Forum >> 156

Liquid23-01-2016 18:02:20 // 150140
pedig megnézném, hogyan izzítasz :D
Alfás Theo23-01-2016 17:56:53 // 150139
Cooier csőcsere alkalmával olajsár hegyek fogadtak a szívósorban. Pedig állítolag lefalazták az egr-t. Valami sörösdoboz maradvanyt találtam is, de ezt nem nevezném szerelésnek,inkább taknyolás volt, mint a kasztnizás.
Takarítottam, tömítést gyàrtottam, próbakör szoftverellenőrzéssel. Most jó!
Csak azt nem értem, ha valaki egyszer szétszedte, miért nem takarította ki normálisan?!
Ádám14622-01-2016 21:32:34 // 150138
Nem tudja véletlen valaki, hogy milyen relé kell FL 156 SW-be ami elvileg az ülés fűtésé és a kesztyű tartóban van?
Poló22-01-2016 17:25:04 // 150137
Nekem izzítás nélkül is remekül indult reggel a -8 fokban csillaggarázsban :D
tuckle22-01-2016 11:35:56 // 150136
Az enyém meg csak hidegen működik :D Elkezd melegedni és pár perc múlva csak egy nagy piros foltot látok :)
berobbantam22-01-2016 11:08:31 // 150135
Ma megvolt az első igazán hideg indítás nálam is.Hőmérséklet -6,ablak tiszta jégvirág.De ha menni kell akkor menni kell.Kicsit félva slattyogtam ki a garázsba.Hogy is mondjam csak.Rossz az izzításom.Kulcs be.Első ami feltünt :a központi info center sötét maradt.Kulcs elfordít.Talán egyel többet fordult a szokottnál,de alfi röffen.Az alapjárat kicsit keményebb,a kormány reszket egy minimálisat.De ennyi.Pár kilóméter után,mikor már melegedett valamennyit az utastér,a kijelző is észhez tért.A szokásos hang kiséretében jelezte,hogy hideg van kint,és ismét működik.Hiába na.Mediterrán a lelkem.Nem szereti a hideget.
Kispaksi21-01-2016 18:16:55 // 150134
Sziasztok!
Egyszer már kiírtam, de megpróbálom mégegyszer. Segítenétek nekem eladni a képen látható kisgépemet? Nagy szükségem lenne egy alkatrészautóra, de csak ebből lehetne pénzem. Esetleg ha valakinek van egy 156-os és elcserélné velem az is nagyon jó lenne.
GreenArrow21-01-2016 08:54:13 // 150133
Sziasztok!

Keresek 2002-es 156-oshoz mozgókúpos felnicsavart!

Ha valakinek van, ne tartsa magában!

Köszönöm!
Poló20-01-2016 21:43:04 // 150132
Én eddig cseréltem 2 felsőt, 2 alsót, 1 kutyacsontot és hátul 2 lengőkart. Kutyacsont kivételével mindenből gyári került bele. Ja, nem fél éve van meg a 156 :)
berobbantam20-01-2016 21:29:03 // 150131
Hát ettöl én sem riadok vissza.Még többtöl sem :)Csak olyan hely legyen hogy odaviszem az autót megnézik mi kell a javításhoz,megcsinálják és este irány haza.Vagy ilyenröl ne is álmodjak?Amúgy Te hova jársz?
Liquid20-01-2016 21:24:38 // 150130
én is 100km-re járok, ha komolyabb dolog van :)
berobbantam20-01-2016 20:57:28 // 150129
A bajom a szokásos.Nyikorog elöl hátul.Elöl kicsit,hátul jobban.Főleg nagyobb huppanóknál.Kopogni nem kopog semmi.Keresem a megfelelő szervízt,de itt vidéken elég nehéz az élet ilyen szempontból.
Liquid20-01-2016 20:50:24 // 150128
aha, most van valami bajod a futóművel? Mert ha nincs akkor nem értem a továbbiakat, ha van akkor pedig keresd meg az említett megfelelő szervízt/futóművest és vele konzultáld meg a továbbiakat. Én valami ilyesmit tennék.
berobbantam20-01-2016 20:42:36 // 150127
Nem szakember baj van.Nincs szoftverük ültetett alfához.Maga a gép nagyon komoly.Az elsőket állítattam már náluk gömbfej csere után.Akkor láttam mennyi minden piros a monitoron.Az utánfutás a kerékdőlés elöl hátul.A srác mondta,hogy valószínű az ültetés miatt.Viszont az autó nem instabil,nem eszi a gumit.De ha ezen a szinten belenyúlok a futóműbe akkor legyen normálisan beállítva.Igazábol még azt sem tudom mennyit van ültetve.Csak saccolom képek alapján.Ezért alakult ki az a terv bennem,hogy hátul cserélem az összes szilentet,ha kell lengőkart.Majd egy normális beállítás olyan helyen ahol már láttak alfát az enyém előtt is.Ha ez megvan jön ugyanez az elejével.De nem akarok több százezret sem költeni erre az akcióra.Viszont azt sem akarom,hogy 2 hetente rohangáljak szervízbe.Nekem az a legdrágább.
