Forum >> Gumi, felni, futómű

Roberto13-11-2005 17:43:00 // 2409
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni Tőletek! 147esemre mekkora fenit+gumit vegyek, melyiknek milyen a menetstabilitása, stb. DUNLOP SP SPORT 9000 Tipusú 215/45 ZR17 Firestone 205/55R16 Előre is köszi!
Gábor16612-11-2005 15:17:01 // 2408
Ahol a 164 már megcsúszott, ott a 166 még símán íven elfordul. Egyszer direkt nagyon erőszakosan fordultam a 166-al, egy szűk ívű körforgalomban. (Már a Michelinekkel.) Egyszerűen elugrott a hátulja. 10-15 cm-t ugrott keresztben. Persze a rugózása, felfüggesztése sokkal lágyabb mint a 164-esemé volt.
dezoxiribo12-11-2005 15:02:56 // 2407
Sziasztok! Kellene nekem 165/70 r13as nyári vagy téli-nyári gumi egy 33as Alfára. Apósomnak kellene és nincs rá sok pénze, úgyhogy várom a tippeket. Köszi.
Charlie 16612-11-2005 12:56:44 // 2406
Oks, akkor hétfőn.!!
Vega12-11-2005 12:56:18 // 2405
Termeszetesen nekem is van osszehasonlitasi alapom a veget illetoen! Hungaroring...145 QV es 164 V6.....Nem nagyon lehet egy lapon emliteni a ket autot mert persze masra valok...de velemenyem szerint a QV sokkal jobban viselkedett a palyan...kicsit alulkormanyzott mint mar mondtam de az is biztos orvosolhato csak nem nyultam meg a futomuhoz... a KONI-k is allithatok ugye...csak nem probaltam meg... Egy bolodban viszont egyformak voltak...22 litert evett mind a ketto...azt is szazasbol :)))))))))
András bácsi12-11-2005 12:46:45 // 2404
Ha mondassz méretet és árat, akkor meglátjuk.
András bácsi12-11-2005 12:45:31 // 2403
A méret más kérdés, amiatt nem lehet objektíven összehasonlítani. Viszont, ha a határait van lehetőséged kipróbálni, akkor azért a többlengőkaros futómű jóval megbocsátóbb és kezelhetőbb. Szerpentinen felfelé próbáltam már a lentebb írt típusokat, és a csúszáshatár volt a mérvadó. A 146-tal összehasonlítva annak ellenére nyerő a 166, hogy nincs ültetve, és a gumiméret súlyhoz viszonyítva elég kiegyenlítet volt. (205/40 16 vs. 225/45 17)
Vega12-11-2005 12:40:53 // 2402
Akkor valoszinuleg itt lesz a kutya elasva :))
Charlie 16612-11-2005 12:40:17 // 2401
Akkor majd hétfő megnézem, és felhívlak. Köll ?
Vega12-11-2005 12:38:33 // 2400
CSak ,hogy teljes legyen a ket...166 V6 is volt...csak volt sajnos..es a novereme volt, igy nem vezettem tul sokat....de a magy meretukbol es a sulyukbol adodoan sema 164 sem a 166-os nem eveszi fel a versenyzt a 145-ossel... Azert azt leszogeznem, hogy fingom nincs milyen a futomuve egy sima 145-osnek...csak a sajatomrol tudok nyilatkozni... Pl. 4 hettel ezelott hoztunk be nemetorszagbol egy 1.9 jtd stilot...900 km-en keresztul volt hozza szerencsem...hajnali 4 kor ultem at a sajat automba, akkor ertunk haza...na hat no comment :))) Stilo naon jo, benyeli a magyar utakat, minden szep es jo a QV raz, zotyog, szar...de koze nincs a kettonek egymashoz abbol a szempontbol ,hogy hogy fekszi az utat....
András bácsi12-11-2005 12:37:15 // 2399
A tied biztos szubjektív! :))))) A 164-et kivéve minddel minimum 25e-et mentem, ilyen-olyan felnikkel/gumikkal/telókkal/rugókkal. Na jó, egyik sem 145QV volt. :)
András bácsi12-11-2005 12:34:07 // 2398
Ezt én sem tudom.
Vega12-11-2005 12:33:31 // 2397
Na hat ebben nem ertek veled egyet! 2 db. 164-eshez volt eveken keresztul szerencsem...az egyik meg most is megvan....es egy stilo is van a csaladban...nem lehet meg csak egy lapon sem emliteni oket a QV-vel...termeszetesen a 145-os javara... Valoszinuleg tul szubjektiv a velemenyunk, hogy total az ellenkezojet allitjuk :)))
Charlie 16612-11-2005 12:31:25 // 2396
Mekkora mekkora? Tudja tököm, az amit gyárilag adnak a asztmákkal.
