Forum >> Giulia
Halesz05-01-2023 07:03:57 // 28318
Mert könnyű az autó... Manuál állásban, 2-es 3-as fokozatban sokkal megengedőbb...
G-MANN🍀04-01-2023 22:37:16 // 28317
No akkor nálad van igazán tapasztalat, ez lehet inkább irányadó 🙂
G-MANN🍀04-01-2023 22:34:14 // 28315
Nagyon jól leírtad! 🙂
Én ehhez képest csak néhány nap Super használat után írtam amit tapasztaltam, 2018(19)-ben nem volt túl pozitív, és lassan 4 év Q4 használat után amiket megéltem (2019 és 2021 Giunál). ÁLOM!
De például Halesz nagyon jól ki tudja dobálni a Super fenekét (élőben sokat néztem a hátsóját 😂) és ezzel most pont az általam korábban leírtakkal megyek szembe, de valamit tudhat Zsolti 😉
Én ehhez képest csak néhány nap Super használat után írtam amit tapasztaltam, 2018(19)-ben nem volt túl pozitív, és lassan 4 év Q4 használat után amiket megéltem (2019 és 2021 Giunál). ÁLOM!
De például Halesz nagyon jól ki tudja dobálni a Super fenekét (élőben sokat néztem a hátsóját 😂) és ezzel most pont az általam korábban leírtakkal megyek szembe, de valamit tudhat Zsolti 😉
G-MANN🍀04-01-2023 22:22:38 // 28314
Manuál, visszavált, hogy legyen fordulatszám. Szentendreire kikanyarodva, ahol 3 sávos, nagyon adja, Kápolnásnyék felől le a 7-es útra, világos csúszósabb aszfalt, gyorsító sáv is, álom, ahogy ki lehet dobni a fenekét és egész sokáig marad is. Sok idő kellett, hogy érezzem és még komfortos legyen, ne azt gondoljam, hogy árok lesz belőle.
R33Z04-01-2023 20:01:45 // 28313
~65ezret mentem Superrel (2017), halovány emlékeim szerint a kormányszögre volt különösen érzékeny a menetstabilizáló. Nagyon kellemes emlék az a kocsi még mindig. A súlyelosztása vmi fantasztikus volt, talán a legjobb szerepentinezések hozzá kötődnek (Toszkán vidéken). Nagyon éreztem azt az autót, minden helyzetben kiszámítható volt, nagyon könnyűnek érződött.
RomeoOne04-01-2023 19:02:26 // 28312
Az autóval jött 2 alfás "babzsák" is, vagyis ezek a nedvesség szívók, amik a cipőkben is vannak, csak ez a másfél kilós méret. Abból az egyiket még mindig a kocsiban tartom, í]y sztem fel sem tűnne, ha egy pici beázás lenne :D
RomeoOne04-01-2023 18:59:45 // 28311
Ja, az nem számít mi van oda írva. Amíg az Amore shop-on megvehető, addig sztem nem telt be. De amúgy az esemény tegnapi posztja alapján még 5 hely volt.
Zselé04-01-2023 18:55:43 // 28310
Tudjátok nekem az ismert események miatt van ez a parám a beázástól. Ma állt az autó kb 3 órát egy parkolóban. Jó taknyos ködös idő lett, rá is rakódott a pára. Beraktuk a 3 gyereket, majd beültünk mi is - erre az anyós oldalon egy nagy párafolt a szélvédőn kb 30 cm majdnem teljes magasságában BELÜL! Csak ott, sehol máshol!
Ez mitől lehet? Beázik mégis/még mindig? Vagy más oka is lehet? Nem volt vizes a cipőnk, ruhánk..
Ez mitől lehet? Beázik mégis/még mindig? Vagy más oka is lehet? Nem volt vizes a cipőnk, ruhánk..
SD04-01-2023 18:28:54 // 28309
Úgy nézem az már betelt, arra még nem neveztem. Előtte lesz egy rántópados, az nekem most a kezdő:D de megnézem van-e hely a tempo-ra de a fb-on már 16 going-ot láttam szóval szerintem az teli.
