Sziasztok!
Végre eljutottam oda, hogy lesz valami zene, márcsak a beltéri esztétika kedvéért is :-) Nyitányként felkerült a hátsó szélvédőre az autómmal egyidős, még a Japánból anno kapott "Pioneer Dakar 1991" matrica - aztán itt meg is álltam...:-p
Fejegység - hacsak ki nem ábrándít valaki - PIONEER lenne , szeretném a legjobb ár/érték arányt kihozni, az érték alatt néhány alapvető kritériumon - CD, BT kihangosítás, mp3/Wav lejátszás USB-n - túl effektíve kizárólag a hangminőséget értem. (a "színes-gyorsmásolós" kortárs funkciók nagy része itt nem hoz lázba, akkor nem 1990-es Sportwagonnal járnék ).
A gondom, hogy sem a gyári honlapon a termékeknél , sem a készülékek onnan letöltött manualjaiban nem szerepel egy szerintem alapvető audio-információ, a frekvenciaátviteli sávhatárok!
Az erősítő- teljesítménynél a megadott Watt után ugyan szerepel zárójelben egy 50Hz-15kHz adat, de
1. ez szerintem csak azt jelzi, hogy a megadott teljesítmény ebben a sávban érhető el
2. elég gyanús, hogy a 30ezrestől a 100ezresig minden fejegységnél Hertzre pontosan ennyit írnak
3. 2015-ben , főleg CD forrásról a készülék átvitelére ez elég hihetetlen adat lenne , hiszen alul még a 60-as évekbeli DIN szabvány szerinti Hi-Fi minősítést sem éri el (40 v 45 Hz?) Elővettem egy 1988-as (!) katalógust és kazettás fejegységek rudtak ennyit :-p
Valaki esetleg képben van ezzel, kb. mi a mai módi, a nagy mp3-azásban oda jutottunk, hogy egy 50ezres fejegység ennyit tudna?
(tudom, hogy nem ez a szám dönti el egyedül a hangminőséget, de akkor is idegesítő, hogy nem lehet kideríteni :-S)
Forum >> Alfa-HiFi
ÁdidiGaga (il hempescattore)10-05-2015 09:28:37 // 16277
GTPeti10-05-2015 07:08:42 // 16276
Hagy kötözködjem egy kicsit. A biztosítéktáblába menő kábelt nem szabad megcsapolni. Vagyis nem olyan fogyasztóval, amit 20-40 Ampert is felvehet.
Az a kábel úgy van méretezve, hogy a gyári fogyasztókat elbírja. Világos, hogy van egy kis ráhagyás, de nem hatalmas. Ez egy féklámpánál nem is számít, de az audio, az valami teljesen más világ. Az elég kellemetlen lehet, ha nagyobb hangerőnél és sok bekapcsolt fogyasztónál elmegy a kép (a világítás) és a hang. Főleg az előbbi.
A láda táplálására én egy 10-es kábelt használtam volna, ha tényleg kis méretű. Ha közepes, akkor 20-ast. Elég nagy áramlökéseket okoz egy láda-erősítő kombó és az egyszerűbb erősítőkben általában nincs túl sok kondi gyárilag.
Kasztnit fúrni általában nem kell, mert szokott gyárilag lenni gumidugó. És ha kell is, az nem olyan nagy dolog. Csak sorjázni kell, lefesteni a fémtiszta részt és vezetékátvezető gumigyűrűt beletenni. Egy korrekt hifi-installációba ez a ráfordítás bele kell, hogy férjen.
Építőjellegű kiegészítésnek szántam!
Az a kábel úgy van méretezve, hogy a gyári fogyasztókat elbírja. Világos, hogy van egy kis ráhagyás, de nem hatalmas. Ez egy féklámpánál nem is számít, de az audio, az valami teljesen más világ. Az elég kellemetlen lehet, ha nagyobb hangerőnél és sok bekapcsolt fogyasztónál elmegy a kép (a világítás) és a hang. Főleg az előbbi.
