Forum >> Giulia

Liquid10-01-2023 20:29:04 // 28467
Ez nem újkeletű dolog, már a 159-nél és Giuliettánál is így volt, minden második olajcserénél.
G-MANN🍀10-01-2023 19:30:05 // 28466

Igen, 30 az előírás
G-MANN🍀10-01-2023 19:01:11 // 28465
Légszűrő nem 30-nál?, bár nálam 15önként szoktam
Kócosw10-01-2023 17:18:51 // 28464
mindegy is egyik sincs nekem otthon uh .. 😁
Halesz10-01-2023 15:53:22 // 28463
Közben megnéztem, nem, itt a hátsó ülést kellett kivenni, szóval ez az, ami hátul van :)
Halesz10-01-2023 15:48:38 // 28462
Nálam az úgy van, hogy minden új autóm első hetében lesz egy szélvédőjavításom, aztán több nem...

A Giulia is kapott, a Jeep is, és előtte a fehér GT, és az átvétel utáni napokban történt mind :))))
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 14:57:18 // 28461
Köszi, szép lista, de nem vészes dolgok alapvetően. A multiair modul az egyetlen komoly fenyegetés ezek szerint, a többi az apróság. Gondolom a ledet is javítják, ha nem garis az ügy.
A nagynyomásút azért kérdeztem, mert az enyémben ad egy fura zizegő hangot amikor lassan gurulok. Megállapították, hogy az adja, miközben működésileg semmi baja. Az 5 év letelte előtt azért szeretném cseréltetni, kérdés mekkora bontás. Giuliaforums-on egy helyen azt írták hogy első futómű le, motor/váltó ki, csak úgy cserélhető. Az kicsit ijesztő belenyúlás lenne..
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 14:49:18 // 28460
A Giuliettánál most hogy bejelzett, megnéztem a betéteket. 2011-esek, eredetiek lennének? 86e km-nél :-)) És még csak hátul cserés, mondjuk ott tárcsával együtt ahogy néztem. Elöl még akár egy év bennük van. Ennyit számít, hogy könnyű autó, viszonylag nagy fékkel. A jó minőséget nem először érem tetten. Tavaly cseréltem a 2011-es eredeti akkumulátorát is, ami egész extrém.
Ha "csak" ezt a szintet a Giulia is hozza, nem lesz sok baj vele :-)
RomeoOne10-01-2023 14:21:00 // 28459
Itt van pl. ez is. Elsőre Lipari-nak tűnhet, de valójában Monte Carlo kék. Képek nem megbízhatók ilyen szempontból. Ezért volt nekem is lutri a ződet megrendelni képről, de hát úgy voltam vele, annyira csak nem lesz majd sz@r élőben :DDD

RomeoOne10-01-2023 14:10:24 // 28458
Ez sima vezúv szürke (scusi, Grigio Vesuvio).
Legfeljebb a vöröses derengés miatt tűnhet másnak, meg hát kamera minőség, beállítások, stb.
Zselé10-01-2023 13:45:05 // 28456
Nálam arany életük van a fékeknek. A kilométer nagy része autópálya.

A 159-esben (igaz, az manuális váltós volt) elmentem egy garnitúra betéttel 90 ezret legutóbb :))) Igaz, annál mindig egyszerre, pár nap eltéréssel fogyott el az első és a hátsó betét. Azt mindig egyszerre cseréltük.
Zselé10-01-2023 13:39:02 // 28455
A szélvédő kavicsfelverődésre való hajlama (nekem 3 szélvédőjavítás 1 év alatt, ez már típushiba...) XDDD
Halesz10-01-2023 13:32:48 // 28454
ezzel most megfogtál, igen, asszem a nagynyomásút.

Egyéb típushibák:

- fényszórómosó csöve megadja magát
- hátsó féklámpa kábelét kidörzsöli a csomagtartó teleszkópja
- első fényszórókban a ledes izzók zárlatosak lesznek
- DNA-kapcsoló
- multiair modul / trafók

És ugye a cicergő ventillátor és a repedező kijelző (ezeket írtam is, hogy voltak).

