Forum >> Oldtimer, youngtimer

Ferke08-12-2006 08:38:18 // 691
67-es spider! Oké, hogy 67-es, de azért ilyen állapotben egy picit drága szerintem...
veteranviking07-12-2006 15:53:06 // 690
...ahogy mondja cartárs:))
veteranviking07-12-2006 15:49:16 // 689
Hát sajna vezetési élmény zéró, még darabokban a kicsike. Korabeli krónikákat olvasgatva az jött le, hogy "látványosan" autózható kis paripa. Igazi uralhatóan keresztbemenős járgány:)) A futóművet már nézegettem, de nem eccerű, amúgy Alfás módon oldották meg. Ez a Giulia gt, 1750, Bertone gyakorlatilag minimális változtatásokkal ugyanaz a modell. Alkatrész van hozzá, innen-onnan rendelgetős, csak aranyáron:-((
Rumi07-12-2006 15:46:12 // 688
ez nekem is nagy szívfájdalmam. az autóm biztosítási/eladhatósági értéke maximum 500K az hogy nekem 1,5be van, senkit nem érdekel. főleg a biztosítót nem, ha valaki belém jön. neki a 0 kilométeres kikönnyitett motorom is csak egy 15éves blokk. minden ilyen kezdeményezést örömmel támogatok. van értelme a youngtimer fogalmának :)
ingegnere07-12-2006 15:07:43 // 687
Egy dolgot szeretnék megjegyezni. Itt érzem én fontosnak a YETRO tevékenységét. A Youngtimerség és az értékek definiálása! Azt mondod a P4, szép és ritka. (A szépség relatív, azt nem firtatom:-)) Fókuszálok ezért a "ritkaságra". Te azt mondod ritka, én is azt mondom, de más nem! Mert ha úgy vesszük, az is "csak" egy 33-as, amiből lássuk be rengeteg futkos idehaza és elég nagyok a szélsőségek. Ez a 164-re is igaz. De jó példa a 75! Egy szobafestőmázoló-team 2.0 td szervízautója és mondjuk Sau dédelgetett Milanoja a biztosítók szemében ugyanolyan 75, mint a mellékelt ábra is mutatja, jóllehet kettejük közt ég és föld a különbség! Szóval egy ilyen értékrendet felállítani és ezt tolmácsolni magasabb szervezetek felé igen fontos lenne szerintem. Ez komolyan szeretnénk megvalósítani. Megjegyzem a 164-et nem tartom veterános szemszögből sem különleges, sem értékes darabnak. 33-ak közül is a P4 lehet szerintem az egyetlen, ami különlegességnek számít. De Alfák közt elég nehéz válogatni,mert mindegyik gerjeszt valamilyen érzelmet.:-) Ha más márkát nézünk, akkor ott van pl a Golf, ahol azért lehet éles határokat húzni, mert míg egy sima 1.6 D semmi különlegeset nem vonultat fel, addig a G60 az már ritkaságszámba mehet. Szóval érdekes játék lesz ez.;-D
ingegnere07-12-2006 14:56:32 // 686
Ha az MNHJR regisztrálja akkor lehet.
Rumi07-12-2006 14:11:21 // 685
vazze akkor a P4 is lehet hobbi. főleg mert tényleg az. alig használom. szép is, ritka is (kevesebb van belőle mint 164-ből) jövőre én is beizzítok egy ilyenre. meg a makulátlan gyári 86os ladámat is benevezem .-) :D bár arra így is alig fizetek
Inner Circle07-12-2006 14:04:40 // 684
A Giulia GT-k menetteljesítményeiről szerintem elég annyi, hogy a GTA-nak ritkán sikerült olyan versenyen elindulnia, amit nem nyert meg :D Ha fontos a tiszta váltás, akkor jobb választás a GTV-nél... A fílinget ugye nem kérdezted komolyan? :D Alkatrész gyakorlatilag minden van: a motor megegyezik a korai Alfettákéval, nem beszélve a Giuliákról és Spiderekről, amikkel a hajtáslánc szinte teljesen azonos. Kis vackokat lehet rendelni külföldről, Spideres és Alfetta GTV-s nézelődéseim során karosszériaelemeket is elég szép számban láttam. Sőt megkockáztatom, hogy a karosszériaelemeket egyszerűbb a Bertonéhez beszerezni, mint az Alfetta GTV-hez! Szerintem egy stabil, nem szétrohadt alap beszerzésével nem lehet nagyon melléfogni, pláne akkor, ha az eredeti kis vackok nagy része megvan hozzá (mert ezek azért tudnak k.rva drágák lenni, pl. egy jó állapotú full krómos lökhárító!). MViking autóját én csak azért nem vettem meg, mert az Alfetta GTV-be vagyok belebuzulva, két kupé meg nem kell a garázsba, de amúgy csak ajánlani tudom, gyönyörű klasszikusok ezek a Bertonék...