A láda táplálására én egy 10-es kábelt használtam volna, ha tényleg kis méretű. Ha közepes, akkor 20-ast. Elég nagy áramlökéseket okoz egy láda-erősítő kombó és az egyszerűbb erősítőkben általában nincs túl sok kondi gyárilag.
Kasztnit fúrni általában nem kell, mert szokott gyárilag lenni gumidugó. És ha kell is, az nem olyan nagy dolog. Csak sorjázni kell, lefesteni a fémtiszta részt és vezetékátvezető gumigyűrűt beletenni. Egy korrekt hifi-installációba ez a ráfordítás bele kell, hogy férjen.
Építőjellegű kiegészítésnek szántam!
pedrobaa23-04-2015 15:15:27 // 16275
Persze, sima menetes. ha rég nem volt mozgatva lehet be van rohadva. Az is ronthat a jelen, ha nagyon rozsdás a menet. :)
Andrea14722-04-2015 22:01:39 // 16274
Koszonom :) az antennat csak le kell csavarni ugye?
Greentimus22-04-2015 16:15:16 // 16273
Sziasztok!
Egy JVC Exad KW-NX7000 navigációs audio/video rendszer van a 159-esben.
NavteQ térképet használ, mely 2010-es csupán. Van szerintetek mód a térképeket frissíteni? Köszi!
Egy JVC Exad KW-NX7000 navigációs audio/video rendszer van a 159-esben.
NavteQ térképet használ, mely 2010-es csupán. Van szerintetek mód a térképeket frissíteni? Köszi!
pedrobaa22-04-2015 10:40:34 // 16272
Ha valami hosszabb típusút választasz, azzal jobb lesz a vétel is. Mindenképpen olyat érdemes, ha nem parkolsz alacsony garázsban, vagy olyan helyen ahol nem fér el. Előfordulhat, hogy nem a végződéssel van gond, hanem megtört a kábel valahol, vagy a csatlakozónál ment szét. Esetleg próbáld ki egy másik autó antennájával mielőtt veszel.
Andrea14721-04-2015 15:24:33 // 16271
Sziasztok! Az lenne a kerdesem, hogy milyen antennat ajanlanatok a 147-esemhez. Sajnos nehany adot nehezen fog ,serceg. mar nem gyari radioval vettuk, azzal megroszabb volt.kicsereltem a radiot azzal jobb de meg mindig nem az igazi.
Koszonom
Koszonom
pedrobaa20-04-2015 21:53:06 // 16270
A gyári navis autókban van egy adapter, ami átvariálja a jelet a navinak megfelelően. Ezt az adaptert kell kiszedni és a vezetékeket összekötni (gondolom itt a nem navis autókban egy másik adapter, vagy összekötő van). Ez a cucc valahol félúton van a kormány és a rádió között. :P
Nálam okosabbak azt írják, hogy így kell összekötni a vezetékeket:
- Red / Yellow with Black / Yellow
- White / yellow with gray / brown
- Purple / Black with Black / White
Elméletben ez összeköttetésben van a Bose adapterrel is, azon keresztül kapja a signal-t, normál hifinél is, ha nincs adapter a kormányhoz jelet kell neki adni, mert egyébként b***ik szólni.
Nálam okosabbak azt írják, hogy így kell összekötni a vezetékeket:
- Red / Yellow with Black / Yellow
- White / yellow with gray / brown
- Purple / Black with Black / White
Elméletben ez összeköttetésben van a Bose adapterrel is, azon keresztül kapja a signal-t, normál hifinél is, ha nincs adapter a kormányhoz jelet kell neki adni, mert egyébként b***ik szólni.
SPeti20-04-2015 13:06:20 // 16269
Sziasztok!
A 156 SW-ben lévő gyári navigációs fejegység helyére megvettem ezt a szintén gyári telefonost:
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-Fleet-Commander-Car-Radio-Stereo-Cd-Player-Blaupunkt-With-Code-/261819189383?ssPageName=ADME:L:COSI:US:1123
Mindkettőhöz megvannak a gyári csatik, de az újat berakva nem szólnak a hangszórók, nem megy a kormányról való irányítás.
Nagy valószínűséggel korábbi modellből származik, ami még nem canbus-os és nem Bose-os.
