Sziasztok.
Egy 1.6 ts csipkedi az olajat (1L /3000km)
Most valvoline durablend 10w40 van benne eheti amiatt mert nem selenia van benne vagy ahoz ez tul sok fogyás?Jön az olajcsere én a 10w60-ban gondolkozom bár nem tudom ez mennyire fogja orvosolni a problémát...
Forum >> Milyen a jó olaj?
6UR2022-01-2013 13:47:06 // 4904
gecsa22-01-2013 12:35:25 // 4903
"Nem mindegy, milyen a zsír. Ezek min. 150 fokot bírnak és nagy terhelhetőségűek.
Tipikusan MoS2 tartalmúak."
osztom.. teljesen mindegy a minimum elvárásokat teljesítők feletti körből..
Tipikusan MoS2 tartalmúak."
osztom.. teljesen mindegy a minimum elvárásokat teljesítők feletti körből..
[k i z z o]19-01-2013 19:31:41 // 4901
Ha tudsz rendelni, akkor szerintem nagyon jó a Swepco 101 Moly, de itthon Xadonak van pl. kimondottan CV jointra való zsírja.
Nem mindegy, milyen a zsír. Ezek min. 150 fokot bírnak és nagy terhelhetőségűek.
Tipikusan MoS2 tartalmúak.
Nem mindegy, milyen a zsír. Ezek min. 150 fokot bírnak és nagy terhelhetőségűek.
Tipikusan MoS2 tartalmúak.
mreni19-01-2013 18:58:01 // 4900
igaza van az autószerelő ismerősnek,nekem most metabond van polcon :D mikor mit tudok beszerezni,ami minőségben és árban is jó
Erhard 242 (Pure Energy)19-01-2013 18:44:40 // 4899
bármilyen grafitos zsír jó hozzá, pl ha veszel féltengely csukló készletet biztos nem Tutela lesz benne :)))
Piritu - 1.000.00019-01-2013 18:38:18 // 4898
Féltengelycsukló kenésére milyen zsírt ajánlatok? A Spiderhez kellene. A manual szerint ilyen kell, de nem nagyon találtam
- Optimol PU035
- Berutox GKN HTB
A 159-hez ezeket írja:
Belső: Tutela Star 700
Külső: Tutela All Star
Az autószerelő ismerős szerint bármilyen zsírt tehetek bele.
Szóval, ki mit használ?
- Optimol PU035
- Berutox GKN HTB
A 159-hez ezeket írja:
Belső: Tutela Star 700
Külső: Tutela All Star
Az autószerelő ismerős szerint bármilyen zsírt tehetek bele.
Szóval, ki mit használ?
GT Ɨ|ѯ19-01-2013 18:15:06 // 4897
Jó párszor, korrekt cég:-)
Fairlane14-01-2013 16:04:46 // 4896
Én régebben többször is.
Megbízható cég és segítőkészek, ha felmerülnek kérdések.
A nagyobb találkozókra ki szoktak települni és ott általában akciózzák az olajakat.
Megbízható cég és segítőkészek, ha felmerülnek kérdések.
A nagyobb találkozókra ki szoktak települni és ott általában akciózzák az olajakat.
hering*dani14-01-2013 15:12:54 // 4895
sziasztok. rendelt már valaki tőletek az elaforg-tól olajcsere szettet? van valami tapasztalatotok róluk?
sparco04-01-2013 22:57:14 // 4894
A METABOND ADALÉKANYAGOKRÓL KINEK MI A VÉLEMÉNYE/TAPASZTALATA ESETLEG?
