Forum >> Giulia

oldrepublic22-01-2024 14:43:50 // 33746
Köszönöm a segítséget. Mivel céges a kocsim és flottás, így nyilván nem fognak felújítani. Kb ennyi az alkatrész és 100K köröli a munkadíj. Aztán mehet tovább.

Ami ijesztő. Főleg, hogy nem tudom, mi ment tönkre, mechanikus, vagy elektronikus a hiba. De ebben a relációban ezzel nem fog senki sem foglalkozni. Inkább csak érdemes felkészülni a saját tulajdonban lévő kocsinál, mert ez így nagyon súlyos lehet!
Úgy gondolom, kell vele foglalkozni itt a fórumon, főleg, ha már valaki elkezdett alkatrészt előállítani hozzá.
Szerintem a szekszerviz nem mer ezzel az alkatrésszel szórakozni, inkább egyben csere. majd ha elhozom, megpróbálok utána érdeklődni!

Az a vicces, hogy nem eszi az olajat és nem is utal semmi sem hibára, mechanikusan. Amikor üzemmeleg lesz abban a pillanatban check engine és motorerőt elvesz. Nem gondoltam, hogy ekmkora gond lehet. Lehet, hogy csak egy bágyadt mágnesszelep a felelős, vagy egy szenzor? Persze ünnepek között történt mindez...
Amúgy ez a második Giuliám, az előző 184.000 ment, ebbe most jön a 180.000 km és nem volt semmi gondon vele soha.
Így még jobban megérint a dolog.
SD22-01-2024 14:21:00 // 33745
Most már alakulnak ezek az alternatív beszerzési útvonalak. Ahogy nő a még jó karban lévő de már idősebb Giuliák száma, lesz ennek megoldása.

De nem szeretem az 1 milliós nem tudjuk mitől kotlott meg alkatrészeket:D
Shadin22-01-2024 14:18:24 // 33744
"E" szerint a gyári ekvivalens Pierburg am.-ben töredék áron beszerezhető.
quash22-01-2024 13:05:11 // 33743
az oké, de ha tényleg közel 1M a pumpa, de léteznek hozzá alkatrészek, akkor valószínűleg felújítható.
A kérdés az hogy ki tudja megcsinálni a felújítást?
Persze az is lehet, hogy csak cikkszámok formájában van alkatrész, valóságban nem beszerezhető.

Nekem 4 hete 3-4 alkalommal dobott légtőmegmérő hibát (ez az első hiba 2 év alatt).
Google: ~35e, itthon megkérdeztem 105e. őőőő, google ismét, ja a bontott a ~35e.

Fogtam, kivettem, alkohollal kitakarítottam, meg is szűnt a hiba.
Shadin22-01-2024 12:42:56 // 33742
Szakavatott cartás szerint, akármi is a hiba, az autó elejét szét kell bombázni, tehát sok munkadíj van benne, és hát az alkatrész meg akkor derül ki ha már szét van szedve :-(
quash22-01-2024 12:32:33 // 33741
Shadin screenshotok alapján lehet alkatrészeket is rendelni hozzá!
Ki kell venni, meg kell nézni mi a rossz, és csak azt cserélni.
Viszont ez több idő, és aki nézi, annak tudnia kell hibát keresni.
quash22-01-2024 12:31:07 // 33740
Eleforg-tól kérj árat!
Ha nem is nagyságrendekkel, de valószínűleg olcsóbb lesz!
Shadin22-01-2024 12:16:28 // 33739
Bocsi én tévedtem, kompletten valóban szabadrablás a gyári ára :-(
Akkor ezért adott akkora árat. Ettől még ezt olcsóbban is meg lehet oldani szerintem :-(

Gyári ár
Shadin22-01-2024 12:12:36 // 33738
Alvázszám alapján az egész Pierburg olajszívattyú is "csak" 160e Ft, de lehet alkatrészenként is venni, pl. nyomásvezérlő mágnesszelep ami meg pláne nem milliós tétel. Aki szerint egy milla a javítás oda biztosan ne vidd, mert vagy fogalma sincs, vagy kamuzik kimaxolva a szopásfaktort és azt az árba bebeforgatja :-(

Kompletten:

Szivattyú

Nyomásszabályozó:

Szelep
Shadin22-01-2024 11:56:38 // 33737
Nem világít a kapcsolón a led alapból, de ha megnyomom, akkor igen.
De nincs jelentősége, mert a még nem érted el (egyszer) a 10 Km/h-t. feltételnek nem tud megfelelni. Sztem ez a paraméter csak szoftveresen tud nem működni.
Diagoltam menet közben és ez a paraméter az állandó hiány a működéshez.
Láttam még olajhőfokot is mint az OFF-olás okát, de a sebesség feltételnél tovább nem tud jutni, itt még az akku állapota sem játszik, ami a MES meg az IBS szerint jó. Kivéve az áramerősséget, mert az mindig irreális.
oldrepublic22-01-2024 11:55:12 // 33736
Sziasztok!