Eddigi telefonálgatásaim azt a tapasztalatot eredményezték, hogy a kimondott általános autóhifis műhelyeknek beletörik a foguk az ilyen gyári cuccokba.
No, ezt kellene nekem összehangolni, hogy minden működjön. Nem értek hozzá, nem érek rá, tehát kéne valaki, akihez elmehetnék és megoldaná, nyilván nem ingyen.
Mielőtt kioktatást kapnék, ahogy máshonnan is, teljesen elég nekem a gyári cucc, de a telefont inkább használom, mint az elcseszett navigációt.
Van-e tipp? Előre is köszi!
A 156 SW-ben lévő gyári navigációs fejegység helyére megvettem ezt a szintén gyári telefonost:
http://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-Fleet-Commander-Car-Radio-Stereo-Cd-Player-Blaupunkt-With-Code-/261819189383?ssPageName=ADME:L:COSI:US:1123
Mindkettőhöz megvannak a gyári csatik, de az újat berakva nem szólnak a hangszórók, nem megy a kormányról való irányítás.
Nagy valószínűséggel korábbi modellből származik, ami még nem canbus-os és nem Bose-os.
Eddigi telefonálgatásaim azt a tapasztalatot eredményezték, hogy a kimondott általános autóhifis műhelyeknek beletörik a foguk az ilyen gyári cuccokba.
No, ezt kellene nekem összehangolni, hogy minden működjön. Nem értek hozzá, nem érek rá, tehát kéne valaki, akihez elmehetnék és megoldaná, nyilván nem ingyen.
Mielőtt kioktatást kapnék, ahogy máshonnan is, teljesen elég nekem a gyári cucc, de a telefont inkább használom, mint az elcseszett navigációt.
Van-e tipp? Előre is köszi!
Kócosw19-04-2015 22:48:48 // 16268
Robi.19-04-2015 21:52:52 // 16267
Komoly :)
Piritu - 1.000.00019-04-2015 21:23:28 // 16266
Robi.19-04-2015 21:00:06 // 16265
Sziasztok! A 147-esem hifijének fejlesztéséről szeretnék beszámolni, hátha valaki hasznát veszi mert én elég kevés információt találtam mielőtt nekikezdtem. Viszonylag kis ráfordítással óriási javulást sikerült elérni. Nem írok le mindent a legapróbb részletekig, csak az általam fontosnak vélt dolgokat, tippeket. Adott volt a gyári rendszer 8 hangszóróval, 1 DIN-es csak audio CD-t játszó fejegységgel.
Legelső lépésként volt egy próbálkozásom a gyári rádió lecserélésére egy már meglévő, belépő kategóriás mechanika nélküli Kenwood fejegységre, de a beszerelés nem faragásmentes az autóspecifikus kerettel, hangra sem volt jobb (sőt talán gyengébb) a gyári Blaunál. Így a gyári kinézet és állapot megőrzése miatt gyorsan visszakerült az eredeti rádió. Erről még később.
