Forum >> Milyen a jó olaj?

mreni20-10-2012 15:54:08 // 4854
0w-re majd igazán a minuszokban leszek kíváncsi.
még 3ezret mehet,utána csere megint
GTPeti20-10-2012 15:52:28 // 4853
Hogy a Rimet csökkenti a súrlódást (és ezáltal a hangot) az számomra bizonyított tény. B)
mreni20-10-2012 15:50:29 // 4852
eddig kellemes csalódás a 0w ,teljesen elhalkult a sas(bár lehet a rimet is rásegített):)
Selmak20-10-2012 11:58:30 // 4851


Vagy érdemes egy ilyenen elgondolkodni.
GTPeti20-10-2012 10:34:01 // 4850
- A Mobil1 oldala csakis 0W-t ajánl. (Igaz, még az Uno-mhoz is.)
- mreni 0W40-es Mobil1-et használ már egy ideje.
- Ahogy Selmak írja, a W40 fontosabb a turbó miatt. (Ezér nem értem a 159-nél az on-the-fly váltást a gyári ajánlásban.)
Selmak20-10-2012 10:17:23 // 4849
Az a baj hogy 0 winter mellé általában 20 vagy 30 melegoldali viszkozitás társul és az könnyen meglép a turbó csapágyainál.
Wickey20-10-2012 09:15:40 // 4848
ott rohadjak el láttam egy ugyanilyet Selenia olajokkal, egész komolyan elgondolkodtam nem kéne-e az 5W helyett inkább 0W a dízelbe. :-)
A spiderbe jó a 10W40-es 20k, a 18 fokos garázsban ácsorogni télen teljesen megfelelő. :-)))
[k i z z o]19-10-2012 19:17:36 // 4847
Azaz nincsenek.
Inter156 (il mascalzone)19-10-2012 19:06:29 // 4845
Nálam is pár hónap múlva fog eldőlni,mert a télen már nagyobb autózást nem tervezek...hát én is kíváncsi leszek,hogy léteznek-e még csodák :-)
Selmak19-10-2012 14:24:27 // 4844
Itthoni olajak se szerepelnének sokkal jobban.
GTPeti14-10-2012 17:21:31 // 4843
Nem emlékszem, volt-e már. Olajok tesztje nagy hidegben. (OK, ezek nem túl elterjedt olajok Mo-n.)
Kareszka198428-09-2012 20:16:25 // 4842
dada :-/
könyvében amúgy irja is, hogy ajánlott a 10-60-as nagyobb igénybevétel esetén, szerelőm is mondta, hogy 2004-től (nem emlékszem pontosan) melegen ajánlja a gyár a 10-60-at
GTPeti28-09-2012 20:08:12 // 4841
"10-40-es hignak bizonyult" Azért mert eszi?
Kareszka198428-09-2012 19:59:00 // 4840
10-40-es hignak bizonyult, de erről most nem inditok témát O:)
most pár hónap múlva vagy boldog leszek, vagy köpködöm, ez a jövő zenéje
GTPeti28-09-2012 19:57:27 // 4839
A W20 és W30 mellett a fogyasztáscsökkentést IS szokás felhozni. De szerintem a marginális fogyasztásnövekedést nem fogod észrevenni.
Kareszka198428-09-2012 19:48:32 // 4838
furcsa volt nekem is, mert gyári BOSCH volt benne, de hiányzott a 2 fűtőszál, mintha ki szedték volna, vagy nemtudom...
"Cserébe "kevésbé folyós", így picit nagyobb a veszteség"
Vesyteség? mien értelemben? teljesitmény?
GTPeti28-09-2012 18:59:39 // 4837
Akkor cserekor nem fűtött szondát raktak oda? Ügyes. :)
A 10W60-nál üzemi hőmérsékleten nagyobb az olajfilm stabilitása. Cserébe "kevésbé folyós", így picit nagyobb a veszteség. (Ezért mennek manapság a W30, és W20 irányba.)
Kareszka198428-09-2012 18:05:41 // 4836
Én ma töltöttem 10-40 helyett immáron 10-60-as racinget. egyűttal cserélve eltt a második lambda, mivel a fűtőszálai hiányoztak (???) igy állandó hiba volt a kijelzőn. most ez a hibaikon eltünt, olajfogyásrol pedig remélem nem fogok hamarosan beszámolni. racing állitólag magas hőfokon is megtartja az állagát, jobban, mint a 10-40...rálesek, remélem beválik! szoritsatok :-/
Inter156 (il mascalzone)28-09-2012 17:51:18 // 4835
Ezek tényleg nem veszélyes árak. Az Agip 10w60-at próbálom ki szerintem:-)
Inter156 (il mascalzone)28-09-2012 17:49:28 // 4834
Okés ...megpróbálom én is utántöltéssel:-)
Inter156 (il mascalzone)28-09-2012 17:46:29 // 4833
Köszi a sztorit:-) Mindenből tanul az ember,most már nekem is oda kell figyelnem.
Selmak27-09-2012 09:13:14 // 4832
Kis mennyiségű olajat megfoghat a katalizátor, egy darabig.
