Forum >> 155

atesssz14-06-2010 16:04:36 // 101843
Csütörtök reggel hajnalban indulok Horvátországba, előtte még meg kell ejteni egy külső féltengely cserét, kicsit kopog, nem nagyon, de inkább cseréltetem. Meg belerakatom a felújított kormányművemet is végre, 3 hónap után:) Szóval most szervízben van.
De legalább már azt tudjuk, hogy ergo az 1. fokozat nincs meg, és nem a klíma miatt:)

Szóval hogyan lehet variálni azzal a két darab teljesítmény-ellenállással?
Buksi14-06-2010 15:56:39 // 101842
Akkor passz! Ezért is írtam, hogy nem értek a lovakhoz! :-)))
süsnye14-06-2010 14:23:14 // 101841
nah meggyöttem, kész vagy-e má? :))

jah, igen... manualé szerint 0.23ohm -ot kell mérned rajta...
Ádi_390014-06-2010 13:49:13 // 101840
Még jó, hogy nem kell a nagy áram. :))
Köszi a választ. Szóval akkor talán az 540A is elég. OK.
atesssz14-06-2010 13:28:25 // 101839
Nekem teljesítmény-ellenállás van benne alul és felül
süsnye14-06-2010 13:20:06 // 101838
a sarukon mérd... Buksi képe szerint 30K -s az ellenállás
atesssz14-06-2010 13:11:46 // 101837
Melyik ellenállást nézzem meg? Alsót, vagy felsőt? Az alsó nagyobb kocka, a felső kisebb.
Akkor elvileg akkor jó, ha lehúzott saruval csak pár Ohm-ot mérek rajta, ugye?
Fairlane14-06-2010 13:06:14 // 101836
Szerintem majdnem mindegy.... Dízelnél kell a nagy áram.
Viszont ha a 60asnál nagyobb akkut raksz bele, ami még belefér azzal csak jót teszel.

Nekem 74Ah van asszem 680 Ámperrel :)
süsnye14-06-2010 13:04:04 // 101835
sört nem szeretem... ;))
Ádi_390014-06-2010 12:57:01 // 101834
Hali.
Új akksit kell vennem hamar. Nem néztem meg, mekkora inditóáram kell a gépbe. 60Ah-s, az addig oké, de az inditóáramot nem tudom. Valaki ki tudna segíteni?
Köszi.
atesssz14-06-2010 12:53:02 // 101833
ha sikerül megoldani ezt az egyes fokozat mizériát, jövök neked 3 sörrel :P
atesssz14-06-2010 12:52:18 // 101832
Melyik ellenállást nézzem meg? Alsót, vagy felsőt? Az alsó nagyobb kocka, a felső kisebb.
Akkor elvileg akkor jó, ha lehúzott saruval csak pár Ohm-ot mérek rajta, ugye?
süsnye14-06-2010 12:21:04 // 101831
akkor egyre gyanúsabb az az ellenállás, amit Buksit mutatott...
Én következő lépésként vagy megnézném nem szakadt-e az ellenállás (ellenállás mérővel, lehúzott csatikkal) vagy rövidre zárt 1. fokozat mellett megnézni, mekkora a fesz az ellenállás lábain... ha 12V akkor nem gut.
Marklar15514-06-2010 12:08:18 // 101830
áhh.
4 napig nem vagyok s csak 120hsz:)
Remélem péntektől 9 napíg is így lesz:)
atesssz14-06-2010 12:08:13 // 101829
Hali!
Kiszedtem a csatit, rövidre zártam mind a kettő fokozatot.
Az 1. fokozatnál nem mennek a ventilátorok, viszont relé kattan!
A 2. fokozat szépen megy.