Az első érdemi változás az első hangszórószettek kicserélése volt, egy Clarion SRG-1723S szett került be. Az ajtókárpitokat sikerült szépen leszerelni, még az ajtóbehúzók takaróját is minimális roncsolással eltávolítani. Érdemes műszerész csavarhúzóval feszegetni a műszerfal felé eső részüket, esetleg puha ronggyal védeni a többi részt a csavarhúzótól, majd visszaszerelés előtt szépen visszaegyengetni a roncsolt műanyagokat. Nekem így nagyon minimálisan látszanak a szerelés nyomai. Amire figyelni kell még, hogy a vezető felőli oldalon az ablakemelő modult csak úgy tudjuk kiemelni a kárpitból, ha előbb az alatta lévő csavart kivettük. Könnyen elkerülheti a figyelmünket, addig ne feszegessük! Az új hangszórókhoz mindenképpen kiemelő gyűrű kell, hacsak nem valamilyen ultra lapos hangszórókban gondolkodunk, amit én nem javasolok. Beépítési mélységnek leeresztett ablaknál durván 4,5 cm-t mértem,ezt a gyűrűkkel tudjuk növelni. Viszont! Nem vicc, a kimondottan a típushoz készült autóspecifikus ACV műanyag kiemelő keretekkel a hangszóró membránja beleér az ajtókárpitba! Kénytelen voltam más megoldást keresni, 18 mm vastag MDF karikákkal tökéletes lett. Ezek mindkét oldalára, azaz a hangszóró és a keret, valamint a keret és az ajtó közé OBI-ban kapható öntapadós ablakszigetelő szivacs került az akusztikai légzár és rezgések miatt. A hangszórók helyes polaritására valamint arra is ügyelni kell, hogy az érintkezők ne érhessenek az ajtólemezhez! Ehhez érdemes kicsit hajlítani rajtuk, valamint szigetelőszalaggal azt a területet leragasztgatni. A magassugárzók a gyáriak helyére kerültek, más megoldás nem lévén sziloplaszttal lehet őket a helyükre rögzíteni. Összeszerelve az egészet, óriási változástól nem kell tartani, viszont határozottabban jobban szólnak az olcsó gyári hangszóróknál, főleg a magas tartomány. Ez utóbbit vissza is kellett venni a rádión teljesen mínusz 6-ra, hogy ne szúrjanak (Később a mélysugárzóval kiegészülve a -4 vált be). Rezgés nulla, nem érzem a kiegészítő ajtószigetelés hiányát.
Következő lépés a mélyláda volt. Hosszas gondolkodás után egy aktív Blaupunkt GTB-8200A mellett döntöttem, és milyen jól…Igen kis méretű, az eleve kicsi csomagtartóból nem sok helyet foglal, erősítővel egybeépített, hangszórójellel is működtethető, olcsó… A kábelezés már megoldott volt az autó előző tulajának köszönhetően, egy-két dolgot változtattam rajta. Mivel a hátsó hangszórók közül az egyik rossz volt, 3 ajtós lévén pedig nem egyszerű leszerelni a kárpitokat, így kikötésre kerültek, ezen két csatorna jelei a rádiótól egyenesen a mélyládához lettek vezetve a küszöb alatt, 1,5mm2 hangszórókábelekkel. A tápellátás megoldásához ennél a teljesítménynél elegendő ha a kormány alatt lévő biztosítéktáblánál a bejövő vastag piros vezetéket megcsapoljuk, így elkerülhető és felesleges a karosszéria fúrása, stb. Sikerült szerezni egy komoly késes biztosítéktartót 5mm2 vezetékekkel, ezt beiktatva a továbbiakban 4mm2-es hangszóróvezetéken megy hátra az áram és a test szintén a küszöb alatt vezetve. Talán barkács megoldásnak tűnik, de még egyszer hangszúlyozom: ez ide, ehhez a konfigurációhoz elég. Beállítás után a hang igencsak meggyőző. A fejegységen a Loudness-t és a sebességfüggő hangerőt kapcsoljuk ki! Műsorforrástól függően kb. 53-ig tudom tekerni a hangerőt torzításmentesen. Az első szett középmagas tartományát nagyon szépen egészíti ki a láda, szükség esetén a Faderrel állíthatunk az arányon. Így sikerült cirka 40 ezer forintból hatalmas javulást elérni a hangzás terén. A durva, hogy több, ennél nagyobb költségvetésből épített, neves autórádióval felvértezett rendszer sem szól feltétlenül jobban, ezzel összehasonlítva.
A gyári fejegység lejátszási képességeit egy Dension Gateway Lite 3-al javítottam. Igen, drága, az árából egy új Pio fejegység is kijön, de a bevezetőben említett okok miatt inkább ezt választottam. A biztosítéktábla alatt sikerült rögzíteni gyorskötözőkkel. Sajnos a számokba nem enged tekerni, de működik, CD minőségben szól. Ha valakit érdekel még valami, szívesen válaszolok és készítek képeket.
