Forum >> A jövő Alfái
Keri05-10-2010 18:16:45 // 16342
Nem tom miről beszélgettek (nem olvastam vissza) de az új doblo sok díjat elnyert raktere, és környezeti hatásai miatt....
Grando05-10-2010 18:16:45 // 16341
No hát akkor pontosan ezért nem fogod te sem felkötni magad, alakuljanak a dolgok akár így, akár úgy. :)))
Grando05-10-2010 18:14:01 // 16340
Nekem meg Ferrarim van virtuálisan, csak most épp nem célszerű birtokolnom egyet. :((
Az Alfát mindannyian szeretjük. Akik nem adják elő itt a nagyhalált, azok reménykednek egy, a mainál esetleg szebb jövőben, amikor is a márka ismét a régi fényében ragyoghat. Legyen épp a Fiat vagy a VW a tulajdonos. Ebben az összekutyult globalizált izében úgyse nagyon bogozzuk ki, hogy ki kinek a kicsodája-micsodája. Viszont akkor legalább kínálat legyen, és ne csak és kizárólag kompromisszum és bozsékolás. :)))
Az Alfát mindannyian szeretjük. Akik nem adják elő itt a nagyhalált, azok reménykednek egy, a mainál esetleg szebb jövőben, amikor is a márka ismét a régi fényében ragyoghat. Legyen épp a Fiat vagy a VW a tulajdonos. Ebben az összekutyult globalizált izében úgyse nagyon bogozzuk ki, hogy ki kinek a kicsodája-micsodája. Viszont akkor legalább kínálat legyen, és ne csak és kizárólag kompromisszum és bozsékolás. :)))
Atesz198705-10-2010 18:13:25 // 16339
Mármint a 2.5 millás Gt kerül 1 millával kevesebbe, mint a 2 éves kangoom. :)
Atesz198705-10-2010 18:12:08 // 16338
Amíg egy Caddy újonnan 2.5 millával drágább, mint egy Kangoo, és a Fiat az eggyel ezelőtti doblót árulja ugyanannyiért, addig nagyon megfelel egy fos francia is. Most persze van új dobló, de akkor nem volt. Amúgy meg vagyok vele elégedve, de az csak egy eszköz, teszi a dolgát, ennyi. Nem tekintek rá úgy, mint egy státusz szimbólumra, vagy olyan dologra, ami reprezentálja az ízlésemet. Kellett egy autó dolgozni, és ez volt a legracionálisabb döntés az új autó piacon. Ha lenne egy 2.5 millás GT-m ez mellett, akkor arra sokkal büszkébb lennék, hiába kerül jelenleg 1 millával kevesebbe.
Atesz198705-10-2010 18:05:46 // 16337
Hozzátenném, hogy alapból Doblót szerettem volna, mert még is csak olasz. Csak nem igazán örültem neki, hogy miközben a Pug, meg a Renault már lecserélte, és eggyel magasabb színvonalra emelte az ilyen kategóriás típusát (a renault átpakolta a Clioról a Scenicre), addig a Fiat, a VW, meg az Opel még a korábbi Partner, Kangoo ellenfelének szánt modellt árulta ugyanabban az árkategóriában. Az új dobló tetszene, de a 2 éves autómat nem fogom lecserélni hobbyból...
Andy05-10-2010 18:04:58 // 16336
Ismered ezzel kapcsolatos véleményemet. Ha akkor az lesz az Alfa, akkor igen. Tudod a fejlődés állandó. Ma már puskával vadászunk, pedig a kőbunkó is megtette régen! :))
Egyébként sem érdemes állandóan a múlton rágódni...
Egyébként sem érdemes állandóan a múlton rágódni...
zolee14505-10-2010 18:02:47 // 16335
Teljesen lényegtelen, hogy nekem mire "fussa". Csak azért tettem be a képet, mert te beraktad a két legfapadosabb cuccot. Azért nemcsak abból áll a világ. Jelen állás szerint a márka jövőjéről van szó, nem arról, hogy én mit tudok vagy nem tudok venni.
De nézhetjük úgy is, hogy minek az 1,4-esnél nagyobb motor Alfákba? Végülis ez egy sportos márka, nem kell bele 170 lónál több.:D Sőt, még annyi se. Mindegy milyen gyenge, csak olasz legyen.
"Jah, hogy Ti a V10 TDi-nek, meg a 4.2 V8-nak örültök?"
Én annak örülnék, ha a kedvenc márkám nem húzná le a rolót... De ahogy nézem neked az okozna örömet, ha ugyan az Alfa meg is szűnne, de legalább gondoskodó olasz kezek tennék a gyárra a lakatot, mert nehogymár cikizzen a Gófos, hogy te is némettel jársz. Mert mondjuk a francia nem ciki, nade a német...:D
De nézhetjük úgy is, hogy minek az 1,4-esnél nagyobb motor Alfákba? Végülis ez egy sportos márka, nem kell bele 170 lónál több.:D Sőt, még annyi se. Mindegy milyen gyenge, csak olasz legyen.
"Jah, hogy Ti a V10 TDi-nek, meg a 4.2 V8-nak örültök?"
