Forum >> Giulia
Piritu - 1.000.00023-01-2024 20:30:37 // 33801
"Gyanús hogy az MA egységnél a szelenoid magyarul egy elektromágnes adja meg magát…" - anno Erhard hívott fel a szervizből hogy ott épp bontanak egy motort és abban a szoleniod lett kuka, a szelepvezérlésnek semmi baja....
Piritu - 1.000.00023-01-2024 20:25:19 // 33800
A Super nálam is jellemzően a ciklus végén csipegette, a Veloce - kopp-kopp - ott se.
A finom rántások is jellemzően ekkor jöttek, most - ismét kopp-kopp - azok se.
Mivel mindkettő ugyan az a 2 literes benzin már régóta vakargatom a fejem hogy most hogy is van ez??
A finom rántások is jellemzően ekkor jöttek, most - ismét kopp-kopp - azok se.
Mivel mindkettő ugyan az a 2 literes benzin már régóta vakargatom a fejem hogy most hogy is van ez??
Piritu - 1.000.00023-01-2024 20:20:42 // 33799
"A válasz: nagyon nagy kokszosodási hajlamot mutatott a Selenia. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom" itt az igazolása:klatty
A Spiderem is megszűnt kokszosodni mióta Motul van benne...
620 már élhető összegnek tűnik. Giuseppének a lámpa volt annyi...
A Spiderem is megszűnt kokszosodni mióta Motul van benne...
620 már élhető összegnek tűnik. Giuseppének a lámpa volt annyi...
SD23-01-2024 19:44:37 // 33797
Nem merem megnézni:D
Gyanús hogy az MA egységnél a szelenoid magyarul egy elektromágnes adja meg magát…
De léttunk olyat is még régebbiekből ami szétverte magát.. Mito, Giulietta.
Elvileg az MA dugattyúi acél perselyben futnak szóval tartósnak kéne lennie..
Ha viszont az MA szűrő eltömődik akkor effektíve nem kap elég olajnyomást az egység az pedig bármit megöl..
A Giuliában szerencsére megnövelték a szűrő felületét… viszont bépítették a hengerfej alá:D így csak hengerfejezéssel cserélhető.
Gyanús hogy az olajpumpádnál is csak a mágnes szelep ment el… csak ugye ki vállalna rá garit hogy megkókányolja aztán cserélhet neked gariba morort, ha mégis volt
Valami nyűgje a szivattyú résznek is.
Olyanok ezek az autók mint a mől, nem tudod mi a baja de hogy lesz az biztos, de mégis imádod:D
Gyanús hogy az MA egységnél a szelenoid magyarul egy elektromágnes adja meg magát…
De léttunk olyat is még régebbiekből ami szétverte magát.. Mito, Giulietta.
Elvileg az MA dugattyúi acél perselyben futnak szóval tartósnak kéne lennie..
Ha viszont az MA szűrő eltömődik akkor effektíve nem kap elég olajnyomást az egység az pedig bármit megöl..
A Giuliában szerencsére megnövelték a szűrő felületét… viszont bépítették a hengerfej alá:D így csak hengerfejezéssel cserélhető.
Gyanús hogy az olajpumpádnál is csak a mágnes szelep ment el… csak ugye ki vállalna rá garit hogy megkókányolja aztán cserélhet neked gariba morort, ha mégis volt
Valami nyűgje a szivattyú résznek is.
Olyanok ezek az autók mint a mől, nem tudod mi a baja de hogy lesz az biztos, de mégis imádod:D
oldrepublic23-01-2024 18:28:13 // 33796
Lehetséges. Végig a maxon szokott lenni és a vége felé elkezd bele bele csípni. de nem minden ciklusban.
De ha töltötk rá akkor jó néhány indítás után éll be oda haová kell.
-
Lehet hogy hosszú menetben csak kocogó tempónál - visszahűlhet a töltet?
De ha töltötk rá akkor jó néhány indítás után éll be oda haová kell.
-
Lehet hogy hosszú menetben csak kocogó tempónál - visszahűlhet a töltet?
oldrepublic23-01-2024 18:22:55 // 33795
Nézzétek és szörnyülködjetek.
