Forum >> Gumi, felni, futómű

Szabeee06-12-2011 17:29:28 // 14563
hát nem... mikor a faszi nálunk meglátta a 156 futóművét, rögtön mondta, hogy nincs esély a beállítására.... szóval nem tudom hol találok kelet-magyarországon, kelet-szlovákiában egy normális futóművest.... Lacci33 cartárs azt állította, hogy egyedül a kassai márkaszervizben sikerült neki beállíttatni a futóművet, megpróbálhatom esetleg.
mreni06-12-2011 17:17:08 // 14562
ííí hát az nem túl jó :/
Szabeee06-12-2011 17:15:32 // 14561
tudom, kérdezték tőlünk is azt, hogy elöl minden szilent/gömbfej rendben van-e, a hátsó futóműre rá sem néztek..... sajnos kelet-szlovákiában olyan futóműves van a környéken, ahol csak 1 lengőkaros futóműveket tudnak állítani, azt is zsinórral mérik be.... szóval ennyit a keleti mesterekről :S
mreni06-12-2011 17:12:21 // 14560
ha szar a szilent jobb helyeken hozzá se nyúlnak,amíg nincs kicserélve,és valóban van olyan paramétere ami nem állítható,ez szinte minden autónál elődorul,ettől még be lehet rendesen állítani.

Szerintem ne vidd márkaszervizbe,semmivel nem jobb mint egy jó szerelő/futóműves,sőőt :))
Szabeee06-12-2011 17:09:13 // 14559
én nyáron voltam futóműállításon, a hátsó futóműre rá se nézett a faszi, minden szilentem szar állapotban volt... az elsőt beállította úgy, ahogy..... azt is mondta, hogy vannak olyan paraméterek, amin nem lehet változtatni, viszont az első gumik belső fele nekem is jobban kopik, jövőre szeretnék futóművet cserélni, gyári sport vagy tuning futóműre (Supersport márkájúra), gondoltam majd csak csere után viszem futóműveshez. A hátsó gumik úgy lekoptak 1 nyár alatt, hogy jövőre már nem tudok velük menni.... szerintetek márkaszervizben beállítják rendesen a futóművet?
Alexander06-12-2011 16:21:25 // 14558
Szia!

Az én volt futómű problémámra ő tudod megoldást mondani és megis oldotta. Csak ajánlani tudom Tatabányán van.javítás
Marklar15506-12-2011 15:57:53 // 14557
15" 5k/3db
GT Ɨ|ѯ02-12-2011 17:45:14 // 14556
Pontosan, ez a megoldás:-)
chrisz0702-12-2011 16:34:41 // 14555
Köszönöm a gyors válaszokat.
Akkor azt mondjátok ha hagyom az ültetést, és elviszem valami jó futóműves szakembernek akkor ö majd be tudja állítani frankon?
Esetleg tudnátok Győr-Komárom-Tatabánya vonalon futóművest?
Szoszo™02-12-2011 16:22:18 // 14554
beljebb - kiljebb rakják,úgy ahogy jó lesz,de akár te is megnézheted hol lenne jobb és akkor tuti jó helyre rakja neked a gumis.
Szoszo™02-12-2011 16:20:03 // 14553
Teljesen 1t értek az előttem szólóval,ültetésnél az első kerekek hajlamosak a bedőlésre,én egy szezont mentem úgy nekem is megette,vidd el valami jó futóműveshez,és a baj megoldódik.
Diny02-12-2011 10:55:54 // 14552
köszi! de ha odébb rakják, attól még ugyanúgy kilóg, nem? vagy egy nagy helyett több kisebb súlyt használjanak?
nem látom még át :)
Ferke02-12-2011 09:57:46 // 14551
Jaja, odébb kell rakni kicsit, centrírozzák újra.
Diny02-12-2011 09:14:52 // 14550
felkerültek a téligumik végre nálam is. Viszont bal kanyarnál minden fordulatnál koppant valami. Mintha a centírsúly túl kilógna.. mit lehet tenni? volt már ilyen valakinek?
GTPeti01-12-2011 23:00:15 // 14549
Ha ez vigasztal, nekem is azt mondták, hogy "most jól van beállítva". Közben balra húzott... (Korrekt hely pedig a Fvári úti Abroncs, de ettől kezdve nem oda hordom.)
Marklar15501-12-2011 22:55:56 // 14548
Ez még új! :)
Wickey01-12-2011 13:37:10 // 14547
alvázszám szerinti gyári rugó és gátló bele, oszt megoldódik. 156ra ugyan nem jellemző, de csüccsentéstől általában bedől a kerék (=belső felét enni fogja). Valamint nem egy félfasz futóműveshez kell vinni, hanem egy olyanhoz, amelyik tisztában van vele, hogy a hátsó futómű is állítható.
chrisz0701-12-2011 12:41:29 // 14546
Sziasztok.
Nekem olyan problémám lenne a futóművemmel,hogy megzabálja a belső felét a gumimnak mind a 4 keréken,amúgy 17" 215/ 45-ös gumi van rajta.Kicsit le van ültetve a vas,többször voltam futóműállításon,azt monda a szerelő hogy jók a beállítások.

