Forum >> A jövő Alfái

Totti (NagyVad)15-09-2011 22:49:38 // 18542
Ja! Volt is ! :-)
kbk15-09-2011 22:48:47 // 18541
Igen, tudom. De jó, nem? :)
kbk15-09-2011 22:48:15 // 18540
Nem mintha birtokolnék, vagy egyáltalán sűrűn vezetnék Ferrarit, de na mind1, értjük a lényeget :)
Totti (NagyVad)15-09-2011 22:47:32 // 18539
Pedig az 55 már kő keményen Fiat volt ! :-)
kbk15-09-2011 22:44:48 // 18538
Tudom, hogy nagyon durván nem szóltak bele az Aventadorba se, de ezért is egészítettem ki az írásomat azzal, hogy igazából sosem voltam Lambó fan. Ha a ferkát venné meg a vw (isten ments), akkor értelmesebben le tudnám szűrni, hogy mit-hogy basznak el rajta, és hogy mennyivel lett gázabb utána.
Grando15-09-2011 22:43:54 // 18537
Emberek! Nagyjából egyről beszélünk mi itt - hiszen ezért is keveredtünk ide az Amore-ra. ;)))
Csak ti még hisztek abban, hogy a Fiatnak bármilyen célja vagy komoly terve van az Alfával, amit meg is valósít. Viszont az óra közben könyörtelenül ketyeg, és a konkurencia nem csak a száját jártatja. Hanem beelőz(ött). Az Alfa meg szégyenszemre sorvad, töpörödik, és pillanatnyilag azzal virít Frankfurtban, hogy lesz 2-hengeres motorja. A helyükben égne a bőr a pofámon.
kbk15-09-2011 22:43:49 // 18536
Nem mondom, persze, de az 55 azért más kategória - az én szememben. Egyáltalán, ez olyan dolog, hogy nekem nem annyira kéne (bár nem panaszkodnék, ha hozzámvágnának egyet), ennek ellenére úgy érzem, hogy az Alfa Romeo 155 az egyik legtökösebb, legférfiasabb megjelenésű autó ami valaha létezett. S a megfelelő motorral még megy is :)
GTPeti15-09-2011 22:18:04 // 18535
A VW-nek az Alfa nem misszió lenne, hanem befektetés. Gyakorlatilag már olyan a konszern, mint a "kisgőmbőc". Azért nyereségesek, mert ugyanazt árulják ezernyi köntösben. Szerintem. Valahogy nem hiszem, hogy az Alfa megvásárlása után hirtelen megváltoznának.
Abarai15-09-2011 22:16:59 // 18534
Pedig a Lambóban még mindig (nagyjából) egyedi technika. Ha viszont megvették volna az Alfát, most lenne még egy tök ugyanolyan márka, mint a Skoda, a Seat meg a kisebb Audik. Az kinek lenne jó?
Abarai15-09-2011 22:14:08 // 18533
Azért az '56 se volt kutya az ETCC-ben. Annak se lett folytatása. Az egy dolog, hogy pénz nem volt rá, de versenyautó alap sem. A 159 túlméretes lett oda, a Giulietta meg még évekig nem volt sehol. Mondjuk most vissza lehetne térni...
kbk15-09-2011 22:13:51 // 18532
Szvsz azt kellene előbb megcsinálni, amihez a legkevesebb fejlesztés / előkészület kell. Ha a szedánhoz még tényleg kell pl. 3 év, a SUV-hoz meg csak 1-2, akkor nyilván jobban megéri előbb azt kihozni.