Ennyi olaj folyt ki elsőre a blokkból. Ne tévesszen meg. Üzemmeleg az olaj, amit látsz!
https://drive.google.com/file/d/1EI3fOflIlhEHcPL6TjMotTwE9V2jT_Nb/view?usp=sharing
Azért jöttem rá, mert töltöttek olajat és túltöltötték. Jelzett a kocsi, hogy magas a szint. De nyilván nem tudtak mit csinálni, mert nincs nívópálca sem. Visszahozták így. Elvittem az ismerőshöz, mert karácsony előtt voltunk.
Felemeltük, leengedtük az olajat.
Ami nagyon furcsa volt hogy ahogy jött a hideg idő, egyre nehezebben indult és egyre tovább volt nehézkes a hidegüzem. Nyilván.
De a kocsi kibírta és még két évig hiba nélkül szolgált. A motor szerintem kimondottan jó konstrukció. Valami apró de fontos dolog tojik be, hacsak nem egyszerű elektronikai hibáról van szó.
A csavarokat nem csavarta ki senki korábban.
https://drive.google.com/file/d/1E_K1rYIDBBZHhthqu_flFp3IKMeCXSh7/view?usp=sharing
Ennyi olaj folyt ki elsőre a blokkból. Ne tévesszen meg. Üzemmeleg az olaj, amit látsz!
https://drive.google.com/file/d/1EI3fOflIlhEHcPL6TjMotTwE9V2jT_Nb/view?usp=sharing
Azért jöttem rá, mert töltöttek olajat és túltöltötték. Jelzett a kocsi, hogy magas a szint. De nyilván nem tudtak mit csinálni, mert nincs nívópálca sem. Visszahozták így. Elvittem az ismerőshöz, mert karácsony előtt voltunk.
Felemeltük, leengedtük az olajat.
Ami nagyon furcsa volt hogy ahogy jött a hideg idő, egyre nehezebben indult és egyre tovább volt nehézkes a hidegüzem. Nyilván.
De a kocsi kibírta és még két évig hiba nélkül szolgált. A motor szerintem kimondottan jó konstrukció. Valami apró de fontos dolog tojik be, hacsak nem egyszerű elektronikai hibáról van szó.
A csavarokat nem csavarta ki senki korábban.
https://drive.google.com/file/d/1E_K1rYIDBBZHhthqu_flFp3IKMeCXSh7/view?usp=sharing
SD23-01-2024 17:28:31 // 33794
Nekem az a feltételezésem hogy a legtöbb olaj, az odataposok neki típusú váratlan gyorsításoknál megy el, mikor egyenletesen átkeveredett, megmelegedett, és van olajnyomás szerintem kevésbé eszegeti.
Ha meleg motorral de nem fordulaton használva egyszer csak kap egy sokk szerű gyorsítást olyankor nekem a hangja is más, míg ha rendesen meg van járatva, már bármit elvisel, mint egy nő, de ez csak saját feltevés:D
Nekem 18k alatt 2x kellett rátöltenem 2,5dl olajat, csere után 9k környékén, most viszont, 3-4k-val csere után.. nekem amikor mutatja folyamatosan hogy már nincs maxon töltöm utána, nem azonnal mert az lehet fals jelzés is, de ha több alkalommal nem tágít akkor megy a töltés…
Mivel a gyári 5,5l olaj mennyiséget levitték 5,2-re hogy ne jelezzen túltöltést kemény hajtás utàn, tehát eleve 2-3 deci hiánnyal üzemelnek az autóink, ami viszont multiair esetén elég fontos szerintem, mert ha ehhez hozzáteszünk még 0,5-0,7 litert az már úgy elég sok ha lemegy félig szerintem, de ez csak fikció:)
Ha meleg motorral de nem fordulaton használva egyszer csak kap egy sokk szerű gyorsítást olyankor nekem a hangja is más, míg ha rendesen meg van járatva, már bármit elvisel, mint egy nő, de ez csak saját feltevés:D
