Forum >> Gumi, felni, futómű

DieselManiaco(NagyVad)02-05-2014 17:27:26 // 17263
miért lenne? nekem teljesen mindegy ki mivel jár,csak ennek a kombónak nem sok értelme van. a gyári gátlót nem egy 3-4 centivel rövidebb rugóhoz találták ki,nem is annak a karakterisztikájához,főleg nem abban az esetben ha az előfeszítés nem fix (tekerhető futómű).Szóval ha ráteszed a gyári gátlóra marha szép lesz,az alja is fog szikrázni,csak az ültetőrugó pozitív hatásait nem tudod kiélvezni mert egy pár alkatrész a futóműben nem lesz partner ehhez(pl.lengéscsillapító)
vm02-05-2014 13:12:57 // 17262
Ne sértődj meg, nem személyes... ;-)
Pláne nem ezzel a 20-30 mm-el, de sokan nulla szakértelemmel, és nulla pulzussal sokkal extrémebben belepancsolnak az autójukba.

Merthogy akármikor felmerül a tuning (fél/kendács-tuning) témája (szekérkerék, ültetés, szélesítés, estébé), rendszeresen előbukkan a "de ez így jó", "semmi gond vele", "jobb mint a gyári", "minek úgy, amikor így olcsóbb/jobb/szebb", vélemény.
Az, hogy te, vagy bárki más mit érez, szubjektív, és korántsem biztos, hogy jó is. A szetteket mérnökök tervezik, szakemberek tesztelik, szóval nem a levegőbe beszél egy gyártó, mikor azt mondja hogy rugó+gátló. Esetleg plusz még egy csomó vacak cseréje a futóműben. Pláne nem releváns a júzer véleménye a saját ültetéséről/szélesítéséről/akármiről, ha nem próbálta még ki a komplett, "rendesen" megcsinált megoldást. Ez nem feltétlen hülye viselkedés a júzertől, csak nincs viszonyítási alapja. Tisztában lenni viszont a ténnyel nem árt. Én senkinek nem mondanám nyugodt lelkiismerettel, hogy tegyen csak rövid rugót a gyári gátlóra, jó lesz, mert nem lesz jó. Ugyanígy lebeszélnék bárkit az önmagában felrakott 3-4 hüvelykkel nagyobb felniről is, és a több centis szélesítésről is. Lehet hogy jobbnak érzi, de az igazi nyertes a szervíz lesz ;-)
.......................02-05-2014 12:50:08 // 17261
10 éve járok ültetörugókkal ,gyári lengéscsillapítókon