Nekem amúgy tökmind1, mert a SUV nem érdekel, mint lehetőség, a nagy szedán meg igen, csak újonnan nem lesz rá keret, mire meg a következő alfa nagyvad használtautópiaci szereplő lesz...ki tudja, addira talán nafta sem lesz már a kutakon :\
kbk15-09-2011 22:11:36 // 18531
Hát nem tudom. Te érzed, de engem a hideg is kiráz a VW Lambótól, és nem jó értelemben. Jó, más kérdés, hogy igazából a Lambó sosem volt a szívem csücske, egyszerűen nem szeretem az autóikat, de amióta a VW átvette, egy kanyit nem lett jobb sztem, csak rosszabb. Továbbá a VW csoportnak egy darab olyan autója nincs, ami lázba hozna, tehát abszolute nem értem mi keresnivalója lenne ott az Alfának. Számomra megszűnne az egész márka létezni attól a pillanattól fogva, hogy német kézre kerülne...
kbk15-09-2011 22:09:23 // 18530
Nem érem be annyival, hogy olasz. Magát a Fiatot mint márkát kifejezetten nem szeretem, akkor sem ha a saját alfám alkatrészeinek egy jó része is az. Ámde kezdetnek, a jelenlegi helyzetben sztem megtenné az is, ha lenne új modell, olasz design-al (ezt én is írtam), kívül-belül, és olasz szívvel. Számomra pl. a Giulietta és a Mito sem különleges, de beleférni belefér, és valamiből muszáj feltornászni az eladásokat, ill. valamin muszáj spórolni (Chryslerrel közös alkatrészek). Szvsz ha már jól megy a szekér, akkor lehet vmi nagyon egyedi és brutális Alfában gondolkodni. Egyből a mélyvízbe fejest ugrani a jelenlegi helyzetben nem lenne szabad, de nem is tudnak, és nem is fognak :P A gond az, hogy úgy látom ehelyett pont a másik véglet az esélyes...

Szóval nekem sem az a legfőbb szempont, hogy olasz, ugyanakkor viszont szükséges, és elengedhetetlen is, hogy az legyen. De emellé persze, valamivel több és jobb kell, hogy legyen mint a Fiat, ugyanakkor nyilván a Maserati alá kell pozícionálni, hogy ne legyen para házon belül.

Nagyjából én úgy látom a dolgot amúgy, az Alfának nem szabadna egyáltalán 100 LE alatt semmiféle motort a palettára tenni, viszont úgy nagyjából 300 felett sem, szvsz az már a Maserati területe, és sztem az Alfa 100-300 között pont tök jól megférne. A kis város modellek legyenek 100-150 lovasak, az országúti cirkálók 150-220 a csúcsmodellek pedig a fennmaradó részt töltsék ki. 100 alá mehet a Fiat, 300 fölé a Maserati, 5-600 felett meg Ferrari, és slussz, apróbb átfedésekkel, nyilván.

A versenyszerepeltetést pedig maximálisan támogatnám, de kellene hozzá egy olyan tökös autó, mint anno az 155 volt pl :)
Föckös15-09-2011 21:59:33 // 18529
nem megbántani akarlak, de ha ne legyen olasz, akkor meg kb 100szor annyira ne legyen suv. na meg abból nem lesz pénz...
előbb kéne egy normális sedan...
aztán kéne egy nagy autó
és ha már minden megvan, akkor esetleg suv
ez nem úgy működik, hogy gyártunk közepes, meg kicsi autót, meg suvot.
Grando15-09-2011 20:30:39 // 18528
Na pont így gondolom én is. Persze meg is vitattuk ezt már néhányszor. ;)))
Andy15-09-2011 20:26:16 // 18527
"A Lamborghini (ejtsd: 'lamborgíni') olasz luxusautó-márka. A cég 1964 óta gyárt felső kategóriás sportautókat. A vállalat székhelye Sant'Agata Bolognesében van, Emilia–Romagna tartományban Modena és Bologna között. A cég emblémája egy harcoló bikát ábrázol. 1998 óta az Audi cégé és ezen keresztül a Volkswagen-csoporthoz tartozik."
Wikipedia

És annyira azért nem lett rossz...

Szóval ettől a töketlenkedéstől biztos jobban csinálnák a fritzek.
Grando15-09-2011 20:02:32 // 18526
Ha beéred annyival, hogy olasz, akkor könnyű neked. A Fiat megmarad. :D ;)))

De mit szólnál vmi könnyed és sportos olasz dizájnhoz, akár 260 vagy 340 lóerővel, pl. a Giulietta utódjaként? Esetleg véletlenségből 1-2 Alfához valamelyik komolyabb versenyszériában?