Nekem 18k alatt 2x kellett rátöltenem 2,5dl olajat, csere után 9k környékén, most viszont, 3-4k-val csere után.. nekem amikor mutatja folyamatosan hogy már nincs maxon töltöm utána, nem azonnal mert az lehet fals jelzés is, de ha több alkalommal nem tágít akkor megy a töltés…
Mivel a gyári 5,5l olaj mennyiséget levitték 5,2-re hogy ne jelezzen túltöltést kemény hajtás utàn, tehát eleve 2-3 deci hiánnyal üzemelnek az autóink, ami viszont multiair esetén elég fontos szerintem, mert ha ehhez hozzáteszünk még 0,5-0,7 litert az már úgy elég sok ha lemegy félig szerintem, de ez csak fikció:)
oldrepublic23-01-2024 17:10:43 // 33793
Az olajfogyasztást jól mutatja az elektromos nyívó, csak több mérési adat kell neki. Kb egy nappal van elmaradva 4-5 indítás esetén, mire rájön, hol tart. Nekem akkor csipegetett mindkét autó, amikor sok volt a kemény használat. De akkor is kizárólag a ciklus vége felé, egyébként szerintem azért, mert itt már megtörik az olaj, vagy sok benne a szenny, de a kenőképesség kezd elveszni, ekkor elkezd fogyni. Valószínűleg ez 10-12 e km nél lehet. de szerintem ez erősen lábfüggő. Ez akkor következik be, ha a ciklus vége felé vannak keményebb körök, mint például Dubrovnik április első hetében gyakorlatilag teljesen üres pályán, ahol elgondolkodsz, hogy 180-nál rárakod a tempomatot :-D mert még 300km ugyanilyen km van előtted a célig.
Ha van lazább ciklus, akkor nem következik be. Lehet hogy másik olaj tartósabb valamelyik szempntból, szennylebegtetés, vagy szénlánc hossz megtartása, vagy az adalélkok kisebb oxidációs hajlama. Ez a szintetikus olajok sajátja.
Ha van lazább ciklus, akkor nem következik be. Lehet hogy másik olaj tartósabb valamelyik szempntból, szennylebegtetés, vagy szénlánc hossz megtartása, vagy az adalélkok kisebb oxidációs hajlama. Ez a szintetikus olajok sajátja.
SD23-01-2024 14:45:51 // 33792
Hát igen ez jó kérdés, gari idő alatt selenia vagy motul:/ legutóbb már nekem is kérdezték a márkaszervízben. Most már dilemmázok:/
De normálisan használt autó, karbantartással kell hogy bírja!
Egy elektronikus bax meg bárkinek megdögölhet, és szerencsétlen esetben tartozik hozzá egy milliós alkatrész is:P
Erre valszeg zajszűrőt kell alkalmazni hogy reális képet kaphassunk.
A 6milliós motorcseréig a sárvédő csavarlukban felgyűlő vízig mindent láttam már, de ezek kirívó esetek.
Az általános mintázatokat kell figyelni.
Az MA kérdéses, de sok évet kibír remélhetőleg.
Olajszivattyút máshol nem hallottam még.
Akku az nagyon sok esetben játszik.
Fékek, gumi porrá válik.
Benzin kell:)))
Törni nem szabad:)
Kb ennyi.
De normálisan használt autó, karbantartással kell hogy bírja!
Egy elektronikus bax meg bárkinek megdögölhet, és szerencsétlen esetben tartozik hozzá egy milliós alkatrész is:P
Erre valszeg zajszűrőt kell alkalmazni hogy reális képet kaphassunk.
A 6milliós motorcseréig a sárvédő csavarlukban felgyűlő vízig mindent láttam már, de ezek kirívó esetek.
Az általános mintázatokat kell figyelni.
Az MA kérdéses, de sok évet kibír remélhetőleg.
Olajszivattyút máshol nem hallottam még.
Akku az nagyon sok esetben játszik.
Fékek, gumi porrá válik.
Benzin kell:)))
Törni nem szabad:)
Kb ennyi.