Legelső lépésként volt egy próbálkozásom a gyári rádió lecserélésére egy már meglévő, belépő kategóriás mechanika nélküli Kenwood fejegységre, de a beszerelés nem faragásmentes az autóspecifikus kerettel, hangra sem volt jobb (sőt talán gyengébb) a gyári Blaunál. Így a gyári kinézet és állapot megőrzése miatt gyorsan visszakerült az eredeti rádió. Erről még később.
Az első érdemi változás az első hangszórószettek kicserélése volt, egy Clarion SRG-1723S szett került be. Az ajtókárpitokat sikerült szépen leszerelni, még az ajtóbehúzók takaróját is minimális roncsolással eltávolítani. Érdemes műszerész csavarhúzóval feszegetni a műszerfal felé eső részüket, esetleg puha ronggyal védeni a többi részt a csavarhúzótól, majd visszaszerelés előtt szépen visszaegyengetni a roncsolt műanyagokat. Nekem így nagyon minimálisan látszanak a szerelés nyomai. Amire figyelni kell még, hogy a vezető felőli oldalon az ablakemelő modult csak úgy tudjuk kiemelni a kárpitból, ha előbb az alatta lévő csavart kivettük. Könnyen elkerülheti a figyelmünket, addig ne feszegessük! Az új hangszórókhoz mindenképpen kiemelő gyűrű kell, hacsak nem valamilyen ultra lapos hangszórókban gondolkodunk, amit én nem javasolok. Beépítési mélységnek leeresztett ablaknál durván 4,5 cm-t mértem,ezt a gyűrűkkel tudjuk növelni. Viszont! Nem vicc, a kimondottan a típushoz készült autóspecifikus ACV műanyag kiemelő keretekkel a hangszóró membránja beleér az ajtókárpitba! Kénytelen voltam más megoldást keresni, 18 mm vastag MDF karikákkal tökéletes lett. Ezek mindkét oldalára, azaz a hangszóró és a keret, valamint a keret és az ajtó közé OBI-ban kapható öntapadós ablakszigetelő szivacs került az akusztikai légzár és rezgések miatt. A hangszórók helyes polaritására valamint arra is ügyelni kell, hogy az érintkezők ne érhessenek az ajtólemezhez! Ehhez érdemes kicsit hajlítani rajtuk, valamint szigetelőszalaggal azt a területet leragasztgatni. A magassugárzók a gyáriak helyére kerültek, más megoldás nem lévén sziloplaszttal lehet őket a helyükre rögzíteni. Összeszerelve az egészet, óriási változástól nem kell tartani, viszont határozottabban jobban szólnak az olcsó gyári hangszóróknál, főleg a magas tartomány. Ez utóbbit vissza is kellett venni a rádión teljesen mínusz 6-ra, hogy ne szúrjanak (Később a mélysugárzóval kiegészülve a -4 vált be). Rezgés nulla, nem érzem a kiegészítő ajtószigetelés hiányát.
Következő lépés a mélyláda volt. Hosszas gondolkodás után egy aktív Blaupunkt GTB-8200A mellett döntöttem, és milyen jól…Igen kis méretű, az eleve kicsi csomagtartóból nem sok helyet foglal, erősítővel egybeépített, hangszórójellel is működtethető, olcsó… A kábelezés már megoldott volt az autó előző tulajának köszönhetően, egy-két dolgot változtattam rajta. Mivel a hátsó hangszórók közül az egyik rossz volt, 3 ajtós lévén pedig nem egyszerű leszerelni a kárpitokat, így kikötésre kerültek, ezen két csatorna jelei a rádiótól egyenesen a mélyládához lettek vezetve a küszöb alatt, 1,5mm2 hangszórókábelekkel. A tápellátás megoldásához ennél a teljesítménynél elegendő ha a kormány alatt lévő biztosítéktáblánál a bejövő vastag piros vezetéket megcsapoljuk, így elkerülhető és felesleges a karosszéria fúrása, stb. Sikerült szerezni egy komoly késes biztosítéktartót 5mm2 vezetékekkel, ezt beiktatva a továbbiakban 4mm2-es hangszóróvezetéken megy hátra az áram és a test szintén a küszöb alatt vezetve. Talán barkács megoldásnak tűnik, de még egyszer hangszúlyozom: ez ide, ehhez a konfigurációhoz elég. Beállítás után a hang igencsak meggyőző. A fejegységen a Loudness-t és a sebességfüggő hangerőt kapcsoljuk ki! Műsorforrástól függően kb. 53-ig tudom tekerni a hangerőt torzításmentesen. Az első szett középmagas tartományát nagyon szépen egészíti ki a láda, szükség esetén a Faderrel állíthatunk az arányon. Így sikerült cirka 40 ezer forintból hatalmas javulást elérni a hangzás terén. A durva, hogy több, ennél nagyobb költségvetésből épített, neves autórádióval felvértezett rendszer sem szól feltétlenül jobban, ezzel összehasonlítva.