Én annak örülnék, ha a kedvenc márkám nem húzná le a rolót... De ahogy nézem neked az okozna örömet, ha ugyan az Alfa meg is szűnne, de legalább gondoskodó olasz kezek tennék a gyárra a lakatot, mert nehogymár cikizzen a Gófos, hogy te is némettel jársz. Mert mondjuk a francia nem ciki, nade a német...:D
Atesz198705-10-2010 18:01:51 // 16334
Miért lenne hamiskás? Volt Alfám, mentem vele 40 ezer kilométert. Nem egy Meganet vettem, hanem egy Kangoo-t, amit dolgozni vettem, nem szerelemből. Egyelőre a ház felújítás, meg a lakáshitel kifizetése az első. Azért a jövőm megalapozását nem fogom beáldozni egy 2. autóért. Bocs.
Az is kicsit durva lett volna, ha veszek egy már lentebb említett faceliftes 2.4 Mjet 156 SW, rakok mögé egy utánfutót, és azzal húzkodom a 6-7 mázsa zöldséget. Öröm lett volna szagolgatni az olasz bőr szaga mellett a hagymát, meg a fűszerpaprikát, meg atöbbi zsákos holmit. És ahogy a krumpli után ott marad a por, az fenséges látvány még az új alig 50 ezret futott kangooban is. Nem ebszélve arról, hogy már 2szer mellé akasztottam az utánfutót, meg van 3 karcolás a bunkó öregasszony miatt az autó oldalán, mert a házhoz szállítás az érvényes a bejáratig, nem baj ha tiszta bokor az út... Meg mondjuk azt sem gondolnám, hogy egy ilyen 56-os futóműve meg kasztnija arra lenne kitalálva, hogy egy 900 kg-os utánfutó rángassa, miközben a csomziban van 3 mázsa krumpli.
Majd ha csak azért kell autó, hogy eljussak A-ból B-be, megnézheted mikor veszek német autót. ;) Maximum Fiat, de leginkább csak a GT, vagy esetleg egy utolsó szériás 156-os jöhet szóba. Nekem megfelelne az 1.9 Mjet is. Nem vagyok finnyás. Olasz legyen, ne japán, ne francia, ne német. Olasz.
Szóval nekem ne mondd, hogy Én nem védhetem az Alfát, mert most pont nincs. Nem jókedvemben nincs alfám, hanem mert így alakult.
Az is kicsit durva lett volna, ha veszek egy már lentebb említett faceliftes 2.4 Mjet 156 SW, rakok mögé egy utánfutót, és azzal húzkodom a 6-7 mázsa zöldséget. Öröm lett volna szagolgatni az olasz bőr szaga mellett a hagymát, meg a fűszerpaprikát, meg atöbbi zsákos holmit. És ahogy a krumpli után ott marad a por, az fenséges látvány még az új alig 50 ezret futott kangooban is. Nem ebszélve arról, hogy már 2szer mellé akasztottam az utánfutót, meg van 3 karcolás a bunkó öregasszony miatt az autó oldalán, mert a házhoz szállítás az érvényes a bejáratig, nem baj ha tiszta bokor az út... Meg mondjuk azt sem gondolnám, hogy egy ilyen 56-os futóműve meg kasztnija arra lenne kitalálva, hogy egy 900 kg-os utánfutó rángassa, miközben a csomziban van 3 mázsa krumpli.
Majd ha csak azért kell autó, hogy eljussak A-ból B-be, megnézheted mikor veszek német autót. ;) Maximum Fiat, de leginkább csak a GT, vagy esetleg egy utolsó szériás 156-os jöhet szóba. Nekem megfelelne az 1.9 Mjet is. Nem vagyok finnyás. Olasz legyen, ne japán, ne francia, ne német. Olasz.
Szóval nekem ne mondd, hogy Én nem védhetem az Alfát, mert most pont nincs. Nem jókedvemben nincs alfám, hanem mert így alakult.
Grando05-10-2010 18:01:06 // 16333
...és ha Audi blokk lesz benne, nem GM? :DD
Már most b@szhatod. ;)))
Már most b@szhatod. ;)))
Andy05-10-2010 17:53:11 // 16332
Egyetértek azzal, hogy az Aresei V6-nak nincs párja. Én sem szándékozom eladni sosem. De előbb-utóbb kiöregszik a napi használatból és akkor kell valami. Remélem addig lesz utódja a 166-nak. Ha nem akkor az aktuális legnagyobbat választom majd. De biztos Alfát. ;)
Kazes☻05-10-2010 17:50:50 // 16331
Szerinted?! :) Vagy esetleg Zolee145 8C tulaj? :)))
Kazes☻05-10-2010 17:49:25 // 16330
Atesz198705-10-2010 17:49:04 // 16329
Jah, hogy Ti a V10 TDi-nek, meg a 4.2 V8-nak örültök? Aham... És ezt te meg is tudod fizetni, vagy neked is csak az 1.9TDi motorosra fussa majd? ;)
Grando05-10-2010 17:46:41 // 16328
Ha a műanyag burkolatra gondolsz, akkor ez sokakat már ma sem zavar. Tipoattinak ki is szívtuk a vérét Komáromban. :DD Ahogyan a GM blokkok se nagyon.