RomeoOne04-01-2023 15:10:26 // 28308
Melyikre? A Tempo-ra? Arra megyek én is. Remélem nem esik le a márciusi hó, mert akkor otthon maradok :D
SD04-01-2023 13:52:46 // 28307
Lesz amúgy ez a Alfás vezetéstechnikai tréning, nem tudom betelt-e ott majd remélem lehet próbálkozni nem csak sorbanállva feladatot megoldani. Én beneveztem;))))
SD04-01-2023 13:43:10 // 28306
Nekem most az kezd kialakulni hogy kormányállást, kerék fordulatot és radart is néz egy “elrugom a kanyarban” akciónál. Én igen lightosan próbálgattam, de azt kezdem kapizsgálni hogy keresztbe állni csak gázzal nem fog, csak ha az autó tömegét sikerül megindítani, és közben átverni az eektronikát, hogy nics itt semmi látnivaló:D de onnan viszont már hiába küzd az elektronika:P ennek a másik vége a fejtetőn árokban:P szóval ezt azért elrősen elméleti alapon mondom csak:D
Az biztos hogy a super hamar elforgatja a kereket mert nem zár a difi, nagyobb kerékfordulatnál tud beleszólni a elektronikus fékkel, ott érezhetően kiegyenesíti ha teligázt nyomsz, nem a seggét dobja el.
Tehát ha játékba akarom vinni az vizes úton jobb, de alattomosan tudja tolni az orrát is, ott már szóval nagyon ki kell tapasztalni:D
Jelenlegi státuszom tapasztalat gyanánt 2,5% :D :D :D
De a móka nagyon s(z)uper;))
Tényle ki kéne ezt próbálni műgyantán mit művel:)
Az biztos hogy a super hamar elforgatja a kereket mert nem zár a difi, nagyobb kerékfordulatnál tud beleszólni a elektronikus fékkel, ott érezhetően kiegyenesíti ha teligázt nyomsz, nem a seggét dobja el.
Tehát ha játékba akarom vinni az vizes úton jobb, de alattomosan tudja tolni az orrát is, ott már szóval nagyon ki kell tapasztalni:D
Jelenlegi státuszom tapasztalat gyanánt 2,5% :D :D :D
De a móka nagyon s(z)uper;))
Tényle ki kéne ezt próbálni műgyantán mit művel:)
Zselé04-01-2023 11:39:01 // 28305
Én egy jó nagy placcon akartam megfordulni majdnem koppig tekert kormánnyal, de tempósan. Láttam, hogy nem férne el az orra - úgyhogy gáz. Tejesen száraz aszfalt volt, gyönyörűen kirakta magát és tartva a gázt kis ellenkormányzással ment az lapjával kifelé :)
Liquid04-01-2023 11:32:15 // 28304
Nem láttad a lényeget :) Q4 - elég ha csak arra gondolsz hogy soha nem forog el a kerék, szerintem csak ennyi a különbség.
Teljesen egyetértek, a Giu/Stelvio párossal az Alfa megérkezett, úgy-úgy Álom :)
Teljesen egyetértek, a Giu/Stelvio párossal az Alfa megérkezett, úgy-úgy Álom :)
WarbiRunner (Gyuri)04-01-2023 11:30:12 // 28303
Így másfél év alatt addig jutottam, hogy teljesen inkonzisztens az ESP működése. Alapból tényleg idegesítően pofozkodik. Az autó fara viszont ettől függetlenül könnyen mozdul nagyon. Ehhez D-ben a gázpedál térkép sem elég lineáris, könnyű elvéteni azt a pontot ahol még kapaszkodik és gyorsít. Kb ez a másfél év volt arra elég, hogy nagyjából érezzem, de bármikor képes meglepni :-) Igazából a pedál map szerintem lehetne jobb.
Két opció van.
1. Pofozkodás határon belül maradni. Ez ilyen level 1000 mission, mert állandóan mást csinál. Pl. kereszteződésből kikanyarodva egy forgalmi "lyukba" simán gázzal behúzom a farát, gond nélkül megcsinálja. Ha megpróbálom átlendíteni ott-akkor másik irányba, jön a pofon. Szűk kanyarokban is van amikor nagyon játszik, van amikor pánikol. Nem tudom mitől függ. Nem nagy keresztbemenések ezek, de egyértelmű a különbség, mert néha pofon jön, néha meghagyja az élvezetet, hogy én könnyítsek a pedálon, és ellenkormányozzak.
2. Eldobni mint az állat XD Lehet kormányozni, csúszik, csak nincs kraft ilyenkor egy darabig, szóval mindenképp megtörik a lendület.
Na én ennyire jutottam vele. A legtöbb a gumin, tapadáson múlik. Én szándékosan nem akartam hogy elöl hajtson bármennyire is, nekem ez most tanulóautó ilyen szempontból. :-) 26 éve FWD autókat vezetek, pár fiatalkori ökörködésen kívül. Szóval gondoltam megtanulom nem feltenni a fára első mozdulattal a hátulkaparóst XD Majd fejlődünk együtt, ez a terv :-)
Két opció van.