Zselé23-01-2024 13:47:23 // 33791
A belsejét nem látom, de ami az elmúlt kb. 20.000 km óta megfigyelhető:
- Kevesebb olajfogyasztás, ha lehet hinni az elektromos nívónak (korábban a 15 ezres ciklus végére max-ról félre ment le, most egy rovátka csökken, az is az utolsó 1-2 ezer km-nél
- Multiairre gyanakodást adó problémák csökkentek (rángatózás hidegen, egyenletlen járás), olyan 90%-al: konkrétan egyszer fordult elő azóta most télen, akkor sem drasztikusan (picit rángatott fél percig) - korábban hidegben heti 2-3 alkalommal, és teljesen kakukk volt a gázpedálra)
- Élénkebb gázreakció N-ben (ezt mondjuk biztos csak bebeszélem magamnak...)
+1: megkérdeztem az én Alfa szerelőmet, miért tért át anno (8-9 éve kb.) a Seleniáról Motulra. A válasz: nagyon nagy kokszosodási hajlamot mutatott a Selenia. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom - de a fentiekkel egybe vág egy picit.
Aztán lehet, hogy az lesz a vége, hogy pont emiatt éli túl a garit az MA-m jó 3 ezer km-el... :DDD De látom, megy le az ára, már 620 ezerért láttam gyári újat..
- Kevesebb olajfogyasztás, ha lehet hinni az elektromos nívónak (korábban a 15 ezres ciklus végére max-ról félre ment le, most egy rovátka csökken, az is az utolsó 1-2 ezer km-nél
- Multiairre gyanakodást adó problémák csökkentek (rángatózás hidegen, egyenletlen járás), olyan 90%-al: konkrétan egyszer fordult elő azóta most télen, akkor sem drasztikusan (picit rángatott fél percig) - korábban hidegben heti 2-3 alkalommal, és teljesen kakukk volt a gázpedálra)
- Élénkebb gázreakció N-ben (ezt mondjuk biztos csak bebeszélem magamnak...)
+1: megkérdeztem az én Alfa szerelőmet, miért tért át anno (8-9 éve kb.) a Seleniáról Motulra. A válasz: nagyon nagy kokszosodási hajlamot mutatott a Selenia. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom - de a fentiekkel egybe vág egy picit.
Aztán lehet, hogy az lesz a vége, hogy pont emiatt éli túl a garit az MA-m jó 3 ezer km-el... :DDD De látom, megy le az ára, már 620 ezerért láttam gyári újat..
SD23-01-2024 13:10:55 // 33790
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2024 09:31:02 // 33789
Jól el..vágta a telefonom, nem gépelem be újra. Annyira nem fontos. Sőt így igazából jobb 🤣
RomeoOne23-01-2024 08:52:54 // 33788
Erről az elvágott hsz.-ról a Monty Python jelenet jutott eszembe :DDD
The Castle of aarrrggh
The Castle of aarrrggh
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2024 08:44:06 // 33787
A 4-5 éves stimmel, de lehet több is, viszonylag kis km-rel. A tapasztalatom eddig az, h
Piritu - 1.000.00023-01-2024 08:38:45 // 33786
Korábban ez volt a győriek álláspontja. Még pár ezer km van a következőig újra rákérdezek.
Mik a “jó tapasztalataid”?
Nekem a Spidernél az hogy a Motullal a TS belsejében nincsen olajsár.
Mik a “jó tapasztalataid”?
Nekem a Spidernél az hogy a Motullal a TS belsejében nincsen olajsár.
Piritu - 1.000.00023-01-2024 08:35:33 // 33785
Lehet hogy a sűrű olaj miatt “kitámasztott” és nem is működött, úgy nem tud elkopni :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2024 08:29:42 // 33784
Na az nem semmi. Akkor ennyit multiair körüli varázslatokról. Ha annyira érzékeny volna, tönkre kellett volna mennie 113e km alatt ilyen körülmények között.