kormi15507-12-2006 12:26:27 // 683
He-he, és akkor Trabant Klubos találkozókra is fogunk járni a youngtimeres Alfákkal? ;) Mviking Mennyit tudsz a Giulia GT-k vezethetőségéről (menetteljesítmény, fíling) és alkatrész beszerezhetőségéről? Bertone coupékkal (is) kacérkodom, és szeretnék tisztába lenni ezekkel a dolgokkal.
ingegnere07-12-2006 11:52:05 // 682
Ahogy martin-i mondja, nem kellett. Küldtem ról aképeket, azt modta, szép ritka és exkluzív, szóval hobbiba mehet. És nem is lőttünk mellé, mert amivel tényleg sokat járok, az ugye a Vitara.:-DDDD Így most a 3-ra fizetek kevesebbet, mint a 164-re A0-ban.:-) És az igazsághoz hozzátartozik, hogy sem megélhetési Youngtimeres sem gazember nem vagyok, de ezt talán bárki magmodhassa.:-) Amúgy a YETRO klubbal elsődleges célunk lesz definiálni a Youngtimer fogalmát és meghatározni a besorolható autók körét! terveink szerint fontos kapcsolódási pont lesz ez a jelenkor és későbbi múzeális értékek között.
martin-i07-12-2006 11:21:49 // 681
nálam nem kérték! Sőt, ki is hangsúlyozta nálam a faszi, hogy nem szükséges, hogy más kocsi legyen a neveden... szóval a Trabant-Wartburgosok nem kérték :)
Inner Circle07-12-2006 11:18:55 // 680
Nem, a GTV a hobbi-autó, mert a hátsó üléseken csak a hobbitok férnek el :D De ilyet nem csak akkor köthetsz, ha van a neveden egy másik autó, amire 100% biztosítást fizetsz?
ingegnere07-12-2006 11:14:53 // 679
Nagyon hobbi.:-)
Rumi07-12-2006 10:47:39 // 678
vazze, a 164 milyen hobbi autó? :)))
ingegnere07-12-2006 10:45:40 // 677
Na, ilyet kötöttem én is. Sud; noszatlgia: 7500 GTV; nosztalgia: 11040 164; hobbi: 38700 Szóval mindhárom díj kedvező, és ezek per év értendők!
martin-i07-12-2006 09:19:25 // 676
pontosan ennyi nekem is a csekken szereplő összeg... :)
kormi15507-12-2006 08:48:14 // 675
Már én is akartam írni: megkaptam a Giulira a Trabant Klubos biztosítási díjat: 2007. évi biztosítás díj: 27.600 Ft, ehhez kapcsolódik az éves tagdíj: 6000 Ft, illetve ajárművenkénti regisztrációs díj 1000 Ft. Tavaly 42 felett fizettem.. Ajánlom mindenkinek, nagyon korrekteknek tűnnek!
Balage06-12-2006 19:37:33 // 674
Azt tuttad, hogy a 6-os Bömös alapjaira építették, az ára majdnem 40 milla lenne? De egyébként tényleg szép. Azért egy Volga CC... hm?
veteranviking06-12-2006 19:31:39 // 673
Kicsit OFF, de nem bírtam kihagyni:))


Nekem begyere!
martin-i06-12-2006 18:33:03 // 672

Allianz nosztalgia ("Yetro-s") biztosítás! Ezt most kaptam a következő évi csekkel együtt.