Liquid20-01-2016 20:32:29 // 150126
Na várj csak, ha nem tudják beállítani a futóművet, akkor keress másik szakembert!
berobbantam20-01-2016 20:01:10 // 150125
Nem ajánlotta senki a strongflexet.Igazábol tanácstalan vagyok.Csak egy megbízható megoldást keresek emberi áron.A legnagyobb baj,hogy vidéken lakok.Ültetett futóművet nálunk be se tudnak állítani rendesen.Leginkább ezért kutakodok olyan megoldás után,ami nem 1-2 hónapra szól.Egy jó alternatíva az is amit Te mondasz.Az összes szilentet hátul lecseréltetem gyárira,ha ez elérhető.Enyém fl-es,tehát elvileg a tartós kell már bele.A jót pedig nem cseréltem le.Ma is a család tulajdona,az alfa mellett pihen a garázsban :)De jó oka volt hogy alfi betette lábát az életembe.
AKI20-01-2016 19:07:11 // 150124
Dehogy :D csak ülnek benne . De amugy nekem is tetszik a magassága :) pont jó (így ) de azért a csomagtartóban is volt 3 utazótáska stb ;)
rain91x20-01-2016 17:51:50 // 150123
Ez ültetett? Enyémnek olyan magasan van a hátulja, rossz ránézni :)
AKI20-01-2016 14:08:38 // 150122
ő az
Piritu - 1.000.00019-01-2016 21:57:36 // 150120
Ha 8 évig nem volt gondod az eredetivel, minek másra cserélni? Mi a garancia, hogy az jobb lesz?
156-nál egyébként változtattak a hátsó szilenteken a magyar utak miatt. A 156 1,6-omon 50ezer alatt cserélni kellett az eredetit, az SW-mben már az újabb volt, az csak nálam ment 185 ezret. Ugyan úgy használtam.
Aki a strongflexet ajánlja, az mennyit ment vele?
tormasigyulus19-01-2016 21:18:52 // 150119
Nekem jó az ablakra irányuló levegő,de reggel szart sem ér ha le van párásodva az üveg. A klíma érne valamit,de az ugye alapjáraton melegítésnél baszik bekapcsolni,csak ha van fordulat (ez speciel nem tudom,hogy gyári megoldás-e). Annyit azért nem szoktam melegíteni,hogy meleg levegő vigye le a párát. Egy darabig azt sem értettem,hogy miért párásodik le belűlről,a pollenszűrőre gyanakodtam hogy vizes lehet,mert volt olyan autóm,amiben az volt az oka. Megnéztem és tök száraz az Alfába. De most pár hete azt találtam ki,hogy valószínű kúrvára jól szigetel az autó,és a nedves szönyegről az ablakra csapódik le a pára. Kb. fél centire leengedve hagyom az első ablakokat,és azóta láss csodát, semmi pára.
berobbantam19-01-2016 21:13:48 // 150118
Ez kicsit felborzolta a kedélyeket:)8 évet jártam a bravával.Egyetlen egy lengőkart vagy szilentet nem kelett eddig cserélni benne.És amúgy is még egyenlőre a hátuljánál tartok:)Olvastam itt,hogy a hosszanti lengőkar néha elfárad.Ezért ennek a komplett cseréjén gondolkodok.A többi képlékeny.Nem vagyok egy versenyzős taposós rohanós tipus.Az autót így vettem ahogy van.A kormányra ha ráfingok már kanyarodik.Nem tudom másoké milyen,vagy milyennek kéne lennie.Igazábol egy dolog számít.Jó legyen,és ne két hétig.A futóműves akinél jártam azt mondta feszes az egész autó.Engem ez sem zavar:)Amenyire eddig én képbe kerültem a hátsó szilentekben semmi könnyítés vagy tervezett deformáció nincs.Itt ezért gondolkozok a strongflexen.Elöl inkább lengőkar csere gyári szilentekkel a gömbfejek miatt.Nekem már szakadt ki hajdan a ladából.Hát nem volt kellemes.