1. Pofozkodás határon belül maradni. Ez ilyen level 1000 mission, mert állandóan mást csinál. Pl. kereszteződésből kikanyarodva egy forgalmi "lyukba" simán gázzal behúzom a farát, gond nélkül megcsinálja. Ha megpróbálom átlendíteni ott-akkor másik irányba, jön a pofon. Szűk kanyarokban is van amikor nagyon játszik, van amikor pánikol. Nem tudom mitől függ. Nem nagy keresztbemenések ezek, de egyértelmű a különbség, mert néha pofon jön, néha meghagyja az élvezetet, hogy én könnyítsek a pedálon, és ellenkormányozzak.
2. Eldobni mint az állat XD Lehet kormányozni, csúszik, csak nincs kraft ilyenkor egy darabig, szóval mindenképp megtörik a lendület.
Na én ennyire jutottam vele. A legtöbb a gumin, tapadáson múlik. Én szándékosan nem akartam hogy elöl hajtson bármennyire is, nekem ez most tanulóautó ilyen szempontból. :-) 26 éve FWD autókat vezetek, pár fiatalkori ökörködésen kívül. Szóval gondoltam megtanulom nem feltenni a fára első mozdulattal a hátulkaparóst XD Majd fejlődünk együtt, ez a terv :-)
denil104-01-2023 11:22:54 // 28302
És ezt hogy csinálnod?
Én néha kifejezetten akarom ezt, de ha nem full havas a terep v jeges, akkor nagyon hamar beavatkozik az elektronika és elveszi a tüzet :(
Én néha kifejezetten akarom ezt, de ha nem full havas a terep v jeges, akkor nagyon hamar beavatkozik az elektronika és elveszi a tüzet :(
denil104-01-2023 11:22:10 // 28301
Érdekes,h ezt mondod, nekem is 2.4 volt, picit húzva 500nm-ig, de sosem éreztem a fejletépést. Az egyetlen bajom pont ez volt a 159-cel,h valójában az egy cruise-olós autó, nem arra volt,h gyorsulgass vele. Persze ez főleg az én hibám volt, olyan dologra (is) akartam volna használni amire nem tervezték.
Ezért imádom a Giut. Úgyanúgy lehet vele vonulni, úgyanúgy meg lehet vele jelenni, úgyanúgy simogatja a szemet, de ha kell akkor lehet vele ökörködni is és a mérnökök fel is készítették erre az autót. Tökéletes.
Hogy is szokták itt mondani?
ÁLOM! :D
Ezért imádom a Giut. Úgyanúgy lehet vele vonulni, úgyanúgy meg lehet vele jelenni, úgyanúgy simogatja a szemet, de ha kell akkor lehet vele ökörködni is és a mérnökök fel is készítették erre az autót. Tökéletes.
Hogy is szokták itt mondani?
ÁLOM! :D
denil104-01-2023 11:19:52 // 28300
Teljesen értem amit mondasz és ez a gondolkodás ugyanúgy ott van pl. azoknál akik jártasak bizonyos harcművészetekben. Ha tudod magadról,h ott van benned a tudás és képes vagy magad megvédeni, akkor nem állsz neki feleslegesen popperkedni másokkal, mert lesz egy ünbizalmad,h képes vagy rá. Ergo nem kell keresni a bajt, de ha megtalál, akkor fogod tudni kezelni.
Ugyanez lehet nálad is. Tudod,h a Q a legtöbb helyzetből nyertesen jönne ki, ezért nincs szükgés jampiságra, mert nem igazán ellenfél, ergo az önbizalom azt mondatja,h srác menjél csak nyugodtan, ha akarnálak bármikor le tudnálak nyomni. De mivel ez a képesség ott van az autóban és benned meg az ebből jövő önbizalom, ezért már neki se mész a racsénak.
Persze mind tudjuk,h néha meg nagyon is jó elrúgni az autónak élvezni azt a pár mp gyorsulást amire az autó képes.
Ugyanez lehet nálad is. Tudod,h a Q a legtöbb helyzetből nyertesen jönne ki, ezért nincs szükgés jampiságra, mert nem igazán ellenfél, ergo az önbizalom azt mondatja,h srác menjél csak nyugodtan, ha akarnálak bármikor le tudnálak nyomni. De mivel ez a képesség ott van az autóban és benned meg az ebből jövő önbizalom, ezért már neki se mész a racsénak.
Persze mind tudjuk,h néha meg nagyon is jó elrúgni az autónak élvezni azt a pár mp gyorsulást amire az autó képes.
denil104-01-2023 11:15:35 // 28299
Biztosan van benne és nekem is néha rá kell szólni magamra,h ezt így kell.
