Forum >> Transaxle syncro

remete31-05-2008 21:49:08 // 5106
Hali! Nálam olyan volt, hogy a Marektől vásárolt motor+kábelkorbács még a régi autóban nem működtette az AC-t, emellett (ez már itthon, beszerelés után) produkált mindenféle furcsa dolgokat (ingadozó alapjárat, egyebek) - az ECU egy harmadik autóból jött. A megfejtés az volt, hogy a kábelkorbács megpörkölődött és mindenféle áthúzásokat produkált azon a részen ami egyébként burkolva van (tehát alapból nem látni) a motor mögötti részen ahol a tűzfalra rögzítve; az AC pedig a reléfoglalat állapota miatt nem ment.
[k i z z o]31-05-2008 17:13:23 // 5105
Azaz akkor full Motronic.

Akkor szerintem nem érzi, hogy forog a motor. Légrés, induktiv jelado, induktiv jelado be a Motronicba.

Motronic tápok, na meg az AFM jel. Valaminek kell lennie a Motronic bemenetén, az AFm felöl, hogy beinduljon.

De AFM hiba nem kapcsolgatja az AC-t. A bele ugy van megoldva, hogyha van az induktivtol jel, akkor a Motronic bekapcsolja az AC-t. Ezt 400ms ig fenntartja, ha jön a következő nullátmenet. Ha nem akkor kikapcsolja.

Ami furcsa, hogyha beindult akkor miert nincs benn kraft. vagy nem kap elég benzint, vagy rosszkor gyujt.

Amikor nem indul olyankor benzines, azaz fecskendez / csak nem gyujt v. forditva?

A rotor hogyan égett el? A trafonak nem lett baja? Ilyenkor az is kaphat, ha benne marad az energia amikor nem tudja leadni / rövidzárban dolgozik a nagyfesz oldala ha pedig mindig kell neki adni.
Saughassy31-05-2008 13:52:50 // 5104
Hogy gordulekenyebb legyen, belepofazok, mert ki tudja mikor jut megint gepkozelbe Ali.

Most injektoros konfigban (nem)mukodik a motor.
[k i z z o]31-05-2008 13:01:32 // 5103
Hi,

ha jol emlekszem a TS vezerles van rajta? TS computer + karbi? Nincs AFM.

Ahhoz, hogy beinduljon - menjen az AC csak fordulatszám jel kell.

Azaz, ha Battery fix +12V van az ECU -n és adsz neki gyujtás +12V -ot, meg van rendes test, akkor mihelyt az induktiv jelado neki all rugdalni az ECU labait - forog a motor, öninditozas - abban a pillanatban meghuzza az AC relét. Az AC relé addig van meghuzva, ameddig hön jel az induktiv jeladorol. Mihelyt ez a jel megzünik, 400ms mulva lekapcsolja az AC-t, és akkor indul ujra, ha megint van jel. Azaz ilyenkor már fecskendez is, az egy dolog, hogy milyet ha nincsenek szenzorok, de megy.

Szerintem ami hiba lehet, ha ez a rendszer, akkor hibas a 60-2 jel ami jön az induktiv jeladorol - légrést nézd meg, 0.5mm kell legyen kb. de kisebb mint 1mm, vagy nincs rendes tested, azaz elfogy a kraft. Azt nezted, gogy amikor az AC ki be kapcsolgat, azt a Mtronic mondja neki, vagy önmüködő? - azaz test vagy tap gondja van.

A Motronicnak kell 5: test, 18: +12V battery, 23 -25 között van az induktiv jelado, 35: Gyujtás +12V kapcsolt, a 20-as labon ad testet amikor meghuzza az AC relét, azaz az AC relé masik fele +12V -on kell legyen.

Ha nincs full kraftod az egy dolog lehet nálad: mivel karbiban van benzin, meg jön levegő, akkor csak gyujtás lehet, azaz megint csak az induktiv jeladó lehet a tettes, ha nem tud jól szinkronizálni vele, akkor elrontja a gyujtási időket is. Láttam már olyan hibát is, hogy annyira lógott a főtengely eleje, hogy a jeladó, szinkron tárcsa távolság állandóan változott és az ECU eldobott minden pl. 5. adatot amit a szögheyzetről kapott, és mindig 0-ban gyujtott inkább.