következő lépés?
Krisz15514-06-2010 12:00:01 // 101828
rosszul lett úszó, elsodródott 3 éves kislány, eltűnt 20 éves srác vélt öngyilkossági szándékkal, és a ráadás a szolgálat után hazafele látott motoros baleset amit nem akartam ott hagyni, megálltam frankón megpatkáztam a felnit, a helyszínen levő rendőrrel már kézfogássl üdvözöltük egymást, előző nap együtt kerestük a 20 éves eltűnt kölyköt, de sokat már nem tudtam tenni a motorosért, akkor érkezett két mentő, nem sokkal később a helikopter, na ez durva látvány volt. tegnap este 7 fele. még egy hét itt, aztán megyek haza befejezem a vizsgákat fősulin, aztán úgy néz ki jövök vissza
süsnye14-06-2010 11:54:55 // 101827
milyen eset?
Krisz15514-06-2010 11:48:49 // 101826
na végre pár nap pihi,nemsokára barátnőm is megérkezik én már leégtem rendesen:) ennyi eset tavaly egész évben (többszáz szolg. óra) nem volt, mint most 3 nap alatt (36 szolg. óra) ráadásul még előszezonban, pár lézengő ember között. Alfámat tihanyi kompon megcsodálták szóval happy end
süsnye14-06-2010 11:10:04 // 101825
a hűtőradiátorban van egy hőkapcsoló. Nálam a menetirány szerinti bal oldalon, alul van a radiátorban, nálad nemtom hol van. :)
Ennek a hőkapcsolónak három lába van, amire összesen két csati megy. Ha jól emléxem, akkor a kettes csati az 1. fokozat köre (fekete és fehér kábel), a harmadik külön álló (piros), pedig a második fokozaté (a fekete a közös a két körben).
Szal, annyit kell tenned, hogy ezeket a csatikat lehúzod a hőkapcsolóról és gyújtás alatt, rövidre zárod az 1. fokozat körét (fekete és a fehér) pl. egy kis csavarhúzóval...

Ha így megy a venti, akkor a hőkapcsoló nem OK.
atesssz14-06-2010 10:56:18 // 101824
akkor ezt pontosan hogyan is tudom megnézni?:)
biztitket már átnéztem mindenütt.
süsnye14-06-2010 10:53:35 // 101823
na, akkor visszont nem a klímá okozza ;)

lehet az ellenállás, amit Buksi mutaott, lehet a hőkapcsoló, lehet vmelyik relé, biztosíték, törött kábel...
én azt nézném meg először, hogy mi történik, ha a hőkapcsolónál az 1. fokozat csatijait rövidre zárod gyújtás alatt. Ha úgy megy a venti, akkor a hőkapcsoló a ludas, ha nem megy, akkor utána van a gond..
atesssz14-06-2010 10:48:30 // 101822
megnéztem, klíma nélkül sincs 1. fokozat!
süsnye14-06-2010 10:15:17 // 101821
esetleg próbáld meg, hogy álló helyzetben magasabban tartod fordulatszámot, hogy akkor hűt-e. Lehet, hogy kevés a rendszerben a gáz, ahhoz, h alapjáraton tudjon működni és a min nyomáskapcsoló letiltja...
atesssz14-06-2010 10:11:04 // 101820
igen igen, a klíma az hűt, be is kapcsol, igaz, gáz majd kell bele. Csak nem nagyon klímáztam úgy álló helyzetben, nehogy nagyon felmelegedjen a kondenzátor. Ha van menetszél, akkor klíma is van:)
Még azt leszűrtem a manual-ból, hogy 15.5 bar-nál kell bekapcsolnia a ventilátornak.
süsnye14-06-2010 10:00:45 // 101819
az egy érdekes kérdés... :))
A ventit két dolog indítja be. Vagy a radiátorban lévő hőkapcsoló, vagy a klíma nyomáskapcsolója.
Ahhoz, hogy a nyomáskapcsoló jelet adjon, nyilván mennie kell a klímának, de ha nem megy a klíma sem álló helyzetben, akkor nem a ventivel van a gond.

