Forum >> Giulia

TtK15-08-2023 20:44:25 // 31704
Az AA wireless az valami utólagos cucc, mert a gyári fejegységnek kell a kábeles csatlakozás
SD15-08-2023 20:34:46 // 31703
valamit vartyogott hogy updatelni kell és updatelt is az autón aztán szarakodott, azóta inkább nem használom.. az zapple az nem akart frissíteni az autón.. csak megy:D

az lehet amit mondasz a frimware?
RomeoOne15-08-2023 20:12:46 // 31702
Én sem vágom mire gondolt. Az AA wireless firmware-ét kellett egyszer frissíteni telóról, de nem az androidauto-t a kocsin.
TtK15-08-2023 20:04:52 // 31701
a telefon akar frissítgetni meg tölteni az autó computerére

Hogy micsinálni? Nekem sose volt ilyen, pedig elég gyakran megy az AA..
SD15-08-2023 19:27:44 // 31700
A Waze amúgy szintén Google tulajdon, de nekem is azért nem jön be mert 1 perc előnyért olyan rizikós helyekre visz ami szerintem nem ér meg még 10 percet sem.. Mellékutcák.. stb.

A Google fejlődését már jobban nyomon követtem onnan, hogy útvonal tervezés sem volt, mára meg már túl van bonyolítva ezzel a spórolok neked GAS-t meg ilyen hülyeségek.. Ott a busz spórol 100% Gas-t, ha arra vágyok.. :D

Android auto, nekem úgy emlékszem kihasználta az egész képernyőt az elején kipróbáltam, de nekem a szifonos tükrözés jobban bejött, ott is van amúgy osztot képernyő amikor a zenét is mutatja.. Meg a szifon képének le van kerekítve a sarka ez nagyon fontos:D:D:D

Nekem nem volt túl bizalom gerjesztő hogy a telefon akar frissítgetni meg tölteni az autó computerére, egyszer le is fagyott utána.. szóval az androidot azóta távoltartom tőle..

Pedig gondolom rajta is az fut:D De jobb ha kicsit kevesebbet beszélgetnek, így van esély hogy működik is:D
zgi52115-08-2023 16:39:39 // 31699
Mivel nem tudtam az egész ostoba koncepcióról, mert ugye *kedves* Pappas nem említette anno. Egyik októberben vettem észre, hogy márciusban lejárt már a hozzáférés.. Ráadásul, mintha a gyártástól és/vagy az első üzembehelyezéstől ketyegne, főleg kellemetlen ha közben ki is vonták forgalomból *szokásukhoz híven*eladás előtt. köszi

Azóta csak a csodát várjuk, amit Neked sikerült kiharcolni. Bár ez a fajta opció annyira nem optimális.
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2023 15:19:39 // 31698
Sejtem :-) A Giulia sorsa sem fix nálam sem. Megtartanám örökre, mert pont jó nekem így ahogy van. Viszont nem biztos hogy értelmes döntés hosszú távon fenntartani. Van esélye hogy nem nálam lesz OT-s :-) Annak is van esélye, hogy az utódja öregebb lesz. De ez még messze van..
Liquid15-08-2023 15:01:02 // 31697
így van, bőven elég egy olyan interface ahol a telefon képe és hangja kijön, semmi egyéb nem kell, így nincs ami elavuljon. A tekerővel pötyögős navi már 2005-ben is elavult volt, hiszen ott volt az iGO érintőképernyős kütyün.
quash15-08-2023 13:49:08 // 31696
Mondjuk amit Alfa az elején infotainment rendszer néven csinált Giu-ban, na az is egy érdekes "koncepció" volt.
U.a. kijelző két méretben? És u.a. az óracsoportban is?
1xüen ennek mi értelme volt, mit sporóltak vele?

Én telefont csak spotify miatt dugom rá, gyári navi trafikat szépen mutatja, jól átlátható, waze-tól meg néha a falnak tudok menni.