Nem vagyok túl idős, de azért még bennem van a régi korszak amikor az volt a mondás,h ne talpald le az autót, elég ha 90%-on taposod neki, de ezekben az új elektromosan vezérelt autókban simán le kell taposni, az ECU meg úgyis intézi amit megengedtek neki a mérnökök.
Nem vagyok túl idős, de azért még bennem van a régi korszak amikor az volt a mondás,h ne talpald le az autót, elég ha 90%-on taposod neki, de ezekben az új elektromosan vezérelt autókban simán le kell taposni, az ECU meg úgyis intézi amit megengedtek neki a mérnökök.
G-MANN🍀04-01-2023 00:23:36 // 28298
Picit intenzívebben, mert túl stabil (Super inkább elektronikával stabilabb érzésre, és örül az ember, amikor sikerül, Veloce amúgy stabilabb, de, ha megvan a határ, tőbbet engedett nekem, rá kell érezni)
G-MANN🍀04-01-2023 00:20:01 // 28297
Remélem nem kell csalódnom és összejön, kb kilinccsel előre is lehet, persze nem A-ban 6.8 vagy 7.5 literrel 😉
Fornitore03-01-2023 23:55:25 // 28295
Ami késik nem m..🙂
RomeoOne03-01-2023 22:38:09 // 28294
Nincs mese, szervezni kell egy Giulia találkozót, vegyesen Veloce-kkal és Super-ekkel egy nagy parkolóban, ahol lehet forogni és végérvényesen eldönteni a kérdést :DDD
Piritu - 1.000.00003-01-2023 22:22:49 // 28293
Nekem még egyszer sem sikerült a Veloce-val eltolni a hátulját. A Superrel anno egy fél fánkot sikerült rajzolni :-)
G-MANN🍀03-01-2023 18:50:49 // 28292
Érdekes, nekem érzésre a Veloce sokkal jobban mókás és dobható a feneke, mint a Super, nálam a Supernél 2019' nagyon beavatkozott az elektronika, Q4 tovább engedi és utána jön a négykerék
Zselé03-01-2023 17:54:53 // 28291
… és Petivel is mióta tervezünk összefutni! :D
SD03-01-2023 16:27:52 // 28290
Annyira professzionálisan és folyékonyan gépelek telefonról, hogy összeérnek szavak, mondatok. Mondjuk visszaolvashatnám:P ;D
Zselé03-01-2023 15:10:49 // 28289
Ez a hobbim :D
Piritu - 1.000.00003-01-2023 14:18:06 // 28288
Te folyton piros Superekkel talizol? :-DD
Zselé03-01-2023 14:08:11 // 28287
Így van remek volt - annyi pontosítás, hogy a Tied van lentebb, a Veloce magasabb :)
SD03-01-2023 13:37:57 // 28286
Ma reggeli minitali a stilusosan “big-bráner villánál” vagy hogy hívják :D
Kölcsönösen megvizslattuk egymás autóját majd ment a sztorizás!
Szinte egy évtized után első alfa talim Alfával! :D
Nagyot lép a Veloce, nagyon fogja az utat indulásnál a négykerék!
És láthatóan lentebb van. super, kell a kormányváltó majd egyszer:D
És végre bizonyíthattam hogy egy sima befordulásnálmképes elindulni a segge:D
És szintén egyetértettünk ha a radarban lát valamit hiába nyomsz padlót, csak ha tiszta az út akkor teszi oda a tüzet azonnal;)
Érdekes tapasztalaz csere votl!
És szintén egyetértettünk hogy kincsek ezek az autók, mert ami szinházat csinálnak az valami frenetikus! Nem kell hozzá füstölő kerékkel körzőzni, az élmény így is 100%
BUÉK 2023
Kölcsönösen megvizslattuk egymás autóját majd ment a sztorizás!
Szinte egy évtized után első alfa talim Alfával! :D
Nagyot lép a Veloce, nagyon fogja az utat indulásnál a négykerék!
És láthatóan lentebb van. super, kell a kormányváltó majd egyszer:D
És végre bizonyíthattam hogy egy sima befordulásnálmképes elindulni a segge:D
És szintén egyetértettünk ha a radarban lát valamit hiába nyomsz padlót, csak ha tiszta az út akkor teszi oda a tüzet azonnal;)
Érdekes tapasztalaz csere votl!
És szintén egyetértettünk hogy kincsek ezek az autók, mert ami szinházat csinálnak az valami frenetikus! Nem kell hozzá füstölő kerékkel körzőzni, az élmény így is 100%
BUÉK 2023
RomeoOne03-01-2023 11:13:18 // 28285
Hát nem tudom. Ha tempomattal beállítva mész egy ugyanolyan szakaszt, akkor tényleg nem kéne nagy különbségnek lennie...