SD23-01-2024 07:10:02 // 33783
Az jó mert én a felét vallottam be mint amire számítok:D te akkor /4?:D
Zselé22-01-2024 22:33:27 // 33782
Miért ugrana???! Ilyen nincs az EU-ban…
Egyébként már második alkalommal töltötték tele márkaszervizben Motul-al az autómat :) És igen jók a tapasztalataim…
Egyébként már második alkalommal töltötték tele márkaszervizben Motul-al az autómat :) És igen jók a tapasztalataim…
Piritu - 1.000.00022-01-2024 22:16:38 // 33781
Pedig jó lenne rájönni hogy mitől van, mert akkor talán be lehetne hozni 100e alá a jelenséget és akkor gariban cserélnék...
Mondjuk egy lámpa is 600e, ahhoz képest nem sok a MA javítása...
Mondjuk egy lámpa is 600e, ahhoz képest nem sok a MA javítása...
G-MANN🍀22-01-2024 22:14:32 // 33780
Akkor nem sokat segített 😂
Piritu - 1.000.00022-01-2024 22:03:04 // 33779
Kipróbálnák mást is, de akkor ugrik a gari :-(
Az otthoni autóból már régen száműztem a Seleniát.
Az otthoni autóból már régen száműztem a Seleniát.
zgi52122-01-2024 21:59:58 // 33778
ezek utan miert csodalkozunk, ha ez tortenik egy flottakezelt autoval..hmm
Piritu - 1.000.00022-01-2024 21:57:50 // 33777
Aki így használta annak 3 ezerrel később jött elő :-DD
oldrepublic22-01-2024 21:35:28 // 33776
Az nem lehet, hogy az olaj minősége okozza? Volt egy rövid periódus ahol a flotta naivan megpróbálta szervizelni. Tragikusan. Aztán rájöttek hogy nem fog menni. De lehet hogy más olajjal próbálkoztak!
oldrepublic22-01-2024 21:32:51 // 33775
Pedig én tolom neki rendesen! Mondjuk az olajcsere ciklust csak 15 000 re adják meg. De nem is gondoltam, hogy ilyen lesz főleg az előzmények alapján. És a zöme autópálya menet.
oldrepublic22-01-2024 21:27:15 // 33774
Szerintem most futott ki a garanciám. Tavaly még az volt. Illetve a flotta kezelő és a szerviz intézik egymás között. Ez céges kocsi. Egyébként én is úgy gondolom hogy ha nekem kellene fizetni az autó akkor is hozott már annyit élményben és gond nélküli kilométerekben hogy ez kehyenza legnagyobb gondom vele. Éves 55-60 km megyek és sok kocsim volt. Messze ez a legjobb! Volt japán Mazda 6 is. A végén alig vártam hogy leadjam.
Egyébként hogy mit visel el a kocsi! Az előző Giulia esetén két éves korában derült ki hogy a korábbi flottakezelő nem szervizelte a kocsit. 113000!!!! km volt a gyári olajban és szűrőben! Lehet szörnyülködni igen! A hangja már borzasztó volt akkor. Olyan volt az olaj mint a méz forrón! Nem folyt ki a talcáról. Szégyen M igaz az is hogy utána elvittem máshová lecsereltetni mert épp Dec 23 volt. Két olajcsere után jött ki az összes dzsuva. És ezek után sem volt baja még közel két évig.
Szóval le a kalappal!
Egyébként hogy mit visel el a kocsi! Az előző Giulia esetén két éves korában derült ki hogy a korábbi flottakezelő nem szervizelte a kocsit. 113000!!!! km volt a gyári olajban és szűrőben! Lehet szörnyülködni igen! A hangja már borzasztó volt akkor. Olyan volt az olaj mint a méz forrón! Nem folyt ki a talcáról. Szégyen M igaz az is hogy utána elvittem máshová lecsereltetni mert épp Dec 23 volt. Két olajcsere után jött ki az összes dzsuva. És ezek után sem volt baja még közel két évig.
Szóval le a kalappal!
G-MANN🍀22-01-2024 21:23:49 // 33773
Multiair?
Taposni a gázt és sűrű olajcsere, nekem ezt javasolták 😉
Taposni a gázt és sűrű olajcsere, nekem ezt javasolták 😉
Piritu - 1.000.00022-01-2024 21:23:23 // 33772
Igen elromlott, pont 100e km után.