Biztos van még, most hirtelen ezek jutottak eszembe.
Lev10-01-2023 12:32:38 // 28453
Amit elég sok embertől hallottam és tapasztaltam is, az a cicergő ventilátor és a DNA-kspcsoló meghibásodása (azt hiszem ezen javítottak 2020-tól) mind a kettőt orvosolták Budaörsön, szó nélkül
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 12:27:14 // 28452
Ez szerintem reális így, autumataváltós autónál az első betét szokott hamarabb kopni. Kivéve, ha sokat üzemes az esp hátul :-))
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 12:25:53 // 28451
Nekem pont nem fekszik ez az elegánskodás, nem igazán a stílusom, de a múltkor is éreztem, hogy annyira nem örülnek neki ha bemegyek a szerelőálláshoz megnézni, hogy mi történik. Én ahhoz vagyok szokva, hogy ha kell, segítek XD Ha van olyan szerelő akivel ezt le lehet dumálni, annak csak örülnék..
Lev10-01-2023 12:25:02 // 28450
A saját pédámat tudom mondani, hátha segítség: mind a két alkalommal az autó jelzésére mentem szervizbe, megnéztem a lecserélt betéteket, mind a két cserét indokoltnak tartottam,de ahogy írtad is, más a használat mértéke és helye, én nem sorolnám a típushibák közé a fékek gyors kopását, sok tényező befolyásolja ezt.
Lev10-01-2023 12:16:02 // 28449
Nálam így volt:
-30.000 km: első betétek
-58.000 km: összes betét, első tárcsák
zgi52110-01-2023 12:06:26 // 28448
sztem jó szerelő kérdése az egész. ha megtaláltad egyeztetni tudod vele, mit mikor.
tudom elegáns odaadni a munkafelvevőnek a kulcsot, de hasznosabb a szerelővel egyeztetni. igen baromi nehéz ilyen -márkaszervizes- helyet és szerelőt találni, de érdemes ebbe energiát (+némi borravalót) fektetni..
zgi52110-01-2023 12:02:07 // 28447
igen, dízelre! :)
Zselé10-01-2023 11:48:43 // 28446
szerintem a kolléga a dieselre gondolt vezérlésnél...
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 11:38:07 // 28445
Én azon dobtam egy hátast, hogy légszűrőt nem cserélnek olajcserénként? 45e-nként van előírva. Ez komoly? :-O Kicsit én is várom, hogy szabaduljak a márkaszerviz kényszertől, szeretném a saját ütemezésemben csinálni a dolgokat. Légszűrőt pl biztosan cseréltem volna, és pollenszűrőt is. Nem tartom különösebben komoly éves szerviznek azt, hogy 130-ér' ledobják az olajat belőle, és kb ennyi. Most akkor légszűrőt cserélhetek magamnak? XDD Ez így egy nettó baromság.. És egy multiair motorban nem 60e-nél fogok gyertyát sem cserélni.
A vezérlést meg nem is értem. Ez egy láncos motor, előírása konkrétan nincs is a manualban. A meghajtó szíj csere van a kézikönyvben max 120e km-nél. Vagyis már garin kívül történik jó eséllyel, és nem egy nagy wasist.. Van egy főtengely szíjtárcsa, amiről a motor egyik oldalán a klímát, a másikon a generátort hajtja. Ergo semmi tragédia nem tud történni még ha valaki olya' hanyag hogy szarik rája. Ezer százalék hogy nem cseréltetném márkaszervizzel egy fél lakás áráért XDD
Ha a láncot kell cserélni, azt meg pláne de nagyon nem...
Zselé10-01-2023 11:17:21 // 28444
Oh, ez esetben valóban félre értettelek, elnézést! :)
zgi52110-01-2023 11:07:08 // 28443
ejjh! félreértettél :( :(
a példákat ok-okozatra hoztam nem keverném egymás között..

fékbetét -> fékrendszer (és nem MA modul :))
olajcsere -> MA modul

én kérek elnézést! :)

nos akkor dobsz majd hátast, mikor a vezérléscsere árát meghallod (+ha éves revízióval egybeesik), főleg egy veloce kivitelnél ahol az elejét bontani is kell.
Zselé10-01-2023 10:56:31 // 28442
Szerintem értem, de nem fogadom el...