Ha valami kell irj.

kizzo
Ali7631-05-2008 11:20:51 // 5102
ja, az elosztóban a rotor égett szét, csak azt cseréltem...
Ali7631-05-2008 11:20:06 // 5101
No akkor technika:
Adott az öreg alfettám, 2.0 8V ts moci,
-szétégett a felső gyújtáselosztó (ezt kicseréltem)
- az ac csak szakaszosan pumpál (másik ac is is ezt teszi, ha kicserélem) kicseréltem az odavezető kábeleket újra és még mindig
- nincs meg a teljes paci mennyiség
Az egyik ecu-val csak minden 10-re indul be, utána működik rendesen, de ha leállítom, megint imádkozni kell. Van egy másik ecu-m ez viszont nem működteti rendesen az ac-t és kell egy pici drót, hogy már gyújtásnál is vezérelje.
Nagyjából ennyi van valakinek ötlete? Én Kizzo Rád gondoltam, mert ez valami elektromos anomália a kompjuter "környékén":) Hm valakinek hasonló tapasztalat?
A gyertyákat, meg a kábeleket kicserélem még, mert azok kicsit avétosak....
Gábor(figi75)29-05-2008 06:39:54 // 5100
Ok!
Én már nem feszigetem a dolgainkat,de mindíg jön valaki,"most te" és elkezdődik minden elölről! :-(
Én leginkább a név "levédésén" kapartam el,a töbi jött maától!
Én sem méltattalak válaszra lehet mikor szervesztél talit,de ez valóban ígyvan,nekem is kb 4-5 ember írt vissza eddig,és bekell látnom ismét csak ugyanaz a gárda lesz a talin mint eddig megszoktunk 1-2 kivétellel!
fastcar29-05-2008 02:45:04 // 5099
Kedves figi!


Nem hiszem, hogy ezt a dolgot ennyire mereven kellene kezelni, ahogy Te teszed. A poénokat elérted, a puszta tények közlését meg személyes támadásnak veszed.

Megkérdezném Töled, szerinted mennyibe kerül egy puccos Yetro egy személynek, és mit tartalmaz ez az összeg?

Abban teljesen igazad van, hogy nyáron egy youngtimerben már nem biztos, hogy öröm a hosszú túrázás, ezért szervezzük a Yetrokat mi is késö tavaszra és kora öszre. Ekkor még/már nem olyan nagy a höség, de még jó eséllyel szép idö van. A nyár valóban a lubickolás ideje.

A Porschésok által szervezett tali propagálását Te vágtad el röviden azzal, hogy inkább menjünk mi a június végire. Szerintem a kettö nem zárja ki egymást.
Szerintem Te is kaptál tölem személyes invitálást tavaly. Napokat töltöttem azzal, hogy mindenkinek a saját oldalán írjak meghívót a Yetrora. Talán ha féltucat ember reagált egyáltalán valamit rá, eljönni meg csak az jött, aki már korábban is volt. Most sértödjek meg én is, hogy Te/Ti még arra sem méltattatok, hogy 2 szóban annyit reagáljatok, hogy "kösz, nem".
Még az is megeshet, hogy én lenézek az általatok szervezett eseményre. De sajons/szerencsére ma én annyiféle autós közösségnek vagyok tagja, hogy gyakorlatilag minden hétvégére esik program, és inkább azon kell mérlegelnem, hogy melyiket hagyjam ki. Ezen túl az én munkám nem hétfötöl péntekig, naponta 8-17-ig tart, hanem ahogy beesik. Tavaly nyáron mentem volna Füredre egy kicsit, de helyette végül egy szerver társasásgában töltöttem a hétvégét egy szerverszoba sarkában.

Végül, hogy miröl szól ez a topic. Ha visszalapozol az elejére, ez egy valódi technikai topiknak indult egy konkrét probléma megoldása kapcsán
Wickey28-05-2008 08:23:02 // 5098
nem, ki volt állítva egy bravo 1.9 mjet sport, és több szempontból volt óriási a mázli, először is, hogy egyáltalán volt nekik ilyen, mert ez a legdrágább kivitel, másodszor is, hogy maserati blue volt, ami csak ehhez a verzióhoz rendelhető szín, harmadszor is, hogy épp arrajártam :-)
pikkpakk felfeszegettem a motorterét, és előkerítettük a színplakettet. :-)
prooF_7528-05-2008 00:15:07 // 5097
Nocsak, lehet hogy a fordosok tényleg bunkóbbak a fiatosoknál?:) Vagy csak látták az spqr-ben hogy Alfával jösz?
Wickey27-05-2008 11:41:10 // 5096
OLLÉ!!!