Az enyémben egyébként még jófajta arese-i V6 szív dobog. Nem szívesen cserélném el semmire. De előbb-utóbb sajnos kiöregszik, vagy talán már ma is az. Amellett, hogy feltett szándékom megtartani és megőrizni, az új alternatívát nem látom. Sőt, egyre kevésbé. :((
Bár igaz, hogy beülhetnék egy stiftbe, asztmába vagy retyóba, és oszthatnám a frankót az igazi Alfákról meg az olasz vasak esszenciájáról. Nem is rossz ötlet. Csak kissé hamiskás. :)))
Az enyémben egyébként még jófajta arese-i V6 szív dobog. Nem szívesen cserélném el semmire. De előbb-utóbb sajnos kiöregszik, vagy talán már ma is az. Amellett, hogy feltett szándékom megtartani és megőrizni, az új alternatívát nem látom. Sőt, egyre kevésbé. :((
Bár igaz, hogy beülhetnék egy stiftbe, asztmába vagy retyóba, és oszthatnám a frankót az igazi Alfákról meg az olasz vasak esszenciájáról. Nem is rossz ötlet. Csak kissé hamiskás. :)))
zolee14505-10-2010 17:44:14 // 16327
Kazes☻05-10-2010 17:44:02 // 16326
De hát ezt nem így csinálják, te! A cskodában is meghagyták a cskoda emblémát, hát no! :)))
Atesz198705-10-2010 17:38:10 // 16325
Az a lényege, hogy nem német, japán, vagy francia technikára épül, hanem vagy sajátra, vagy olaszra. Egy Alfa ne legyen egy átcímkézett német autó. Az Alfa Romeo az egy olasz márka, nem egy szépen csomagolt Passat.
De hogy tisztán lássam az álláspontodat. Téged tényleg nem zavarna, ha az Alfád motorháztetője alatt ez a látvány fogadna:
???
De hogy tisztán lássam az álláspontodat. Téged tényleg nem zavarna, ha az Alfád motorháztetője alatt ez a látvány fogadna:
???
Grando05-10-2010 17:37:53 // 16324
Bazzeg, igazad van! :)))
Kazes☻05-10-2010 17:33:52 // 16323
Grando05-10-2010 17:26:53 // 16322
Ha az Alfa a VW csoportban az Alfa a fiatalos, olaszos, sportos arculatát megtarthatja, de a lényege el fog veszni, akkor ismét adódik a kérdés, hogy mi a lényege valójában?
Az, hogy fiatalos, olaszos, sportos - és még sorolhatnánk számos értéket -, vagy az, hogy Fiat alapokon épül?
(Csak így zárójelben - egyre alacsonyabb és egyre inkább a tömegbe olvadó kínálattal, illetve pocsék hivatalos hazai kiszolgáló apparátussal. Nem mellesleg csapnivaló marketinggel.
Jut eszembe: A Giulietta reklámban észrevettétek, hogy amikor a - kissé már szottyadt, mégis fiatalos - Uma a gázra tapos, akkor az autó megáll? :(( )
Az, hogy fiatalos, olaszos, sportos - és még sorolhatnánk számos értéket -, vagy az, hogy Fiat alapokon épül?
(Csak így zárójelben - egyre alacsonyabb és egyre inkább a tömegbe olvadó kínálattal, illetve pocsék hivatalos hazai kiszolgáló apparátussal. Nem mellesleg csapnivaló marketinggel.
Jut eszembe: A Giulietta reklámban észrevettétek, hogy amikor a - kissé már szottyadt, mégis fiatalos - Uma a gázra tapos, akkor az autó megáll? :(( )
Kazes☻05-10-2010 17:15:51 // 16321
Jól beszélsz! Uff
:)))
:)))
Kazes☻05-10-2010 17:15:24 // 16320
Akkor ezek alapján semmilyen autó sem létezik, tulajdonképpen 'csak' autó létezik. :)))
Atesz198705-10-2010 17:09:28 // 16319
Nem érted a lényeget.
Egy dolog az összefonódás, és megint más az, amikor ugyanazt az autót 5 különböző kasztniban árulják. VW Passat - Audi A4 - Skoda SuperB - Seat Exeo - Alfa Giulia?. Nem mindegy, hogy egy németnek köze van egy autó születéséhez, vagy pedig a német átcímkéz egy létező modellt. Verheted a nyálad az olaszos Giuliára, mikor ugyanaz a TDi fog kerregni az orrában, mint az A4 Audiban. Az Alfa Giuliát nem fogják önálló autónak tekinteni, akkor sem, ha rengetegen meg fogják venni. Persze, ha téged ez nem zavar, akkor csak simán másképp gondolkodunk. Engem nagyon zavarna, és szerintem sokan vagyunk így. A VW csoportban az Alfa a fiatalos, olaszos, sportos arculatát megtarthatja, de a lényege el fog veszni.
Egy dolog az összefonódás, és megint más az, amikor ugyanazt az autót 5 különböző kasztniban árulják. VW Passat - Audi A4 - Skoda SuperB - Seat Exeo - Alfa Giulia?. Nem mindegy, hogy egy németnek köze van egy autó születéséhez, vagy pedig a német átcímkéz egy létező modellt. Verheted a nyálad az olaszos Giuliára, mikor ugyanaz a TDi fog kerregni az orrában, mint az A4 Audiban. Az Alfa Giuliát nem fogják önálló autónak tekinteni, akkor sem, ha rengetegen meg fogják venni. Persze, ha téged ez nem zavar, akkor csak simán másképp gondolkodunk. Engem nagyon zavarna, és szerintem sokan vagyunk így. A VW csoportban az Alfa a fiatalos, olaszos, sportos arculatát megtarthatja, de a lényege el fog veszni.
BeeGee05-10-2010 17:05:02 // 16318
'Nem hiszem, hogy da Silva elfelejtett olaszos kocsit rajzolni...'