Esetleg valami tippetek,hogy mi lehet a baj.

Üdv.:Krisz
GTPeti29-11-2011 23:37:58 // 14545
Azért így is 23év és 200+ ekm. B)
Liquid29-11-2011 23:00:42 // 14544
az enyémben is 190e körül cseréltem az egyik lengőkart, tudtommal nem volt cserélve addig. :)
Marklar15529-11-2011 21:29:37 // 14543
Úgy könnyű, hogy 3-4 havonta haza jössz és mész 1-200km-t az UNO val... :-PPP
GTPeti29-11-2011 21:27:35 // 14542
Így van. :)

Az Uno-ban épp mostanában tervezem az első lengőkarok cseréjét. Még a gyárik vannak bent. :))
(Igaz 1x már voltak a talpasok cserélve és már megint kopognak...)
Marklar15528-11-2011 22:55:22 // 14541
Könnyű úgy, hogy 3-4...? Havonta jársz Pesten. Akkor is csak az Egér út-Fehérvári út... ig. S utána át ülsz az unoba ;)
Marklar15528-11-2011 22:50:57 // 14540
Hétfői gömbfejek.
Szerdai szílentek.
:-P
GTPeti28-11-2011 20:54:48 // 14539
Akkor milyen alsó lengőkarokat érdemes inkább venni?

Nekem Ocapok vannak bent már egy jó ideje. (Az sem tegnap volt, mikor Csörinél jártam ezügyben... :) Min. 3 éve vannak bent és nem vélek kopogást hallani. Ezzel max. annyit akarok mondani, hogy az Ocap alsók talán megérnek legközelebb egy próbát.
(A felsőkről persze mindekit lebeszélek, mert azok rövid úton kopgoni kezdtek.)
Wickey28-11-2011 20:48:19 // 14538
köszi
mreni28-11-2011 20:47:14 // 14537
oké,holnap felhívom,de mintha csináltak volna pár éve 47eshez...
Wickey28-11-2011 20:46:29 // 14536
jóérzésű emberek elhajtanak ha a 156 lengőkarokkal odamész. Gyenge az anyag körülötte, nem vállalják a cserélhető gömbfejre átalakítást. Ha meg találsz ilyet, aki vállalja, és azt is, hogy agyonrugdoshatom, ha véletlen kiszakad a gömbfej a lengőkarból szólj, mert viszek neki vagy húsz garnitúra lengőkart és konkrétan megvagyonosodok belőle.
Wickey28-11-2011 20:44:38 // 14535
A tavaly ilyentájt Ofiéktól hozott gyári alsó lengőkarjaim mindkét gömbfeje fossáment pikkpakk. A felsők, és az alsó szilentjei bírják. Mondanám, hogy biztos szar eresztés volt, vagy hogy garanciális probléma, mert én is többet vártam volna 15-20ezer kilométernél, de az a 15-20ezer mégsem 1-2ezer, hagytam is a francba, ha kopog, hát kopog. Majd ha kiverődnek a szilentek kidobom és többet nem veszek gyárit vagyonokért. Veszek ugy-t fillérekért és ha az kiverődik legalább ocsó vót.
mreni28-11-2011 20:41:04 // 14534
akkor gyenge minőséget vettél :)
de amúgy van cég aki foglalkozik gömbcsukló felújítással,gyártással.
Wickey28-11-2011 20:38:24 // 14533
el fogsz szomorodni, ha azt mondom, hogy a gömbfejek mentek fossá, és a szilentek makulátlanok? :-P
Imyx28-11-2011 16:01:37 // 14532
Nekem 16 ezer km alatt sikerült kinyírni első felső lengőkarokat 16-os kerékkel.. bár azt nem tudom, milyenek vannak benne.
Ferke28-11-2011 15:30:54 // 14531
Nekem 110ezer van a lengőkar szettben, és 80%ban 17esekkel kapta ezt a km-t. Ez a lengőkar kinyírás hülyeség, persze nem mindegy, hogy milyen lengőkar..
Imyx28-11-2011 14:52:34 // 14530
Tedd fel, mész egy szezont, aztán majd meglátod. Sok 56-on van 17-es kerék itt Pesten, kérdezd pl. George-ot, elég sokat jár, és nincs problémája. Nekem jövő szezonban 18 lesz fent.
156 áfa romeo28-11-2011 14:07:41 // 14529
szerintem meg tedd fel,úgyis hiányérzeted lesz ha meg se próbálod,aztán ha nem jó lecseréled,én 17-18-al járok,ültetve, 4 éve de még semmit nem kellett cserélnem,mondjuk vidéken használom itt azért jobb a helyzet
mreni28-11-2011 14:07:33 // 14528
normálisan be kéne szilentezni a lengőkarokat és sokkal többet bírnának,kérdés hogy a csuklók mennyit viselnek el.
admirális28-11-2011 12:35:55 // 14527
Köszönöm a válaszokat. Sajnos eddig mindenki lebeszélt róla, pedig megvan már a felni, és én is úgy voltam vele, hogy csak akkor teszek fel 17-est, ha ezt a fajtát megkapom (elég ritka gyári). Nos megvettem, lemostam, örültem, vártam/várom a tavaszt, de ennyi százezer forintom nincs, hogy állandóan lengőkarokat cseréltessek. Évek óta járok 16-ossal, télen 15-össel, ezek nagyon jók, megfelelnek, de egy 17-es nagyot mutatott volna.