Nyilván nehéz megfogalmazni, hogy mi tesz egy Alfát azzá, ami. De gondolom te is többet látsz az Alfádban annál, mint hogy szimplán olasz, és azt is gondolom, hogy neked sem ez a legfőbb szempont. Ha igen, akkor bocs. Meg nem értem, de elfogadom, akkor ez van. ;)))
kbk15-09-2011 18:30:54 // 18525
Szerintem meg gyártson, ha abból jő a pénz. Ugyanis ha a suv eladásaiból befolyó pénzből lesz újra modellpalettánk, akkor hadd vegye meg, aki akarja... :)
Föckös15-09-2011 18:15:16 // 18524
Alfa ne gyártson suvot, és ne gyártson kéthengeres autót, ennyi.
Tedi15-09-2011 18:12:56 // 18523
Papíron döntés van arról, hogy nem hagyják csődbe menni, és ugye voltak anno hangzatos tervek is arra, hogy mentik meg újra az Alfát, de a cselekedet felülírta a szófosást. Én még azt is megértem, hogy a válság jobban elhúzódik, mint azt remélték, ezt figyelembe véve még érthető is Marchionne érvelése. De szerintem ezzel a tökölődéssel csak mégtöbbet ártanak, a konkurencia már így is fényévekre jár. Najó, annyira azért nem, de kicsit előttünk vannak, régebben, még a 156-os erában ez pont fordítva volt, pedig pénz akkor sem volt sokkal több.
Másrészről ott van a Chrysler, amibe most öntik pénzt számolatlanul...
Giorgio15-09-2011 18:10:25 // 18522
Főleg, hogy az anyacég ugyanaz. A Ferrariból származó profit is az övé.
Nem igaz, hogy nem lehet ebből a profitból beforgatni a másik márkába is.
kbk15-09-2011 18:00:55 // 18521
Namind1, az angoloknak van egy remek kifejezésük arra, amit most az Alfa csinál. Azt mondják: BULLSHIT :(
kbk15-09-2011 17:54:59 // 18520
Én csak azt nem értem, hogy miért szenved az egész bagázs ennyire látványosan?!

Nem olyan óriásiak itt az elvárások, a legközelebbi időszakra vonatkozóak semmiképpen.

A meglévő kisautó és családi autó mellé kellene egy sportkupé (ez jön is), egy rendes limuzin és egy suv. Annyira nehéz ezt összehozni?

Most kövezzetek meg, biztos szentségtörés, de szerintem ha a Maseratinál elfér egy Jeep alapú suv, akkor ugyanarra az alapra rajzolhatnak egy szép Alfa kasznit is. A lényeg, hogy a külső/belső designban és a motorban olasz kéz munkája legyen. Most nem mindegy a padlólemez?

S ugyanilyen elven jöhetne a szedán is.

Szal jó duma ez a válság, meg azt is értem, hogy a Ferrari nyereséges, az Alfa meg nem, csak nem értem miért nem döntik el végre, hogy nem kívánnak vele foglalkozni a továbbiakban (és akkor roló le), vagy pedig beleölnek végre annyit, hogy esetleg utána az is nyereséget hozzon. Akkor meg új modelleket, motorokat várunk.
Tedi15-09-2011 17:36:18 // 18519
Azon is elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha az Alfával kb. ugyanazt csinálnák meg, mint anno a Swissairrel. Csúnyán veszteséges volt, hagyták csődbe menni és a romjain felhúztak egy tök új céget Swiss névvel, a régi gépparkkal a Lufthansa irányítása alatt. Mára a Lufi-csoport egyik húzó márkája.
kbk15-09-2011 17:01:27 // 18518
Hát, nem vagyunk egyformák. Szvsz ha nincs péz, inkább húzzák le a rolót, de nekem egy vw alfa nem kell. Azért az egy dolog, hogy fiat, de legalább olasz. Na, mind1. Szomorú dolgok ezek.
tipoatti15-09-2011 16:31:31 // 18517
Így van, így van, így van! Akár a VW-nek is!!! :)
Vinnie15-09-2011 15:31:18 // 18516
Tényleg ennyire debilek vannak a vezetőségben? Mondjon le az egész bagázs! 159 utód nélkül mehet a levesbe az alfa...
Totti (NagyVad)15-09-2011 15:15:27 // 18515
Még mindig jobb mint a sor 2! :-D
Grando15-09-2011 15:09:07 // 18514
V2... jááááj, hova jutottunk! :DDD
Grando15-09-2011 15:07:54 // 18513
Friss hazai forgalomba helyezési adatok.
Azért Giulietta siker ide vagy oda, bőven van hova fejlődnünk. :((
Totti (NagyVad)15-09-2011 15:06:38 // 18512
Még ha V kettő lenne :-) annak azé nem lenne xar hangja!
Grando15-09-2011 15:05:04 // 18511
Ja! A kéthengeres Alfa biztos nagy siker lesz. Ha az eladásokban nem is, a találkozókon tuti. :P :DDD
Grando15-09-2011 15:01:05 // 18510
Oda, ahol most van, biztosan menne. ;))
A középkategóriában most is megvan a belső konkurencia. Elfér még egy.