Imyx27-09-2012 09:07:38 // 4831
Hm, kösz az infót!!! Fura, de az enyém nem füstöl, legalábbis nem vettem észre. De ezentúl figyelni fogom...
Selmak27-09-2012 08:43:14 // 4830
Ha a lehúzó gyűrűk szarok akkor terhelésre megjelenik a kék füst, ha szelepszár szimeringek akkor terhelés elvételére jelenik meg.
Imyx27-09-2012 08:41:36 // 4829
Valvoline VR1 Racing 10W60-at. 5L 14200 ft - nem rossz ár. A Shell 10W60 is hasonló árban van, illetve a Castrol Edge 10W60 is. 10W40-et még nem próbáltam, de gondolkodom rajta, hogy Liqui Molly megy majd bele legközelebb :-).
Én se szívesen bontanám meg a mocit, csak ha tényleg nagy gáz van, lehúzógyűrűk, szelepszárszimeringek cseréje valószínűleg orvosolnák problémánkat :).
GT Ɨ|ѯ26-09-2012 21:26:16 // 4828
Ez megy most a Q4-be, ezt tettem bele a másikba is 2001-ben, semmi gondja nem volt:-)
hg6idn26-09-2012 21:16:44 // 4827
Első sokkból feleszmélve analizáltam újból az olaj fogyasztásom:
Az első liter a Minimumról Maxi szintre töltés volt ( beborult elmém ezt nem fogta.)
Bariig- tartó úton (kb 1700 Km) picivel Min alá csúszott az olajszint
Itt ment bele az első liter, majd haza út előtt kényszerből Shel 10W40 1/2 liter, majd kb félútnál a maradék, itthoni ellenőrzés Min Max között fél állás.
Tehát a helyes érték: 4200 Km kb 1,5 L olaj. Mindenkitől elnézést a hangulat keltésért / rémületemért :)
Viszont ami tény nálam: szerviz matricák tanulsága szerint 86000 Km től Mobil10W40 került bele, gyengélkedő termosztáttal vettem, infóim szerint sokat autópályáztak, az olajam csúnya piszkos szürke. Gyanítom a gyűrű kopást, az olajfogyás mennyisége erkölcsi határértékemen van. Viszont ha a motor ennyire bele dolgozik akkor gondolom drasztikusan rontja az olaj minőségét. Lassan jön a következő olaj csere vszínüleg Shell 10W60 kerül bele költséghatékonyságból, illetve ha lesz infóm a gyűrűzés költségeiről, finanszírozható, kénytelen leszek belevágni :(
Inter156 (il mascalzone)26-09-2012 20:41:28 // 4826
Mit javasolsz...ezzel töltsek utána,vagy olaj csere?
Neked bevált ez az olaj? :-)
Inter156 (il mascalzone)26-09-2012 20:39:54 // 4825
Nem próbáltam mást,csak a gyári előírt 20K-t,ja meg elötte a Start ! Most meg ugye a gagyival töltögetem utána. Lelkiekben már az olajlehúzó gyűrük cseréjére gondolok,de valahogy nem szívesen kapatnám szét a motort. Szóval próbáljam meg a 10w60-at?
Úgy látom GT is azt ajánlotta. Te mit használsz?
GT Ɨ|ѯ26-09-2012 09:10:40 // 4824
Agip Racing 10w 60:-)
Imyx26-09-2012 08:47:32 // 4823
Hm. Mondjuk az olajégés aggaszt engem is. 10w60-at is használtál? Abból nem kellene annyit fogyasztania, mint a 10w40-ből. DE a 10w40-el óvatosan, hosszabb távon nem ajánlott, túl vékony ennek a motornak, gyorsabban fog kopni minden alkatrész.
Inter156 (il mascalzone)25-09-2012 22:15:02 // 4822
Mivel nekem is nagyon kajálja a JTS-em ,már leszoktam a Seleniaról. Olcsó 10w40-re váltottam. Most mentünk vele 1100km-t és 1litert megevett. Hát nem örültem :-) Attól félek hogy kinyírja a lambda szondákat és a katalizátort ha ég az olaj is. A kipufogóm elég kormosnak tűnik. Az előző gépeim is kajálták rendesen,de akkor nem aggasztott ez a dolog,viszont itt a 156-nál kicsit más a helyzet:-)
Imyx24-09-2012 20:48:36 // 4821
Ha egyszer megbontod a motort, az már sose lesz olyan, mint amikor még gyári :), az okosok ezt mondják. Na de ez már a Szerelőműhelybe tartozik :-).
ON
hg6idn24-09-2012 20:27:11 // 4820
Vissza gondolva gyengélkedő termosztáttal vettem meg az autót, amit csak az olasz túra előtt sikerült cserélnem, ( márciusban nem ment 70 fok fölé mutató szerint, de a nyári melegben fel tudott emelkedni 90-ig, kb 6 e Km-t használtam így.), de ha néhány tízezer Km-t így közlekedtek, akkor sajnos jogos lehet a korai öregedés. Megpróbálom begyűjteni mennyibe is kerül egy motor bontás, gyűrűzés, aztán kezdődik a spórolás.