Már épp elindultam volna a suzuki szalonba, amikor szembejött egy Fiat Bravo.
Gyorsan el is gurultam a váci SPQR-be, és megszületett a döntés:



899/B (PPG), Maserati blue.
ingegnere26-05-2008 21:00:35 // 5094
És milyen jó.;-)
martin-i26-05-2008 19:29:24 // 5093
Kazes☻26-05-2008 14:52:20 // 5092
Ha az a volna ott nem lett volna! :-)))))))))




(Kicsit elírtam az előbb.)
Kazes☻26-05-2008 14:28:00 // 5091
Ha az a ha ott nem lett volna! :-D
ingegnere26-05-2008 05:17:17 // 5090
Akkor OK.;-)
Robi25-05-2008 22:17:52 // 5089
Én is ott lettem volna, csak épp darabokban volt a váltóm, és akkoriban még csak egy Alfám volt, sőt, még váltóm is csak egy volt. :)
Robi25-05-2008 22:16:51 // 5088
Én is veszem, de az Emeséért azért elmehetsz oda, ahol melegebb van. :P
ingegnere25-05-2008 21:42:39 // 5087
Nalátod.:-)
Kazes☻25-05-2008 21:37:09 // 5086
És 2004-ben ott is voltam! :-)))
ingegnere25-05-2008 21:32:55 // 5085
Látod, te legalább veszed a lapot.;-)
ingegnere25-05-2008 21:31:56 // 5084
Az Ali műve, azt nem én követtem el. :-))))))
prooF_7525-05-2008 21:31:16 // 5083
A 75-90-SZ/RZ is ugyan az a csaj, csak más ruhában.:)
Gábor(figi75)25-05-2008 21:28:37 // 5082
1 évig a 90,utánna már csak 75,és SZ majd RZ-k! :-)
Kazes☻25-05-2008 21:18:30 // 5081
He-he! :-D
Iniezione25-05-2008 21:09:40 // 5080
Elég homályosan olvastad:))))azért írtam a kifutó modelleket mert még 85 után is jöttek 75-ök meg 90-esek!!!!!!!!!!
Wickey25-05-2008 20:56:35 // 5079
a Schindler listájáért máris bevéshetsz egy feketepontot :-PPPPPPP
ingegnere25-05-2008 20:54:08 // 5078
Pedig ezzel a hozzászólással már belekeveredtél és már a fekete listámon is vagy! :-D

Amúgy a Yetron Blues Fesztivál is volt és azt is én rendeztem, szóval ráhibáztál, azt is levédetem.:-))))))))))))



ui.: Az E.T.-t is én rendeztem, csak Steven Spielberg álnéven.;-)
ingegnere25-05-2008 20:42:56 // 5077
Nyár közepe táján költözünk vissza Gödöllőre az új kecónkba. Onnantól vélhetően felgyorsulnak az események, de a jövő nyár szerintem tartható.;-D
Wickey25-05-2008 20:36:58 // 5076
nem volt időm visszamenni zárás után, fényes nappal meg csak nem tolom ki a kígyót :D Főleg nem józanul :-PP
Kazes☻25-05-2008 20:36:56 // 5075
Ezt én sem értem.:))) De pl. Blues fesztivált is bárki rendezhet, nem csak az aki előszőr rendezett ilyet. :))) Bár én ebben a vitában nem akarok részt venni. :)
Whiteskull25-05-2008 20:34:18 // 5074
Annak is lehugyoztad az ajtaját? :))))))))
Wickey25-05-2008 20:31:57 // 5073
képzeld, már a második ford szalonból hajtottak el. :-)