Viszont! Csak a sajátomról tudok nyilatkozni. Azt vettem észre, hogy ilyen teljesítménynél a fogyasztáson már meglátszik az is, hogy mennyi "perturbáció" van menet közben. Értem ez alatt, hogy visszafékezgetsz, újragyorsítasz vagy odalépesz, hogy ne menj percekig a belső sávban tempomattal, mert épp csak 1 km/h a különbség az előtted lévővel, stb.
Mondok konkrétabb példát. Az M6-on megyek sokat, ott ez elég jól megfigyelhető a relatíve gyérebb forgalom miatt. Úgy 160 szokott lenni általában az utazóm. De előfordul persze, hogy vissza kell lassítani, mert utolérek valakit, miközben kamiont előz. Vagy ahogy fentebb is írtam, az előttem lévő is majdnem ennyivel megy.
És ilyenkor kell egy 10-12 mp-es erősebb kigyorsítás (na jó, nem biztos, hogy kéne annyi, de ha már odalépek, akkor miért ne élvezném ki is tartanám ki egy kicsit? :DDD )
A BP-Paks szakasz az kb. 100 km és kis túlzással a fogyasztás alapján meg tudom számolni, hogy hányszor léptem neki oda. Simán van fél liter különbség, ha nem 3x, hanem mondjuk 5-6x gyorsítok vele.
Először nem is értettem, hogy mi ez a nagy ingadozás a fogyasztásban, azt hittem, hogy valami baja van. Aztán kis számolgatással kijött, hogy ez a normális. Meglepő volt, mert kisebb teljesítménynél nem okoz ez ekkora eltéréseket. Ez viszont brutálisan elkezdi leszívni a tankot, ha megsarkantyúzza az ember.
Sztem tuti, hogy egy Super-Veloce viszonylatban is érződik már ez a hatás, ez is rápakol néhány decit.
Viszont! Csak a sajátomról tudok nyilatkozni. Azt vettem észre, hogy ilyen teljesítménynél a fogyasztáson már meglátszik az is, hogy mennyi "perturbáció" van menet közben. Értem ez alatt, hogy visszafékezgetsz, újragyorsítasz vagy odalépesz, hogy ne menj percekig a belső sávban tempomattal, mert épp csak 1 km/h a különbség az előtted lévővel, stb.
Mondok konkrétabb példát. Az M6-on megyek sokat, ott ez elég jól megfigyelhető a relatíve gyérebb forgalom miatt. Úgy 160 szokott lenni általában az utazóm. De előfordul persze, hogy vissza kell lassítani, mert utolérek valakit, miközben kamiont előz. Vagy ahogy fentebb is írtam, az előttem lévő is majdnem ennyivel megy.
És ilyenkor kell egy 10-12 mp-es erősebb kigyorsítás (na jó, nem biztos, hogy kéne annyi, de ha már odalépek, akkor miért ne élvezném ki is tartanám ki egy kicsit? :DDD )
A BP-Paks szakasz az kb. 100 km és kis túlzással a fogyasztás alapján meg tudom számolni, hogy hányszor léptem neki oda. Simán van fél liter különbség, ha nem 3x, hanem mondjuk 5-6x gyorsítok vele.
Először nem is értettem, hogy mi ez a nagy ingadozás a fogyasztásban, azt hittem, hogy valami baja van. Aztán kis számolgatással kijött, hogy ez a normális. Meglepő volt, mert kisebb teljesítménynél nem okoz ez ekkora eltéréseket. Ez viszont brutálisan elkezdi leszívni a tankot, ha megsarkantyúzza az ember.
Sztem tuti, hogy egy Super-Veloce viszonylatban is érződik már ez a hatás, ez is rápakol néhány decit.
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2023 11:00:41 // 28284
125e-rel vettem. Limitált kiadás volt, csak FAM-os vezetők kapták ezt a verziót.
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2023 10:59:43 // 28283
Egyszer próbálj végig egy utat D-ben. Az N fenntartom hogy használhatatlan. N-ben hoztam haza az autót a szalonból, a 3-mason. Nem akartam autópályán bejáratni. És alacsony fordulaton kínlasztani sem, D-ben hajtani sem, erősen gyorsítani sem. No hát kb állandóan bele kellett váltanom, hogy finom gázpedálkezeléssel, normálisan hazahozzam.
A fogyasztás az reális, anno jópár éve amikor kérdezgettem, nekem többen 1l különbséget írtak (fl előtti Veloce vs Super). Emlékszem, hogy kb emiatt a Veloce nálam kiesett, mert nem futja meg egyben a szokásos körömet, ami engem rémesen idegesítene. A Super is éppenhogy megfutja egyébként, úgyhogy necces gól, de gól. Mire visszaérek Debrecenbe, már pánikolni szokott, hogy elfogyott a hatótáv.