Sokan jártunk így :-(
7 számjegyű lett volna a javítás...
Sokan jártunk így :-(
7 számjegyű lett volna a javítás...
oldrepublic22-01-2024 21:18:36 // 33771
Meg szép hogy megírom. Budaörsön van a kocsi egyébként. Remélem hogy elmondják mi történt.
oldrepublic22-01-2024 21:16:18 // 33770
Nálad is fellépett ez a hiba? Nem is gondoltam volna hogy egyáltalán elromolhat ez az alkatrész.
oldrepublic22-01-2024 20:53:49 // 33769
Igen! Az előző minden gond nélkül futotta le a távot. Szerintem egyébként az jobb minőségű volt. 2017 májusi. A második már bemutató autó volt. 2019-es. évjárat. De én csak 21 májustól kezdtem használni. Csillag garázs de arra mindig nagyon ügyeltem, hogy meleg olajjal toljam csak neki. Illetve hogy a turbo mindig legyen szépen visszahűtve. Persze volt néhány hosszú út. A leghosszabb egy negyven fok körüli július végi hazaút volt egy seggel a Milánói Alfa Romeo múzeumból. Úgy hogy óriási baleset miatt kellett kerülni közel háromszáz kilométert az osztrák határ felé. Napi használatban volt van közel 130 km naponta.
RomeoOne22-01-2024 20:23:43 // 33768
Ugyanez kiszámolva a Q-ra... :DDD
SD22-01-2024 20:09:32 // 33767
De mindig van egy ember aki fent tudja tartani épész keretek közt.
Az E39-es béjembéket is hajtják még:) Pedig az aztán nem fenttartható :D:D:D
Én az első fázison most lendültem át szerintem:
- első év, használni sokat hogy jöjjön ki ha valami gyári hibás
- most kb. látom mennyit kopott, mennyit használódott, és ebből már van egy képzetem hogy mit tudhat majd 5 éves korára, 10 éves korára...
- igazából ha az első évben elmegy mondjuk biztosításra benzinre, márkaszervízre 1.5m
ugyan ennyi pénzből később is fenttartható, csak 15 ezer helyett majd megy 8-at 5-öt stb.. ha két évig nem kotlik meg benne valami orror cucc már van rá keret:)
Kb ennyi a matek mágia.. ha mondjuk elkezdenek benne elpukkangatni a műanyag alkatrészek.. vagy megkopnak ilyen horror árú "hitdraulika nemtom" az nyilván nem öröm...
De olyan ez mint az áfa, fogyasztásarányos:D
A kéjenc ferrari érzés még akkor is meg tud lenni, hogy kap 5-8 ezrenként új olajat, kap egy "nagy" szervízt egy évben és az az ajándék ha csak megy.
De ha jól ráérez az ember egy autó lelkére bitang sokáig elmegy.. És az újkorában horror cuccokat meg megcsinálják majd ilyan olyan kóklerek hogy elmenjen megint 2-3 évet:))))
Jó ez nem egy újautós érzés már, de a 155-nek is hol adtam volna 30 évet, erre itt van és 30 éves:))) Hűtőt, kuplungot kellett benne cserélni motor bontatlan...
Jelen állás szerint az utastér és csomitartó műanyagok fos minőségűek, a kárpitok már kopnak, pattant el 1 év alatt több műanyag alkatrész vagy meglazult...
Az ülés bírja, a padlókárpiton látok kopást annak ellenére hogy a gyáriszőnyegen még gumiszőnyeg is van.
A külső hibátlan, hajszálkarcokon kívül, a fényszórón van pár kisebb kavics vagy bogár ráatomizálódva, a szélvédőn 2-3 kavicska, meg a sörét:D
Fékkel nem vergődtem zöldágra megtanultam úgy fékezni hogy ne karistoljon de csinálja... nem vagyok hajlandó kimosogoatni állandóan... és satuféket sem fogok nyomkodni 100-ról hogy kirobbantsa magából a koxot:P Így meg karistol ha erősebbet kell fékezni, 20-30 alatt...