Ha a fékrendszernek problémája adódik egy ilyen beavatkozás után, természetesen az az én - illetve a javítást végző szerviz - kockázata. Ennek van alapja, hogy nem fogadják el a garanciát.

De ha nekem megmakkan a motor, vagy az MA modul - majd azzal utasítják el, hogy hát nem garanciális, mert máshol cseréltél fékbetétet, azt nagyon kiröhögöm és addig megyek, amíg be nem zár a bolt..

Ez körülbelül egy olyan dolog, mintha azért utasítanák el, mert nem náluk gumiztattam télen-nyáron.

A másik oldalról: 5 évet simán ki lehet bírni, ha az annyit jelent, hogy 5x elviszed az éves olajcserére. Nekem még nincs egy éves, picit más a használat mértéke. Nem halok bele, ha 150-180 ezret fizetek egy fékbetét cserére - de nekem a gari nem is fog 5 évig tartani, csak olyan 2,5-3 évig a km miatt..

Ez azt jelenti, hogy ez idő alatt 6x megyek olajcserére, és 2x biztosan fékbetét (második alkalommal tárcsa) cserére is. Ez a teljes becsült szerviz költség olyan 1,5 millió szerintem a 3 évre vetítve - csak a kötelező és kopó alkatrészekre.

Nem döntöttem még el, mi lesz ha elkopik a betét - de nevetségesnek tartom, hogy egy fékbetét csere munkadíja alsó hangon 110 ezer Ft (ha listaáron vesznek betétet...). Mint ahogy az olajcsere is nevetséges, 1,5 órás normaidővel és 900 Ft segédanyaggal... 900 Ft-nyit kopott a tizeskulcs gondolom az én autómon...

Tudom, egy csomó nemzetiségi jelzővel vagyok illethető egy ilyen kategóriás autóval a 900 Ft-os tételen való fennakadásom miatt. De az a hitvallásom, hogy az a csóró, aki nem hajol le egy 5 forintosért. Nameg, hogy nem úr, aki nem herdál... :DDD

Szép napot! ;)
zgi52110-01-2023 10:32:56 // 28441
sztem nem érted :(
ha garancia idő alatt bárhol máshol foglalkoznak az autóval, ami nem márkaszerviz
visszaüthet.. ez a Te kockázatod, tudom sokan otthon cserélgetnek egyszerűbb dolgokat.

igen, egy fékbetét cseréje sem olyan egyszerű már, ahogy olvasgatom. ha vmi gond adódik pl a brake by wire rendszerrel és látják, hogy nem általuk cserélt van benne (mert ugye annak nyoma van a szervizkönyvben és szerviz számlákon) nem fognak átsiklani a kérdésen.

sztem ezt az 5 évet ki lehet bírni, utána pedig a szavatosságban lehet nyerőbb.
Zselé10-01-2023 10:20:29 // 28440
Az olajcserét még meg is értem - honnan tudja, hova vitted, mit rakattál bele?