Ezt nem mondta senki, sőt erre várnak :)
Ezt nem mondta senki, sőt erre várnak :)
Atesz198705-10-2010 16:58:23 // 16317
Az a helyzet, hogy az is az Alfa tradíciói közé tartozik, hogy mindig is tüske volt a németek szemében.
zolee14505-10-2010 16:57:22 // 16316
Az olasz olaszos volt, a német meg németes. da Silva meg egy ügyes fickó, aki meg tud felelni az elvárásoknak. Ha kell akkor olaszos autót tervez, ha kell akkor unalmas németet.
Szerintem tudna összelopkodott gagyi kínait is csinálni.
Kb két verzió van: vagy azt tervez a tervező amit kérnek tőle, pl da Silva, vagy szabad kezet kap és lesz az amit akar, pl Bangle.
Nem hiszem, hogy da Silva elfelejtett olaszos kocsit rajzolni...
Szerintem tudna összelopkodott gagyi kínait is csinálni.
Kb két verzió van: vagy azt tervez a tervező amit kérnek tőle, pl da Silva, vagy szabad kezet kap és lesz az amit akar, pl Bangle.
Nem hiszem, hogy da Silva elfelejtett olaszos kocsit rajzolni...
Grando05-10-2010 16:54:53 // 16315
Bezony. :))
Egyébként pont ezeken a kifejezéseken járt az agyam:
német - németes
olasz - olaszos
Mindkét szóalaknak megvan a maga jelentése és helye adott esetben, mégsem járnak feltétlenül együtt.
Egyébként pont ezeken a kifejezéseken járt az agyam:
német - németes
olasz - olaszos
Mindkét szóalaknak megvan a maga jelentése és helye adott esetben, mégsem járnak feltétlenül együtt.
mesa05-10-2010 16:47:58 // 16314
Jól beszélsz! Uff
Én is erről vakkerolok, hogy olyan, hogy olasz autó már egy ideje nem létezik.
A tündi-bündi siker autót, a Fiat 500-ast ugyanaz az ember tervezte, aki a BMW-nél a Minit, vagy az Alfánál a Mitot. Pedig az 500-ast mindenki nagyon olasznak tartja
Az Audikat meg pont az az ember tervezi manapság, aki leginkább felelős azért, hogy ennyi tagja lehet ma is egy alfás közösségnek. Ha nem álmodja meg a 156-ost és a 147-est, a csíklámpás 33 és a Fiat Tipo 155 után, a Saab/Fiat/Lancia 164-el végleg bezár a milánói gyár, mert nem adtak volna el akkora mennyiségben Alfát, hogy fenn maradjon a márka
De feltehetném úgy is a kérdést, ez a két siker modell már 'németes' volt, vagy a mai német Audik 'olaszosak' ? :DD
Én is erről vakkerolok, hogy olyan, hogy olasz autó már egy ideje nem létezik.
A tündi-bündi siker autót, a Fiat 500-ast ugyanaz az ember tervezte, aki a BMW-nél a Minit, vagy az Alfánál a Mitot. Pedig az 500-ast mindenki nagyon olasznak tartja
Az Audikat meg pont az az ember tervezi manapság, aki leginkább felelős azért, hogy ennyi tagja lehet ma is egy alfás közösségnek. Ha nem álmodja meg a 156-ost és a 147-est, a csíklámpás 33 és a Fiat Tipo 155 után, a Saab/Fiat/Lancia 164-el végleg bezár a milánói gyár, mert nem adtak volna el akkora mennyiségben Alfát, hogy fenn maradjon a márka
De feltehetném úgy is a kérdést, ez a két siker modell már 'németes' volt, vagy a mai német Audik 'olaszosak' ? :DD
Atesz198705-10-2010 16:26:02 // 16313
"155, 145, 156, GTV, GT," :)
Te látod a felsorolásban a 159-t? Nem véletlenül. Számomra a GT az utolsó "nagyon kellene" Alfa, de attól még nem szar az alfa, hiszen 20 éven belül 5 olyan típust tudtam felsorolni, ami fájdítja a szívem, mikor használtató hirdetéseket nézek. Korábban egyetlen ilyen márka sem volt, bár korábban is volt egy-egy kedvenc.
Te látod a felsorolásban a 159-t? Nem véletlenül. Számomra a GT az utolsó "nagyon kellene" Alfa, de attól még nem szar az alfa, hiszen 20 éven belül 5 olyan típust tudtam felsorolni, ami fájdítja a szívem, mikor használtató hirdetéseket nézek. Korábban egyetlen ilyen márka sem volt, bár korábban is volt egy-egy kedvenc.
Atesz198705-10-2010 16:24:07 // 16312
Franciát dolgozni vettem. Gondolom itt sokan megbotránkoztak volna, ha az árán egy faceliftes 2.4 Mjet 156 SW-t vettem volna (majdnem kettőt is...), és a hátulját megraktam volna krumplival. A márka iránti tisztelet miatt halasztottam el az alfa birtoklást.
Grando05-10-2010 16:19:53 // 16311
(Nyilván nem értetted a hsz. lényegét. Konkrétan Atesznak szólt. Egy kis stuff, hogy ne unatkozzon. :)) )
De ha már így kifejtetted a véleményedet, akkor reagálnék:
Egy bizonyos szintig/kategóriáig/igényig egyértelmű, hogy a Fiat (legyen szó akár Alfa bőrbe bújtatott Fiatról) képes teljesíteni az elvárásokat. Méghozzá akár első rangúan is! Viszont ez a szint egyre lejjebb kerül. Nézetem szerint immáron lejjebb attól, amit egy Alfától - a klasszikus értékeit tekintve - sokan elvárnánk.
