkor nem működnek azok a kiegészítő dolgok, amiknek télen lenne értelme. Szerencsére az ülésfűtés 30% töltöttségig megy. De pl a hátsó ablak és a tükör már 50% alatt nem. What a logic :-S Akksi csere gariban rutin dolog a Giuliáknál, és nem oldja meg a problémát.
Volt aki alatt konkrétan menet közben leállt az autó.
Nekem egyetlen nap alatt 50%-ra zabálta. Nem töltök rá többet, nem érdekel. Ha leáll, trélerezzék el innen ahogy tudják, javítsák meg és hozzák vissza.
Volt aki alatt konkrétan menet közben leállt az autó.
Nekem egyetlen nap alatt 50%-ra zabálta. Nem töltök rá többet, nem érdekel. Ha leáll, trélerezzék el innen ahogy tudják, javítsák meg és hozzák vissza.
RomeoOne24-01-2022 10:39:58 // 24118
Nem semmi méréseket kiviteleztél :D
Tény, hogy a CTEK nagyon hasznos kütyü, én is örülök, hogy megvettem.
Tény, hogy a CTEK nagyon hasznos kütyü, én is örülök, hogy megvettem.
Csabi24-01-2022 08:37:21 // 24117
Persze, ilyenkor lényegesen több idő kell.
Erhard 242 (Pure Energy)24-01-2022 08:31:13 // 24116
pénteken mentem utoljára a Stelvioval és ma garázsból indulva (13 fok) 15 km megtétel után sem működött a s/s szóval nem töltötte vissza a megfelelő állapotra...csillaggarázsnál még rosszabb a képlet így télen, ráadásul indulásnál is agyonvágja az akkut, hogy a világítást sem lehet kikapcsolni pl... szóval a mennyit kell menni, hogy vissza töltődjön az akku kb 30-40 km, alapjáraton meg lehet járatni szerintem egész nap ...
Csabi24-01-2022 08:30:09 // 24115
Nem. Elindítottam az autót, 15s múlva leállítottam. Újra rátettem a töltőt, és vártam hogy feltöltse.
Nyilván ez sokkal összetettebb a valóságban...minnél kisebb az akku feszültsége annál jobban tölti a generátor. A töltő maximum 5A-rel tölti. Az autó generátora töltheti akár 50-el is...
Nyilván ez sokkal összetettebb a valóságban...minnél kisebb az akku feszültsége annál jobban tölti a generátor. A töltő maximum 5A-rel tölti. Az autó generátora töltheti akár 50-el is...
Zselé24-01-2022 08:17:26 // 24114
Ez a mérés alapjárati töltéssel volt?
Csabi24-01-2022 08:09:05 // 24113
"A kérdés: vajon megközelítőleg mennyit kell menni beindítás után, hogy az indításkori állapotba kerüljön az akksi a generátor révén?"
Régebben lemértem még 159-nél. Teljesen feltöltött akkunál (akkor vettem le töltőről) , egy hidegindítást követően, negyed óra kellett mire újra feltöltött állapotba került az akksi töltő szerint (CTEK) .
Fontos, hogy nyári időszak volt, szóval nem kemény tél. Ami egy sor olyan tényezőt hoz ami az akksi "merülését" eredményezi:
- Sokkal több fogyasztó,
- Hideg akksi, kevésbé hatékony a töltés
- Izzítás
...
Régebben lemértem még 159-nél. Teljesen feltöltött akkunál (akkor vettem le töltőről) , egy hidegindítást követően, negyed óra kellett mire újra feltöltött állapotba került az akksi töltő szerint (CTEK) .
Fontos, hogy nyári időszak volt, szóval nem kemény tél. Ami egy sor olyan tényezőt hoz ami az akksi "merülését" eredményezi:
- Sokkal több fogyasztó,
- Hideg akksi, kevésbé hatékony a töltés
- Izzítás
...
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2022 22:26:34 // 24112
Na erről beszélek. Két nap hidegindításos, városi szaladgálás alatt simán 12.2-re esik a feszültség, ami kb 50% töltöttség.
leopop323-01-2022 22:22:05 // 24111
Akkor a harmadik nevem Sanyi :))
leopop323-01-2022 22:21:14 // 24110
Pontosan így van illetve én is 19 éves voltam amikor összejöttem a barátnőmmel.
Szüleim 17 volt apukám 18 volt anyukám ;)
Szüleim 17 volt apukám 18 volt anyukám ;)
denil123-01-2022 22:08:26 // 24108
Nekem 2 napig mukodott a S/S, azota megint nem.
Gondolom ennyit ert a teljesen feltoltott akksi es megincs csokkent akku feszultseg.
Mivel tokeletesen indul az auto igy ezt most hagyom es kivancsi leszek,h majd a jo ido kozeledtevel ez valtozik e.
Illetve hetvegen lehet megyek Szlovakiaba, meglatjuk,h egy 800km-es kor deltolja e az akksit max. szintig.
Gondolom ennyit ert a teljesen feltoltott akksi es megincs csokkent akku feszultseg.
Mivel tokeletesen indul az auto igy ezt most hagyom es kivancsi leszek,h majd a jo ido kozeledtevel ez valtozik e.
Illetve hetvegen lehet megyek Szlovakiaba, meglatjuk,h egy 800km-es kor deltolja e az akksit max. szintig.
Kócosw23-01-2022 21:12:49 // 24107
kik azok a Sanyik? én olyanokat nem ismerek.... 🥴🤪
Liquid23-01-2022 21:11:05 // 24106
Sanyi tudja hogy kell, legyen mindenki Sanyi :D
Piritu - 1.000.00023-01-2022 21:00:15 // 24105
Én is :-)
A Sanyik már csak ilyenek :-)))
A Sanyik már csak ilyenek :-)))
Liquid23-01-2022 20:47:57 // 24104
Fontos az is hogy tudni kell választani :) Én pl. főiskolás koromban jöttem össze a feleségemmel 19 évesen.
Zselé23-01-2022 19:42:58 // 24102
A csajos témáról egy pillanat erejéig visszatérnék a bágyadt akkuk kérdésére, ha lehet.
Autótól függetlenül, ha beindítok egy motort, és nem 100% az akku, akkor ugye jelentősen beesik a feszültség - illetve most nevezzük úgy, a “töltöttsége” az akkunak. Nem túl jó ötlet 2-3 hét fagyos állás után beindítani, majd boldogan leállítani, hogy “hát ez beindult!” - mert második próbálkozásra már nem biztos…
A kérdés: vajon megközelítőleg mennyit kell menni beindítás után, hogy az indításkori állapotba kerüljön az akksi a generátor révén? És vajon hogy néz ki ez a matek alapjáraton járatva?
Autótól függetlenül, ha beindítok egy motort, és nem 100% az akku, akkor ugye jelentősen beesik a feszültség - illetve most nevezzük úgy, a “töltöttsége” az akkunak. Nem túl jó ötlet 2-3 hét fagyos állás után beindítani, majd boldogan leállítani, hogy “hát ez beindult!” - mert második próbálkozásra már nem biztos…
A kérdés: vajon megközelítőleg mennyit kell menni beindítás után, hogy az indításkori állapotba kerüljön az akksi a generátor révén? És vajon hogy néz ki ez a matek alapjáraton járatva?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
518
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?