soha semmi gond nem Volt ezzel ,
persze ezek csak 20..30 mm ert ültetnek,
olyan mintha benne ülne 4*100 kg os ember de mégsem
Dévid02-05-2014 10:31:38 // 17260
Aki úgy vette, hogy ültetve, de gyári lengéscsillapítókkal, azzal is baj van?
DieselManiaco(NagyVad)02-05-2014 09:29:35 // 17259
azzal van baj aki ültetőrugót akaszt gyári telóra... ültetés mellé legalább egy Lindoros teló illik,szárvágva keményítve....legalább...és ha ezt így beleteszed a az 55 egyszerű futóművébe rájössz hogy mennyivel kanyarvadászabb a gyárinál...
[k i z z o]02-05-2014 08:33:21 // 17258
Majd egyszer próbálj ki egy ilyet:)
Mr. Z02-05-2014 08:05:27 // 17257
mégis mi az ördögnek kéne a feleséged 156-os utcai közlekedési eszközébe koni gátló??? Utcai autó legyen rendben max egy kis ültetés , oszt csók. Pálya autót épít vlaaki akkor beszélhetünk futómű tuningról, utcai autópa csak pénzszórás. 50/90/120 km/h-nál még az Alfa gyári sportos futóműve is több mint elég.
Tuningman01-05-2014 23:45:30 // 17256
Mikor anno Ladákkal versenyeztünk, sokunk használt Bilstein gátlókat. Én nem rajongok értük, kilógok a sorból :)
Nálam a Koni a nyerő az összes utcai vagy versenyautómban csak ezt használtam és sosem csalódtam benne.
A feleségem 156-osa most kapott Bilstein gátlókat de csak azért mert jóval olcsóbb a Koninál, nem akart rá annyit költeni :(
vm30-04-2014 21:09:02 // 17255
Lindoros gyári...
Tocsa27-04-2014 16:08:47 // 17254
Üdv szerintem az átrángatás semmit nem ér ! Stangával meg kell mozgatni minden csuklót mert amúgy nem derül ki . Én ugyan így jártam és az első futóműben az alsó lengővilla gömbfeje lógott mint állat rángatásra semmi nem látszott mert a rúgó feszítette bele ! De lehet axiál csukló is rossz az kormány mozgatásra kiderül álltalában csak le kell húzni a gumiharangot .
Tocsa27-04-2014 16:03:54 // 17253
Miért van különbség ? :) Szerintem ugyanaz csak más a matrica rajta ! ;)
Arslan25-04-2014 20:16:42 // 17252
Még Ladás korszakomban természetes volt a Bilstein. Volt Koni is, de az hamar széthullott. Alfába Koni?
GTPeti25-04-2014 19:42:09 // 17251
Bilstein, Sachs vagy Kayaba.
GTVili25-04-2014 17:45:42 // 17250
Na ez engem is érdekelne.....
Dzsozy19-04-2014 17:36:41 // 17249
Urak Magnetti Marelli vagy Monroe lengéscsillapító?
Kovacs Laci 15518-04-2014 19:26:03 // 17248
Keresek OZ Racing stilusu felniket bármien, márka, tipus, hasonló is lehet gumi nélkül 15 colost, 4x98 ast de lehet 4x100 is Borbet A cserébe!!! Rá fizetek meg egyezés szerint pénzt!
Gabulon17-04-2014 21:38:20 // 17247
Sziasztok!

Erdeklodnek h az en futomuvem es a ti futomu kozott van e kulonbseg marmint h a ti futomu az alacsonyabb vagy sem?!-mert szeretnem ultetni picit az autot!!
hg6idn12-04-2014 13:01:03 // 17246
Sziasztok!
Már pár hónapja érzem az Alfámon (2003 FL 156 SW), hogy kicsit késve reagál a kormányra, bizonytalan az autó, tegnap szórakoztam vele, hirtelen kormány rántásra (40 50 Km/h, kb 10-20 fok) majd egyenesbe hozott kormánynál, a hátsó része - tudom hülyének tűnik - mintha később kerülne egyenesbe, mint egy utánfutó. Ma ismét át lett rángatva aknából a futómű, de nem tűnik semmi hibásnak, nincs kottyanás lógás.
Esetleg van valakinek ötlete?
Gtaati10-04-2014 21:58:13 // 17244
Helló Mindenki! Érdeklődni szeretnék, hogy Gt-hez a webshopok, kormánymű belső axiális csuklóból miért ajánlanak vagy 5 féle hosszúságban, mikor elméletileg kétoldali csukló, tehát egyformának kellene lennie, de ahány gyártó annyi féle.....? Köszönöm!
Gyalu07-04-2014 10:37:51 // 17243
Ha csinálsz a felniről és a kocsiról pár "normális" képet, bárki feldobja rá neked PS el...
NT Kundi06-04-2014 14:06:17 // 17242
szerintetek, ezek hogy mutatnának egy 145ösön?!