Lesznek tehát, akik megtalálják majd a számításukat a Fiat modelljeiben is, és lesznek olyanok is, akik nem.
Személy szerint neked és azoknak, akik egy ESETLEGES tulajdonosváltás miatt felvágni készülnek az ereiket, akkor ezek szerint az a lényeg, hogy olasz legyen, nem pedig az, hogy mit tud, hogyan mutat és milyen tradíciókkal/márkaértékekkel azonosítható valójában.
Jelenleg az olaszság adott, a többi feltétel (prémium műszaki tartalom, prémium formatervezés, sportos viselkedés) viszont egyre korlátozottabban. Ha tehát arról van szó, hogy az utóbbiak magasabb szinten teljesülhetnek, én jónéhányunkkal együtt hajlandó vagyok kompromisszumot kötni. Az első (olasz) ugyanis önmagában gyakorlatilag már ma is értelmezhetetlen, és ez egyre csak fokozódik. Ráadásul ettől még lehetne Vespa robogó is. Persze tudathasadásos állapot, de azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy az Alfa még "olaszabb" lenne, mint most. :)))
De ha már így kifejtetted a véleményedet, akkor reagálnék:
Egy bizonyos szintig/kategóriáig/igényig egyértelmű, hogy a Fiat (legyen szó akár Alfa bőrbe bújtatott Fiatról) képes teljesíteni az elvárásokat. Méghozzá akár első rangúan is! Viszont ez a szint egyre lejjebb kerül. Nézetem szerint immáron lejjebb attól, amit egy Alfától - a klasszikus értékeit tekintve - sokan elvárnánk.
Lesznek tehát, akik megtalálják majd a számításukat a Fiat modelljeiben is, és lesznek olyanok is, akik nem.
Személy szerint neked és azoknak, akik egy ESETLEGES tulajdonosváltás miatt felvágni készülnek az ereiket, akkor ezek szerint az a lényeg, hogy olasz legyen, nem pedig az, hogy mit tud, hogyan mutat és milyen tradíciókkal/márkaértékekkel azonosítható valójában.
Jelenleg az olaszság adott, a többi feltétel (prémium műszaki tartalom, prémium formatervezés, sportos viselkedés) viszont egyre korlátozottabban. Ha tehát arról van szó, hogy az utóbbiak magasabb szinten teljesülhetnek, én jónéhányunkkal együtt hajlandó vagyok kompromisszumot kötni. Az első (olasz) ugyanis önmagában gyakorlatilag már ma is értelmezhetetlen, és ez egyre csak fokozódik. Ráadásul ettől még lehetne Vespa robogó is. Persze tudathasadásos állapot, de azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy az Alfa még "olaszabb" lenne, mint most. :)))
Kazes☻05-10-2010 16:15:59 // 16310
Szerintem meg de. :)
Kazes☻05-10-2010 16:13:30 // 16309
ITT :)
Egy számomra is fontos dolog
Magyarországon sajnos általánossá vált egy szóhasználat, ami engem és rajtam kívül még jó néhány embert nagyon zavar. Autós berkekben feltűnt az a szó, hogy "németes" és ezt sajnos egyre gyakrabban hallani, olvasni. A magyar autós újságírás - legyen az online vagy offline – ugyanolyan hibás ennek a szónak az elterjedéséért, mint a köznyelv.
A fent említett adásban az Alfa Romeo-k minőségi javulását a márka igazgatója, Karl-Heinz Kalbfell származásával magyarázták. Van aki úgy gondolja, hogy a német származású úriember - a TV-ből átvett szóhasználattal élve - szedte ráncba az olasz csürhét, és azért lett ilyen jó az Alfa Romeo 159. Nem hinném, hogy így lett volna csak a műsorban jól hangzott a „németes” jelző és a német származású vezető összekapcsolása, de annak senki sem nézett utána, hogy Kalbfell Úr 2005. január első napján vette át az irányítását annak a cégnek, amely két hónap múlva, a Genfi Autószalonon bemutatta a 159-est. Alig két hónap alatt lett ilyen jó a 159? Mit tett ezért Kalbfell Úr? Munkamorált változtatott? Átterveztette a már kész modellt? Nem hinném. Az ő irányítása alatt is ugyanazok az emberek, ugyanolyan anyagokból, ugyanazokkal a szerszámokkal készítenek Alfa Romeo-kat, mint azelőtt.
Amíg az Alfa "csak" jó autókat gyártott, addig a konkurencia hasonló minőségű autóival el lehetett terelni erről a tényről a figyelmet, de most, amikor már nagyon jó autókat gyárt, most már kellett egy ideológia erre is. Így jött a képbe Kalbfell Úr és az ő származása. Ideológiát én is tudok gyártani: szerintem Kalbfell Úr azért ment az Alfa Romeo-hoz, mert megunta a hazájában gyártott unalmas egyenautókat, és áttette székhelyét oda, ahol még van élet a műszerfalon! Természetesen ez sem igaz, de jól hangzik, nem? Viszont az annál inkább valószínű, hogy származásától függetlenül ő egy kiváló gazdasági szakember, aki megérdemelten kapta vezető beosztását.
Térjünk vissza az ominózus jelzőhöz! Amikor azt mondják valamire, hogy "németes", akkor azzal a precizitást, minőséget, és értékállóságot próbálják kifejezni. Nem tudom pontosan miért ez lett a megbízhatóság jelzője itthon, hiszen legalább annyi német gépkocsit vontatnak nap, mint nap az utcán, mint olaszt. Sőt…
Ilyen morcos ha "németesnek" titulálják!