A lóerő miatt nem hinném hogy nagy különbség van, hiszen ugyanaz a hardver. Általában ugyanaz a motor chipelve kevesebbet szokott enni, nem többet. Ez a hajtási veszteség plusz a tömeg.
A fogyasztás az reális, anno jópár éve amikor kérdezgettem, nekem többen 1l különbséget írtak (fl előtti Veloce vs Super). Emlékszem, hogy kb emiatt a Veloce nálam kiesett, mert nem futja meg egyben a szokásos körömet, ami engem rémesen idegesítene. A Super is éppenhogy megfutja egyébként, úgyhogy necces gól, de gól. Mire visszaérek Debrecenbe, már pánikolni szokott, hogy elfogyott a hatótáv.
A lóerő miatt nem hinném hogy nagy különbség van, hiszen ugyanaz a hardver. Általában ugyanaz a motor chipelve kevesebbet szokott enni, nem többet. Ez a hajtási veszteség plusz a tömeg.
Liquid03-01-2023 10:57:23 // 28282
Valószínűleg több összetevős :) összeszedték a végére, automata, nem Q4, meg lehet a km is. Neked mennyi volt benne? Bár az enyémben se volt sok.
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2023 10:49:17 // 28281
Akkor Zen tényleg nagyon más játékszer lehetett mint akár a manuál Q4. Az enyém pont ilyen csendes volt, nem volt igazán mechanikai zaj, sem rezonancia. Ha léptem neki, akkor persze meghangosodott, de igazából a motor szólt akkor is. Vezettem azóta egy korábbi évjáratú 2.4 automatát, azóta tudom, hogy Zen valamiért különleges jószág lehetett. Kb 2km-t kerültem egy hasonló 2.4 q-troniccal, és a végére döbbenten ültem benne. Hangos volt, és semennyire sem finom. Állóhelyben kicsit traktor és bizony érződött a kormányon a rezgés. Olyan régiesebb, finomítatlan, nyers (valóban) volt. És tényleg jobban érződött a gyorsulás, de összességében nekem elég negatív élmény volt. Szóval azóta értem, hogy én hiába magyaráztam az enyémről, az kb csak arra vonatkozott. Vagy a valós kevés km, vagy az utolsó évjáratra nagyon összeszedték azt az autót, nem tudom. Egy nagyon kifinomult 159-es volt. A Giulietta sokkal gyorsabbnak érződik, pedig elvileg nem az. Főleg országúton volt olyan, hogy nyomtad neki, és néztél, hogy jó, hol a 230(?) ló gyorsulása? Aztán utolérted a forgalmat, és rájöttél, hogy már megvót', valahogy jó lenne nem elütni egy egész autósort 190-nel XD
A Giulia szintén rejti a tempót, és autópályán legjobban. Nagy előny, hogy Zen megszokatta velem, már rutinból észnél vagyok :-))
A Giulia szintén rejti a tempót, és autópályán legjobban. Nagy előny, hogy Zen megszokatta velem, már rutinból észnél vagyok :-))
Liquid03-01-2023 10:20:58 // 28280
A 2.4 Q4-et csak azért hoztam fel, mert az nyers. Brutálisan indul meg, fejletépősen, pedig összességében gyengébb és lassúbb, ennyit jelent az állandó összkerék :)
Meg azért ott volt mechanikai zaj is, morgás is, kevésbé rejtette el a menést. A Stelvio még a TBI-hez képest is egy ZEN ahogy te mondanád :) Csak nyomod neki, és a sebességmérőből látod azt hogy gyorsan mész, illetve abból hogy milyen hamar elmarad mindenki a tükörben. Persze 170-190 körül azért megérkezik a szélzaj,...
Meg azért ott volt mechanikai zaj is, morgás is, kevésbé rejtette el a menést. A Stelvio még a TBI-hez képest is egy ZEN ahogy te mondanád :) Csak nyomod neki, és a sebességmérőből látod azt hogy gyorsan mész, illetve abból hogy milyen hamar elmarad mindenki a tükörben. Persze 170-190 körül azért megérkezik a szélzaj,...
Liquid03-01-2023 10:15:05 // 28279
Vesztesége biztosan van, mert lekapcsolt hajtással is forognak a féltengelyek meg a difi, pedig ez tudtommal nem állandó összkerekes mint pl. a 159.