Liquid19-01-2016 20:38:25 // 150117
Én se csak autópályázok, ne gondold!
De azt ugye tudod, hogy bármely értelmes futómű gajra megy ha fos utakon csapatsz vele... Akár össze is hegesztheted, vagy kivehetsz minden csillapító dolgot, akkor még tartósabb lesz, igaz hogy kirázza a beled, és kerékcsapágyat cserélsz majd hetente :D
Mondom, nem akarlak meggyőzni :)
Samara kéne oda, az megy tökön, paszulyon 60-nal, észre se veszed, csak kanyarod ne kelljen vele :)
Alfa GT-Csaba19-01-2016 20:33:38 // 150116
Gyere ki Érdre ahol az utak 80 % ka földes gödrös út ,és naponta menjél bele 50 gödörbe ,kiváncsi leszek meddig lesz tökéletes a lengökarodba a szilent és a gömbfej!!a stabrúd szilent 3 évet birt ,ezen a fasza utakon! Persze ha minden nap autópályáznék a 300km-t ,50 ezreket elmenne gond nélkül!
Liquid19-01-2016 20:28:20 // 150115
"És a gumi szilentbe mi a jó? " - amúgy olvastad azt amit belinkeltem? :)
Liquid19-01-2016 20:27:43 // 150114
Nem tudom honnan jön ez a fél évet bír a lengőkar tévhit! Volt 156-om, és 55e km alatt 1 azaz egy db felső lengőt cseréltem, természetesen gyárira, sógor 147-ese se hulik szét évente kétszer, sőt más ismerősöké se :)
Igen, pont erről van szó, hogy gyárit kell alátenni, mi evvel a baj?
Én nem akarok rá vagy épp lebeszélni senkit, csak annyi hogy mérlegeljen...
Alfa GT-Csaba19-01-2016 20:21:50 // 150113
És a gumi szilentbe mi a jó? Nem látszik rajta semmi tökéletesnek tűnik közben meg már nem tart rendesen és mivel a fölső lengőkar tartja a kerék dőlést ,és jónak tűnik,csak akkor derül ki hogy szar ha már a gumik belső futó felületét megette .a gyárin kivül mind 1/2 vagy max 1 évet bírnak és 10 ezer km-t aztán kuka .A nagyra dicsért TRW-nek sincs semmi köze tartóságilag a gyárihoz!
AKI19-01-2016 20:20:38 // 150112
Sajnos még mindig adott a probléma a 156-ban , NEM fújja a levegőt a szélvédőre!
Ha tud valaki valami megfejtést , szóljon legyen szives! Reggel igaz hogy melegíteni kell a dízlit, de jó lenne ha közbe lefújná a szélvédőn belül lévő jégpárát is . Találkozott már valaki hasonló problémával 156-nál ?A jelenséghez hozzá tartozik ,hogy sehova máshova nem lehet állitani , se láb se semmi. Gondolom elromolott vagy beszorult valami állitó lamella . Ehez szerintetek műszerfal ki? 164- müszerfalat már szedtem szét/ki de 156 -ot még nem. Egyáltalán hol kéne keresgélnem?
Liquid19-01-2016 20:18:57 // 150111
Ezzel azért nem tudod megváltani a világot egycsapásra :)
Véleményem szerint ha az ültetést és nyomtávszélesítőt kemény szilentekkel tetézed, akkor a kerékcsapágyak vagy valami más ami a táplálékláncban a következő, előbb-utóbb megsínyli. De ez még nem feltétlenül baj, csak számolni kell vele.
Hasonló mint a 159 TI-nél, az hogy a gumik nem fognak 80e km-t elmenni :)
Liquid19-01-2016 20:15:44 // 150110
nem lesz baja csak megváltozik, a programozott deformálódás megszűnik, az esetleges ütések, jobban terhelik azokat az alkatrészeket, amiket egyébként nem. Nem azt akarom mondani, hogy szar lesz, de mindenképpen belenyúlás abba amit a mérnökök kitaláltak.
Nem feltétlenül attól jó a futómű, hogy 1millió kilométert kibír, mert akkor a Samaráé lenne az etalon :)
Mérlegelni kell, ennyi :)
berobbantam19-01-2016 20:13:18 // 150109
Igazábol nem tudom :)Most néztem ha lengőkarokat cserélek az is kb annyi a hátsók esetében mint a strongflex.Kb évi 10000-et megyek.Evvel sem lenne pár évig gondom szerintem.Ami problémásabb,hogy nem tudok felénk egy normális futóművest.Az autó meg van ültetve,és van rajta nyomtáv szélesítő is.Sok köze már így se biztos,hogy van a gyári karakterisztikához.De nem akarok fél évente futóműveshez rohangálni sem.Ezért gondolkodok abban,hogy egy füst alatt lecserélek mindent állítsák be normálisan és ne legyen vele gondom egy darabig.Ha kell ezért hajlandó vagyok egy nagyobbat autózni is.