Szomorú vagyok:((((.
Wickey28-11-2011 12:27:21 // 14526
fene tudja, én 20k km alatt kinyírtam a 17esekkel a gyári (Elaforg) alsó/felső lengőkarjaim. Pedig ott és akkor minden cserélve lett, lengőkarok, stabrúdszilent, stabrúdpálcák, kicsivel később kormányösszekötők, kerékcsapágyak, kerékagyak...
tipoatti28-11-2011 12:26:26 // 14525
Akármilyen lassan és jó stílusban is közlekedsz, nem jó döntés a 17" egy 156-ra. Ha jobb fajta gyári, vagy nem puha egyéb felnin is gondolkodsz, max. azt kerülheted el, hogy görgőztess sűrűn. Viszont lengőkarok hamarabb nyifognak/kimúlnak, rugó törhet, stab.rudak hamarabb elfáradnak, stb. ... Soroljam még a tapasztalataimat? :) Látványos a nagy kerék, de nem Orbánia fővárosába való szvsz.
tipoatti28-11-2011 12:20:20 // 14524
Sajnos teljesen gáz. Ha nem muszáj, ne tedd.
admirális28-11-2011 11:09:25 // 14523
Mennyire gáz 17-es felnivel járni Budapesten? Szerintetek lehet annyira vigyázni rá, hogy ne menjen minden nagyon hamar tönkre, ami összefügg ezzel? Vagy ahhoz már zavaróan lassan kell hogy menjek? Tapasztalatokra lennék kíváncsi.
Abarai28-11-2011 10:34:46 // 14522
Köszi, megyek is. Remélem, nem kell vernem az asztalt. :)
GabCsi27-11-2011 19:01:59 // 14521
Vagy a szelep nem jó, már ha kicserélték, vagy a felni pereme oxidált, és nem fexik fel a gumi.
Kazes☻27-11-2011 18:42:13 // 14520
Szerintem létezik és ha van számlád a szerelésről, mehetsz vissza a gumishoz. :)
Abarai27-11-2011 18:28:19 // 14519
Továbbá jelentkezzen, aki megátkozta a gumikat, amikor nem nyerte meg. :)
Abarai27-11-2011 18:27:50 // 14518
A frissen felrakott Michelinek közül egy elengedte a nyomás felét 2 nap állás alatt. Létezik olyan, hogy rosszul tették fel a felnire, vagy a magával gumival lesz valami gáz?
Kazes☻23-11-2011 20:53:33 // 14517
Kérlek, de mitől 'namégegyszer'... ?! :)



költői :)
Abarai23-11-2011 20:42:53 // 14516
Namégegyszerköszi! :)
Kazes☻23-11-2011 20:37:31 // 14515
Gratula a nyertesnek! :)
Halesz23-11-2011 20:21:00 // 14514
Na, volt? Lett? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.