Ja és persze a legnagyobb okosság, a 2020 előtti Giu-kban az Android Auto támogatás!
A kijelző 2/3-án megjelenő cucc, miközben Carplay-nél tudja a teljes kijelzőt használni.
Az asszony savaz is vele, hogy hehe, iphone-al jó! :D
Ha jól tudom ezt a problémát 2020-tól megoldották.
quash15-08-2023 13:41:51 // 31695
Nem is az expired a probléma szerintem!
Hanem az, hogy a támogatott időszakban számodra elérhető térképeket sem tudod utána letölteni!
Nekem pl. majd valamikor 2026 vége felé jár le az újabb 3 év, de ha lejárat előtt pl. 1 nappal nem töltöm le az utolsó, aktuálisat, akkor lejárat után 1 órával már semmit nem tudok letölteni ...
+ha már fizetek érte, akkor jöhetne valami értesítés ha új térkép van, vagy ha lejár a támogatás, etc ..., de ilyen feature-k sincsenek.

Amúgy Toyota példánál maradva, van egy 2015-ös Aurisunk is, abban "Toyota Touch 2" néven futó rendszer van, amiben nincsen navigáció.
Egy plusz modul beépítésével lesz Navi, és akár Android auto/Carplay is, ~100-150e HUF.
Jól hangzik? Ja csak éppen a kijelzőn ami benne van, ha csak egy picit rásüt a nap már semmit nem lehet látni! Innentől nem tudom mivel lennék vele előrébb ... :D
zgi52115-08-2023 12:12:07 // 31694
Megmondom őszíntén, nem nagyon értem ezt a fajta unsupport hozzáállást az Alfa, v. bármelyik gyártó részéről.

Évekkel ezeleőtt megvásároltm az iGO applikációt (IOS platform) kb. 100€ volt nagyságrendileg. Megelégedéssel használom, oszthatom a családdal 3-4 felé.
INGYEN érkeznek a térképfrissítések minden készülékre!!

Az auto vásárlásakor kifizettem a navigáció és térkép felárat, miért kell a frissítésért fizetni? És miért csak 3 évig érvényes, miért nem 5. pl? Persze ez is csak akkor derül(t) ki, ha a Mopar oldalra belépsz és kedves "expired" üzenet fogad.

Röhej. :(
RomeoOne15-08-2023 10:53:47 // 31693
Te is tudod, hogy miért. Mert az autók is abba az irányba tartanak, mint a kütyük. Nem tartós használati eszközök, hanem le kell cserélni 3 évente. Megvenni sem érdemes lassan, csak bérelni, lízingelni, aztán leadni, mikor lejár.
Ez a tervezési filozófia is mögöttük, szóval hiába akarnád te másképp, azt csak olyan kínok árán tudod kivitelezni, amit nem biztos, hogy lesz kedved bevállalni.
Még a szakszervizek sem kompetensek sokszor abban, hogy hogyan is kellene javítani az autót, ha valami baja lesz. Pont tegnap olvastam ezt a 2 thread-et, de folyamatosan ilyeneket találni:

thread1

thread2
SD15-08-2023 10:37:51 // 31692
Azért erőszakolják ezt az auto navit mert millió forintokat lehetett anno elkérni ilyen kütyükért most meg ha nincs benne lehurrogják. Aztán legtöbben persze hogy a telefont használják..

Légzsák is van benne, mennyi, aztán remélhetőleg azt sem használjukj soha:D
Sokan a hátsó ülést sem:D