Erhard 242 (Pure Energy)31-12-2012 12:46:36 // 4893
ahhoz van, kellene? :)
Wickey31-12-2012 11:58:22 // 4892
hmm.. Sima 3.0 24V-hez azért még akadnak vezérlés cuccok? A gtv6 2.5-öse is olajos feszítővel van szerelve, és elvileg 120ezrenként azt is cserélni kéne... de már 10 éve se cserélte senki "valamiért". :)
Azzurro28-12-2012 20:49:33 // 4891
Minden képpen 10W60 Selénia-t használj hozzá. :-))) A 10W40-et semmi esetre sem. Akkor már inkább 5W40 Selénia Start ajánlanám.
Imyx28-12-2012 16:42:58 // 4890
Ez a motor is ki van élezve, viszonylag nagy teljesítményű. Ezért kell a 10w60.
Dante28-12-2012 16:28:10 // 4889
Kicsit meglepő ez a tény, hogy ebbe tényleg 10W60 kell, de megfogadom a tanácsaitokat. Előtte egy benzines B Vectrám volt amibe az utolsó időszakban 5W50es olajat használtam mert a megtett 690.000 km miatt már nagyon csipegette az 5W40 illetve 10W40es olajakat :) Ezért is volt most ezt kicsit nehéz elhinni hogy egy jócskán jobb, újabb kontrukciójú motorba sűrűbb olaj kell...
Akkor legalább arra jó lesz ez a 10W40, hogy átöblítem vele a blokkot egy lerövidített csereperiódus keretében.
Akkor legalább arra jó lesz ez a 10W40, hogy átöblítem vele a blokkot egy lerövidített csereperiódus keretében.
[k i z z o]28-12-2012 16:20:51 // 4888
10W60 kell bele (nem muszály Selenia), nagyon érzékeny az olajra. Figyeld a szintet is folyamatosan használat közben, szokott fogyni belőle, attól lesznek csapágyasok (hasonlóan a TS motorokhoz) :(
Imyx28-12-2012 15:59:25 // 4887
Ebbe a motorba 10w60-as olaj KELL. Láttam már csapágyas JTS motort megbontva, a 10w40-es olaj miatt, amit ráadásul a márkaszervíz öntött bele. Mondjuk ez a motor 200 km/h-nál szállt el, rögtön az olajcsere után. Ez a motor nem tolerálja a 10w40-et, hosszabb távon ártasz vele, ha 4000 alatt autózol akkor is. A vezérműtengelyek kopásáról nem is beszélve. Egyébként a legtöbb JTS-t 10w60-al járatják.
A legközelebbi olajcserekor ragaszkodj a 10w60-hoz. Ez az én véleményem :-).
A legközelebbi olajcserekor ragaszkodj a 10w60-hoz. Ez az én véleményem :-).
Dante28-12-2012 15:42:08 // 4886
Sziasztok!
Nemrég lettem tulajdonosa egy 2.0 JTS 156osnak, és motorolaj téren szeretnék némi információhoz jutni. Használati utasítás illetve egyéb források szerint ebbe a mociba (937A1000) 10W60as Selenia Racing-et ajánlatos használni. Ezt viszont rendkívül furcsállom. (Eddig idősebb és rosszabb környezetvédelmű besorolású motorral szerelt autókhoz volt szerencsém, amikbe 5w40 illetve legrosszabb esetben 10w40es olajakat használtam.)
Innen nézve viszont irreálisan hangzik ilyen "sűrű" olajat beletölteni.
Valaki esetleg ki tudna segíteni, milyen olajjal érdemes használni? Nem vagyok autóversenyző, szeretek tempósan haladni, de ész keretein belül. Tehát kb. havonta egyszer-kétszer kergetem a fordulatszámmérőt 4000 fölé :) Ilyen esetben mi lenne a legjobb neki?
Jelenleg 10w40-es Selenia 20K van benne.
Köszi előre is!
Nemrég lettem tulajdonosa egy 2.0 JTS 156osnak, és motorolaj téren szeretnék némi információhoz jutni. Használati utasítás illetve egyéb források szerint ebbe a mociba (937A1000) 10W60as Selenia Racing-et ajánlatos használni. Ezt viszont rendkívül furcsállom. (Eddig idősebb és rosszabb környezetvédelmű besorolású motorral szerelt autókhoz volt szerencsém, amikbe 5w40 illetve legrosszabb esetben 10w40es olajakat használtam.)