A Seat-ot meg felejtsük már el, minimum egy emelettel lejjebb van, mint ahova az Alfát szánnák. Bár a marketingszál hasonló vagy sokszor ugyanaz, mint az Alfáé (lenne). ;)))
Föckös15-09-2011 14:52:36 // 18509
teeee összeesküvés elméletes!

nem mindegy? Alfába tesznek kéthengeres motort!

hát ez kb ugyanaz mint ha azt mondanád, h van egy sevim
erre ugye sokaknak egy camaro vagy egy nova vagy impala jut eszébe, de nem egy sevi szpárk....
Grando15-09-2011 14:45:02 // 18508
Jut eszembe:
Lehet, hogy a háttérben már meg is született a döntés az eladásról, és ezért sem jönnek az új modellek.
Hiszen:
- arra a rövid időre minek belefeccölni,
- az új tulajnak minél kevesebb dolgot kelljen átvennie/továbbvinnie.

Mintegy a szálak elvarrásának vagyunk tanúi.
Aztán persze tudja a rák... :DD
Föckös15-09-2011 14:44:41 // 18507
ez igaz, de hol nem?
most a fiat a konkurencia?
konkurencia? miről beszélek, többféle és pont ugyanolyan jó kocsik vannak náluk.
más a jel rajtuk, ennyi...
Föckös15-09-2011 14:43:24 // 18506
mondom nekem is tökmindegy, úgysincs pénzem új autóra (ja és mint ahogy mondtam nem is kéne....)
Tedi15-09-2011 14:42:46 // 18505
Én továbbra sem látom, hogy egy olyan konszern, mint a VW hova tudna pozicionálni egy olyan márkát, mint az Alfa. Még a Seat kiszórásával sem. Házon belül lépten-nyomon akad egy konkurencia...
Grando15-09-2011 14:33:49 // 18504
Én a VW csoporttól sem félnék (talán még kevésbé is, mint akár a BMW-től).
A Seat esetében egy tök kuka márkából mégiscsak autót faragtak, még ha alacsonyabb szinten is, mint azt az Alfa esetében elvárnánk. Viszont az Alfát deklaráltan az Audi mellé építenék fel, ami azért alapból minimum egy kategóriával feljebb sorolódik.
A műszaki tartalomról természetesen lehetne vitatkozni, de az már most sem igazán huszáros - legalábbis ami a kínálatot és a konkurenciával való összehasonlítást illeti.
Én gyakorlatilag semmiféle hátrányt nem látok egy esetleges tulajdonosváltásban a jelenlegi állapotokat alapul véve.