De egy MA modul hibába belekeverni a fékbetét cserét... az szerintem igen kevés kihívást tartalmazó fogyasztóvédelmi per lenne :)
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 10:07:51 // 28439
Az első szériáknál úgy rémlik, hogy valóban gyorsan koptak a tárcsák is, főleg hátul. Volt ez téma, aztán elült a dolog, később nem jött fel újra a probléma.
Egyébként úgy tudom, hogy szoftver sem kell a fékbetét cseréhez, mert menüből szerviz állásba lehet tenni. Valahol olvastam..
Magam részéről én kerékcserekor mindkét autón körbenézem a tárcsákat, betéteket magamnak. A Giuliettán pl bejelzett a fékbetét csere lámpa, és azóta is minden nap jelez, és még bőven van anyag a fékbetéten. Nem mondom hogy sok, de pár ezret elmegy, nyugodtan elő lehet készülni alkatrésszel, szerviz időpontal, lehetőleg tavaszi szünetet megcélozva :-)
Nyáron a szervizen a szerelőm átnézte, ő egy szezont adott még neki akkor, szerintem kb igaza is lesz.
zgi52110-01-2023 09:59:54 // 28438
addig mondják ezt, hogy nem garanciavesztő ameddig nincs bibid.
elvileg olajcserére is viheted bárhova..(ha -ha :-)) aztán ha garis hibád lesz pl. MA, azonnal mutogatnak majd arra, hogy volt köztes nem márkaszervizes revizíód és taka. ne legyünk naivak. :) sztem a huligánkodás miatt inkább a hátsó kopik el hamarabb, azt sasold meg jobban.
Zselé10-01-2023 09:51:58 // 28437
Azért ez a gyors fék kopás sánta nekem egy picit...

Jelzett az autó, hogy cserélni kell - vagy mondták a szervízbe? :D

Nekem most 35000 van benne. 29 ezernél voltam a 30k olajcserén, és akkor mondták, hogy az első betétek nagyon jól bírták - de már csak 5-10 ezer van bennük. Az autó még nem jelzett.

Mivel olyan árat mondtak, hogy fejre álltam (a munkadíjon), kiderült, hogy nem garanciavesztő tényező ha nem márkaszervíz cseréli a betétet.

Beszéltem egy - Alfa csoportokban ajánlott, hozzám közel található - sráccal, akinek van szoftvere, QV Giukat meg Stelviókat szerel és sokáig márkaszervízben dolgozott.

Ott kezdődött a beszélgetés, hogy "Dehát ezt még nem kell cserélni, ezek a betétek jó 40%-osak..."

:D
SD10-01-2023 09:08:34 // 28436
Én is ezt mondom:)

Igen a multiair ha használják a lovakat és kapja az olaj cserét talán jobban bírja, a jelen feltevés ez.

Én attól vagyok ki hogy mindenki rakja a facebook csoportokban a sírós fejet, hogy már el is romlott a giuliája és a 80-90% akku:D
WarbiRunner (Gyuri)10-01-2023 08:57:26 // 28435
Zsolti, a nagynyomású üzemanyag szivattyút kellett cserélni?

A te példádat emlegettem öcsémnek 😄 De mik azok a típushibák amik másoknál előjönnek? A fék gyors kopását tudom, van akinél 30e és minden csere. 100e fölött a multiair hiba esélye nő meg.De van más?
Halesz10-01-2023 07:15:42 // 28434
Amúgy tesztautót szerintem szabad venni.

De :) Itt az én példám, tökéletes példány. Persze én is féltem tőle, de eddig bizonyított. Gyakorlatilag egyetlen komolyabb típushiba nem jött elő rajta 94 ezer km alatt, ami másoknál már rég. Ok, a kijelző a kezdődő repedések miatt cserélve lett (kinek nem?), és egy ventillátor is, mert zavart, hogy halkan cicereg. Volt még egy üzemanyag-szivattyú csere is, ami miatt nehezen indult és erőtlen volt - ez a két utóbbi már a gari után.

Persze, aztán lehet, hogy majd 100 felett csőstül jön minden, de majd meglátjuk... Multiairtől én is fosok, de ahogy látom, az nem amiatt romlik el, mert tesztuató volt valami... :)
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 22:20:13 // 28433
Igen, nagy favorit nekem is. Úgy emlékszem, hogy 2019-ben vezették ki, a Viscontit meg akkor hozták be. Komolyan már én várom hogy lássam élőben 😄
RomeoOne09-01-2023 22:20:06 // 28432
Mer csipás volt a szemed, koma :DDD
Kócosw09-01-2023 21:36:22 // 28431
Lehet csak magyarban nem lehetett lattam Q n is.
RomeoOne09-01-2023 21:21:10 // 28430
Uhh, az de egy gyönyörű szín... Nem is értem miért szüntették meg, talán a legjobb és legegyedibb színe volt a Giuliának. Kár, hogy Q-ra sosem lehetett kérni.