Pedig tényleg jó a Giulia beépített navija amúgy, de valahogy a telefon kézreesik, úgy is töltöm akkor meg mutassa is.
WarbiRunner (Gyuri)15-08-2023 10:33:02 // 31691
Én épp ezért tartom fura ötletnek az autó és a kütyü technológia összeboronálását. Ezek a technológiák 3 év élettartamúak, aztán elavulnak. Egy autó műszaki tartalmának ennél sokkal tovább életképesnek kéne maradni. Lesznek itt még gondok a térkép frissítéseken túl is. A telefon tükrözés egy jó kompromisszum, itt is a telefon fejlődik gyorsabban, kérdés, hogy majd egy 10+ éves Giulia az akkori telefonokkal a semmin kívül mit kezd XD
SD15-08-2023 08:05:07 // 31690
Felvételiztem az Nng-hez mikor ehez kerestek embert, hogy majd nagy autógyárakkal leszerződnek.:D
Külön fűszer hogy a mintafájl amit kaptam hogy rajzoljak bele, egy képkeret kivágás visszavonása után (crop) kiderült egy böngészőből lett kimentve, ès nyitva volt még a képen 3-4 pornó oldal tab:D
Azt nem tudom hogy úgy küldtem-e vissza a próbamunkát hogy bennehagytam-e:D
De jót röhögtem rajta:D
Liquid14-08-2023 21:23:31 // 31689
Értemén hogy drága a fejlesztés, bár annyira biztosan nem...
DE melyik a jobb?
1) 3 év 70e -> kell a kutyának
2) egyszer frissítés 3e és megveszik 100-an, mert annyit még megér
Ha arra játszanak, hogy hogy nehogy megrendelje valaki, akkor mért nem mondják, hogy srácok ennyi volt, nem csináljuk.
Amúgy is egy egy kalap szar az összes navi ami még nem érintős mert próbálj beírni egy hosszabb címet :) Igazából értelmetlen az egész, egy dolognak van értelme, a telefontükrözésnek.
quash14-08-2023 21:10:13 // 31688
Ez egy érdekes terület, pl. Toyota és IGO-t fejlesztő NNG valamikor 2012(?) környékén csinált egy olyat hogy egy IGO variáns kerül Toyotákba.
NNG-nek ez jó üzlet volt akkor, de úgy állapodtak meg hogy folyamatosan adják a térképeket ezekhez a navikhoz!
Most már persze szívás egy közel 10 éves platformra térképet adni, le kell butítani, át kell alakítani, életben kell tartani.
Ügyfélnek jó, NNG-nek már annyira nem.

Giulia előtt 159 volt, ha jól rémlik arra talán 2017 körüli volt az utolsó térkép, ami még elérhető volt.
Ja megnéztem közben, 2017, és még most is 179€ kérnek az egyszeri frissítésért.
159-nek is jó volt a navija (faceliftes), csak már nem jött rá térkép.

Giuila-ban TomTom-van, vajon ha leáll Giu gyártása, meddig lesz még térkép?
quash14-08-2023 21:04:16 // 31687
Csak ők voltak vele hajlandóak foglalkozni.

Jelenleg arra várok hogy a másfél hónapja utalt (előlegszámla) térképvásárlásról számlát kapjak! (céges vásárlás)
Állítólag az importőrtől nem kapnak számlát, ezért nem tudják kiszámlázni.
De legalább a frissítés megy a fizetéstől :D

Ez az egész Alfa support valahogy olyan nagyon olaszos, de nem csak náluk, hanem nálunk is.
zgi52114-08-2023 19:11:18 // 31686
Egyebirant ezt az opciot csak a Szabo biztositja ezek szerint?😮
SD14-08-2023 17:11:38 // 31685
pedig összeadva még "ocsóbb" is mint a mazdás:)
Liquid14-08-2023 16:15:05 // 31684
Mazdáéknál 3 év után a TOMTOM évente 100EUR, ez pár éves info.
Sose fogom megérteni, miért nem lehet olyat hogy egy frissítést vesz az ember valami nem drámai összegért. Sokan élnének vele. Mert azért a 70k-nál már simán mondja az ember hogy rakjátok fel magatoknak, inkább használom a wazét. (Apósom is pl.)
quash14-08-2023 15:36:46 // 31683
Igen, de ez máshol is így van!
Van pl. családban egy Auris is, annál is 3 évre lehet venni licencet.
SD14-08-2023 13:20:04 // 31682
Tehát akkor 3 éven belül ingyenes a frissítés, utána meg a 70k újabb 3 év?
SD14-08-2023 12:43:05 // 31681
És jó élmény volt hogy abszolút nem fáradt a technika, sőtt inkább egyre jobban összeállt.
Egyszer nem volt az az érzésen hogy ki akar törni az autó, mint egy kezesbárány, mutadod merre kell menni és arra megy:D Közben megvan a hátsókerekes élmény, marhára dolgozik a futómű, talán egész nap egyszer indult meg 4kerékkel kifele íven de ott nagyon rossz és poros volt a burkolat, meg azér jóval alá fékeztem mindig mint amit max abban a kanyarban el lehetne vállani ha biztosan tudod hogy nem jön szembe semmi, de jött:D
Szóval egy plusz tankolás kellet egerben:D
quash14-08-2023 12:10:10 // 31680
Tudok pontos infót adni, valószínűleg itthon én voltam az egyetlen aki ennek utána járt! :D