András bácsi12-11-2005 12:29:32 // 2395
Mondjuk 146ti-m volt, Eibach rugókkal. A 155 ültetve is egész jó, végül is ugyanaz a futómű. És mégis: a Stilo gyári gyengusz futóműve nagyobb kanyarsebességet engedett. A 166-os futóművével meg nem lehet összehasonlítani. Sőt, még a 164-es is übereli.
Vega12-11-2005 12:25:41 // 2394
Egyebkent nem tom vole mar hozza szerencsed...de hihetetlen kezesbarany...:) egyszer ha adodik ra lehetoseged ne hagyd ki :)
Vega12-11-2005 12:24:01 // 2393
foktol = fokkal roggk = rugok nem tom, hogy ez hogy sikerult :)))
András bácsi12-11-2005 12:23:34 // 2392
Azért azzal a Fiat hátsó futóművel csodát nem kell várni!
András bácsi12-11-2005 12:22:21 // 2391
Mekkora a méret?
Vega12-11-2005 12:20:40 // 2390
Inkabb azt mondja meg nekem valaki ,hogy akkor most baj vagy sem ,hogy a hatso roguk nem egyforman vannak bent...az egyik kb 180 fokto el van forgatva a masikhoz kepest!
Charlie 16612-11-2005 12:09:23 // 2389
Urak !! Tudok szerezni majdnem ingyen 4 db Michelin téli gumit , G Astrára valót, kb 50-60 % os állapotban, és vele gyári lemezfelniket !!! Kell valakinek jópénzé?
Vega12-11-2005 12:08:58 // 2388
Csak azert kerdeztem mert hatha van erre egy sema ,hogy a frontos kocsik, hogy a legjobbak...ugyanis a 145 QV is kicsit nagyobb temponal mar kenyelmetlenul tulkormanyzott lesz...na persze mihez kepest...
András bácsi12-11-2005 12:03:24 // 2387
Nem tudom pontosan. A 166 hátsó futóműve össze vissza állítható, meg ráadásul olyasmi kormányzást segítő szilent van benne, mint a Honda 4WS-ekben. Szerintem én csak szerencsés vagyok, hogy nem volt kiütve a futóművem.
Vega12-11-2005 11:55:32 // 2386
Es ez milyen beallitast feltetelez?
András bácsi12-11-2005 11:51:09 // 2385
Pirelli 205/55 R16-os téli gumik 4-5mm mély mintázattal eladók. 15e/4db
András bácsi12-11-2005 11:45:11 // 2384
Arra gondoltam, amit a 164-ről írtál a végén. Szerintem így kellene működnie, legalábbis az enyém ilyen.
Gábor16612-11-2005 11:11:58 // 2383
Mviking: Futóművemet a közelmúltban egyéb okok miatt kb 5.000 km-eneként állították. A lengéscsillapító az egy érdekes dolog: Ahány helyen voltam annyi féle adat jött ki, és senki nem tudta megmondani, hogy ez jó-e, vagy nem. Én teljesen szubjektiv érzésem, hogy gyengék, de még nem rosszak.
Gábor16612-11-2005 11:07:48 // 2382
Bandi: Nem pontosan értem, hogy mit értesz az "utánafordul a hátulja" kifejezés alatt. Megpróbálom leírni mire gindolok pont az általad kérdezett esetben: Ha a gyári nagy összetartás van hátul, akkor tempósabb kanyarvétel esetén, a gázt nyomva nem akar elfordulni. Tolja ki az elejét. Evvel a beállítással kb. neutrális. Persze a gázt kell nyomni, különben alulkormányzott. A 164-nél sikerült annyira extrém értéket állítani, hogy kicsit gyorsabb kanyarokban keresztbefordult, mint egy hátsókerekes! Jó buli volt! :-))
András bácsi11-11-2005 22:28:12 // 2381
Ha mész a kanyaríven, és ráhúzol még egy kis gázadás mellett, akkor érzed, hogy utánafordul a hátulja?
veteranviking11-11-2005 21:29:16 // 2380
"Misi"gumi a komolyabbak közé tartozik,futómű problem lesz. Csak hibafeltárás ügyben tudtam segíteni, a beállításokat én is szakértővel végeztetem.(futómű áll,telók kimérése)
Vega11-11-2005 20:41:36 // 2379
Ja ize..a kerdes ,hogy ez gaz vagy sem?! :)))
Vega11-11-2005 20:41:18 // 2378
En is bodok egy kerdest!!! Nekem a hatso rugok, nem egyforman vannak beteve....az egyik el van forgatva amasikhoz kepest...mondjuk kb 180 fokot...ez szamit vagy meg van adva, hogy annak pontosan, hogy kell allnia.....nem huz semerre, kopi rendesen kopok a gumi...tehat rendellenesseget nem tapasztaltam...