A másik dolog meg az hogy nem 200 hanem 280 lovas, több ló, több abrak :)
A másik dolog meg az hogy nem 200 hanem 280 lovas, több ló, több abrak :)
Piritu - 1.000.00003-01-2023 09:23:22 // 28278
A gázpedált is átprogramozták, ami engem nagyon zavar. Sokkal jobban kell taposni és lomhábban is reagál.
pl. a Supernél nem éreztem hiányát a kapcsolófülnek mert N-ben is nagyon jól lehetett a gázpedállal irányítani a váltót. Itt kell, főleg a visszaváltásoknál.
Meg a motorféknél ami szinték gyengébb...
A nagy különbség utazáskor van, autóút/pálya tempomatnál.
Anno Velencéből 6,7-el fordultam meg, itt 7,5 alá levinni lehetetlen küldetés. Furcsa. Ennyi lenne a Q4 vesztesége?
pl. a Supernél nem éreztem hiányát a kapcsolófülnek mert N-ben is nagyon jól lehetett a gázpedállal irányítani a váltót. Itt kell, főleg a visszaváltásoknál.
Meg a motorféknél ami szinték gyengébb...
A nagy különbség utazáskor van, autóút/pálya tempomatnál.
Anno Velencéből 6,7-el fordultam meg, itt 7,5 alá levinni lehetetlen küldetés. Furcsa. Ennyi lenne a Q4 vesztesége?
RomeoOne03-01-2023 08:47:44 // 28277
Ebben semmi meglepő nincs, sztem.
Nagyobb teljesítményű autó. Ha érzésre ugyanúgy közlekedsz vele, mint a Superrel, akkor is dinamikusabban fogsz menni.
Arra gondolok, hogy ha gyorsítasz vele, akkor nagyjából megvan, hogy mekkorát billentesz a lábaddal a gázpedálon. Kicsit jobban megindul, mint a 200 lovas. De nem fogod keresni azt a pedálállást, hogy direkt pont úgy gyorsuljon. Érzésre nem is nagyon lehetne, hanem örül az ember, hogy na, milyen jól megy.
Ha padlózod, mert valamiért nagyon meg kell ugrani, akkor meg nem is kérdés, hogy több üzemanyagot benyel. Ehhez jön hozzá, hogy 100 kg-val nehezebb, tehát ha tényleg pont ugyanazt a dinamikát tudnád reprodukálni, mint a Superrel, akkor is többet kellene fogyasszon.
Nem tudom a szoftveres módosítás mennyit számít bele, lehet a 2020 előtti Veloce 8,14-et evett volna.
Nagyobb teljesítményű autó. Ha érzésre ugyanúgy közlekedsz vele, mint a Superrel, akkor is dinamikusabban fogsz menni.
Arra gondolok, hogy ha gyorsítasz vele, akkor nagyjából megvan, hogy mekkorát billentesz a lábaddal a gázpedálon. Kicsit jobban megindul, mint a 200 lovas. De nem fogod keresni azt a pedálállást, hogy direkt pont úgy gyorsuljon. Érzésre nem is nagyon lehetne, hanem örül az ember, hogy na, milyen jól megy.
Ha padlózod, mert valamiért nagyon meg kell ugrani, akkor meg nem is kérdés, hogy több üzemanyagot benyel. Ehhez jön hozzá, hogy 100 kg-val nehezebb, tehát ha tényleg pont ugyanazt a dinamikát tudnád reprodukálni, mint a Superrel, akkor is többet kellene fogyasszon.
Nem tudom a szoftveres módosítás mennyit számít bele, lehet a 2020 előtti Veloce 8,14-et evett volna.
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2023 23:58:44 // 28276
Nekem a 2.4-hez képest sokkal élénkebb a 200 lovas Giulia. Érezhetően gyorsabb. 170 fölött jön ki igazán, de jobban ugrik, jobban reagál, érződik hogy nincs akkora tömege.