Szal álló helyzetben kapcsolgat a klíma? Hallod a csattanásokat? Mikor bekapcsolódik a kompresszor, akkor egy erős csattanást lehet hallani.
atesssz14-06-2010 09:55:05 // 101818
fő a tökéletesség, törekszünk az ideális vezetőképességre :PPP
atesssz14-06-2010 09:53:41 // 101817
és akkor mi a szitu, ha csak a klímázásnál nem megy az 1. fokozat?
süsnye14-06-2010 09:53:24 // 101816
micsoda flancolás... aranyozott.. ;)))
süsnye14-06-2010 09:52:23 // 101815
:))
ezt azért meg kéne nézned :)

Ha nem megy sehogy sem az 1. fokozat, akkor esélyes, az, amit Buksi mondott.
atesssz14-06-2010 09:51:37 // 101814
hali!
Nekem is volt ilyen esetem, én mindkettőt aranyozottra cseréltem.
Ádi_390014-06-2010 09:45:52 // 101813
Szevasztok!
Egyik aksi sarum eltört.
1. Mindegy, milyenre cserélem?
2. Muszáj vel együtt a másikat is cserélnem?
3. Azonos anyagú legyne a két saru?
Köszi előre is.
atesssz14-06-2010 09:43:19 // 101812
azt hiszem igen
süsnye14-06-2010 09:36:17 // 101811
Egyébként Jóreggelt!

és monnyanak le a b@lf@sz, kontár villamossági szerelők... tegnap, miután felraktam az új kormányt, láttam, hogy alatta a gyújtáskapcsolóból kimenő egyik kábel össze van "rakva" egy másik kábellel, de a rézszámak kilógnak a szigetelés alól... Ekkor már volt egy olyan sejtésem, hogy itt is az lesz, mint a fűtőventinél, hogy vmi szerencsétlen ökör állat csak összesodorta a kábeleket és ennyi a kötés.
Persze így is volt. Három ilyen profi illesztést találtam, mind a riasztó + immo kábelei voltak. De, hogy még további bizonyítékot szolgáltasson hihetetlen szintű profizmusáról az a barom állat, sikerült két ilyen kötést úgy egybe vennie a szigetelő szalaggal, hogy gyakorlatilag egy réget kis szigetelő szalag választotta el a drótókat... és az egyik negatív, a másik, meg pozitív volt..., mikor leszedtem a szalagot, egyből elkezdette prellezni az immo reléje, meg a kontorllámpák fele világított. És természetesen, a pozitív illesztésnél, a blankolásnál a kábel sigetelése, meg volt keményedve és feketedve...
Hogy szakadna egy mázsa sz@r az ilyennek a nyakába! :)
De, lehet, hogy így megoldódott, a melegben, esetlegesen működő immo rejtélye.. :)
süsnye14-06-2010 09:26:53 // 101810
értem... és, ha nem megy a klíma, akkor álló helyzetben kapcsol az 1. fokozat?
atesssz14-06-2010 09:23:51 // 101809
nem, nem kapcsol be. Csak azért írtam oda, hogy alap esetben a klímával az 1. fokozatnak KELLENE bekapcsolnia, ami az én esetemben nem szuperál:)
süsnye14-06-2010 09:10:18 // 101808
"Ha be van kapcsolva a klíma, akkor a ventilátorok csak 1. fokozaton forognak alap esetben. A 2. meg akkor, ha má elég meleg a víz.
Szóval ha bekapcsolom a klímát, nem kapcsol be az 1. fokozat, így ha az autó áll, (nincs menetszél) nem hűt a klíma. Ha van menetszél, akkor jól hűt."


Most akkor bekapcsol az 1. fokozat vagy nem? :)
süsnye14-06-2010 09:08:37 // 101807
sztem, akkor egyáltalán nem menne az 1. fokozat
süsnye14-06-2010 09:01:34 // 101806
Sztem ez abból, a Marklar által is sokat emlegetett problémából adódik, hogy a külső/belső keringést szabályzó lapátot már nem tudja a motor normálisan pozicionálni, vagyis, nem tudja teljesen elzárni a külső levegő útját.
Innentől kezdve vmennyi menetszél bejut a rendszerbe, ami átmegy a radiátoron is. Ha ráadásul nincs min hőmérsékletre állítva (mikoris a belső terelő lapát úgy áll, hogy semmi levegő ne menjen át a radiátoron + elzárja a fűtéscsapot), akkor gondolom már érthető is, hogyan fordulhat ez elő.
Ha akkor is jön a meleg, mikor minimumon van a hőfok, akkor viszont lehet, h a belső terelő lapát nem megy el a végállásig.
Mindenesetre ha megnézed a manualt, van benne egy tesztleírás, amivel végig tudod ellenőrizni a hőmérséklet érzékelőket, aktuátorokat (mozgás, végállás) stb., mindezt a klíma vez panelról. Azzal elvileg gyorsan ki lehet dertíteni, hogy van-e vmelyik lapátmozgató motorral gond...
süsnye14-06-2010 08:54:12 // 101805
A kupakot levenni nem kell légtelenítéshez, nem véletlenül van rajta nyomásszelep ;)