Még mindig az olajpumpáról szeretnék kérdezni!

Próbáltam utánanézni, hogy mi okozhatta a bajt, de más fórumon sem találtam ilyet. A szeviz szerint a teljes egységet cserélni kell, ami közel 1 millió Ft lesz! Ez így is elég durva, de szeretném tudni, hogy mi okozhatta, hogy legalább ne következzen be újra!

van valakinek hasonló tapasztalata, vagy bármilyen ötlete, vagy egyáltalán hallott valaki arról, hogy így beadja az egység a kulcsot?

A fotóim közé feltettem a kiolvasott hibalistát! Sárgával a problémás rész!

Köszönöm a figyelmeteket!
Shadin22-01-2024 11:49:23 // 33735
Kiírni szoftveresen lehet, nem tudom visszakapcsolni.
Vagy amit Liquid ír, az meg egy kütyü ami beépíthető és megfordítja a rendszert,
indításnál kikapcsolja az S/S-t de ha megnyomod a gombot akkor visszakapcsol.

Nekem is van egy ilyen a polcon, terveztem betenni, de így minek :-)
Liquid22-01-2024 11:01:50 // 33734
A kütyü csak a "gombot nyomja meg", legalábbis ami nekem van. De a másik (amit valaki nemrég belinkelt) is a gomb állásával játszik, szóval ha OFF, akkor a LED--nek világítania kellene.
SD22-01-2024 10:59:52 // 33733
Ez jó cucc hogy lehet ezt kiírni kütyü nélkül?:)))
És bekapcsolni be tudod amúgy?
Shadin22-01-2024 10:05:17 // 33732
Majdnem biztos vagyok benne, hogy nekem ki van írva.
Kütyü nincs dugva a kapcsoló mögé.
SD22-01-2024 09:36:14 // 33731
Random töltést? Egy autóban csak random töltés van:))) Ha mész tölt ha nem mész nem tölt:)
Shadin22-01-2024 09:14:22 // 33730
Függetlenül attól, h mindenki kikapcsolja, ezt a random töltést az S/S hogy tolerálja?
Shadin22-01-2024 09:13:10 // 33729
Megfigyeltem és valóban kikapcsol a kocsi bezárását követően X idővel, nincs állandó villany az USB-ben.

Én azért vettem kari akcióban a CarlinKit-et, mert az függetlenül tudja az AA-t és a ACP-t is.
Be van dugva fixen, mire indítom az autótm, már csatlakozik is, nagyon gyors.
Shadin22-01-2024 09:02:56 // 33728
Ezek az értékek is alacsonynak tűnnek.

Nálam feltöltés után jobb a helyzet, lehet h kellett neki az a véletlen mélykisülés :-(

RomeoOne22-01-2024 08:24:02 // 33727
Érdemes ilyenkor is lecsukva tartani a gépháztetőt (persze nem teljesen, hanem 1 kattanásig), mert a teleszkóp szabadon lévő része ilyenkor kiszárad, aztán nyikorog, mikor legközelebb megmozdul.
aranytl21-01-2024 23:43:38 // 33726
Nekem is van ilyen képem. 1 hónap állás után én is ráraktam a töltőt.
Liquid21-01-2024 22:53:08 // 33725
az én EV-m :)

(nem a gázrugó rossz, hanem le van húzva pár centit a gépháztető, hogy a kapu biztosan ne érhesse el )
SD21-01-2024 19:22:10 // 33723
Én rázárom a csomitetőt;) :D a kis kendővel:)
SD21-01-2024 19:21:24 // 33722

Mosópénz, gokart maszk, telefonkábel::)
Wirelessbe megy az android vagy asszony telefonja.
A kábelre van dugva az enyém mindig bedugom.
Valami mindig elindul, előb vagy utóbb:D


Töltő: rutin szerűen a gyári csatlakozóval hátra bedugva, mindig így áll.
Ha egy napot ha 1 hetet akkor is:) villanyautó ja:D


Szemüge, tokban, ott a helye:)