Begurultam, a suzukinak is van valami rendes középkékje, holnap mintátveszek belőle.
Wickey25-05-2008 20:31:19 // 5072
mondjuk a feketéé nem üt, szóval első körben az fog felkerülni alá, még az sem biztos hogy új hardykkal.
Arra koncentrálok összeépítéskor, amit szopás cserélni, kipufogót, kardánt, váltót, ilyesmit pl. nem az. De üzemanyag és fékcsöveket, elektronikát, motortartó bakokat, hátsó főtengelyszimmeringet, ilyesmit izgalmasabb. A futómű is újba lesz gondolva vélhetően, megtartva a jól bevált Bilstein + Eibach kombót.
Whiteskull25-05-2008 20:30:15 // 5071
Színkód? :)))))))))
Gábor(figi75)25-05-2008 20:29:57 // 5070
Nem lazítok brrrgrrrrááááá &@>#>@&.................. :-))))
Wickey25-05-2008 20:28:58 // 5069
ehhe, nekem is két hete jutott eszembe.
Lassan fényezik az enyém, szóval kezd aktuális lenni. Kábé jövő nyárra, ha így haladok :-)
ingegnere25-05-2008 20:23:57 // 5068
BTW, minap molyoltam a garázsban és kezembe akadt a nekem adott kardánod! Még mindíg nem cseréltem ki, de amit ígértem, tartom. Ha megvagyok, megkapod a cseredarabot. Viszont nagyon remélem, hogy nem holnapra kell.:-) Mostanában a GTV nem aktuális téma idehaza. De egyszer meglesz.;-)
ingegnere25-05-2008 20:21:42 // 5067
Akkor legalább nem kell egymás ellen licitálnunk.:-)

Ez a felgen a fekete autón olyan "Knájt Rájderes":-)
Wickey25-05-2008 20:17:30 // 5066
de ne a private goldon... :-PP
Wickey25-05-2008 20:17:16 // 5065
Nemtecc... de az az Alfetta széép :-)
NaTo25-05-2008 20:16:29 // 5064
Látom ma sem érted a viccet. :)
Le ne harapd már az orrom! Lazíccsá! Igyál egy sört, vagy kapcsolj rá az Animal Planetre! :))
ingegnere25-05-2008 17:17:41 // 5063
Oh! A fekete Spider nagyon ottanlévő.;-)
martin-i25-05-2008 16:58:29 // 5062
Gábor(figi75)25-05-2008 14:09:53 // 5061
Hát elég szarul látod az eszmecser végét,mivel én nem magamnak szrevezek vagyis propagálok 1 talit ,hanem ennek a közösségnek akibe beletartoznak mindazok akik transaxlék,mint énmagam is,és az,hogy valaki valamikor szervezett ezen a néven már találkozót az nehogymár kizárja ,hogy akármelyikünk szervezzen 1 másikat,te szerinted megkellne kérdezni bárkit is,hogy engedélyezi-e a talit ezen a néven,érdekes közösség,ha csak bizonyos emberkéknek szive joga ilyet csinálni,és ha még nem esett volna le,még1x hagsullyozom,nem az én talim,hanem a TRANSAXLE Alfásoké,vetted???

Tavaj Robiék is ezen a néven szervezték a balatoni talit,amin persze megintcsak ugyanaz a 10-12 ember volt mint minden évben,csak ennyi transaxle Alfa van,én úgy számoltam csak 75-ből van 104 db! :-O
Aztán 2-3 éve Visegrádra is volt ilyen néven szervezve amiben kivettem a részem,de Vick volt a "házigazda",akkor miért nem reklamáltak a kedves érintettek??? :-O
Még 1 momentum,ha esetleg más is ilyen lelkesen állna hozzá,nem kéne itt ömlengenem!:-)
NaTo25-05-2008 12:18:02 // 5060
Háá! Ali! Jó látni, hogy valaki még szerelget itt. :)
Kedves Alfát szeretők: Nem is értem ezt a "találkozó név" mizériát.
De most én is jólmegmondom!
Figi, szerintem fogadd el, hogy a "Transaxle Tali" elnevezést már valaki kitalálta, és ne szervezz ugyan arra a névre más emberekkel, más találkozót! Annyi jó név van még, minek ezt erőltetni?! Legyen mondjuk FIGI Fan (Fun?) Club of Alfa Romeo Diesel. ? :)
A Figi nagybetűvel legyen, hogy hozzád kössék ezentúl ezeket a talikat. :)
És meg ne sértődj, mert fejbe verlek egy "félszuper" 2.5-ös főtengellyel! :)))
Gábor(figi75)24-05-2008 22:29:04 // 5059
Akkor eléggé homályos az ismereted,ugyanis 85-92-ig még " hagyományosnak mondható,autó-autót "gyártottak Alfáék!:-)
Viszont ami patinánsabb azok persze előtte készültek ezt én is elismerem,de azért a 75-is erősen súrolja ezt a határt!:-)
Iniezione24-05-2008 22:09:42 // 5058
Figi!!!85 után már nem nagyon jöttek patinás vasak:))))kivéve a kifutó hátulkaparósokat,a többi no comment!!!!!!!
ingegnere24-05-2008 21:32:15 // 5057
Köszönjük Emese.

:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.