Térképet itt tudsz letölteni:
https://maps.mopar.eu

VIN-el regisztrálód az autót, ha nincsen még 3 éves, akkor egyből tudod is a legfrissebb térképet tölteni.
kb. 3 havonta van újabb térkép.
Egy térkép kb. 10-11Gb, pendrive-ra másolod, majd update menűből.
A frissítés ~40 perc, és végig járnia kell a motornak!!! Én úgy csinálom hogy közben használom az autót, a frissítés simán elmegy a háttérben is.

Mivel SpeedCam DB elég jó a térképben, ezért én folyamatosan frissítem + szoktam is használni gyári navit, pedig van carplay is! :D Jól tervez, sokkal jobban átlátható mint Waze, és nem akar állandóan a szöllőhegyen át menni.

Nekem tavaly lejárt a 3 év, ez után jön a móka!
Újabb 3 évre tudsz frissítés megvásárolni, első körben megkerestem AR Magyarországot, onnan az a válasz jött vissza, hogy bármelyik márkakereskedésnél lehet 3 éves frissítést venni.
Írtam e-mail-t 5, azaz ŐT! nagyobb, magyar márkakereskedésnek.
Egyetlen helyről kaptam választ, Autócentrum Szabótól, első körben ők sem tudták hogy egyáltalán ilyen van. Kisebb unszolásra, utána jártak, nem fogom részletezni az egészet, kb. 1,5 hónap után eljutottunk odáig hogy meghosszabbodott újabb 3 évre a frissítésem.
70e HUF volt, amiről azóta sem sikerült számlát kiállítaniuk! ....
RomeoOne14-08-2023 11:46:02 // 31679
Na, végre nyomtad neki rendesen :D De nem láttam a vidin a Mach1-et :D
SD14-08-2023 11:38:05 // 31678
Alapszabály volt hogy nem terrorizálok senkit szóval, szépen mentem a yaris mögött 45-el míg nem lett alkalom:) Akkor meg elkezdte nyomni, de minek:D

A Mach1 egy egyenes szakaszon előzött be a 24-esen gurultam 70-el, de tudtam hogy utána jön a szerpentin és a nagy amerikai valagát úgy sem meri kiautózni utól fogom érni, így is lett:D :PPP

Onnan viszont veszett jó a burkolat, az már inkább versenypálya feeling, szélesebb is az út, el is zakózott egy motoros :(
SD14-08-2023 11:30:38 // 31677
Na itt a kamera oldalán zörgött a csatt:D:D:D Amatőr videó:P
Meg tökre a belső fényre állt be a kamera így egy elég béna maszkot csináltam a vágóprogiban, hogy látszódjon a kint is.

Amúgy tényleg nem volt veszett a forgalom, de az előzéseket vágtam össze kamerán az a dinamikusabb, a többi inkább élőben :D Meg nem isrmert helyen forgalomban nem megyek határon, még csak az kellett volna:D

3:21-től azért már kezdtem figyleni a fékre, nem fogyott el de érezhető volt hogy melegebb, fékerő megvolt csak kicsit rugalmassabb volt.