Ezt meg csak így meglesem és örülök:))
RomeoOne21-01-2024 19:20:30 // 33721
Nincs itt semmi probléma, az bőven bele van számolva a mérnöki ráhagyásba :DDD
Liquid21-01-2024 19:15:16 // 33720
bölcsész a csávó, ne bántsad! :D
Kócosw21-01-2024 18:55:59 // 33719
jot tesz a kabelnak ha rajta log a töltő 🤣
RomeoOne21-01-2024 15:11:34 // 33718
Bedugva a villanyautó :P

ZoliG21-01-2024 13:51:51 // 33717
MY21 Giulia Q-hoz hasznaltam AAWireless-t tobb masfel evig.
En nagyon meg voltam vele elegedve, egy regebbi Samsung S10+ volt a host.
Sok sok ev Android utan par honapja valtottam IPhone-ra es az eslo lendulettel szereztem be hozza az Ottocast U2AIR Pro-t.
Egyikben sem csalodtam. Szuperul mukodik/mukodott mindketto. Mind a ketto kizarolagosan tamogatja az Androidot/IOS-t. Szerintem ez lehet egy kulcs az ilyen dongle-oknel hogy nincs benne folosleges komplexitas.

Hogy hasznalom:
- Konyoktamasz alatti usb
- telefont nem parositottam az autoval, nem hianyzik, ami kell azt az Android Auto/Car Play tudja
- En ugy vettem eszre hogy ha lezarom az autot akkor egy ido utan a led kialszik (mindket) dongle eseteben. Nyilvan ez nem jelenti azt hogy nem vesz fel feszultseget, de valami okossag van. Led akkor kapcsolt vissza amikor az ajtot nyitottam.

Ugyanitt - ha valakit erdekel a kepen lathato AAWireless, irjon akar kiprobalasra is, ha meg ugy alakul hogy kell biztos megegyezunk. :)
carver21-01-2024 13:27:43 // 33716
quick and dirty rámértem (szó szerint dirty, nem tisztítottam meg a sarukat) nyugalmi állapotban 12,17, fogyasztókkal 12,04, járó motorral 12,24 (erre mondjuk magasabbat vártam volna).

Erre mit mond a tudomány van tennivaló?
Shadin20-01-2024 13:30:00 // 33715
De ha az akku annyira kimerül, hogy a kapocsfesz 4,7V akkor már komoly baj van, tegnap bezártam rendesen, fura is volt és írtam is, hogy nem aludtak ki a fények, gondoltam majd ránézek később. Nem tettem, most full gatya az akku :-(

A hátsó ülés középső 20 %-a kinyitása mellett is kellett egy fakanál hogy elérjem a belső csomizárat :-( itt lenne az ideje egy salátakúrának, mert a poci nem fért be a lyukon :-)
Shadin20-01-2024 13:08:52 // 33714
Én is így tapasztalom, így szupergyors a csatlakozás.
Shadin20-01-2024 13:07:37 // 33713
95 Ah-s akku van benne, ha csak a 10 % kapacitása van meg, akkor is indít egy 2000-es benzinmotort :-) Bezzeg régen erre ~45 Ah-s akku is elég volt, de most ez nagyban hozzájárul a jó sújyelosztáshoz IS :-)
Shadin20-01-2024 13:05:54 // 33712
Köszi az infókat. A vezetéknélküli adapteren az automatikus csatlakozást tudom on/off kapcsolni, ez azt jelenti, hogy a BT/WiFi csatlakozást automatikusan vagy kézzel kell elvégezni.

Az AA-ban az automatikus indítás beállítás valóban jó 5let, kipróbálom Deguban...
Shadin20-01-2024 12:58:56 // 33711
Igen, de akkor meg nekem kell a csatlakozást triggerelni a telón, nekem semmi sem jó :-)
Shadin20-01-2024 12:58:07 // 33710
Hát én ültem benne egy darabig, de nem akartak kialudni a fények az USB-s kütyün, pedig magamra zártam az autót :-)
carver20-01-2024 09:25:44 // 33709
Erről jut eszembe, feltűnt valakinek hogy egy ideje nem mennek át a telefonkönyves kedvencek BT-on? Sem Androidon sem Apple telefonon. Egyedi probléma vagy ez most (éppen) így működik mindenkinél?
RomeoOne20-01-2024 08:08:28 // 33708
Nem tudom, hogy függ-e attól, hogy melyik USB csatlakozóról van szó, de a könyöklő alattiban biztos, hogy van áram. Ha már közelítek az autóhoz, akkor rácsatlakozik a telefon a kocsihoz. Ki sem kell nyitnom. Ennek megvan az az előnye, hogy ha már ráadom a gyújtást, egyből a telefon van a középső kijelzőn.
carver19-01-2024 22:10:41 // 33707
pár ezer kilométeres évente egyszer vagy kétszer...
carver19-01-2024 22:09:07 // 33706
nem tudom az akkuval mennyit kell valójában foglalkozni, az enyém 2019 szeptemberi, egyszer sem töltöttem rá. Hetente kétszer tötymörgök vele oda vissza 30-40 percet dugóban az nem segít sokat, és pár hetente/havonta van egy-egy pár száz vagy pár ezer kilométeres út, az már inkább.