Akos_04-04-2014 15:54:36 // 17241
Nekem is ugy tunik hogy 41,5 helyett ez most 30,5.
Bar az is igaz, hogy ez 1 collal szelesebb is es igy az ET kalkulator szerint a belso szele csak 2mm-t megy beljebb.
Mivel gondolom negativ nyomtavszelesito pogacsa nem letezik ezert marad igy.
Piritu - 1.000.00004-04-2014 15:42:43 // 17240
Akkor az egy GTV/Spider felni lesz. A 156-é tudtomma 40 felett van.
WarbiRunner (Gyuri)04-04-2014 14:56:29 // 17239
A hatékonysági osztálynak nem sok köze lehet az ADAC-hoz, szabványos jelölés. HOgy ki és hol teszteli, ki tudja. Egyébként az ADAC teszt nem lő annyira mellé, a tapasztalatok eléggé egybevágnak az ott leírtakkal, csak figyelni kell évjáratot, méretet.
Ezen túl kevés információ a vezethetőségre nézve. Tehát az nem derül ki, hogy kanyarban milyen oldaltartása van, milyen visszajelzés az útról, mennyire sportos vagy túrázós egy gumi (Lásd gagyi vezethetőségű Energy Saver). Arra vagy bele kell pár fórumba olvasni, amihez vagy van kedve az embernek, vagy nincs. Egy guminál nem sok késztetés van rá, de lehet érdemes. Vagy ki kell próbálni.
Vagy itt kérdezni, olvasni, hátha más már próbálta.
Általában a vizes tulajdonságok és a zaj osztályzat az amit onnan megnézek, ha gumit készülök venni.
Most is végignézegettem, de nem fogok sokat kínlódni vele, itt van 500m-re a Vredestein forgalmazó, mellesleg a városban legjobban centíroznak, úgyhogy jó lesz az. Legtöbb helyen jókat írnak róla, mindenhol a top 4-5-ben ott van, nagyon rossz nem lehet. A téli Vredestein kifejezetten jó, bár a Conti szerintem egy kicsivel magabiztosabb volt és jobban tartja a tuladonságait az idő teltével. Nem nagy a különbség, nagyon stabil mindkettő.
Piritu - 1.000.00004-04-2014 12:08:34 // 17237
Csak egy apró kérdés, a felni ET száma jó a kocsidhoz? Alfáék a középrész vastagságával állítják be az ET-t. Ha más csavar kell, akkor más a felni közepe.
(Az már más kérdés, hogy én a kerékcsavarral nem buherálnák.)
Fairlane04-04-2014 11:24:42 // 17236
Én megmérném, hogy a 35mm-es hogy fér el...
Egyébként nekem is külön garnitúra csavar van a télihez meg a nyárihoz, és eddig tudtam ezzel együtt élni :)

A sima menetes szárat felejtsd el.
Meg a tőcsavaros megoldások inkább "belülről kidugott" csavaron alapulnak, nem a kerékagyban meglevő anyamenetbe tekert fej nélküli csavaron.
Akos_04-04-2014 11:00:08 // 17235
Sziasztok!

Az uj felnijeimhez nem elg hosszuak a mostani csavarok (28mm menet).
Ha mar ugy is kell vennem csavarokat felmerult bennem, hogy atalakitom tocsavar + anya megoldasra igy mindket felnivel hasznalhato lenne.
Es tehetnek ra mondjuk ilyen anyakat.
- Csinalt-e mar valaki ilyet?
- Lehete-e sima menetes szarakbol, vagy valami specko cucc kell mint ez?
- Vagy ha veszek egy szett sima 35mm menetu kerekcsavart az jo lesz mindket felnihez? Nem fog beleerni semmibe a tuloldalon?
- A 156-hoz 12x1.25-os meret kell, ugye?

Koszi,
Akos
mreni03-04-2014 20:17:09 // 17234
remélem nem az ADAC teszteket nézed :) sosem voltak reálisak
Gyalu03-04-2014 20:12:22 // 17233
Szerintem EVO lesz a megoldás:) Már csak az a kérdés, azok meddig bírják, majd amik most rajta vannak:) Köszi a segítséget!
Akos_31-03-2014 23:29:37 // 17232
Federal FZ-201-em volt de azt csak palyazasra hasznaltam.
Annak kellet vagy 1.5 kor a Hungaroringen, hogy elkezdjen rendesen tapadni.
Cserebe viszont vegig birta a 20 percet.