Gábor16611-11-2005 20:31:19 // 2377
A bekarikázott részeken fűrészfogasodik, minden egyes minta vége alacsonyabban van, mint a következő eleje. (A kép a novi új gumiról készült.)
Gábor16611-11-2005 20:22:03 // 2376
Alfasud: Az a mintasor ami a gumi oldaláról kanyarodik afutófelületre. Minjárt teszek ide képet!
Gábor16611-11-2005 20:20:25 // 2375
Mviking: Michelin PilotSport 2. Nem tudom, hova sorolható. De ha a külső szélon jobban, a belsőn kevésbé fűrészfogas, akkor merre állíttassam a futóművet? A gond elöl és hátul is jelenkezik, de hátul 3x erősebben. Hátul a gyárinál kicsit kisebb összetartással járok, mert a gyárival nem akar elfordulni az autó.
Mr.Lóerő11-11-2005 18:36:05 // 2374
www.gumibolt.hu
Viktor8511-11-2005 17:55:29 // 2373
A futófelület széle, v. a futófelület melleti "ferde" szél? Nekem is sokkal jobban koptak a gumik szélei, mint a többi része. Nálam teló hiba okozta, túl nagy volt a "terpesztése" az első kerekeknek.
veteranviking11-11-2005 17:04:22 // 2371
Megkérdeztem a gumis cimbim: Tehát,ha óccsó kategóriás a gumi, akkor magától is hajlamos így kompi. Amennyiben komolyabb gumival nyomod általában teló hiba, de lehet futómű beállítási problem is:-(
Gábor16611-11-2005 15:48:33 // 2370
A szerelűműhelyben és itt is "elsírom" bánatom, hátha nem ugyan az a csapat látogatja a két topicot. Ma felkerültek a téli gumák. Szomorúan tapasztaltam, hogy a 10.000 km-t futott gumijaim széle főrészfogasra kopott. Hátul jobban, elöl kicsit kevésbé. Tudja valaki, hogy ezt mi okozza? (Tehát, nem kagylós!)
TtK10-11-2005 09:56:01 // 2369
Köszi! Nekem is ugyanazok a felnijeim, mint neked, úgyhogy a jelek szerint én is megúsztam 8k HUF-ot. :)
Seriff09-11-2005 18:14:35 // 2368
...a doblemezeimért mész?:-))
András bácsi09-11-2005 18:13:30 // 2367
Hú tényleg, már megyek is...
Poló09-11-2005 18:12:50 // 2366
Köszi a segítségeket. Majd figyelni fogok.
András bácsi09-11-2005 18:12:29 // 2365
A Temprán milyen spoiler van?
Seriff09-11-2005 18:12:15 // 2364
Miket nem tudsz, te? nem tanulnod kéne:-PPP
András bácsi09-11-2005 18:11:23 // 2363
Van külön mankókerék aluhoz. Egy plusz tárcsa van belülről felhegesztve a hosszabb csavarhoz. Legalábbis is azokhoz az olasz gépekhez, amit a szalonból aluval+mankókerékkel hoztak el.
Poló09-11-2005 18:08:52 // 2362
Tempránál jártunk úgy, hogy fel kellett tenni a pótkereket hátra. Alufelni le, mankó kerék fel. Kicsit hosszúak voltak oda a csavarok, mert a fékdobban hozzáért valamihez. Lehetett hallani ahogy köszörül.
András bácsi09-11-2005 18:04:32 // 2361
Próbáld meg felemelt kerékkel kézzel betekerve a csavart, hogy nem akad-e a vége, vayg nem súrlódik. Már jártam úgy, hogy gyorsan feldobáltam a téli kerekeket, aztán másnap, amikor indultam, nem forgott el a kerék: a hosszú csavar vége elakad a féklemezben.
Seriff09-11-2005 18:02:24 // 2360
Akkómeg?:-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.