Igazán az olaj színe ami jobban aggaszt, nem is mennyiség... de a mennyiség is k@ra...:)
Azzurro24-09-2012 20:12:42 // 4819
Én hasonló túrán voltam, csak 3500km mentem, és nekem 1liter olajat evet meg őszesen.
Tesómnak 2.0 JTS van, és az övé is csipegeti. Egy kicsivel jobban mint az enyém. A gyár is előír, 5-6 g-ot ha jól tudom 1000-1200km-ként. Természetesen folyamatos sztrádázásnál. :-(( Ez sem kevés, de sajnos ez van. :-)))
Piritu - 1.000.00023-09-2012 19:58:13 // 4818
Nem a vadulásra gondoltam, hanem a szakszerűtlen, nem a gyári előírások szerinti karbantartásra...
hg6idn23-09-2012 19:52:34 // 4817
A dolgozós Mareám kb 220 eKm-el, 1 litert eszik olajcsere között, a párom Punto II je szintén hasonló fogyasztású.
Sajnos a beszélgetés már az eső után köpönyeg kategória. ( szoktam én is vadulni, de mindig megadom a járandóságát az autónak)
Piritu - 1.000.00023-09-2012 19:47:01 // 4816
Akkor annyi is lesz a km...
Viszont tragikus, hogy egy épp "bejáratott" motor ennyi olajat eszik. A Pókban 157e van, a 3e km-es túrán (szerpentin és autópálya) 2 deci ha fogyott. Lehet, hogy el kellene beszélgetni az előző tulajjal, hogy mit művelt a kocsival...
Selmak23-09-2012 17:04:37 // 4815
Benzines motornál a gyorsan feketedő olaj nem jó, mert vagy iszonyat dzsuvás belülről a motor és ép leoldja vagy égeti az olajat és/vagy lefúj a gyűrűknél.
hg6idn23-09-2012 14:57:31 // 4814
Novemberben lesz műszaki, konzultálok a szerelőmmel. Annyira nem jön be azért a marmonkanna olaj szállítás ( Főleg 10W60 ára miatt)
Liquid23-09-2012 13:52:12 // 4813
az nagyon soknak tűnik, ugyan a JTS-ről nekem sincs tapasztalatom, de a TS-n él max akkor lehet némi olajfogyás ha tartósan kergetve van, az enyém speciel max. 0.5L-t evett meg egy olajcsere ciklusban (8-12k km)
mizooo23-09-2012 13:45:03 // 4812
Nekem TS-es van de tudomásom szerint a blokkban nem sok különbség van, a fő különbség a befecskendezés. Ha olajcsere után röviddel rendellenességet tapasztalsz az olajon az tuti nem jó. Ha fogy az olaj és nincs tócsa alatta, akkor sajnos csodák nincsenek el kell kezdeni gyűjteni egy kis pénzt. Viszont utána nyugalom van.
hg6idn23-09-2012 13:35:16 // 4811
Gondoltam erre a tesztre is, anno 1,3D Unom mögé mikor bekerültem megváltozott a lelki állapotom a látottak alapján.
Még egy kérdés: olajcsere után gyorsan piszkos szürke/fekete színű az olaj( mint a régi dízeleknél), az eddigi benzines családi Fiatoknál csak sötétedik (barna) az olaj, de áttetsző maradt. Ez normális JTS-nél?
mizooo23-09-2012 13:22:09 // 4810
Én sem láttam kék füstöt, de álljon egy cimbi mögéd te meg terhelésen parkettázd meg rendesen akkor lehet látni valamit. Különben, hengerfej felújítás + gyűrűzés csodákra képes. Nekem azóta kibírja a 10e Km-t rátöltés nélkül, pedig nem szoktam lassan menni. :)
DeezL23-09-2012 12:19:52 // 4809
nekem is eszi....de kurvára,és unom nagyon.... szelepszárszimeringek gatyák...
hg6idn23-09-2012 11:23:51 // 4808
Óra szerint 162eKm, ECU +1 eKm mutat. De hogy valójában mennyi azt nem tudom. ( Az állapota szerint lehet valós.
Hazafelé ebbe is Shell 10W40 került, mert csak ezt kaptam a helyi szupermarketben szombaton. Mindenesetre kék füst nincs, olaj nem folyik.... ( OFF: lehet hogy az Alfa 2 ütemű motorokat gyárt titokban :) )
Imyx23-09-2012 10:18:07 // 4807
Utálom ezt az olajfogyasztásos dolgot.. ez volt a TS-nél is, most meg tovább viszi a JTS is.. :)). Legközelebb 10w40-et rakok bele, az legalább olcsó.. de akkor meg talán elfogy a veztengely :D. Ez van, megszoktuk.
Piritu - 1.000.00023-09-2012 10:11:17 // 4806
Első hallásra tényleg soknak tűnik, DE a gyár olyan 1 liter/1000km-ig "elfogadhatónak" ítéli :-(
Hány km van a kocsiban?
hg6idn23-09-2012 10:07:46 // 4805
Megnyugodtam ! Ahogy számolom nem is kellene olajat cserélni, mert pont elfogy 4l olaj a 10.000Km alatt :) csak szűrőt...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.