A feltöltés ajánlott sebessége 1L/perc.

Ha a fűtéscsap jó, akkor sztem levegős a rendszer, lehet, megszorult valahol a radiátornál/ban.
Sztem menj vele, és kicsit engedd el magasabb fordulatszámra, akkor az erősebb áramlás talán elhajtja a hűtőraditárohoz (bár ha minden rendben, akkor egyébként is ott kellene a levegőnek kikötnie) és akkor már tudod légteleníteni a hűtőradiátoron a rendszert.
Kesztyűt vegyél fel a légtelenítéshez és csak óvatosan! ;)
Átok79146TD14-06-2010 04:16:41 // 101804
a végén még igazam lesz?:)P
Buksi14-06-2010 03:43:22 // 101803
Haladsz vele rendesen! :-)
SD13-06-2010 23:15:59 // 101802
Szépen alakul:))) !
sprint8313-06-2010 21:53:11 // 101801
Üdv!

Egy kis vasárnapi ténykedés volt ma a 155-ön:))

Levettem az első sárvédőket, küszöböket, első lökhárítót.
Felpróbáltam a széles első sárvédőket, jobban bejön rajta mint a keskenyek:)


Majd elkezdtem szét szedegetni a motort. Cserélve lesz: vezérlés, minden szíj, vízpumpa, szelepemelő tőkék,szelepfedél tömítések, gumi átvezető csövek a szívócsöveknél, minden tömítés a szívó oldalon, kipufogó tömítések, olaj, szűrők. Meg még lehet a szimmeringek a vez.tengelyeknél és a főtengelynél ha kívánja.

Lesz még egy alapos motortér takarítás is.

A szívócsonkot és a szelepfedeleket már le is fényeztem, rosso 130 lett ez is:)) A feliratokat majd kimarom rajtuk és a végén kap majd lakkozást.


A karosszéria elemeket sem teszem egyenlőre vissza, ha kész vagyok a motorral fogok a kasznihoz, majd jöhet a fényezés.
Remélem még a nyáron kész leszek vele:))
Buksi13-06-2010 20:48:49 // 101800
Vak vezet világtalant? :-DD
atesssz13-06-2010 20:45:28 // 101799
segítesz? '96 2.5 TD :DDDD
Buksi13-06-2010 20:41:32 // 101798
Vazze, azt is meg kell keresni a manualban! ;-)
atesssz13-06-2010 20:40:35 // 101797
a Szent Manual-ban megtaláltam a hibajelentségemet, és ezt írja rá a teszt:

Restore wiring between pin 87 of Relay Q69 and pin 4 of Relay Q5.

Most már csak az a kérdés, hogy melyik a 69-es, és az 5-ös relé...
Buksi13-06-2010 20:37:07 // 101796
Kell szerezni Marklartól egy bontottat, biztos van neki!
Hogy mekkorát kell mérni rajta, azt nem tudom, de a Szent Manual az biztos tudja! ;-))
atesssz13-06-2010 20:35:47 // 101795
és honnan tudom, hogy ami nekem van az rossz, vagy sem? Mekkora ellenállást kell rajta mérnem?
Buksi13-06-2010 20:31:36 // 101794
Én igazából nem értek a lovakhoz, de sztem ez lehet a gond nálad!
Ez a kis bigyó, a hűtő oldalában:

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.