Hmm mi van még.. Imádom, sose ilyen jó autóm még nem volt:)
Az E39-es béjembéket is hajtják még:) Pedig az aztán nem fenttartható :D:D:D
Én az első fázison most lendültem át szerintem:
- első év, használni sokat hogy jöjjön ki ha valami gyári hibás
- most kb. látom mennyit kopott, mennyit használódott, és ebből már van egy képzetem hogy mit tudhat majd 5 éves korára, 10 éves korára...
- igazából ha az első évben elmegy mondjuk biztosításra benzinre, márkaszervízre 1.5m
ugyan ennyi pénzből később is fenttartható, csak 15 ezer helyett majd megy 8-at 5-öt stb.. ha két évig nem kotlik meg benne valami orror cucc már van rá keret:)
Kb ennyi a matek mágia.. ha mondjuk elkezdenek benne elpukkangatni a műanyag alkatrészek.. vagy megkopnak ilyen horror árú "hitdraulika nemtom" az nyilván nem öröm...
De olyan ez mint az áfa, fogyasztásarányos:D
A kéjenc ferrari érzés még akkor is meg tud lenni, hogy kap 5-8 ezrenként új olajat, kap egy "nagy" szervízt egy évben és az az ajándék ha csak megy.
De ha jól ráérez az ember egy autó lelkére bitang sokáig elmegy.. És az újkorában horror cuccokat meg megcsinálják majd ilyan olyan kóklerek hogy elmenjen megint 2-3 évet:))))
Jó ez nem egy újautós érzés már, de a 155-nek is hol adtam volna 30 évet, erre itt van és 30 éves:))) Hűtőt, kuplungot kellett benne cserélni motor bontatlan...
Jelen állás szerint az utastér és csomitartó műanyagok fos minőségűek, a kárpitok már kopnak, pattant el 1 év alatt több műanyag alkatrész vagy meglazult...
Az ülés bírja, a padlókárpiton látok kopást annak ellenére hogy a gyáriszőnyegen még gumiszőnyeg is van.
A külső hibátlan, hajszálkarcokon kívül, a fényszórón van pár kisebb kavics vagy bogár ráatomizálódva, a szélvédőn 2-3 kavicska, meg a sörét:D
Fékkel nem vergődtem zöldágra megtanultam úgy fékezni hogy ne karistoljon de csinálja... nem vagyok hajlandó kimosogoatni állandóan... és satuféket sem fogok nyomkodni 100-ról hogy kirobbantsa magából a koxot:P Így meg karistol ha erősebbet kell fékezni, 20-30 alatt...
Hmm mi van még.. Imádom, sose ilyen jó autóm még nem volt:)
Zselé22-01-2024 19:41:56 // 33766
Feltétlen! Most volt váltócsere a 159-en, még gyári volt a kuplungja 395000 nél :D Ja, a számla a kocsi értékének a fele… az értéke pedig az újkori vételár 10%a kb.
Tuti recept a kiszállásra? Kb 4-5 éves korába veszed meg, és addig hajtod, míg szét nem rohad (23-27 évesen). De akkor meg ha ügyes voltál, már gyúrhatsz az OT-ra ;)
Tuti recept a kiszállásra? Kb 4-5 éves korába veszed meg, és addig hajtod, míg szét nem rohad (23-27 évesen). De akkor meg ha ügyes voltál, már gyúrhatsz az OT-ra ;)
Shadin22-01-2024 19:16:53 // 33765
Onnan jött az autó.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2024 19:11:16 // 33764
Nem az egy darab egymillás hibáért, hanem a többiért is ami jön sorba. Nyilván az egész cakkpakk úgy ahogy van nem éri meg. Mármint anyagilag. A Giulia szerencséje, hogy 2 év alatt több élmény adott mint az összes autóm előtte. Ha nem érezném egy varosi félórás kanyar alatt is, hogy ezt egyszerűen jól esik vezetni, valószínűleg már számolgatnám hogy mennyiért adom el a lízing végén, hogy jól szálljak ki belőle. Annak lenne értelme. Csak túlságosan megszerettem, erre az apróságra nem számítottam:-)
SD22-01-2024 18:54:28 // 33763
azért ha egy autóval mentél 175k-t
- olajcsere 10k 17db. (15k 11db.) 1.100.000 ft alaphangon
- benzin 8L 500ft 6.800.000 Ft
- Gumi két szett minima 500.000 Ft
- Mosás, pályamatrica, adók, biztosítás 1.000.000 minima
És erre dob egy 1milliós hibát, és akkor el kell adni mert olcsóbb 20-ért újat venni?