A gyári fejegység lejátszási képességeit egy Dension Gateway Lite 3-al javítottam. Igen, drága, az árából egy új Pio fejegység is kijön, de a bevezetőben említett okok miatt inkább ezt választottam. A biztosítéktábla alatt sikerült rögzíteni gyorskötözőkkel. Sajnos a számokba nem enged tekerni, de működik, CD minőségben szól. Ha valakit érdekel még valami, szívesen válaszolok és készítek képeket.
JulesTS15-04-2015 00:13:18 // 16264
Ja, ja. Ha nem túl nagy a mágnes átmérője, a 65mm mély hangszóró éppen befér.
Piritu - 1.000.00014-04-2015 21:58:48 // 16263
Azt hogy kell-e kiemelő a hangszóró mélysége dönti el. Emlékeim szerint 65 mm még elfér, de lehet, hogy nem jól emlékszem. Ja, meg a mágnes átmérője is számít. Én anno rétegelt lemezből dekopír fűrésszel vágtam ki kiemelő keretet.
Hangváltót simán be tudod ragasztani kétoldalas ragasztóval az ajtó belsejében. Csak a leengedett ablaknak ne legyen útban.
Hangváltót simán be tudod ragasztani kétoldalas ragasztóval az ajtó belsejében. Csak a leengedett ablaknak ne legyen útban.
nothin14-04-2015 20:16:06 // 16262
Szia én is ilyen set -ben gondolkozom az lenne a kérdésem hogy a beépítés sima ügy-e vagy kell hozzá kiemelő vagy valami? A hangváltót hová érdemes rögzíteni és mivel? Köszönöm
grandios13-04-2015 20:06:06 // 16261
Köszi, megkérdezem ezeken a helyeken.
.......................13-04-2015 17:16:39 // 16260
olaszautobontó.hu
alfadepo.hu
alfadepo.hu
grandios13-04-2015 16:26:15 // 16259
Sziasztok!
Van egy 2009-es évjáratú 1,6JTDM Alfa Mitom.
Érdeklődnék nincs-e beépíthető navigációs panelje valakinek bele.
Köszönöm
Van egy 2009-es évjáratú 1,6JTDM Alfa Mitom.
Érdeklődnék nincs-e beépíthető navigációs panelje valakinek bele.
Köszönöm
kispeterz31-03-2015 21:51:17 // 16258
Sziasztok!
Van egy 2001-es 147-es Alfám. Ma behalt a gyári cd-s rádióm. Mentem 15 km-t, szépen működött, majd pihent a kocsi 2 órát, visszafelé se kép se hang. Valakinek van 5lete hogy mi történhetett? Pénteken aksit cseréltünk, de azóta simán működött...
Előre is köszönöm!
Van egy 2001-es 147-es Alfám. Ma behalt a gyári cd-s rádióm. Mentem 15 km-t, szépen működött, majd pihent a kocsi 2 órát, visszafelé se kép se hang. Valakinek van 5lete hogy mi történhetett? Pénteken aksit cseréltünk, de azóta simán működött...
Előre is köszönöm!
Szabeee31-03-2015 20:18:38 // 16257
köszi :)
Szabeee31-03-2015 19:18:37 // 16255
Meg tudjátok nekem mondani, hogy a gyári Bose mélynyomó 156-ban mekkora teljesítményű?
