Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!
Taxi33™04-01-2009 17:00:31 // 3625
BTR-60 és Benzines csak nem Zil hanem Gaz motoro voltak benne! Ilyenből volt nálunk 2 csak az egyik M zárolt volt.
GTPeti04-01-2009 16:59:11 // 3624
Ezaz, köszönöm! Milyen jó kis "modern" szintizenéje van a bevezetőnek. :)
Attie04-01-2009 16:56:15 // 3623
Ez a sorozat rémlik :)
kando.04-01-2009 16:54:23 // 3622
És a földi kaját nem ették meg, hanem valami tablettát vagy mit dobtak bele.. asszem. :))
kando.04-01-2009 16:52:40 // 3621
Emléxem, a Látogatók voltak :))
Még könyvben is megvan valahol...
Még könyvben is megvan valahol...
ystuc04-01-2009 16:50:32 // 3619
Hopp, örülni fogsz! :-)
Pici keresgélés a neten, és találtam is valamit.
Nos, nem orosz (szovjet), hanem cseh sorozat volt, 1983-ból. Címe Látogatók. Klatty! :-)
Pici keresgélés a neten, és találtam is valamit.
Nos, nem orosz (szovjet), hanem cseh sorozat volt, 1983-ból. Címe Látogatók. Klatty! :-)
ystuc04-01-2009 16:47:15 // 3618
Ezt már passzolom.
GTPeti04-01-2009 16:44:46 // 3617
Volt benne vmi füzetről is szó, meg a világ megmentéséről. Meg vmi olyan dereng, hogy a föld alatt mentek a Nivával, de hogy miért és hogy, azt nemtom. :)
ystuc04-01-2009 16:44:08 // 3616
Dízelek voltak a BTR-ek. Meg úgy általában egy benzines harcjárműről se tudok. BMP, PSZH is diesel volt.
csocsi04-01-2009 16:42:21 // 3615
Mivel abból tankolt a család is :))
ystuc04-01-2009 16:41:26 // 3614
Én emléxem. Magára a történetre már nem, de a kocsira igen. Asszem ezek a földönkívüliek voltak azok, akik egy ruhát csak egyszer vettek fel, aztán kidobták. Ennyi rémlik. :-)
Satti04-01-2009 16:40:59 // 3613
Úgy nagyjából 30-40 litert 100-on, de ment mint állat! :-)
Taxi33™04-01-2009 16:40:19 // 3612
A miénk biztos,hogy benzines volt. Nem pont ilyen,mert a miénk fegyverzet nélküli úgynevezett vezetési pont volt. Úgy emléxem pedig,60-as volt.
GTPeti04-01-2009 16:38:40 // 3611
Mennyit ettek anno a benzines Zil-ek? Gondolom nem voltak túl ECO-s járművek...
GTPeti04-01-2009 16:36:34 // 3610
Nekem mindig is tetszett a Niva. Sőt, időnként elő-előjön a gondolat, hogy veszek egyet (akár újat, hiszen az sem drága), Bp-járó autónak. Körbecsövezni, oszt jónapot. :)
Apropó, emlékszik még valaki arra az orosz v. csehszlovák "scifi" sorozatra (v. filmre), amiben vmi földönkívüliek (?), vagy kik jöttek egy spéci tuningolt fehér Nivával és vmi srácot keresnek vagy mi?
Apropó, emlékszik még valaki arra az orosz v. csehszlovák "scifi" sorozatra (v. filmre), amiben vmi földönkívüliek (?), vagy kik jöttek egy spéci tuningolt fehér Nivával és vmi srácot keresnek vagy mi?
Satti04-01-2009 16:35:30 // 3609
A Niva az amilyen egyszerű, olyan nagyszerű, elmegy mindenhol és nagyon igénytelen.
GT Ɨ|ѯ04-01-2009 16:30:28 // 3608
ystuc04-01-2009 16:15:36 // 3607
Ja, és amúgy a BTR-60-as is diesel volt. :-)
ystuc04-01-2009 16:14:25 // 3606
A Magyar Honvédségnek ilyenje nem volt. Amire te gondolsz, az a BTR 80, ami ma is teljesít szolgálatot.
És ezekben Kamaz V8-as van. :-)
És ezekben Kamaz V8-as van. :-)
Taxi33™04-01-2009 16:08:37 // 3605
Katonaságnál volt ilyen BTR-60-as.Szintén benzines 6 hengeres Zil motor volt benne 2db !
Taxi33™04-01-2009 15:54:55 // 3603
Naná! Mi más! De voltak belőle az át épített DiZil-ek!
GT Ɨ|ѯ04-01-2009 15:52:04 // 3602
benzinesben...:-))))
TSiga ( I am the TSIG)04-01-2009 15:24:50 // 3601
Kedves cartárs!
Nem, nem a házak segítettek. Nem is a fagylaltos kocsi.
Pesti lévén a kátyúk a legjobb kiindulópontok. Még mindíg megvannak.
Nem, nem a házak segítettek. Nem is a fagylaltos kocsi.
Pesti lévén a kátyúk a legjobb kiindulópontok. Még mindíg megvannak.