BaktaBahn:D
RomeoOne14-08-2023 11:22:38 // 31676
Ja, van, a performance pages-nél. A hőmérsékleteket itt mutatja be Halesz.
Liquid14-08-2023 11:20:57 // 31675
Az A-nak eddig még csak egyszer láttam értelmét, a Selénia Rally-n, csak hogy eszembe se jusson gyorsan menni. :D Nagyon kelletlen és teszetosza, kérdés hogy ezen is butítottak vagy ezen már nem kellett? :)
Annyira nem tudnék ráérni, hogy pályán 110-zel poroszkáljak, inkább várok egy félórát miután megérkeztem :)
A fogyasztás mondjuk súlyos, egy dízelnek is becsületére válna.
RomeoOne14-08-2023 11:18:10 // 31674
A-ban vagy N-ben ki kell tenni manual-ba és akkor a but váltóprogram nem frusztrálja az embert. Autópályán, országúton teljesen jó úgy. Városban nem olyan kényelmes vagy nagyon dinamikus, kanyargós vezetésnél, ahol már sok figyelmet vonna el a folytonos váltogatás (ha nincs még meg a kellő rutin), ott nem olyan jó a manual, de ez utóbbinál meg úgysem A-ban vagy N-bn lenne a kocsi.
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2023 11:04:21 // 31673
Fékhőmérséklet.. besz@rok, ilyen is van?
Elfogadnám az enyémbe is ezt a funkciót.
WarbiRunner (Gyuri)14-08-2023 10:58:09 // 31672
Erre én képtelen vagyok, ez már így marad. Akárhány literért sem veszem ki D-ből. :-) Nem azért mert állandóan nyomom a gázt, hanem mert ott működik egészségesen. Nekem egy kellemetlen érzés amikor sokkal nyomaték csúcs alatt darabosan küszködik az egész technika. Jöhet az ellenérv, biztos úgy tervezték hogy bírja. Én nem birom :-) D-ben 2000-res fordulat környékén gurulgatva minden sima, és nyugodt, közben ha bármi, akármi történik, hirtelen szituáció van, a talpam alatt erő is van. Nem a pincében kell keresgélni, hogy most mi legyen, várni míg a váltó kiszámolja, vagy instant nyomaték és valódi kontrol nélkül valahogy kikormányozni a szitut. A legfontosabb biztonsági berendezések az odafigyelő sofőr, nyomatékcsúcson pihengető motor és a lehető legnagyobb fék. De ez csak az én véleményem, én így érzem jól magam :-) Az utcánkban 30-cal is úgy gurulok, hogy simán visszahúzom kettesbe. Más doboz cigire, rekesz sörre költi, én meg a benzinkúton hagyom ott.. XD
RomeoOne14-08-2023 08:41:30 // 31671
Na, tökéletes útvonalat választottál, az a bükki szakasz is nagyon jó, meg a mátrai is. Én múlt szombat előtti szombaton (5-én) voltam Gyöngyöstől Egerbaktáig. Pont reggel is esett az eső, meg estére is mondta, de kora délután, mikor ott jártam, tökéletes idő volt, fel is száradt. Motoros meg alig volt, mert mondta az esőt, így messzebbről nem mertek eljönni.

Néha beszorultam egy-egy autó mögé olyan szakaszon, ahol annyi egyenes sincs, hogy ezzel biztonságosan előzni lehessen. De egyébként lehetett menni rohadt nagyot, alig volt forgalom.