István00225-03-2015 08:15:32 // 16254
Giuliettában cserélt már valaki hangszórót? Milyen méretek mennek bele? Mennyire macerás a csere, milyen buktatókra számítsak?
Piritu - 1.000.00024-03-2015 21:37:00 // 16253
Ha találsz engem is érdekelne.
Milán24-03-2015 21:34:37 // 16252
Sziasztok ! Hol tudnék a gyári ezüst színnel megegyező rádió beépítő keretet venni Spider -ba ? Előre is köszi a segítséget ! Milán
Tocsa22-03-2015 20:04:16 // 16251
Hát hajrá adj neki egy gyujtáskapcsolóról jövő kapcsolt pluszt. :)
Forsberg15-03-2015 22:38:51 // 16250
Jogos!
Valóban erre gondoltam én is. :)
Valóban erre gondoltam én is. :)
GTPeti15-03-2015 21:18:48 // 16249
"CAN-BUS-ról kapta a gyári cd a kapcsolt 12V-ot"
A CAN-buszról biztos nem kap 12 Voltot, mert az egy kommunikációs busz és nem használják teljesítmény továbbítására. Azon egy információt (CAN üzenetet) kap a gyújtásráadásról.
Tudom, Te is erre gondoltál, de nem álltam meg. ;)
A CAN-buszról biztos nem kap 12 Voltot, mert az egy kommunikációs busz és nem használják teljesítmény továbbítására. Azon egy információt (CAN üzenetet) kap a gyújtásráadásról.
Tudom, Te is erre gondoltál, de nem álltam meg. ;)
GTPeti15-03-2015 21:13:54 // 16248
Van. A Loudlinket Arno166 kollégáék fejlesztették és Mo-n gyártják. Ennek megfelelően jó a minősége és a support is. A Yatour kínai cucc.
Kaci15-03-2015 14:36:17 // 16247
Sziasztok!
Van valami lényeges különbség a Loudlink és a Yatour termékek között?
Van valami lényeges különbség a Loudlink és a Yatour termékek között?
NT Kundi10-03-2015 18:39:13 // 16246
sziasztok,
tudtok tanácsot adni autórádió antenna erősítő ügyileg? olyat szeretnék vásárolni amivel nem fázok rá!
ki mit tud ajánlani??
tudtok tanácsot adni autórádió antenna erősítő ügyileg? olyat szeretnék vásárolni amivel nem fázok rá!
ki mit tud ajánlani??
Forsberg07-03-2015 17:02:12 // 16245
Igen, én is arra gondoltam, hogy a CAN-BUS-ról kapta a gyári cd a kapcsolt 12V-ot, de most beraktam egy gyári navis fejegységet, de annak meg kell a külön szál 12V a gyújtásról. Ami nekem így nincs, valahonnan kellene...
Zselé07-03-2015 16:58:15 // 16244
Így van, CAN-es autóknál sokszor előfordul ez a megoldás a kapcsolt 12V kiváltására.
NT Kundi07-03-2015 14:27:37 // 16243
sziasztok,
tudtok tanácsot adni autórádió antenna erősítő ügyileg? olyat szeretnék vásárolni amivel nem fázok rá!
ki mit tud ajánlani??
tudtok tanácsot adni autórádió antenna erősítő ügyileg? olyat szeretnék vásárolni amivel nem fázok rá!
ki mit tud ajánlani??
Piritu - 1.000.00006-03-2015 22:24:24 // 16242
A "booster" nem kifelé ad villanyt, hogy bekapcsolja az erősítőt?
Amúgy simán lehet, hogy a buszrendszeren keresztül éleszti fel az autó.
Amúgy simán lehet, hogy a buszrendszeren keresztül éleszti fel az autó.
Forsberg06-03-2015 22:17:00 // 16241
Forsberg04-03-2015 06:57:55 // 16240
Köszönöm, ez nagy segítség!
Forsberg04-03-2015 06:57:35 // 16239
Köszönöm! Gondoltam, hogy ez lesz a dologban.
Piritu - 1.000.00003-03-2015 20:38:24 // 16237
Teljesen természetes a dolog. addig nem kér kódot, amíg a busz rendszeren keresztül ugyan azokkal az eszközökkel kommunikál. Amint mást (másik autót) talál kér. Miután volt egy másikban, már a tied is "új" neki, mert előtte nem ebben volt.