Alfa GT-Csaba19-01-2016 20:09:06 // 150108
Semmi baja nem lesz a karesztikának ,esetleg annyi hogy kormányzásnál hirtelen reagál mert merevebb lesz az eleje és nem nyeklős a gumi szilentől!Nekem 2,5 éve az összes szilent sárga PU
Liquid19-01-2016 20:04:11 // 150107
azért gondold át ezt a strongflex dolgot, mert megváltoztatod a futómű karaktersiztikáját, aminek lehet jó és rossz oldala egyaránt...
Liquid19-01-2016 20:03:07 // 150106
tapasztalatom szerint 10%-nál jelentősebb több az esélye :)
berobbantam19-01-2016 19:44:35 // 150105
Nekem is nyüszög nagyobb bukkanónál elöl hátul.Ami eddig megfogalmazódott bennem.Hátul összes szilent strongflexre.Kivétel a két hosszanti lengőkar.Ha ezek jó állapotúak akkor ide is megy strongflex,ha kétséges egy kicsit is akkor új lengőkarok.Elöl a stabrúd szilent strogflex.Lengőkar szilentek valószínű nem.A gömbfej miatt inkább ezeket cserélem.De nekem nem kopog semmi.Csak nyüszög nagyobb huppanón.
MMárk9119-01-2016 19:30:30 // 150104
Nekem is nyüszög meg koppan is és már csak a toronycsapángyokat meg a stabrúd szilentet nem cseréltem de szerintem nagy valószínűségél a stabrúd lesz a hibás
Kazes☻19-01-2016 18:38:33 // 150103
Az benne van a maradék 10-ben... :)
Liquid19-01-2016 18:31:19 // 150102
vagy a stabrúd...
Alfa GT-Csaba19-01-2016 18:09:59 // 150101
90%-ban a felső lengő szilent szokott nyekeregni
Liquid19-01-2016 10:07:34 // 150100
Van pár szilent :)
Mindkét oldalon van elöl 2 lengőkar, aztán a stabrúd, annak végein a kutyacsontok.
Elvben mindegyik tud nyiszogni.
Vidd el egy olyan szerelőhöz, akinek van futóműves (rázó) padja, az megmondja konkrétan minek van baja, aez párezer ft. aztán el tudod dönteni hogy vársz-e vele
NinaZoli15619-01-2016 09:59:04 // 150099
Elvileg szilent. De melyik? Tobb is van?
Liquid19-01-2016 09:19:41 // 150098
hát az attól függ mi nyiszog
NinaZoli15619-01-2016 09:01:45 // 150097
Koszi szepen! Mennyire gaz igy jarni meg egy honapot?
NinaZoli15619-01-2016 08:49:13 // 150095
Sziasztok!

A 156-om elejebol gumis nyiszorgas hallattszodik. Mi lehet a baj? Koszonom!
berobbantam18-01-2016 21:51:12 // 150094
Az 80 fok.Ha az alá nem megy le akkor nem gáz.Ha országúton lemegy alá akkor kezd gáz leni.Nekem a végére már nyáron is lement 60 fok környékére egy fél offosnál.Nekem most 1.9 jtd van.Mikor hoztam haza épp hogy elérte az 50 fokot.Na az már gáz.Most új termóval 80 és 90 fok közt vándorol ebben az időben.Attol függ menyire tolom épp neki.
Csongi18-01-2016 19:24:57 // 150093
Sajnos a tesztet nem hideg motortól indítottam, de talán majd holnap. Viszont nem 50 volt a kérdés, hanem az 50 és 90 közötti vonal. Az mennyi kb. és baj-e, hogy ha ott van a mutató menet közben?
Csongi18-01-2016 19:21:35 // 150092
Itt nem válik be, mint anno a Ladáknál? :)
berobbantam18-01-2016 18:54:19 // 150091
Ha hidegen indítottad be és a motorral együtt melegszenek a hűtőbe menő csövek,akkor bizony az a termosztát nem zár.Ha így van majd lesz rosszabb is.Jó termóval a motor melegszik míg a csövek hidegek.Majd ha elérte az üzemi hőfokot nyit a termó és ekkor lesznek a hűtőbe menő csövek is melegek.Benzinesnek nem szabad visszahülni 50 fokra menet közben.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.