őőőő :)
Nem tudom csak kérdezem:)
Én régiautós vagyok csak még új a régiautóm:D
- olajcsere 10k 17db. (15k 11db.) 1.100.000 ft alaphangon
- benzin 8L 500ft 6.800.000 Ft
- Gumi két szett minima 500.000 Ft
- Mosás, pályamatrica, adók, biztosítás 1.000.000 minima
És erre dob egy 1milliós hibát, és akkor el kell adni mert olcsóbb 20-ért újat venni?
őőőő :)
Nem tudom csak kérdezem:)
Én régiautós vagyok csak még új a régiautóm:D
Kazes☻22-01-2024 18:34:28 // 33762
Mint tavaly ősszel nálunk a mikrót... 56e + 10e szerelésért akarták (panelcsere) megjavítani... aztán kis nyomozás és egy 80 Ft-os mikrokapcsoló házilag cseréjével azóta is köszöni, működik. (kopp - kopp) :)
G-MANN🍀22-01-2024 17:20:10 // 33761
Szia, sajnálom. (Csak egy kérdés, 5 év gariban nálam ez benne lenne, neked miért nem garanciális ez?)
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2024 17:17:08 // 33760
Na ez honnan látszik 😃
Shadin22-01-2024 17:12:37 // 33759
Hannover közeli lehet ha valaki kiírta :-)
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2024 16:50:16 // 33758
Sajnálom hogy így jártál. Az okulásunkra majd megírod hogy mit találtak? A Giuliaforums-on olvastam olyat, hogy gyári beszerelési hiba okozott bizonyos szériáknál ilyet, egész kis km-es Q4-nél.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2024 16:45:16 // 33757
Mégegy visszaigazolása a tézisemnek, 175e-nél legkésőbb el kell adni bármilyen autót. :-(
Piritu - 1.000.00022-01-2024 16:09:46 // 33756
Nem hinném, a másik használói végletnél is elment ennyi idő alatt mint nálam.
Inkább szerencse kérdése lesz - vagy az olajé.
Inkább szerencse kérdése lesz - vagy az olajé.
zgi52122-01-2024 16:00:00 // 33755
ez lehet hogy user hiba lesz? :) fura..
nem vicc, vannak tipikus rossz vezetői szokások, hiába "bolondbiztos" a jármű.
tudom, tudom millió km van a lábadban. :)
nem vicc, vannak tipikus rossz vezetői szokások, hiába "bolondbiztos" a jármű.
tudom, tudom millió km van a lábadban. :)
Piritu - 1.000.00022-01-2024 15:48:10 // 33754
Győrben is mondták hogy vannak kivételek. Volt ahol 3x ezernél szállt el volt ahol 200felett is jó volt.
Én másodszor is felültem erre a rollerre :-))
Én másodszor is felültem erre a rollerre :-))
SD22-01-2024 15:46:44 // 33753
184-k és eredeti multiair és ridegtartással?
benzines?
benzines?
oldrepublic22-01-2024 15:45:08 // 33752
Igazából mindkét autón alapvetően a fékbetétet és a féktárcsát kellett cseréltetni. Azt viszont elég gyakran!!! :-D :-D Nincs rendes motorfék sajnos :-) És szerintem egy Priuson a gumik is többet bírnak! :-D
A kötelezően karbantartandó alkatrészeken kívül. Olaj, szűrők, stb. Minden más szolgált hűen. Kb. mintha japán autó lenne.
Ezért is rázott meg ez a dolog.
A kötelezően karbantartandó alkatrészeken kívül. Olaj, szűrők, stb. Minden más szolgált hűen. Kb. mintha japán autó lenne.
Ezért is rázott meg ez a dolog.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
527
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?