Innen nézve viszont irreálisan hangzik ilyen "sűrű" olajat beletölteni.
Valaki esetleg ki tudna segíteni, milyen olajjal érdemes használni? Nem vagyok autóversenyző, szeretek tempósan haladni, de ész keretein belül. Tehát kb. havonta egyszer-kétszer kergetem a fordulatszámmérőt 4000 fölé :) Ilyen esetben mi lenne a legjobb neki?
Jelenleg 10w40-es Selenia 20K van benne.
Köszi előre is!
GTPeti13-11-2012 21:30:31 // 4885
Hú, most nagyon meglepődtem azon amit írt. :))
Általánosságban teljesen igaza van... Az a legkevésbé rizikós (tanács), ha az ember nem próbálkozik. Az, hogy vannak szerek amik működnek, mert bizonyított a hatásmechanizmusuk az már mellékes. (És az is, hogy nem minden "adalék", amit az olajhoz töltesz.)
Általánosságban teljesen igaza van... Az a legkevésbé rizikós (tanács), ha az ember nem próbálkozik. Az, hogy vannak szerek amik működnek, mert bizonyított a hatásmechanizmusuk az már mellékes. (És az is, hogy nem minden "adalék", amit az olajhoz töltesz.)
Piritu - 1.000.00013-11-2012 20:47:13 // 4884
Megint egy kis olvasni való olajadalék ügyben...
Piritu - 1.000.00010-11-2012 12:54:37 // 4883
Kösz az infót, ezt se tudtam. (A szövegből a TS-re értettem.)
Erhard 242 (Pure Energy)10-11-2012 12:30:22 // 4882
csak azzal volt és az tényleg húzós áron volt olyan 80-90e ...de hát változik a világ lassan mechanikus sincs a TB-hez :( hát ilyen az utánpótlás házon belül ....
Piritu - 1.000.00009-11-2012 22:29:48 // 4881
Ha már feszítő: A 147-nél a garanciális vezérlésmódosító javító csomagban sem volt benne (a gyár is sóher), benne is maradt a régi. Meg is állt 127 ezer km után. Szíj oda, 12 szelep oda. :-((
Piritu - 1.000.00009-11-2012 22:16:01 // 4880
Miért? Volt?
Erhard 242 (Pure Energy)09-11-2012 20:31:31 // 4879
mint az olajos feszítője amit már 8 éve nem lehet kapni ? :DDD
krecsi09-11-2012 20:11:48 // 4878
A cikk jó, de felbaszott agyilag ez a sok okos hozzászóló:)
GT Ɨ|ѯ09-11-2012 19:24:22 // 4877
Abszolút korrekt cikk:-)
Piritu - 1.000.00008-11-2012 18:31:40 // 4876
Hmm, egy részlet a Totalcar 166 vásárlási tanácsadásából:
"Bár sokan nem hisznek a gyár által előírt, Selénia-olaj-mítoszban és nem is hajlandóak kifizetni a felárát, de jó, ha tudod, hogy éppen a két-három – csak Seléniára jellemző – adalékanyag miatt javasolja őket a gyártó. Én sem magamtól lettem ilyen okos, Torjay Laci barátom – az olaszautók nagy ismerője, restaurátora és aktív Alfa-használó – mondta ezt el, éppen a leendő 166-os vásárlásom kapcsán (aztán nem ez lett, de ez egy másik történet), neki pedig hiszek. A változó szelepvezérlésnek tesznek jót leginkább ezek az adalékok."