Soha nem volt probléma a töltéssel, bár igaz hogy fűtött garázsban áll, így a hideg idő nem vesz ki belőle többet a kelleténél.
DKori19-01-2024 22:00:14 // 33705
Szia!

Pont ezt akartam írni én is amit Piritu: az AndroidAuto beállításaiban tudod konfigurálni, hogy automatikusan induljon-e az AA vagy sem (aztán kérdés, hogy ezzel a wireless konfiggal is így boldogul-e vagy sem...). Nekem az előző OFF autómban vezetékes AA volt (ha még meglenne én is vettem volna ilyen dongle-t, pont a napokban nézegettem :) most a Cromámban 2DIN Android fej van ami HUR Reloaded nevű programmal minden plusz eszköz nélkül tudja a wireless AA-t a telefonnal...nagy királyság amúgy valóban, elő se kell venni a telefont, mindent megoldok a fejről nélküle...és nem tudom, hogy a wireless AA csiszolódott-e valamit vagy a telefonon múlik, de a mostanimat annyira brutálul nem is meríti a wireless AA, ha pl ilyen 2x 1 órás úton használjuk akkor nem töltöm, lazán bírja a telefon reggeltől a napot ugyanúgy estig csak mondjuk 20 és nem 35%-al a nap végén...este meg úgyis töltöm mert a következő napot nem bírná > autóban USBről tölteni az utóbbi időben kb szinte csak a nyaralásokkor szoktam a 10en órás utakon...), na szóval a vezetékes AA úgy működött, hogy ha USBn csatlakoztattam a telefont nem indult magától, csak ha a fejegységen az AA ikonra kattintottam, szóval ez tuti beállítás függő lehet.
carver19-01-2024 21:54:00 // 33704
mert a lényeg ugye az hogy a könyéktámasz alatt tartom a telefont, de egy nagyobb telefon csak a 90 fokos kábellel fér be...
carver19-01-2024 21:50:31 // 33703
nem találtam igazán jó képet, ha majd megint szép idő lesz lövök párat valami hozzá méltó helyen :D
carver19-01-2024 21:48:53 // 33702
Én meg pont azért vettem 90 fokos kábelt mert nem akarom hogy kint legyen, nem akarok telefontartót, a pohártartó fedélen meg repked a telefon a kanyarokban. Korábban AA-n most meg ACP-n minden el tudok intézni amire szükségem van, a Siri is működik lecsukott könyéktámasznál kivéve ha tényleg nagy buli van és hangos a zene...

És mivel csak akkor dugom fel ha leglább 20 percet autózok (telefonálni BT-on is tudok ha nincs rádugva) így a töltés is megoldott.
Piritu - 1.000.00019-01-2024 20:34:33 // 33701
Az USB csatiban nem csak akkor van áram ha rajta gyújtás?
RomeoOne19-01-2024 19:59:21 // 33700
Dehogy húzom ki, kb. értelmét vesztené az egész. Akkor ugyanúgy dugdoshatnám a kábelt, csak nem a telefonba, hanem az adapterbe. Fogtam az adaptert, felragasztottam a könyöklő rekesz belső falára, aztán rá sem néztem azóta.

Nem tudom mennyit fogyaszthat, pár gramm az egész kütyü. Még ahhoz képest is könnyű, amennyinek a mérete alapján gondolná az ember. Nem jártam még úgy, hogy lemerült volna az akksi. Ha meg hosszabb időre áll, úgyis ráteszem a CTEK-et.
Piritu - 1.000.00019-01-2024 19:58:33 // 33699
Emlékeim szerint az AA-ban van a beállítások közt hogy azonnal induljon-e vagy sem.
Shadin19-01-2024 19:37:09 // 33698
Valóban :-(
Az AAW-t csatlakoztatva hagyod, vagy kihúzod? Mennyit fogyaszthat üresjáraton?
RomeoOne19-01-2024 19:35:30 // 33697
Nem tudom, '21-es évjáratnál már nincs ilyen probléma, itt mindig is teljes képernyős volt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.