Taxi33™04-01-2009 15:23:50 // 3600
Zsolt15504-01-2009 15:16:19 // 3599
Szépen talpra állították. :-)))
ystuc04-01-2009 15:15:12 // 3598
Na, ez szép lett. Bár a hátsó lámpái szerintem nem ilyenek voltak gyárilag.
Taxi33™04-01-2009 15:09:22 // 3597
GT Ɨ|ѯ04-01-2009 14:02:49 // 3596
Merevlemez 1956-ból 5Mb kapacitással... ilyenből 500 gigásat! :)
Zsolt15504-01-2009 07:46:31 // 3595
A Fosbinók is szoktak 60 felett menni a körúton.
Zsolt15504-01-2009 07:45:11 // 3594
Jó könyvet választottál. :-))) Kerestem tegnap, de hiánycik. :-(((
kando.03-01-2009 01:38:48 // 3593
Apropó, 14-es: a hármas-Tátra is egy csoda jármű, akkora ereje van, hogy egy normális pályán simán kigyorsítható 90 fölé is :)))
(Mértek már be emberkét az Árpád hídon a yardok valami 80 körüli tempóval az 1-es vonalán :D :P )
(Mértek már be emberkét az Árpád hídon a yardok valami 80 körüli tempóval az 1-es vonalán :D :P )
kando.03-01-2009 01:36:29 // 3592
Eredetileg a metró is talán csak idáig jött volna..
Én valami metróépítésről szóló könyvben olvastam ezt :) Meg a korabeli terveket, hogy nézzenek ki az állomások. Hát, szerencse, hogy nem az 50's években épült meg, mert akkor kb. olyan lenne minden, mint a győri állomás meg annak a folyosója (azt is ugyanaz az állami építőipari vállalat csinálta, akik az akkori metrót kezdték :) ).
Azt már nem tudom, hogy pénzhiány vagy más okból nem ment el a HÉV, de több értelme volna, főleg, hogy évtizedekig megvolt a rámpa is, csak betemetve, na meg még ma is ki lehetne építeni a hévet arra, akár csak azon az egy nyomorult vágányon is :))
Mennyivel kisebb tömeg lenne az Örs téren is az aluljáróban...
Sőt, eredetileg az Astoria se lett volna, csak mivel akkoriban adták át az Erzsébet hidat és megépült alá az aluljáró, tettek oda is egy állomást végül.
Bár egyszer körbejárnám, mert lehetnek ott még érdekes dolgok :))) Mármint az alagútrendszerben...
(Igaz, a 3-as vonalán Káposztásmegyeren még megvan az új járműtelep területe is, szokásos beton ,,metrókerítéssel'', sőt még a megálló neve is Járműtelep, ahol most a 14-es vili jár -- metróvágányokon...)
Én valami metróépítésről szóló könyvben olvastam ezt :) Meg a korabeli terveket, hogy nézzenek ki az állomások. Hát, szerencse, hogy nem az 50's években épült meg, mert akkor kb. olyan lenne minden, mint a győri állomás meg annak a folyosója (azt is ugyanaz az állami építőipari vállalat csinálta, akik az akkori metrót kezdték :) ).
Azt már nem tudom, hogy pénzhiány vagy más okból nem ment el a HÉV, de több értelme volna, főleg, hogy évtizedekig megvolt a rámpa is, csak betemetve, na meg még ma is ki lehetne építeni a hévet arra, akár csak azon az egy nyomorult vágányon is :))
Mennyivel kisebb tömeg lenne az Örs téren is az aluljáróban...
Sőt, eredetileg az Astoria se lett volna, csak mivel akkoriban adták át az Erzsébet hidat és megépült alá az aluljáró, tettek oda is egy állomást végül.
Bár egyszer körbejárnám, mert lehetnek ott még érdekes dolgok :))) Mármint az alagútrendszerben...
(Igaz, a 3-as vonalán Káposztásmegyeren még megvan az új járműtelep területe is, szokásos beton ,,metrókerítéssel'', sőt még a megálló neve is Járműtelep, ahol most a 14-es vili jár -- metróvágányokon...)
Zsolt15503-01-2009 01:17:54 // 3591
A Népstadion úti metró megálló úgy lett tervezve, és kialakítva, hogy a Gödöllői HÉV az Örstől a földalatt közlekedve ér be ebbe a megállóba, és az utasoknak csak át kell sétálniuk a peronon az egyik kocsiból a másikba.
Aztán a pénzhiány miatt a Metró ment el az Örsig.
Aztán a pénzhiány miatt a Metró ment el az Örsig.
kando.03-01-2009 01:08:23 // 3590
A kupolás épületek voltak eredetileg a Népstadion állomás (metró) épületei, de aztán valami miatt nem tetszett valakiknek és lebontották, amikor újra nekiálltak befejezni a metrót.
A hév nyomvonala ma is kivehető, a ,,százlábú'' híd ugyanis két félből van (mikor a Kerepesin áthaladunk a keleti vágányai felett), az egyik háromsávos út (ami befelé megy) ugyanis kicsit magasabban van, ez a töltés, amin a végényok haladtak és a híd másik felén mentek anno az autók mindkét irányba.