"Bár sokan nem hisznek a gyár által előírt, Selénia-olaj-mítoszban és nem is hajlandóak kifizetni a felárát, de jó, ha tudod, hogy éppen a két-három – csak Seléniára jellemző – adalékanyag miatt javasolja őket a gyártó. Én sem magamtól lettem ilyen okos, Torjay Laci barátom – az olaszautók nagy ismerője, restaurátora és aktív Alfa-használó – mondta ezt el, éppen a leendő 166-os vásárlásom kapcsán (aztán nem ez lett, de ez egy másik történet), neki pedig hiszek. A változó szelepvezérlésnek tesznek jót leginkább ezek az adalékok."
Kareszka198428-10-2012 15:26:30 // 4875
nem szeretném elkiabálni a dolgot, de 75Okm után kb ugyanott van a nívópálcámon az olaj, szóval csak van valami a 1Ow6Oas racingben... (ezelőtt 1Ow4Oes valvoline maxlife volt benne)
SpJani28-10-2012 14:32:52 // 4874
Én is csak a Mobil1 0w-40 mellett tudom letenni a voksomat.
Most került bele az SN szabványt teljesítő. Egyébként a 4667-es hozzászólásomban leírtam a tapasztalatokat.
Immáron 35e km-t ment a gép ezzel az olajjal (most volt a 4. csere).
Most került bele az SN szabványt teljesítő. Egyébként a 4667-es hozzászólásomban leírtam a tapasztalatokat.
Immáron 35e km-t ment a gép ezzel az olajjal (most volt a 4. csere).
mreni23-10-2012 07:32:12 // 4873
Én azt tapasztalom,hogy jóval csendesebben,egyenletesebbn jár a 0w-40 Mobil1 -el,mint előtte a Selenia-val,Motul-al,Liqui Molly val stb
A Castrolt viszont mindennek mondanám,csak jónak nem,legalábbis nálam ez a tapasztalat.
A Castrolt viszont mindennek mondanám,csak jónak nem,legalábbis nálam ez a tapasztalat.
droberto22-10-2012 22:53:33 // 4872
Az új olajakat, a motorok fejlesztése miatt hozzák létre, nem a régi motorok jobb kenése miatt.
Pl.: Az ACEA szerinti C kategóriát az emisszókorlátozás miatt (DPF) hozták létre. A C-s olaj sem feltétlenül jó a régebbi DPF nélküli autóba.
Nem azt akarom ezzel mondani, hogy nem szabad "gondolkodni", de SZVSZ eltérni a gyárilag ajánlottól csak nyomós indokkal érdemes.
Pl.: Az ACEA szerinti C kategóriát az emisszókorlátozás miatt (DPF) hozták létre. A C-s olaj sem feltétlenül jó a régebbi DPF nélküli autóba.
Nem azt akarom ezzel mondani, hogy nem szabad "gondolkodni", de SZVSZ eltérni a gyárilag ajánlottól csak nyomós indokkal érdemes.
[k i z z o]22-10-2012 22:35:34 // 4871
Elfelejtettem: Ha nagyon szeretnél váltani, akkor menj az 5W50 -es vonal felé.
GTPeti22-10-2012 22:20:50 // 4870
Én meg azt értem, hogy mit nem értesz. :)
"Pl. az illesztési hézagok, az alkatrészek hőmérséklet tartománya, a szivattyúzhatóság, az olajozó járatok keresztmetszete, az anyagminőségek, az adalékok hatása, a degenerálódás..stb."
A másodikkal (akár mit is jelentsen), az adalékok hatásával és a degenerálódással egyértelműen nem számolok, mint rizikófaktor. Ezek az újabb fejlesztéseknél mindig SOKKAL jobbak, mint a régi olajoknál. És ezeknél a jobb azt tényleg jobb. :)
"Pl. az illesztési hézagok, az alkatrészek hőmérséklet tartománya, a szivattyúzhatóság, az olajozó járatok keresztmetszete, az anyagminőségek, az adalékok hatása, a degenerálódás..stb."