(Arról már nem is beszélve, hogy például az olaszoktól eltérően, felülről rohadtul ambícionálják a "klubozást" (persze a tulajok 99%-a kb. tojik erre, hiszen csak egy egyszerű használati tárgyat vett).
Nálunk, Alfásoknál ez pontosan fordítva működik. Kőkemény rajongótábor van, elvakult függőkkel, akiket felülről legfeljebb csak 1-1 lejárt szavatosságú brossúrával tisztelnek meg.
Ejj, tudnánk erről beszélgetni egy fél napot biztosan. :DD )
Tedi15-09-2011 14:23:27 // 18503
Ha az Alfát hagyták volna a maga útját járni, akkor pár évvel a felvásárlás után a Fiat otthagyja megögleni. Pont azért kerültek szar helyzetbe, mert az akkori műszaki tartalom rohadt drága volt, és a minőség miatt nem vették annyira, mint pl. a Bimbit. A Fiat meg - ha már lenyelették vele a keserű pirulát - jogosan tolta az Alfára a platform technológiát. Ezt a Ford is így csinálta volna. Ezzel nem azt mondom, hogy most jobb helyzetben lenne az Alfa, mert nem tudom, ez már soha nem fog kiderülni.
Nem tudom a Fiatnak egészen pontosan mit kellett volna máshogy csinálnia, ami még számukra is lenyelhető, és az Alfának is jót tett volna.
Föckös15-09-2011 14:22:47 // 18502
mostmé nekem apám kölcsönkérte (pedig már az sem Alfa), és úgy megtetszett neki, h vett egy ugyanilyet csak jobbat :-)
BeeGee15-09-2011 14:18:15 // 18501
A fiam autóját én sem fogom kölcsönkérni, az tuti :)
Föckös15-09-2011 14:16:40 // 18500
tőlem akár a tata vagy bármi indiai is megvehetné, ha attól újra elkezdenének "Alfát" gyártani...
de sajnos nem. nem fognak soha többé "Alfát" gyártani...
mint ahogy más nagy márkák, ez is kezd elhidegülni, elvesziteni unikum jellegét.
a mai autók annyira unalmasak, hogy semmik.
semmilyen új autót nem vennék, semmilyet, de egy 40 éves Alfába beülnék.
(persze hogy vennék egy valami olcsó megbízható tecsóbajárós kombicsaládit, na meg mellé egy élményautót)
BeeGee15-09-2011 14:13:40 // 18499
Értő. Presztizs, élmény, luxus. A Fiat nem ért a luxusautókhoz, de a prémiumautókhoz sem. Ezért nagyon okosan a Ferrari megmentésénél nem szóltak ebbe bele.
Viszont az Alfánál beleszóltak, a Lanciánál beleszóltak. Eredménye?
A Maseratit is csak a neve tartja fent manapság, bár ők sosem voltak úttörők, csak szép autókat csináltak mindig is :)
Totti (NagyVad)15-09-2011 14:12:27 // 18498
Igen bizonyos modelleket nem vehet meg de már koránt sem (akkor presztízs)Ferrarit venni! Az Alfából is lehetett volna ép úgy felső kategóriás autó ha nincs a fiat lebutítás!
Ferko15-09-2011 14:10:01 // 18497
Lehet, hogy a cél az, hogy eladják valakinek az Alfát mégis?
Ferko15-09-2011 14:08:34 // 18496
Mert a Ferka prémium autó. Nem vehet akárki bizonyos modelleket, de ha gyártanak is, akkor is mindre van vevő. Presztízs és élmény egyben.
Az Alfa meg mindennapi, utcai autókat gyárt.
Szerintem.
BeeGee15-09-2011 14:06:57 // 18495
Ez oké, de szabad kezet kapnak. Nem kell padlólemezt kölcsönvenni, downsizingolni.
Tudom, hogy a Fiatot utasították, hogy vegye meg az Alfát, de az a lehető legrosszabb döntés volt, hogy "cserébe" megfosztották minden tradíciójától. A Ferrari is szarban volt, megmentették, de jól, mostmár csak gyümölcsözik. Alfa is képes lett volna erre, ha hagyják a maguk útján fejlődni.
Szerintem :)
Totti (NagyVad)15-09-2011 14:05:39 // 18494
Vicc ez az egész a Giulia-nak már az idei év végén meg kellet volna már érkezni talán már az is késő lett volna! 2014 ig nem huzza ki ezzel a két modellel az ziher! Mert ha a 4C valóban egy 14-15 K modell lesz az sem fogja előre lendíteni a szekeret!!!!
Grando15-09-2011 14:04:47 // 18493
Hát ez az...
Nincs pénz - mondják mindig. Meg válság van. Ha nem a világpiacon, akkor Olaszországban, vagy csak magánál az Alfánál. 30 éve folyamatosan feltámasztanak, és jön a "Na majd most!" felkiáltás.
Persze azért korábban mindig sikerült előrukkolniuk vmivel, de most tényleg nagyon rottyon van az egész. Kínálati szempontból mindenképpen, de egyéb szempontokból is Mondjuk az is tény, hogy egy igazi feltámadáshoz igazi halál is kell, nemcsak színlelt döglődés. :DD
vagy inkább: :(((
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.