A középső képernyőre a hőmérsékleteket raktam ki. Ha egy kicsit is visszavettem a tempóból a fékek a normal hőmérsékletet mutató fehérről egyből visszaváltottak hidegre (kékre). Úgyhogy nyomtam neki, hogy meglegyen az üzemi hőfok :D Nem előzött meg senki :DD
SD14-08-2023 07:26:15 // 31670
Hazafele A-ban jöttem este Mátrából le 50 tempomat, a pályán meg 110:D fogyasztás 5,7:)
A végén a körforgóban 5,9-lett:D Volt őz muflon, róka, béka, minden az úton:)
WarbiRunner (Gyuri)13-08-2023 19:31:52 // 31669
Ilyesmire én még nem is gondolok 😅
SD13-08-2023 18:29:58 // 31668

Legalább a füvet lekaszáltam:D
Na most amikor én sem értem hogy mit akarhattam írni akkor mi van?:D
SD13-08-2023 16:14:10 // 31667
12L lett a fogyi:D
SD13-08-2023 15:34:36 // 31666
De a legbüszkébb arra vagyok hogy nem volt emberkedés:D
Csak úgy mentem ahogy biztonságosnak ítéltem és bekem jó volt semmi egyéb.
Ha az egyenesben 70 akkor annyi:D

Csináltam videót de ne szamítsatok valami hollywoodi minőségre, beszorítottam az anyós fejtámla alá a fgépet és felvettem két szakaszt, lehet nem is lát ki az autóból:D
Meg azért én nem merem annyira hegyezni, nem vagyok én rally driver.
Csak hogy amistang meglegyen:D
Az nincs felvételen:P :D
SD13-08-2023 15:23:04 // 31665


Őő, itt volt minden:
45-el egysávos úton misbusz mögött, máskor a fék acél szagát lehetett érezni:))) aztán ilyen mach1, talán egyedül az előzött meg:D
De egyenesbe mit nyomjam nem azért mentem:D
Országút 70-90, de a szerpentin is:D

Nem tom hát ez kúrva jó volt, egyszerre villogtak bennem a lámpák hogy ezt soha többé, meg hogy még még még:D
SD13-08-2023 15:07:10 // 31664
Parádfürdő előtt valamelyik fasoros egyenesben (70) megelőzött egy Mustang Mach1 :)))
A szerpentinten utólértem:P jó volt egy motoros baleset :/ de anélkül is megfogom:D:D:D
G-MANN🍀13-08-2023 13:54:40 // 31663
De alapvetően igen, kettőt vissza 😉😅
G-MANN🍀13-08-2023 13:54:05 // 31662
Beérve a városba, gurulás a 7-esen 47el, olyankor Dben fel, nem mindig kell már a 2300-as fordulat 😉
Erre gondoltam.
Morfiusz Cédula13-08-2023 13:42:19 // 31661
Igen, pont ilyesmire gondoltam! Egyelőre a regisztráción sem sikerült túljutni, de próbálkozok tovább.
WarbiRunner (Gyuri)12-08-2023 22:36:41 // 31660
D-ben fel? 😅 Kettő vissza (szigorúan egyessével!), aztán gyí. Ó de szeretem olyankor 😄 Kézzel váltva lesz finom műszer, nekem olyankor áll össze igazán.
Liquid12-08-2023 20:42:49 // 31659
Végülis csak kb. 3-4 évvel vannak elkésve :)
zgi52112-08-2023 17:49:33 // 31658
*mopar
zgi52112-08-2023 17:49:01 // 31657
az auto 3 eves koraig pendrive/licence a mobar oldalon, alvazszammal regisztralva.
3 ev felett eddig opcio sem volt, most van kialakuloban..
Liquid12-08-2023 16:07:57 // 31656
Igen ezt tudom, hogy 21-től belustult és a D lett az előző N. Én is visszaváltásnál használom néha, amikor nagyon gyorsnak kell lenni, de ritka hogy a 280ló mellé kell a "gyors" váltás is :)
G-MANN🍀12-08-2023 15:04:38 // 31655
My 21 csak ezzel élhető N ben, mindig beleváltogatok, főleg vissza 😉 D ben meg fel. M19 ritkábban igényelte a kézi beavatkozást. Nálam ez a tapaszralat. Útban nekem nincs, nagyon hiányozna, ha nem lenne.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.