Nemrég egy ismerősöm mondta, hogy látott egy Giuliát, valami gyönyörű színe volt, szürkéskék, de ha rásütött a nap, akkor aranybarna... Hát igen, egyből tudtam miről van szó.
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 18:56:48 // 28429
Grigio Lipari :-)
SD09-01-2023 18:38:23 // 28428
Még egy nagyon fontos kérdés:)
Milyen színü?:)))
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 17:44:34 // 28427
No jó, akkor megszavaztátok ;-)
G-MANN🍀09-01-2023 17:25:46 // 28426
Jó néhány 4C, amit ismerek 2016, 17-es gyártás, 2019 eladás/forgalomba helyezés, mindegyik fut most is. Kevés km, éves szerviz 🙂
SD09-01-2023 16:28:37 // 28425
A tultárolás legrosszabb esetben egy udvaron áldogálást jelent.
Esetemben egy sötét és fix klímás pakoló volt fél évig:)))

Ilyet veterán autók kapnak és 30 éveket kibírnak:)

A kereskedés mint árucikket tárolta szóval az nem gond:)
az hogy a 30k alatt mit kapott, hát be van járatva ennyi..
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 14:41:58 // 28424
Köszi! A bérautó a sor végén van, pár autós kollekció már összejött. A gumi nem 2016-os rajta, hanem 2018-as Sottozero téli, jó sok mintával, gumi gondja biztos nincs. Nyári gumija nincs, lehet hogy ezért? Ki tudja. Az tuti, hogy a használt sosem lesz új, de nem is kerül annyiba. Az megnyugtató, ha nem olyan nagy ügy a túltárolás. Szerintem amik most a lista elején vannak 2-3 autó azokkal nagyon nem lehet melléfogni. Remélem...:-)))
Piritu - 1.000.00009-01-2023 14:16:39 // 28423
Inkább bevállalnám mint a bérkocsit.

Az egyik OFF-om is sokat állt a kereskedésben a vétel előtt, annak a gumijai lettek az álldogálástól "laposak", ütöttek. Viszont ha már 23ezret mentek vele akkor ennek elő kellett jönnie.
A Spiderem is életének első éveit egy szalonban töltötte. Eddig semmi következményét se tapasztaltam.

Igazából meg kell nézni hogy az éves karbantartások mit írtak volna elő és azokat bepótolni.
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 14:14:31 // 28422
Túltárolt. 2016.10. hó és 2019.10 hó közt 0km volt benne. Utána ment ki lízingre, és újabb 3 év alatt 23e került bele. Lejárt a lízing, és jó az ára, normális a felszereltsége és a 3 év, 23e km alatt 4 pecsét van a szervizkönyvben, tehát szervizelt példány.
Olyan Giuliákat kibányászunk a net bugyraiból, hogy ihaj XDD Ha valaki szeretne ilyet, nyitok egy autófelkutató ügynökséget XD
SD09-01-2023 13:43:46 // 28421
Na lájk, akkor én is kipróbálom majd:)
SD09-01-2023 13:42:57 // 28420
Most akkor túltárolt vagy teszt autó?

Az enyém túltárolt volt, de abban 10km volt:)

Amúgy tesztautót szerintem szabad venni.
WarbiRunner (Gyuri)09-01-2023 13:28:57 // 28419
Jövök megint keresztkérdéssel. Túltárolt autóról mik a vélemények? 2016.10 havi, amit 2019-ben helyeztek forgalomba. És azóta ment 23e-t, ennyi van benne most. Szabad ilyennel foglalkozni? A szíjak ellenőrzése/cseréje alap, ezen túl van rizikója?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.