Azért anno nem szűkölködtek a híd méretével, mert ma simán elfér rajta egy 2x3 forgalmi sávos út járdával, világítással.. (bezzeg a lágymányosi híd, egy 2x4-5 sávos belvárosi autópályá(nak építet)t szűkit le két nyomorult sávra...)
A hév nyomvonala ma is kivehető, a ,,százlábú'' híd ugyanis két félből van (mikor a Kerepesin áthaladunk a keleti vágányai felett), az egyik háromsávos út (ami befelé megy) ugyanis kicsit magasabban van, ez a töltés, amin a végényok haladtak és a híd másik felén mentek anno az autók mindkét irányba.
Azért anno nem szűkölködtek a híd méretével, mert ma simán elfér rajta egy 2x3 forgalmi sávos út járdával, világítással.. (bezzeg a lágymányosi híd, egy 2x4-5 sávos belvárosi autópályá(nak építet)t szűkit le két nyomorult sávra...)
Zsolt15503-01-2009 01:08:12 // 3589
BKV végállomás van a helyén. :-)))
Zsolt15503-01-2009 01:03:05 // 3588
Zsolt15503-01-2009 00:59:55 // 3587
kando.02-01-2009 22:46:59 // 3586
Jah.. aztán arra is ráaszfaltozott a kedves és jóságos Gábor bácsi :)
Egyébként a másik sínpár a mostani bokrok helyén ment kb, vagyis amit most látsz vágány, az a külső volt, a belsőt (amin a képen a szerelvény áll) bontották el.
Én is azért ennyire öreg még nem vagyok, hogy láttam volna :P , csak olvasgattam utána na meg van 1-2 lelkes nosztalgikus BKV-s ismerősöm ;-)
(Anno járt hév a Rákosi út egy szakaszán is, mikor még Szentmihályra járt ilyen zöld szerelvény, ráadásul az jobboldali szabályok szerint járt, nem úgy, mint ez :) )
Egyébként a másik sínpár a mostani bokrok helyén ment kb, vagyis amit most látsz vágány, az a külső volt, a belsőt (amin a képen a szerelvény áll) bontották el.
Én is azért ennyire öreg még nem vagyok, hogy láttam volna :P , csak olvasgattam utána na meg van 1-2 lelkes nosztalgikus BKV-s ismerősöm ;-)
(Anno járt hév a Rákosi út egy szakaszán is, mikor még Szentmihályra járt ilyen zöld szerelvény, ráadásul az jobboldali szabályok szerint járt, nem úgy, mint ez :) )
Vikking 31102-01-2009 22:36:55 // 3585
Tök jó :))) Én már fiatal vagyok ehhez :D Csak a sínt látom, meg azt, hogy néha ott jár a metrópótló :D
kando.02-01-2009 22:28:01 // 3584
A Keletiig, jobban mondva a Keletihez kd addig, ahol most a kínai étterem van (ott a 13-as vágány környékén).
Megált a Fehér útnál, Törökőrnél (ahol most a sínek lemennek az autószalon felé), a Ruggyantagyárnál (ma Michelin-Taurus).
(Lehet, hogy akkor is megállt már a Pillangó utcánál is, meg a Főtaxinál is, nem tudom. Vágánykapcsolata volt a gumigyárhoz is, meg a taxivállalathoz is)
Megált a Fehér útnál, Törökőrnél (ahol most a sínek lemennek az autószalon felé), a Ruggyantagyárnál (ma Michelin-Taurus).
(Lehet, hogy akkor is megállt már a Pillangó utcánál is, meg a Főtaxinál is, nem tudom. Vágánykapcsolata volt a gumigyárhoz is, meg a taxivállalathoz is)
Vikking 31102-01-2009 22:20:29 // 3583
MEddig ment a hév akkor? :)))
kando.02-01-2009 22:19:55 // 3582
Igazából max tippelni tudok, hogy talán a házak segítettek :)
(ha csak nem Bagaméri fagyiskocsija :P :)) )
(ha csak nem Bagaméri fagyiskocsija :P :)) )
TSiga ( I am the TSIG)02-01-2009 22:08:24 // 3581
Tudod-e, hogy honnan ismertem fel?? Találd ki!
TSiga ( I am the TSIG)02-01-2009 22:06:52 // 3580
yesssss !!!!!
Nyertem hangszórót???
Nyertem hangszórót???
kando.02-01-2009 22:05:17 // 3579
Igen, igen, amikor még csak megállóhely volt és nem (vég)állomás (akkor még lehet, hogy Eörs-nek is írták :))) vagy csak simán Fehér út-nak)
TSiga ( I am the TSIG)02-01-2009 21:52:28 // 3578
Örs Vezér tere. A kép a belváros felénéz.
Legalább is asszem...
Legalább is asszem...
Zsolt15502-01-2009 21:50:08 // 3577
A Marótinál minőségi könyvek vannak, de nem olcsók! Ezt a könyvet a Libriben láttam.
kando.02-01-2009 21:04:46 // 3576
Marótinál ez a könyv ?
Eddig nem találom..
Eddig nem találom..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
534
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?