(remélem kitudjátok nagyítani úgy hogy látszódjon)
Xixo05-12-2006 20:01:16 // 671
Jaja, mondjuk ha ugyanennek az Abarth változata lenne, akkor már az nyerne!! :))
Ferke04-12-2006 14:32:16 // 670
Mert Te egy ilyen ál-olaszautómániás vagy! :)
Ferke04-12-2006 14:31:43 // 669
Azt is lehet!!!:))) Van egy ugyanilyen közelebbi kép az oldalamon! -DD
Ferke04-12-2006 14:28:43 // 668
Mármint a feleségemre gondoltál? :-DDD
ath04-12-2006 14:09:50 // 667
az egyik haverom már alkuszik is a fiatra. pont ilyet keresett. köszi a linket!
Xixo04-12-2006 00:46:41 // 666
Jaja! Hiába lett szebben felújítva a Fiat, nekem is a Mustang kéne. Az olyan autóskártyás 2-3. legjobb mindentvivős!! :))
Seriff04-12-2006 00:27:02 // 665
Onnan lehet- pláne sötétben:P
Seriff04-12-2006 00:26:34 // 664
Hááát, lehet ghogy megdobáltok, de nekem a Mustang kéne, nem a Fiat Cabrio:)
Xixo04-12-2006 00:26:13 // 663
Azért szemből elgondolkoznál Te is!! :))
Seriff04-12-2006 00:23:44 // 662
Málta, Málta, Málta, ahh be széép:D
Seriff04-12-2006 00:21:58 // 661
Vazzze, ez oldalról zsiguli, én be nem engedném a Bazilika parkolójába! És akkor a fenekét még nem is láttuk...
Xixo04-12-2006 00:19:24 // 660
Ha erre felraknék előre egy Alfa jelet, simán beengednének vele az esztergomi talira is!!! :)))))
Xixo04-12-2006 00:17:58 // 659
Ez viszont egy picit drága. Igaz nagyon egybe lévőnek tűnik!!
Xixo04-12-2006 00:17:22 // 658
Egy ilyet bármikor!! :))
Halesz03-12-2006 20:39:05 // 657
A csajt kell nézni? :D
Satti03-12-2006 20:25:45 // 656
Gyönyörű a gép,mondjuk az ára is az,de az ilyet meg kell fizetni.
Norbika03-12-2006 20:22:12 // 655
Ennek gyönyörű a belseje!Fantasztikus minőségű a munka,amitelvégeztek rajta,ha tehetném,azonnal megvenném!Makulátlan,elsőre 10 pontos!Ilyen minőségbe kellene restaurálni,annak,aki teheti.
martin-i03-12-2006 18:56:52 // 654
martin-i03-12-2006 18:53:15 // 653
tudom egy kicsit más műfaj de azért ez sem rossz: Ford Mustang 5,0 1966
martin-i03-12-2006 18:44:21 // 652
tudom mindid ezt írom, de ezen tényleg BESZARTOK!!!
Ferke02-12-2006 01:42:32 // 651
Jé, ezt most találtam!:)))
Ferke02-12-2006 00:14:07 // 650
Ezen most nagyon fennakadtam! Azóta kb 20x nyitottam meg a képet! Ha megvan rendes méetben, át tudod dobni mélben?Esetleg van több kép is róla?:)
Inner Circle01-12-2006 23:44:42 // 649
BAZMEG ÉS MÉG TE DÁCSIÁZOL AZ F1 TOPIKBAN???? :DDD Nah várjunk csak, most jöttem rá, hogy ez nálad POZITÍV JELZŐ!!! Ferkénél Dácsia = Lamborghini :DD Hát ez király, hogy milyen közös emlékeik vannak az embernek a szocializmusban megélt autós öntudatra ébredésről :D
Ferke01-12-2006 22:43:15 // 648
Tejóég, ez tényleg egy Espada volt! Állati mélyen berögződött emlékem van erről az autóról, amihez szintén történet is van: Egy barátom és egyben osztálytársam (aki egyébként most a főnököm) több ilyen kis műanyag autót birtokolt.Egy zöldet és egy sárgát minimum, mert ezekre emlékszem! Kb 85 körül lehetett az időpont, a suli homokozójában mindenki játszott a saját és a másik autóival, míg az említett barátom csak a sajátjával, vagyis az espada-val, úgy magába fordulva. Nekem szemet szúrt, és mindenáron meg akartam szerezni, amiből persze kiseb brusztolás lett, majd végülis jóba lettünk (egészen a mai napig), és néhanapján cseréltünk autókat. Persze valószínű, hogy a sok kinyíló felület fogott meg akkor, de a formája is. Ha jól emlékszem, nem is volt annyira gagyi maga a műanyag, csak a sok nyíló felület egy 8-10 éves fiú kezében 1-2 napnál tovább nem tarthatott ugyebár! Ami szörnyű, hogy a mai napig abban a tudatban voltam, hogy ez a játékautó egy dácsia volt! Ez most így marhára viccesen hangzik visszaolvasva, de a barátom folyamatosan ezt hajtogatta anno, gondolom otthon ezt mondták neki, és én elhittem! Véégre harmincon túl már ezt is tudom: Espada volt!:)))