A Super hendikeppje a mókája is. Nincs összkerék, nincs torque vectoring ami nem három betű, de keményen dolgozik azért hogy úton maradjon a vas. A Super egy szép Lada. Vagy legyen mondjuk hű utódja egy 105-ös Giuliának, mégis jobban hangzik, és a cél is ez lehetett :-) ESP nélkül annyira könnyű lenne eldobni, hogy őrület. Ahogy ficánkol, és ahogy kontrollálható az is őrület, de már tényleg a pulzusom sem rezzen ha elindul alattam. Tényleg nem célom keresztben menni vele, nem erre van, de igazából Giulia meg akarja. Pl életemben nem gondoltam, hogy valaha 80-nál kanyarban oda merek rúgni neki, kihozta belőlem. Ne kérje senki, hogy ismételjem meg 😂
A Super hendikeppje a mókája is. Nincs összkerék, nincs torque vectoring ami nem három betű, de keményen dolgozik azért hogy úton maradjon a vas. A Super egy szép Lada. Vagy legyen mondjuk hű utódja egy 105-ös Giuliának, mégis jobban hangzik, és a cél is ez lehetett :-) ESP nélkül annyira könnyű lenne eldobni, hogy őrület. Ahogy ficánkol, és ahogy kontrollálható az is őrület, de már tényleg a pulzusom sem rezzen ha elindul alattam. Tényleg nem célom keresztben menni vele, nem erre van, de igazából Giulia meg akarja. Pl életemben nem gondoltam, hogy valaha 80-nál kanyarban oda merek rúgni neki, kihozta belőlem. Ne kérje senki, hogy ismételjem meg 😂
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2023 23:21:25 // 28275
15 éve? Akkor jónak mondom 😂
Liquid02-01-2023 22:09:07 // 28274
tuti :)
pedig én igyekszem kihozni a maximumot mindenből :D
pedig én igyekszem kihozni a maximumot mindenből :D
Piritu - 1.000.00002-01-2023 21:49:06 // 28273
áááá, az csak a nagyobb légellenállás miatt lesz :-D
Piritu - 1.000.00002-01-2023 21:43:14 // 28272
"Összkerékkel más ám a leányzó fekvése..."
Durva a Veloce a Super után. A hátsókerekes még a száraz úton is egy jó ízű gyorsítás során is jelzi hogy "valami történik". A Q4 nem, ha kell kapcsolja az elsőkereket és megy. Piszkosul elrejti a dinamikát és - ahogy mondod - ha egyszer tényleg sok lesz akkor majd tuti kellenek a hárombetűsök.
Durva a Veloce a Super után. A hátsókerekes még a száraz úton is egy jó ízű gyorsítás során is jelzi hogy "valami történik". A Q4 nem, ha kell kapcsolja az elsőkereket és megy. Piszkosul elrejti a dinamikát és - ahogy mondod - ha egyszer tényleg sok lesz akkor majd tuti kellenek a hárombetűsök.
Liquid02-01-2023 21:41:16 // 28271
a 8.04 azért nem rossz, nálam 12-13 között van
Piritu - 1.000.00002-01-2023 21:36:07 // 28270
Super vs. Veloce
A tavalyi évet 3.768 km-el zártuk.
Statisztikailag 8,04 literes fogyasztással, szemben a Super 7,41-ével.
A felhasználói profilom nem nagyon változott, úgyhogy ez eddig bő 6 deci többlet.
Ennyit ér az a sok sz@rság amit a fogyasztáscsökkentés címszó alatt elkövettek szoftveresen 2019-óta...
Mondjuk az a plusz 100 kiló se az emissziócsökkentés irányába hat :-)
A tavalyi évet 3.768 km-el zártuk.
Statisztikailag 8,04 literes fogyasztással, szemben a Super 7,41-ével.
A felhasználói profilom nem nagyon változott, úgyhogy ez eddig bő 6 deci többlet.
Ennyit ér az a sok sz@rság amit a fogyasztáscsökkentés címszó alatt elkövettek szoftveresen 2019-óta...
Mondjuk az a plusz 100 kiló se az emissziócsökkentés irányába hat :-)
Liquid02-01-2023 21:34:42 // 28269
Összkerékkel más ám a leányzó fekvése, a tisztán hátsókerekes 3betűsök nélkül (a Q is ilyen racséban) azért igényli a tudást. Az összkerekessel messzebb van a határ. Őszintén féltem attól, hogy egyszer sok lesz, viszont akkor nagy sok :) Mivel elképesztően hülyebiztos volt (a Stelvio is az, csak ezzel még nincs annyi tapasztalatom). Egyszer volt szerencsére télen, kis sebességnél egy eset amikor meg kellett volna állni és kattogó ABS-sel csúsztam a kocsisor felé, ami szerencsére elindult közben. Mert ugye a Q4 hóban jégen is megindul, meg kanyarodik is, de fékezésnél kijön a fizika :)
Viszont az elektronikáknak hála lehet olyan veszett géppel is ésszel járni mint a tiéd.
Igen én is arra az első gen. Viper-re gondoltam.
Nagyon várom hogy legyen valami csúszós út, kíváncsi vagyok milyen a Stelvio, hogy viselkedik, mert ez azért más rendszer, mint ami a 159 alatt van.
Viszont az elektronikáknak hála lehet olyan veszett géppel is ésszel járni mint a tiéd.
Igen én is arra az első gen. Viper-re gondoltam.
Nagyon várom hogy legyen valami csúszós út, kíváncsi vagyok milyen a Stelvio, hogy viselkedik, mert ez azért más rendszer, mint ami a 159 alatt van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
368
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?