Számomra a "németes" szó jelentései a következők: dögunalom beltér, fantáziátlan formaterv, gyenge teljesítmény, szegényes alapfelszereltség - mindez természetesen örök áron! Ez pedig egyáltalán nem jellemző sem az Alfa Romeo-ra, sem az olasz márkákra. Így arra szeretném kérni az újságíró kollégákat és az autós társadalmat, hogy ha legközelebb pozitív jelzőkkel próbálnak illetni egy olasz kocsit, akkor ne sértsék meg se a gyártó céget, se a tulajdonost azzal, hogy azt mondják az autóra, hogy "németes". Vagy ellenkező esetben javasolnám az "olaszos" jelző használatát az új Opel Corsara (Grande Punto alapok), Suzuki SX4-re (Fiat Sedici), a közeljövőben megjelenő Ford Ka-ra (Fiat 500) és az összes MultiJet motorral szerelt Opel/Vauxhall, Suzuki, Saab modellre, melyek nem lennének, vagy nem ilyen formában lennének, ha nem lenne az olasz csürhe.
Egy számomra is fontos dolog
Magyarországon sajnos általánossá vált egy szóhasználat, ami engem és rajtam kívül még jó néhány embert nagyon zavar. Autós berkekben feltűnt az a szó, hogy "németes" és ezt sajnos egyre gyakrabban hallani, olvasni. A magyar autós újságírás - legyen az online vagy offline – ugyanolyan hibás ennek a szónak az elterjedéséért, mint a köznyelv.
A fent említett adásban az Alfa Romeo-k minőségi javulását a márka igazgatója, Karl-Heinz Kalbfell származásával magyarázták. Van aki úgy gondolja, hogy a német származású úriember - a TV-ből átvett szóhasználattal élve - szedte ráncba az olasz csürhét, és azért lett ilyen jó az Alfa Romeo 159. Nem hinném, hogy így lett volna csak a műsorban jól hangzott a „németes” jelző és a német származású vezető összekapcsolása, de annak senki sem nézett utána, hogy Kalbfell Úr 2005. január első napján vette át az irányítását annak a cégnek, amely két hónap múlva, a Genfi Autószalonon bemutatta a 159-est. Alig két hónap alatt lett ilyen jó a 159? Mit tett ezért Kalbfell Úr? Munkamorált változtatott? Átterveztette a már kész modellt? Nem hinném. Az ő irányítása alatt is ugyanazok az emberek, ugyanolyan anyagokból, ugyanazokkal a szerszámokkal készítenek Alfa Romeo-kat, mint azelőtt.
Amíg az Alfa "csak" jó autókat gyártott, addig a konkurencia hasonló minőségű autóival el lehetett terelni erről a tényről a figyelmet, de most, amikor már nagyon jó autókat gyárt, most már kellett egy ideológia erre is. Így jött a képbe Kalbfell Úr és az ő származása. Ideológiát én is tudok gyártani: szerintem Kalbfell Úr azért ment az Alfa Romeo-hoz, mert megunta a hazájában gyártott unalmas egyenautókat, és áttette székhelyét oda, ahol még van élet a műszerfalon! Természetesen ez sem igaz, de jól hangzik, nem? Viszont az annál inkább valószínű, hogy származásától függetlenül ő egy kiváló gazdasági szakember, aki megérdemelten kapta vezető beosztását.
Térjünk vissza az ominózus jelzőhöz! Amikor azt mondják valamire, hogy "németes", akkor azzal a precizitást, minőséget, és értékállóságot próbálják kifejezni. Nem tudom pontosan miért ez lett a megbízhatóság jelzője itthon, hiszen legalább annyi német gépkocsit vontatnak nap, mint nap az utcán, mint olaszt. Sőt…
Ilyen morcos ha "németesnek" titulálják!
Számomra a "németes" szó jelentései a következők: dögunalom beltér, fantáziátlan formaterv, gyenge teljesítmény, szegényes alapfelszereltség - mindez természetesen örök áron! Ez pedig egyáltalán nem jellemző sem az Alfa Romeo-ra, sem az olasz márkákra. Így arra szeretném kérni az újságíró kollégákat és az autós társadalmat, hogy ha legközelebb pozitív jelzőkkel próbálnak illetni egy olasz kocsit, akkor ne sértsék meg se a gyártó céget, se a tulajdonost azzal, hogy azt mondják az autóra, hogy "németes". Vagy ellenkező esetben javasolnám az "olaszos" jelző használatát az új Opel Corsara (Grande Punto alapok), Suzuki SX4-re (Fiat Sedici), a közeljövőben megjelenő Ford Ka-ra (Fiat 500) és az összes MultiJet motorral szerelt Opel/Vauxhall, Suzuki, Saab modellre, melyek nem lennének, vagy nem ilyen formában lennének, ha nem lenne az olasz csürhe.
mesa05-10-2010 16:09:46 // 16308
Így van. Unalmas is, mind a három előlről tök ugyanolyan :)
Egyébként sem jelent ez semmit. Giuggiaro manapság autógumi mintát tervez, Pinninfarina meg mosogatógépeket.
Meg egyébként is, a VW gruppéban eleve ott van da Silva!
Ha az számít ki a tervező, akkor a mostani Audik mind gyönyörűek, hiszen a 156 / 147 alkotójának munkái. Ízig-vérig 'olasz' meló xD
Egyébként sem jelent ez semmit. Giuggiaro manapság autógumi mintát tervez, Pinninfarina meg mosogatógépeket.