Tom1201-12-2006 22:39:04 // 647
Jé, ilyen nekem is volt, ugyanilyen színben. A minőség tényleg "kifogástalan" volt, kb. a harmadik nyitáskor a kezemben maradt az ajtaja. :-)
granturismo01-12-2006 21:44:34 // 646
Ilyeneket még írjál máskor is:-)
Inner Circle01-12-2006 21:39:05 // 645
Az Espada a GTV mellett másik gyerekkori "társam"... A boldog emlékezetű nyolcvanas években mindig Érdre mentünk május 1-jét ünnepelni és felvonulni, hatéves koromtól kezdve a rendszerváltásig. A felvonulás vége egy parkban volt, és ott a majálison apukám mindig vett a bátyámnak és nekem egy-egy műanyag autót, évről-évre mindig ugyanannál az árusnál ugyanolyat. Hát a szocializmusra nem volt jellemző a hirtelen fluktuáló és követhetetlenül gyorsan változó árukínálat... De szükség is volt az utánpótlásra, mert a nem túl jó minőségű műanyag autót a bátyám és én is már a nyár végére széttörtük, nemhogy jövő májusra.
Így járt az utolsó pár autó is, amit még a rendszerváltás előtt megvehettünk, utána pedig megszűntek a majálisok. Nem is maradt egyetlen autó sem, csak az emlék, hogy apukám azt mondta: ez egy Lancia. Az aljára nem volt írva semmi, a karosszéria formáját pedig nem ismertük fel, bár azt azonnal tudtuk, hogy nem akármilyen gép lehet...
Hány év telhetett el, mire újra láttam az autót? Tizenöt? Nagyjából... Egy-két éve már igencsak nagy lelkesedéssel gyűjtöttem a modellautókat, és épp egy aluljáróbeli kis üzlet polcait vizslattam át, bár a tulaj biztosított róla, hogy nincs több Alfa-modellje. De nem ez lett volna az első eset, hogy abban a boltban olyan Alfát találok, amiről a tulaj nem tudott. Szóval nézegettem, nézegettem, és egy eldugott polcon mit látok? A régi, régi szerelmet... ahhoz képest, hogy milyen borzalmas minőségű műanyagból készült, elsőrangú állapotban. Csak az egyik kipufogó és a dönthető üléstámlák hiányoztak. Nevetséges 1000 vagy 1100 forintot kértek érte, Isten tudja már. De így se kellett addig senkinek, nekem viszont sokkal többet is megért volna. És akkor már a nevét is tudtam:



Espada.



Nem Lancia, de a szocializmus "autóin" nevelkedett családfőtől még így is szép teljesítmény, hogy a gyártó országot eltalálta. De hát gyárthatott ilyen autót valaha is másik nemzet? Vezethette volna ilyen lehetetlen, ronda lapostetűként is szívbemarkolóan gyönyörű autó gyártására a Sors bármely más nemzetet, mint az olaszt?
Ez a Lamborghini Espada. Ez az, ami a Gallardo sosem lesz.
Peti16V01-12-2006 11:46:47 // 644
Beszarás ez a cikk, és azok a fotók! Karotta nagy kedvencem. Szerintem képes volt a haját a cikk kedvéért megnöveszteni! :)
Ferke01-12-2006 11:45:56 // 643
Ez az autó annyira brutálisan szép, hogy az már nem normális...:)))
Inner Circle01-12-2006 10:49:21 // 642
Több Alfát már nem akarok venni, de ez... ez már réges-régen rajta van a listán.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.