A másodikkal (akár mit is jelentsen), az adalékok hatásával és a degenerálódással egyértelműen nem számolok, mint rizikófaktor. Ezek az újabb fejlesztéseknél mindig SOKKAL jobbak, mint a régi olajoknál. És ezeknél a jobb azt tényleg jobb. :)
[k i z z o]22-10-2012 22:15:07 // 4869
Bőven jó a 10W40, de figyelj oda és tölts utána mindig.
droberto22-10-2012 22:13:16 // 4868
droberto22-10-2012 22:11:07 // 4867
Számomra a Selénia mellett a Castrol és a Mobil1 a "jó olaj".
Viszont múltkor nem akartam belemenni, de én a helyedben nem kísérleteznék más specifikációjú olajokkal mint amit a gyártó előír. Értem én a törekvésed a magasabb minőségi szintű-, szélesebb viszkozitástartományú olajokkal, melyek elméletben hidegben és melegben megbízhatóbb kenést biztosítanak a súrlódó felületek közt.
De: Nem gondolnám, hogy ilyen egyszerű az egész. Van egy csomó más paraméter amivel a motor tervezőmérnökei a kenőanyag meghatározásakor számolnak. Pl. az illesztési hézagok, az alkatrészek hőmérséklet tartománya, a szivattyúzhatóság, az olajozó járatok keresztmetszete, az anyagminőségek, az adalékok hatása, a degenerálódás..stb.
Tudom, hogy jó akarsz, de ezzel azt akartam kifejezni, hogy más specifikációjú olajjal még lehet, hogy ártasz is a motorodnak. (És itt most nem az olajfogyasztásra gondolok.)
Viszont múltkor nem akartam belemenni, de én a helyedben nem kísérleteznék más specifikációjú olajokkal mint amit a gyártó előír. Értem én a törekvésed a magasabb minőségi szintű-, szélesebb viszkozitástartományú olajokkal, melyek elméletben hidegben és melegben megbízhatóbb kenést biztosítanak a súrlódó felületek közt.
De: Nem gondolnám, hogy ilyen egyszerű az egész. Van egy csomó más paraméter amivel a motor tervezőmérnökei a kenőanyag meghatározásakor számolnak. Pl. az illesztési hézagok, az alkatrészek hőmérséklet tartománya, a szivattyúzhatóság, az olajozó járatok keresztmetszete, az anyagminőségek, az adalékok hatása, a degenerálódás..stb.
Tudom, hogy jó akarsz, de ezzel azt akartam kifejezni, hogy más specifikációjú olajjal még lehet, hogy ártasz is a motorodnak. (És itt most nem az olajfogyasztásra gondolok.)
GTPeti22-10-2012 22:04:43 // 4866
Kieg.: Ez a New Life IS állítólag tök ugyanaz, mint a gyártó "speciális TD" olaja. Árban is kb. ugyanaz. Egyszerűen olyan jók manapság a "sima olajok", hogy nincs értelme külön TD-hez valót gyártani. Tökéletesen lebegteti a sima is a kormot. Ezt mutatják a minősítések is. Ill. itt is össze van foglalva (németül).
GTPeti22-10-2012 21:56:27 // 4865
Mínusz "Nem". Másnak indult a mondat. :)
GTPeti22-10-2012 21:49:37 // 4864
Most ezt és ezt nézegetem erősen.
Az elsőt temérdek felsőkat. autóban használják gyárilag.
És ilyeneket tud:
API SN/SM/SL/SJ
ACEA A3/B3, A3/B4
Nissan GT-R
MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
BMW LONGLIFE OIL 01
VW 502 00/505 00
PORSCHE A40
API CF
VW 503 01
SAAB
OPEL GM-LL-A-025; GM-LL-B-025
FIAT FIAT 9.55535 - M2
FIAT FIAT 9.55535 - N2
FIAT FIAT 9.55535 - Z2
Nem szóval Mequiar's-os szlogennel szólva ideális "for car crazy people".