Ellentetben a legtobb utcai gumival ami par kor utan hutest igenyel, vagy kulomben tulmelegszik es csuszkalni kezd, es/vagy elkezd veszettul kopni.
Gyalu31-03-2014 19:47:48 // 17231
Szia

Köszi a válaszod. Az autót leginkább utcán fogom használni, sőt pályázásban még nem is gondolkodtam igazán. Gyári fékekkel nem is fogom ezt erőltetni.

Motoron is sport gumi van amit illik melegíteni. Szóval van igazság abban amit mondasz.

Neked volt már ilyen gumid?
WarbiRunner (Gyuri)31-03-2014 12:16:40 // 17230
Utcai autóra érdemes egyáltalán ilyenekkel kísérletezni? Az EVO-t kíváncsiságból megnéztem, semmi jó ellen nem vagyok én se alapon :-) A saját méretemben (195/55r15) a hatékonysági osztályzatai nem túl jók.
Akos_31-03-2014 11:58:55 // 17229
Szia!

Nem tudom hol szeretned majd hasznalni, de azt ne felejtsd el, hogy ez a keverek igenyel nemi melegitest.
Ez azt jelenti, hogy indulas utan tobb kilometeren at kevesbe fog tapadni mint egy inkabb utcara tervezett gumi.
Ha Federalban gondolkozol es foleg utcan hasznalnad, akkor talan a 595EVO jobb valasztas lehet.
Foleg palyazni (trackday) viszont jo valasztas lehet.

Udv,
Akos
WarbiRunner (Gyuri)29-03-2014 20:37:47 // 17228
Durva..tényleg a gumi volt ilyen brutál búgással. Feltettem a jtd nyári kerekeit a TD-re, és minden helyreállt. Puhán döccen, halkan suhan. Mellesleg szép is a tádén az 5 lyukas felni, úgyhogy megkapta örökbe :-)
A Bridgestone -ok egy szezont itt városban talán kibírnak.
WarbiRunner (Gyuri)28-03-2014 16:43:32 // 17227
Alig várom hogy vehessek mégegy garnitúra gumit :-)
VKG231!!! (156+75)28-03-2014 14:43:15 // 17226
Naná! Előbb-utóbb a tapadása is elmúlik! :D
WarbiRunner (Gyuri)28-03-2014 14:09:50 // 17225
Létezik hogy egy gumi ahogy öregszik meghangosodik? A TD-re feltettem a nyári szettet az alucipőkkel. 10 éves a gumi, nem fiatal az biztos, de jobbára csak állhatott rajtuk az autó (a km számláló és a szervízfüzet is ezt bizonyítja), mert kb 90%-os mintája van.
Tavalyi szezonban nem volt még komolyabb hangja, most az első ovibamenős reggeli autózásnál feltűnt, hogy már 50-nél is búg. Tisztára csapágyhang amúgy, de gondolom a gumi, mert a téliekkel nem búgott. Tapadás az van, a körforgalomban jól kipróbáltam, gond nélkül lehet csapatni. Szétrepedezve sincs, a 2009-es Bridgestonjaim sokkal rosszabul néznek ki. Még így nem jártam..:-)
Attis28-03-2014 13:11:20 // 17224
Szia! Én csak a véleményem és tapasztalatomat!
Nekem 147-esem van. Az Alfa 166-os sok küllős gyári felnije nagyon tetszett mindig is és volt egy alkalmi lehetőségem egy szett megvételére amit meg is tettem. Namármost a 147-es osztóköre 5*98, a 166-os osztóköre 5*108, így csináltattam magamnak osztókörmódosítót, ami egyben nyomtávszélesítő is. Első tapasztalataim vele: ha teljesen eltekerem e kormányt, akkor egy ici-picit beleér a műanyag doblemez betétbe. Ez nem vészes, orvosolható. Kis tempónál tényleg "nehezebbnek" érezni a kormányt. Aztán múlt hétvégén úgy volt, hogy az egész családdal (5 ember) el akartunk menni vidékre, na ez már nem sikerült, mert hála a nyomtávszélesítőnek, a hátsó kerekek beleértek a hátsó doblemezbe. (4 emberrel semmi csomaggal még el lehet menni). Elmentünk 4en, volt egy kis csomag és bizony tényleg megette az első felső lengőkarokat.
Mindezek ellenére hála a szélesebb nyomtávnak le sem tudom írni, hogy milyen öröm vele kanyargós úton menni. :)
Mint ahogy fent is említettem ezek csak a saját tapasztalataim. A lengőkarhoz még annyit, hogy az OCAP, ami amúgy sem túl jó minőségű. Ha kicseréltem őket valami jobbra, lehet hogy azokat nem fogja ilyen hamar kinyírni.
Competizione28-03-2014 10:36:38 // 17223
Köszi,figyelni fogok rá.
Gyalu27-03-2014 21:14:40 // 17222
Lassan esedékes lesz új gumik vásárlása az autóra. Elgondolkodtam Federal RS-R abroncsokban. Van valakinek tapasztalata ezekkel az abroncsokkal?
Zotya 16427-03-2014 17:15:40 // 17221
Úgy-úgy....ezt illik tudni ,ilyen beavatkozásnál. Jobban fogy ,a futómű.......így gondolod!?
Andy27-03-2014 17:11:25 // 17220
És sokkal jobban fogja zabálni a lengőkarokat.
Zotya 16427-03-2014 17:08:59 // 17219
Semmi gond nem lesz,csupán a nyomtávod nő és nehezebb lesz a kormány. Miután felraktad az új kerekeket , azért vidd el futóműállításra.
Akos_27-03-2014 15:51:09 // 17218
Sziasztok!