Meg egyébként is, a VW gruppéban eleve ott van da Silva!
Ha az számít ki a tervező, akkor a mostani Audik mind gyönyörűek, hiszen a 156 / 147 alkotójának munkái. Ízig-vérig 'olasz' meló xD
Vinnie05-10-2010 16:05:46 // 16307
Igazad van. Elírtam a komment hevében. :D
Giugiaro Brera-Brera-159.
Ugye akkor még nem vették meg a Népautósok...
Giugiaro Brera-Brera-159.
Ugye akkor még nem vették meg a Népautósok...
mesa05-10-2010 16:05:43 // 16306
Valamit félre értettél. Nem én panaszkodtam, hogy nem lesz már a jövő Alfáiban semmi olaszos!
Én csak kiegészítettem, hogy ez a folyamat nem akkor fog elkezdődni, ha a VW gruppe rá tenyerel az asztalra ...:))
Én csak kiegészítettem, hogy ez a folyamat nem akkor fog elkezdődni, ha a VW gruppe rá tenyerel az asztalra ...:))
Kazes☻05-10-2010 16:02:06 // 16305
Tehát, ha van rajta sapka az a baj, ha nincs......... ?! :)))
mesa05-10-2010 15:55:50 // 16304
159 és Bertone? Lehet hogy én nem értek valamit... Ez valami poén? :)
mesa05-10-2010 15:54:10 // 16303
Egyáltalán nem felejtettem el. Pont ez az, hogy már semmi olaszos fílingje nincs.
Minden működik flottul benne, precíz, minőségi autó, mint általában a német autók
Minden működik flottul benne, precíz, minőségi autó, mint általában a német autók
Vinnie05-10-2010 15:50:06 // 16302
A fuxwágen népautóra gondoltam. ;)
Vinnie05-10-2010 15:49:10 // 16301
Neeeeeeeeeeeeee!
Ezt most komolyan gondoltad? Ugye viccelsz? Mi az, hogy tudhatnád? Ez csak a Te véleményed. Nem kell ráerőltetni másra is a meglátásodat. Lehet, hogy hibás. ;)
Valahogy nekem nem tűnik Passátnak, bmbnek, odinak. De elnémetesedett ez a Bertone.....Remélem érted, mire célzok...
És ültem benne, vezettem, kipróbáltam, tetszett...egy pillanatig nem merült fel bennem, hogy passát, bmb, odi...
ja, de. bocs.
De abban az összefüggésben, hogy ez jobb, mint bármelyik német a kategóriában.
Jöhet most bárki a motorokkal. Nem érdekel. Attól még jobb. Számomra. :)
Ezt most komolyan gondoltad? Ugye viccelsz? Mi az, hogy tudhatnád? Ez csak a Te véleményed. Nem kell ráerőltetni másra is a meglátásodat. Lehet, hogy hibás. ;)
Valahogy nekem nem tűnik Passátnak, bmbnek, odinak. De elnémetesedett ez a Bertone.....Remélem érted, mire célzok...
És ültem benne, vezettem, kipróbáltam, tetszett...egy pillanatig nem merült fel bennem, hogy passát, bmb, odi...
ja, de. bocs.
De abban az összefüggésben, hogy ez jobb, mint bármelyik német a kategóriában.
Jöhet most bárki a motorokkal. Nem érdekel. Attól még jobb. Számomra. :)
Tedi05-10-2010 15:45:00 // 16299
Most is népautód van. Csak olasz :)
Vinnie05-10-2010 15:41:39 // 16298
Mi változik?
Ezt úgy összességében mondanám a VW Alfához....
Egy álommal kevesebb, egy keserű szájízzel több. Asszem ennyi.
Részemről marad akkor más olasz. Soha nem ülök be passátba. Nem érdekel, hogy több pénz lesz fejlesztésre. Az sem, hogy felvásárolták már az Italdesign Studiót is. Nekem olasz Alfa kell, nem népautó.... ;)
Ezt úgy összességében mondanám a VW Alfához....
Egy álommal kevesebb, egy keserű szájízzel több. Asszem ennyi.
Részemről marad akkor más olasz. Soha nem ülök be passátba. Nem érdekel, hogy több pénz lesz fejlesztésre. Az sem, hogy felvásárolták már az Italdesign Studiót is. Nekem olasz Alfa kell, nem népautó.... ;)
mesa05-10-2010 15:40:21 // 16297
Figyelj, ha ültél már 159-esben, akkor tudhatnád, hogy már rég semmi köze az ún. alfasághoz. Ha letakarod az AR emblémát, pont ugyanolyan érzetre, mintha egy Passátban, Audiban vagy BMW-ben ülnél. Tök komolyan!
Vagy a MItoban a tradícionális alfaságot érezted? Kitetted háttérképnek, hogy ismét egy dögös, semmi máshoz nem hasonlítható Alfa? :)
Vagy a MItoban a tradícionális alfaságot érezted? Kitetted háttérképnek, hogy ismét egy dögös, semmi máshoz nem hasonlítható Alfa? :)
Grando05-10-2010 15:20:38 // 16296
Legfeljebb veszel vmi franciát. Lehetőleg kicsi és takarékos motorral. Dumálni meg utána is lehet majd, hogy Alfa így meg úgy. Mi változik? :)))
mesa05-10-2010 15:19:37 // 16295
A vasparipa a Dukáti, a 'szar német' meg a Lambó.