Forsberg03-03-2015 09:08:07 // 16236
Sziasztok!
Kivettem a gyári cd-s rádiót a kocsiból, kipróbálni egy másik 147-ben, de kódot kért.
Én már többször kivettem, volt, hogy több mint egy évig, de nem kért kódot.
Most már az enyémben is kér. Sajnos kódkártyám nincsen. Járt már így valaki?
Kivettem a gyári cd-s rádiót a kocsiból, kipróbálni egy másik 147-ben, de kódot kért.
Én már többször kivettem, volt, hogy több mint egy évig, de nem kért kódot.
Most már az enyémben is kér. Sajnos kódkártyám nincsen. Járt már így valaki?
Angelo Bianco24-02-2015 21:29:22 // 16235
Sziasztok!
Van valakinek Yatour Music Changer-rel tapasztalata?! 2 hete vettem kéz alól, azt mondta nem használta, mert az Övé navis volt és oda állítólag nem jó. A 7végén sikerült beszerelnem, de sajnos az SD kártyát nem ismeri fel. Próbáltam két félével is.
Kérdésem, ha valaki használ/t ilyet, van-e valami "trükk", beállítás, fortély a lejátszáshoz?!
Az USB-s rész megy, felismeri.
Az autó: 159.
Előre is kössz! :)
Van valakinek Yatour Music Changer-rel tapasztalata?! 2 hete vettem kéz alól, azt mondta nem használta, mert az Övé navis volt és oda állítólag nem jó. A 7végén sikerült beszerelnem, de sajnos az SD kártyát nem ismeri fel. Próbáltam két félével is.
Kérdésem, ha valaki használ/t ilyet, van-e valami "trükk", beállítás, fortély a lejátszáshoz?!
Az USB-s rész megy, felismeri.
Az autó: 159.
Előre is kössz! :)
zee22-02-2015 18:44:40 // 16234
Sziasztok
Egy ismerősöm keres dupla din-es fejegységet a 159-esébe USB porttal. Ha valaki tudna kérem írjon az oldalamra. köszi
Egy ismerősöm keres dupla din-es fejegységet a 159-esébe USB porttal. Ha valaki tudna kérem írjon az oldalamra. köszi
Piritu - 1.000.00020-02-2015 07:02:40 // 16233
Nem. Két dolog kell hozzá. Egy vezetékesen távvezérelhető rádió és egy illesztő egység. Nekem ilyen volt benne. A rádiókra is figyelni kell, mert a specifikáció nem mindig tuti. Én is vettem olyat, amin volt "bemenet", csak nem működött, aztán a következő modellen - egy típusszámmal nagyobbon - már ment.
A 159-ben meg ilyen illesztő van most. Ez elvileg a 156-ba is jó.
Egy autóhifisnek nem gond szerezni.
A 159-ben meg ilyen illesztő van most. Ez elvileg a 156-ba is jó.
Egy autóhifisnek nem gond szerezni.
Alfa GT-Csaba20-02-2015 06:40:33 // 16232
Szia.Nem fog működni ,kell még hozzá venni valamit hogy működjön de az legalább 15 ezer .
Atis15520-02-2015 05:19:19 // 16231
Sziasztok! Egy kérdésem lenne! Ha kicserélték a gyári fejegységet a 156 bán FL., akkor működni fog a multi kormány vezérlésem?
Üdv
Üdv
Mega Alfa07-02-2015 16:35:02 // 16230
nagyferi8131-01-2015 18:53:14 // 16229
Sziasztok! A GT gyári fejegységénél a menübe lépve valami telefonos funkció van. Mi az? Lehet valamit vele kezdeni? Ha igen hogyan? Köszi előre is az infót ;-)
GTPeti31-01-2015 18:26:07 // 16228
Fejegység csere? Mikor szinte mindegyikben ugyanaz a végfok-IC van? Kevés előnnyel járna, max. az EQ lehet jobb egy másikban.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
485
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?