Meg tudja mondani valaki mi a szinkodja a gyari Teledial felniknek?
Latatlanban, hogyan tudom elmondani a fenyezonek, hogy milyen szinre fesse?
Erre a tipusra gondolok:
Competizione27-03-2014 15:32:26 // 17217
Sziasztok lenne egy kérdésem.Az új 18-as alufelniket nem tudom feltenni a Ti-brembo fékek miatt.8 mm-rel kell szélesítenem a tengelytávot,nem lesz ebből valami baj,mármint a gumik kopására gondolok.
Jimmi T.26-03-2014 13:56:51 // 17216
Ma felugrottak az új nyári papucsok, a frissen színterezett kerekekre. A Vredestein Ultrac Cento első blikkre sokkal csendesebb selymesebb járású mint a gyárilag szerelt Pirelli P Zero volt. Ára pedig kifejezetten kedvező a kategórián belül ( 225/40 R 18 ) remélem beváltja a hozzá fűzött reményeket!
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2014 09:44:48 // 17215
Az ER300 nekem is tetszett, csak kicsit már öregecske gumi, gondolom számít hogy nem egy friss "konstrukció", csak ezért nem venném újra :-)

Egyébként EZ szerintem pont jó informálódni, elég jól egy helyen van minden.

Az is kiderül a véleményekből, hogy nem hiába idegenkedek a "bumbi" formájú gumiktól. Hiába tesztgyőztes tapadás vízen, szárazon, a véleményekből kiderül, hogy puhán viselkednek, kevésbé informatívak. Michelinem volt ilyen még a Wartburgon, az is ilyen gis gömböc formájú volt. Nem rázkódott, tapadt is, de utáltam, mert oldalra nem tartott, puhán nyúlt vagy hogy mondjam. Nem csúszott, csak szar érzés volt.
Piritu - 1.000.00026-03-2014 07:24:12 // 17214
Valamiért csak beszüntették az indonéziai gyártás Nokianéknál. Lehet, hogy ezért?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.