És nekem se mondja senki, hogy fúj, de unalmas egy német kocsi :))
Pedig Ajudi szellőzői meg bajuszkapcsolói vannak. Ennek ellenére jöhetne mind a kettő a garázsomba.
De mivel nincs garázsom, ezért nincs is német autóm, meg olasz motorom sem
És nekem se mondja senki, hogy fúj, de unalmas egy német kocsi :))
Pedig Ajudi szellőzői meg bajuszkapcsolói vannak. Ennek ellenére jöhetne mind a kettő a garázsomba.
De mivel nincs garázsom, ezért nincs is német autóm, meg olasz motorom sem
Atesz198705-10-2010 14:56:02 // 16294
Azért a szuper autó gyártást nem kellene összekeverni a tömeg autó gyártással. Nem mindegy, hogy egy 500+ lóerős Lamborghiniről, vagy egy Passatról beszélünk. Nem mindegy, hogy egy R8-asnak, meg egy Gallardonak van ugyanolyan motorja, vagy egy Passatnak, meg egy 159-esnek. Kicsit más az alá-fölé rendeltségi viszony.
Atesz198705-10-2010 14:52:11 // 16293
Nem arról van szó, hogy előre vagy vissza lépés. Nem is arról, hogy az eladási mutatóknak használ, vagy árt a felvásárlás. Nyilván mindkettőre igen a válasz.
A probléma a "megcsalt" rajongókkal van, akik mostanáig tűzön vízen át védték az olasz autógyártást a némettel szemben. Azokkal van a baj, akik a 10 millájukat nem egy passátért, hanem egy 159-esért vitték el. Rengetegen vannak, akik pont azért nem vesznek VW BMW Audi Mercit, mert mindenkinek az van, aki megteheti, és mert másképp látják a nagy világot. Azért, mert most az olasz autóipar éppen hátrányban van diesel meg benzines téren is, attól még nem kell elfelejteni kik csináltak először közös nyomócsöves diesel motort, vagy hogy 10-en évig csak a zsákutca VTi motorokkal tudták megszorongatni az Alfa köbcenti/lóerő arányát, meg hogy a VW csak kb 4-5 éve jutott el odáig, hogy végleg kiírtsa a kínálatából az 1.6-os 8 voltos Golfot... A politikában is öngyilkosság, ha az ember időről időre oda csapódik, ahonnan éppen a szél fúj. Nem szeretném, ha az Alfa is erre a sorsra jutna. Van aki szerint a 155-össel kezdődő korszakkal tűntek el az igazi alfák. Érdekes, nekem pont azok tetszenek. 155, 145, 156, GTV, GT, mindegyik után vágyakoztam már hosszabb rövidebb ideig, és mindegyikhez vissza is térek időről időre. Lehet, hogy egy elvetemült pillanatomban meg is veszem majd valamelyiket. Semmilyen más Offos verda nem vált ki ilyen rajongást belőlem. Azt viszont nem tudnám elképzelni, hogy egy VW Alfa legyen kint háttérnek a gépemen. Lehet az akármilyen erős, meg modern, meg sikeres. A pofámról lesülne a bőr, ha azok után, hogy elítéltem a BMW-s, VW passatos, Mercis, Audis mentalitást, pont egy olyan autót vennék, ami a fenti technikát képviseli. Jelen pillanatban kevesebb vásárlót veszítene, mint ahányat szerezne, de nem biztos, hogy ez a hosszú távú túlélés kulcsa.
A probléma a "megcsalt" rajongókkal van, akik mostanáig tűzön vízen át védték az olasz autógyártást a némettel szemben. Azokkal van a baj, akik a 10 millájukat nem egy passátért, hanem egy 159-esért vitték el. Rengetegen vannak, akik pont azért nem vesznek VW BMW Audi Mercit, mert mindenkinek az van, aki megteheti, és mert másképp látják a nagy világot. Azért, mert most az olasz autóipar éppen hátrányban van diesel meg benzines téren is, attól még nem kell elfelejteni kik csináltak először közös nyomócsöves diesel motort, vagy hogy 10-en évig csak a zsákutca VTi motorokkal tudták megszorongatni az Alfa köbcenti/lóerő arányát, meg hogy a VW csak kb 4-5 éve jutott el odáig, hogy végleg kiírtsa a kínálatából az 1.6-os 8 voltos Golfot... A politikában is öngyilkosság, ha az ember időről időre oda csapódik, ahonnan éppen a szél fúj. Nem szeretném, ha az Alfa is erre a sorsra jutna. Van aki szerint a 155-össel kezdődő korszakkal tűntek el az igazi alfák. Érdekes, nekem pont azok tetszenek. 155, 145, 156, GTV, GT, mindegyik után vágyakoztam már hosszabb rövidebb ideig, és mindegyikhez vissza is térek időről időre. Lehet, hogy egy elvetemült pillanatomban meg is veszem majd valamelyiket. Semmilyen más Offos verda nem vált ki ilyen rajongást belőlem. Azt viszont nem tudnám elképzelni, hogy egy VW Alfa legyen kint háttérnek a gépemen. Lehet az akármilyen erős, meg modern, meg sikeres. A pofámról lesülne a bőr, ha azok után, hogy elítéltem a BMW-s, VW passatos, Mercis, Audis mentalitást, pont egy olyan autót vennék, ami a fenti technikát képviseli. Jelen pillanatban kevesebb vásárlót veszítene, mint ahányat szerezne, de nem biztos, hogy ez a hosszú távú túlélés kulcsa.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
541
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?