Az elsőt temérdek felsőkat. autóban használják gyárilag.
És ilyeneket tud:
API SN/SM/SL/SJ
ACEA A3/B3, A3/B4
Nissan GT-R
MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
BMW LONGLIFE OIL 01
VW 502 00/505 00
PORSCHE A40
API CF
VW 503 01
SAAB
OPEL GM-LL-A-025; GM-LL-B-025
FIAT FIAT 9.55535 - M2
FIAT FIAT 9.55535 - N2
FIAT FIAT 9.55535 - Z2
Nem szóval Mequiar's-os szlogennel szólva ideális "for car crazy people".
Mulder22-10-2012 20:50:53 // 4863
Látom az olajfogyásról beszélgettek. Nekem az 1.4 160ekm-el 20K-ból megeszik kb 1-1.5 litert (inkább 1.5)csereperiódusban. Az soknak számít vagy normál? érdemes lenne 10w-60-al járni. Van benne sok pálya, és hegyen is van tesztelve rendesen erős hidegben.
Vélemények?
Köszi
Vélemények?
Köszi
droberto22-10-2012 20:23:38 // 4862
Nem tudjátok, honnan tudnék meg többet a FIAT 9.55580 specifikációról mely elméletileg a zsírokról szól. Nem boldogulok a kereséssel.
Ilyen formában már tökéletes lenne.
Ilyen formában már tökéletes lenne.
MIFI20-10-2012 20:10:07 // 4861
GTPeti20-10-2012 18:08:29 // 4860
Húú, akkor ott tényleg nagyon helyszűke van. B)
hg6idn20-10-2012 17:38:31 // 4859
Nagyon érthetően írtad le, nálam a JTS motornál a 1/2 racsni nem fér be, a klasszikus "csillag" kulcs is túl széles...
Szerencsére már megbeszéltem magammal a kommunista vasárnap lehetőségét...
Szerencsére már megbeszéltem magammal a kommunista vasárnap lehetőségét...
GTPeti20-10-2012 17:05:36 // 4858
(A racsnis szárat a feszítőgörgő közepén lévő anyára kell tenni, így lehet elfordítani a feszítőkart.)
GTPeti20-10-2012 17:04:24 // 4857
Szívesen! Én egy sima 1/2"-os racsnis szárral feszítettem vissza, hogy rá tudjam tenni a szíjat. (Meghosszabbítva egy porszívócsővel, mert más nem akadt a kezembe. Így fél kézzel is lehetett annyit mozdítani rajta, hogy felmenjen a szíj.)
hg6idn20-10-2012 16:55:44 // 4856
Köszönet a hosszbordás szíj csere blogodért!
Lelkes kommunista szombati hangulatba meg kerestem a zaj forrását: hosszbordás szíj vezető görgő lóg, generátor csapágynak is van pici hangja.
Mos már csak vissza kéne rakni a szíjat, de sajnos a házba semmilyen szerszám nem fér be a feszítő görgőhöz. Holnapig megálmodom mit köszörüljek el.
Lassan feladom, hogy piszkáljam az Alfát...Hobbi szerelésre megmarad a két Fiat :(
Lelkes kommunista szombati hangulatba meg kerestem a zaj forrását: hosszbordás szíj vezető görgő lóg, generátor csapágynak is van pici hangja.
Mos már csak vissza kéne rakni a szíjat, de sajnos a házba semmilyen szerszám nem fér be a feszítő görgőhöz. Holnapig megálmodom mit köszörüljek el.
Lassan feladom, hogy piszkáljam az Alfát...Hobbi szerelésre megmarad a két Fiat :(
GTPeti20-10-2012 16:05:23 // 4855
Perpill én is gondolkodom, hogy télre 0W-st teszek bele. Kiderül mennyi van még a mostaninak hátra.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
526
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?